PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : gaz verince stop



ozgurfs
31 Ağustos 2016, 22:29
sorun bu arkadaşlar çözüm önerisi olan var mıdır ?

IRau
31 Ağustos 2016, 22:40
gaz verme stop etmesin

EmreKocyigit
31 Ağustos 2016, 23:13
gaz verme stop etmesin

yemin ederim aklıma gelmişti

ozgurfs
01 Eylül 2016, 01:04
salak mısınız ?

exhell
01 Eylül 2016, 01:06
debriyajla sür

öyle bi konuya , böyle cevap.

ozgurfs
01 Eylül 2016, 01:13
debriyajla alakası yok rölantid eçalışıyor gaz verince stop ediyor

Carbondioxid
01 Eylül 2016, 01:15
sorun bu arkadaşlar çözüm önerisi olan var mıdır ?

Detay yazmalısınız , eleştiriler haklı (kırılmamak gerek, bazen sert olunuyor) , söz gelimi ;

henüz kalkarkenmi stop yaşanıyor ?,

hangi devirlerde ?,

nasıl başladı ? (yıkama sonrası, düşme, çarpma vs)

benzin durmu,?

benzin istasyonu değişme ?

depo havalandırma sübabı temizmi ? (geçenlerde benzer problem konusu açılmış idi)

benzin filitreniz tıkanmış mı ? en son ne zaman değiştiniz ?

vsvsvsv.

ozgurfs
01 Eylül 2016, 02:10
karb temizledikten sonra oldu

shooter1
01 Eylül 2016, 02:17
sorun karbüratörde

ozgurfs
01 Eylül 2016, 02:52
yav karbüratörde de main jet mi idle jet mi tıkalı mı slide mı hatalı bilen biri yazarsa sevinirim

shooter1
01 Eylül 2016, 03:40
kim temizlediyse ona geri götür adam gibi iş yap de

search16
01 Eylül 2016, 05:45
Karbüratör hava ayarını tam yapamamışsın yada yapamamışlar. Sorun bu.

ozgurfs
01 Eylül 2016, 15:04
hava ayarı dediğin ayar karışım ayarı mükkemmel lütfen bilenlere sordum ezberden konuşmayalım

Carbondioxid
01 Eylül 2016, 15:10
Karbüratörü tamamen ayırıp bir çözücü/solvent banyosumu yaptınız?

Karbüratörünüz vakumlu diyaframa sahip modelmi , yoksa püskrtmelimi , diyaframa zarar eritme olmuş olabilir.

Hava/gaz ayarı kaçıklığı

Manifold kaçırması

Karbüratör iğne ayarı kaçıklığı

Şamandra ayar kaçıklığı

Meme'lerin tıkalı olması/ayarsız sıkılması/orjinal değerleri haricinde fazla/gevşek bırakılması

vsvsvsv , iyi bir usat motorunuzun servis manueli ile ayarlama gerek, elektrik/bobin/ateşleme sıhhatli buji randımanlı diyor iseniz.

ozgurfs
01 Eylül 2016, 22:00
rölanti çok ıyı yedek beyin ( cdi) var onla da denedim aynı bujiler yeni hava filtre temiz karbüratör diyaframlı manifolt yeni üst manifolt temizyırtık yok diyafram iğne vs sağlam jetler açık

şamandıra ayarı nasıl yapılır bilmiyorum

motorcu48
01 Eylül 2016, 22:55
stop deyince bajaj pulsar mı dıcektim:mrgreen:

mterayes26
02 Eylül 2016, 01:42
yemin ederim aklıma gelmişti

Manifoltu düzgün taktıysan hava almıyorsa, memeler gevşek kalmıştır. Kırmadan sık


stop deyince bajaj pulsar mı dıcektim:mrgreen:

ozgurfs
02 Eylül 2016, 02:47
memeler de sıkılı

search16
02 Eylül 2016, 03:36
hava ayarı dediğin ayar karışım ayarı mükkemmel lütfen bilenlere sordum ezberden konuşmayalım

Okadar aklım yetti kusura bakma. 96 yılından buyana motor kullanırım sayısız motor indirdim topladım aklım buna yetiyor bay çok bilmiş. Herkez bildiği kadar da yorum yapmış hepsine de yazanlardan fazla cevap vermişsin. Daha ne bekliyorsun anlamadık.

ozgurfs
02 Eylül 2016, 12:40
search 16 bilmiş değilim ki soruyorum burda ama alakasız cevaplar geliyor motor sökup takabilirsin bu başka birşey basit bi sorun gibi geliyor bana aama karbüratörden pek anlamıyorum bu sorunun cevabını verebilecek kişiler var onlardan cevap bekliyorum hava ayarı dediğin ayar iyi rolantide çalışıyor motor

Lucas
02 Eylül 2016, 13:52
search 16 bilmiş değilim ki soruyorum burda ama alakasız cevaplar geliyor motor sökup takabilirsin bu başka birşey basit bi sorun gibi geliyor bana aama karbüratörden pek anlamıyorum bu sorunun cevabını verebilecek kişiler var onlardan cevap bekliyorum hava ayarı dediğin ayar iyi rolantide çalışıyor motor

Motorun rölantide çalışması hava ayarının iyi olduğu anlamına gelmez ama.
İlk kural, bir cihazın en son çalışan halinden sonra hangi işlem yapıldıktan sonra çalışmadığına bakmaktır.
Dediğine göre karbüratör ile ilgili bir işlem yapılmış. Öncelikle sorununu orada aramak en mantıklısı.

ozgurfs
02 Eylül 2016, 18:52
hava filrresini kapatınca çalşıyor yüksek devirlerde tabi haliyle boguluyor bir süre sonra

mstf_gnc
03 Eylül 2016, 02:06
Soruya cevaben sayfalar dolusu yazı yazılabilir. herşey olabilir. ana eleman karbüratör ordan yola çıkarsan işi çözeceğine inanıyorum.

search16
03 Eylül 2016, 02:32
search 16 bilmiş değilim ki soruyorum burda ama alakasız cevaplar geliyor motor sökup takabilirsin bu başka birşey basit bi sorun gibi geliyor bana aama karbüratörden pek anlamıyorum bu sorunun cevabını verebilecek kişiler var onlardan cevap bekliyorum hava ayarı dediğin ayar iyi rolantide çalışıyor motor

Karbüratörlerle çok uğraştım. Sana şunu söyleyeyim önce. Motorun rölantide hava ayarın bozuk olsa da çalışır. Hava ayarı farklı bişey. Ani gaz vermede soğukken özellikle stop etme sorunu, soğukken düşük rölanti sıcakken yüksek rölanti yada tam tersi gibi sorunların nedenlerinden birisi hava ayarının bozuk olması. Yazmış olduğun sorunla bana gelenlerin çoğunun sorununu ben bu ayarla gideriyorum. Bazen 15 dk mı bazen 2 dk mı alıyor. Yeni alınan Cg modellerde kısa km sonra bu sorun başlar.Örnek 5, viteste giderken debriyajı sıkınca stop eder, güzel bir ayarla toparlar. Bahsettiğin sorun YBR lerde çok olur. Çok iyi hatırlarım gezilerimize katılan çoğu ybr de stop etme sorunu vardı ve hava ayarıyla motor soğukken ayarlarını gezide yapıp devam etmişizdir.
Neredeyse temizlenen tüm karbüratörlerde bu sıkıntı olur. Çoğu kişide bu sorunu yaşar. Benim aldığım salcano wolf te ilk zaman aynı sorundan stop ediyordu. İki üç defa yaptığım hava ayarından sonra hiç bir şeyi kalmadı. Motorun sesini dinlemeden durumunu bilmeden görmeden yapabileceğim tehşis bu. Kolay gelsin.

ozgurfs
03 Eylül 2016, 15:40
hava ayarı değil denedim

darkmotor
03 Eylül 2016, 16:45
Motorunuza daha büyük karbüratörmü taktınız acaba? Direk stop mu ediyor yoksa arasıra mı yapıyor bu olayı.

suatatak
03 Eylül 2016, 18:07
merhaba
elinizle hava filtresini kapattığınız da gaz verince çalışıyor diyorsunuz. inş doğru anlamışımdır. bu şekilde çalışınca bir süre sonra boğulması doğaldır.
Fakat hava akımını siz kısmadan gaz verince stop ediyorsa, karbüratörün püskürtme memeleri tıkalı yada kapış diyaframı yırtık yada yayı yeterli sertlikte değil yada gaz kelebeği ayağı ile kapış pompasını birbirine bağlayan metal çubuk bağlı değil yada karbüratör boğazına bakan kapış iğnesi tıkalı aklıma gelenler bunlar..

ozgurfs
03 Eylül 2016, 20:33
orjinal karbüratör arasıra değil gitmiyor motor

darkmotor
03 Eylül 2016, 21:35
Sıkıntın bence, gaz kolunu çevirdiğinde hava girişi oluyor fakat yakıt girişi olmuyor buda motoru stop ettiriyor.Elinizle filtreyi kapattığınızda piston havayı fazla çekemediği için benzini vakumlamaya başlıyor.Buda normal şartlarda benzin girişinin yetersiz olmadığını gösteriyor .Sıkıntı olabilecek parçalar ise Anajet ve iğne Anajet ve pilot jeti yanlış takmış olabilirmisin Anajetin uzun olması lazım.

cansd0
03 Eylül 2016, 22:43
sorun karbüratör,buji,pis benzin.Bunlardan biri.

darkmotor
03 Eylül 2016, 23:08
Düzeltme benzinin normal şartlarda yetersiz giriş yaptığını gösteriyor.

ozgurfs
04 Eylül 2016, 03:08
beklediğim mesaj buydu işte sağol darkmotor. hava kompresörle jetleri kontrol ettim açık gibi acaba slide açılmama sorunu olabilir mi? yani doğru kurulum yaptım elimle kontrol ettim yay itiş yapıyor. jet temizleme işini güzelce yaptım ışıkta kontrol etim fakar jetlerin bağlı olduğu kısımlar adını bilmiyorum eğer oralar tıkandıysa nasıl açılır onu da iblmiyorum tel ile denedim ama bir yere kadar ulaşıyor tel

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:34 ----------

Jetler in bağlandığı yerleri 08 mm gitar teliyle denicem son alarak

darkmotor
04 Eylül 2016, 22:23
İğne ayarıyla oynamışmıydın ortalama en alttan 2.sırada olur,yada iğne slideden çıkmış olabilirmi? eğer bunlarda sıkıntı yoksa ana jette sıkıntı olabilir. Tornavidayla söküp temizlemelisin.Hala sıkıntı varsa karbüratörün jiklesini yarım açıp geçici olarak motoru yürütebilirsin havayı yarı yarıya kesecektir.Son olarak karbüratörün alt kapağını açtığında benzinin miktarı fazlamı yoksa dibinde azmı? Eğer benzin haznesinin dibinde az varsa şamandıranın tıkadığı, benzinin geldiği ufak delikde tıkanmış olabilir.

shooter1
04 Eylül 2016, 23:17
yeni karbüratör al artık

Ok4N
05 Eylül 2016, 01:09
Benzer bi sorun bende yaşadım. Motor rolantide çalışıyor gaz verince stop ediyor. Benzin deposunda pas vardı biraz, onu temizledim. Bujileri benim motora uygun NGK buji ile değiştim (kodu cr6hsa) yakıt filtresini değiştim karbüratörü temizletip hava ayarı yaptırdım sorun ortadan kalktı.

ozgurfs
05 Eylül 2016, 01:26
yeni karbüratör al artık

Yeni karbüratör bi kanuni parasına ve yurtdışından bir ay beklemek gerek ben de biliyorum almayı

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:22 ----------


İğne ayarıyla oynamışmıydın ortalama en alttan 2.sırada olur,yada iğne slideden çıkmış olabilirmi? eğer bunlarda sıkıntı yoksa ana jette sıkıntı olabilir. Tornavidayla söküp temizlemelisin.Hala sıkıntı varsa karbüratörün jiklesini yarım açıp geçici olarak motoru yürütebilirsin havayı yarı yarıya kesecektir.Son olarak karbüratörün alt kapağını açtığında benzinin miktarı fazlamı yoksa dibinde azmı? Eğer benzin haznesinin dibinde az varsa şamandıranın tıkadığı, benzinin geldiği ufak delikde tıkanmış olabilir.

Jikleyle gidecek gibi oluyor yine puff stop ayarlar tam orjinalinde jetler temiz şamandıra da ayarlı benzin akışı jetlere kadar başarılı

darkmotor
05 Eylül 2016, 01:42
En son benzin hortumuna bakın çatlak olabilir.Tahliye hortumunun vidasını kontrol edin.Bujiyi kontrol etmekde de fayda var. Eğer pistona çarpma yaptıysa,buji ucundaki demir, platine çarpma etkisiyle yapışık olur oda ateşlemeyi engeller.Farklı bir bujiyle denedinizmi acaba.

ozgurfs
05 Eylül 2016, 01:56
iki silindir de çalışıyor rölantide sorun yok farklı bujilerle de denedim

altug34
05 Eylül 2016, 02:01
inan sorununla ilgili bir fikrim yok ama sorununu ingilizce arattım bi derya başlıklar çıktı. Genelde senin yaptığın işlemden sonra pisliğin başka yere taşınması gibi duruyor sorun.

tekrar detaylı temizleyince vidaların sökülmesi dahil sorun ortadan kalkıyor.

İstersen bi de ingilizce arat sorununu ama tekrar karbüratörünü temizlemen lazım gibi duruyor.

Fikir versin açısından yazdım.

EmreKocyigit
05 Eylül 2016, 02:16
Benzin musluğunu aradan kaldır, direk bağla. Benzin hortumlarını kontrol et bunlarda ufak tıkanıklık varsa gaz verdikçe motosiklet yemez söner.

ozgurfs
05 Eylül 2016, 02:48
inan sorununla ilgili bir fikrim yok ama sorununu ingilizce arattım bi derya başlıklar çıktı. Genelde senin yaptığın işlemden sonra pisliğin başka yere taşınması gibi duruyor sorun.

tekrar detaylı temizleyince vidaların sökülmesi dahil sorun ortadan kalkıyor.

İstersen bi de ingilizce arat sorununu ama tekrar karbüratörünü temizlemen lazım gibi duruyor.

Fikir versin açısından yazdım.
ingilizce ve ispanolca forumlar okudum farklı sebepler hep inat ettim ama

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:45 ----------


Benzin musluğunu aradan kaldır, direk bağla. Benzin hortumlarını kontrol et bunlarda ufak tıkanıklık varsa gaz verdikçe motosiklet yemez söner.

karburatore kadar herşey sağlam

darkmotor
05 Eylül 2016, 03:27
Geri dönüşüm hortumu varmıydı acaba katalitik konvertör olması lazım ,geri dönüşüm hortumunu bir süreliğine tıkayıp deneyebilirsiniz.Oda olmadı egzoz kurummu yaptı acaba.