Orijinalini görmek için tıklayınız : Otoser- Civciv
onx09
10 Aralık 2016, 22:48
Muhteşem oluyor ellerinize sağlık
Ekarademir
12 Aralık 2016, 19:44
Yorumlarınız için teşekkürler. Böyle yorumları okudukça tabiri caizse gaza geliyorum. Sıkıntı bitmeyince bazen bıktığım zamanlar oluyor. :)
Kaporta kısmında ki paslı yerleri spiralin ağzına zımpara takıp taşlamıştım. Mehmet abi kızdı sansürleyerek yazarsam bişey yapmışsın kaportaya dedi. :) Neyse ki üstüne macun çekti de benim hatamı telafi etti. Öyle zımpara demiri de aşındırıyor ve yeni boya atılınca dalgalı duruyor. Boyamadan önce yapılması gereken 0 numara zımpara ile sulu zımpara yapmak. Islatıp ıslatıp zımparalamak yani. Geri kalan yerleri öyle yaptım eski boyayı baya sildim. Özellikle kapı altı çürümüş tamiri mümkün değil. Oraya da presciden uygun sac büktürdüm Sedat abi kaynattı. Çürük yerleri parça sac koyup onardı.
İlk kat boya vuruldu.
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15326342_1044974288947065_1177190845386246638_n.jp g?oh=91116bc435deaa39fd417afe85bda08b&oe=58FB4573
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15283941_1044970292280798_4387164719477327873_n.jp g?oh=5633cdfecf2e5effbe321ea8d4c21b52&oe=58F7E72E
Buda ayrıca boyanacak. Tente kısmı sökülüp takılabiliyor.
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15356557_1044974168947077_7145462160934548649_n.jp g?oh=d08c497a57db8500519f052d1c452e19&oe=58EE42DA
Kamyonların jant kapaklarına takılan bi parça var adı fırfır. Kayseri kamyon garajında gezerken gördüm. Kamyon jantına takılınca küçücük kalan fırfırı, civcive jant kapağı yapayım dedim. Aslında benim aklımda ki fikir içine rulman takıp tekerden ayrıca dönen birşey yapmaktı. Ancak rulmana kaynak yapılmıyormuş sonradan öğrendim. Mecburen sabit parça olması gerekti.
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15181260_1044972092280618_3315252723592777394_n.jp g?oh=238aa88fa1083d3124ed540953fc8619&oe=58B7709D
Yine prescide sac büktürdüm. Kenarları delindi ortaya da fırfırın içine uygun cıvata kaynatıldı. Yandaki iki delikten tekerin göbeğine takacağım.
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15338820_1044974238947070_4564875410566975618_n.jp g?oh=c550cc0c886726c2500fd4426bd084d7&oe=58B79E71
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15355791_1044976162280211_5918948154532123045_n.jp g?oh=bae11fa485f0a1c571bce6248ddea9e5&oe=58B0AF01
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15390806_1044975642280263_2482931321638914135_n.jp g?oh=b776b23e5a16df02f8698d878a42ffa8&oe=58EA55F0
Buda boyanıp takılmış hali.
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15380500_1044976668946827_6820009045269143668_n.jp g?oh=542c6530b9b59ee044d0cfe24290352f&oe=58EFB0B9
Sonunda kasanın boyası bitti. İki kat boya vurulunca güzel durdu. Plastik aksamlarıda yerine taktım.
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15401058_1044974468947047_6561624176884411806_n.jp g?oh=c2ffda6598588e811706618c047e24af&oe=58FB6010
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15442164_1044974828947011_1345557413533339696_n.jp g?oh=694973ee7caa53445a929c2e3d652262&oe=58B15F4A
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15356751_1044976355613525_6391176031933496667_n.jp g?oh=d39f0bb92d34517b0f93e53097b21d06&oe=58F72362
Bitmiş gibi görünse de daha bitmedi. :)
SAZMAN
12 Aralık 2016, 20:04
Konuya yorum yapıldığında gelen maili her görüşümde heyecanım artıyor. Çok emek var. Tebrikler.
unoturbo
12 Aralık 2016, 23:43
Hey maşallah ama fırfır yerine şöyle tas kapak daha çok yakışmaz mı sizce? Yoksa bu tas kapaklar çok mu büyük gelir araca
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-jant-lastik-etiketcilere-krom-tas-kapak-329834601/detay
tr100a
13 Aralık 2016, 00:23
Gecici olarak bu fırfırlar olabilir ama ATV cantı ve dişli bir lastik daha hoş olur değiştirinceye kadar idare eder
gursus
13 Aralık 2016, 01:06
merhabalar nacizane tavsiyemi paylaşmak istiyorum :
Siz bu aracı sanırım yük veya nakliyat işinde kullanmayacaksınız hobi olarak bineceksiniz bazen ufak tefek şeyleri taşımayı düşünüyosunuz değil mi?
eğer doğru ise bence hafifletmeye gitmelisiniz çünkü orjinal motoru zayıf ,başka bir motor kullanılacaksa atv motoru olacak o da çok canlı değil.Siz bence özellikle kasada çok fazla ağırlık kullandınız özellikle büktürdüğünüz o tampon ve sökülebilen tentede .
çok güzel gidiyor sıkı takipteyim,selamlar .
Ekarademir
14 Aralık 2016, 19:30
Yorumlarınız için teşekkür ederim.
Tas kapak büyük olur. Büyüklük tornada kesilir de şimdilik ona gerek yok zaten. ATV lastiği takma niyetim var.
Evet aynen öyle kullanmayı düşünüyorum. Geldiğinde üstünde çadır kurmak için tente vardı. Onu kesip çıkarıp yerine tampon konmuş gibi oldu. Ek ağırlık yok yani. Geldiğinde ki gibi. Ruhsatta yazana göre 400 kg kendi geliyor 600 kg taşıma kapasitesi var.
250 cc 4 zamanlı atv motoru taktım. Diferansiyel uymadı. Hız yapmıyor. Vites geçişlerinde hiç değişmemiş gibi. Ayna mahruti değiştireceğim ancak şimdilik uğraşacak vaktim yok. Bikaç gün dursunda özleyeyim. :) Gecem gündüzüm onla uğraşmakla geçti. Asıl işimide boşladım müşterilerden sitem var.
Motoru değiştirdiğim için kalorifer artık yok. (eskisinde kranka bağlı fan vardı. Pistonun dışına hava üfürüp onu içeri verebiliyordum)
Eksoz aşırı sıcak oluyor. Onun üzerine bi kutu yapıp küçük bi fan ile kalorifer sorununu hallederim. Ancak benim asıl kafamı karıştıran hararet sorunu.
Hava soğutmalı motor sonuçta. Ve kasa altında olduğu için karşıdan esen havayı alamıyor. Yanlara davlumbaz benzeri birşey yapıp kenardaki havayı motora üfürtsem çözüm olur mu? Isınan 4 zamanlı motora ne olur? İki zamanlı şişiyordu biraz bekleyip çalıştırınca sorun yoktu. 4 zamanlı motor hakkında pek bilgim yok aydınlatırsanız sevinirim.
Mertcan39
14 Aralık 2016, 19:38
Yorumlarınız için teşekkür ederim.
Tas kapak büyük olur. Büyüklük tornada kesilir de şimdilik ona gerek yok zaten. ATV lastiği takma niyetim var.
Evet aynen öyle kullanmayı düşünüyorum. Geldiğinde üstünde çadır kurmak için tente vardı. Onu kesip çıkarıp yerine tampon konmuş gibi oldu. Ek ağırlık yok yani. Geldiğinde ki gibi. Ruhsatta yazana göre 400 kg kendi geliyor 600 kg taşıma kapasitesi var.
250 cc 4 zamanlı atv motoru taktım. Diferansiyel uymadı. Hız yapmıyor. Vites geçişlerinde hiç değişmemiş gibi. Ayna mahruti değiştireceğim ancak şimdilik uğraşacak vaktim yok. Bikaç gün dursunda özleyeyim. :) Gecem gündüzüm onla uğraşmakla geçti. Asıl işimide boşladım müşterilerden sitem var.
Motoru değiştirdiğim için kalorifer artık yok. (eskisinde kranka bağlı fan vardı. Pistonun dışına hava üfürüp onu içeri verebiliyordum)
Eksoz aşırı sıcak oluyor. Onun üzerine bi kutu yapıp küçük bi fan ile kalorifer sorununu hallederim. Ancak benim asıl kafamı karıştıran hararet sorunu.
Hava soğutmalı motor sonuçta. Ve kasa altında olduğu için karşıdan esen havayı alamıyor. Yanlara davlumbaz benzeri birşey yapıp kenardaki havayı motora üfürtsem çözüm olur mu? Isınan 4 zamanlı motora ne olur? İki zamanlı şişiyordu biraz bekleyip çalıştırınca sorun yoktu. 4 zamanlı motor hakkında pek bilgim yok aydınlatırsanız sevinirim.
bazı atv lerde scooter motoru var fan üflemiyormu ona
Ekarademir
15 Aralık 2016, 18:47
O sanırım küçük olanlarda var. Birinde gördüm vitessiz 150lik vardı fan vardı onda. Bende yok.
Ekarademir
22 Aralık 2016, 11:20
Yok mu soğutmaya fikri olan?
ayzek
22 Aralık 2016, 11:31
gördükçe bakıyorum konuya gayet güzel oluyor motor konusunda şöyle çıkma falan fiat bis motoru olmazmı acaba
oxus
22 Aralık 2016, 12:24
Yok mu soğutmaya fikri olan?
otolar için olan 12 v radyatör pervanesi çözüm olmaz mı? manuel olarak araç içinden açılan on/off düğmesi ile birlikte. pervane yönünü de doğru konumlandırmak lazım. yani motora hava üfleyen pozisyon değil de motordan sıcak havayı çeken bir sistem. aynı otolarda ve pc kasalarında olduğu gibi. pervaneyi çevreleyen bir davlumbazla uygulanırsa daha iyi bir sonuç alınabilir.
çok mu fantazi yaptım acaba ? :)
Ekarademir
25 Aralık 2016, 19:30
Ayzek 126 bis motoru çok büyük gelir. Bide onu uydurması çok sıkıntılı iş. 250 CC atv motoru uydurdum. Hız konusunuda halledersem süper olacak. :)
Oxus oda güzel fikir. Ancak onun için elektirik lazım. Ve bu motorların şarz dinamosu ne kadarını kaldırabilir bilmiyorum. Yani öyle bi fanı çalıştırıp şarz yetiştirmezse aküyü bitirir.
Öyle bi fanı şafta bağlayıp takmayı düşündüm. Şaft döndükçe kasnak ve kayış ile fan dönecek. Ancak buda ne derece uyar bilmiyorum.
Yigit Emre
26 Aralık 2016, 16:48
Zaten Motor 250 CC Değilmi Bu Kasnak Sistemi Motordan Güç Çalacaktır Onun Yerine Sarj Dinamosu Gücünü Ölçtürüp Ona Göre Bi Radyatör Fanı Olabilr :D
ByYlmzZz
27 Aralık 2016, 22:38
Ekarademir 4 zamanlı hava soğutmalı motorun, aracınızda ki konumunda soğutmayla ilgili sorun yaşayacağınızı sanmıyorum.aracın altından emin olun yeterli havayı alacaktır..
Ekarademir
27 Aralık 2016, 23:28
Yiğit Emre Şarj dinamosunu ölçtürmek güzel çözüm. Kalorifer içinde fan gerekecek. Gelen güce bakıp ona göre birşey ayarlanır.
ByYlmzZz içim ferahladı bu yorumdan sonra. Hiç fan kullanmadan kenardan davlumbaz gibi birşey yapıp karşıdan gelen rüzgarıda motorun üstüne verebilirim. Ondan sonra sorun yaşamam umarım.
Motorsikletten pek anlamıyorum açıkcası. Mesela kamyonda rampa çıkarken araba hararet yapar. Uygun vitesle çıkmak gerekir. Örneğin kamyon 4. vitesle zorlanmadan rampayı çıkıyordur. Ancak hararet yükselir. Onda gösterge var görünce vites düşürülür de bunda gösterge de yok. O yüzden benim korkum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------
Biraz fotoğraf ekleyeyim.
Kapı içleri boştu. Hem ısı yalıtımı olsun hemde sesi azaltsın diye keçe kapladım.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15442258_1044974382280389_2571002999067066199_n.jp g?oh=eaa63cb15985878a3ac90cc2e0fe7e79&oe=58EA9789
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15380699_1044974422280385_8165718391969286132_n.jp g?oh=9ece54525011615224267fd92f401fb3&oe=58DF5204
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15390793_1044975542280273_7688654029997916139_n.jp g?oh=c2cd28d1aa5e77d9041c4c64b47bcf64&oe=5924C93B
Sinyal yerine önceden köpük basmışlar. Emaneten duruyordu. Yeni tampon yaptırırken orayı kapattırdım. Sonra uygun şekilde delip sinyali taktım.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15337559_1044976422280185_2192489180683051659_n.jp g?oh=e1b20f55861a434ce123444041a32131&oe=58F6D32B
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15355770_1044975782280249_7783234760621536950_n.jp g?oh=1f23387a60ed0223abfd714d735a7a01&oe=58F6A07B
ByYlmzZz
28 Aralık 2016, 00:12
Yiğit Emre Şarj dinamosunu ölçtürmek güzel çözüm. Kalorifer içinde fan gerekecek. Gelen güce bakıp ona göre birşey ayarlanır.
ByYlmzZz içim ferahladı bu yorumdan sonra. Hiç fan kullanmadan kenardan davlumbaz gibi birşey yapıp karşıdan gelen rüzgarıda motorun üstüne verebilirim. Ondan sonra sorun yaşamam umarım.
Motorsikletten pek anlamıyorum açıkcası. Mesela kamyonda rampa çıkarken araba hararet yapar. Uygun vitesle çıkmak gerekir. Örneğin kamyon 4. vitesle zorlanmadan rampayı çıkıyordur. Ancak hararet yükselir. Onda gösterge var görünce vites düşürülür de bunda gösterge de yok. O yüzden benim korkum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------
Biraz fotoğraf ekleyeyim.
Kapı içleri boştu. Hem ısı yalıtımı olsun hemde sesi azaltsın diye keçe kapladım.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15442258_1044974382280389_2571002999067066199_n.jp g?oh=eaa63cb15985878a3ac90cc2e0fe7e79&oe=58EA9789
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15380699_1044974422280385_8165718391969286132_n.jp g?oh=9ece54525011615224267fd92f401fb3&oe=58DF5204
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15390793_1044975542280273_7688654029997916139_n.jp g?oh=c2cd28d1aa5e77d9041c4c64b47bcf64&oe=5924C93B
Sinyal yerine önceden köpük basmışlar. Emaneten duruyordu. Yeni tampon yaptırırken orayı kapattırdım. Sonra uygun şekilde delip sinyali taktım.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15337559_1044976422280185_2192489180683051659_n.jp g?oh=e1b20f55861a434ce123444041a32131&oe=58F6D32B
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15355770_1044975782280249_7783234760621536950_n.jp g?oh=1f23387a60ed0223abfd714d735a7a01&oe=58F6A07B
hocam kesinlikle gaza getirdin beni:) benimde proje motorum var şu an parçalanmış durumda ve 3-4 gündür zaman ayıramıyordum..kısmetse bende güzel bir proje ile konu açıcam..daha önce yakın bir arkadaşımın benzer bir projesi vardı..4 zamanlı bir çinli 250cc motoru kullanıldı.ve motorun konumu sizinkiyle neredeyse aynı..inanın bir kere bile sorunla karşılaşmadı.dediğiniz gibi birde gelen rüzgara yön verirseniz tadından yenmez..
Ekarademir
28 Aralık 2016, 23:43
Konuyu açarsan mesajla bildirmeni rica ediyorum. Ben pek forumda takılamadığımdan sadece bu konuya bakıp çıkıyorum. Haberim olsun senin konunada abone olup bakarım. Aylardır uğraşırken bayağı tecrübe de oldu. Faydam da dokunur. :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:12 ----------
O kadar uğraştım ettim. Artık muayeneye götüreyim dedim. Önce sanayide fren testine soktum. El freni hiç tutmuyordu. Ön sağ frende tutmuyordu. Ben el frenini kamyon gaz halatından bi şekilde uydurmuştum ancak arka tasın içinde ki levye aşınmış olduğundan tutmuyordu.
Yine de muayeneye gideyim dedim. Gidince bi sürpriz bekliyordu beni. Arabanın TUVTURK kayıtlarına göre hiç muayenesi yoktu. TUVTURK 2005'de kurulmuş. Yani 1500 lira muayene borcu çıkıyor. Muayene borcu varken çekme belgeli yapılmış.
Emniyet kayıtlarına baktırdım. 2019 yılında muayenesi yapılmış. :mrgreen: Bi hata olduğu belli. Emniyetten biri Kayseri emniyetine mail attı. Ordan haber geldi. Muayene tarihi 2009 şeklinde düzeltildi. Ceza 1000 liraya düştü. Tabi aileden de baskı var. Bi taksi alırdın buna harcadığınla diye sürekli laf yiyorum. İşlerde durgun.
Eve getirip o ara fren sistemini halledeyim dedim. Tekerlekleri söktüm.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15727239_1066155416828952_4897392366872627690_n.jp g?oh=836b9b69411dc1e6615f01aa283dc01a&oe=58F793BB
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15747451_1066156560162171_9035159929164965404_n.jp g?oh=246ec9b244fdac83078bb3fa0ec02491&oe=5923368A
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15781679_1066155653495595_8020829692728318031_n.jp g?oh=e7a9cbd2f931ce3da8e75e9c7dff63c3&oe=58DCB7D1
Aşağıdaki fotoğrafta görünen levyeyi söktüm. Tornacı emmi bi cm kadar kaynakla doldurdu. Sonra geri takıp topladım arka tekeri.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15697299_1066155813495579_3141551146728826906_n.jp g?oh=cc6f89f17f96407c9f46ebb574bf6eff&oe=58E83C01
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15697241_1066156726828821_181237704355908616_n.jpg ?oh=da219262b7d309b2a09feef7de235c9f&oe=59211CB9
Daha önceden arka fren merkezlerini sıfır almıştım. Arkadan çıkan parçalarla önü tamir etmiştim. Tamir düzen tutmamış sağ teker olmamış. Bende onlarıda yenileyeyim bari dedim. İki merkez aldım ön frenleride yeniledim. Artık frenler kusursuz oldu.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15741276_1066157610162066_3565144229845039570_n.jp g?oh=c0e4464c9f1ef3f1487bb46dc7e2424c&oe=58E5C069
yürekçe
28 Aralık 2016, 23:47
Müthiş bir heyecanla takipteyiz..
Allah hayırlara vesile eylesin
tr100a
28 Aralık 2016, 23:54
Renk ve güzelliğe bak kasa çok hoş duruyor 1975 li yıllarda sirkecide nakliye işleri yapanlarda vardı bu tarz süslü ve yakışıklı triportörler
ByYlmzZz
29 Aralık 2016, 00:01
konu açıldığında hemen haber vericem :) forumda böyle işleri heyecanla takip eden,böyle işler olsa da feyz alsak diyen çok insan var :) bende hayranlıkla konuyu takip ediyorum hocam :)
SuleymanE
29 Aralık 2016, 01:19
Hocam sen aleti tamir etmemişin neredeyse sıfırdan yeniden yapmışın :) Çok para ve emek harcandığı belli. Bu kadar uğraşmaya değer veya değmez tartışılır ama verilen emeğe helal olsun diyorum :cat:
Yigit Emre
29 Aralık 2016, 11:53
Konuyu açarsan mesajla bildirmeni rica ediyorum. Ben pek forumda takılamadığımdan sadece bu konuya bakıp çıkıyorum. Haberim olsun senin konunada abone olup bakarım. Aylardır uğraşırken bayağı tecrübe de oldu. Faydam da dokunur. :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:12 ----------
O kadar uğraştım ettim. Artık muayeneye götüreyim dedim. Önce sanayide fren testine soktum. El freni hiç tutmuyordu. Ön sağ frende tutmuyordu. Ben el frenini kamyon gaz halatından bi şekilde uydurmuştum ancak arka tasın içinde ki levye aşınmış olduğundan tutmuyordu.
Yine de muayeneye gideyim dedim. Gidince bi sürpriz bekliyordu beni. Arabanın TUVTURK kayıtlarına göre hiç muayenesi yoktu. TUVTURK 2005'de kurulmuş. Yani 1500 lira muayene borcu çıkıyor. Muayene borcu varken çekme belgeli yapılmış.
Emniyet kayıtlarına baktırdım. 2019 yılında muayenesi yapılmış. :mrgreen: Bi hata olduğu belli. Emniyetten biri Kayseri emniyetine mail attı. Ordan haber geldi. Muayene tarihi 2009 şeklinde düzeltildi. Ceza 1000 liraya düştü. Tabi aileden de baskı var. Bi taksi alırdın buna harcadığınla diye sürekli laf yiyorum. İşlerde durgun.
Eve getirip o ara fren sistemini halledeyim dedim. Tekerlekleri söktüm.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15727239_1066155416828952_4897392366872627690_n.jp g?oh=836b9b69411dc1e6615f01aa283dc01a&oe=58F793BB
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15747451_1066156560162171_9035159929164965404_n.jp g?oh=246ec9b244fdac83078bb3fa0ec02491&oe=5923368A
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15781679_1066155653495595_8020829692728318031_n.jp g?oh=e7a9cbd2f931ce3da8e75e9c7dff63c3&oe=58DCB7D1
Aşağıdaki fotoğrafta görünen levyeyi söktüm. Tornacı emmi bi cm kadar kaynakla doldurdu. Sonra geri takıp topladım arka tekeri.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15697299_1066155813495579_3141551146728826906_n.jp g?oh=cc6f89f17f96407c9f46ebb574bf6eff&oe=58E83C01
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15697241_1066156726828821_181237704355908616_n.jpg ?oh=da219262b7d309b2a09feef7de235c9f&oe=59211CB9
Daha önceden arka fren merkezlerini sıfır almıştım. Arkadan çıkan parçalarla önü tamir etmiştim. Tamir düzen tutmamış sağ teker olmamış. Bende onlarıda yenileyeyim bari dedim. İki merkez aldım ön frenleride yeniledim. Artık frenler kusursuz oldu.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15741276_1066157610162066_3565144229845039570_n.jp g?oh=c0e4464c9f1ef3f1487bb46dc7e2424c&oe=58E5C069
Kolay Gelsin :D Vallaha Mis Gibi Oldu
ZümeR
29 Aralık 2016, 12:52
İş bitimi harcanan zaman ve masrafıda merak ediyoruz
Çetele olarak isteriz..
grognard
29 Aralık 2016, 14:56
Heyecanla takip ediyorum
Eline saglik hocam
Yigit Emre
31 Aralık 2016, 22:44
Aslında Çıkma Bir Araba Şarj Dinamosu Alsan Bunu Ön Tekere Bi Kayış Sistemiyle Bağlasan Hem Yüksek Elektirik Güçü Alırsın Hemde Frenlemede Yardımcı Olur Böylece Büyük Bir Soğutma Fanı Takabilirsin Hem Akünü Rahat Şarj Edersin Hemde Araç a Farklı Elektirik Sistemleri de Taka Bilirsin :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:31 ----------
Aslında Çıkma Bir Araba Şarj Dinamosu Alsan Bunu Ön Tekere Bi Kayış Sistemiyle Bağlasan Hem Yüksek Elektirik Güçü Alırsın Hemde Frenlemede Yardımcı Olur Böylece Büyük Bir Soğutma Fanı Takabilirsin Hem Akünü Rahat Şarj Edersin Hemde Araç a Farklı Elektirik Sistemleri de Taka Bilirsin :D
Ön Teker Derken Araç Önden Çeker mi Arkadan İtişmi Bilmediğim İçin Ön Yazdım Araba Arkadan İtişliyse Arka Tarafa Da Takabilirsin :D
banno1957
31 Aralık 2016, 23:16
Çok güzel görünüyor , tebrik ediyorum :) büyük bir çaba büyük bir emek , bende Aksaray'lıyım , mutlu oldum sizleri görünce
Ekarademir
01 Ocak 2017, 00:44
Hepinize tek tek teşekkür ediyorum. Ayrıca yeni yılınızı da kutluyorum.
O sirkecide olanlar Arçelik yada Motoguzzi. Otoser tripörtör sınıfının en genç olanı. 1993'de üretilmeye başlanmış. Bende ki de üretilen 10. tripörtör.
Bende bu işe başlamadan önce bu tip konuları farklı forumlardan takip etmişliğim var. Discovery'de izlemişliğimde var.
Emek konusunu açıkcası dert etmiyorum. Haftada 2-3 gün Kayseri'ye sabah gidip akşam geliyorum. Kalan günlerde Aksaray'da yük dağıtıyorum. Öğleden sonra işim bitince civcivin yanına gelip uğraştım. Pazar günleride dedemi ziyaret haricinde arabayla uğraştım. Buraya eklemediğim birçok şey oldu. Deneme yanılma yolu çok oluyor. Yapıyorum beğenmiyorum bir gün uğraştığım boşa gidiyor mesela. Çok zaman aldı ancak benim için iyi oldu. Sağda solda boş işlerle uğraşmaktansa yada çevremdeki arkadaşlar gibi tabiri caizse karı kız peşinde koşmaktansa zevk aldığım işle ilgilendim.
Masraf konusunda ise çoğu kişiye göre değmez. Ama bu zevk meselesi. Özellikle babam "ona harcadığın parayla taksi alırdın" diyip duruyor. Ama taksi benim işime yaramaz ki. Bunda ki zevk neyde var? Bi işi başarıpda denemeye çıkınca "vay be fren nasılda kitliyor" demenin zevkini hiç birşey veremez.
Tam olarak çetele tutmadım açıkcası. Çünkü arada para çok gidiyor. Ufak tefek şeylerde özellikle. 20-30 verilen ufak işler oluyor. Yada küçük parçalar. Birikince büyük miktar ediyor. Şu anki maliyeti 9000 oldu. Başta bu kadar olacağını tahmin bile edemezdim açıkcası. 1000 lira muayeneye gidince ceza ödenecek. Diferansiyel 300 lira tutacak. 300 civarı muayeneye verilecek. Şimdilik önümdeki masraflar bunlar. Muayeneden sonrada atv tekeri işi var. Soğutma sistemi var. İlla gidecek onlarada. Zaman olarakda yukarda dediğim gibi. İşten vakit buldukça. Mesela bu hafta sadece geçen pazar günü elim boştu diferansiyeli söküp ayna mahruti saydım. Oda bikaç saatimi aldı. Hafta boyunca hiç elimi sürmedim. Yada ondan önceki hafta Ankara'daki arkadaşım çağırdı. Gittim 4-5 gün kaldı uğraşamadım. O yüzden zaman ne kadar gitti bilmiyorum. Masrafıda anca kaba hesap biliyorum. Onlarıda yazarım ilerde.
İşler düştü kış mevsimi. Birde şöför kaza yaptı ona masraf çıktı. O sebepten şu ara ilgilenemedim. Kış sezonunda maddi sıkıntı esnafın ortak derdi. :) Diferansiyel bekliyor araba. Bide hava çok soğuk. Orda hiç çalışasım yok. :)
Ön tekerde kayışı bağlayacak yer yok. Bağlayacak yer bulunca önce hız kilometresi için bi düzen uydurmalıyım. Motoru değiştirdiğim için hız kilometre göstergesi çalışmıyor. Eski motorunda şanzımandan alıyordu hız bilgisini. Bunda nasıl birşey yapacağım bilmiyorum.
CG motora devir saatini bağlamayı forumda okumuştum. Ama hız konusunda büyük ihtimalle scooter parçalarını uyduracağım. İkiside 10 jant olduğundan uyumlu olur diye düşünüyorum. Şarz dinamosunu bağlamak için en uygun yer şaft. Diferansiyel uydururken araya bi kasnak koyacağım. İlerde lazım olur diye. Ona da artık ya şarz dinamosu ya fan bakacaz artık. Fikir güzel. :)
Hemşeri ile karşılaşmak tabi mutlu eder insanı. :) Bende mutlu oldum. Gerçi Aksaray'da yaşamıyorsun sanırım. Ama yinede aynı kökteniz.
yürekçe
01 Ocak 2017, 00:54
Hız göstergesini dijital harici bisiklet km sayaçları var.
Tekerin çapını giriyorsun ilk, sensörü de janta ve içte karşılığını yapıştırıyorsun, her sensör okudukça sayaç çalışıyor. Çok ucuz bir şey ve saat kadar bir şey, 20 -70 TL arası ve saat piliyle çalışıyor ve son hızı kaydediyordu bendeki. Arabayla ve Suzuki motorla yaptığımız ölçümlerde tam uyusuyordu. Düşünün isterseniz,.
https://www.google.com.tr/search?q=bisiklet+km+sayacı&oq=bisiklet+km+&aqs=chrome.2.69i57j0l3.6402j0j4&client=ms-android-a1-longcheer-rev&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Yigit Emre
01 Ocak 2017, 17:53
Hepinize tek tek teşekkür ediyorum. Ayrıca yeni yılınızı da kutluyorum.
O sirkecide olanlar Arçelik yada Motoguzzi. Otoser tripörtör sınıfının en genç olanı. 1993'de üretilmeye başlanmış. Bende ki de üretilen 10. tripörtör.
Bende bu işe başlamadan önce bu tip konuları farklı forumlardan takip etmişliğim var. Discovery'de izlemişliğimde var.
Emek konusunu açıkcası dert etmiyorum. Haftada 2-3 gün Kayseri'ye sabah gidip akşam geliyorum. Kalan günlerde Aksaray'da yük dağıtıyorum. Öğleden sonra işim bitince civcivin yanına gelip uğraştım. Pazar günleride dedemi ziyaret haricinde arabayla uğraştım. Buraya eklemediğim birçok şey oldu. Deneme yanılma yolu çok oluyor. Yapıyorum beğenmiyorum bir gün uğraştığım boşa gidiyor mesela. Çok zaman aldı ancak benim için iyi oldu. Sağda solda boş işlerle uğraşmaktansa yada çevremdeki arkadaşlar gibi tabiri caizse karı kız peşinde koşmaktansa zevk aldığım işle ilgilendim.
Masraf konusunda ise çoğu kişiye göre değmez. Ama bu zevk meselesi. Özellikle babam "ona harcadığın parayla taksi alırdın" diyip duruyor. Ama taksi benim işime yaramaz ki. Bunda ki zevk neyde var? Bi işi başarıpda denemeye çıkınca "vay be fren nasılda kitliyor" demenin zevkini hiç birşey veremez.
Tam olarak çetele tutmadım açıkcası. Çünkü arada para çok gidiyor. Ufak tefek şeylerde özellikle. 20-30 verilen ufak işler oluyor. Yada küçük parçalar. Birikince büyük miktar ediyor. Şu anki maliyeti 9000 oldu. Başta bu kadar olacağını tahmin bile edemezdim açıkcası. 1000 lira muayeneye gidince ceza ödenecek. Diferansiyel 300 lira tutacak. 300 civarı muayeneye verilecek. Şimdilik önümdeki masraflar bunlar. Muayeneden sonrada atv tekeri işi var. Soğutma sistemi var. İlla gidecek onlarada. Zaman olarakda yukarda dediğim gibi. İşten vakit buldukça. Mesela bu hafta sadece geçen pazar günü elim boştu diferansiyeli söküp ayna mahruti saydım. Oda bikaç saatimi aldı. Hafta boyunca hiç elimi sürmedim. Yada ondan önceki hafta Ankara'daki arkadaşım çağırdı. Gittim 4-5 gün kaldı uğraşamadım. O yüzden zaman ne kadar gitti bilmiyorum. Masrafıda anca kaba hesap biliyorum. Onlarıda yazarım ilerde.
İşler düştü kış mevsimi. Birde şöför kaza yaptı ona masraf çıktı. O sebepten şu ara ilgilenemedim. Kış sezonunda maddi sıkıntı esnafın ortak derdi. :) Diferansiyel bekliyor araba. Bide hava çok soğuk. Orda hiç çalışasım yok. :)
Ön tekerde kayışı bağlayacak yer yok. Bağlayacak yer bulunca önce hız kilometresi için bi düzen uydurmalıyım. Motoru değiştirdiğim için hız kilometre göstergesi çalışmıyor. Eski motorunda şanzımandan alıyordu hız bilgisini. Bunda nasıl birşey yapacağım bilmiyorum.
CG motora devir saatini bağlamayı forumda okumuştum. Ama hız konusunda büyük ihtimalle scooter parçalarını uyduracağım. İkiside 10 jant olduğundan uyumlu olur diye düşünüyorum. Şarz dinamosunu bağlamak için en uygun yer şaft. Diferansiyel uydururken araya bi kasnak koyacağım. İlerde lazım olur diye. Ona da artık ya şarz dinamosu ya fan bakacaz artık. Fikir güzel. :)
Hemşeri ile karşılaşmak tabi mutlu eder insanı. :) Bende mutlu oldum. Gerçi Aksaray'da yaşamıyorsun sanırım. Ama yinede aynı kökteniz.
Arkadan İtişli Yani O Zaman Arka Mile Bağlarsın :D
Ekarademir
01 Ocak 2017, 21:32
Çok güzel fikir ancak öyle bi düzen muayeneden geçmez sanırım. Onun normal araçlardaki gibi olanı olsa daha iyi olur. Bi araştırayım onu.
Artık bi ayar çekilecek ona. Elimde zaten hem şarz hem marş dinamosu olan bi parça var eski motordan çıkma. Onu takarsam gerektiğinde elektirikli araç gibi bile kullanabilirim. Çalışmadığında filan yani. Hemde şarz işini halletmiş olurum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------
Devam edeyim konuya.
Motor konusunda çok kararsız kaldığım durumlar oldu. İki zamanlı motor iyidir hoştur diyordum da bikaç arızadan sonra sinirlendim. Platin ayarı ayrı dert yağlı benzini ayrı dert. Dibinde benzin kalır yağ dibe çöker karbüratör sıkıntı çıkarır. Bıktım iyice. Ufak bi arızada Kayseri'den parça alıyorum. Usta zaten bulamıyorum kendim ne yaparsam. Bi gün iyice güçten düştü. Platin ayarı bozulmuş. Aksaray'da ne kadar usta varsa gezdim. Jawa MZ gibi iki zamanlılara bakan ustalar bile biz bundan anlamayız dedi geçti.Kayseri'den usta aradım. Motoru getirmen lazım dedi. Her arızada ben motor söküp götüremem. Kaldı ki benim bununla şehirlerarası yol yapma hayalim var. Akşam eve geldim bayağı sinirlendim. Gaza sonuna kadar bastım. Kayış koptu. :) Bu motorla olmayacak dedim araştırmaya başladım.
Seçeneklerden biri Ankara'da Başkent freze. Onda bi çok parça var hobi amaçlı utv buggy atv yapanlar için. Ankara'da arkadaşın yanındayken oraya da gittim. 15 hp motor var. Jenaratörlerde olan motorlardan. 5 hp de var ben direk en büyüğüne baktım. O motoru alınca şanzımanda lazım. Adamda var. O motora uygun diferansiyel porya fren kaliperleri jant vs derken çok parça gerekiyordu. Komple yeniden toplamak lazım arka düzeni yani.
İnternetten çıkma motorlara baktım. Aklımda cg motor var. Çin malı parça ve usta sıkıntısı yok. Aslında çin malı diyince dandik geliyor. Çin malına da karşıyım. Ancak birazda mecburiyet var. Çünkü günümüzde parçası en ucuz olan o. 600 cc kawasaki de koyabilirim ama onun parçasını bulmak ustasını bulmakda orjinal motorundaki gibi olacak. 250 cc atv motoru buldum geri vitesli. Geri vites işi sonradan uydurulmuş aslında. Bildiğimiz tek silindir 250 cc çin malı motor. Markası belirsiz bi tarafta RMZ yazıyor bi tarafta da Kanuni. 1500 lira dedi adam. Konya'daymış. Şanzımanı
üstünde ve şaftlı. Yani direk yerine takabilirim diye düşündüğüm için onu aldım. Konya'dan akrabalarım benimle aynı ambar işini yapıyor. Onlara bıraktırdım geldi elime.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15781560_1066155436828950_6959913904233771892_n.jp g?oh=6c21d40b32d3fe8a1991fd278d30f3f8&oe=58D9C974
Eski motoru söktüm. Motoru tutan demirparçayıda çıkardım. Yeni motora yeni parça yapmak lazım. Bi aksilik olursa eski motorun düzenini bozmak istemiyorum. Muayeneden geçmeme vb durumlarda geri eskisini takarım.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15726845_1066158170162010_574196456297980606_n.jpg ?oh=9b8bf1c68f21e533e477c91489b1e27a&oe=59213B73
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15697580_1066158503495310_9059769032673140768_n.jp g?oh=7164d991f2554d33ea6b223c5fa0c8d5&oe=58E9A952
Buda eski motoru.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15747756_1066158366828657_8895809619734689006_n.jp g?oh=51a0f2a1185d1a72e9d3c5e8f728fbe4&oe=58E22356
Motoru tutan parça.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15747530_1066158863495274_1308957478122621252_n.jp g?oh=ba7b6c0d4d50b24b37847d020ea74985&oe=591CC579
Eski ve yeni yanyana.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15698022_1066158763495284_7720550092049448348_n.jp g?oh=2c6fe513542d12c37f843b9ae0dbb9da&oe=58E16EF6
Yigit Emre
01 Ocak 2017, 21:53
Çok güzel fikir ancak öyle bi düzen muayeneden geçmez sanırım. Onun normal araçlardaki gibi olanı olsa daha iyi olur. Bi araştırayım onu.
Artık bi ayar çekilecek ona. Elimde zaten hem şarz hem marş dinamosu olan bi parça var eski motordan çıkma. Onu takarsam gerektiğinde elektirikli araç gibi bile kullanabilirim. Çalışmadığında filan yani. Hemde şarz işini halletmiş olurum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------
Devam edeyim konuya.
Motor konusunda çok kararsız kaldığım durumlar oldu. İki zamanlı motor iyidir hoştur diyordum da bikaç arızadan sonra sinirlendim. Platin ayarı ayrı dert yağlı benzini ayrı dert. Dibinde benzin kalır yağ dibe çöker karbüratör sıkıntı çıkarır. Bıktım iyice. Ufak bi arızada Kayseri'den parça alıyorum. Usta zaten bulamıyorum kendim ne yaparsam. Bi gün iyice güçten düştü. Platin ayarı bozulmuş. Aksaray'da ne kadar usta varsa gezdim. Jawa MZ gibi iki zamanlılara bakan ustalar bile biz bundan anlamayız dedi geçti.Kayseri'den usta aradım. Motoru getirmen lazım dedi. Her arızada ben motor söküp götüremem. Kaldı ki benim bununla şehirlerarası yol yapma hayalim var. Akşam eve geldim bayağı sinirlendim. Gaza sonuna kadar bastım. Kayış koptu. :) Bu motorla olmayacak dedim araştırmaya başladım.
Seçeneklerden biri Ankara'da Başkent freze. Onda bi çok parça var hobi amaçlı utv buggy atv yapanlar için. Ankara'da arkadaşın yanındayken oraya da gittim. 15 hp motor var. Jenaratörlerde olan motorlardan. 5 hp de var ben direk en büyüğüne baktım. O motoru alınca şanzımanda lazım. Adamda var. O motora uygun diferansiyel porya fren kaliperleri jant vs derken çok parça gerekiyordu. Komple yeniden toplamak lazım arka düzeni yani.
İnternetten çıkma motorlara baktım. Aklımda cg motor var. Çin malı parça ve usta sıkıntısı yok. Aslında çin malı diyince dandik geliyor. Çin malına da karşıyım. Ancak birazda mecburiyet var. Çünkü günümüzde parçası en ucuz olan o. 600 cc kawasaki de koyabilirim ama onun parçasını bulmak ustasını bulmakda orjinal motorundaki gibi olacak. 250 cc atv motoru buldum geri vitesli. Geri vites işi sonradan uydurulmuş aslında. Bildiğimiz tek silindir 250 cc çin malı motor. Markası belirsiz bi tarafta RMZ yazıyor bi tarafta da Kanuni. 1500 lira dedi adam. Konya'daymış. Şanzımanı
üstünde ve şaftlı. Yani direk yerine takabilirim diye düşündüğüm için onu aldım. Konya'dan akrabalarım benimle aynı ambar işini yapıyor. Onlara bıraktırdım geldi elime.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15781560_1066155436828950_6959913904233771892_n.jp g?oh=6c21d40b32d3fe8a1991fd278d30f3f8&oe=58D9C974
Eski motoru söktüm. Motoru tutan demirparçayıda çıkardım. Yeni motora yeni parça yapmak lazım. Bi aksilik olursa eski motorun düzenini bozmak istemiyorum. Muayeneden geçmeme vb durumlarda geri eskisini takarım.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15726845_1066158170162010_574196456297980606_n.jpg ?oh=9b8bf1c68f21e533e477c91489b1e27a&oe=59213B73
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15697580_1066158503495310_9059769032673140768_n.jp g?oh=7164d991f2554d33ea6b223c5fa0c8d5&oe=58E9A952
Buda eski motoru.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15747756_1066158366828657_8895809619734689006_n.jp g?oh=51a0f2a1185d1a72e9d3c5e8f728fbe4&oe=58E22356
Motoru tutan parça.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15747530_1066158863495274_1308957478122621252_n.jp g?oh=ba7b6c0d4d50b24b37847d020ea74985&oe=591CC579
Eski ve yeni yanyana.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15698022_1066158763495284_7720550092049448348_n.jp g?oh=2c6fe513542d12c37f843b9ae0dbb9da&oe=58E16EF6
Abi Zaten Çin Malı Motor Blok Ları Nın Hepsi Aynı Fabrikada Üretilip Sadace Marka Logosu Basıp Kullanıyolar Oyüzden Hiç Kanuniye Filan Bulaşma Derim Bu Arada Eski Motoru Ne Yapmayı Düşünüyorsun Satacaksan Belki Alabilirim :D Kolay gelsin
Ekarademir
01 Ocak 2017, 22:31
Orjinal olduğu için onu saklamayı düşünüyorum. Motor lazımsa aynı markadan bulabilirim. Bu arabayı aldığım adam bu tripörtörün ticaretini yapıyor. Arçelik olanı alıp satıyor. Bazı insanlar dekor amaçlı aldığından motor vb şeyler var adamın elinde.
banno1957
01 Ocak 2017, 22:46
Evet İzmir'deyim , baba tarafım Aksaray'lı ben 3 yaşımdayken buraya taşınmışız , ilanını gördüm satmaya karar vermişsin :) https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-lambretta-emsalsiz-otoser-379859778/detay
Ekarademir
02 Ocak 2017, 01:02
Aksaray'da nerelisin? Köy mahalle?
Her gittiğim yerde sat bunu diyen oluyor. Eş dost arkadaşda sat diyip duruyor. Satılmayacak bi fiyatla koydum internete. Alan olursa da satarım başka bi otoser bulurum. :)
Bugün o ilanı gören biri aradı. İnternetteki başka bi otoser vardı onu almış. Onunki 98 model iki zamanlı iki silindir 350 cc motordu. Son çıkanlar öyleydi otoserin. Motorundan verim alamayınca dizel lombardini koymuş 5.5luk. 1 ton yükü çekiyormuş. 80-90 hızı görüyormuş. Onu dinleyince bende bu motoru satıp lombardini koymayı istedim açıkcası. Ancak onun en büyük sıkıntısı sesi. Çok gürültülü ve titreşimli çalışır lombardini.
Örnek olarak bi video koyayım. Nasıl olur bu motor fikri olan var mı?
https://www.youtube.com/watch?v=GRe_RK1Mprs
ByYlmzZz
02 Ocak 2017, 01:09
Evet İzmir'deyim , baba tarafım Aksaray'lı ben 3 yaşımdayken buraya taşınmışız , ilanını gördüm satmaya karar vermişsin :) https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-lambretta-emsalsiz-otoser-379859778/detay
adamı muhtemeln bıktırdılar bence :)özellikle yakın çevre kesinlikle 'bu paraya araba alırdın' deyip bezdirmişlerdir adamı..ama yine de açıklamada satılsada satılmasada farketmez cümlesi,ben hala devam edicem demek bence :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:07 ----------
Aksaray'da nerelisin? Köy mahalle?
Her gittiğim yerde sat bunu diyen oluyor. Eş dost arkadaşda sat diyip duruyor. Satılmayacak bi fiyatla koydum internete. Alan olursa da satarım başka bi otoser bulurum. :)
Bugün o ilanı gören biri aradı. İnternetteki başka bi otoser vardı onu almış. Onunki 98 model iki zamanlı iki silindir 350 cc motordu. Son çıkanlar öyleydi otoserin. Motorundan verim alamayınca dizel lombardini koymuş 5.5luk. 1 ton yükü çekiyormuş. 80-90 hızı görüyormuş. Onu dinleyince bende bu motoru satıp lombardini koymayı istedim açıkcası. Ancak onun en büyük sıkıntısı sesi. Çok gürültülü ve titreşimli çalışır lombardini.
Örnek olarak bi video koyayım. Nasıl olur bu motor fikri olan var mı?
https://www.youtube.com/watch?v=GRe_RK1Mprs
abi o nasıl titreşimdir :cherry: mübarek vibrasyon makinesi mAşAllah :)
Yigit Emre
02 Ocak 2017, 17:09
Aksaray'da nerelisin? Köy mahalle?
Her gittiğim yerde sat bunu diyen oluyor. Eş dost arkadaşda sat diyip duruyor. Satılmayacak bi fiyatla koydum internete. Alan olursa da satarım başka bi otoser bulurum. :)
Bugün o ilanı gören biri aradı. İnternetteki başka bi otoser vardı onu almış. Onunki 98 model iki zamanlı iki silindir 350 cc motordu. Son çıkanlar öyleydi otoserin. Motorundan verim alamayınca dizel lombardini koymuş 5.5luk. 1 ton yükü çekiyormuş. 80-90 hızı görüyormuş. Onu dinleyince bende bu motoru satıp lombardini koymayı istedim açıkcası. Ancak onun en büyük sıkıntısı sesi. Çok gürültülü ve titreşimli çalışır lombardini.
Örnek olarak bi video koyayım. Nasıl olur bu motor fikri olan var mı?
https://www.youtube.com/watch?v=GRe_RK1Mprs
Aslında Pancar Motor'unada Baka Bilirsin Alt Devirde Çok Yüksek Tork Verdiğinden İşine Daha Çok Yarar Ağır Yükü Rahat Çeker Ama Tabi Vites Sorunu Var
TamGazDevam
02 Ocak 2017, 17:32
Hocam öncelikle tebrik ederek konuya gireyim. Konuyu ilk açtığın günden beri pusuya yatarak izledim seni ve hiç yorum yapmadan güncellemeleri takip ettim, bitince tebrik edecektim ama o 1.500liraya aldığın CG motorunu görünce şok oldum. Çok fazla istemişler, yazık günah o verdiğin paraya. Dizel lambordini konusunda hiç bir fikrim yok ama bu CG motorundan fazla bi ömür bekleme, dışı toplama olmuş kim bilir içi nasıldır. Umarım bu projenin bittiğini görürüz, lütfen bırakma:)
Ekarademir
02 Ocak 2017, 20:11
ByYlmzZz aynen öyle. Bizim buralarda bu tip zevkleri olan insan yok. Varsa yoksa şahin süsleseler. Ona parası olmayanda 100lük cg motor alıp biraz basıp eksoz açıp takılma sevdasında. Benim zevkim herkese farklı geliyor. O tip insanlar şahin alıp yapsaydın derdinde. Diğer ortayaşlı kesim ise pikap alaydın işini görürdü diyip duruyor. Zaten bana sürekli birşey derler. Kimse beni anlamıyor. -ergenler gibi cümle kurdum :)- daha önceden 92 model ıveco kamyon topladım buna benzer şekilde. O paraya mercedes atego alırdın diyenler olurdu. İnsanımızın ortak özelliği eleştirmek. İşte ben o titreşimi ve sesi görünce korktum. :) Baya sıkıntılı olur o motor.
Yigit Emre vites sorunu yok. Kendi şanzımanına takmış bahsettiğim adam. Sadece motoru değiştirmiş.
TamGazDevam en ucuz bunu bulabildim internetten. Ucuz olanları var ancak onların cc düşük. 250lik olupda bundan ucuzunu bulamadım. Birde bunda geri vites düzeni var. Oda sonradan takılma gerçi. Alınca farkettim. 300 lira filan o parça ankarada var. yani 1200 liraya aldım sayabilirim kendimi. İnşallah içi iyidir. Değilse de parçası ucuz ustası var bi şekilde halledilir. Yeter ki güç konusunda bi sıkıntı yaşamayayım.
Bir şekilde bunu bitirmem lazım. Bu kadar geldikten sonra bırakılmaz artık. Dost var düşman var. :) Bugün diferansiyel siparişi verdim. Onuda yerine taktığımda bitecek inşallah. Fazla bişey kalmayacak.
Mucit23
02 Ocak 2017, 23:00
Aksaray'da nerelisin? Köy mahalle?
Her gittiğim yerde sat bunu diyen oluyor. Eş dost arkadaşda sat diyip duruyor. Satılmayacak bi fiyatla koydum internete. Alan olursa da satarım başka bi otoser bulurum. :)
Bugün o ilanı gören biri aradı. İnternetteki başka bi otoser vardı onu almış. Onunki 98 model iki zamanlı iki silindir 350 cc motordu. Son çıkanlar öyleydi otoserin. Motorundan verim alamayınca dizel lombardini koymuş 5.5luk. 1 ton yükü çekiyormuş. 80-90 hızı görüyormuş. Onu dinleyince bende bu motoru satıp lombardini koymayı istedim açıkcası. Ancak onun en büyük sıkıntısı sesi. Çok gürültülü ve titreşimli çalışır lombardini.
Örnek olarak bi video koyayım. Nasıl olur bu motor fikri olan var mı?
https://www.youtube.com/watch?v=GRe_RK1Mprs
Selamlar. Mesajı yeni gördüm. O motor ile ilgili her türlü teknik soruyu cevaplayabilirim. Baya iyi tanıyorum bahsettiğin motorları. Bi akrabamda aynı şekilde Lombardini ve pancar motorlarının servisliğini yapıyor.
Bahçemizde ufak bir bahçe traktörü var. Aynı 12HP lombardini dizel motor var.
250CC atv motorundansa videosunuı koyduğun lombardini dizel motor senin kullanım amacına daha uygundur. Sana en önemlisi tork lazımki Video daki motor eğer orjinal italyan lombardini ise 3000RPM'de 12HP ve en verimli çalıştığı devir olan 1800rpm'de 32ntm tork üretir.Aşağıdaki resimlerde motorun torku ve güç eğrisini görebilirsin. (3LD510)
https://s27.postimg.org/ibm1s0qdv/Ekran_Al_nt_s.jpg
https://s27.postimg.org/khgcmitub/Ekran_Al_nt_s_2.jpg
Kullanacağın motorda standart 250cc cg ise gücü yaklaşık 17-18hp ve torkuda yaklaşık 19-20ntm civarındadır. Sana yüksek tork lazım.
Yakıt olarak 19LT/Saat civarında bu hemen hemen max güç için geçerli. Çok az yakıyor. Eğer aktif olarak kullanılacak bir araç yapmayı planlıyorsan kesinlikle sistemi bu dizele göre ayarla. Benzinli CG motoru kullanırsan en basitinden soğutma sorunu yaşayacaksın.
Yük olarak 1ton, 1,5ton net yük çektiğimiz doğrudur. Fakat bu tabi çok düşük aktarma organlarıyla oluyor. Ses konusunda şunu söyliyeyim. Videodaki motorun egzozunu manifolttan sök, sadece manifolt ile çalıştır. Çok fazla bir ses artımı olmayacaktır. Zira bu makineler tarım makinesi olarak tasarlandığından ses kirliliği pek düşünülmemiş. Motora ekstra birkaç susturucu takarak bu işin üstesinden gelinebilir.
Bunda da en büyük sorun aktarma organlarının yeniden tasarlanması gerekmesi. Motor çünkü max 3000rpm çeviriyor. :)
Burada şöyle bir tavsiye bulabilirim.
Oto hurdacılarında birçok araba şanzımanı bulabilirsin. Hatta hurdacıları gezersen 200-300 liraya lombardini motor bile bulabilirsin. Pancar motoru tamiri yapan yerlere bak. İllaki oluyor bu motorlardan. Mesela Başkent freze adamlar eski araç şanzımanını alıp 12hp benzinli motora bağlayıp gokart kiti diye satıyorlar. Toros şanzımanı bile olur. Diferansiyelle felan uğraşmazsın.
tr100a
02 Ocak 2017, 23:05
Yüzmüşün okyanusu gecmişin kıyıda boğulucan aldığın motor o aracı iki zamanlı motordan daha sorunsuz yürütür
Aracını muayeneden gecir. Öyle sat böyle ucuza gider başkasının lafına bakma seni mutlu ediyorsa milleti ilgilendirmez
unoturbo
02 Ocak 2017, 23:58
Lütfen satmayın öyle bir aracı etrafın dediklerine aldırış etmeyin ileride çok pişman olursunuz. Anadol içinde öyle diyorlardı zamanında çöp işe yaramaz vb diye ama şuan artık ciddi anlamda tr de değil ingiltere vb yerlerde klasik sayılmaya başlandı. Hatta az sayıda modeli bile üretildi yurt dışında a1 mk1in :) bugün yarın bilinmez ama elbet değeri bilinir. Aldığınız motor cg motoru olmalı 210 250cc gibi bir sürü parça var yapabilirsiniz. Flanş ile 12inç teneke jant takarsınız millet ağzı açık bakar. O basıp egzozun içini boşalttıkları şahin,cg den kat ve kat iyi :) birazda çevre ile alakalı mesele bu. Bizde seneler önce bursadan zonghshen marka deniz motoru almıştık.üstünde ki motor çim biçme motoru dalga geçtiler bu ne dedi akrabalarımız takmadık :) şuan normal ve sıfır deniz motorumuzda var ama ötekisinin verdiği zevki vermiyor. Emak 140cc motor taktırdık geçen sene güncel olarak. Hatta şuda videosu;
https://youtu.be/oaX-YEl1Jcs
Ekarademir
03 Ocak 2017, 01:02
Mucit23 şimdilik lombardini motoru rafa kaldırmalıyım. CG motoru yeni aldım daha. Bundan hemen vazgeçemem. Bi sürü para verdim kaldırıp kenara da koyamam. Aldığım fiyata satmakda ayrı sıkıntı. Elektirik tesisatıydı tornacıydı baya para gitti. Eldekini güzelleştirmem lazım. Olmazsa o zaman bakacağım lombardiniye.
tr100a İçim rahatladı o yazıyı okuyunca. 250 cc kaldırır mı diye baya düşünceliydim. Muayeneden geçirip plakayı taktıktan sonra kimsenin gücü yetmez onu almaya. :mrgreen:
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------
Unoturbo zaten satma niyetim yok. O parayı kimse vermez. Veren olursa da değeri 13 olarak yazılacak. Soran olursa "9500 verdiler de satmadım" diyeceğim. İlgiden gerçekten çok memnunum. Özellikle boyadan sonra işler değişti. Bi yere gidiyorum 2-3 kişi geliyor "abi bi resim çekineyim mi" diye. Yazın kardeşime verip Kılıçarslan parkı var burda oraya göndereceğim. Resim çekinmek 5 lira. :mrgreen:
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:04 ----------
Birazda konuya devam edeyim. Bugüne kadar burdaki konu ile işlerim hep zamansızdı. Yani günler öncesinden yaptıklarımı burada paylaşıyordum. Bugün en son aşamaları paylaşacağım. Sonunda forum/gerçek aynı zamana denkgelecek.
Arkadaşım var sanayide reklam işi yapıyor. Çok yakın arkadaşım. Civcivle ilgilenirken çok gelip yanımda dikilmişliği var. Bulsak ona da alacaz. :) Onu aradım gel sabah beni çek diye. Motor yok sanayiye kadar çekilerek gidilecek. Tornacıda ayarlayacağız motoru.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15873298_1071123302998830_6467862552987724804_n.jp g?oh=5d2fa61c445928e9acc9da20ed8ffa7d&oe=591C2674
Tornacımız belli. Namı diğer "emmi" :) Sabahtan gittim yanına. Dedim böyle böyle. Ortada bi ceset var kaldıracaz beraber. Bi şekilde bunu uyduracağız.
Şaft girişi yeni motora uymadı. Araya frezeli flanş lazım ancak oda elimizde yok. Altımda bisiklet sanayiyi komple gezdim bulamadım flanşı. Kadir'i çağırdım arabayla çarşıya gittik. Pancar motoru işi yapanlara bile baktık yok. Bulamayınca döndüm. Emmi sacın üstüne boru kaynattı. İçini dışını kenarını düzeltti. Frezenin dişinin yerine delik açtı. Alyanlı civata sıkınca frezeli flanş üretmiş oldu. :)
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15826508_1071129209664906_587835220294146672_n.jpg ?oh=d45ac9b5e82b16b6e3061ee0d9961959&oe=58E7D0CE
Orjinal şaft lastikli değişik birşey. Sanırım eski hacı muratlardada varmış bundan. Otobüslerde de var diyen oldu. Flanşın deliklerini açıp ona uydurduk. İşimizi görür.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15781057_1071129622998198_3627767054543611616_n.jp g?oh=b9c8d04c1299855621ad826d18a996d6&oe=58E030D0
Motorun altına kamyon jantı koyduk. Böylelikle yüksekliği ayarlanmış oldu. Ölçme biçme yok pek. :) Altına koyacak o denkgeldi emmi getirdi koydu. Tamda ölçüsüne göre olmuş. Kasa kapandığında sıfır denkgeliyor. :)
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15894786_1071298576314636_8479010754620516784_n.jp g?oh=4d83148a65560871b42f61e32b70e6cf&oe=58EEE587
Dışarda hava -10 filan var. Emminin dükkanda da soba yok. Köşede ufak bi yeri çevirmiş dükkanın. İçinde iki sandalye birde yağ sobası var. Yağ sobası sanayinin vazgeçilmezidir. İmkanım olsa eve bile takarım. Öyle bi ısı veren başka birşey yok. :) Motor yağ değişiminde çıkan atık yağ yakılır. Emmi bu sobayı eski tüpden yapmış. Tepesindeki bardağı çıkarınca onun tabiriyle "turbo" oluyor. Yani daha fazla hava alıyor boruyu kızartacak derecede yanıyor. Anında kemiğimize varana kadar ısıtıyor.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15871886_1071128466331647_4979016097733569010_n.jp g?oh=751706606a67dc1c4968bd71bf31dda0&oe=58F0F412
Emmi motor bağlantılarına kulak yaptı. Onlarıda şaseye bağladı. Motorsiklette takoz yok diye buna da koymadık. Ancak sonra çok pişman oldum. Titreşim yapıyor. Takozsuz olmayacak. İlerde ona da bi çözüm bulmam lazım.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15822649_1071129202998240_6823280508487003555_n.jp g?oh=39924737e6fc14c018daf9409ab0de06&oe=5921A00D
İçerdeki vites kolları olduğu gibi kaldı. Motor üstüne ona göre ayar verildi. Eskiden ileri doğru artıyordu. Ne kadar ileri iteklenirse o kadar yüksek vites. Şimdi normal motosiklet gibi. Her ileri itekleyişte bir artıyor.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15780886_1071130212998139_8589043792477280263_n.jp g?oh=b5392490585191b3423e44e356cfbcca&oe=58D7A1AD
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15894508_1071130052998155_4324216096957497505_n.jp g?oh=47f97363e9aa37c8ed0484ed189c05fb&oe=5921FC53
Motor şaft vites derken herşey halloldu. Elektirik tesisatından ben anlamam. Aksaray'da o işe bakan iki kişi var. Biri daha önceden yazmıştım sanırım dükkanı kışın açmayan adam. Diğerine gittim kışın çok yoğunum uğraşamam dedi. Elektirik çektirecek adam bulamadım. Sonra emmi sağolsun motor tamircisi komşusuna söyledi. Parçaları ondan aldım. Uğraşamam diyen elektirikçiyi aradı bu işi çöz diye. Araya adam sokunca halletti. Tabi şimdi ki sorun elektirikçiye kim çekecek. Kadir sıkıldı artık benden. :)
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15727239_1071311632979997_2405646868367436803_n.jp g?oh=2fde442748c0ad3811fc46106114e7f2&oe=591EC8D5
Kadir şakasına takılıyor. Çağırsam gelir yine. Civcivi emminin dükkanda bırakmıştım. Bende kamyonla gelmiştim o gün sanayiye. Emmiye dedim sen kamyonu sür beni çek diye. Öylelikle hallettik. Sanayinin içinde kamyonla çekiyoruz gören gülüyor. Bisikletle bile çeksek olur. :)
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15823699_1071131186331375_458963707790220342_n.jpg ?oh=fd85156c15daaeec28e03477cb27dea5&oe=58DD00BF
Elektirik tesisatı çekilince Kadir çekti tekrar beni. Emminin oraya geldim. Karbüratör benzin vs bağladım. Eksozsuz olarak ilk kez çalıştırdım. İçerisi duman altı oldu. Ne kadar boşaltsamda illa biraz yağ kalmış depoda. Malum önceden depoda yağlı benzin vardı. Çok duman yaptı.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15871525_1071130332998127_2640701631664018921_n.jp g?oh=d0618fefcbd6d252593c556cb17b4a4a&oe=58DEDCF4
Çıktım biraz hava aldım. Sonra itekleyerek dışarı çıkıp öyle çalıştırdım. Çalışmasında tekleme sorunu var. Boğulma sorunu var. Bikaç gün onu çözmeyle uğraştım. En son karbüratörden olduğuna kanaat getirdim. 250lik karbüratör burda yok. İnternetten sipariş ettim. Hala o karbüratörü deneme fırsatım olmadı. Gürültüyle olmuyor diye bi cg eksoz alıp eksozcu Ramazan'a gittim. Eksoz konusunda Aksaray'ın en meşhur insanı diyebilirim. Hatta Türkiye'nin bi çok yerinden gelen var. Kamyonlara bağıran eksoz yapar genelde. (bende yaptırdım :) ) Taksilere warex denilenden. Kendi tabirine göre adamdan bile ses çıkarırmış. :) Ayakta kaynağın yanında duranda çırağı Fatih. Severim iyi çocuktur. Sözüm var civcivin işi bitince Aksaray'ın en bilindik caddesinde piyasa yapacağız. Şahinciler filan orda piyasa yapar. Piyasa yapmak tabirinide onlar kullanıyor diye kullanıyorum. Yoksa hiç işim olmaz öyle şeylerle. :)
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15726596_1071130559664771_8543915560028735975_n.jp g?oh=861fdb7e883b61332e610176e159f8fb&oe=591E5942
Ramazan usta motor eksozunu tırların yandan çıkan eksoz gibi ayarladı. Bayağıda güzel oldu.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15871830_1071278799649947_7182355507275966277_n.jp g?oh=bbadb41dac760d855f6d921c21038e7a&oe=591FD0AA
Yola çıktım denedim. Diferansiyel dişleri hiç uymadı. Son gaz gitsemde hız olarak 30-40 civarı yapıyor. Yetmez haliyle. Vites değişimleri sanki hiç değişmemiş gibi. Farkedilmiyor. Yani ayna mahruti oranının değişmesi lazım. Eve gittim atölyeye koydum. Bi süre ilgilenemedim havalar çok soğuktu. Sonunda vakit bulunca diferansiyeli yerinden çıkardım.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15822989_1071130769664750_882810085286843568_n.jpg ?oh=a4e41c9cbbed1e21e64a879f6a4c22e0&oe=58E4D6B3
Ortadaki kovanı yerinden çıkardım. İçindeki ayna mahruti oranını öğrenmem lazım öncelikle.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15823534_1071132282997932_8285179887015474387_n.jp g?oh=cc7597343a98f273855b5cce91440e39&oe=591D9B38
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15873260_1071132089664618_6802932990846871913_n.jp g?oh=02aba7a8e84a708bdd19a64bd3564b18&oe=591F5D18
10/40 gibi bi oran var. Yani şaft 4 kere döndüğünde tekerler 1 kere dönüyor. Bu yetersiz geliyor. O oranı 2 ye düşürmem lazım. Bu durumda tahminlerime göre 70-80 civarı hız yapabilir. Tabi motorun gücü yeterse.
Başkent frezeyi aradım. Orda 15/37 oran buldum en büyük. Onu sipariş ettim. Frezeler uymaz diye bitanede uygun frezeli mil aldım. Onun başını tornada kesip orjinal mile uyduracağız artık. Birde frezeli flanş istedim. Geçen sefer tornada yapılan bu sefer hazır olarak gelecek yani. Yarın kargoya verecek inşallah. Elime geçtiğinde de emmi ile mesaiye devam edeceğiz artık. :)
tr100a
03 Ocak 2017, 01:34
İşte bu bitir muayeneden gecir her işini hallet sonra ister zevkini sür ister sat ben meslek lisesi motor bölümü mezunuyum arabanın şanzımanı dağılsa evde yapıyordum ama şimdi üşeniyorum birde yerim müsait değil 250 cc moturun torku civcivin motorunun torkundan çok daha yüksektir aynı motor 3 tk triportörde var 1 ton taşıyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:29 ----------
KR200 TİTUS 200
Motor Tipi : 200cc
Ön (Arka) Fren : Kampana (Kampana)
Maksimum Güç : 9kw(12hp)
Maksimum Tork : 15Nm
Maksimum Hız : 40
Ön Arka Lastik : 12"
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:33 ----------
http://www.kralmotor.com.tr/wp-content/uploads/2015/01/titus-renk.jpg
Ekarademir
03 Ocak 2017, 12:24
Bu araç max hız olarak 40 gösteriyor. Ben daha hızlı birşey hedefliyorum. Yük çekmesede hız yapar bu durumda. Hem 50 cc fazla bendeki motor bundan.
İki zamanlı ve dört zamanlı arası fark olduğunu okumuştum. Yani 2 zamanlı 200 cc ile 4 zamanlı 200 aynı değilmiş. İki zamanlı çalışma sisteminden dolayı iki kata yakın güçlüymüş.
Yabancı biri var böyle şeylerle uğraşıyor. Tuktuk diye tabir edilen tripörtöre 600 cc motor takmış. Canavar olmuş.
Bu takılmış hali.
https://www.youtube.com/watch?v=7y93MYaTx6M
Buda yapım videosu.
https://www.youtube.com/watch?v=0d5ntPLnn78
TamGazDevam
03 Ocak 2017, 12:42
Hani şu egzozun sesini bi duyalım yav:))
Birde teker tipini değiştirince, sanırım daha kalın daha büyük bi şey takacaktın ama o egzoz ile tekerin arasında mesafe çok dar olmasın?
tr100a
03 Ocak 2017, 13:13
Senin motorun gücü az 12 hp varmı ruhsatta yazar yamahada var cross 125 cc iki zamanlı 30 hp civarı bunu kıyaslarsan yerini 4 zamanlı dolduramaz senin triportör 300 kg yükle düz yolda 80 km hız yapar 250 cc motorla diye düşünüyorum tabi dişli oranlarını ayarlayıp motorun randımanlı çalışırsa
hknzrdm
03 Ocak 2017, 14:31
KTM Duke 390 teslim aldığım gün, kendim başlık açayım diye girip, bu güzel başlığa takılı kaldım resmen.
Birader, sen ne güzel adamsın yahu. Cidden emeğine, yüreğine sağlık.
Aksaray'a yolum düşerse sırf tanışmasına bir de fotoğraf çektirmesine uğrayacağım yanına. 5 TL ücreti de öderim sözüm söz.
Vallahi helal olsun birader.
Ekarademir
03 Ocak 2017, 21:18
TamGazDevam; O kadar gezdim hiç video çekmemişim. Az önce kontrol ettimde telefondan. İnşallah yakında topluyorum tekrar. Karbüratör aldım internetten. Japon malı yazıyor ya bakalım inşallah bu düzen tutar. Diferansiyelde bugün kargoya verildi. Haftasonuna inşallah hepsini toplayıp video çekme imkanım olur. İki tane de bayrak aldım aynı siteden. Sağa sola takacağım inşallah. Fotoğrafını atayım belki isteyen olur. Motorsikletler için aslında. Ben buna uydururum. "Kalyoncu motor bayrak" diye aratırsanız çıkar. Kdv Dahil : 23.69 TL
http://st1.myideasoft.com/idea/bm/61/myassets/products/827/bayrak-flamali_min.jpg?revision=1469541388
tr100a; Orjinal motorunun gücü 9.8 beygir. Ruhsattada şasedede yazıyor. Kendi orjinal motoruyla yüklü hiç denemedim. Zaten ağır bi yükde atmam buna. En fazla atacağım çarşıya taşıyacağım kamyonun girmeyeceği yer olur. İki çuval atsam 100 kg. Yada uzun yolda mangal semaver vb şeyler işte. :) Boş iken test ettim. İlk üç viteste çok seri. Hiç tıkanma yok. Ama dördüncü vitese takınca zor topluyordu. Dördüncü vitesin dişlilerini iyi ayarlayamamışlar. 300 kg yükle ilk üç vitesi geçer ama dörde takınca bayılırdı yani. Motoru aldığım adama sormuştum. "emin değilim ama 18-19 beygir var bunlar" demişti. Yani eski motora nazaran 2 katına yakın beygir gücü var.
hknzrdm Güzel yorumun için gerçekten çok teşekkürler. Sen Aksaray'a gel gerisi kolay. 5 lirayı kardeşim alır. Zaten bu arabayı yaparken pazar günleri yanımda çıraklık yapıyordu. Temizlenecek parçaları o hallediyordu. "Abi temizlemeyi bırak sökme takma işi ver" diye söyleniyordu da. Tabi akşam oluncada bugün çok iş yaptım 30 lira yevmiyem diye kesiyordu. O yüzden 5 lirayı o alsın. Bende üstüne sana yemek ve çay borçlanayım. Profilimde iletişim bilgilerim var gelirsen ulaşırsın inşallah.
Burdan Aksaray'a herkesi davet edeyim bu bahane ile. :) Yolunuz düşerse buyrun gelin yemeğimi yiyin çayımı için. İletişim kısmındaki yerden ulaşamasanız bile Aksaray'ın çevreyolunda köprüden içeri girip esnafa beni sorabilirsiniz. Onlar ulaşır. :) Tabi kullanıcı adımla bilen olmayabilir. Ambarcı Erdi derseniz daha kolay tanırlar. :)
Yigit Emre
03 Ocak 2017, 21:43
TamGazDevam; O kadar gezdim hiç video çekmemişim. Az önce kontrol ettimde telefondan. İnşallah yakında topluyorum tekrar. Karbüratör aldım internetten. Japon malı yazıyor ya bakalım inşallah bu düzen tutar. Diferansiyelde bugün kargoya verildi. Haftasonuna inşallah hepsini toplayıp video çekme imkanım olur. İki tane de bayrak aldım aynı siteden. Sağa sola takacağım inşallah. Fotoğrafını atayım belki isteyen olur. Motorsikletler için aslında. Ben buna uydururum. "Kalyoncu motor bayrak" diye aratırsanız çıkar. Kdv Dahil : 23.69 TL
http://st1.myideasoft.com/idea/bm/61/myassets/products/827/bayrak-flamali_min.jpg?revision=1469541388
tr100a; Orjinal motorunun gücü 9.8 beygir. Ruhsattada şasedede yazıyor. Kendi orjinal motoruyla yüklü hiç denemedim. Zaten ağır bi yükde atmam buna. En fazla atacağım çarşıya taşıyacağım kamyonun girmeyeceği yer olur. İki çuval atsam 100 kg. Yada uzun yolda mangal semaver vb şeyler işte. :) Boş iken test ettim. İlk üç viteste çok seri. Hiç tıkanma yok. Ama dördüncü vitese takınca zor topluyordu. Dördüncü vitesin dişlilerini iyi ayarlayamamışlar. 300 kg yükle ilk üç vitesi geçer ama dörde takınca bayılırdı yani. Motoru aldığım adama sormuştum. "emin değilim ama 18-19 beygir var bunlar" demişti. Yani eski motora nazaran 2 katına yakın beygir gücü var.
hknzrdm Güzel yorumun için gerçekten çok teşekkürler. Sen Aksaray'a gel gerisi kolay. 5 lirayı kardeşim alır. Zaten bu arabayı yaparken pazar günleri yanımda çıraklık yapıyordu. Temizlenecek parçaları o hallediyordu. "Abi temizlemeyi bırak sökme takma işi ver" diye söyleniyordu da. Tabi akşam oluncada bugün çok iş yaptım 30 lira yevmiyem diye kesiyordu. O yüzden 5 lirayı o alsın. Bende üstüne sana yemek ve çay borçlanayım. Profilimde iletişim bilgilerim var gelirsen ulaşırsın inşallah.
Burdan Aksaray'a herkesi davet edeyim bu bahane ile. :) Yolunuz düşerse buyrun gelin yemeğimi yiyin çayımı için. İletişim kısmındaki yerden ulaşamasanız bile Aksaray'ın çevreyolunda köprüden içeri girip esnafa beni sorabilirsiniz. Onlar ulaşır. :) Tabi kullanıcı adımla bilen olmayabilir. Ambarcı Erdi derseniz daha kolay tanırlar. :)
Kolay Gelsin Hocam Bayraklarda Güzelmiş
Bu Arada Civciv Bayırda O Motorla Bayılmıyomu Ya :D Yüksüz Bayılmaya Bilir Ama Yüklü Motor O Yükün Altından Kalka Bilirmi Bilmem :D
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO