PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : AEA'nin kazasıyla ilgili yorum yapan eğitmenler bir bakabilir mi?



CrazyBullet
07 Eylül 2016, 23:51
Barkın ve arkadaşları kaza yaptıktan sonra eğitmenler baya bir yorum yaptılar. Merak ediyorum bugün yayınlanan altınlı geceden sonra yorumlarında bir güncelleme ihtiyacı hissettiler mi?

sey_47
08 Eylül 2016, 00:12
Ne dediler altinli gece de.

Hondolog
08 Eylül 2016, 00:20
Ben yayını izleyemedim. Yalnız; bu olağan bir kaza ve herhangi bir kazanın ardından yorum yapmayı ve ders çıkarmaya çalışmayı etik bulmuyorum. Ayrıca, AEA 10/2 ve FD 10/8 kusurlu, bu benim gibi basit bir insanın yapabileceği bir analiz. Bunun üzerine, olmuş bitmiş bir olayı niye hala tartışma gereği duyuyoruz anlayamıyorum. Neyin peşindeyiz?

COQ
08 Eylül 2016, 01:10
Altınlı gece ne???

MD.Murat
08 Eylül 2016, 01:23
Altınlı gece ne???

çarşamba günü canlı yayın yapıyor konuk alıp. youtube üzerinde. hakan bilgin vardı bugün güzel bir program oldu.

kaza sırasında pek çok kişinin dediği gibi fuat domaniçin "delip geçme , sağdan yardırma" gibi bir amacı olmadığını , video çektikleri için aynı hizaya gelmeye çalıştıklarını ve intercomdan sürekli iletişim halinde olduklarını anlattı.
sanırım fuat hoca duymamış veya bir iletişimsizlik olmuş , o da yetişmeye çalışırken öndekiler de anlık olarak yavaşlayınca dikkatsizlikle de birleşince kaza olmuş.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------


Ben yayını izleyemedim. Yalnız; bu olağan bir kaza ve herhangi bir kazanın ardından yorum yapmayı ve ders çıkarmaya çalışmayı etik bulmuyorum. Ayrıca, AEA 10/2 ve FD 10/8 kusurlu, bu benim gibi basit bir insanın yapabileceği bir analiz. Bunun üzerine, olmuş bitmiş bir olayı niye hala tartışma gereği duyuyoruz anlayamıyorum. Neyin peşindeyiz?

mesela bu arkadaş intercomla konuşulduğundan habersiz , fuat domaniçe 8/10 hata vermiş. "kafasına göre" yaşamayı seven milletiz işte.

ayrıca kaza videosundan ders çıkarmak kadar güzel ve yararlı bir şey yoktur.

aptal insan kendi tecrübesinden ders çıkarmayandır.
normal insan kendi tecrübesinden ders çıkarır.
zeki insan ise başkalarının tecrübesinden ders çıkaran insandır.

illa ki bir durumda başımıza ne geleceğini onu yaşayarak mı öğreneceğiz?
deprem olduktan sonra mı deniz kumu kullanmayı bırakacağız gibi birşey.

Hondolog
08 Eylül 2016, 01:43
çarşamba günü canlı yayın yapıyor konuk alıp. youtube üzerinde. hakan bilgin vardı bugün güzel bir program oldu.

kaza sırasında pek çok kişinin dediği gibi fuat domaniçin "delip geçme , sağdan yardırma" gibi bir amacı olmadığını , video çektikleri için aynı hizaya gelmeye çalıştıklarını ve intercomdan sürekli iletişim halinde olduklarını anlattı.
sanırım fuat hoca duymamış veya bir iletişimsizlik olmuş , o da yetişmeye çalışırken öndekiler de anlık olarak yavaşlayınca dikkatsizlikle de birleşince kaza olmuş.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------



mesela bu arkadaş intercomla konuşulduğundan habersiz , fuat domaniçe 8/10 hata vermiş. "kafasına göre" yaşamayı seven milletiz işte.

ayrıca kaza videosundan ders çıkarmak kadar güzel ve yararlı bir şey yoktur.

aptal insan kendi tecrübesinden ders çıkarmayandır.
normal insan kendi tecrübesinden ders çıkarır.
zeki insan ise başkalarının tecrübesinden ders çıkaran insandır.

illa ki bir durumda başımıza ne geleceğini onu yaşayarak mı öğreneceğiz?
deprem olduktan sonra mı deniz kumu kullanmayı bırakacağız gibi birşey.

Bu kaza hakkında ikinci ve son mesajım; yazdığım kusuru kara yolları trafik kanununu okuyan bilen biri görebilir ve polis yada sigorta şirketleri "abi ben interkomla konuşuyordum, çekim yapıyorduk"tan anlamaz. Mazeret değildir. Başkasının başına geleni görüp buraya sayfalarca yazı yazmak, eleştirmek bana hala çok yanlış geliyor. Selametle.

COQ
08 Eylül 2016, 01:53
çarşamba günü canlı yayın yapıyor konuk alıp. youtube üzerinde. hakan bilgin vardı bugün güzel bir program oldu.

kaza sırasında pek çok kişinin dediği gibi fuat domaniçin "delip geçme , sağdan yardırma" gibi bir amacı olmadığını , video çektikleri için aynı hizaya gelmeye çalıştıklarını ve intercomdan sürekli iletişim halinde olduklarını anlattı.
sanırım fuat hoca duymamış veya bir iletişimsizlik olmuş , o da yetişmeye çalışırken öndekiler de anlık olarak yavaşlayınca dikkatsizlikle de birleşince kaza olmuş.



Haberim olsaydı izlerdim.
Kazanın neden olduğunu merak ediyordum.
Daha doğrusu kazayı naklen izlediğimiz için merak ettiğim nasıl olup da böyle bir hata yaptıklarıydı.
Barkın'la görüşemedik bu nedenle olan biteni ona da soramadım.

Bu video çekme işlerinin böyle tehlikeleri olabiliyor demek ki.
Neyse ki ucuz atlattılar.

Okan Sinan Ocan
08 Eylül 2016, 01:58
Barkın ve arkadaşları kaza yaptıktan sonra eğitmenler baya bir yorum yaptılar. Merak ediyorum bugün yayınlanan altınlı geceden sonra yorumlarında bir güncelleme ihtiyacı hissettiler mi?

MT de başlık açıp kaza hakkında yorum yapan sanırım tek eğitmen olarak canlı yayın sonrasında yorumumda ne gibi bir değişiklik yapmam gerektiğini yazarsanız çok mutlu olurum. İlgili konunun linki aşağıda lütfen açık açık fikrinizi yazınız.

Sevgilerimle

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-egitimi/169516-egitmen-gozu-ile-aea-nin-kazasi.html

potasyum
08 Eylül 2016, 02:15
altınlı gece de ne olmuş laf mı sokmuş barkın bayoğlu

Mengu16
08 Eylül 2016, 03:14
AEA'nın Honda MSX ile düşüşü motor hakimiyetini biraz sorgulatmıştı bana :) Bu kazayla eğitimin pratikte uygulanmadığı takdirde pek de bir fark yaratmadığını gördük. Çok tecrübeliyim, eğitimlerim süper diyen birinin daha temkinli motor sürmesi gerekir. Barkın beyin aniden sağa çıkışı çok yanlıştı diyen ne izlerse izlesin yorumunu değiştirmez heralde.

Sokollu
08 Eylül 2016, 03:35
Yapılamayan bir grup sürüşü, kaza anında yan yana 3 motosiklet ve çarpışma gerçekleştiğinde neredeyse 150 km.hız üzerinde olan bir Fuat Domaniç.

Yayını ben de izledim, kendi ağızlarıyla çekim yapmak için yan yana sürme gerekliliği duyduklarını (bu bir ihmaldir) ama Devrim Sirmen'in interkom üzerinden konuşurken istemsizce en sol şeritten sağa doğru açıldığını (ihmal iki) bunu tepki olarak Barkın'ın aradaki mesafeyi korumak adına iki şeridin ortasına kadar geldiğini (ihmal üç) ve Fuat Domaniç'in o anki muhtemel bir dikkatsizliği nedeniyle (ihmal dört) bunu geç fark edip Barkın'ın gidonuna çarptığını söylediler.

Dolayısıyla içlerinde en aklıselim ve mütevazi bulduğum bir kişilik olan Devrim Sirmen " bu kadar eğitim almamıza rağmen dikkatsizliğimizin kurbanı olduk " gibisinden bir cümle kurdu.

Adamların kendisi bunları söylemişken, sen neyin itirazını yapıyorsun anlamadım.

Konuya ve videoya yazılan hemen her yorumda geçmiş olsun dilekleri var.

Binlerce mesaj, telefon görüşmesi içerisinden bir kaç ergenin yazdığı saçma sapan yorumları okuyup " herkes bize düşman :pale: çekemiyorlar bizi :cyclopsan " diye gereksiz bir şekilde mağduru, ezileni oynamak bana günümüz siyasetçilerini hatırlatıyor.

Yine geçmiş olsun dileklerimi sunuyor, acil şifalar diliyorum.

Ama yine de senin sıkıntın ne anlamış değilim.

Sen yayını nasıl yorumladın, anlat da düzeltilecek bir şey varsa, bu mesajı alıntı yapar düzeltirim.

GP500-1st
08 Eylül 2016, 04:05
Yorumlarda pek bi değişiklik olurmu görüntülerin ardından kazayı yapanların ağzından da dinledikten sonra?

Devrim Sirmeninde kazada hata zincirini başlatan adam olduğunu öğrenmiş olduk. Bu arada Sokullu haklı belki kaza pisikolojisiyle söylüyor, belkide suzuki testinden sonra aldığı sert eleştiriler hatta video altı yazılan beddualardan sonra böyle talihsizce büyük bir kazaya karışmanın ruh haliyle söylüyor, ölmemizi isteyenler, gebermemizi isteyenler var ciddi ciddi diye, ama bu kısım gerçekten devede kulak ve sosyal medyanın beraberinde getirdiği yanı

klavyesi olanda yazıyor,13 yaşındaki çocukta yazıyor, psikolojisi bozuk adam da yorum yazıyor ne ararsan var.

Yalnız eleştirmek için yazmıyorum, eğer motorlar birbirini geçmeyecekselerdi ve yan yana gelecekselerdi, MT-10 gibi orantısız güçlü bir motor ile öyle agresif hızlanmanın gereği nedir, ki o zaman barkının fren yapabileceğinide bilmesi gerekirdi ki 2 kere o gazı öyle açmaması için neden var...

Benim olayda yoğunlaştığım nokta 2 si birden ölmüş olabilirlerdi, ikisinden biri ölmüş olabilirdi(ki bu daha yıkıcı olabilirdi) 165 km ile kaza ve ikisini birden yaşaması ve kalıcı sakatlık yaşamadan atlatabilecek durumda olması gerçekten piyango gibi.

Tekrar çok geçmiş olsun. Bu olaydaki son noktayı çok iyi algılamak gerekiyor bence:cat:

Okan Sinan Ocan
08 Eylül 2016, 08:48
Yorumlarda pek bi değişiklik olurmu görüntülerin ardından kazayı yapanların ağzından da dinledikten sonra?


Yalnız eleştirmek için yazmıyorum, eğer motorlar birbirini geçmeyecekselerdi ve yan yana gelecekselerdi, MT-10 gibi orantısız güçlü bir motor ile öyle agresif hızlanmanın gereği nedir, ki o zaman barkının fren yapabileceğinide bilmesi gerekirdi ki 2 kere o gazı öyle açmaması için neden var...



Tekrar çok geçmiş olsun. Bu olaydaki son noktayı çok iyi algılamak gerekiyor bence:cat:


Merhaba,

Bence kaçırmışsınız. Fuat Domaniç MT10 ile hiç gaz açmıyor videonun başından sonuna kadar hızı 160 km/s civarında sabit. Öndeki grup da başlangıçta o hızlarda gidiyor ,bu durum takometrelerinde net olarak görülebiliyor. Öndeki grubun beklenmeyen ani yavaşlaması ve sağa kapanmaları ile MT10 gaz açmış gibi görünüyor ama durum öyle değil.

Sevgilerimle

MD.Murat
08 Eylül 2016, 09:50
Bu kaza hakkında ikinci ve son mesajım; yazdığım kusuru kara yolları trafik kanununu okuyan bilen biri görebilir ve polis yada sigorta şirketleri "abi ben interkomla konuşuyordum, çekim yapıyorduk"tan anlamaz. Mazeret değildir. Başkasının başına geleni görüp buraya sayfalarca yazı yazmak, eleştirmek bana hala çok yanlış geliyor. Selametle.

hocam yanlış anlama ama , kara yolları trafik kanunu ile motosiklet pek bağdaşan şeyler değil be, bir tanasi senin ruhunu taşıyor özgürleştiriyor , bir tanesi ise seni sıkıyor , boğuyor. kurallara göre süreceğiz elbette , hukuk karşısında da hesap vereceğiz.
ama bunu adaletli olduğu için değil zorunda olduğumuz için yapıyoruz. en azından ben öyle düşünüyorum.
nasıl adaletsiz?
bir araba çalana bir motor çalana bakalım,
bir motorun hız limitine bir arabaya bakalım ,
bir arabanın köprü ücretine bir motora bakalım,
bir arabanın sigortasına bir motorun sigortasına bakalım. yeter zaten.

o yüzden karayolları bilmemnesi umrumda değil.
benim bildiğim tek kural : ölmeyeceksin. gerisi geliyor zaten.

Alper_tim
08 Eylül 2016, 10:05
çarşamba günü canlı yayın yapıyor konuk alıp. youtube üzerinde. hakan bilgin vardı bugün güzel bir program oldu.

kaza sırasında pek çok kişinin dediği gibi fuat domaniçin "delip geçme , sağdan yardırma" gibi bir amacı olmadığını , video çektikleri için aynı hizaya gelmeye çalıştıklarını ve intercomdan sürekli iletişim halinde olduklarını anlattı.
sanırım fuat hoca duymamış veya bir iletişimsizlik olmuş , o da yetişmeye çalışırken öndekiler de anlık olarak yavaşlayınca dikkatsizlikle de birleşince kaza olmuş.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------



mesela bu arkadaş intercomla konuşulduğundan habersiz , fuat domaniçe 8/10 hata vermiş. "kafasına göre" yaşamayı seven milletiz işte.

ayrıca kaza videosundan ders çıkarmak kadar güzel ve yararlı bir şey yoktur.

aptal insan kendi tecrübesinden ders çıkarmayandır.
normal insan kendi tecrübesinden ders çıkarır.
zeki insan ise başkalarının tecrübesinden ders çıkaran insandır.

illa ki bir durumda başımıza ne geleceğini onu yaşayarak mı öğreneceğiz?
deprem olduktan sonra mı deniz kumu kullanmayı bırakacağız gibi birşey.

Ne zamandır bu kazayla ilgili yorumları okuyorum ve bazı kesim suçu aea ya yıkmış gibi bi izlenim var
Öncelikle şunu söylemek isterim suç arkadan çarpan fuatta hatta 10/10 suçlu niye mi sen arkadan gelip çarpıyorsun bir öndeki sürücünün sağa açılabilceğini düşünmen lazım belki önüne çukur çıktı ondan kaçma hamlesi yaptı iki yine mi hatalı olan öndeki sürücü
Her zaman söylerim bir motorcu kaza yapıyorsa suçlu kendisidir şayet arkadan bir araç üstüne çıkmadıysa
sen motorcuysan şayet tehlikeleri önceden sezeceksin aniden önüme araç çıktı aniden üstüme kırdı kapı açtı vs vs daha örnekler çoğaltılabilir
yukarıda dediğim gibi arkandan gelen bir araç üstüne çıkmadığı sürece
dikkat edin kazalara çoğu kurtarılabilcek kazalardır
bu kaza örneğinde olduğu gibi fuat arkadaşımız kamikaze gibi gaz açıp sağdan geçmeye çalışmasaydı yada aea nın sağa açılabilceğini düşünseydi şimdi hastanede olmayacaklardı
yukarıda bahsedildiği gibi intercom ile bağlantıları vardı da bu kazayı yaptılarsa durum dahada vahimdir gözümde

oocan hocamın dediği gibi fuat 160 a da sabitlese gazı benim gözümde suçlu değişmemiştir :)

MD.Murat
08 Eylül 2016, 10:12
Konudaki mesajları biraz dikkatsiz okumuşsunuz sanırım. Böyle uzun bir yazıya kısa cevap vermek istemezdim ama tekrar okumanızı tavsiye ediyorum.

telike
08 Eylül 2016, 10:15
Fuat domaniç şeytan işi. Satsın araba alsın. Hem kışın da rahat rahat biner

Okan Sinan Ocan
08 Eylül 2016, 10:53
Ne zamandır bu kazayla ilgili yorumları okuyorum ve bazı kesim suçu aea ya yıkmış gibi bi izlenim var
Öncelikle şunu söylemek isterim suç arkadan çarpan fuatta hatta 10/10 suçlu niye mi sen arkadan gelip çarpıyorsun bir öndeki sürücünün sağa açılabilceğini düşünmen lazım belki önüne çukur çıktı ondan kaçma hamlesi yaptı iki yine mi hatalı olan öndeki sürücü
Her zaman söylerim bir motorcu kaza yapıyorsa suçlu kendisidir şayet arkadan bir araç üstüne çıkmadıysa
sen motorcuysan şayet tehlikeleri önceden sezeceksin aniden önüme araç çıktı aniden üstüme kırdı kapı açtı vs vs daha örnekler çoğaltılabilir
yukarıda dediğim gibi arkandan gelen bir araç üstüne çıkmadığı sürece
dikkat edin kazalara çoğu kurtarılabilcek kazalardır
bu kaza örneğinde olduğu gibi fuat arkadaşımız kamikaze gibi gaz açıp sağdan geçmeye çalışmasaydı yada aea nın sağa açılabilceğini düşünseydi şimdi hastanede olmayacaklardı
yukarıda bahsedildiği gibi intercom ile bağlantıları vardı da bu kazayı yaptılarsa durum dahada vahimdir gözümde

oocan hocamın dediği gibi fuat 160 a da sabitlese gazı benim gözümde suçlu değişmemiştir :)

Sevgili Alper,

Maalesef olayın başından beri senin ifade ettiğinin aksine ben de Fuat Domaniç e kazanın suçu yıkılmaya çalışılıyor gibi hissediyorum.

İddialar ve gerçeklere bakarsak ne dediğim daha iyi anlaşılabilir.

İDDİA 1: Fuat hiç tepki vermeyerek, Barkına bodoslama arkadan çarptı .

GERÇEK 1: Fuat Domaniç Barkına arkadan çarpmadı ... Temas yandandı ve kaçan motor MT10, çarpan motor Scrambler dı ... Fuat Domaniç temas anında neredeyse emniyet şeridine kadar kaçmıştı.


İDDİA 2: Fuat Domaniç öndekileri geçmek için gaz açtı...

GERÇEK 2: Fuat Domaniç süreç boyunca motorunun hızını hiç değiştirmedi.


İDDİA 3: Devrim ile Barkın intercomda Fuat geride kaldı yavaşlayalım demişler ve ondan sonra yavaşlamışlar.

GERÇEK 3: Hepimiz motosiklet kullanıyoruz, yanyana 160 km/s hızla giden ve üstelik üzerinde performans egsozu bulunan iki motorun üzerindeki sürücüler bırakın intecom u duymayı , kendi düşüncelerini bile net olarak duyamazlar. Büyük ihtimalle o gürültü yüzünden birbirlerini anlamadılar.


Bir konuda haklısın ama eksiksin , her biliçli sürücü sadece önündeki motorun yapabileceği manevraları hesaba katarak değil arkasındaki trafiğin de durumunu düşünerek pozisyon almalı . Sadece sağa kaçarak kurtulabileceği (ki kurtulmuştu zaten) bir pozisyonu ayna kontrolü olmadan gereksiz agresif bir frenle süslemek hiç te uzman olduğunu söyleyen sürücünün yapacağı iş değildir.

Sevgilerimle