PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Suzuki Intruder VS800 nasıldır?



TheWitac
06 Kasım 2016, 00:35
http://www.motorstown.com/images/suzuki-vs-800-intruder-08.jpg

Merhaba abiler. Şubat'ta aldığım ilk motorum olan Keeway SuperShadow 250'den sonra artık CC yükseltmeye karar verdiğimden yeni bir motor arayışındayım. İlk başlarda aslında hayalim olan Yamaha Dragstar 650 Classic modelini düşünüyordum fakat zamanında sıfırı 16-18 bin liraya satılan motora günümüz satıcıları 20 binden aşağı istemediği için bu modeli şuan için sonraya 1100 CC'lik modelini almak üzere erteledim ve şuan aklımda olan 98 model Suzuki Intruder VS800 modelini almaya karar verdim.

Aklımdaki sorular şunlar;
-Bu motorlar kaç bin km'ye kadar rektefiye istemeden gider? (Alacağım motor 45 bin km'de, bu bana ileride sıkıntı yaratır mı? Bir arkadaşım bu makinanın 250-300 bin km'ye kadar gidebiliceğini söyledi bilmiyorum ne kadar doğru.)

-Ağır bakımının yapılıcağı km kaç km'dir?

-Günümüz benzin fiyatıyla beraber kaç kuruş yakıyor?

-Arıza yapma sıklığı nedir? (Motora o kadar para verip 800CC'lik bir motorla tamircilerde sürünmek istemiyorum. Basit arızalar neyse de motor aksamını ilgilendiren arızaları ne sıklıktadır?)

-Parçası bulunur mu? (En önemli konu bu benim için. Virago 535 gibi ülkemizde yaygın olan bir motorun bile parçasını bulmak zor olduğundan dolayı bu motorun parçalarını bulabilir miyiz? İzmir'de yaşıyorum bu arada.)

-Parça fiyatları nasıldır? Abartılı bir şekilde pahalı mıdır yoksa normal midir? (Japon olduğunu göze alırsak pahalı gibi geliyor.)

-Bu sene üniversite nedeniyle başka şehire yerleşeceğimden dolayı İzmir'e aile ziyareti adına sık sık gel git yapacağım. Uzun yolda performansı nasıldır? (Yol tutuşu,titreşimi,yakıtı ve son hızı özellikle son hızı)

-Ön tekeri ince olduğundan dolayı yol tutuşunu etkiler mi? Dragstar 650 gibi ön tekerleği kalın bir modelin girebileceği virajda ben zorlanır mıyım bu makinayla?

-98 model 45 bin km'deki makinayı almak mantıklı mıdır? Benzer fiyat aralığında en aşağı 600CC başka bir muadili var mıdır? (Ben Çin malı motora bindiğim için 45 bin km'yi şuan fazla görüyorum ama Japon makinaları için 45 bin km çok da fazla olmasa gerek.)

-250CC ile 4 bin KM tecrübem var. 250CC'den 800CC'ye geçişte sıkıntı yaşar mıyım? Pek zannetmiyorum herşey motora alışmakla ve bilekle alakalı ama yine de sormak istedim.

-Üniversite bitene kadar kullanmayı düşünüyorum yani rahat 4 sene kullanıcağım bir makina. 4 sene sonra daha da yüksek KM ile bu motoru satabilmem mümkün müdür?

Şimdiden teşekkürler.

Mete Han
08 Kasım 2016, 00:50
Kullanan bir kişiden ortalama 4.5-5 lt. yaktığını duymuştum ancak doğruluk payı nedir kullanmadığım için bilmiyorum tabii.

250 cc'den 800 cc'ye atlamanın pek mantıklı bir karar olacağını da zannetmiyorum. Dragstar bu aralar biraz daha ucuzlamış gibi kış sezonu olduğundan; bence onu düşünebilirsin ya da Virago 535 ile devam etmen de iyi olabilir ki Dragstar'a göre biraz daha ucuz. Bu ikisinden biriyle yüksek hacimli motosikletlere alışman senin yararına olacaktır bence.

TheWitac
08 Kasım 2016, 17:37
Kullanan bir kişiden ortalama 4.5-5 lt. yaktığını duymuştum ancak doğruluk payı nedir kullanmadığım için bilmiyorum tabii.

250 cc'den 800 cc'ye atlamanın pek mantıklı bir karar olacağını da zannetmiyorum. Dragstar bu aralar biraz daha ucuzlamış gibi kış sezonu olduğundan; bence onu düşünebilirsin ya da Virago 535 ile devam etmen de iyi olabilir ki Dragstar'a göre biraz daha ucuz. Bu ikisinden biriyle yüksek hacimli motosikletlere alışman senin yararına olacaktır bence.

Hocam kimisi 7 litre diyor kimisi 5 litre kendim ölçmeden kesin bir değere varamıycam sanırım. Fabrika değerleri de 5-6 litre arası olması lazımdı. Kullanıma göre ve litre değerleri motorsikletten motorsiklete göre bakımlı olmasına göre de değişir o ayrı. Hocam bu makina bana Dragstar'dan çok daha cazip bir fiyata gelicek. Virago 535 ile aşağı yukarı aynı bir fiyata. Benim motorum da zaten Virago 250 çakması Virago 250 ve Virago 535 neredeyse aynı makina zaten görünüm olarak. Arka teker kalınlığı, aktarma sistemi ve motor bloğu dışında görünüşleri aynı. Ben zaten hem değişiklik olsun diye hem de cc yükseltmek için değiştirmek istediğimden Virago 535 hiç bakmadım desem yeridir. Uzunyolda kullanıcağımdan da ne kadar yüksek cc o kadar iyi. 800cc'nin bana fazla olucağını zannetmiyorum. Bu makinadan daha önce sürdüm öyle aşırı bi dalgası yok zaten. Debriyaj ve gaz koluna hakim olunduğu sürece pek bir sıkıntı yaşıcağımı sanmıyorum. Tek sıkıntım benzini olur diye düşünüyorum. :)

logaritma
08 Kasım 2016, 20:24
Daha önce açılmamışmıydı bu konu.

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/171182-suzuki-intruder-vs800-98-nasil-bilirsiniz.html

kahraman1
08 Kasım 2016, 21:50
98model olmasından çok 45bin km ye takılmışsında bu model yılına göre eğer gerçek km 45bin se km açısından daha yolun başında. 45bin km hiç birşey ve 18yıllık motor alırken son bakılacak şey km saatidir bana göre çünkü bi anlam taşımaz.

TheWitac
08 Kasım 2016, 22:02
98model olmasından çok 45bin km ye takılmışsında bu model yılına göre eğer gerçek km 45bin se km açısından daha yolun başında. 45bin km hiç birşey ve 18yıllık motor alırken son bakılacak şey km saatidir bana göre çünkü bi anlam taşımaz.

Hocam peki neyine dikkat etmeliyiz? Yüksek cc makinalardan pek anlamıyorum o yüzden acemilik var üstümde. Kullanmışlığım var ama mekanik aksamdan yürüyenden, bakımından falan pek anlamıyorum.


Daha önce açılmamışmıydı bu konu.

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/171182-suzuki-intruder-vs800-98-nasil-bilirsiniz.html

Aynen sonra konuyu Cruiser-Chopper bölümüne açmanın daha doğru olduğunu düşündüğüm için buraya açtım ordaki bilgilerin kaybolmaması için başka arkadaşlara da yararlı olması için silme gereği duymadım. Ki zaten açılan konular silinemiyor sanırım. Kurallara aykırı mı bilmiyorum ama kasıtlı yapılan bir şey yok. :)

kahraman1
08 Kasım 2016, 22:24
Neyine bakarsan bak yada baktır farketmez 18yıllık motor arıza çıkarmama şansı yok.
4sene binicem diyorsun bide hertürlü süpriz masrafı kabulleniyorum diyosan al yoksa kesinlikle bulaşma pişman olma ihtimalin yüksek.

CharlieSelim
08 Kasım 2016, 22:47
Öncelikle belirteyim, motosiklet sahibi değilim. Ehliyetim de yok. Ama 2 senedir youtube ve forumlardan takip ediyorum motosiklet haberlerini, konularını vs. Senin konuna döneyim, Cruiser türünde ilerlediğin için motor hacmi farkı sana dert yaratmayacağını düşünüyorum. Kısa bi alışma evresinden sonra halledersin, dediğin gibi bilek meselesi. Diğer bir konu, 98 model olması. Model yılını fazla kafaya takma bence, halihazırda youtube da motorcumuhabbeti adlı kanalın sahibinde 2000 model ZX6R var. Yani japonlar dayanıklıdır ama yinede güvendiğin bir ustaya göster ve öyle al. 4 sene kullanmak istiyorsan bazı şeyleri göze alman gerekiyor. Motora gözün gibi bakmalısın, bakımlarını hiç aksatmaman gerekiyor. Motoru fazla zorlamaman lazım. İnşallah senin için hayırlısı olur.

TheWitac
08 Kasım 2016, 23:16
Öncelikle belirteyim, motosiklet sahibi değilim. Ehliyetim de yok. Ama 2 senedir youtube ve forumlardan takip ediyorum motosiklet haberlerini, konularını vs. Senin konuna döneyim, Cruiser türünde ilerlediğin için motor hacmi farkı sana dert yaratmayacağını düşünüyorum. Kısa bi alışma evresinden sonra halledersin, dediğin gibi bilek meselesi. Diğer bir konu, 98 model olması. Model yılını fazla kafaya takma bence, halihazırda youtube da motorcumuhabbeti adlı kanalın sahibinde 2000 model ZX6R var. Yani japonlar dayanıklıdır ama yinede güvendiğin bir ustaya göster ve öyle al. 4 sene kullanmak istiyorsan bazı şeyleri göze alman gerekiyor. Motora gözün gibi bakmalısın, bakımlarını hiç aksatmaman gerekiyor. Motoru fazla zorlamaman lazım. İnşallah senin için hayırlısı olur.

Hocam öncelikle motor alma düşünceniz varsa şimdiden tekerinize taş değmesin, hayırlı uğurlu olsun. Daha farklı yüksek cc modeller de kullandım yani o kadar problem yaratıcağını sanmıyorum yaratsa da 1-2 hafta içerisinde motorun tepkilerine alıştıktan sonra sıkıntı yaşamam diye düşünüyorum. Şimdi ki motorumla da öyle oldu çünkü ilk aldığımda. Ama 2 hafta içinde gayet normal bi şekilde sürmeye başladım motoru. Ki zaten şuan o kadar yol tecrübeme rağmen daha az sıkıntı çekiceğimi düşünüyorum. Kaldı ki bizim memleketimizde nedense yüksek cc fazla büyültülüyor cruiser konusunda. Amerika'da bazı insanlar başlangıç için bu motoru seçiyor araştırmamdan gördüğüm kadarıyla. :mrgreen: Eski model motor bakımlı olduğu sürece alınır benim şahsi düşüncem ama motor işi sürprizlerle dolu iş ne olucağı hiç belli olmaz. Belki alır 1 hafta sonra motor indiririm ya da oğluma bile bırakırım motoru. Motorumun bakımlarını zamanı gelmeden yaptırıyorum zaten o konuda cinsimdir. Ama 4 sene de azımsanabilinecek bir süre değil o yüzden gözüm korkmuyor değil. Ama hayırlısı hocam. Fazla fazla düşünüp kafayı sıyırmaya gerek yok, oluruna bırakmalı. :)


Neyine bakarsan bak yada baktır farketmez 18yıllık motor arıza çıkarmama şansı yok.
4sene binicem diyorsun bide hertürlü süpriz masrafı kabulleniyorum diyosan al yoksa kesinlikle bulaşma pişman olma ihtimalin yüksek.

Hocam küçük küçük aptalca sıkıntılar illaki çıkartır. O zaten her motorun yaptığı şey. Ben motor aksamından patlak verir mi onu merak ediyorum. Motor ve karbüratör mort olmadığı sürece yapıcağı masraflar bana fazla koymaz diye düşünüyorum. Benim şuanki motorum 2006 model ona rağmen o bile yapıyor böyle sıkıntıları. Bu motor en azından Japon olduğu için daha az problem çıkartır diye düşünüyorum ama model yılı gözümü korkutuyor işte. :mrgreen: