Orijinalini görmek için tıklayınız : Otoser- Civciv
Ekarademir
03 Ocak 2017, 21:58
Aksaray düz. Pek bayır yok. :) Sadece bizim eve çıkarken bi rampa var. Ordada 4. viteste orjinal motoruyla zorlamıştım. Son sürat çıkarken birden stop etti. Bikaç kez denedim böyle. Hepsinde aynısını yaptı. Şişti heralde sıkışınca.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:48 ----------
Bilgisayarda eski resimlere bakarken buldum bunuda ekleyeyim burda hatıra olsun. Civcivi ilk aldığım günlerde akü şarj yapmıyormuş ben bilmiyordum. Halama çay içmeye geldim. Sonra bi turlamak için geri aşağı indim ki çalışmıyor. :) Gün boyu marş yapa yapa olan aküyü de bitirmişim. Halama gelirken lambaları yakınca da hiç kalmamış. Gece vakti arkadaşı çağırmıştım takviye atmıştı. Buda ilk arıza macerası olarak kalmış. Halamınkızı balkondan çekmiş.
Arabanın büyüklüğüde belli oluyor yandakinden. :)
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15826620_1072209182890242_3400309707593801090_n.jp g?oh=f5ecd68a8fadf760e747bfbfc66153d4&oe=5923227A
unoturbo
04 Ocak 2017, 00:50
hey masallah cok seker gozukuyor
iridium buji,acik hava filtreside oneririm bu yavru icin. 250cc demissiniz ama cg motorlarda markadan markaya performans degisiyor sanirim. yeni triportor lastigi yakisabilir . motostar firmasina bi bakin derim dereceli egzantrikten 250ve fazlasi var cc ve after market parcalar.
Yigit Emre
04 Ocak 2017, 15:25
Aksaray düz. Pek bayır yok. :) Sadece bizim eve çıkarken bi rampa var. Ordada 4. viteste orjinal motoruyla zorlamıştım. Son sürat çıkarken birden stop etti. Bikaç kez denedim böyle. Hepsinde aynısını yaptı. Şişti heralde sıkışınca.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:48 ----------
Bilgisayarda eski resimlere bakarken buldum bunuda ekleyeyim burda hatıra olsun. Civcivi ilk aldığım günlerde akü şarj yapmıyormuş ben bilmiyordum. Halama çay içmeye geldim. Sonra bi turlamak için geri aşağı indim ki çalışmıyor. :) Gün boyu marş yapa yapa olan aküyü de bitirmişim. Halama gelirken lambaları yakınca da hiç kalmamış. Gece vakti arkadaşı çağırmıştım takviye atmıştı. Buda ilk arıza macerası olarak kalmış. Halamınkızı balkondan çekmiş.
Arabanın büyüklüğüde belli oluyor yandakinden. :)
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15826620_1072209182890242_3400309707593801090_n.jp g?oh=f5ecd68a8fadf760e747bfbfc66153d4&oe=5923227A
4 Zaman lı Motor İyidir Ya Evet 2 Zamanlı Kadar Güçlü Olmayabilir Ama Motor Sişmez :D Elinize Sağlık Hocam :D
Ekarademir
04 Ocak 2017, 23:00
unoturbo önceki motorda hava filtresi almıştım. Kenarda duruyor açık hava filtresi. Onun ne gibi faydası olur bana? Sesi değişiyor. O bujinin nasıl faydası olur ?
Aksaray'da bi motor ustası var. Eskiden mobilette tarzı motorları kurcalar hızlandırırdı. Şimdi o tip toplama motorların devri geçtiğinden CG motorlara modifiye yapıyormuş. Bende çocukluğumdan tanırım adamı. İşler bitince bi ara onun yanına gitmeyi düşünüyorum. Performanstan memnun kalmazsam motora bi ayar çektireceğim artık.
Yigit Emre peki dört zamanlı hararet yapınca ne oluyor? İki zamanlıda şişince bekliyoruz soğuyunca devam ediyoruz. Dört zamanlıda hareret yaptığını nerden anlarım? Yada yapmadan önce farkedip önlem alabilir miyim?
Bu arada diferansiyel Ankara'dan geldi. İnşallah cumartesi günü boşum. Cumartesi günü emminin orda parçalar uydurulacak. Pazar günüde diferansiyeli toplama niyetim var. Bir an önce bitirmem lazım artık. Babam arabayı sattı gözü civcive dikti. Bi an önce bitir bineceğim diyor. :)
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15873167_1073202836124210_2835240600646296094_n.jp g?oh=df153fafb5bc805c6a373c9ce560a7d0&oe=5920383D
unoturbo
04 Ocak 2017, 23:16
Arabalardan örnek vereyim araç benzinde kullanılıyor ise hava filtresinden sicak hava degilde soğuk hava gelmesi verimi arttırır. okuduguma göre benzinde kullaniyorken araç durmadan soğuk hava ister diye biliyorum. Ondan dolayı araçların tampon,far vb gibi alternatif yerlerine hava delikleri açıp içerdeki soğuk havayı yönlendiriyorlar.Mesela hava filtresini arabanın motorunda durmadan sıcak hava alan ve etrafı sıcak olan bi yere koymak var veya motorun sıcağından uzak şekilde ısıcam yalıtılmış bir malzeme ile ucunda hava filtresi ve soğuk hava alması aracın gidişinde ki verimi ciddi etkiliyor.
Bujiyi internette araştırırsanız çok daha iyi olur ama oda etkiliyor kesinlikle ve kabloda ngk marka olursa süper olur.
Dediğiniz adama kesin gidin bence bu motorlarda güzel potansiyeller var çünkü :)
Mucit23
04 Ocak 2017, 23:51
Motor eğer rüzgar alabilecek bir yerde ise pek haralet yapacağını sanmam ama haraleti ölçseniz güzel olur. Motor hava soğutmalı olduğu için araçlardaki gibi soğutma suyu sıcaklığından ölçemezsiniz. Ama aynı ısı müşürlerinden temin edip bir şekilde motor yağına temas ettirirseniz motor yağ sıcaklığından motorun sıcaklığını ölçersiniz.
https://www.google.com.tr/search?q=ya%C4%9F+%C4%B1s%C4%B1+sens%C3%B6r%C3%BC&espv=2&biw=1242&bih=580&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwit4Y2frqnRAhVBiiwKHRcgBlAQ_AUIBigB&dpr=1.1#tbm=isch&q=%C4%B1s%C4%B1+m%C3%BC%C5%9F%C3%BCr%C3%BC&imgrc=4uKEMhQpxm-1lM%3A
Hatta ve hatta motor yağ tıpasına doğrudan geçebilecek bir ısı müşürü bulursanız çok kolay olur. Bence yağ tıpasını söküp kaç metrik ise oto yedek parçacıları dolaşıp ısı müşürlerine bakabilirsiniz :)
yürekçe
05 Ocak 2017, 00:03
Klasik tel.jant müthiş durur bunda.
Ekarademir
05 Ocak 2017, 00:11
unoturbo kamyonlardaki intercooler o işe yarıyor. :) Motora girecek havayı soğutup veriyor turboya. Yüksek verimli ateşleme sağlıyor. Bende motordan biraz uzak hava filtresi. Açık hava filtresini halamınoğlu takmıştı motoruna. Motorun sesi kötü olmuştu bağırmaya da başlamıştı. Birde onda fazla havayı süzen şey yok. Motora zarar verebilir. Eski rusların yağlı filtresi var en iyisi onu kullanmam. Eski motoruna onuda almıştım kaldı öyle.
Kamyondan biliyorum yağlı filtrenin güzelliğini. Hiç tıkandığını bilmem. Motora bi zararıda yok. Bi ara deneyeyim onuda. :)
Mucit23 alttan ve yandan rüzgar alır. Ama tabi motorsikletlerdeki gibi direk karşıdan almaz rüzgarı. O yağ tapasına takma fikri güzel. Tornacıya diş açtırırım. Tofaş grubunun filan bulup takarım artık. Yada kamyonlara sonradan takılan civalı saatler var. Ondan birini takayım.
Bu motorların en iyi çalışma ısısı kaç derece oluyor ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:08 ----------
Yürekçe onu nerden bulacaz. :) Niyetim büyükçe bi atv jant ve lastiği.
unoturbo
05 Ocak 2017, 00:26
O ses havayı emiş sesi oluyor ondan öyle de taşlı topraklı alanlarda kullanacaksanız tavsiye etmem,dediğiniz gibi tozu toprağı çeker . Tozlu alanlara cikacaginiz hiç aklıma gelmemişti kusura bakmayın :) bence bu araca en iyi jant lastik flansla 12inc sac jant takın ortalara tas kapak ve 145-155taban lastik yada uyan ne varsa. ATV lastiği gelince oda aracın performansını kisacak çünkü
frosen
05 Ocak 2017, 08:00
Hava soğutmalı motorlarda 230 derece dıye bılıyorum ww kaplumbağalarda oyle ama bunun makınesı 2t bıraz farklı olabılır. 4 zamanlılar sıcağı bı nebze daha severler o yüzden peteklerı 2 t motorlardan azdır mesela cup sılındırı ve mz motorun sılındırını duşunun. 2 t motorlar serınde daha ıyı calısır. bu yüzden fan ve cercevesını yerlestırırken buna dıkkat edın. takıpteyım cok güzel oluyor.
Mucit23
05 Ocak 2017, 09:11
Hava soðutmalý motorlarda 230 derece dýye býlýyorum ww kaplumbaðalarda oyle ama bunun makýnesý 2t býraz farklý olabýlýr. 4 zamanlýlar sýcaðý bý nebze daha severler o yüzden peteklerý 2 t motorlardan azdýr mesela cup sýlýndýrý ve mz motorun sýlýndýrýný duþunun. 2 t motorlar serýnde daha ýyý calýsýr. bu yüzden fan ve cercevesýný yerlestýrýrken buna dýkkat edýn. takýpteyým cok güzel oluyor.
Dostum yanlış biliyorsun. Yada 230 derecenin nasıl birşey olduğunu bilmiyorsun. ☺ 230 Fahrenayt desen aanlarım ama o motor 230 derecede yanar kavrulur. Blok sıcaklığı genellikle 100 dereceyi geçmez. Fakat egzoz manifoltunun olduğu bölge baya ısınır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:51 ----------
Ekleme:
Motor bloğu genellikle 80 ile 120 derece arasında çalışırki bu ortam sıcaklığına göre değişir. Aşırı sıcak havalarda motor çok sıkıştırılırsa 120 dereceye kadar çıkabilirki bu sınır bir değerdir. Fakat Egzoz manifoltunun olduğu bölge baya ısınır. Söylediğiniz gibi 230 dereceleri görebilir. Bu yüzden bu bölgenin rüzgar alması motorun ömrü açısından oldukça önemlidir.
Yigit Emre
05 Ocak 2017, 20:17
unoturbo kamyonlardaki intercooler o işe yarıyor. :) Motora girecek havayı soğutup veriyor turboya. Yüksek verimli ateşleme sağlıyor. Bende motordan biraz uzak hava filtresi. Açık hava filtresini halamınoğlu takmıştı motoruna. Motorun sesi kötü olmuştu bağırmaya da başlamıştı. Birde onda fazla havayı süzen şey yok. Motora zarar verebilir. Eski rusların yağlı filtresi var en iyisi onu kullanmam. Eski motoruna onuda almıştım kaldı öyle.
Kamyondan biliyorum yağlı filtrenin güzelliğini. Hiç tıkandığını bilmem. Motora bi zararıda yok. Bi ara deneyeyim onuda. :)
Mucit23 alttan ve yandan rüzgar alır. Ama tabi motorsikletlerdeki gibi direk karşıdan almaz rüzgarı. O yağ tapasına takma fikri güzel. Tornacıya diş açtırırım. Tofaş grubunun filan bulup takarım artık. Yada kamyonlara sonradan takılan civalı saatler var. Ondan birini takayım.
Bu motorların en iyi çalışma ısısı kaç derece oluyor ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:08 ----------
Yürekçe onu nerden bulacaz. :) Niyetim büyükçe bi atv jant ve lastiği.
Sen Ne kadar Soğutsanda Motor Optimum Isı Sında Çalışır Buda Parçaların Ömrünü Uzatan Bir Etkendir Sen Bence Tak Bi Ortalama Bir Araba Radyatör Fanı Rahat Et :D Aracın İçine Bir Tane Tuş Koycaksın O Senin Radyatörü Çalıştırma Na Yaricak Valla Sistem Güzel Oldu Gibi Araçın Motorunun Altına Bir Sac Levha Yapsan Motora Yoldaki Pisli Çamur Bulaşmaz Kolay Gelsin Hocam Devamını Bekliyoruz.
yürekçe
05 Ocak 2017, 20:39
route=product/product&product_id=1243
Buradan bakiniz
Ekarademir
07 Ocak 2017, 00:37
Unoturbo Benim bu araçla amacım zaten dağ bayır gezmek. :) Ben boş vakitlerimde genelde şehirden kaçıyorum. Eskiden halı yıkama işi yapardım. Koltuğun arkasında çöp şiş olurdu her daim. En ufak boş vakitte hemen çıkardım dışarıya. Bi dağ bayır bulurdum. Yakardım ufak tefek tahtaları. Hemen oracıkda bi mangal. Hayat bana güzel. :) Kütahya'da üniversitedeydim. Bi sırt çantam vardı. İçinde kendi yaptığım ufak bi mangal. İki tane şiş. Birde çaydanlıktan bozma semaver. Sabah güneş doğmadan Kaleye çıkardım. Bi ateş yakardım. Çay içerdim şehri seyrederdim. Öğlene doğru yemek yapardım filan. Kafa dinlerdim. Bu araçla da onu yapma niyetim var. Alacağım oltamı, semaverimi, mangalımı. Çıkıp gideceğim uzaklara. Gerekirse birde çadır üstüne. Şehir gürültüsünden iş stresinden uzaklaşacağım. Yani o yollara o hava filtresi olmaz. O lastiğinde olacağını sanmıyorum. Dişli atv lastiği isteme sebebim bu anlattıklarım. :)
Frosen son kısmı takip etmemişsin anlaşılan. :) Orjinal motoru 2t idi. Şimdi üstünde 4t motor var.
Mucit23 eksoz çıkışına el değilmiyor. Aşırı ısınıyor dediğin gibi. Onun dışına bi muhafaza yapıp o sıcaklığı kaloriferde kullanmayı düşünüyorum.
Yigit Emre fan için şarj dinamosunu ölçmek lazım önce. Ona göre takılır artık. Aklımda ki bir başka fikirde ön tamponun düz kısmını açmak. Arkasına bi davlumbaz yapmak. Geri önünü file gibi birşeyle güzel gözükecek halde kapatacağım. Bi hava hortumu ile direk bloğa veririm çıkışını. Yani atıyorum 100 birim yerden havayı toplayıp 10 birim yerden üfürecek.
Yürekçe yolladığın adrese bakamadım.
Yigit Emre
07 Ocak 2017, 10:22
Unoturbo Benim bu araçla amacım zaten dağ bayır gezmek. :) Ben boş vakitlerimde genelde şehirden kaçıyorum. Eskiden halı yıkama işi yapardım. Koltuğun arkasında çöp şiş olurdu her daim. En ufak boş vakitte hemen çıkardım dışarıya. Bi dağ bayır bulurdum. Yakardım ufak tefek tahtaları. Hemen oracıkda bi mangal. Hayat bana güzel. :) Kütahya'da üniversitedeydim. Bi sırt çantam vardı. İçinde kendi yaptığım ufak bi mangal. İki tane şiş. Birde çaydanlıktan bozma semaver. Sabah güneş doğmadan Kaleye çıkardım. Bi ateş yakardım. Çay içerdim şehri seyrederdim. Öğlene doğru yemek yapardım filan. Kafa dinlerdim. Bu araçla da onu yapma niyetim var. Alacağım oltamı, semaverimi, mangalımı. Çıkıp gideceğim uzaklara. Gerekirse birde çadır üstüne. Şehir gürültüsünden iş stresinden uzaklaşacağım. Yani o yollara o hava filtresi olmaz. O lastiğinde olacağını sanmıyorum. Dişli atv lastiği isteme sebebim bu anlattıklarım. :)
Frosen son kısmı takip etmemişsin anlaşılan. :) Orjinal motoru 2t idi. Şimdi üstünde 4t motor var.
Mucit23 eksoz çıkışına el değilmiyor. Aşırı ısınıyor dediğin gibi. Onun dışına bi muhafaza yapıp o sıcaklığı kaloriferde kullanmayı düşünüyorum.
Yigit Emre fan için şarj dinamosunu ölçmek lazım önce. Ona göre takılır artık. Aklımda ki bir başka fikirde ön tamponun düz kısmını açmak. Arkasına bi davlumbaz yapmak. Geri önünü file gibi birşeyle güzel gözükecek halde kapatacağım. Bi hava hortumu ile direk bloğa veririm çıkışını. Yani atıyorum 100 birim yerden havayı toplayıp 10 birim yerden üfürecek.
Yürekçe yolladığın adrese bakamadım.
Egzoz Dan Isıtma Güzelmiş Ama Hava Filtresi Olayını Anlamadım Hava Filtresi Takılı Olmadan Dağa Bayıra Çıkmak Motorun Ömrünü Çok Azaltır Ve Fazla Yakıt Yakıp Yakamadığı Yakıtı Egzoz Tan Atar Bu Da Boş Yere Masraf Olur.Sen Dağ Bayır Vur Civciv i Ama Filtresiz Kullanma Yağ Filtresi Hava Filtresi Bakımının Zamanını Geçirme Motorsiklet Motoru Olduğundan Kamyona Göre Çok Daha Hassas Dır. Kolay Gelsin Hocam :D
tr100a
07 Ocak 2017, 11:46
Soğutma için davlumbaz fikri güzel bence iş görür
Ekarademir
07 Ocak 2017, 20:25
Yigit Emre hızlı okurken aradaki bi harfi atlamışsın sanırım. :) O yollara o hava filtresi olmaz demiştim. Açık hava filtresinden bahsederken. Şu an orjinal hava filtresi takılı. CGnin orjinali yani. Elimde birde IZH Planet yağlı hava filtresi var. Yağlıyı da takmayı düşünüyorum o daha iyi süzer havayı. Hemde eskimez.
tr100a kış gününde sorun olmaz sanırım. Onu artık en sona bırakayım. Yapılacak işler belli. Sıralamada soğutma en son sırada olsun. :)
Konuya devam edeyim.
Bugün boştum. Malzemeleri kamyona yükledim doğruca emminin yanına. Biraz düşündü flanş al gel dedi. Gittim hurdalığa. İstenilen ölçüde bulamadım yakın bi ölçü aldım.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15940771_1075980792513081_314319554501352595_n.jpg ?oh=09718175e315cff03691846e75c93a17&oe=591A742D
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15894707_1075980765846417_8434839751209933826_n.jp g?oh=f83763059837635af983b3d26360599c&oe=591D46B8
Aldım gittim emmi keşke almasaydın dedi. Flanşsız yapacak bi çözüm yolu bulmuş. Bir cm kısalmış olacak dingil arası mesafe. Ama daha sağlam olacak. O bir cmyide artık makasları takarken ayarlayacam bi şekilde. Onu o zaman çözeceğim henüz düşünmedim. :)
Diferansiyelin kapakları söktüm. Emmi borunun ucuna kaynattı onları. Tabi direk yerine koy kaynak olmuyor. Biraz torna birazda spiral ile kesti biçti. Vida deliklerini denkgetirdi. Sonrada güzelce kaynattı. Ölçüsüne göre ayarladık beraber.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15873206_1075980929179734_5462690115900341811_n.jp g?oh=d517497be8dac3df2d2597a22e1066ca&oe=5922D672
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15826218_1075981462513014_4177657872848633730_n.jp g?oh=7d7ece980bb63e8462f33a04fa7821a6&oe=59166EF1
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15940494_1075981015846392_9151713289003850249_n.jp g?oh=4703ed10be8c53251497f83e7515907c&oe=58E9A6BE
Dış kısım tamam. Önemli olan iç kısım. Orjinal milin frezesi yeni diferansiyele uymuyor. Ona uygun frezeli mil almıştım. Ortadan ikiye kesti emmi. Her iki milinde ucundaki diferansiyele gelen yerlerini kesip uclarına yeni frezeleri kaynattı. Önce tornada ucunu tabiri caizse dişi erkek olarak ayarladı. (Elektirikde dişi fiş erkek fiş var ya ondan öyle örnek verdim. Kötü niyetim yok. ) Freze ve mil birbirine girincede önce kaynattı sonrada tekrar düzledi tornada.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15895379_1075980905846403_2149232721268535740_n.jp g?oh=daea9e5739716c2ea6be7c0617256372&oe=59249B38
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15965108_1075981152513045_1605151874313021546_n.jp g?oh=ca89da45e5db64c7675840736cdf9cc8&oe=591D7C57
Denedik oldu. Sonra malzemeleri toplayıp eve geldim. Geçerken her zamanki gibi hırdavatçıya uğrayıp biraz dayson biraz civata somun vs aldım. Toplarken lazım olacak.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15873163_1075981079179719_397501511143736526_n.jpg ?oh=f8767118b99d04aaceaa65bc3a3647fe&oe=58D9B0B9
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15965589_1075981249179702_6391183040390973198_n.jp g?oh=3580477e0375fca4dd8e4ba173c4d760&oe=58E1B109
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15940431_1075981269179700_5318573740719402891_n.jp g?oh=99e1fc5be47dd7bb2a549c457ed0e059&oe=591F3232
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15965036_1075981315846362_6058369637905463220_n.jp g?oh=e092978c08e488bf2a78ddfaa5e52fc1&oe=5921B9D5
Vee mutlu son. Diferansiyeli tekrar topladım. Yarın pazar. İnşallah yarın yerine takacağım. Karbüratörü filanda halledersem yarın yürütüp deneme niyetim var.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15941059_1075981392513021_2066090596271569630_n.jp g?oh=6cfa2807d0ca24828e6ef9f75883df69&oe=59167218
Ekarademir
13 Ocak 2017, 01:18
Birkaç gündür foruma uğrayamadım.
Forumun bu kısmına bir göz gezdirdim. Onlarca bitmeyen proje var. Biten çok güzel işlerde var. Ama çok çok az ne yazık ki. Kimisinde sadece fikir olarak kalmış. Kimi tamamlamamış. Bende bazen pes edecek duruma geliyorum. Ancak benim projem Allah'tan bi mani olmazsa biten projelerden olacak.
Pazar günü diferansiyeli yerine takıp denemeye niyetlenmiştim. Pazar sabahı uyandığımda pencereden bakınca gördüğüm manzara buydu.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/16105808_1080606142050546_5362320077789716422_n.jp g?oh=c65e16c3be79322c5734e4cbf81dd8ce&oe=58D7B51B
Dükkana gittim. Hava da pek soğuk. Hiç çalışılacak gibi değil. Dükkanın önüde şu şekilde. Yani araba da çıkmaz ordan toplasam bile. Diferansiyeli yerine takmakla bitmiyor iş. Zaten bu diferansiyel birer cm kısa. Makasları yamultup yerine takmam lazım. O baya uğraştıracak. Sonra fren hortumları takılacak el freni teli takılacak filan baya ince iş. El girmiyor oralara zor oluyor. Sözün özü hiç çalışasım gelmedi. Birde baya çok kar var. Çocukluktan kalma başka bir hayali gerçekleştireyim dedim. Yeri burası değil ancak yine de yazayım. Konuya birşeyler eklemiş olayım. :)
Bizim apartmanda çocuk olarak kardeşim ve halamınoğlu Berat var. İkisinide çağırdım gelin işimiz var diye. Elde artık alet edavat var. Birazda el becerisi var. Çocukları sevindireyim dedim. Hemde yanımda dursunlar birşeyler öğrensinler. Ellerinde tablet birşeyden haberleri yok. Ben o yaştayken ohoo :)
Ormanlık bir alana ağaç ev yapmak için kavak almıştık arkadaşla. Sonra arkadaş yan çizdi bende tek başıma yapamamıştım. O zamandan kavak ağacı kalmıştı bodrumda. Onları getirdi çocuklar. Kızak için onları kestim.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15966099_1080606255383868_18912653142482192_n.jpg? oh=71ee741b86c57206e4fa57d6bb1f0598&oe=59173F2A
Birde eski ütü masası buldum bodrumda. Onuda parçaladım demir daha iyi kayıyor.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/16106067_1080606358717191_3948629260385326896_n.jp g?oh=0ac4e406a5938160e7cf5db7c01685ed&oe=59231498
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15965613_1080606458717181_2534702588567434235_n.jp g?oh=cca0cea81c20baab5d73763e279b985d&oe=58E0BF92
Bunları birleştirdim. Ancak direksiyonda lazım buna. Direksiyonsuz kızak bir işe yaramıyor. Ortadaki tahta sayesinde direksiyon yapacağım.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15965393_1080606668717160_1096959010597734882_n.jp g?oh=b1ed1d80d05b1dd323c7cb9750562532&oe=58E36A15
Dükkanda bulduğum bi demiri büküp direksiyon için bi parça daha yaptım oraya. İyi kaysın diyede boyadım paslıydı.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15940340_1080606032050557_6766730881530459280_n.jp g?oh=65e9052b063408e6ca0249f885249f53&oe=5911D140
Denedik güzel. :)
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/16105860_1080606805383813_7154138729378731083_n.jp g?oh=fe009ff87d39a2b6cea51e3af8409d89&oe=591EC8E6
Biri kardeşime biri Berat'a. Hesapta onlara yapmıştım. Ama işler öyle gitmedi.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15894983_1080606518717175_7431683174718425840_n.jp g?oh=0c15cc5c2282c88d8ab70147758662f6&oe=58DB3A31
Arka mahallede bir yol var. Rampa biraz. Pek araba geçmez. Oraya gittik çocuklarla. Sonra diğer amcaoğlu halaoğlu derken çocuklar binemedi kızağa. Hep biz bindik. :mrgreen: 2-3 kişi bindik başlarda. Sonra abarttık bir kızağa 6 kişi bindik. Sonra birinin ön tarafı söküp öbürüne bağladık tır oldu. Tır ehliyetim olduğu için ben sürdüm o şekilde de baya bindik. Bizi gören mahalleli tepsiyi leğeni kapıp geldi. 20 kişiye yaklaştı kayan ekip. :) Tabi onların tepsi ile leğen ile gittiği yolun iki katı yolu gidiyorduk kızakla. Yolun sonunda duvar var o olmasa daha gideceğiz. Duvara vurmamak için son anda direksiyonu kırıyorum hepsi yuvarlanıyor. :) Eğlenceli gündü. Özlemişim karda oynamayı. Yaşıma pek yakıştıran olmasa da. Onun videosunuda atayım.
https://www.facebook.com/Otukenli68/posts/1076924862418674?notif_t=like¬if_id=1483906269377154
...
Esas konuya döneyim.
Hafta içi vakit buldukça ufak ufak topladım diferansiyeli. Frenleride ayarladım. Bu akşam hepsi bitti. Tamam dedim yarın gündüz bi deneyeyim artık.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p206x206/15895398_1080607985383695_6624719483503839038_n.jp g?oh=cb1ab98ca8e3c70be569489a5f89bcdc&oe=5910E241
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15941369_1080607848717042_1070934012237031630_n.jp g?oh=5b7dfe9e2cfcb655d236bbbdb722dc34&oe=590EB1CD
Eve çıktım yemek yiyip aşağı indim ki yine manzara böyle. Yarım saat önce tertemizdi ortalık.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15978021_1080622445382249_4317397221678177822_n.jp g?oh=d95463cbae5109ef18fe1ded5a6e32a8&oe=58DA9C5B
Yollar kapanmaya başlamış. Evin önünde rampayı araçlardan çıkamayanlar oluyor. Bazısı ters yoldan geri dönüyor. Yarın deneyecektim tüm hevesim kursağımda kaldı yine. Sonra dedim amcaoğluna. "Gel lan bi çılgınlık yapalım" diye. Dükkandan çıkardık çalıştırdım.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15977200_1080608048717022_348009156194701957_n.jpg ?oh=e4ca0ab40b901eb88b782dcedd9d7cc8&oe=59124ABB
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15940847_1080608262050334_5984628634246702959_n.jp g?oh=ddca406ec0f63c58d3fda20483c36b0a&oe=5914E01C
Silecek dişlisi sıyrıldı. Biraz dolandık önümüzü göremez hale gelince döndük. Aracın gidişi mükemmel olmuş. 4-5 vitesi kullanamadım karın üstünde. İlk üç viteste de hızı iyi. Eskisinden daha hızlı. Tek sorunu teklemesi. Karbüratör değiştirdim yine düzelmedi. Bu tekleme işine bi çözüm bulmam lazım. Birde hava benzin ayarını yapmadım. Ondan dolayı yüksek devirde boğuluyor.
İki de video çektim. Yüklemeyi becerebilirsem onuda buraya koyayım.
tr100a
13 Ocak 2017, 01:40
civcive maşallah ama kızakta fena gidiyor elinden her iş geliyor keşke çorlu'ya yakın olsan seninle güzel anlaşırdık
-ZERO-
13 Ocak 2017, 17:54
valla helal olsun bıkmadan usanmadan iyi uğraşıyorsunuz :)
Yigit Emre
14 Ocak 2017, 15:20
Kızak Güzelmiş Hocam :D
Bu Arada Tekme me Sorunu Karbüratör Ayarından Dolayı Olabilir Sen İyi Bir Motor Usatasına Götür Bi Ayarlasın Birde Öyle Dene Kolay Gelsin
ByYlmzZz
14 Ocak 2017, 18:06
benim proje de böyle giderse rafa kalkıcak. ama senin konuya her girişimde tekrara palazlanıyor içimde ki proje aşkı :)
Ekarademir
14 Ocak 2017, 19:32
tr100a Çorlu'da pek uzak yav. :) Bir diğer hayalim bobber jawa yaparsam gelebilirim. Ancak öyle görüşebiliriz. İnşallah diyelim. :)
-ZERO- Valla bazen bıkıyorum. Mesela geçen haftalarda bıktım. Satmayı bile düşünüyordum ciddi ciddi. Gerekirse zararına satıp kurtulayım dedim. Sonra işte kar yağdığı gün biraz turladım. Tüm hevesim tekrar yerine geldi. :)
Yigit Emre Video çekip atayım en iyisi o sorunu. Motor ustasına gidiyorum elektirikçiye git diyor. Elektirikçi zaten cins benle ne alakası var diyor. Sorunu kendim çözmeliyim yani. Ustanın biride statör ve beyin uyumsuz olabilir dedi. Hava gaz ayarını yaptım elimden geldiğince. Birden gaz verince boğuluyor. Yavaş yavaş gaz verip yüksek devire çıktığında ise eksoz patırdamaya başlıyor. Sanki devir kesici var gibi. Böyle birşey olabilir mi? Devir kesici oluyor mu bu motorlarda? Çalışma ritmide bozuk. Eski jawalar gibi ritimsiz çalışıyor bazen.
ByYlmzZz Böyle cins işle uğraşacaksan sanayide dolaşmaktan keyif almalısın. Bugün bi hırdavatçıya gittim. Küçük tornavida alayımda karbüratör ayarında kullanırım diye. Birde pütür aldım tabana izalosyon için kullanacağım. Her zaman olduğu gibi başıma birikenler soru soranlar oldu. :) Adamın biri geldi "seni hatırlıyorum bi parça arıyordun, neydi aradığın bulabildin mi?" dedi. "Abi ben aylardır sürekli parça arıyorum hangisiydi hatırlayamadım" dedim. Hakikaten öyle. Sürekli bi parça arama işi var. Mesela en basit örnek bugün benzin musluğunu temizledim. Temizlerken ara parçayı bozdum sökerken. Benzin kaçırmaya başladı. Tamir yerine yenisini alayım dedim. İlk önce Iveco kamyon servisine gittim bu nedir nerden bulurum diye. Massey traktörlerde ve jawa motorlarda olur dediler. Birkaç motor parçacısı gezdim. Eski jawa parçası bu ama bulamazsın dediler. Hatta biri devletin otoparkına git birinden sök dedi. :) Webasto ustasına gittim onlarda olur musluk diye. Ondada bulamadım. Birkaç hortumcu gezdim. En son adamın biri ilgilendi. Önceki sayfalarda çok arayıp bulamadığım yağ basınç hortumunu bulduğum adam. Uc uca ekledi musluğu çıkışı filan derken benimkinin benzeri oldu. Getirdim taktım halloldu. Ve ben bunları altımda bisikletle sanayiyi dolaşarak yaptım. Tanıdıklara uğradım çay içe içe gezdim. Birkaç saatimi aldı. Ha ben seviyorum zaten elim boştu esnafı ziyaret ettim. Bunlardan keyif almak lazım yani. :)
yürekçe
14 Ocak 2017, 20:17
Hocam, yaş kaç?
Ekarademir
14 Ocak 2017, 20:21
26 yaşındayım
ByYlmzZz
14 Ocak 2017, 21:28
tr100a Çorlu'da pek uzak yav. :) Bir diğer hayalim bobber jawa yaparsam gelebilirim. Ancak öyle görüşebiliriz. İnşallah diyelim. :)
-ZERO- Valla bazen bıkıyorum. Mesela geçen haftalarda bıktım. Satmayı bile düşünüyordum ciddi ciddi. Gerekirse zararına satıp kurtulayım dedim. Sonra işte kar yağdığı gün biraz turladım. Tüm hevesim tekrar yerine geldi. :)
Yigit Emre Video çekip atayım en iyisi o sorunu. Motor ustasına gidiyorum elektirikçiye git diyor. Elektirikçi zaten cins benle ne alakası var diyor. Sorunu kendim çözmeliyim yani. Ustanın biride statör ve beyin uyumsuz olabilir dedi. Hava gaz ayarını yaptım elimden geldiğince. Birden gaz verince boğuluyor. Yavaş yavaş gaz verip yüksek devire çıktığında ise eksoz patırdamaya başlıyor. Sanki devir kesici var gibi. Böyle birşey olabilir mi? Devir kesici oluyor mu bu motorlarda? Çalışma ritmide bozuk. Eski jawalar gibi ritimsiz çalışıyor bazen.
ByYlmzZz Böyle cins işle uğraşacaksan sanayide dolaşmaktan keyif almalısın. Bugün bi hırdavatçıya gittim. Küçük tornavida alayımda karbüratör ayarında kullanırım diye. Birde pütür aldım tabana izalosyon için kullanacağım. Her zaman olduğu gibi başıma birikenler soru soranlar oldu. :) Adamın biri geldi "seni hatırlıyorum bi parça arıyordun, neydi aradığın bulabildin mi?" dedi. "Abi ben aylardır sürekli parça arıyorum hangisiydi hatırlayamadım" dedim. Hakikaten öyle. Sürekli bi parça arama işi var. Mesela en basit örnek bugün benzin musluğunu temizledim. Temizlerken ara parçayı bozdum sökerken. Benzin kaçırmaya başladı. Tamir yerine yenisini alayım dedim. İlk önce Iveco kamyon servisine gittim bu nedir nerden bulurum diye. Massey traktörlerde ve jawa motorlarda olur dediler. Birkaç motor parçacısı gezdim. Eski jawa parçası bu ama bulamazsın dediler. Hatta biri devletin otoparkına git birinden sök dedi. :) Webasto ustasına gittim onlarda olur musluk diye. Ondada bulamadım. Birkaç hortumcu gezdim. En son adamın biri ilgilendi. Önceki sayfalarda çok arayıp bulamadığım yağ basınç hortumunu bulduğum adam. Uc uca ekledi musluğu çıkışı filan derken benimkinin benzeri oldu. Getirdim taktım halloldu. Ve ben bunları altımda bisikletle sanayiyi dolaşarak yaptım. Tanıdıklara uğradım çay içe içe gezdim. Birkaç saatimi aldı. Ha ben seviyorum zaten elim boştu esnafı ziyaret ettim. Bunlardan keyif almak lazım yani. :)
ben senin gibi mekanik detaylara girersem zaten sanayi tanidiklari sart olacak :) benim ki daha cok kaporta bolumu ve onu da kendi garajimda ya da evimde yapacagim hatta basladim bile :cherry:
özellikle fiberglass işine aşırı merak saldım.sanayiden polyester-sertleştirici-cam elyafı edindim..hatta tr100a abim sağolsun telefonla aradı nasıl yapacağımı da anlattı sağolsun..şimdi evde depo göçüklerini düzeltmeye başladım :)
Ekarademir
14 Ocak 2017, 22:01
İşte bendede o yok. :) Nasıl yapılacağını bilmiyorum onların. Sizin tecrübelerden yararlanacağım artık zamanı gelince. Civcivin ön tamponuna 150 lira verdim mesela. Nasıl yapılacağını bilsem kendim yapardım hem ucuz olurdu hemde daha güzel olurdu.
ByYlmzZz
15 Ocak 2017, 10:00
İşte bendede o yok. :) Nasıl yapılacağını bilmiyorum onların. Sizin tecrübelerden yararlanacağım artık zamanı gelince. Civcivin ön tamponuna 150 lira verdim mesela. Nasıl yapılacağını bilsem kendim yapardım hem ucuz olurdu hemde daha güzel olurdu.
kesinlikle haklısın.benim motorun arka çamurluğu yer yer 300 liraya kadar çıkıyor kanıma dokundu.bende bunu kendim yapıcam dedim.fiberglass'ın en güzel yanı da şu ; bir defa kalıp çıkarıcaksın ve onu hep kopyalayacaksın.tampon kırıldıkça bir saatini verip yenisini hemen dökebileceksin..
Yigit Emre
15 Ocak 2017, 20:24
tr100a Çorlu'da pek uzak yav. :) Bir diğer hayalim bobber jawa yaparsam gelebilirim. Ancak öyle görüşebiliriz. İnşallah diyelim. :)
-ZERO- Valla bazen bıkıyorum. Mesela geçen haftalarda bıktım. Satmayı bile düşünüyordum ciddi ciddi. Gerekirse zararına satıp kurtulayım dedim. Sonra işte kar yağdığı gün biraz turladım. Tüm hevesim tekrar yerine geldi. :)
Yigit Emre Video çekip atayım en iyisi o sorunu. Motor ustasına gidiyorum elektirikçiye git diyor. Elektirikçi zaten cins benle ne alakası var diyor. Sorunu kendim çözmeliyim yani. Ustanın biride statör ve beyin uyumsuz olabilir dedi. Hava gaz ayarını yaptım elimden geldiğince. Birden gaz verince boğuluyor. Yavaş yavaş gaz verip yüksek devire çıktığında ise eksoz patırdamaya başlıyor. Sanki devir kesici var gibi. Böyle birşey olabilir mi? Devir kesici oluyor mu bu motorlarda? Çalışma ritmide bozuk. Eski jawalar gibi ritimsiz çalışıyor bazen.
ByYlmzZz Böyle cins işle uğraşacaksan sanayide dolaşmaktan keyif almalısın. Bugün bi hırdavatçıya gittim. Küçük tornavida alayımda karbüratör ayarında kullanırım diye. Birde pütür aldım tabana izalosyon için kullanacağım. Her zaman olduğu gibi başıma birikenler soru soranlar oldu. :) Adamın biri geldi "seni hatırlıyorum bi parça arıyordun, neydi aradığın bulabildin mi?" dedi. "Abi ben aylardır sürekli parça arıyorum hangisiydi hatırlayamadım" dedim. Hakikaten öyle. Sürekli bi parça arama işi var. Mesela en basit örnek bugün benzin musluğunu temizledim. Temizlerken ara parçayı bozdum sökerken. Benzin kaçırmaya başladı. Tamir yerine yenisini alayım dedim. İlk önce Iveco kamyon servisine gittim bu nedir nerden bulurum diye. Massey traktörlerde ve jawa motorlarda olur dediler. Birkaç motor parçacısı gezdim. Eski jawa parçası bu ama bulamazsın dediler. Hatta biri devletin otoparkına git birinden sök dedi. :) Webasto ustasına gittim onlarda olur musluk diye. Ondada bulamadım. Birkaç hortumcu gezdim. En son adamın biri ilgilendi. Önceki sayfalarda çok arayıp bulamadığım yağ basınç hortumunu bulduğum adam. Uc uca ekledi musluğu çıkışı filan derken benimkinin benzeri oldu. Getirdim taktım halloldu. Ve ben bunları altımda bisikletle sanayiyi dolaşarak yaptım. Tanıdıklara uğradım çay içe içe gezdim. Birkaç saatimi aldı. Ha ben seviyorum zaten elim boştu esnafı ziyaret ettim. Bunlardan keyif almak lazım yani. :)
Videoyu At Ama Devri Bir Anda Artırınca Boğuluyorsa Buji Ye Bi Bak Belki Eskimiştir Ani Ateşlemiyo dur Beyinle Filan Alakasının Olduğnu Düşünmüyorum Kolay Gelsin :D
Ekarademir
15 Ocak 2017, 22:35
Kırılınca tamirde edebilirsin. Hiç uğraşmazsın dökmeyle. Benim otoserinki plastik tampondu tamirle uğraşmadım. Fiberglas olsa tamiri mümkündü.
Günlerdir her akşam facebooka video yüklemeye çalışıyorum. Olmuyor bir türlü. Bugün youtube yükleyeyim dedim dakikalardır bekliyorum %8 oldu. İnternette hızlı ama niye yüklenmiyor bilmiyorum. Dursun bakalım yüklenirse karda kaydığım videoyu ekleyeceğim. Motor videosu çekemedim henüz.
Bugün malum pazar. Erkende uyanmıştım. Son günlerde ortalıkda kar var. Araba tabandan su aldı. Boya ile izolasyon yapmıştım faydası olmamış. Pütür diye tabir edilen şeyden aldım. Graves mi ne yazıyordu üstünde. Tabanı tekrar kaldırdım. Tel fırça ile iyice temizledim.
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15977968_1083459438431883_8395047581296207433_n.jp g?oh=b61197c593819c2c15fb288faf777b04&oe=59093758
O malzeme normalde kendi özel tabancası ile uygulanır. Kamyonda görmüştüm ilk. Sonra ben bunu civcivde uygularım dedim. :) Kazadan sonra kaportacı tekerin üstüne atmıştı. Çok iyi izolasyon sağlıyor.Tekerden çıkan sular kaportayı çürütmüyor. İşte onu tüpden döküp fırça ile yedirdim her yere. Kuruyunca baya güzel oldu. Döşemeci arkadaştan yeni yer muşambası almıştım onuda kestim yarın takarım artık.
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15977028_1083459541765206_7543498880945701814_n.jp g?oh=68f4be430cfc5c85fa504e2d4c8fb05b&oe=590D9F99
Benim esas sorunum malum motor. Motordaki arıza şu şekilde. Gazı yavaş yavaş verdiğimde yüksek devire çıkınca eksoz patlamaya başlıyor. Ama hızlı bi patlama. Tabiri caizse patırdıyor. Birden gaz verincede stop etmiş gibi oluyor. Boğuluyor baya. Sitede baya araştırdım çözümü bulamadım. Üst kapakda yağ sızıntısı vardı onu söktüm sıvı conta sürüp tekrar yerine taktım.
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15966259_1083459261765234_2336660123767708474_n.jp g?oh=1f22ec25a731b2ea762a70970f18a696&oe=58DDA8EE
Birde karbüratör iğnesi ile oynayayım dedim. Malum 5 yer var. Üçüncüdeymiş sekman. Onu beşinciye aldım. Yani benzin yetiştirmiyorsa diye daha çok benzin vereyim dedim. Taktım denedim biraz düzelme oldu gibi. Yine yapıyor patırdamayı. Ama eskiye nazaran daha yüksek devirde yapıyor. Devir saati olmadığı için bilemiyorum kaç devirde yaptığını. Bu motorlarda devir kesici oluyor mu? Yada başka neyden olabilir?
Motor işini bi türlü çözemiyorum. Onu çözsem diğerlerine sıra gelecek. Birde ben benzini açtığım için fazla benzin gidecek. Fazla yakması haricinde bir sorun olur mu? Motorun fazla ısınması gibi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:33 ----------
Bujiyi değiştirdim bu arada. Eskisi baya kararmıştı. Şimdi bugün birde motorun solunda yağ atmaya başladı. Onunda sebebini bulmam lazım.
TamGazDevam
15 Ocak 2017, 22:58
''Birde ben benzini açtığım için fazla benzin gidecek. Fazla yakması haricinde bir sorun olur mu? Motorun fazla ısınması gibi.''
Gaz iğnesini oynadığın için çok daha güzel gaz yiyip çok daha fazla yakar. Her hangi bi ısınma olacağını sanmıyorum. Tasarruflu olmasını istiyorsan hava ayarını yaptırırken 3. dişe alıp öyle yaptırmayı unutma, ha yok gaz yesin diyorsan 5. dişte yaptır ayarı. Patırdama nasıl bi patırdama pek anlayamadım ben video falan olsa fikir yürütebilirim ama burdan bi tavsiye de bulunamayacağım. Tekrardan eline sağlık kızakta fena olmuş:)
Yigit Emre
15 Ocak 2017, 23:18
Kırılınca tamirde edebilirsin. Hiç uğraşmazsın dökmeyle. Benim otoserinki plastik tampondu tamirle uğraşmadım. Fiberglas olsa tamiri mümkündü.
Günlerdir her akşam facebooka video yüklemeye çalışıyorum. Olmuyor bir türlü. Bugün youtube yükleyeyim dedim dakikalardır bekliyorum %8 oldu. İnternette hızlı ama niye yüklenmiyor bilmiyorum. Dursun bakalım yüklenirse karda kaydığım videoyu ekleyeceğim. Motor videosu çekemedim henüz.
Bugün malum pazar. Erkende uyanmıştım. Son günlerde ortalıkda kar var. Araba tabandan su aldı. Boya ile izolasyon yapmıştım faydası olmamış. Pütür diye tabir edilen şeyden aldım. Graves mi ne yazıyordu üstünde. Tabanı tekrar kaldırdım. Tel fırça ile iyice temizledim.
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15977968_1083459438431883_8395047581296207433_n.jp g?oh=b61197c593819c2c15fb288faf777b04&oe=59093758
O malzeme normalde kendi özel tabancası ile uygulanır. Kamyonda görmüştüm ilk. Sonra ben bunu civcivde uygularım dedim. :) Kazadan sonra kaportacı tekerin üstüne atmıştı. Çok iyi izolasyon sağlıyor.Tekerden çıkan sular kaportayı çürütmüyor. İşte onu tüpden döküp fırça ile yedirdim her yere. Kuruyunca baya güzel oldu. Döşemeci arkadaştan yeni yer muşambası almıştım onuda kestim yarın takarım artık.
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15977028_1083459541765206_7543498880945701814_n.jp g?oh=68f4be430cfc5c85fa504e2d4c8fb05b&oe=590D9F99
Benim esas sorunum malum motor. Motordaki arıza şu şekilde. Gazı yavaş yavaş verdiğimde yüksek devire çıkınca eksoz patlamaya başlıyor. Ama hızlı bi patlama. Tabiri caizse patırdıyor. Birden gaz verincede stop etmiş gibi oluyor. Boğuluyor baya. Sitede baya araştırdım çözümü bulamadım. Üst kapakda yağ sızıntısı vardı onu söktüm sıvı conta sürüp tekrar yerine taktım.
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15966259_1083459261765234_2336660123767708474_n.jp g?oh=1f22ec25a731b2ea762a70970f18a696&oe=58DDA8EE
Birde karbüratör iğnesi ile oynayayım dedim. Malum 5 yer var. Üçüncüdeymiş sekman. Onu beşinciye aldım. Yani benzin yetiştirmiyorsa diye daha çok benzin vereyim dedim. Taktım denedim biraz düzelme oldu gibi. Yine yapıyor patırdamayı. Ama eskiye nazaran daha yüksek devirde yapıyor. Devir saati olmadığı için bilemiyorum kaç devirde yaptığını. Bu motorlarda devir kesici oluyor mu? Yada başka neyden olabilir?
Motor işini bi türlü çözemiyorum. Onu çözsem diğerlerine sıra gelecek. Birde ben benzini açtığım için fazla benzin gidecek. Fazla yakması haricinde bir sorun olur mu? Motorun fazla ısınması gibi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:33 ----------
Bujiyi değiştirdim bu arada. Eskisi baya kararmıştı. Şimdi bugün birde motorun solunda yağ atmaya başladı. Onunda sebebini bulmam lazım.
Bu Motorlar Karbüratörlü Olduğundan Devir Kesici Yok. Devri Daha Çok Ses Den Anlaşılır (Bu Arada Otoser Viteslimiydi :D )
yürekçe
15 Ocak 2017, 23:35
Sıfırdan bir araç yapsaydı iz daha ucuza gelirdi..
Ekarademir
15 Ocak 2017, 23:42
Saatler sonunda bir video yüklemeyi başardım onu paylaşayım.
Yarın vakit bulursam inşallah motorun videosunu çekeyim paylaşayım. O zaman daha iyi fikir yürütebilirsiniz. Bu videonunda sonunda biraz belli oluyor. Sabit gazda bi gaz kesme durumu var. Ben denemek için beşinci dişe aldım. Belki patırdamaya faydası olur diye. Geri eski haline alırım artık duruma göre.
https://www.youtube.com/watch?v=7UDs26QW2UU&feature=youtu.be
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:40 ----------
Otoser 4 ileri 4 geriydi. Bu 5 ileri 5 geri. :)
Sıfırdan araç daha ucuza gelirdi ancak ona plaka alamazdım. Gerçi bununda akıbet belli değil. Yeni motor muayeneden geçmezse bide o uğraştıracak.
ByYlmzZz
16 Ocak 2017, 12:30
bu araçla yanlamak çok zevkli olur :) tabi orada ki direğe girmeye ramak kalmıştı :)
Ekarademir
16 Ocak 2017, 22:24
Aynen valla orjinali bozulacaktı az daha :) :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:09 ----------
Otoser konusuda yılan hikayesine döndü. Benim kötü bi huyum var. Anlık karar verip hemen yaparım. Sabredemem. Sonra pişman olurum ama iş işten geçmiş olur.
Bu yeni motor konusuda öyle oldu. Bir gün biraz usta gezdim anlayanı bulamayınca iki zamanlıdan sinirlendim hemen motor siparişi verdim. Sonra onu uydurmaya bir sürü para ve emek gitti ne yazık ki. Ve hala bir türlü uyduramadım. Yapılacak işler var.
-Devir saati yapılacak.
-Hız göstergesi yapılacak ki bu büyük bir sorun.
-Kalorifer yapılacak.
-Soğutma sistemi yapılacak.
-Motor titreşimi için takoz yapılacak.
-Motor yağ kaçırmaya başladı o bulunacak. Tamir edilecek.
-Motorun patırdaması büyük bi sorun. Bikaç usta gezdim oda beni deli etti. Biri diyor elektirikten ona git. Elektirikçi başka bişey diyor. Forumu araştırıyorum subaptan olabilir karbüratörden olabilir vs vs.
-Tüm bunları halletsem muayene meselesi var. Motor marşa basınca bağırıyor "ben çin malıyım" diye. :) Muayenede kesin ayıkırlar.
Yani iki zamanlıyla uğraşmayayım derken daha büyük sıkıntılarla uğraşıyorum. Daha da uğraşacağım. Bugün motoru sökmeye karar verdim. Eski motorun tüm parçalarını yarın Kayseri'ye yollayacağım. Ustası iyi bi baksın gerekirse sıfırlasın. Elektronik ateşleme olursa onu yapsın. Geri eski motorunu takacağım. Çünkü artık uğraşacak durumum kalmadı. Çevremden çok tepki görüyorum artık hak vermeye başladım. Bu sene evlenmeyi düşünüyorum buna harcadığım parayla altın alsaydım nişanlanınca hatunun koluna takmaya bilezik olurdu kenarda. :) Arabayı aldığıma pişman değilim de motor uydurma işinden pişmanım. Motoruda internete ilana veriyorum satılırsa satılır artık. Satılmazsa yazın onla bi araba yapar öyle satarım. Yakın arkadaşım bi araba yap köyde bineceğim dedi. Beş bine anlaştık.
Sonuç olarak öfkeyle kalkan zararla oturur. :) Bana biraz zararlı oldu bu motor işi. Tornacıya verilen para çöpe gitmiş olacak. Motor parası önemli değil o satılır/kullanılır. Verdiğim emekte önemli değil seviyorum ben uğraşmayı.
tr100a
16 Ocak 2017, 23:27
Geçen sene reno 11 i alıcının ayağına götürürken nissan micraya arkadan vurdum (hayatımda ilk kazam) 2bin tl gitti 2 ay önce 3bin tl uctu boşu boşuna çıkacağı varsa bir şekilde gidiyor
Evlenene ve ev alana allah yardım ediyor
Ekarademir
17 Ocak 2017, 00:11
Aynen öyle. Allah daha büyüğünden korusun diyip geçiyoruz. Geçen ay şöför kaza yaptı. Birde tek başına kaza yapınca sigortada karşılamıyor. Durduk yere 3 bin çıktı. Çıkacağı varsa çıkıyor. Ama eğer duramasaydı da uçurumdan uçsaydı ne araba kalırdı ne adam. Allah daha büyüğünden korusun cümlemizi. Video atayım sizde şaşırın. :)
https://www.facebook.com/Otukenli68/videos/vb.100003035112139/1040789812698846/?type=3&theater
tr100a
17 Ocak 2017, 21:53
o yola yuvarlanan ne kayamı ?
Ekarademir
18 Ocak 2017, 00:07
Erciyesten inerken balatalar ısınmış. Arabayı durdurmak için sağa sola vurmuş. (Freni patlayan/ısınan kamyonda onu yapmak gerek)
Yol kenarında gece kaya sanmış vurmuşda kaya değilmiş. Bulgur dövdükleri taş var ya hani. Onu dekor amaçlı restoran önüne koymuşlar.
Ustam jikle açık olmasın bazen böyle basit durumlar olabiliyor çevremde çok denk geliyorum motor ısınsın diye jigle acıyor unıtup yola koyuluyor bir süre sonra motor ısonınca boğulmaya başlıyor jigleye bakıyoruz açık kapatınca düzeliyor :)
yok sorunum başka diyorsan ozaman karbüratör hava benzin ayarın düzgün değildir baktırmanda fayda var bu arada egsozdan patırtama subap ayarlarından yapar o sorunda büyük ihtimal sübap ayarın çıkacak çünkü bujin de kararmış eğer yeni taktığın buji ise kısa zamanda bu hale geldiyse büyük olasılıkla sübap ayarından
Devir saati yok demişsin motosiklet motoru gibi geldi bana ona bir devir teli ayarlayabilirsen birde bir gösterge yapabilirsin aslında cafe racer için tekli göstergeler var takometre olması lazım bi yere tutturursan onuda görmüş olacaksın
Ekarademir
18 Ocak 2017, 02:26
Yok jikleden değildi. Zaten sabah ilk çalışmada jiklesiz çalışmıyor. Biraz ısınıncada jikleyi kapatmadan gaz yemiyordu.
Karbüratörü baya kurcaladım. Ondan da değil. Subaptandır artık. Devir saati bi şekilde uyduruluyorda hız göstergesi orjinal bişey olmuyor. Bisiklete takılandan olur anca. Zaten artık geçti. O motoru bugün söktüm. Orjinal motorunuda Kayseri'ye yolladım.
tr100a
19 Ocak 2017, 11:46
Geçmiş olsun büyük zarar olmaması iyi
Ekarademir
23 Ocak 2017, 18:33
Sağolasın. Aynen cana gelmesinde mal bi şekilde hallediliyor.
Birkaç gündür Ankara'daydım. Hem arkadaşın nişanı için geldim, hemde gelmişken diferansiyel değiştirdim. 17/36 oranlı diferansiyel almıştım malum. Yeni uydurduğum motora. Eski motoru takarken o oranlı diferansiyel olmaz. Bozduğum için kendi orjinal diferansiyelide olmaz. Hemde o orjinal diferansiyel zaten arızalıydı ötüyordu. Sadece ayna mahruti değiştireyim dedim kovan uymadı. Bende söktüm götürdüm aldığım yere. Orda 10/39 dişli oranlı diferansiyel aldım. Kendi orjinalide 10/42 filandı. Bir eksik bir fazla olabilir tam sayamadım. Yani bu diferansiyel motor kaldırırsa daha çok hız yapacak. Gerçi pek umutlu değilim kaldırmayabilir o kadar hızı.
Motoruda Kayseri'ye göndermiştim. Rektefe istiyormuş usta baktı. Avrupa piston 270 yerli piston 150. Avrupa piston taktırdım. Önümüzdeki haftaya kadarda ben diferansiyeli ve ufak tefeğı toplayıp arabayı Kayseri'ye götüreceğim. Elektirik tesisatı işini burda yaptıracak adam yok. Aslında komple tesisat çekilmeyecek. Ama ben elektrik işinden hiç anlamam. Hangi kablo nereye bağlanır bilmiyorum. Bobinin hangi ucu artı hangi ucu eksi vs hiç anlamam. En iyisi Kayseri'de güzelce toplatırım. Hemde orda motoru üstüne taktıktan sonra ustası ayarlarını iyice yapar.
tr100a
23 Ocak 2017, 18:51
Çok emek ve para harcıyorsun allah gönlüne göre versin aynı benim kafamdasın birşeye takarsam kesin yaparım masrafına bakmam beni mutlu etsin yeter kendimizi mutlu etmek için çalışıyoruz sonuçta
Ekarademir
23 Ocak 2017, 20:04
Aynen öyle çok haklısın.
Çoğu insanın amacı para kazanmaktır. Para kazanınca mutlu olur. Ben ise araç olarak görüyorum. Parayı mutlu olmak için harcıyorum. Çevremdeki insanlara düşüncelerim çok saçma gelsede ben böyleyim. Civciv bana sıradan bi pickup fiyatına mal oldu. Ama ben marşa basıp o sesi duyduğumda bu paranın bi önemi var mı?
Üç sene önce hiçbirşeyim yoktu benim. Aldığım kamyon ehliyetini bile borç para ile almıştım. Üç sene içinde insan gücünün sınırlarını zorladım. Günlerce uyumadan çalıştığımı bilirim. Yaptıklarımı gören çoğu insan bana acıyordu nasıl çalışıyor uğraşıyor diye. Birde işin psikolojik durumu var. Çok büyük baskı altında geçti yıllar. İş kurdum büyüttüm. Bunları övünmek için yazmıyorum ruh halimi anlayın diye yazıyorum. Bugün geldiğim noktada yaptığım işte 4 firma var. Üç tanesi rakibim. En yeni firma benimki. Ama en iyisi benim firmam oldu. Artık o zorlukla geçen yılların acısını çıkarıyorum.
Aslında bu benim durumum para savurmak yada gereksiz harcama da değil. Çevremdeki yaşıtlarıma bakıyorum. Kimi kendi kazandığı üç kuruşu kimiside babasının parasını sağda solda harcıyor. Kafeler kızlar alkol vs. Onlar öyle mutlu oluyor ve bana göre o gereksiz harcamadır. Benim öyle bi alışkanlığım yok. Evden işe işten eve. İş dışındaki saatlerim ise böyle işlerle geçiriyorum. Ve ben bununla mutlu oluyorum. Kime ne?
Burt Munro diye bir adam var. Hayat hikayesi filme konu oldu. Bu civciv konusuda onun yaptığına benziyor. Tabi onun kadar olamaz. Adam ömrünü 1920 model bi motorsiklete harcamış. Ve bitirdiğinde Dünya'nın tanıdığı bir adam oldu. Şu an hala onun kırdığı rekoru kıramadılar. 1920 model motorsikletin rekorunu günümüz 1000 ccler kıramıyor. Adam birçok parçayı kendi yapmış ve akla hayale gelmeyecek şeylerden yapmış. Benim tabirimle uydurmuş.
Benim civcivde bana özel. Zaten çok nadir bulunuyor. Ve bu temizlikte bulmak imkansız. Sadece bende olan. Bana özel olan bir araç. Ve her parçasında emeğim var. Bu duygu herşeye değer.
Burt Munro'nun hayat hikayesini burada paylaşayım. Filmini ise şiddetle tavsiye ederim. İzlediğim en güzel 10 film arasına koyabilirim. O derece güzel. Filmin adı ise "Efsane Adam"
Herbert J. "Burt" Munro (d. 25 Mart 1899 – ö. 6 Ocak 1978) Yeni Zelanda, Invercargill doğumlu motosiklet yarışçısı.
Ömrünü Indian marka motosikletini modifiye etmek ve onu mükemmele ulaştırmak için çalışmakla geçiren Munro, 1920’de aldığı Indian’ın kapasitesini kendi yaptığı parçaları kullanarak iki kat artırdı. Masrafları en aza indirmek için modifiyede kullandığı parçaları bile kendi yapıyordu ve akla hayale gelmedik malzemeleri kullanıyordu.
1967’de ABD’deki Bonneville Tuz Çölü’nde kırdığı dünya rekorunu bugüne kadar geçebilen olmadı. Munro 1920 model bir Indian’la yarıştı ve 1000 cc’lik motorla, saatte 331 km/h (205.67 mph).km hıza ulaşarak dünya rekoru kırdı. Bu yarışı kazandığı sırada tam 68 yaşında idi.Hala rekorunu egale eden çıkmamıştır.
1899-1978 yılları arasında yaşamış, tam adı herbert james burt munro olan, yeni zelanda invercargill doğumlu efsanevi motosiklet yarışçısı. ikiz kardeşi doğumda öldüğünde burt için doktorlar iki yaşına kadar ömür biçmişti. ama öyle olmadı. munro, 16 yaşında ilk motosikletini aldı. dört yıl sonra 1920′de, 50 sterline piyasaya yeni çıkan indian scout’lardan satın aldı, bu motorla yerel yarışlara katıldı ve çeşitli dereceler aldı.
burt munro’nun bir tek arzusu vardı: indian scout marka motosikleti ile en mükemmel hıza ulaşmak. 16 yaşında aldığı ilk motosikleti sayesinde hız tutkusuyla tanışan munro, ömrünü indian marka motosikletini modifiye etmek ve onu mükemmele ulaştırmak için çalışmakla geçirdi. 30 yıl boyunca hiç ara vermeden modifiye çalışmalarını sürdürdü. hayatını küçük bir kasabada geçiren munro, motosikleti dışında hiçbir işle ilgilenmedi. masrafları en aza indirmek için modifiyede kullandığı parçaları bile kendi yapıyordu. bunun için de akla hayale gelmedik malzemeleri kullanıyordu. the world’s fastest indian adlı hayatını anlatan filmde çapkın bir adam gibi lanse edilse de hayatına pek fazla kadın girmedi.
1920’de 21 yaşındaki güneyli bir genç invercargill garajının önünde yepyeni motosiklete hayranlıkla bakıyordu. gözleri etkileyici ikiz v motoruna ve dökme metal alaşımlı kasası üzerinde gezindi. elleri ile parlayan kırmızı boyaya dokundu ve cilalanmış nikel kaplamanın ışıltısı gözündeki ile aynıydı.
motorun sahibi ile konuşarak aralarında anlaşmaya vardılar. genç adam motosikletine sahip oldu ve aralık 1978’deki ölümüne kadar sürecek motoru ile yaşayacağı ortaklığı başlamış oldu. o gencin ismi burt munro’du. almak istediği motosiklet ise dünyanın en hızlı indian’ı olacak 1920 model indian scout’tu.
amerika’nın ilk motosiklet üreticisi olan indian, herkesin kullanması için bisikleti motorla çalışan duruma getirdi. 1919’da mühendis charles franklin’in yaptığı 1920 model indian scout, burt munro’nun hayatının parçası oldu.
indian scout için 1912 yılında tasarımına ve çalışmalarına başlayan franklin, motosiklet tasarımı araştırmalarını geliştirerek, 1919 yılında prototip üretimini yaptı. testler tatmin edici sonuçlar verdi ve aynı yıl 1920 model indian scout markası için üretime başlandı. ilk üretilenin motor numarası 50r001’di.
modifiye etmek için kullandığı yöntem alışılmışın dışındaydı burt munro’nun satın aldığı indian scout motosikletinin motor numarası 50r627’di. munro’nun ilk üretilenlerden aldığı anlaşılmaktadır.
içten yanmalı motoru olan, 42 derece açı ile v şeklinde konfigüre edilmiş yandan valfli 2 silindirli, 600cc gücünde motosikletin en yüksek hızı saatte 96 km’di. helezon şeklindeki dişli vites takımı, döküm metal alaşımlı kasası ile elden ayarlanabilir 3 devirli vites kutusu vardı. eski ingiliz motosikletlerinde olan zincirli transmisyon sistemi kullanılmıştı.
munro, 1926’da modifiye etmeye başladı. fakat gelenekselin dışında, çok farklı şekilde yapıyordu. eski bir jant teli ile hızını ölçebilecek mikrometre yaptı. eski konserve kutularından motoru daha da hızlı yapmak için gerekli olan parçaları yaptı. standard 2 kam milli motor sistemini değiştirerek 4 kam milli kendi tasarımını yarattı. ayrıca yandan valfli olan motoru, üstten valfli yaptı. motorun değiştirmediği parçası kalmadı, her şeyi ile hayal ettiğine ulaşmak için kendi tasarımı olan indian scout motorunu yarattı.
kendi devir sistemini, volanlarını, pistonlarını, kam millerini ve bunlarla ilgili olanlarıyla yağlama sistemini yaptı. daha önceki zincir sistemini üçlüye çevirdi. aerodinamik şekli üstünde denemeler yaptı ve sonunda motosiklet tam anlamıyla aerodinamik yapı içinde son haline geldi. tüm bunlar, munro’nun 50 yıla yakın bir zamanını aldı. orijinal motosikletin en yüksek hızı saatte 96 km’di.
1926’da ilk modifiye etmeye başladığı zaman penrith mile dirt track yarışında saatte 74 km hız yaptı. ona göre yetersiz olan bu hıza rağmen 1977 yılına kadar kimse bu sürati geçmeyi de başaramamıştı. yeni zelanda yollarında ve sahilde hız denemeleri yapmaya başladı. 1957 şubatı’nda yeni zelanda’nın halka açık plajında saatte 211 km hız ile rekor kırdı. bunu 1975’te oreti plajında saatte 218 km’ye çıkardı. 1957 nisanı’nda chritchurch’te saatte 231 km ile 750cc’lik yol rekorunu kırdı.
büyükbaba olan burt, 1962 yılından itibaren bonneville tuz çölleri’ni ziyaret etmeye başladı. gücünü 850 cc’lik yaptığı indian motosikleti ile saatte 288 km hız ile dünya rekorunu kırdı.
1963’te yolda deneme yaparken polis çevirdi ve hızı saatte 313,8 km idi. 1966’da motosikletini 920cc’lik yaptı fakat istediği hıza ulaşamadığı için memnun olmamıştı. 1967’de motosikleti 950cc’lik olarak modifiye ettikten sonra saatte 295,45 km ile klasmanında hız rekorunu kırdı. rekorunu resmileştirmek için avustralya’dan abd’ye gitti. hayatını küçük bir kasabada geçirmiş biri olarak abd’de geçirdiği günler şaşkınlık doluydu. utah’taki bonneville tuz çölü’nde yapılacak yarışta karşısında en çok 30 yaşında rakipler buldu. çok yaşlı olduğunu söyleyen, kullandığı el yapımı parçalarla dalga geçen genç motorcularla, 1920 model bir indian’la yarıştı. 68 yaşındaki munro, 1000 cc’lik motorla, saatte 305.89 km hıza ulaşarak dünya rekoru kırdı. bu rekoru altı yıl sonra şöyle anlatacaktı: "çölde adeta bir bomba gibi ilerliyorduk. yolun yarısında motor sallanmaya başladı. bu salllanmayı hafifletmek için oturdum. rüzgardan dolayı koruyucu gözlüğüm parçalandı. patlamadan sonra gözlerim sanki kafamın içine gömülüyordu. hiçbir şey göremiyordum. çelik işaret kazığının çok yakınından geçtim, siyah çizgiyi kaçırdım. sadece birkaç çizik aldım, başka bir şey değil."
sözünü ettiği patlamaya, gaz şirketinden aldığı dökme demir gaz borusundan yaptığı bir parçanın yol açtığı söylendi. sadece bu değil, munro pistonları, silindir varillerini, pençeleri, volanları, milleri yani modifiyede kullandığı parçaları kendisi yapıyordu. büyük şirketlerden para desteği almıyordu.
"hayatta hep büyük bir şey yapmanın hayalini kurdum" demişti. en büyük hayalini gerçekleştirdikten 11 yıl sonra öldü. 57 yıl boyunca kullandığı ve tüm hayatını modifiye ederek geçirdiği indian’ı, south island’da kendisi kadar şevkli olduğuna inandığı birinin ellerine bıraktı. hala kırılamayan rekoruyla motor dünyasında bir efsane haline geldi.
1967 yılında 1000 cc altı dünya hız rekorunu 1920 model indian scout marka motosikleti ile kıran yeni zellandalı ihtiyar. rekoru kırdığında 68 yaşında idi ve motorsikletini kendi imkanlarıyla, akla hayale gelmeyen malzemeler üretip kullanarak geliştirdi.the world s fastest indian adlı film ile efsane hikayesi beyaz perdeye taşınan munro’nun saatte 205 mph olan rekoru bu güne kadar hala kırılamamıştır.
Ekarademir
26 Ocak 2017, 04:15
Konu linkini burayada koyayım. Yardıma ihtiyacım var. :)
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/174625-iki-zamanli-motorda-rodaj.html#post4084051
tr100a
27 Ocak 2017, 18:12
ben bunu geçen sene okudum ve filmide çıkmıştı dedim ya seninle aynı kafadayız diye cebimde param yokken kredi çekip evi değiştirdim (çünkü çok küçüktü oğluma yatmaya odası yoktu iğtiyactan mecburdum) eşyalarım olmadı hepsi yeni ve taksit, arabamda çok masraf çıktı sattım birkere daha kredi çekip model yükselttim motosikletim 100 cc idi onuda kredi ile büyüttüm(oğlum istedi),liseye giden oğluma harçlık bile çok az veriyorum arabanın müzik çalarını beyenmedi nebicim ses var dedi okadar ucu ucuna giderken kapılara focal k2 hoparlör 400avro ve rokfort foscate amfi ile en kaliteli ses sistemi yaptırdım ama ailemde mutlu ben paramı yiyemedikten sonra çalışmak mantıksız
Ekarademir
28 Ocak 2017, 23:43
ben bunu geçen sene okudum ve filmide çıkmıştı dedim ya seninle aynı kafadayız diye cebimde param yokken kredi çekip evi değiştirdim (çünkü çok küçüktü oğluma yatmaya odası yoktu iğtiyactan mecburdum) eşyalarım olmadı hepsi yeni ve taksit, arabamda çok masraf çıktı sattım birkere daha kredi çekip model yükselttim motosikletim 100 cc idi onuda kredi ile büyüttüm(oğlum istedi),liseye giden oğluma harçlık bile çok az veriyorum arabanın müzik çalarını beyenmedi nebicim ses var dedi okadar ucu ucuna giderken kapılara focal k2 hoparlör 400avro ve rokfort foscate amfi ile en kaliteli ses sistemi yaptırdım ama ailemde mutlu ben paramı yiyemedikten sonra çalışmak mantıksız
Bu kısım benim hayat felsefem. Ve herşeyi özetliyor. :)
ByYlmzZz
01 Şubat 2017, 23:19
ustam devamı yok mu senin şu işlerinin hadi ya :) bende başladım projeme.yakında konumu açıcam senden aldığım hevesle :)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO