PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kawasaki Kawasaki Ninja 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 [103] 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182

tolga1994199
10 Mayıs 2012, 15:05
236. sayfada bu bilgi vardı :)


Yoshimura TRC Carbon Fiber Exhaust Türkiyede yok ABD fiyatı yaklaşık 450$ civarında , karbon olmayan tr de var 300+ olması lazım tam hatırlamıyorum.


Akrapovic S-K2SO5-ZC carbon fiber exhaust da ABD fiyatı yaklaşık 450$ civarında, TR'de 976,21 TL http://www.hondamototal.com/?urun-13...S-SISTEMI.html

Twobrothers VALE SLIP-ON EXHAUST TR Fiyatı 725$ http://www.mototas.com.tr/urunlistel...&g=1284&o=1281

ben daha çok yoshiye yöneldim yanılmıyosam en iyi ses ve performansı yoshi veriyor. peki yoshide carbon olanla olmayan arasında ne fark var ne değişiyor?

ejlover
10 Mayıs 2012, 15:14
ben daha çok yoshiye yöneldim yanılmıyosam en iyi ses ve performansı yoshi veriyor. peki yoshide carbon olanla olmayan arasında ne fark var ne değişiyor?

Görüntü ve ağırlık ;) Karbonlar kuş gibi hafifletiyor motoru, acaip şaşırdım ben açıkçası orjinal eksozla yoshi'yi aynı anda tutunca :)

tomass
10 Mayıs 2012, 15:16
Yoshimura TR distribütörü mototal den ayrıntılı bilgi alabilirsin.
Ben fiyatı yanlış yazmışım , telefonda görüşmüştüm tam hatırlamıyorum ama sanırım karbona 900 avro diğerine 600 avro demişlerdi.
Karbon ellerinde yoktu ve 2 ay sonra getirebilirm demişti
Diğeri titanyum mu bilmiyorum, eğer titanyum isa onun daha iyi ses vermesi gerekir diye düşünüyorum.
Ama Karbon olanın görüntüsü daha güzel, bence yoshimuranın en güzel yanı aradaki orjinal koruyucu krom parçanın da takılabiliyor olması, diğer modellerde ara bağlantı çirkin görünüyor.

ejlover
10 Mayıs 2012, 15:22
Hocam sesi belirleyen susturucunun iç yapısı. Yani dış kaplamanın türü seste çok fazla rol oynamıyor. Onu araştırmıştım, karbon fiber sesi emer belki falan demiştim de hissedilir bir fark yok ki kulağım iyidir bu konularda :)

tolga1994199
10 Mayıs 2012, 16:46
Yoshimura TR distribütörü mototal den ayrıntılı bilgi alabilirsin.
Ben fiyatı yanlış yazmışım , telefonda görüşmüştüm tam hatırlamıyorum ama sanırım karbona 900 avro diğerine 600 avro demişlerdi.
Karbon ellerinde yoktu ve 2 ay sonra getirebilirm demişti
Diğeri titanyum mu bilmiyorum, eğer titanyum isa onun daha iyi ses vermesi gerekir diye düşünüyorum.
Ama Karbon olanın görüntüsü daha güzel, bence yoshimuranın en güzel yanı aradaki orjinal koruyucu krom parçanın da takılabiliyor olması, diğer modellerde ara bağlantı çirkin görünüyor.

aralarında ses farkı yoksa carbon olmayanı tercih edicem . peki nerden bulabilirim bunu ben izmirde oturuyorum. birde bana lastik önerirmisiniz mıchlen pilot activ güzel diyolar siz ne önerirsiniz ?

No:8
10 Mayıs 2012, 17:04
konunuzu bölmek gibi olmasın ama bi konuda fikir almak istiyorum, sıfır motor tecrübesi olan bendenize ücretli olarak ders verebilecek birileri var mıdır forumda,bahçeşehire yakın olanlar var mıdır, ücret ve uygun gün konusunda özelden mesaj atarsanız sevinirim. herkese sevgiler.

kawasaki 250r sahibi olanlar için geçerlidir.

dreamkiller
10 Mayıs 2012, 17:05
sanırsam rio kullanıyordu ve cok memnundu.. ben pirelli kullanıyorum bende memnunum :) iyi marka olduktan sonra cok bir farklılık yoktur diye dusunuyorum lakin; bu markaların modelleri arasında da büyük farklılıklar, kimi model kuru performansı 4 yıldızken ıslak performansınıda 4 yıldız tutuyor (4 mevsim modelleri) ama baska bir modelde 5 yıldız kuru performans elde ederken ıslak performansın düsük olabiliyor.. Buna motorunu ne zaman hangi sartlarda kullandıgını göz önüne alıp sen karar verebilirsin.. saygılar..

tomass
10 Mayıs 2012, 17:49
Hocam sesi belirleyen susturucunun iç yapısı. Yani dış kaplamanın türü seste çok fazla rol oynamıyor. Onu araştırmıştım, karbon fiber sesi emer belki falan demiştim de hissedilir bir fark yok ki kulağım iyidir bu konularda :)

Ben de dış kaplamanın çok önemli olmadığını düşünüyorum, ama ustalardan-tecrübelilerden duyduğum titanyumun özellikle ısınınca daha iyi ses verdiği, ben onların yalancısıyım yani :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:47 ----------


aralarında ses farkı yoksa carbon olmayanı tercih edicem . peki nerden bulabilirim bunu ben izmirde oturuyorum. birde bana lastik önerirmisiniz mıchlen pilot activ güzel diyolar siz ne önerirsiniz ?

Mototal den bulabilirsin.

Kızıltoprak İntaş Sitesi B Blok No:28 Kadıköy / İstanbul
Tel: +90 216 347 61 71 Pbx
Fax: +90 216 345 67 67

kullaniciii
10 Mayıs 2012, 20:03
yav bu ebayden hep bi korkum var,ben 1 dolarlık ürün alıyorum zannederken 5 milyarlık mal kitlemesinler bana ? çok saçma gelicek çoğunuza ama birkaç örneğini gördükten sonra insan korkuyor :)

Dostum sıfır risk sıfır kazıklanma... Paypal aracılığı ile, senin oluşturacağın sanal bir kredi kartından ödüyosun. Ödeme bitince kartın limitini indiriyosun sıfıra olup itiyo. Bir daha ki sefere tekrar arttırırsın limiti yaparsın alışverişini. Ha istersen sanal kartını iptal edersin. Korkulacak hiçbir durum yok yani.


Yoshimura TR distribütörü mototal den ayrıntılı bilgi alabilirsin.
Ben fiyatı yanlış yazmışım , telefonda görüşmüştüm tam hatırlamıyorum ama sanırım karbona 900 avro diğerine 600 avro demişlerdi.
Karbon ellerinde yoktu ve 2 ay sonra getirebilirm demişti
Diğeri titanyum mu bilmiyorum, eğer titanyum isa onun daha iyi ses vermesi gerekir diye düşünüyorum.
Ama Karbon olanın görüntüsü daha güzel, bence yoshimuranın en güzel yanı aradaki orjinal koruyucu krom parçanın da takılabiliyor olması, diğer modellerde ara bağlantı çirkin görünüyor.

Ben akrapoviç için görüştüm motottal ile. Ellerinde kalmamış. Akrapoviç distiribütörü olan Korlasa yönlendirdiler. Ellerinde varmış. 1050 falan dediler indirim yaptılar 950 ye. Ama TOMAS üstadın dediği gibi bağlantı yeri akrapoviçte görüntü olarak kötü. Ama seste bence çok bir fark yok. Bunu CCMAN lede konuşmuştuk. Tomas ve ejlover üstadlar şimdi ebayda iki çeşit carbon yoshımura var. Birinde bağlantı aparatı yok gibi. Ayrıca full yazanlar var 650 dolar civarı farkı nedir. Eğer bilgin varsa paylaşır mısın. Birde 460 dolara alsak, 100 dolar falan kargo biniyor peki vergisi ne kadar olur nasıl öderiz, bir geçikme olur mu?


Bu arada 800 bakımını yaptırdım. Yağ ve yağ filtresi değişti. genel bir gözden geçirdi usta o kadar. Giderken 268 kmde sadece 8,33 litre yaktırarak bir rekor kırdım galiba. Mükemmel bir sonuç. Ancak bakımdan çıkmanında etkisiyle dönüşte baya bir bastım. O sonucuda yarın benzin alınca paylaşırım mutlaka. Şu dikkatimi çekti motor yüksek devirlere ilk defa çıktığı için mi ne malesef vasat kaldı. bir kere zorladım ve 140 km/saat hızı geçmedi. Bu beni üzdü açıkcası. En azından 150 üstünü bekledim ama olmadı.Yalnız egzos sesi gerçekten çok değişti ve hoşuma gitti.
Sonuçta keyifli bir 550 km yaptım. Artık hayırlısı...
(tomas ve ejlover hocam soruları cevaplarsanız çok memnun olurum)...

ejlover
10 Mayıs 2012, 20:35
Dostum sıfır risk sıfır kazıklanma... Paypal aracılığı ile, senin oluşturacağın sanal bir kredi kartından ödüyosun. Ödeme bitince kartın limitini indiriyosun sıfıra olup itiyo. Bir daha ki sefere tekrar arttırırsın limiti yaparsın alışverişini. Ha istersen sanal kartını iptal edersin. Korkulacak hiçbir durum yok yani.



Ben akrapoviç için görüştüm motottal ile. Ellerinde kalmamış. Akrapoviç distiribütörü olan Korlasa yönlendirdiler. Ellerinde varmış. 1050 falan dediler indirim yaptılar 950 ye. Ama TOMAS üstadın dediği gibi bağlantı yeri akrapoviçte görüntü olarak kötü. Ama seste bence çok bir fark yok. Bunu CCMAN lede konuşmuştuk. Tomas ve ejlover üstadlar şimdi ebayda iki çeşit carbon yoshımura var. Birinde bağlantı aparatı yok gibi. Ayrıca full yazanlar var 650 dolar civarı farkı nedir. Eğer bilgin varsa paylaşır mısın. Birde 460 dolara alsak, 100 dolar falan kargo biniyor peki vergisi ne kadar olur nasıl öderiz, bir geçikme olur mu?


Bu arada 800 bakımını yaptırdım. Yağ ve yağ filtresi değişti. genel bir gözden geçirdi usta o kadar. Giderken 268 kmde sadece 8,33 litre yaktırarak bir rekor kırdım galiba. Mükemmel bir sonuç. Ancak bakımdan çıkmanında etkisiyle dönüşte baya bir bastım. O sonucuda yarın benzin alınca paylaşırım mutlaka. Şu dikkatimi çekti motor yüksek devirlere ilk defa çıktığı için mi ne malesef vasat kaldı. bir kere zorladım ve 140 km/saat hızı geçmedi. Bu beni üzdü açıkcası. En azından 150 üstünü bekledim ama olmadı.Yalnız egzos sesi gerçekten çok değişti ve hoşuma gitti.
Sonuçta keyifli bir 550 km yaptım. Artık hayırlısı...
(tomas ve ejlover hocam soruları cevaplarsanız çok memnun olurum)...

Hocam ne 140i??? Rodaj 1400km.de mi ne bitiyordu? Naapiyorsunuz? Rodaji mahvedeceksiniz.... Kullanma kilavuzunu acip okuyun acilen!!!

kullaniciii
10 Mayıs 2012, 21:01
Hocam ne 140i??? Rodaj 1400km.de mi ne bitiyordu? Naapiyorsunuz? Rodaji mahvedeceksiniz.... Kullanma kilavuzunu acip okuyun acilen!!!
Hocam anlık yapılmış bir deneme bu. Yani öyle abanıp son hızı denediğim bir olay değildi. Ve km 1050 de iken. Sıkıntı olacağını sanmıyorum. Klavuzu okudum daha önceden. 800-1600 km arasında 6000 devir geçilmez diyo. bense 0-400 km 4000 devir 400-800 kmde ise 5000 deviri geçmedim zaten. Bu hıza anlık çıktığım zamana kadar da 6000 deviri geçmedim.

tomass
10 Mayıs 2012, 21:03
.

Ben akrapoviç için görüştüm motottal ile. Ellerinde kalmamış. Akrapoviç distiribütörü olan Korlasa yönlendirdiler. Ellerinde varmış. 1050 falan dediler indirim yaptılar 950 ye. Ama TOMAS üstadın dediği gibi bağlantı yeri akrapoviçte görüntü olarak kötü. Ama seste bence çok bir fark yok. Bunu CCMAN lede konuşmuştuk. Tomas ve ejlover üstadlar şimdi ebayda iki çeşit carbon yoshımura var. Birinde bağlantı aparatı yok gibi. Ayrıca full yazanlar var 650 dolar civarı farkı nedir. Eğer bilgin varsa paylaşır mısın. Birde 460 dolara alsak, 100 dolar falan kargo biniyor peki vergisi ne kadar olur nasıl öderiz, bir geçikme olur mu?


Bu arada 800 bakımını yaptırdım. Yağ ve yağ filtresi değişti. genel bir gözden geçirdi usta o kadar. Giderken 268 kmde sadece 8,33 litre yaktırarak bir rekor kırdım galiba. Mükemmel bir sonuç. Ancak bakımdan çıkmanında etkisiyle dönüşte baya bir bastım. O sonucuda yarın benzin alınca paylaşırım mutlaka. Şu dikkatimi çekti motor yüksek devirlere ilk defa çıktığı için mi ne malesef vasat kaldı. bir kere zorladım ve 140 km/saat hızı geçmedi. Bu beni üzdü açıkcası. En azından 150 üstünü bekledim ama olmadı.Yalnız egzos sesi gerçekten çok değişti ve hoşuma gitti.
Sonuçta keyifli bir 550 km yaptım. Artık hayırlısı...
(tomas ve ejlover hocam soruları cevaplarsanız çok memnun olurum)...

Hocam Ejlover'ın da dediği gibi daha rodajınızın ortasındasınız keşke hız denemesi yapmasaydınız. Bundan sonra daha dikkatli olursanız motorunuz açısından daha sağlıklı olacaktır. Ama korkmayın motor ısınmışken birkaç kez denemekle bir şey olmaz :)

SLİP ON yazanlar sadece tüp.
FULL yazanlar ise manifotdan yada headerstan yani motor bloğundan çıkan borular ve tüp dahil.

Daha önce Feyizoğlunda FULL Yoshimura görmüştüm, ama stoklarında var mı sormak lazım
Fiyatı da epey tuzlu idi :

http://www.feyizoglu.com/Kawasaki-ZX-250-TRC-Full-Sistem-SS-CF-2008-Eksoz_46430.html#0

Ebay dan daha önce çok büyük parça alışverişler yapmadım egzos vs.Bu konuda Ejlover Hocam sana bilgi verecektir, o ebay aracılığı ile almıştı diye biliyorum

kullaniciii
10 Mayıs 2012, 21:10
Birde ben yanlış anlattım olayı. Evet zorladım ama son hız denemesi değildi. Sadece 140da ivmelenme azaldı ve normale döndüm desem daha doğru olacak... 6. viteste 70-80 gidrken gazı yavaş yavaş açtım o kadar :pale: korkuttunuz ya...

ejlover
10 Mayıs 2012, 21:20
Birde ben yanlış anlattım olayı. Evet zorladım ama son hız denemesi değildi. Sadece 140da ivmelenme azaldı ve normale döndüm desem daha doğru olacak... 6. viteste 70-80 gidrken gazı yavaş yavaş açtım o kadar :pale: korkuttunuz ya...

Hocam orada yazanlarin disina cikmamak lazim yani ilk 800km 4000deviri gecmeyin derken siz 400km 4000i gecmesem de olur dedikten sonra zaten olayin pek bi espirisi kalmiyor. Sonucta motoru uretek kisiler bunu pek cok seyi goz onune alarak yaziyorlar. Evet ben de biliyorum bu is tam bir iskence ama keske diyorum.. Neyse kalan 500-600km biraz daha dikkatli olun diye tavsiyede bulunmak isterim haddim olmayarak eger motorunuza uzun yillar tam randimanla sorunsuz binmek istiyorsaniz.

tomass
10 Mayıs 2012, 21:27
Birde ben yanlış anlattım olayı. Evet zorladım ama son hız denemesi değildi. Sadece 140da ivmelenme azaldı ve normale döndüm desem daha doğru olacak... 6. viteste 70-80 gidrken gazı yavaş yavaş açtım o kadar :pale: korkuttunuz ya...

Daha ninja kullanma fırsatım olmadı (bakmayın ninja topiğinden çıkmadığıma :) ) ama o şekilde zaten hızlanmaz. Milletin bahsettiği son hızlara çıkabilmek için her vitesi üst devirlerde değiştirmen gerekir, nihayetinde 33hp :)

kullaniciii
10 Mayıs 2012, 21:27
Tamamen katılıyorum hocam. İşte servisimin bana 250 km uzakta olması gerçekten rodaj için avantaj oldu. Çokda güzel geçiyor ama bir kere olur ya diyelim :silent: artık bir daha olmaz :salut: gerekli dersi aldım yani...
Ne haddi hocam sizlerden öğreniyoruz bilgilerimizi...

kucuk_ninja
11 Mayıs 2012, 01:38
bende motoruma eksoz alıcam. sizce ninjaya yoshimi yoksa akrapoviç mi daha iyi ses ve performans verir?
Arkadaşlar merhaba, foruma yeni bir ninja kullanıcısı olarak katılıyorum :))
Ben, almak istedigin egzozu canlı olarak dinlemeni tavsiye ederim.Illaki birisi daha çok hoşuna gider diye düşünüyorum.Bende TwoBro var.Yüksek devirlerdeki sesini çok begeniyorum :))Açıkçası tavsiye de ederim

Keyifli sürüşler.

oNRaCe
11 Mayıs 2012, 01:40
bu rodajı bozunca ne gibi zararları oluyor ki.. bu derece ciddi etkileyen bi olay mı motoru.. böyle bir makinaya sahip olupta 1400 km gaz açmadan gidebilecek irade işkence etkisi yaratır bünyede..

tolga1994199
11 Mayıs 2012, 01:56
Arkadaşlar merhaba, foruma yeni bir ninja kullanıcısı olarak katılıyorum :))
Ben, almak istedigin egzozu canlı olarak dinlemeni tavsiye ederim.Illaki birisi daha çok hoşuna gider diye düşünüyorum.Bende TwoBro var.Yüksek devirlerdeki sesini çok begeniyorum :))Açıkçası tavsiye de ederim

Keyifli sürüşler.

peki akreple yoshiyi canlı dinledinmi hangisinin sesi yüksek devirde daha iyi?

ejlover
11 Mayıs 2012, 02:02
bu rodajı bozunca ne gibi zararları oluyor ki.. bu derece ciddi etkileyen bi olay mı motoru.. böyle bir makinaya sahip olupta 1400 km gaz açmadan gidebilecek irade işkence etkisi yaratır bünyede..

Hocam ic ice yuksek devirde calisan pek cok metal parcayi, ek yerlerini birbirlerini silercesine gecen yuzeylerini dusunun. Bu motorlar test haricinde calistirilmadan size geliyor. Tum bu parcalarin yavas yavas birbirlerine alismasi gerekiyor zamanla. Bu alisma doneminde asiri zorlanir ya da yuksek devir cevirirseniz birbirine surtunen v.s. yuzeyler normal calisma toleranslarinin uzerinde yipranir, cizilir, hasar gorur.. Bu da motor omru basta olmak uzere, sikistirma oranlarinin azalmasi gibi performansin dusmesine neden olan pek cok sikintiya neden olur. Pistonlar, motor blogu, segmanlar, valfler, eksantrik milleri v.s. v.s. tum parcalari sifirdan alacak halimiz olmadigi icin su ilk 1,600km'yi sabirla gecirmekte fayda var ilerde pisman olmamak icin.

Pek cok onde gelen pahali motorlarin kullanma kilavuzuna bakin su ibare yer alir: 'Rodaj donemi bir motorun omrundeki en onemli evredir' denir ve belirtilen kilometrelerde zorunda kalmadikca belirtilen devirler asilmadan kullanilmalidir diye devam eder ;)


Aynen oyle bi iskence hocam. BEnimki yaklasik 1 ay surdu ve bittigi gunki sevincimi arkadaslarim bilir. Bittiginde motorun degerini daha iyi anliyorsunuz ve gaz acip da zorlamaya redline'larda dolanmaya kiyamiyorsunuz. Pek cok kisi buna dikkat etmiyor nasilsa saticam diyip. Ama satsaniz bile bu satacaginiz kisiye karsi sorumlulugumuz bence motorun ilk sahibi olarak. Ama ne yazik ki bu mantalitede kisi sayisi cok az oldugu icin su an ikinci motorumu da sifir aliyorum el mahkum.

kucuk_ninja
11 Mayıs 2012, 02:05
evet onları da dinledim..kötü değiller ama benim kulağıma two bro daha hoş geliyor :))..bence çok fazla takma, her durumda 250cc den alınacak en iyi sesleri veriyorlar bence..

ejlover
11 Mayıs 2012, 02:15
Hocam ic ice yuksek devirde calisan pek cok metal parcayi, ek yerlerini birbirlerini silercesine gecen yuzeylerini dusunun. Bu motorlar test haricinde calistirilmadan size geliyor. Tum bu parcalarin yavas yavas birbirlerine alismasi gerekiyor zamanla. Bu alisma doneminde asiri zorlanir ya da yuksek devir cevirirseniz birbirine surtunen v.s. yuzeyler normal calisma toleranslarinin uzerinde yipranir, cizilir, hasar gorur.. Bu da motor omru basta olmak uzere, sikistirma oranlarinin azalmasi gibi performansin dusmesine neden olan pek cok sikintiya neden olur. Pistonlar, motor blogu, segmanlar, valfler, eksantrik milleri v.s. v.s. tum parcalari sifirdan alacak halimiz olmadigi icin su ilk 1,600km'yi sabirla gecirmekte fayda var ilerde pisman olmamak icin.

Pek cok onde gelen pahali motorlarin kullanma kilavuzuna bakin su ibare yer alir: 'Rodaj donemi bir motorun omrundeki en onemli evredir' denir ve belirtilen kilometrelerde zorunda kalmadikca belirtilen devirler asilmadan kullanilmalidir diye devam eder ;)


Aynen oyle bi iskence hocam. BEnimki yaklasik 1 ay surdu ve bittigi gunki sevincimi arkadaslarim bilir. Bittiginde motorun degerini daha iyi anliyorsunuz ve gaz acip da zorlamaya redline'larda dolanmaya kiyamiyorsunuz. Pek cok kisi buna dikkat etmiyor nasilsa saticam diyip. Ama satsaniz bile bu satacaginiz kisiye karsi sorumlulugumuz bence motorun ilk sahibi olarak. Ama ne yazik ki bu mantalitede kisi sayisi cok az oldugu icin su an ikinci motorumu da sifir aliyorum el mahkum.

Ayrica yazmayi unuttum. Motorlar yeni oldugu icin uretimden kaynakli cok kucuk capaklar olur. Motor calistikca bunlar parcalardan ayrilir ve yagin icinde serbest dolasir motorun her yerine gidebilir. Bu yuzden de ilk bakim cok erken ve daha yag ozelligini kaybetmeden yapilir. Bu parcalar yuksek devirli kullanimda motora zarar verir. Bu zararlar da performansla ilgili olan kismi birebir ayni model ayni araclardan biri digerini kullaniciyi degistirerek denesenizde surekli geciyosa bunun da nedeni o motorun duzgun rodajlanmis daha bakimli olmasindan kaynaklidir.

oNRaCe
11 Mayıs 2012, 02:21
Hocam ic ice yuksek devirde calisan pek cok metal parcayi, ek yerlerini birbirlerini silercesine gecen yuzeylerini dusunun. Bu motorlar test haricinde calistirilmadan size geliyor. Tum bu parcalarin yavas yavas birbirlerine alismasi gerekiyor zamanla. Bu alisma doneminde asiri zorlanir ya da yuksek devir cevirirseniz birbirine surtunen v.s. yuzeyler normal calisma toleranslarinin uzerinde yipranir, cizilir, hasar gorur.. Bu da motor omru basta olmak uzere, sikistirma oranlarinin azalmasi gibi performansin dusmesine neden olan pek cok sikintiya neden olur. Pistonlar, motor blogu, segmanlar, valfler, eksantrik milleri v.s. v.s. tum parcalari sifirdan alacak halimiz olmadigi icin su ilk 1,600km'yi sabirla gecirmekte fayda var ilerde pisman olmamak icin.

Pek cok onde gelen pahali motorlarin kullanma kilavuzuna bakin su ibare yer alir: 'Rodaj donemi bir motorun omrundeki en onemli evredir' denir ve belirtilen kilometrelerde zorunda kalmadikca belirtilen devirler asilmadan kullanilmalidir diye devam eder ;)


Aynen oyle bi iskence hocam. BEnimki yaklasik 1 ay surdu ve bittigi gunki sevincimi arkadaslarim bilir. Bittiginde motorun degerini daha iyi anliyorsunuz ve gaz acip da zorlamaya redline'larda dolanmaya kiyamiyorsunuz. Pek cok kisi buna dikkat etmiyor nasilsa saticam diyip. Ama satsaniz bile bu satacaginiz kisiye karsi sorumlulugumuz bence motorun ilk sahibi olarak. Ama ne yazik ki bu mantalitede kisi sayisi cok az oldugu icin su an ikinci motorumu da sifir aliyorum el mahkum.

hocam eskiden araba/motor farketmez, alındığı gün otobana çıkılıp son gaz 70-80 km yol yapılırdı.. ("motoru açmak lazım hacıııı" mevzusu :S).. şimdi ise aman motora yüklenme gaz açma şeklini almış.. ey gidi günler ey ne güzelmiş eskiden:D

Alper Kaya
11 Mayıs 2012, 03:16
Ayrica yazmayi unuttum. Motorlar yeni oldugu icin uretimden kaynakli cok kucuk capaklar olur. Motor calistikca bunlar parcalardan ayrilir ve yagin icinde serbest dolasir motorun her yerine gidebilir. Bu yuzden de ilk bakim cok erken ve daha yag ozelligini kaybetmeden yapilir. Bu parcalar yuksek devirli kullanimda motora zarar verir. Bu zararlar da performansla ilgili olan kismi birebir ayni model ayni araclardan biri digerini kullaniciyi degistirerek denesenizde surekli geciyosa bunun da nedeni o motorun duzgun rodajlanmis daha bakimli olmasindan kaynaklidir.çapak olayı üretim bandından indirildikten sonra aleti redlineye dayayıp kesiciye sokup istop edilme evresinde son bulunur yani aldığınız alet olduğu yerde fabrikada kesiciye sokuluyor çapak kalırmı ? direk yağa düşmüş olur he ben 1000km reyi bile rodaj yağı ile çok görenlerdenim

washburn24
11 Mayıs 2012, 05:32
m erhaba, ben keiti jant seridi aldm ama nasi takacagimi bilmiyorum. kotu takarim diye de hic denemedim aylardir duruyor oyle evde, bir kac motorcuya sordum onlar da bilmiyoruz dediler.. sizce risk alip denesem mi yoksa reklamciya gidip icine ninja yazili bi jant seridi mi yaptirsam

dreamkiller
11 Mayıs 2012, 10:12
dostum, jant seriti uygulamak ince iscilik ister.. Oncelikle balata spreyi ile jantları cok güzel temizlemelisin.. hiç bir sekilde yag, toz..vb parca kalmayana kadar.. ardından jant seritini yanında verilen aparat ile birlikte yavas yavas ve uygulanan yerden tasmayacak sekilde uygularsın.. hatta daha iyi bir performans icin bir fön makinasının sıcak ayarı ile iyice yapısmasını sagla..Şeridi uyguladıktan sonra sakın hemen yola cıkma.. unutmayınki endüstriyel bantların tam mukavemet saglaması icin gereken süre 6 ile 24 saat aralarıdır.

Rodaj konusu o kadar konusulduki artık baslıgın basına bir sabit yazı eklemek lazım diye düsünüyorum.. rodajla ilgili bknz ..... sayfalar, lastik secimleri ile ilgili bknz:..... sayfalar, ....vb konuları sabitlersek herkes istedigi sonuca daha hızlı ve rahat ulaşabilir diye düsünmekteyim..

ada2434
11 Mayıs 2012, 10:37
Jant şeridi takmak çok zor iş. Kimle konuştuysam en az 2-3 tane parçalamışlar şu ana kadar.
Zeytinburnunda Karizma motora git. O bu işi biliyor. Ben orda yaptırdım. Ayrıca kendin yapacaksan arka sehpaya ihtiyacın var. Sehpasız ve aparatsız olmaz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:27 ----------

Egzost düşünen arkadaşlara tavsiyem birde TİGER ın sesini dinlesinler.
Benim Ninjada Tiger var. Eğer İstanbulda biryerde rastlaşır yada buluşursak kesin kararınız değişir.

tolga1994199
11 Mayıs 2012, 13:34
Jant şeridi takmak çok zor iş. Kimle konuştuysam en az 2-3 tane parçalamışlar şu ana kadar.
Zeytinburnunda Karizma motora git. O bu işi biliyor. Ben orda yaptırdım. Ayrıca kendin yapacaksan arka sehpaya ihtiyacın var. Sehpasız ve aparatsız olmaz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:27 ----------

Egzost düşünen arkadaşlara tavsiyem birde TİGER ın sesini dinlesinler.
Benim Ninjada Tiger var. Eğer İstanbulda biryerde rastlaşır yada buluşursak kesin kararınız değişir.

peki tigerin fiyatı nekadar ?

tomass
11 Mayıs 2012, 13:51
Tiger'ın ninja 250 icin uretilmis bir egzosu yok diye biliyorum.
Cbr 250 icin birkac model var, belki onlar uyum saglayabilir ama arastirmak lazim.

Zippo's
11 Mayıs 2012, 13:57
http://www.youtube.com/watch?v=eZQnE6ePQbg

ejlover
11 Mayıs 2012, 14:24
Tiger'ın ninja 250 icin uretilmis bir egzosu yok diye biliyorum.
Cbr 250 icin birkac model var, belki onlar uyum saglayabilir ama arastirmak lazim.

Sanayide kaynakla çözülemeyecek sorun yoktur :) ;p

dreamkiller
11 Mayıs 2012, 20:14
http://www.youtube.com/watch?v=eZQnE6ePQbg

hocam ne yalan söyliyeyim cok begendim sesi.. benim gibi egzos düsmanı adam bile sevdi.. Kürşat Like This :P ne kadar acaba bu uzay füzyonundan fırlamış quantum modeli garip şekilli alet?

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:01 ----------

ana yerli yapımıymıs ya bunlar :) daha bir sevdim bak simdi...

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:06 ----------

ben bunu alırım :PpP

kullaniciii
11 Mayıs 2012, 21:53
Son ölçüm
241 km = 8,6 litre...

Söylendiği gibi fazla yakmıyor bence...

dreamkiller
12 Mayıs 2012, 00:20
Hocalarbbugun.tiger in ureticileri ile.gorustum.. super ilgililer.. keske tiger yerine urkce bir marka olsayfi dedim adam haklisiniz ama bir yandan da ithalat olayini yurt disi pazarina girebilmek ivin boyle yaptik dedi ilginc..

ama.ne.yalan soylim adamlar cok ilgilendiler hosuma gitti yaklasimlari.. ayrica en ufak problemde bire bir degisim garantisi veriyorlar.. ithal urunlere karsi pazarda var olabilme stratejileriymis.. bunun yanisira yani karbon modeller ile buyuk cc ler icinde model yapmaya baslamislar ve buyuk talebin oldugunu soylediler.. ayrica adamlarin hemen bayii lerinin adini vermeleri cok hos bir davranis.. yerli firmalarda genelde bayiyi eleyip direk satis yapma hevesi vardir bu bile adamlarin ciddi calistiklarinin gostergesidir aslinda..

herneyse sanirsam kanima girdi bu adamlar.. yerli olsun bizim olsun.. saygilarla..

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:18 ----------

Telefondan yaziyorum imla hatalari icin ozur dilerim..

Frank Lucas
12 Mayıs 2012, 02:59
sayfalardır devam eden eksoz konusunu değiştirmeye çalışiyim biraz,

şimdi benim bu aralar apaçilik damarım tuttu,jantları krom kaplatmaktan vazgeçtim,şimdiki düşüncem lastiklerin iç kısımlarını sprey boyayla beyaza boyamak,hani lastiğin yere değen kısmı değilde sağ ve sol yanak kısımlarını boyasam çok mu apaçi olurum diye düşünüyorum

Alper Kaya
12 Mayıs 2012, 03:17
sayfalardır devam eden eksoz konusunu değiştirmeye çalışiyim biraz,

şimdi benim bu aralar apaçilik damarım tuttu,jantları krom kaplatmaktan vazgeçtim,şimdiki düşüncem lastiklerin iç kısımlarını sprey boyayla beyaza boyamak,hani lastiğin yere değen kısmı değilde sağ ve sol yanak kısımlarını boyasam çok mu apaçi olurum diye düşünüyorumefe hacı bende lastik kalemi var gel senin lastik markasını ve modelini bendeki kalemle beyaza boyayalım sendeki bu apachelk tutkusu bitsin :d BEN BENİMKİLERİ YAPTIM :D

oNRaCe
12 Mayıs 2012, 03:58
sayfalardır devam eden eksoz konusunu değiştirmeye çalışiyim biraz,

şimdi benim bu aralar apaçilik damarım tuttu,jantları krom kaplatmaktan vazgeçtim,şimdiki düşüncem lastiklerin iç kısımlarını sprey boyayla beyaza boyamak,hani lastiğin yere değen kısmı değilde sağ ve sol yanak kısımlarını boyasam çok mu apaçi olurum diye düşünüyorum

korkarım ki neon'a doğru bi gidiş var sende :queen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:32 ----------

işin şakası bi yana ilk başlarda motorun orjinal halini bir civata dahi olsa değiştirmemeyi düşünüyordum, şimdilerde ise içten içten bişeyler yapma hevesi sarıyor benide.. gönlüm yap ejlover gibisinden bi modifiye desede (ki kolay iş değil ciddi araştırma, emek ister) kendimi bu konuda inatla engelleyeceğim, 2 şey hariç:D siyah puig double bubble ön cam ve keiti yeşil jant şeridi şöyle kesik kesik olanından:P..

dreamkiller
12 Mayıs 2012, 09:58
sayfalardır devam eden eksoz konusunu değiştirmeye çalışiyim biraz,

şimdi benim bu aralar apaçilik damarım tuttu,jantları krom kaplatmaktan vazgeçtim,şimdiki düşüncem lastiklerin iç kısımlarını sprey boyayla beyaza boyamak,hani lastiğin yere değen kısmı değilde sağ ve sol yanak kısımlarını boyasam çok mu apaçi olurum diye düşünüyorum

vay arkadas ilk defa egzoız muhabbeti yaptık ondada hemen muhabbeti değiştirelim demiş arkadas :)

dreamkiller
12 Mayıs 2012, 10:05
(http://m.YollaYap.com/bal/1336802545423.jpg)

[IMG] http://m.YollaYap.com/bal/133680260988.jpg (http://m.YollaYap.com/bal/133680260988.jpg)

http://m.YollaYap.com/bal/1336802635251.jpg (http://m.YollaYap.com/bal/1336802635251.jpg)

http://m.YollaYap.com/bal/1336802675387.jpg (http://m.YollaYap.com/bal/1336802675387.jpg)

http://m.YollaYap.com/bal/1336802699466.jpg (http://m.YollaYap.com/bal/1336802699466.jpg)

beni cumartesi sabahın köründe işe getiren zihniyete isyanımdır bu fotograflar :)

overcloud
12 Mayıs 2012, 10:25
sayfalardır devam eden eksoz konusunu değiştirmeye çalışiyim biraz,

şimdi benim bu aralar apaçilik damarım tuttu,jantları krom kaplatmaktan vazgeçtim,şimdiki düşüncem lastiklerin iç kısımlarını sprey boyayla beyaza boyamak,hani lastiğin yere değen kısmı değilde sağ ve sol yanak kısımlarını boyasam çok mu apaçi olurum diye düşünüyorum

böyle bir şey yaparsan gelir lastiklerini bıçaklarım hahah :queen:

ninja_omer
12 Mayıs 2012, 12:32
arkadaşlar yeşil fıstığımı satıyorum :santa: satma nedeni kışa askere gidiyorum borç harç kapamam lazım..
2009 model 26700 kmde tum bakımları zamanında yapılmıştır.Kazası yoktur.Vergsi odendı muayene '14 e kadar..Daha ptesi günü yağ+filtre değişimi oldu.uzun bi süre bakım makım ayar istemez. hayırlısı olsun..http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-2009-yesil-ninja-250-temiz-bakimli-acil-85358055/detay/

tolga1994199
12 Mayıs 2012, 13:21
arka lastiği 1 veya 2 cm genişletsem nasıl olur yol tutuşu filan hızdan düşermi düşsede ne kadar düşer yapan varmı 140 150lik lastik ?

dreamkiller
12 Mayıs 2012, 13:34
arka lastiği 1 veya 2 cm genişletsem nasıl olur yol tutuşu filan hızdan düşermi düşsede ne kadar düşer yapan varmı 140 150lik lastik ?

rio yapmıstı sanırsam 140 takmıstı arkaya..

ejlover
12 Mayıs 2012, 16:10
arka lastiği 1 veya 2 cm genişletsem nasıl olur yol tutuşu filan hızdan düşermi düşsede ne kadar düşer yapan varmı 140 150lik lastik ?

Benim arka lastik 150'lik. Herhangi bir yakit artisi ya da son hiz dususu olmadi. Motor lastikleri otomobil lastigi gibi degil zaten, yere degen yuzey lastigin denisligi ile birebir ayni oranda artmiyor. 150ye kadar rahatca cikabilirsiniz bir sorun yok.

tutku1982
13 Mayıs 2012, 02:11
arkadaşlar yeşil fıstığımı satıyorum :santa: satma nedeni kışa askere gidiyorum borç harç kapamam lazım..
2009 model 26700 kmde tum bakımları zamanında yapılmıştır.Kazası yoktur.Vergsi odendı muayene '14 e kadar..Daha ptesi günü yağ+filtre değişimi oldu.uzun bi süre bakım makım ayar istemez. hayırlısı olsun..http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-2009-yesil-ninja-250-temiz-bakimli-acil-85358055/detay/bakımı anladımda makım ne oluyor onu cözemedim:queen:

rio_mavi
13 Mayıs 2012, 12:25
[QUOTE=dreamkiller;2680081][img=http://m.YollaYap.com/bal/1336802545423.jpg] (http://m.YollaYap.com/bal/1336802545423.jpg)

http://m.YollaYap.com/bal/133680260988.jpg (http://m.YollaYap.com/bal/133680260988.jpg)

http://m.YollaYap.com/bal/1336802635251.jpg (http://m.YollaYap.com/bal/1336802635251.jpg)

http://m.YollaYap.com/bal/1336802675387.jpg (http://m.YollaYap.com/bal/1336802675387.jpg)

http://m.YollaYap.com/bal/1336802699466.jpg (http://m.YollaYap.com/bal/1336802699466.jpg)

beni cumartesi sabahın köründe işe getiren zihniyete isyanımdır bu fotograflar :)[/QUO

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
fotolar acılmıyor kürşat kardeş ???

Frank Lucas
13 Mayıs 2012, 12:49
ilk gün açılıyordu da sonra açılmamaya başladı,ama problem yok beyin bedava attım hepsini hafızaya :) resimlerde bikinili karılar vardı :)

kullaniciii
13 Mayıs 2012, 18:58
Arkadaşlar sol grenajı sökmeyi düşünüyorum. Bütün vidaları anladım da, radyatörün hizasında siyah plastik aksamla grenajı bağlayan iki tane plastik vidaya benzer, ama başı düz birşeyler var. O nasıl çıkar? umarım anlatabilmişimdir...

Frank Lucas
13 Mayıs 2012, 19:42
@ kullanici,plastik aksamla grenajı birbirine bağlayan parçanın ortasında vida var,zaten onu tutan tek şey o plastiği sökmene gerek kalmıyor,bütün vidalar alyanla açılıyor ama bir tanesi tornavidalık ben deneye deneye çok rahat çıkarıp taktım sıkınıt çekmezsin muhtemelen

eğer grenajları biririne bağlayan en alttaki plastik vidalardan bahsediyorsan tam bir baş belası,parmaklarım kopmuştu onları çıkarana kadar,onlar birbirine geçmeli vidalar ilk önce yukarıdan basıp göbeği çıkarıyorsun sonra 2. vidayı çıkarıyorsun,düz tornavida kullanırsan rahat edersin,ama dikkat et o yuvarlak vida yerleri çok dandik hemen kırılıyor

ejlover
13 Mayıs 2012, 21:14
Arkadaşlar sol grenajı sökmeyi düşünüyorum. Bütün vidaları anladım da, radyatörün hizasında siyah plastik aksamla grenajı bağlayan iki tane plastik vidaya benzer, ama başı düz birşeyler var. O nasıl çıkar? umarım anlatabilmişimdir...

Hocam anladim neden bahsettiginii onlardan sag ve solda ucer tane var. Ortalarindaki yuvarlak kisma bastirin cit diye acilirlar. 2si direkt karsidan bakinca gozukuyor ama biri daha yukari dogru yere bakiyor burna dogru onu unutmayin. En altta da siyah bi cikinti var onun icinde de yine alyanla sokeceginiz bir vida var.