PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha MT-25 Testi



yognus
26 Eylül 2016, 03:26
AEA'nın test videosunu izledikten sonra kullanmayı çok istediğim MT-25'i test etmek için Yamaha'nın internet sitesinden başvuru yaptım. Daha sonra başvuru yaptığım bayiyi arayarak gün aldım.

Şunu belirtmeden geçmek istemiyorum. Toplam motorsiklet tecrübem 10 bin km. Acemi bir kullanıcıyım. Başlangıç olarak halen YBR kullanıyorum. Yazacaklarım tamamen kendi görüşlerimdir. Daha çok YBR ile kıyaslama yapacağım (doğru olmasada).

Motosiklete oturur oturmaz rahat olduğunu anladım. Gidon, pegler,sele gayet rahat. Sinyal düğmeleri falan hep alışkın olduğum YBR gibi. Oturuş pozisyonu çok hafif yatık. Fakat rahatsız etme gibi bir şey söz konusu değil. Bacaklarınızla depoyu kavramak çok kolay. Boyum 185 olmasına rağmen altımda küçük kalmadı.Gayet kalıplı.

Motosikletin parça kalitesi fark edilir şekilde düşük. Grenaj,deponun üstündeki plastiklet neredeyse YBR nin plastiklerinden kötü. Sinyal düşmesi de bi garip. Kapatmak için basıyosun takılı kalıyor bazen. Diğer kumandalar YBR kalitesindeydi.

Motosiklet herkesin bahsettiği gibi 7 bin devire kadar gayet uysal. Hatta ilk kalkışta sanki YBR'nin biraz daha kuvvetlisini kullanıyorum gibi hissettim. Fakat düzlüğe çıkıp biraz gazı açınca gerçek gücü hissediyorsunuz. 7 binden sonra motor acayip çekiyor beh. Ama rampada 7 bin devrin altına düşmemek gerekiyor. Mesela rampa tırmanırken yüksek vitese attım ,baktım motorun sesi kesiliyor,hızlanamıyor. Ne zaman ki vites küçültüp devrini aldırdım ,o zaman canavar gibi çıkıyor.
Hızlanmaları gayet iyi. Gaz açayım biraz derken kendinizi 120 lerde bulmanız çok normal. Bende zaten max 130 140 falan yaptım. Daha hızlı gidilecek yol yoktu malesef .
Millet paso "çift silindir titreşim yok"diyip duruyor. Fakat giç de öyle değil. Gidon en az YBR kadar titriyordu.

Vites geçişler çok hoşuma gitti. Kemikli kemikli. Geçtiğini anlıyorsun ,şıkır şıkır böyle.

Frenleri test edmeye totom yemedi şahsen. Işıkta durmak için arka freni sıktım direk kızakladı. E tırstım tabi, emanet malın canı bi tarafında oluyor malum.Ön freni çok az kullandım. Az sert bassam direk yeri öpecekmişim gibi his verdi bana. Belki lastiklerden dolayı böyle bir his vermiş olabilir. Fabrika lastiği sonuçta.

Süspansiyonlar konfor açısından sert geldi bana biraz. Kasisler hissettiriyor kendini.

Viraj falan test edecek kadar bilgim yok maalesef. Bu konuda yazacak bir şeyim yok.

2.motosiklet olarak düşünüyorum bu aralar. Şahsen 16 lirayı hak ettiğini düşünmüyorum. O fiyarlara çok güçlü rakipleri var. Abs eksikliği ciddi problem benim için.KTM Duke 250-390 ve Suzuki Drz400 ve MT-25 arasında gidip geliyorum. Diğer motorları denemedim ancak MT'nin son hız haricinde bu rakiplerini geçebileceğini düşünmüyorum.

BONUS: Motorda akrapovic egzoz vardı. O ne tatlı ses öyle ya. Gaz verirken ağzım kulaklarıma varıyordu. Tiger gibi apaçi bir ses yok. Hayet usturuplu

HUN
26 Eylül 2016, 09:00
yav he he bende 30.000 km ybr kullandım tıpkı ybr hiç fark yok sadece gidiyo kalitesiz bide hemen kayıyo çok dandik alınmaz alma alma katiyen.

sedat_57
26 Eylül 2016, 09:23
7 bin devire kadar aynı ybr :mrgreen:

Seko
26 Eylül 2016, 09:53
Arkadaş doğru söylemiş. TNT 250'yi denediğimde 5 - 6 bin devire kadar CBF 150 gibiydi çünkü o devirlerde torku çok düşük oluyor bunların. Çift silindirliler devir arttıkça kendine geliyorlar. Ayrıca malzeme kalitesi olayı da doğru. Herkes sanki bin çeşit farklı plastik kullanılıyormuş gibi malzeme kalitesi sayıklayıp sürekli atıp tutuyor ama bu seviyedeki motorlar Inazuma hariç hepsi aynı kalitedeler. Sadece işçilik biraz modelden modele değişiyor. Hiçbiri parasının motoru değil malaesef ki... Buna çok övülen Duke de dahildir. Ayrıca şunu da diyeyim ki TNT 250, MT25'ten daha kaliteli malzeme kullanıyor. Mekanik aksamına, motoruna bir lafım yok ama. Alır mıyım ? Inazuma hariç hiçbirini almam. Inazuma alamazsam da ucuz diye TNT 25 alırım.

sheriff87
26 Eylül 2016, 10:56
Rez. Ön sıraları kapın olay çıkacak

HUN
26 Eylül 2016, 16:12
yav mt 25 6. viteste 7000 devirde nerdeyse ybr nin son süratine yakın gidiyo neyin hesabını yapıyorsunuz.adam 10 numara malzeme koysa sonrada mt 25 le kaza yaptım plastik aksamlarından bu kadar biyerime kaçtı diye mesaj atacaksınız.Valla zevkler renkler tartışılmaz ama o kadar yani abarttığınız kadar bok atılacak bi motor değil.Zira ben 14.000 devir çevirdiğini bile bile maksimum hp torku yüksek devirlerde verdiğini bile bile aldım yamahada aldıktan sonra bakın bu motorda aslında 12.000 dd max gücünü veriyo sürpriiiz demiyor. Bakarsın hangisi kafana yatarsa alırsın ben baktım kafama göre 15000 lira verilecek bi mt buldum. 2011 den beri ybr kullanıyorum(30.000 km oldu) 2005 de mct 250 ile başladım. Ha bütcem fazla olsa bende binmem yapışırım bi 600 lük veya 1000 liğe .Ama yok titriyo yok 7000 devire kadar gitmiyo yok malzeme kalitesi çok dandik aynı ybr gibi diyosunuz.Arkadaş ybr ömürlük motor diyorsunuz inşallah ybr gibidir malzeme kalitesi. binerim 1 sene takarım 2. yaz rossoları inazumayıda delerim ktm yide delerim o kadaaar :D :D :D :D ( son taraf işin şakası demeyin gelde del diye).Yani herşeyi araştırırsak bile bile almış oluyoruz kimse şapkadan tavşan çıkarmıyor.

yognus
26 Eylül 2016, 16:36
yav mt 25 6. viteste 7000 devirde nerdeyse ybr nin son süratine yakın gidiyo neyin hesabını yapıyorsunuz.adam 10 numara malzeme koysa sonrada mt 25 le kaza yaptım plastik aksamlarından bu kadar biyerime kaçtı diye mesaj atacaksınız.Valla zevkler renkler tartışılmaz ama o kadar yani abarttığınız kadar bok atılacak bi motor değil.Zira ben 14.000 devir çevirdiğini bile bile maksimum hp torku yüksek devirlerde verdiğini bile bile aldım yamahada aldıktan sonra bakın bu motorda aslında 12.000 dd max gücünü veriyo sürpriiiz demiyor. Bakarsın hangisi kafana yatarsa alırsın ben baktım kafama göre 15000 lira verilecek bi mt buldum. 2011 den beri ybr kullanıyorum(30.000 km oldu) 2005 de mct 250 ile başladım. Ha bütcem fazla olsa bende binmem yapışırım bi 600 lük veya 1000 liğe .Ama yok titriyo yok 7000 devire kadar gitmiyo yok malzeme kalitesi çok dandik aynı ybr gibi diyosunuz.Arkadaş ybr ömürlük motor diyorsunuz inşallah ybr gibidir malzeme kalitesi. binerim 1 sene takarım 2. yaz rossoları inazumayıda delerim ktm yide delerim o kadaaar :D :D :D :D ( son taraf işin şakası demeyin gelde del diye).Yani herşeyi araştırırsak bile bile almış oluyoruz kimse şapkadan tavşan çıkarmıyor.

Sevgili forumdaşım,
Sanırım yazdıklarımı üstünkörü okudunuz veya okuma-anlama konusunda sıkıntılarınız var. Zira ben sizin gibi marka fanatiği değilim ve yazdıklarımı tamamen objektif olarak yazdım. Kendi hislerim ve tecrübe ettiklerim .Ayrıca motosiklete bok attığım falan yok. Gayet hayran kaldım. Övülecek bulduğum şeyleri övdüm ,yerilecek şeyleri de yerdim. Ybr konusuna gelecek olursam kullanış kolaylığı açısından alt devirlerdeki rahatlığımı anlatmak adına yazdım. Fakat yine idrak edememişsiniz.

Bu arada rossoları takın motorunuza,delin geçin ne kadar motor varsa. Ama durmayı da unutmayın sakın. Sonra sizinde diğer kullanıcılarınki gibi kaza haberlerinizi almayalım.Aman diyim

İyi forumlar.

sven
26 Eylül 2016, 16:40
mt25 7bin devire kadar ybr gibiyse, r25 de 7000 devire kadar ybr gibi anlamı çıkıyor? :)
yarın biri çıkıp 5000 devire kadar aynı küba çita derse şaşırmıcam.

Obs
26 Eylül 2016, 17:28
R25 ve mt25 in ortak blogu beygire yonelik oldugundan tork az.Naked ve az tork... Sahsen tercih etmem

mccxcix
26 Eylül 2016, 17:32
Doğan görünümlü şahin... Çakma "Naked" :cherry:

HUN
26 Eylül 2016, 18:32
evet kardeşim anlayışım kıt.Siz 600 rr ada binince ybr nin kullanım kolaylığını aramaya devam edin ozaman

DKN
26 Eylül 2016, 19:09
drz 400 ile mi arasında kaldınız :)

Fatih
15 Ekim 2016, 17:46
Suzuki Drz400 ne alakaysa :)

PcK0PaT
15 Ekim 2016, 18:17
Ben Şuan Pulsar 200 NS sahibiyim öncesinde DUKE 250 vardı. Yani ne MT 25 ne CBR 250 ne de pulsar bunların bana göre benim gözümde birbirinden hiç mi hiç farkı yok. Ekstra bir donanımları yok boş ABS siz motosikletler. 15 bin para verip ABS siz motosiklet almak bana göre salaklık. 8 bine pulsar var niye o paraları verip ölü ruhsuz donanımsız motosiklet alıyorsunuz anlamıyorum.