PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Modifiye tutkunlarına kısa bir soru



SEMERKENT
24 Ekim 2016, 19:07
Tüm motorcu kardeşlerime abilerime ablalarıma selamlar.Chopper motorum 150 cc ve 200 cc'ye yükseltmek istiyorum.
Sorum gayet basit....
150 cc lik krankı değiştirmeden....63.5mm.200 cc Piston+silindir+silindir kapağı değiştirmek niyetindeyim.Uzun vadeli olarak krank uyum sağlarmı yada zararı olurmu bilmek istiyorum.Kimi tamirci olur kimiside olmaz diyor.Lütfen bana net cevaplar verin kafam karışık.Teşekkur ederim.Özellikle Mengu16 isimli kardeşimizden değerli fikirlerini bekliyorum.

tr100a
24 Ekim 2016, 19:40
Kranktan sorun olmaz 80 bin km kullanacağına 60 bin km kullanırsın fakat senin o motora takacağın parcalar yan sanayi olacağından orjinal bir motor gibi randımanlı yürümeyecek ve orjinal haline dönmek zorunda kalıcan ben 100 cc yi 110 cc yaptım konularımı araştır görücen ben yaparım diyene inanma parayı alıncaya kadar usta çoğu

SEMERKENT
24 Ekim 2016, 19:55
Kranktan sorun olmaz 80 bin km kullanacağına 60 bin km kullanırsın fakat senin o motora takacağın parcalar yan sanayi olacağından orjinal bir motor gibi randımanlı yürümeyecek ve orjinal haline dönmek zorunda kalıcan ben 100 cc yi 110 cc yaptım konularımı araştır görücen ben yaparım diyene inanma parayı alıncaya kadar usta çoğu
E peki modifiye yapanlar nasıl yapıyorlar.Bu arada krank balansörlü.

Mengu16
24 Ekim 2016, 23:23
Krankı değiştirmeden 200'lük silindir takarsan hiçbir faydası olmaz, sıkıştırma oranı çok düşer. Burda onu yapıp motoru eskisi kadar bile hız yapmayan kişiler vardı. Krankı değiştirmeyeceksen motora hiç dokunma bence.

SEMERKENT
24 Ekim 2016, 23:47
Krankı değiştirmeden 200'lük silindir takarsan hiçbir faydası olmaz, sıkıştırma oranı çok düşer. Burda onu yapıp motoru eskisi kadar bile hız yapmayan kişiler vardı. Krankı değiştirmeyeceksen motora hiç dokunma bence.

Performansa hiçmi katkısı olmaz yani?

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:46 ----------


Performansa hiçmi katkısı olmaz yani?

Ayrıca 150 lik krank ile 250 cc silindir kullananı duydum.
Varmıdır aslı astarı.

Mengu16
24 Ekim 2016, 23:53
Performansa hiçmi katkısı olmaz yani?

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:46 ----------



Ayrıca 150 lik krank ile 250 cc silindir kullananı duydum.
Varmıdır aslı astarı.
Hiç faydası olmaz. 250cc silindir dediğin 67mm çaplı 83mm yükseklikli olsa gerek. 150'lik krankla 150cc kadar bile performans vermez. Ona Cg 200 +4 stroklu krank lazım.

SEMERKENT
25 Ekim 2016, 00:09
Hiç faydası olmaz. 250cc silindir dediğin 67mm çaplı 83mm yükseklikli olsa gerek. 150'lik krankla 150cc kadar bile performans vermez. Ona Cg 200 +4 stroklu krank lazım.

Yani paran boşa gider diyosunuz.
Peki son birşey daha.
Zinciri değiştireceğim yakında.Birde benim motorum hemen devri bitiriyor.Çok çabuk sonlanıyor yani.Onun içinde ön dişliyi büyütmemi önerdiler.Çekişte çok az bir düşüşlük olacağını ama gücü bir miktar daha kullanacagımıda eklediler.Bu konudaki fikriniz nedir?

Mengu16
25 Ekim 2016, 00:18
Yani paran boşa gider diyosunuz.
Peki son birşey daha.
Zinciri değiştireceğim yakında.Birde benim motorum hemen devri bitiriyor.Çok çabuk sonlanıyor yani.Onun içinde ön dişliyi büyütmemi önerdiler.Çekişte çok az bir düşüşlük olacağını ama gücü bir miktar daha kullanacagımıda eklediler.Bu konudaki fikriniz nedir?
Düz yolda veya yokuş inerken biraz daha hızlı gider ama yokuşlarda 4. vitesi daha çabuk ister. Eğer tek kişi kullanıyosanız dişli büyütmekten pek fark hissedilmez yokuşlarda, sorun olmaz yani.

SEMERKENT
25 Ekim 2016, 00:24
Düz yolda veya yokuş inerken biraz daha hızlı gider ama yokuşlarda 4. vitesi daha çabuk ister. Eğer tek kişi kullanıyosanız dişli büyütmekten pek fark hissedilmez yokuşlarda, sorun olmaz yani.
Bana telefonunuzu verseniz sizi arasam konuşsak benim acımdan daha net ve iyi olurdu.

Mengu16
25 Ekim 2016, 00:28
Bana telefonunuzu verseniz sizi arasam konuşsak benim acımdan daha net ve iyi olurdu.
Burdan herşey gayet net. telefon numaram kimsede yok saygılar.

SEMERKENT
25 Ekim 2016, 00:33
Burdan herşey gayet net. telefon numaram kimsede yok saygılar.
Ben pek anlamadım.Şimdi dişli büyütmenin performansa bir katkısı var mı?Yafa şöyle sorayım.Benim motorum düz yolda son gaz 115 km / hız yapıyor tek kişi.Ben + olarak şöyle 5 10 km hıza çıkarmam için motor blogu ile oynamadan ne yapabilirim.Ön dişliyi büyütsem sonuç alırmıyım.Saygılarımla.

Mengu16
25 Ekim 2016, 00:41
Ben pek anlamadım.Şimdi dişli büyütmenin performansa bir katkısı var mı?Yafa şöyle sorayım.Benim motorum düz yolda son gaz 115 km / hız yapıyor tek kişi.Ben + olarak şöyle 5 10 km hıza çıkarmam için motor blogu ile oynamadan ne yapabilirim.Ön dişliyi büyütsem sonuç alırmıyım.Saygılarımla.
Motoru güçlendirmeden devri düşürmenin faydası olmaz. Benim motorum 150cc iken yokuş aşağı 128km hıza kadar çıkardı motor devri 10 bin 500'ü bulurdu. Dişli büyütseydim daha hızlı gitmezdi belki devir düşeceğinden güç de azalır ve hız düşerdi. Düz yolda 115km hız yapması gayet iyi. O hızı sürekli kullansanız bile motoru patlatma riskiniz varken aynı Cc'den daha fazla hız istemeyin bence. 150'likler 100km üzeri hızlarda biraz fazla yıpranıyor malesef.

SEMERKENT
25 Ekim 2016, 01:06
Motoru güçlendirmeden devri düşürmenin faydası olmaz. Benim motorum 150cc iken yokuş aşağı 128km hıza kadar çıkardı motor devri 10 bin 500'ü bulurdu. Dişli büyütseydim daha hızlı gitmezdi belki devir düşeceğinden güç de azalır ve hız düşerdi. Düz yolda 115km hız yapması gayet iyi. O hızı sürekli kullansanız bile motoru patlatma riskiniz varken aynı Cc'den daha fazla hız istemeyin bence. 150'likler 100km üzeri hızlarda biraz fazla yıpranıyor malesef.
Peki ön dişliyi bütsem kaç diş büyütmemi önerirsiniz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:48 ----------

http://xtrememaxsevdalilari.blogspot.com.tr/2014/07/x-treme-max-motor-modifiye-cg-modifiye.html?m=1

Lütfen şu blogtaki yazıyı okuyun.Bende yeni okudum.Düşüncenizi öğrenmek istiyorum.

Mengu16
25 Ekim 2016, 18:54
Peki ön dişliyi bütsem kaç diş büyütmemi önerirsiniz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:48 ----------

http://xtrememaxsevdalilari.blogspot.com.tr/2014/07/x-treme-max-motor-modifiye-cg-modifiye.html?m=1

Lütfen şu blogtaki yazıyı okuyun.Bende yeni okudum.Düşüncenizi öğrenmek istiyorum.
1 diş büyütün fazlası kasar motoru.

SEMERKENT
25 Ekim 2016, 19:08
1 diş büyütün fazlası kasar motoru.

Link verdim.Linkteki yazıyı okuyup bana fikrinizi söylermisiniz.

Mengu16
25 Ekim 2016, 23:20
Link verdim.Linkteki yazıyı okuyup bana fikrinizi söylermisiniz.
Saat 7'de de yazmaya çalıştım ama forum arıza yaptı.
Cenkito abinin blogu ve yazıları onlar. Kendisi motorunu modifiye ederken krankı da değiştirdi. 65.5mm ile 166cc oluyor diye öylesine yazmış, tavsiye ettiği bir durum değil.

SEMERKENT
26 Ekim 2016, 08:32
Saat 7'de de yazmaya çalıştım ama forum arıza yaptı.
Cenkito abinin blogu ve yazıları onlar. Kendisi motorunu modifiye ederken krankı da değiştirdi. 65.5mm ile 166cc oluyor diye öylesine yazmış, tavsiye ettiği bir durum değil.

Yani oluyor ama tavsiyemi edilmiyor.Yani 200 lük silindir kiti taksan,ancak 166 cc gücümü kullanabilirsin demek oluyor.
Evet ise,balansörlü kranka yada başka parçalara doğrudan yada dolaylı,bir zararı olurmu?

burakcvck
26 Ekim 2016, 09:57
@MENGU16 Sabrına hayranım..:cat:

SEMERKENT
26 Ekim 2016, 10:17
@MENGU16 Sabrına hayranım..:cat:

Ne var bunda.Belki ben geç anlıyorum yada aptalım.Yardımcı olacak yorum yazacaksan yaz,yoksa yazma.

cem1903
29 Ekim 2016, 17:26
Allah kolaylık versin.. MENGÜ Kardeşime de Sabır..

Mengu16
29 Ekim 2016, 17:39
Yani oluyor ama tavsiyemi edilmiyor.Yani 200 lük silindir kiti taksan,ancak 166 cc gücümü kullanabilirsin demek oluyor.
Evet ise,balansörlü kranka yada başka parçalara doğrudan yada dolaylı,bir zararı olurmu?
Motor çalışır ama performans alamazsın kısacası.

boora
29 Ekim 2016, 17:41
150 uyumlu 200 lük silindir satıyorlar. İşte onlar aslında 200 cc değil 150 lik kranka uyumlu daha geniş çaplı silindir sadece. Senin motorunda orjinali 62 mm iç çapa sahip silindir var krankın silindir içindeki hareket ettiği mesafede 49.5 olması lazım. Bu 49.5 luk krank mesafesi 100-125-150 cc hacme sahip cg tabanlı motorlarda aynı sadece silindirin çapı farklı. Tabi üst kapak felanda farklı ama 100 lük motora 150 lik silindiri takarsın. Sonuca gelecek olursak senin motora krank değişmeden 65.5 çaplı kısa silindir takarsın oda motorun hacmini 149 cc den 166 cc ye çıkartır. Bu da istediğin güç artışını sağlamaz. Senin yapacağın uzun 200 lük krankla 65.5 luk silindir kombine edip uygulamak. Motorun ne bilmiyorum kt 150 ise orjinal çift çıkışlı egzoza sahip üst kapağını kullanabilirsin. Sıkıştırma artacağı için biraz daha torklu olabilir. Ama hararette çok artacak. Duruma göre 200 lük üst kapakta alırsın sonradan

SEMERKENT
29 Ekim 2016, 19:01
150 uyumlu 200 lük silindir satıyorlar. İşte onlar aslında 200 cc değil 150 lik kranka uyumlu daha geniş çaplı silindir sadece. Senin motorunda orjinali 62 mm iç çapa sahip silindir var krankın silindir içindeki hareket ettiği mesafede 49.5 olması lazım. Bu 49.5 luk krank mesafesi 100-125-150 cc hacme sahip cg tabanlı motorlarda aynı sadece silindirin çapı farklı. Tabi üst kapak felanda farklı ama 100 lük motora 150 lik silindiri takarsın. Sonuca gelecek olursak senin motora krank değişmeden 65.5 çaplı kısa silindir takarsın oda motorun hacmini 149 cc den 166 cc ye çıkartır. Bu da istediğin güç artışını sağlamaz. Senin yapacağın uzun 200 lük krankla 65.5 luk silindir kombine edip uygulamak. Motorun ne bilmiyorum kt 150 ise orjinal çift çıkışlı egzoza sahip üst kapağını kullanabilirsin. Sıkıştırma artacağı için biraz daha torklu olabilir. Ama hararette çok artacak. Duruma göre 200 lük üst kapakta alırsın sonradan

Teşekkür ederim.Peki bir sorum daha var cevap verirseniz sevinirim.Motosikletim jinlun 150 cc.Geçenlerde motor tamircisi ustaya "acaba jinlunun 250 cc motor bloğu,150 cc motosikletin şasi sine olurmu"dedim...Bana olur dedi.Sizce olurmu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:59 ----------

Ayrica benim amacım hız değil.Zaten motorum 115 km hız yapıyor.Benim asıl istediğim şey 110 yada bu hızlarda gittiğimde motoru sıkıştırmadan rahat yolculuk yapmak.Krankı değiştirmeden bu istediğim mümkünmü.

boora
29 Ekim 2016, 19:10
Teşekkür ederim.Peki bir sorum daha var cevap verirseniz sevinirim.Motosikletim jinlun 150 cc.Geçenlerde motor tamircisi ustaya "acaba jinlunun 250 cc motor bloğu,150 cc motosikletin şasi sine olurmu"dedim...Bana olur dedi.Sizce olurmu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:59 ----------

Ayrica benim amacım hız değil.Zaten motorum 115 km hız yapıyor.Benim asıl istediğim şey 110 yada bu hızlarda gittiğimde motoru sıkıştırmadan rahat yolculuk yapmak.Krankı değiştirmeden bu istediğim mümkünmü.

250 lik motor olurmu bilmiyorum. Krank değişmeden 110 ile rahat gidemezsin gücü yetmez

SEMERKENT
29 Ekim 2016, 19:38
Anlaşılan krankıda değiştireceğim.
Bakalım,250 cc motor 150 lik şasiye uyarmı uymazmı onun cevabını bekleyeceğim.