PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Otoser- Civciv



Sayfa : [1] 2 3 4

Ekarademir
07 Kasım 2016, 23:52
Herkese merhabalar.

Tam olarak motorsiklet denilmesede, üzerinde motorsiklet motoru olduğu için burda paylaşayım dedim. Umarım doğru yerde açmışımdır konuyu.

Başlayayım o halde.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14937446_1009177279193433_7560554692781025127_n.jp g?oh=a61fee2d66b4125e60143824aa5b117b&oe=58D0C7FF

8-9 yaşlarındayken dedemle Konya'ya gitmiştik. O zamanlar Konya'nın şehir içi nakliyesi Arçelik ile hallediliyor. Gerek yük taşıması gerekse insan taşımacılığında kullanılıyor. İlk görüşte dikkatimi çekmişti Arçelik. Ufak kibar tam benlik. Tabi ben o zamanlar çocuğum nasıl alabilirim? Ama ukte kaldı işte. Geceleri uyumadan önce aldığımı hayal ediyorum. Bir gün alacağım diyorum. Ancak o dönemde imkansız tabi ki.



https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/r90/14937178_1009178505859977_3241038461236290121_n.jp g?oh=ee63877fd366ee80fe3e897db4c8aa79&oe=58CF1415

Konya malı Yıldırım. Buda tabi bizim üstün zekalı Türkler tripörtör yapmış bu çıkmış ortaya. Üstünde rus motor var. Bayağı da güçlü bi motor. Aksaray'da bunlar çok kullanılırdı. Bunları da çok severdim isterdim.



https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14906826_1009180252526469_6896891745240866288_n.jp g?oh=d1c9a009e05cddaf97ef6c18dd82fc90&oe=588E52CF

Kayseri yapımı Otoser.
İlk Konya'da görmüştüm bunu da. Dört tekerlekli oluşu diğerlerinden ayıran en büyük özelliği. Yuvarlak direksiyon simidi oluşu da büyük fark. Bu diğerlerine göre aynı araba gibi. Gaz fren debriyajı pedallı. Marşla çalışıyor filan. Diğerlerine göre daha yeni model bu. 1993-1996 yılları arasında üretilmiş. Arçelik'den 30 sene filan sonra yani. Aracın içindeki adamda üreten fabrikanın sahibi. O fabrika halen var. Elektirikli fırın soba vb şeyler üretiyorlar. Lisans sorunu yüzünden Otoser üretimini kaldırmışlar. Yedek parça sorununu hala ordan halledebiliyorum.

Otoseri görünce diğerlerini unutmuştum. Tabiri caizse hasta olmuştum. Çocukluk hayali olarak kaldı o dönem. Yeni bisikleti olmuş 8-9 yaşlarında çocuğum sonuçta. Tripörtör almak ne ola ki?

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14980740_1009183092526185_2540311088260439137_n.jp g?oh=03391fb1b7622259707b7db73c9f0bf7&oe=588DC121

İnternette öylesine ilanları gezerken gördüm Civcivi. İlandaki tek Otoser. Benim için bulunmaz fırsat. Çocukluk hayalini gerçeğe dönüştürme fırsatı. Zaten ben çocuklukta yapamadığım ukte kalan herşeyi şimdi yapıyorum. Kimilerine göre saçma gelse de. İçimde ki çocuğu yaşatıyorum.

Otoser Kayseri'de. Fiyatı da bayağı uygundu bana göre. Hemen sahibine siteden mesaj attım. Telefon numarası yazılı değildi. Ali abi sağolsun mesajı görmüş gece 11 gibi aradı. :D

Almayı kafaya koymuştum. Bayram haftasındayız. O kadar sabırsızdım ki Ali abi "bayramda biniyorum" demese bayram günü gidip alacaktım. :D Bayramın bittiği ilk gün kamyonla Kayseri'ye gittik. Dayımınoğlu Hasan ile beraber. Kamyona yükleyip getirdik. Evin altında ki dükkana çektim. Dükkan böyle işler için müsait. Komple söküp yeniden toplama fikri var kafamda. Bi yerlerden başlamak lazım.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/994752_1009185535859274_8066290132993565813_n.jpg? oh=2be8c29840a9b1fd10e8d5231e3ed2e5&oe=589008AF

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14963242_1009185492525945_2889057696238257869_n.jp g?oh=ec111c256263ebb8ac8df035e4bae64a&oe=58D316C0

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14955837_1009185502525944_4687994155448843925_n.jp g?oh=1964c57a59ca2f4dbd87344cee5c5e92&oe=58CBB0C4

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14925658_1009187912525703_3591736174787811036_n.jp g?oh=9c1af91669b28ede197c311d21da83d7&oe=58CC1E3C

crxforever
08 Kasım 2016, 02:45
hayırlı olsun.

çocukluğumun tuhaf bir anısıydı arçelikler.Anne annemin evinin önünde 3 tane park etmiş halde vardı. "şeytan arabası derdi " rüyamda arçelikleri tangır tungur pis bir yolda yolun sonu da ateş şeklinde görmüştüm birkaç kere :D

2013-14 te bursa'da çok görmüştüm arçelik modellerini eğer civciv kesmez ise bakınabilirsin.
restore edilmiş olanları çok pahalı sahibinden'de.

acemi60
08 Kasım 2016, 08:48
Güle güle kullanın. Motosiklet motoru mu var üzerinde?

orhanay06
08 Kasım 2016, 09:35
ülkemizde arçelik diye satılsa da onlar aslında "lambretta" idi... itala dan geitirtilen lambretta lar türkiye de arçelik logosu ile satılıyordu diye biliyorum...

Lucas
08 Kasım 2016, 12:33
Ayni ben.
Cocukken hayalini kurdugum seyleri gerceklestirmek icin bazilarina gore sacma seyler yapiyorum :)
Nasil bisey cikacak bakalim ortaya, bekliyoruz :)

karaca3
08 Kasım 2016, 12:42
Çocukken triportor ler benimde hayalimdi.ruyalarima çok giriyordu.Fakat 18 yaşlarındayken komşumuz olan tüpçü abilerimizim motorunu kullanırken o hevesimizi attık.2-3 ay kullandım fakat maaş yok ücret triportoru kullanmakti.

Ekarademir
08 Kasım 2016, 20:38
Güzel yorumlarınız için teşekkürler.

Arçelik ve Otoser arasında bayağı fark var. Otoser kesmezse Arçelik düşüş olur. :) Arçeliklerin şaft uzun rampa bile çıkamıyor. Ayrıca sürat bakımından Otoser bayağı hızlı. Kullanım açısından da bayağı iyi Otoser. Arçelik ile viraja hızlı girsen yatar. :mrgreen:

Evet motorsiklet motoru. Aslında bu tip tripörtörler için üretilmiş bir motor. Motorsiklette kullanılmış mı bilmiyorum. Arçelik MotoGuzzi ve Otoserde kullanılmış aynı motor. İnnocenti marka iki zamanlı 200 cc tek silindir. 4 ileri 4 geri vites var. Levyeli traktör gibi.

Evet Arçeliklerin asıl ismi Lambro 200. Yani yurtdışında bu ad ile üretilmiş. Benim bildiğim kadarıyla Arçelik Türkiye montajlı. Lisans alınmış parça alınmış üretilmiş yani. Bende ki Otoserin arkasında ise Fransız Ligier lisansı ile Türkiye'de üretilmiştir yazıyor.

İçimizde ki çocuğu yaşatmamız lazım. Hayattan tad almak lazım. Çocukken içimde ukte kalan herşeyi yapmak istiyorum. En basit örnek vermek gerekirse.

Çocukken bisikleti çok söker takardım. Tabi en büyük ihtiyacım 14-15 açık ağız anahtardı. Benim yoktu. İte köpeğe muhtaç olurdum bir anahtar için. Ancak şimdi ufak bi atölyem var. Orda açık ağız, yıldız ağız hatta lokmanın bile takımını aldım. Matkap spiral dekopaj gibi ufak el aletlerininde hepsini aldım. Bu benim çocukluk hayalimdi. Her aletin bende olması. Allah'a şükür o hayalde gerçek oldu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:00 ----------

Kayseri Aksaray nakliye işi yapıyorum. Kayseri'de bulmam iyi oldu aracı. Bayramın bittiği gün zaten resmi tatil çalışmıyordum. Dayımınoğlu Hasan'ıda yanıma alıp Kayseri'ye gittim. Aracı alıp geldik. Sanayide kamyondan indirmek için yer var. Orda indirip sanayideki işleri halletmek lazım. Sanayide biraz turladım ilgi tarif edilecek gibi değil. Kimse görmemiş böyle birşey. Gelen soruyor kendin mi yaptın vs. Birkaç müşteri bile çıktı ancak ne ben satarım nede gerçek değerini verir.

Eksoz delikti ilk o dikkatimi çekti. Eksozcu Ramazan namıyla bilinen biri var sanayide. Kamyonların eksoz işlerinide ona yaptırıyorum. Soluğu onun yanında aldım. Delik yerler güzelce kapatıldı.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p206x206/14910549_1009190269192134_2370916439991382665_n.jp g?oh=020c52c1047be39b6874d5f4c21bb599&oe=589B6444

Sonra ki durak Ülgen oto kuaför. Kamyonlarıda burda yıkatırım her daim. Önce bi temizlensin sonra işe başlarım diye düşündüm. Kasayıda yıkamacının yanında ki kasacıya indirdim. Aramız iyi hatrım geçiyor. Yoksa böyle bi aracın kasasıyla filan kimse uğraşmaz. Sanayide kaç kişiye motoru gösterdiysem ben bundan anlamam dedi geçti. Usta bulamadım ben usta olmaya karar verdim. Kasayıda artık hatır gönül yaptıracaz.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14908401_1009191159192045_7523792398867378286_n.jp g?oh=6a833edd353c73d2bc27b45726b4d34f&oe=5887CE0A

Sonra evin yolunu tuttum. Evin altında dükkan var boş. Depo olarak kullanıyoruz. Kapılar geniş açılıyor içeri soktum Otoseri. Atölye olarak orayı kullanacağım. İlk iş olarak eksoz gözüme çarptı. Paslanmamış yer kalmamış. Tel fırça ile iyice pasını kazıyıp yaldızlı boya ile boyadım.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14956021_1009192812525213_6069776680585803742_n.jp g?oh=7ff1e248ada5f7e9ac191f810a120f0e&oe=588F004A

Yaldızlı boyayı seviyorum. :)

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14947668_1009192819191879_3388247081853149747_n.jp g?oh=30b127fc8df04487d9c9d693649b1bc3&oe=5893D29C

Frenler iyi tutmuyordu. Hatta hiç tutmuyordu desem yeridir. El frenide desek o hiç yok. İlk iş olarak frenlere bakmak istedim. Tekerlekleri komple söktüm. Açtığımda karşıma çıkan manzara bu. Kirden metal görünmüyor.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14907656_1009203562524138_1223833325851544219_n.jp g?oh=ec19cdbda21823c5a0e108904ab22a90&oe=58C5095D

Biraz balata spreyi, biraz üstübü derken temizliği tamamlandı.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14937176_1009194039191757_779307631354415346_n.jpg ?oh=5397efbd368eefd150873afe9602cf16&oe=58998DBC

Tabi tekerlek içlerininde temizliğe ihtiyacı var.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14657515_1009194125858415_3364483273802137702_n.jp g?oh=b3368c6a5072dd3a1c4b202bcde13882&oe=58C9A559

Bazı kısımlara el girmiyor mecburen pis kaldı o kısımlar.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14955972_1009194169191744_3771281392335408196_n.jp g?oh=4b129e3f1f6a48dfd6dbfaefcb286d3e&oe=58D4E71E

Ekarademir
10 Kasım 2016, 23:10
Beni en çok zorlayan şey fren sistemi oldu. Uydurma parçalar takılmış oda uymamış. Hortumların bağlantı yerlerinden hidrolik kaçırıyordu. Merkezlerin keçesi tozluğu bozulmuş. Merkezlerde hidrolik kaçırıyordu. Haliyle frenin ha varlığı ha yokluğu. Merkezi elime alıp birkaç gün sanayide gezdim tamir takımı bulamadım. Kayseri'de aracın zamanında üretildiği fabrikaya sordum neyse ki orda merkez varmış. İki tane merkez aldım. Arka fren merkezlerini yeniledim.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14915560_1009194022525092_7651236744401749720_n.jp g?oh=257a8161424cb811e02712a276631fce&oe=58C7822C

Hidrolik basınç hortumu kırıktı onuda öndekileri söküp arkaya taktım. Ön frene cıvata takıp iptal ettim parça bulana kadar.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14906819_1009196382524856_6635136290447826336_n.jp g?oh=ad03223f26261f081e39311a858abd0c&oe=5888C726

Bir süre vaktimi yağ basınç hortumu aramakla geçirdim. Bulduklarımın dişi tutmuyordu. Yenisini yaptırdım onuda bi türlü uyduramadık. En son tesadüf eseri bi yerde buldum denedim uydu. O an ki mutluluk tarif edilemez. 3 hortuma 75 lira diyince mutluluğum geçti ama neyse. :)

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14956456_1009208879190273_2394798052483435324_n.jp g?oh=4469498f03a835aa1428269b38454999&oe=58CFA35E

Arka fren merkezlerinin sağlam parçaları ile ön merkezleri tamir ettim. Bulduğum basınç hortumlarınıda takıp fren havalarını aldım. Denediğimde sonuç mükemmel oldu. Dört tekeri birden kilitliyor fren.


Tamir ederken ön düzeni komple dağıttım.


https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/l/t1.0-9/14907567_1009196662524828_1588066512673041234_n.jp g?oh=81aecff101ffa27efb6575ec61feb92e&oe=588A0B1C

Tablanın toplanmış hali böyle.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14956466_1009196705858157_7786755519568912030_n.jp g?oh=6455f711644a3ddeefed418f959c3472&oe=5897F37C

Ve yine balata spreyi. Sıkıp sildiğimde yada tel fırça ile kazıdığımda boyadan pastan eser kalmıyor. Çok zorda kalırsamda spiralin ağzına taktığım zımpara ile tertemiz yapıyorum.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14956420_1009196882524806_4432965595570286833_n.jp g?oh=28d20589949371637830ca744cde2717&oe=5896B41A

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14947544_1009196962524798_118576869546132025_n.jpg ?oh=fa23ea37d0dbfe1bbab3c37ba5e6a90a&oe=58C6354F

Parçaları iyice temizledikten sonra yeniden boyadım.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14955939_1009203515857476_8838473494787659304_n.jp g?oh=a52b10d037592adb161bef58b6637f7e&oe=5886BBC1

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14907171_1009203449190816_1401623891087006374_n.jp g?oh=c7e2effdf5933635ae3a406d26afe10c&oe=58911FEC

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14572444_1009203665857461_943433080244789551_n.jpg ?oh=479484f4b98a9fe99e71f890a0647bc3&oe=5895343A

Ve mutlu son. Ön düzeni hareketli parçaları iyice yağlayarak yerine taktım. Yolda giderken gürültü kesildi. Direksiyonu çevirince gelen çatırtı gitti.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14925504_1009203702524124_2108489479362420387_n.jp g?oh=d3dc9e13c3af61512995ea5eee923a40&oe=58CFE3ED

Rider95
10 Kasım 2016, 23:55
Okuması fotolara bakaması bile eğlenceli. Kolay gelsin.
Usta bu alete bulabilirsen 600 veya 1000 cc motoru takıp çok eğlenceli anlar yaşayabilirsin. :queen:

tr100a
11 Kasım 2016, 00:21
Kolay gelsin zevkli bir uğraş takipteyim

Ekarademir
11 Kasım 2016, 01:15
Teşekkürler.

Benimde aklımda öyle bir motor var ancak şimdilik orjinal kalmalı. Çekme belgeli araç plakasını çıkarmam lazım orjinal haliyle. Daha sonrada bıkana kadar böyle bi süre bineceğim.

Sonra ise birbirinden bağımsız süspansiyon sistemi yapacağım. Difransiyel şaft derken dört çeker olacak. Büyük atv lastikleri. Ve güçlü bir motor. İşte o zaman Buggy yada UTV denilebilecek hale gelecek. İnşallah aklımda ki plan bu şekilde.

-ZERO-
11 Kasım 2016, 01:36
yerinizde olsam şasiyi kupa'dan komple ayırır çürüğünü çarığını komple temizler boyardım. ondan sonra üzerine takacağım parçaları tek tek kontrol eder temizler tamir eder öyle takardım. keşke yakınlarda olsam da gelip restorasyona yardımcı olabilsem. tamir işlerini ben de çok severim

Ahmet güllü
11 Kasım 2016, 17:39
Hic bi eklenti yapmasanizda icinden disindan sagadan soldan fotolarini atin da icimiz acilsin kalmadi artik boyle degerli parcalar

Ekarademir
12 Kasım 2016, 19:07
Zero; Şasi kupadan ayrılmıyor. Tek ayrılan yer ortadan ikiye. :) Şasinin üzerine sac kaynatıp kaporta yapmışlar. Ve iki parça halinde. Arka taraf ile kupanın olduğu ön taraf ayrılıyor. Onun haricinde kumlama yaptırdım. Çürüklerden iyice arındı. Kumlama yapılmayan kaporta kısmını ise spiralin ağzına zımpara takıp temizledim. Çürük kalmadı yani. Daha sonra kimi yerin sacını değiştirip, kimi yeri iyice boyayarak ziftlemiş gibi oldu. Zamanı gelince onları da ekleyeceğim.

Ahmet Güllü ; Eklenti ne anlamadım?

weirdo1
12 Kasım 2016, 22:53
takipteyik.

unoturbo
12 Kasım 2016, 23:10
Tampon,ön panjur,yan tarafta ki otoser yazan plastik kısımlar Piano Black veya GunMetal renk olsa araçta hardal sarısı veya mat sarı olsa çok çok iyi olur düşünün derim kesinlikle en azından dış plastik aksamları piano black veya gunmetal renkte.
Arka jantlara çok az ofset verilse ve 13 inç ise çok az daha geniş taban lastik, arka kasa güzel bir ahşap olsa

hokahey
12 Kasım 2016, 23:21
Sonuç nasıl olacak, merak icindeyim.

fazil
12 Kasım 2016, 23:22
Cok guzel bir restorasyon olacak gibi gorunuyor. Ben bunun aynisindan Koc Muzesi'nde gordum galiba, bir yerlerden hatirliyorum sanki.
Bir de bir seyi merak ediyorum, kumlamayla zimparayla curuyen yerleri silmek konusunda, acaba curume malzemenin icinden disina dogru mu oluyor, yoksa disindan icine dogru mu, eger icten curuyorsa, bunu durdurmak mumkun mu ?

Ekarademir
13 Kasım 2016, 02:24
Teşekkürler.

Ben kamyoncu adamım bilmem öyle renkleri. :) Plastik aksamlar Mercedes kamyon şase boyası renginde. Kamyon tamponunda denedim çok beğenmiştim. Diğer kısımlarıda yine mercedes sarısı. Civcive uygun açık renk olduğu için. 10 jant var üzerinde. Ona uygun lastik seçeneği az. Hatta tek seçenek var tripörtör lastiği. Daha büyük bi jantın göbeğini tornada kesip bu janta uydurma fikrim var. Şimdilik böyle iyi. Yada atv lastiği. Onu ilerde düşüneceğim.

Ona hiç dikkat etmedim ama suyu nerden alıyorsa ordan çürür. Mesela kapının altı. Çürük öyle hale gelmiş ki tamir etmek mümkün değil. Prescide oraya uygun sac büktürdüm. Kasacı kaynattı orayı öylece kapattık. Çoğu yerde sac kaynatıp çürüğü kapattık. Sac kaynamayan yerlere çelik macun. Onunda olmadığı yere dayson silikon. Çürümeyi durdurmak için en güzel çözüm boyamak. Önce boya aşınıyor sonra paslanıp çürümeye başlıyor. Taban mesela. Kışın ıslak ayakkabı ile biniliyor ıslak kalıyor. Bi süre sonra çürüme başlıyor. Döşeme altına zift atılsa ve kışın dikkatli olunsa taban çürümezdi.

İlerde böyle bir iş yapacaklar içinde bi not düşeyim. Sanayide tanıdıklarınız yoksa böyle bir işe bulaşmak çok masraflı olacaktır. En basit örnek. Geçenlerde forumda görmüştüm motorsiklet şasesi kumlatmaya 400 lira para veren vardı. Ben bu aracı 70 liraya kumlattım. Daha önceden koca kamyon kasasını 150 liraya kumlatmıştım. Motorsiklet şasesini de araya tanıdık sokup taş çatlasın 50 liraya kumlatabilirdim. Belki daha da az.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:15 ----------

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14947820_1011037922340702_7120502392433955277_n.jp g?oh=f9a8f0ff6986a610da489d555f6c6439&oe=58C31364

Aracın tabanı da bayağı paslanmış. Tel fırça böyle pas kazımak için çok iyi oluyor. Pasları iyice kazıdıktan sonra içine hiç tiner katmadığım boyayla boyadım. Koyu olsun zift gibi olsun diye tiner katmadım. Hem delikleri de iyice kapatır. Kalın bikaç kat boya attıktan sonra üstüne yatakçı arkadaştan keçe alıp koydum. Yataklarda yay ve sünger arasına koyulan keçeden. Isı yalıtımı sağlasın. Onun üstüne de döşemeci arkadaştan muşamba alıp koydum. Taban istediğim gibi oldu.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14980803_1011037942340700_2920900349756951179_n.jp g?oh=8d3e93439c826741c57fbc886d5c0b10&oe=58C79960

unoturbo
13 Kasım 2016, 15:31
http://i.hizliresim.com/VEZjkR.jpg

kesinlikle düşünün derim :) valla adı böyle geçiyor ama grinin güzel bi tonu ve sarı ile cidden efsane durur :) ama siz bilirsiniz :)

flanş yaptırıp onun sayesinde 12 inç ve 145 taban taksanız yeterde artar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:09 ----------

piano black dediğim de parlak siyah mat değil :) Sanırım ön sinyaller anadol a1in modelini andırıyor dimi? Ahşap direksiyon düşündünüz mü? İç koltuk kahverengi kumaş olsa :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:33 ----------

Sıfır triportör lastiği varmı piyasada? Varsa sorun yokta yoksa ölçü vb değişmek lazım gerekir dimi? Önerim detaylı temizlik için malzemeler var jant temizliği,pasta cila,iç konsol temizliği vs vs için nette satışları var onlardan alırsanızda süper olur

Ekarademir
22 Kasım 2016, 19:26
Bu ara biraz yoğundum. Civcivin muayenesi ile uğraşıyordum baya aksilik çıktı. Birde üstüne kamyonun muayene bitti onla da hala uğraşmaktayım. Bu ay devlete çalışıyoruz.

Unoturbo işin aslı ben bu arabayı bitirdim sayılır. Yani burda yazdıklarım haftalar önce yaptığım işlemler. :) Sen renk önermişsin sağolasın ancak zaten boyanmıştı araba sen renk önerdiğinde.
:)
Lastik işine ise muayeneden sonra bakacağım. Flanş güzel fikir. Buna uygun bi atv lastiği çok güzel durur. Motor da çeker inşallah. :) Şu haliyle ilk 3 viteste aşırı güçlü ancak 4. viteste zor toparlıyor. 4. vitesi sürat vitesi gibi. Evet lastiği var. 50 liraymış konyada. İnternette 80 lira filan. Lastiği bulur takarım ancak benim istediğim daha büyük dişli bi atv lastiği ile farklı bi hava katmak araca. Niyetim biraz görsel birazda işlev. Ben çok dağ tepe gezerim ATV lastiği güzel olur.

Temizlik malzemelerinide hırdavatçılardan aldım. Ben şehrimin esnafı kazansın diyen biriyim. Mecbur kalmadıkça internetten alışveriş yapmam. Şehrimde de büyük markadan alışveriş yapmam. Kamyonlar Kayseri Aksaray çalışır ancak onlara daha Kayseri'de çivi çaktırmışlığım yoktur. :) O saydığın malzemelerden kullanacaklarımı beraber iş yaptığımız hırdavatçılardan temin ettim yani. İlgin için teşekkürler. Fikirlerine açığım. :)

Egee22
22 Kasım 2016, 20:40
Kolay gelsin ileriye doğru çıkma bi racing makinenin motorunu koyarsan felaket olur bi 126 bis te 600rr motoru görmüştüm çok fena olmuştu

unoturbo
22 Kasım 2016, 23:25
Rica ederim ne demek,var olup olmadığını bilmiyordum onun için yazdım. Göğüsü Alcantra diye adlandırılan bir malzeme var türkçede nedir bilmiyorum ama cidden güzel bir malzeme,kamyoncu adamım anlamam demeyin ama cidden güzel :) değişik bir dokusu var,deri vb kaplamadan çok çok daha iyi sizin ordaki ustalarda elbet vardır yoksa onlar getirtir usta döşer :)

Jant olarak şu jantları alın kesinlikle hem ucuz hem iyi bide 12inç patpat lastiği ile nokta olur çünkü atv jant ve lastikleri aşırı pahalı
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-jant-lastik-satilik-12-bis-janti-teneke-jant-328784343/detay

Buna dişli patpat lastiği süper gider, 12inç patpat yoksa 13inç ve patpat lastiği süper olur.
Flanşı zaten tanıdık tornacınız vardır yaptırırsınız ama bütçeniz olduğunda hemen yaptırın derim dediğim şekilde maliyet baya düşüyor çünkü


Baktımda nette 12inç patpat lastiği var ve fiyatıda aşırı değil 12inç o attığım jantlar+patpat lastiği+flanş kesinlikle fazla tutmaz bide tanıdık varsa süper. Bu arada aksaray cidden güzel bir il gelmiş ve gezmiştim çok sıcakkanlı ve güzel bir il

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:41 ----------

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-aksesuar-tuning-ahsap-direksiyon-358417385/detay


Örnek direksiyon kesinlikle yakışır bence

Ekarademir
23 Kasım 2016, 19:12
Egee22 o motor benim için çok tehlikeli olur. :) Manisa Kula'da rampa aşağı kamyonu boşa atıp 164 yapmışlığım var. Bu racing motorlu otosere hiç dayanamam bide mezarlıktan yer ayırtmak lazım. Kendimi biliyorum. Dayanamayıp hız yapacağımıda biliyorum o yüzden öyle bi motor tehlikeli olur.

Kayseri Aksaray nakliye işi yaptığımı söylemiştim sanırım. Ve Kayseri mobilya merkezi. Kumaş deri vb de taşıyorum. Yani akla gelebilecek her türlü döşeme malzemesini bulabilirim. Adını bilmediğim kalınlığı ve deseni çok hoşuma giden bi deriden alıp döşedim.

Evrak vs derken bütçeyi baya baya aştım zaten. Benim hesabımda hiç olmayan şeyler çıkıyor habire. Sigortası 2000 lira olur mu 3350ye alınmış aracın? Birde 2005'den beri muayene yapılmadığı için 1500 lira gecikme cezası çıktı başıma. Yani motoru değiştirme planımı erteletti bu işler. Son çıkan ceza yüzünden lastikleri geniş ve büyük atv lastiği ile değiştirme fikrimi de erteletti.

Patpat lastiği güzel olurda çok sekmez mi? Sonuçta 70-80 filan yapıyor bu araç. Onla titreşimden içinde durulmaz diye düşünüyorum.

unoturbo
23 Kasım 2016, 23:36
Bilemiyorum ama atv lastiği de benzer sonuçta dişli lastik :) Bence patpat lastiği deneyin derim hem ucuz hem işlevsel.Ses yapar titreşimde düz yol lastiği gibi olmaz tabiki.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:13 ----------

Kesinlikle öteki ay 12inç teneke jant(100tl)+4 adet patpat lastiğini deneyin derim :) Zaten otoserin gösterge 80gösterse de gerçekte kaçtır bilemiyorum

Ekarademir
29 Kasım 2016, 21:05
Birkaç gündür Ankara'daydım. Hem ziyaret hemde araba için parça baktım. :) Motor ve şanzıman buldum sıfır. 420 cc 15 beygir motor koyacağım inşallah ilerde. Ve 4 ileri şanzıman ile 80-90 hızı rahat görecebileceğim inşallah.


Patpat lastiğinide araştırdım. Ancak o hem tipsiz hemde pahalıya mal oluyor. Patpat lastiğini sordum. Lastik 135 lira. İç lastik 20 lira. Jant ise 85 lira. Yani bir teker bana 240 liraya mal oluyor. 300 veririm iyisinden atv lastiği alırım diye düşünüyorum. :) Önemli olan görsellik. Çelik jant atv jantıda güzel durur. Kış geldi işler yavaşladı. Hele bi muayeneden geçireyimde gerisi Allah kerim.

tr100a
29 Kasım 2016, 22:11
resim ve yürürken video istiyoruz :)

Mengu16
29 Kasım 2016, 22:21
Birkaç gündür Ankara'daydım. Hem ziyaret hemde araba için parça baktım. :) Motor ve şanzıman buldum sıfır. 420 cc 15 beygir motor koyacağım inşallah ilerde. Ve 4 ileri şanzıman ile 80-90 hızı rahat görecebileceğim inşallah.


Patpat lastiğinide araştırdım. Ancak o hem tipsiz hemde pahalıya mal oluyor. Patpat lastiğini sordum. Lastik 135 lira. İç lastik 20 lira. Jant ise 85 lira. Yani bir teker bana 240 liraya mal oluyor. 300 veririm iyisinden atv lastiği alırım diye düşünüyorum. :) Önemli olan görsellik. Çelik jant atv jantıda güzel durur. Kış geldi işler yavaşladı. Hele bi muayeneden geçireyimde gerisi Allah kerim.
130/60-13 lastik ve 13 inç scooter jantı işinizi görür, teker başına 200 liranın altında fiyat. 1 teker 150 kilo çok rahat taşır.

Yalnız kendiniz yaptığınız bu araca trafik tescil konusunda fazla hevesli olmayın. Ülkemiz kanunları icat çıkaran insanları desteklemeyi pek sevmez :cherry:

Ekarademir
02 Aralık 2016, 18:48
Kamyonun biri kaza yaptı. Onu yaptırıyorum o yüzden fazla fotoğrafla filan uğraşamadım. İnşallah fırsat bulunca baya çok fotoğraf yükleyeceğim.

Şöyle bir sıkıntım var. Buraya da yazayım acil cevap lazım. :) Ona göre motor alacağım.

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/173039-motor-degisimi.html#post4053949

Mengu16 üstündeki lastik zaten scooter lastiğinden daha iyi. :) Benim lastikteki amacım araziye çıkmak ve büyük gösterişli olması.

Arabayı kendim yapmadım ruhsatı filan var. Orjinali neyse o şu anda. Çekme belgeli muayeneye sokulup plakası alınacak yeniden.

Muayenede sıkıntı çıkarabilecek tek şey motoru değiştireceğim. O şekilde geçmezse geri orjinal motorunu takıp geçireceğim artık.

Geçen hafta kamyon soktum muayeneye. Motor no okunamıyor hafif kusur yazmış geçmiş. Kupayı devirip bakmaya üşendiğinden motor numarasına bakmadı bile. Bunda da kasayı kaldırmaya üşenirse motor numarasına bakmaz :)

unoturbo
02 Aralık 2016, 18:55
Mengu16 bey araç ligier lisansı ile otoser firmasında üretildi tr de.
Motoru alıp taktırıp ruhsata işletirseniz faturası ile cidden güzel olur. Evet haklısınız o fiyata mâl oluyorsa atv lastiği en mantıklısı bence de

Mengu16
02 Aralık 2016, 19:14
Mengu16 bey araç ligier lisansı ile otoser firmasında üretildi tr de.
Motoru alıp taktırıp ruhsata işletirseniz faturası ile cidden güzel olur. Evet haklısınız o fiyata mâl oluyorsa atv lastiği en mantıklısı bence de
Motosikletlerde motor değişimi yasal konularda öyle kolay değil. Eski motorun birebir aynısından taksan bile proje çizdirmeni istiyorlar.

Ekarademir
02 Aralık 2016, 20:11
Motoru ruhsata işlettirmek çok sıkıntılı bi iş gerçekten. Orjinal motorun sıfırını bulup işletmek zaten imkansız. Bulamam çünkü. Bulsam bile yasal prosedür çok zor.

Farklı bi motor koymak yasak değil yasal olsada bi araba parası harcamak lazım heralde. Bi sürü evrak vs.

İlla sahtecilik yapıp kaçak yollardan motor numarası değiştir diyor devlet. :) Ona da çok büyük hapis cezası koymuşlar.

Geriye tek yol kalıyor yani. Kolay sökülüp takılır zaten. Muayeneden geçmezse iyi kötü kendi motoruyla muayeneye girip geri kalan zamanlarda iyi motor ile kullanmak.

1400 liraya bi motor buldum. 250lik çin malı hava soğutmalı atv motoru. Kendinden geri vitesli Yarın inşallah onu alıyorum. Seçenekler arasında en kolayı o geldi. 1750 lirayada su soğutmalı 200 cclik vardı. Su soğutmalı koysam;

1- su soğutmalı motorda parça çok. Ne kadar çok parça o kadar arıza demek. Radyatörüydü devir daim pompasıydı termostatıydı bi sürü iş. Hava soğutmalı o yönden daha iyi.

2-Arabanın kalorifer düzeni malum. Motora üflenen hava kabin içine çevrildiğinde kalorifer oluyor. Su soğutmalıya bunu uyduramazdım ayrıca kalorifer bağlamak lazımdı. Ama bunda bi pervane bide sacdan muhafaza ile o işi çözebilirim.

Maliyet olarakda en uygunu buydu. Diğer başlıkta yazdığım motoru alsaydım onda ayrıca şanzıman, şaft, porya, rulmanlar, fren tesisatı gibi bi sürü uydurulacak şey vardı. Bunu direk alıp takabileceğim inşallah. Zaten çıkışı atv motoru olduğu için şaftlı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:42 ----------

Pedallar gıcırdıyordu. Kiri pasıda beğenmedim söktüm.

https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15079005_1024942010950293_7941555206628933815_n.jp g?oh=b6e83b7ba33d642b2bd16834c2bb2cd5&oe=58F8E836
https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15203288_1024942060950288_7378314068779382288_n.jp g?oh=7cd385d17691a792f88d5e660328904e&oe=58C09C0C

Yaldızlı boya ile boyadıktan sonra

https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15094423_1024942097616951_4747893161986988396_n.jp g?oh=35199bfbbd2c0b5000562c50f5ac1872&oe=58B8E8E9

Motoruda indirip temizlemek istedim. Önce dışındaki hava soğutma ıvır zıvırını söktüm

https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15171207_1024943617616799_670525409297614148_n.jpg ?oh=8726db57bc39c926e08e9a5f1f377ea7&oe=58C7DE21

https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15171220_1024943900950104_5235264651915272582_n.jp g?oh=487b541c22c66c1c6bc8837224333f44&oe=58C077C3

Kayseri'den yeni takoz aldım. Hazır sökmüşken değiştireyim titreşimi azaltsın. Soldaki eski takoz sağdaki yeni.

https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15085499_1024943317616829_1754823520603303327_n.jp g?oh=36d980f48163dc7a86bb25d9d344114e&oe=58F996BF

Motoru kucaklayıp koydum kenara. Kamyonun motoru calaska ile indiriyorlardı bunu kucaklayınca bi garip geldi. :)

https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15170926_1024944284283399_6172024631761346784_n.jp g?oh=39b2e5c8569f0c8f590fb4d3d5f831d3&oe=58B98CDF

https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15085598_1024944510950043_9047843893846202225_n.jp g?oh=771ae29f9770f0a1401fda0595efaafe&oe=58BD2B18

Temizleyince baya güzel durmaya başladı. Kaç kutu balata spreyi harcadım sayamıyorum. :)

https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15192553_1024944774283350_1279719472036949319_n.jp g?oh=f07ac5c42958105e458fe51efaeb9e48&oe=58F6845E

İşini bitirince yerine taktım tekrardan.

Arabada el freni yoktu. Iveco kamyonun gaz halatını aldım uydurmak için. Kafamdaki şeyi tornacıya tarif ettim yaptırdım. Sonrada getirip üstüne taktım. Çok iyi tutuyor hatta el freni çekip yanlayabiliyorum. :)

https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15078585_1024949354282892_3531393780754060641_n.jp g?oh=fd526a313dde76e654cfd7662b80c6b4&oe=58C4380B

İçinden de çok gürültü geliyordu. Ön döşü yerinde sallanıyor titreşimde bi yerlere vurdukça ses çıkarıyordu. Yerinden söktüm çıkardım onu.

https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15193470_1024965300947964_6646675753993634957_n.jp g?oh=3285c0b71be8355cb816e72d8f3aa56e&oe=58B33A50

Ters çevirip altına keçe yapıştırdım. Çok ince plastik olduğu için pek sağlam değildi ağırlaştı sağlam oldu. Taktığım yerede demir ve plastik arasına keçe yapıştırdım bu sayede sesi kesti.

https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15193707_1024966860947808_6446306348282013547_n.jp g?oh=94d4666a70e7d3538013d9ee052824b0&oe=58FCA269

Sonunda evdeki işleri bitti. Daha büyük işler için sanayiye gittim. Daha önceden kamyon kasalarını yaptırdığım Özen karasör var. Çok sevdiğim değer verdiğim abiler. Zaten böyle -usta tabiriyle- pis işle kimse uğraşmaz. Onlar sağolsun benim hatrım için uğraştılar.

Kasa getirdiğimde tenteliydi. Kumlamacıya götürüp kumlatmıştık önceden. Boyasından pasından arınmıştı. Çürüklerde ortaya çıktı. "İki plaka sac al yenisini yapalım daha iyi olur" deselerde ben orjinallikten yanayım. Eski kasanın tamiri zor olacak ama orjinal olacak. Önce üstündeki tenteden kurtulduk.

https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15078971_1024957547615406_8892301791250678837_n.jp g?oh=9e06f622c406b5f284f1e8127f794665&oe=58C5D442

EMRE_R19
03 Aralık 2016, 21:08
Ustam seni ayakta alkışlıyorum helal olsun sana tam benim kafadasın.istanbul dan parça bişey lazım olursa seve seve ilgilenirim

Mengu16
03 Aralık 2016, 21:24
Aksaray'daki tornacılar iş seçmiyor fazla para da istemiyor gibi bir izlenim edindim. İhtiyacım olursa ankaradan motora atlayıp aksarayda yaptıracağım işimi :)

yürekçe
03 Aralık 2016, 22:42
Uzun zamandır böyle tatlı yazı okumamistim..
Devamını bekliyorum :))

Ekarademir
04 Aralık 2016, 17:01
Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim.

İstanbul'dan bir ihtiyacım yok gibi gözüküyor. Yine de sağolasın.

Mengu16 Aksaray ustası bitanedir. Özellikle ağır vasıtada. Aksaray sanayisine gelip bakarsan 68 plakadan çok başka plakalı kamyon-tır görürsün. İşçilikleri iyidir ve ucuzdur. Bu yüzden her şehirden kamyoncular tırcılar genelde buraya gelip yaptırırlar.

Sana bi örnek vereyim. Kamyon ile Kayseri OSB'deyken baskı balatanın göbeği koptu araba yürümedi. Kayseri'de ustaların numarasını internetten bulup aradım. 5-6 kişiyle görüştüm. Hiç biri yanıma gelip yapmadı. Hepsi çekici ile getireceksin dedi. Ve onlarda bugün olmaz yarın belki yaparız diyorlar. Araba yüklü müşteri mal bekliyor. Aksaray'daki ustamı aradım. Tamam hallederiz dedi 2 saat sonra 2 usta ve yedek parçalar geldi. Birkaç saat içinde şanzımanı indirip tamir edip geri bindirdiler. Sonrada arabayı yürüttüler. Aksaray'dan Kayseri'ye gelmeye ise gaz parası aldılar. Böyle usta bitanedir denilmez mi?

Ama işte şöyle bir durum var tornacılarda. Yada diğer ustalarda. Tanıdık olması lazım samimiyet olması lazım. Ben kamyon kasası yaptıra yaptıra kasacıyla samimiyim mesela. Bu arabanın kasası ile hiç bi kasacı uğraşmaz. Pis iş der geçer. Sağolsun Sedat ve Mehmet abiler ilgilendi. Kaportacı olmamalarına rağmen kaportaya bile macun çektiler, düzelttiler. Benim cins cins isteklerimi yaptılar çok iyi bi görünüme kavuştu araba. Kasa haricinde de kaynatılacak parçalar vs hep Sedat abi yaptı. Ve tüm bunlara karşılık 300 lira alacağım vardı onu ödeştik dediler. Kaportacıda sadece kupayı boyatsam 1000 lira isterlerdi.

Yada tornacı örneği. Kamyona parçalar yaptırırken samimi olduk. Lakabı emmi. Yanına gidip "Emmi nörüyon?" diyip konuya giriyorum. :) Kafamdakini ona anlatıyorum. Nasıl yapabileceğimizi konuşuyoruz. Daha iyi bi fikri varsa onu söylüyor ona göre hallediyoruz. Uğraşıp iş bitince borcum ne dediğimde ise "at bişeyler" diyor mesela. 100 liralık işe 10 lira verdiğimde oluyor.

Yani Aksaray ustaları diğer şehirlere göre ucuz. İşçilikleri iyi. Geçen hafta şöför kaza yaptı, kaportacıya bıraktım kamyonu. Yan marşpiyelleri değiştirmeye pazarlık ettik. Bikaç gün sonra bi gittim tabanın çürük yerlerini değiştirmiş, tavandaki çatlakları kapatmış, ön tarafta çürümüş kırılmış yerleri yapmış, boyasız konuşmamıza rağmen birde üstüne boya tozutmuş. Fiyat aynı pazarlık ettiğimiz gibi.

Aksaray'ı baya övmüşüm. :) Sonuç olarak Aksaray'da ustalar az para ister diğer şehirlere göre. Hele bide tanıdıksa samimiyet varsa çok çok ucuza iş yapar. Gelmeden önce haber et Mengu16. Tanıdıklara gider hallederiz. :) İletişim bilgilerim profilimde var.

Ekarademir
06 Aralık 2016, 19:32
Kimse mesaj yazmamış. Spam yapmış olacağım ama neyse ki bu forum birleştiriyor. :)

Koltuk kısmına sıra geldi. Zamanında kamyon kasasına rahat yükleme için ikinci kat yapmıştım. Ondan kalan OSB vardı onu kullanacağım tahta olarak. Kayseri'de mobilya üstüne herşey var. Orda bi dericiye gittim en güzelini beğendim aldım. Dükkandaki en pahalı malzemeydi ve metresi 15 lira mı neydi. Kayseri mobilya malzemesi üzerine gerçekten ucuz. Tabi ona tanıdıkda lazım yabancıya iteleyebilirler. Sürekli mallarını taşıdığım biri vardı ondan aldım.

Keçeyi yatak üretimi yapan arkaştan aldım. Süngeride ondan aldım. Diğer alet edavat vardı zaten.

Ölçüleri aldıktan sonra doğramaya başladım.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15327415_1039182076192953_1589511011838840677_n.jp g?oh=b484fdbc8bd859c59053b4f2ab07c7da&oe=58F9A5A5

Sonra bir kat sünger koyup üstüne deriyi geçirdim. Arkasından zımbaladım. Sırt kısmında depo var. Deponun etrafına tam oturacak şekilde kenarlardan çıta koyup uzun yaptım.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15241864_1039182046192956_5645944427590587643_n.jp g?oh=87f4cee166e66b4f4855b0b3ae3640fa&oe=58C3731E

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15338891_1039181982859629_5233776436818127972_n.jp g?oh=0b0eb0b0c4a0ea7395bb0eb86211453d&oe=58F6CE42

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15241155_1039182206192940_2993240362182298334_n.jp g?oh=14ac2b62f30eba1a42e1ed640fa506ad&oe=58BE57BD

Sırt kısmı.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15319079_1039182139526280_293566234538348250_n.jpg ?oh=260989459503ca96ec7e20fb7bac3843&oe=58B6AA6A

Birkaçta kuşak attım süs olsun.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15349562_1039182299526264_6882251878248960647_n.jp g?oh=67310ecb9e7bdd45d62338caa436cfa8&oe=58BBDA67

Koltuğun altı açıktaydı. Onuda kapatayım dedim hazır el atmışken.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15349675_1039182426192918_4087742893929297697_n.jp g?oh=9f9211f1b59bc60fe89cabfca539420e&oe=58F65DA4

Yerinde deneme.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15327503_1039182466192914_2704913189579732961_n.jp g?oh=c2fc8ecef969d13b13d06db23a6cb2a4&oe=58F0938D

Yeri kıvrımlı olduğu için 3 parça tahta kullanmam gerekti.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15241940_1039182526192908_1341605017288620314_n.jp g?oh=9e940443068f91672d13f87c2ea75379&oe=58B0D6A1

Onları birbirine tutturmak için keçe kullandım. Hemde döşeme direk tahtaya temas etmez daha iyi olur.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15327490_1039182592859568_9193880195883069571_n.jp g?oh=ea97afd6319f5963fe9480134ce36615&oe=58F430C2

Onlarıda deriyle kapladım.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15355792_1039182639526230_919703056413190383_n.jpg ?oh=925e519b7c28e58bc0584ab8dc5bb01f&oe=58BA3841

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15355753_1039182722859555_3249797126463351882_n.jp g?oh=0e3de1de7f8c313cd389e32e3b449931&oe=58C1D267

Bitmiş hali.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15317861_1039182832859544_4386396812024509671_n.jp g?oh=862504c0e772e59ca2528641596c269f&oe=58FA1458

Yerine takma işini yukardan sunta vidası atarak yapacaktım. O yüzden önce iye ile yer açıp sonra deldim. İye ile açmayınca matkap kayıyor boru üstünde.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15338732_1039182869526207_1090489483465502129_n.jp g?oh=9514234fcff7d994031cbf331ccc11f9&oe=58BCA2A6

Altın takılmış hali.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15285092_1039182899526204_522799127823371664_n.jpg ?oh=a641a2e6c87234d3adf44f38f574da73&oe=58FCD6CA

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15284118_1039183052859522_6814436220307953102_n.jp g?oh=0a9700ed30f6c2a8ae69f14f4a5dd0b8&oe=58B13A02

Deponun altında sadece sac vardı. Orayıda kaplamam gerektiğini düşündüm. Hem iyi dursun hemde kışın belden soğuyu yemeyeyim. Dayson sürüp taban döşeme malzemesini yapıştırdım.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15219406_1039183122859515_6027818738408553641_n.jp g?oh=6c7bd35adc74fa0565ddaaa40c5ce729&oe=58BCE3BE

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15267601_1039183296192831_9034025970371278595_n.jp g?oh=348beef34a398de9593beeeddfccfc78&oe=58F38DE7

Koltuklarıda yerlerine taktım. O iş tamam. :)

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15349722_1039183356192825_7217396962366129403_n.jp g?oh=792b6efe170173acedddc06a05388f42&oe=58B06FF9

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15338851_1039183386192822_916129023833041015_n.jpg ?oh=df5d6f0970bcfc34f0939e7309f5fc23&oe=58F11F7C

Mertcan39
06 Aralık 2016, 19:38
Maşallah çok güzel olmuş elinize sağlık istikrarlı bir şekilde ilerlemeye devam ediyorsunuz sonucunda inşallah istediğiniz gibi bir sonuçla karşılaşırsınız

tr100a
06 Aralık 2016, 20:28
maşallah eliniz yatkın çok güzel olmuş

enjeksiyoncu
06 Aralık 2016, 20:53
İstanbulda altınboğa firması var.pek kşmse bilmez ama türkiyedeki ilk otomobil yapan firmalardan. Dedikodu mu gerçek mi emin değilim fakat firmanın ilk yaptığı aracı Vehbi Koç'un çaldırdığı ve ortadan kaldırdığı söyleniyor. Firma şu aygaz ' ın yaptığı gaz armatürlerini üreten tek alternatif halen!! İnternet sayfalarında eskiden vardı lu an duruyormu bakmadım ama , birde triporterleri vardı. Ancak üretimde değildi.
/www.altinboga.com

muratarslan
06 Aralık 2016, 23:22
Helal olsun bu kadar uğraş emek kolay değil yapılanlar eli sadece anahtar tutan birinin yapacağı türden de değil Allah c.c emeğinin karşılığını daha iyi verir inşallah aracın işi baya bir bitmiş görünüyor motor kısmı için ne düşünüyorsunuz orjinaldenmi devam yoksa yeni birtanemi takacaksınız

yürekçe
06 Aralık 2016, 23:38
Takip devam ediyor.. keyiflendim yine..
Hayırlı uğurlu olsun :)

Ekarademir
07 Aralık 2016, 21:36
Yorumlarınız için teşekkürler.

Dualarada amin diyeyim sağolun.

Pes etmemek lazım. Sonuçta başladığım işi bitiremezsem birde ele güne rezil olmak var. Onuda geçtim ben zevk alıyorum uğraşmaktan. Tanıdığım ustalar "naadar seven iy pis işleri" diyor, buda beni tanımlıyor. :) (İstanbul Türkçesi ile ; Ne kadar seversin dimi pis işleri)

Evet Altınboğa'yı biliyorum. Maya tripörtör de yapmış zamanında. Ancak üretim fazla olmamış sanırım. Birkaç örneği var ama onlarda seri üretim mi yoksa prototip mi bilmiyorum. Bu işte en çok tutulan Arçelik olmuş. Ve bizim buralarda ise Konya yapımı Hakel Yurttabir, Yıldırım gibi araçlar. Onlarda zaten eski Rus motosikletinden bozma. Altınboğa zamanında çok büyük işlere imza atmış gerçekten. İlk yerli yapım araba gibi kamyonet gibi. Ama ne yazık ki ülkede böyle şeylere destek yok. Mesela benim bir hayalimde araba üretmek. Hayallerimi sıraya dizdim tek tek gidiyorum yıllardır. En büyük hayalim ise araba üretmek. Biraz araştırma yaptım nasıl olacağını bile bulamıyorum. Arabayı yapmak çok basit aslı iki civata. Ama işte resmiyet çok büyük sıkıntı. Evrak alıp seri üretime geçmek nerdeyse imkansız. Mesela piyasadaki UTVler 30 bin filan diyelim. Ben hesapladım 5 bin liraya mal ediyorum. Ama anca köyde filan binilir. Plaka yok ruhsat yok. Altınboğa'nında olayı böyle. Otoser'in bitme sebebide bu.

Otoser fabrikasına gidip (şimdilerde minisan adı altında elektrikli soba fırın vs üretiyorlar) ordaki biriyle konuştum. Niye bitti diye sorduğumda ise vergiler yüzünden olduğunu söyledi. Sanki sıfır tır almış gibi ötv varmış bu araçlarda o dönem. Yani 5 bin liralık araca 10 bin lira vergi binerse insanlar zaten bunu almaz gider ikinci el skoda vb pickup alır. Öyle de olmuş. Yurtdışına ihraç etmişler çoğunlukla. En sonunda da bırakmak durumunda kalmışlar.

Motor konusunda ise kararımı verdim ve değiştirdim. Birkaç gündür tornacıda uğraşıyorduk. Bazı parçalar ancak torna makinasında uyduruluyor. Oda bende yok beni aşıyor. :) Elektirik tesisatı konusu ile başım dertte. Aksaray'da motor elektiriğine bakan iki kişi var. Biri kışın çalışmıyor. Arattırdım "dükkana ne zaman geleceğim belli değil" dedi. Adam keyfi çalışıyor. :) Diğeride "ben uğraşamam kışın işim çok" dedi. Kendim döşesem yanlış birşey takıp motora zarar vermek istemedim sonuçta kamyon değil bu motorsiklet elektiriğinden anlamam. Sonunda hatırlı birini araya soktumda ikinci bahsettiğim usta dursun dükkanda yaparım bikaç güne dedi. Bende arabayı oraya bıraktım bakalım. Motor kısmınında resimlerini ekleyeceğim inşallah.

Ekarademir
08 Aralık 2016, 22:13
Evet ne diyorduk? En son kasacıdaydım. Kasa işlerinde hep Özen karasördeyim. Mehmet ve Sedat adında iki kardeş. Birde babaları var Fahrettin usta. Tavukla güvercinle uğraşır dükkanda. Kafasına göre yani. Adam gibi adam diyebileceğim insanlar. İşim olmadığında da gider otururum bi çay içer laflarız. Kaynak demir vs işleri Sedat abiden. Boya macun gibi işlerde Mehmet abiden.

Kasa kupadan genişti. Bence tipsiz duruyordu. Sedat abi böyle iyi dedi. Seninde hiç ayarın yok dedi birde. :) (Önceden kamyona çok yük alsın diye orjinalden büyük kasa yaptırmıştım. Şimdide tipli dursun diye civcivin orjinal kasayı kes dedim. ) Baktım kesmiyor kendim breyzi aldım kestim yanlardan. Oda arkadan kesti kısalttı.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15390815_1044973712280456_7835353674092580922_n.jp g?oh=f7015b3d3d7cf80af7321a04f3a9ca30&oe=58F4805E

Orjinal halinde motor arızasında motora bakmak için kasayı söküp kenara almak gerekiyordu. Malum motor kasanın altında. Bu işe bi çözüm şarttı çünkü sürekli tek başıma kasa sökemem. Sac kasalı kamyonetlerin menteşesinden aldım Sedat abi kaynattı arkaya. Kayseri'den baza amörtisörü getirdim onuda ayarladı. Taksilerin kaput gibi inmeli kalkmalı süper birşey oldu. Dilediğim zaman kaput kaldırır gibi kasayı kaldırabiliyorum.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15337544_1044975402280287_5959465813092963566_n.jp g?oh=b74d76ea3a8e723cc68ced936d11f08e&oe=58BB88E2

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15400499_1044974335613727_6921218323719646809_n.jp g?oh=0dd38f05e5faec7218fe9e01fcd8b49b&oe=58F28EE9

Astar atılacak diye gazete ile kapladım. İçten kaplamamıştım boyanmayacak diye. Mehmet abi sağolsun içinide boyayınca birde sonradan iç camları tinerle silmem gerekti. :)

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15326418_1044974202280407_7669512407132438198_n.jp g?oh=6623932711d474e4ed1aa7a07daaeaf4&oe=58BE27CD

Prescide tampon büktürdüm. Normalde kamyona tampon bükülür. 125 cm tampon tuhafına gidiyor insanların. :) En ufak kamyon tamponu 200 cm civarı olur.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15326607_1044974058947088_6071820101729246856_n.jp g?oh=6475c295dff2877932e472a572ba1d77&oe=58B402AD

Tenteliydi üstü kapalıydı arabanın. Yani çadırla kapanıyordu. Benim işime o yaramaz hemde tipsiz duruyor. Üstünü kesti Sedat abi. Kenarlarını geri kasaya taktı. Kasanın üst kısmı vidalı. Sökülüp takılabiliyor. Olurda muayenede tenteli diye geçmezse önlem. :) Hemde sıkılırsam ilerde sökerim.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15380369_1044974715613689_605951889519827279_n.jpg ?oh=30d160c5d30068106be634f8dbba05d3&oe=58FB09B6

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15285067_1044975245613636_7019020648278668213_n.jp g?oh=e196aaf0408bc1f2071b124726e047f0&oe=58FBCF28

muratarslan
08 Aralık 2016, 23:00
Her geçen gün dahada güzelleşiyor elinize sağlık bir baza yayıyla kasanın boyle kalkacağına göre oldukça hafif olmalı

Shamy
08 Aralık 2016, 23:05
super proje, özverili bir emek, çok tebrik ederim.

unoturbo
09 Aralık 2016, 20:52
Hey maşallah çok iyi oluyor yav. Kasa iş dış komple boyanacak dimi? Kasanın içini ahşap dosemeyi dusundunuz mu? Nede olsa yük tasinmayacak dimi? Stop lambası olarak ne kullanacaksınız ? Hella gibi far takmayı dusundunuz mu daha iyi aydınlatsin diye

Ekarademir
10 Aralık 2016, 20:47
Teşekkür ederim yorumlarınız için.

Kasanın ağırlığını bilmiyorum ama baza amörtisörüde baya güçlü. Ben 93 kiloyum benim ağırlığımla yerinden bile kıpırdamadı piston. Ama iç kısma takıldığında tabi ağırlık kat kat artıyor ve kapanıp açılıyor.

İçine plastik bi malzeme bulduk kasacıda. Onu takacaktık gerçi hala takmadıkda. Ne malzemesi bilmiyorum. Ahşap sıkıntı olur sonuçta yağmur görecek kar görecek. Evet komple boyandı resimlerinide ekleyeceğim inşallah.

Arkada geldiğinde transit sanırım stop lambası vardı yine aynısı takıldı. Ön farlarıda geldiğinde ki gibi.

Benim en büyük sıkıntım hala motor. 250 cc atv motoru bi şekilde uydurduk. Günlerdir uğraştırıyor. Sonunda herşey iyi güzel oldu dedim denemek için yola çıktım tahminlerime göre 40 civarı yapıyor. :) Hız kilometresi uydurmadım henüz. 5 vitesli atv motoru. Vites geçişlerinde sanki hiç değiştirmemiş gibi.

Ona bi çözüm getirmem lazım. Ya difrensiyelin dişlilerini değiştirip çekiş düşürüp hızı arttıracağım yada motorun şanzıman içinde değişiklik yapılıyorsa ordan artık. Bilgi sahibi olan var mı o konuda? Vites dişlilerini kurcalayabilirmiyim? Kurcalamak sorun değilde ona göre dişli bulabilirmiyim nasıl bir yol izlemeliyim? Şaftlı sistem olduğu için zincir yok. Olsa en kolayı oydu biraz dişli değiştirir yoluma devam ederdim. :)

İyice bıktırdı bu motor işi. Geri kendi motorunu tamir ettirip takayım diyorum bazen. Buna aldığım motordan da yeni araba yaparım. Köyde filan binmelik ruhsatsız. Alıcısıda hazır. Bi arkadaşım yap alırım dedi 5 bine anlaştık. Artık bu civciv işi iyice yormaya başladı. Zaten kış geldi işler durgun. Geçen hafta kamyon kaza yaptı bi sürü masraf. Bide civciv hiç beklediğim gibi değil.

Böyle bi işe kalkışacaklar için yazıyorum tecrübe olsun. 3350 ye almıştım 5 bine mal ederim derken şu anki maliyet 9000 oldu. Daha bide muayeneye gidince 1000 lira ceza ödenecek. El emeği önemli değil zevk alıyorumda. Kış günü maddi olarak sıkıntılı oluyor. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:39 ----------

Biraz resim ekleyeyim.

Kasa tam bitmeden Mehmet abi astar attı. Astar iyice kurusun kemikleşsin diye.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15400997_1044971532280674_2242454014659916461_n.jp g?oh=d8a8cbdbe724e0688c1f1957771a02eb&oe=58F29535

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15390860_1044973128947181_4455149163313528597_n.jp g?oh=36874e484147d96c84138a5f70c7bd83&oe=58C054A3

Bu parçayı dükkanda gezerken buldum. Bişeyden çıkmış hurdaya atmışlar. Hemen çarptım. :) Sedat abi kaynattı süs olsun.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15380486_1044972538947240_3535083774348004333_n.jp g?oh=b5799355c79b1582afa80652b3bff74a&oe=58F0639E

Yedek lastik kasa altındaydı. Süs amaçlı onuda kasa üstüne alayım dedim. İki civata bi sac Sedat abi kaynatınca o iş tamam.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15356740_1044972215613939_6613294113208019995_n.jp g?oh=3474c0e697de9fad7776c353373033d1&oe=58F9A4E1

Orda bi de paspas buldum kamyondan çıkma. Buna göre ayarladım sağdan soldan kesip. Yerine kaynatıldı buda boyanacak.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15442232_1044971138947380_8888088392658144580_n.jp g?oh=a10e84e9088b3a304cdac86c7408b0b7&oe=58AE80FB

Lastiğin yerinde ki hali.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15380498_1044974098947084_5072905289248677507_n.jp g?oh=ab9bad7cf32c1992621f8358aae6a876&oe=58EB8388

Tampon bulamadım. Kayseri'de ve Aksaray'da bikaç bakalitçiye sordum. Yeniden dökmek için. Tamirini kendim yapardımda tamir edilecek hali kalmamış. Aksaray'da bi usta buldum eskisini düzeltip kalıp olarak kullandı. Yeniden tampon döktü.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15380742_1044975868946907_7924801741920956271_n.jp g?oh=f1e8044b9006a715db243954a4c0c29b&oe=58EBCC31

Bunlarda yan parçalar. Mercedes şase boyası aldım plastik parçalar için. Mehmet abi boyadı.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15439895_1044970645614096_8951673331101684007_n.jp g?oh=c48df9b7d55077487381cf51d63967ec&oe=58BA5C73

Ön tampon ve panjur.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15391114_1044972015613959_1730180865935723360_n.jp g?oh=3e91ee49f295c2719ef3c404ae50e20d&oe=58F58363

Yan çamurluklarıda Kayseri'de ki fabrikasından yeni aldım. Tüm plastik parçalar boyandı kurumaya bırakıldı.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15380625_1044972302280597_5123666496700656056_n.jp g?oh=cdda6f0ae131b20f20dc380c47ad2d89&oe=58EB009D

tr100a
10 Aralık 2016, 21:06
Merakla sonucu bekliyorum biz bile bakarken zevk alıyoruz

yürekçe
10 Aralık 2016, 22:04
Maddi olarak yormustur da hayallerinizin bedeli paha biçilemez..