PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Çıkma Parça Vs Orjinal Parça



cıbırlover1
07 Eylül 2016, 00:55
Merhaba Arkadaşlar;

Birçok konuda her daim çıkma parçaya karşı olduğumu motosiklet hırsızlığının en büyük sebebinin bu çıkma parça muhabbetinden kaynakladığını defalarca birçok konuda yazdım tartıştım.Hatta ileri gidip , motosiklette her an tehlike altındayız birisinin ahlı malını alıp çıkma parça takacağıma motora binmem param olunca değiştirim diyordum Sanırım çok büyük konuşmuş olacağım ki bugün Allah beni sınav yaptı...

Marş motorumun kömürü bitmiş olacak ki marş butonuna bastığım zaman sadece tık diyor ancak marş basmıyordu akümde kesinlikle bir sıkıntı yok.Çünkü arada çalışıyor arada çalışmıyor tamamen marş motorunun keyfine bağlı :).
Neyse yetkili servise gittim usta önce baktı sonra kömür bitmiş dedi.Sistemden marş motoru kömürüne baktık kodu bulduk firma üretmiyor yada sipariş veremiyoruz zaten fabrikada dahi yok kömür dedi. Eee napıcaz dedim. Çıkma marş motoru soralım istersen dedi . Tabi diyemedim çıkma parçaya ben karşıyım diye ama yine de "orjinali ne kadar diye" sorabildim... Çıkmanın fiyat 200 Tl orjinalin fiyat 900 Tl... Duyar duymaz zaten soğuk soğuk terler boşalmaya başladı.

Hayır çıkma gönlüm istemiyor orjinal cebim istemiyor. Makinayı sürekli vurduracak ortamım olsa ikisini de almayacağım.Ancak bir yere gidiyorum tam o sırada çalışmıyor hadi bakalım ittir ittir götürüyoruz.. Hayır insan kendi motorunu da çalıyor gibi görününce kötü oluyor.
Bu düşünceler içinde kara kara atladım motora..
Bir çok zaman bana her zaman yardımcı olan ustalığına güvendiğim kişiye gittim durumu anlattım ve bana kolay çözeriz dedi :) O an nasıl bir mutluluk .. Kendisi 50 tl nin altında hiç parça değiştirmeden şuan sorunumu çözmüş gibi gözüküyor ...

Neyse moto sohbete konu açtığım için biraz içimi döktüm ancak eğer çözülmeseydi sorunum sanırım gel git çıkma parçayı istemeye istemeye alacaktım. Bu durumda sizler olsanız napardınız merak ediyorum açıkcası.
900 Tl ye orjinal marş motoru mu 200 e çıkması mı ?

Yolcu0
07 Eylül 2016, 00:59
bazen yan sanayi candırr kardeşşş :D

Carbondioxid
07 Eylül 2016, 01:02
Pabuç / kömür sorunu ise! , max 10-30 tl pabuç / kömür , 30-50 işçilik ile yüz gaymenin altında tamir edilebilinir .

150 Teklifle usta gerçekten usta ise, baştan çıkarılıp tamir ettirebilinir, pabuç/kömür uyumsuz olsa dahi press kaynak/lehimle hall edilebilinir vsvs.

Mamba09
07 Eylül 2016, 01:20
hocam kömürü sanayide çok uygun rakamlara hallederler. kömürse sıkıntı yenisini alma.

ayrıca, çıkma parçayı doğru yerden alırsan sıkıntı yaşamazsın vicdanen. yani ben eski motoruma gereken bi kaç parçayı alırken ebaydan alıyordum. adam motorun kaç milde olduğunu, kazalı fotoğrafını, şasi numarasını(bir kaç rakamı sansürleyerek), o motorun ona ait olduğunu gösteren faturayı koymuş. hatta bu fatura nedir gibisinden araştırmıştım anlamayıp, sigorta şirketinden mi satın almış, kaza yapan adamdan mı pek anlayamadım, o şekilde bir belge. fena tuhafıma gitmişti ama alırken kafam rahat olmuştu. "hee motor kazalı, o parça sağlam" gibisinden. ama adı çıkmış bi kaç kişi var istanbulda. aman diyeyim bulaşma dostum aman.

dovahhkin
07 Eylül 2016, 01:23
Yetkili servise gitmeyin sizi opecek

Cikma almayın ama Sahibinden de kazali motosikletlerin bolumunden sahiplerine ulasip sorabilirsiniz

Guncel motorun resmini isteyin resimler harici o zaman guvenilebilir

Çünkü perte ayrilan cok motor var parca fiyatlarından dolayı