PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha Yamaha Tracer 700 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11]

killingroad
10 Ocak 2024, 12:06
Normalde şamandırayı bozmamak için hem köküne kadar doldurmam hem de kullanmam, acaba kaç litre alacak diye merak ettim :) F-Trip olayını duymuştum, tek diş kaldığında kadranda aradım ama bulamadım bir türlü. Genelde hep su sıcaklığını takip ederek gidiyorum, odometre veya triplere pek bakmıyorum. Acaba trip 1 veya 2'nin mi açık olması gerek F-Trip'i görebilmek için.

75km maşallah, ben çok zorda kalmadıysam cesaret edemezdim herhalde :)

Trip1 veya Trip2'de olmanın önemi yok, ışık yandığı an otomatik f-trip'i göstermeye başlar.
Ben özellikle otomobilde ve o kadar kasmasam da motosiklette de takribi çeyrek depo olunca yakıt alıyorum, benzin pompasını soğutacak benzinin kendisi dışında bir şey yok çünkü..
Amaaa.. piste gidiyoruz, adam bir seansta yetecek kadar benzini koyuyor çıkıyor gazlıyor anasını satayım. Boşuna mı pimpirikleniyoruz diye de arada düşünmüyor değilim :)

XJ6'daki durum biraz mecburen olmuştu. Gökçeada'dan dönerken Çan-Biga yapalım dedik virajları övdüler diye, Çanakkale'den çıkınca alırız dedim ama, çıktık Çan 60km gibi bir tabela gördüm, dedim sıçtık =) Çan'a kadar koymuş benzinci, orada görmüş oldum ftrip'te 75km.

RS'le de geçenlerde Lüleburgaz dönüşü otobana girdikten hemen sonra benzinci vardı ona girecektik, otobana girdik baktım hala 2 diş, arkadaşa işaret ettim sonrakine gideriz diye. Sonra ilk benzinciye 2km kala tabelanın yanından geçerken tek dişe düştü, RS'te tek dişte ışık yanıyor 3,5l var anlamında.
Gider dedim rahatça, hızı 130'a sabitledik, 50km sonra tek diş de söndü 0 diş kaldı. Bu daha erken olur sanıyordum ben. Totalde ışıktan sonra 65km sonra da benzinciye girdik.

Lakin o kadar teknoloji olan motorda bir F-trip yok, allah tepelerinden baksın. 20 yıllık yamaha'da olan şey RS'te yok. Ne bileyim lan ben ışık ne zaman yandı? Çok uyuz oluyorum motorun bu özelliğine.

Khaira
21 Mart 2024, 12:00
Selamlar, ABS’yle ilgili bir problemim var. Bu motorun ABS’si çok mu zor devreye giriyor yoksa benim lastikler ve akü mü bitmiş? :)

Pek fazla sert frene ihtiyacım olmaz genelde, bugün kırmızıya dönen ışığı geç görmem sebebiyle yokuş aşağı sert frenleme yapmam gerekti. Progressive (kademeli sıkma) kullanmama rağmen ön teker kilitlendi ve kaymaya başladı, zor toparladım. Daha sonra boş yolda birkaç kez bilerek ön frene abandım, her seferinde ön tekeri kilitlemeye başladı. ABS ışığında sorun yok, 10km’yi geçince sönüyor. Fren hidroliğiyle alakalı olabilir mi bilemedim. Akü voltajı yetmiyor da ABS’yi devreye sokmuyor mu acaba? Lastiklerin tarihi biraz eski ama dişlerinde problem yok, 10 bin kilometre civarındalar. Eski tarihli lastik buna sebep olabilir mi? Hiç ABS problemi yaşamadığım için bilemedim..

Cyan
21 Mart 2024, 12:57
Selamlar, ABS’yle ilgili bir problemim var. Bu motorun ABS’si çok mu zor devreye giriyor yoksa benim lastikler ve akü mü bitmiş? :)

Pek fazla sert frene ihtiyacım olmaz genelde, bugün kırmızıya dönen ışığı geç görmem sebebiyle yokuş aşağı sert frenleme yapmam gerekti. Progressive (kademeli sıkma) kullanmama rağmen ön teker kilitlendi ve kaymaya başladı, zor toparladım. Daha sonra boş yolda birkaç kez bilerek ön frene abandım, her seferinde ön tekeri kilitlemeye başladı. ABS ışığında sorun yok, 10km’yi geçince sönüyor. Fren hidroliğiyle alakalı olabilir mi bilemedim. Akü voltajı yetmiyor da ABS’yi devreye sokmuyor mu acaba? Lastiklerin tarihi biraz eski ama dişlerinde problem yok, 10 bin kilometre civarındalar. Eski tarihli lastik buna sebep olabilir mi? Hiç ABS problemi yaşamadığım için bilemedim..

Lastiklerde sorun olsa ABS devreye erken girer. Tracer'in ABS sistemi biraz iptidai, devreye girse çok net hissedilir. Devreye girmiyor sanki...

espresso
21 Mart 2024, 13:19
Bana da devreye girmiyor gibi geldi.
Cyan'ın dediği gibi lastikler eski olunca çabuk kayar abs daha çabuk devreye girerdi.

Khaira
21 Mart 2024, 13:37
Teşekkür ederim cevaplar için, o zaman lastikleri eliyorum geriye ilk iş akü voltajını kontrol etmek kalıyor galiba. Fren hidrolikleri buna sebep olur mu, veya bakmam gereken başka bir şey var mı?

Tekrar bakacağım çok mu geç giriyor yoksa hiç mi girmiyor diye. Sanki biraz kafasına göre çalışıyor gibi geldi bana..

killingroad
21 Mart 2024, 13:43
Hidroliğin durumu ABS'ye etki edememeli. ABS'nin işi tekerdeki hız halkasından "0 oldum lan" bilgisini alınca basıncı kesip tekrar yöneltmek kabaca.
Tekerlekteki halkadan bilgi gelmiyor olabilir.
Bilgiyi alan sensör düzgün okuyamıyor olabilir.
Aküden de pek ihtimal vermiyorum, farın marın çalışıyor başka bir elektriksel sorun görmüyorsan sadece ABS'nin çalışmamasına neden olacak bir voltaj problemi saçma olur gibi.

Manette herhangi bir hissiyat var mı? Cyan'ın dediği gibi o ABS devreye girdiği an manette anlarsın bunu.

Vidos
14 Ağustos 2024, 14:20
Merhaba, 2 hafta önce 2019 model tracer 700 sahibi oldum. Arka üçlü çanta ve genelde artçılı kullanım düşünüyorum. Anlas viento turismo önerir misiniz.

espresso
14 Ağustos 2024, 15:55
Merhaba, 2 hafta önce 2019 model tracer 700 sahibi oldum. Arka üçlü çanta ve genelde artçılı kullanım düşünüyorum. Anlas viento turismo önerir misiniz.

Tracer'a Metzeler, Pirelli ya da michelin iyi gider.

Khaira
16 Ağustos 2024, 01:49
Merhaba, 2 hafta önce 2019 model tracer 700 sahibi oldum. Arka üçlü çanta ve genelde artçılı kullanım düşünüyorum. Anlas viento turismo önerir misiniz.

Bu makinada Anlas'dan uzak durun hocam, motor zaten yola düzgünce oturmuyor lastiklerle toparlamaya çalışıyoruz. Metzeler Roadtec 01-02 SE veya Michelin Road 5-6 tercih edin. Road 4 de tercih edilebilir ancak güncel olarak 5 ve 6 hakkında inanılmaz yorumlar mevcut. Bu arada hayırlı olsun, kazasız belasız güle güle kullanın.

Yobaaz
19 Ağustos 2024, 09:39
Merhaba, 2 hafta önce 2019 model tracer 700 sahibi oldum. Arka üçlü çanta ve genelde artçılı kullanım düşünüyorum. Anlas viento turismo önerir misiniz.

Anlası düşmanıma dahi önermem

Khaira
27 Ağustos 2024, 01:59
Selamlar CP2 severler, uzun süredir forumda pek aktif değildim ara ara gir çık yapıyordum fırsat buldukça. Tracer'ı alalı neredeyse 9 ayı*devirdik, bu motoru almaya niyetlenip kullanıcıdan az yorum bulanlar için burayı biraz yukarda tutayım dedim :)

50 bin kilometrede ilk sahibinden aldığım motorum bugün itibariyle 65.000 kilometreyi gördü. Son 15 bin kilometredir bana hiçbir sıkıntı, arıza çıkartmadı. Bir ABS problemim vardı, Metzeller Roadtec 01 SE'ye geçiş yapıp hidrolik yağını komple değiştirince tüm fren problemlerim kökten çözüldü. Motor gidiyor, duruyor, yola oturuyor ve virajlarda yatıp kalkarken hissettirdiği güveni boşa çıkartmıyor. Tabii kesinlikle daha iyi bir amortisör sistemine ihtiyacı var.

Bugün itibariyle 65.000 kilometre boyunca hiç değişmemiş eksantrik zincir ve gergisini değiştirttim. Henüz ses bile yapmıyordu ama kafamda soru işareti olmasın, nispeten rahat olayım diye değiştirttim. 26 Ağustos 2024'de 8500 zincir+gergi ve 4000 de işçilik ödemesi yaptım, özel servis. Merak edenler için 40 bin kilometrede eğer ses yapmaya başladıysa değişimi tavsiye ediliyor hatta çoğu yetkili servis değiştiriyor, ses yoksa devam deniyor.

5 bin kilometrede 1 yağ-yağ filtresi değiştirdim. Kitapçıkta 10 bin deniyor ancak çoğu Tracer kullanıcısı şehir içi kullanımda 5 binde değiştiriyor. En son 40 binde değişen buji ve hava filtresini 60 binde değiştirdim, özellikle 58-59 bin kilometre civarlarında motorun çekiş problemlerini hissediyordum. Filtre+buji değişince kendine geldi.

Givi ön cam + GP Kompozit'in çift bağlantılı deflektörünü taktım motora. Orjinal camıyla çile olan uzun yollar artık muhteşem geliyor, durup durup +300km yol yapasım geliyor. Kaan Elektronik'ten de 2 tane sis farı aldım, tüm aksesuarlarla motor heybetli duruyor hoşuma gitmedi değil.

15 bin kilometrenin yaklaşık 7-8 bin kilometresini artçılı yaptım, neredeyse tüm uzun yollarıma artçılı gittim. Artçı konforu rahat, motorun çekişi ve kontrolü de yeterli düzeyde. Yine de 900 GT alttan alttan dürtmüyor değil, biraz daha güç ve tork olsa tadından yenmezmiş.

Bu arada makina tamamen karadüzen. Bir ABS var gerisi bilek. Son 9 ayda bir sürü farklı motosiklet tecrübe etme fırsatı buldum, orta segmentte Tracer gibi sağı solu belli olmayanına denk gelmedim. Şu an dönüp baktığımda Dominar 250'den Tracer 700'e cahil aklıyla geçiş yapmışım demiyor değilim. Özellikle arkada +70 kilo bir artçı olduğunda 1-2-3'de çok kolay bir şekilde tekere geliyor makina, biraz sert kullanınca gidon boşa düşüyor. Tecrübesiz ve eğitimsiz sürücü motoru kesinlikle değil bence.

Kendisiyle şu anlık çok mutluyuz, darısı gönlündeki motora sahip olmak isteyenlerin başına :)

Vidos
14 Eylül 2024, 11:33
Selamlar CP2 severler, uzun süredir forumda pek aktif değildim ara ara gir çık yapıyordum fırsat buldukça. Tracer'ı alalı neredeyse 9 ayı*devirdik, bu motoru almaya niyetlenip kullanıcıdan az yorum bulanlar için burayı biraz yukarda tutayım dedim :)

50 bin kilometrede ilk sahibinden aldığım motorum bugün itibariyle 65.000 kilometreyi gördü. Son 15 bin kilometredir bana hiçbir sıkıntı, arıza çıkartmadı. Bir ABS problemim vardı, Metzeller Roadtec 01 SE'ye geçiş yapıp hidrolik yağını komple değiştirince tüm fren problemlerim kökten çözüldü. Motor gidiyor, duruyor, yola oturuyor ve virajlarda yatıp kalkarken hissettirdiği güveni boşa çıkartmıyor. Tabii kesinlikle daha iyi bir amortisör sistemine ihtiyacı var.

Bugün itibariyle 65.000 kilometre boyunca hiç değişmemiş eksantrik zincir ve gergisini değiştirttim. Henüz ses bile yapmıyordu ama kafamda soru işareti olmasın, nispeten rahat olayım diye değiştirttim. 26 Ağustos 2024'de 8500 zincir+gergi ve 4000 de işçilik ödemesi yaptım, özel servis. Merak edenler için 40 bin kilometrede eğer ses yapmaya başladıysa değişimi tavsiye ediliyor hatta çoğu yetkili servis değiştiriyor, ses yoksa devam deniyor.

5 bin kilometrede 1 yağ-yağ filtresi değiştirdim. Kitapçıkta 10 bin deniyor ancak çoğu Tracer kullanıcısı şehir içi kullanımda 5 binde değiştiriyor. En son 40 binde değişen buji ve hava filtresini 60 binde değiştirdim, özellikle 58-59 bin kilometre civarlarında motorun çekiş problemlerini hissediyordum. Filtre+buji değişince kendine geldi.

Givi ön cam + GP Kompozit'in çift bağlantılı deflektörünü taktım motora. Orjinal camıyla çile olan uzun yollar artık muhteşem geliyor, durup durup +300km yol yapasım geliyor. Kaan Elektronik'ten de 2 tane sis farı aldım, tüm aksesuarlarla motor heybetli duruyor hoşuma gitmedi değil.

15 bin kilometrenin yaklaşık 7-8 bin kilometresini artçılı yaptım, neredeyse tüm uzun yollarıma artçılı gittim. Artçı konforu rahat, motorun çekişi ve kontrolü de yeterli düzeyde. Yine de 900 GT alttan alttan dürtmüyor değil, biraz daha güç ve tork olsa tadından yenmezmiş.

Bu arada makina tamamen karadüzen. Bir ABS var gerisi bilek. Son 9 ayda bir sürü farklı motosiklet tecrübe etme fırsatı buldum, orta segmentte Tracer gibi sağı solu belli olmayanına denk gelmedim. Şu an dönüp baktığımda Dominar 250'den Tracer 700'e cahil aklıyla geçiş yapmışım demiyor değilim. Özellikle arkada +70 kilo bir artçı olduğunda 1-2-3'de çok kolay bir şekilde tekere geliyor makina, biraz sert kullanınca gidon boşa düşüyor. Tecrübesiz ve eğitimsiz sürücü motoru kesinlikle değil bence.

Kendisiyle şu anlık çok mutluyuz, darısı gönlündeki motora sahip olmak isteyenlerin başına :)

Sis farlarının, linkini paylaşır mısın, memnun musun ayrıca. Ön cam ve deflektörü de rica edeyim :cherry:

Khaira
15 Eylül 2024, 20:27
Sis farlarının, linkini paylaşır mısın, memnun musun ayrıca. Ön cam ve deflektörü de rica edeyim :cherry:

Sis farlarını Kaan Elektronik'ten almıştım yanlış hatırlamıyorsam şu olması lazım: https://kaanelektronik.com/urun/knmaster-cheetah-s-30w-cakarli-motosiklet-off-road-sis-fari/

Baya memnunum. Uzun, kısa ve çakar modu var. Gündüzleri uzun, karanlıkta kısa modda kullanıyorum inanılmaz yeterli oluyor. Sadece ayakları biraz sıkıntılı, benim Givi koruma demirine tam uymadı biraz aparat vs. uydurmak gerekti.

Ön cam Givi'nin tur camı ancak hiçbir yerde stokta yok. Şans eseri sahibinden'de 2.el bulup almıştım. Diğer seçenekler Puig (fiyat çok yüksek) ve GP Kompozit (fiyat uygun ama görünüş biraz kaba). GP kullanıp memnun kalan çok kişi var.

Deflektör de GP Kompozit'in çift bağlantılı deflektörü. Camla uyumlu olsun diye füme aldım ama hava karardığında hala yoldaysam indirmem gerekiyor. Kaskımın camı iridyum kırmızı, önde füme cam olunca karanlıkta hiçbir şey gözükmüyor kesinlikle alacaksanız şeffaf tavsiye ediyorum :) Bu arada cam ve deflektörden aşırı memnunum, neden daha önce almadım diye sorguluyorum her kullandığımda. Uzun yolda vazgeçilmez oldular benim için, başka türlü Tracer'da rüzgara tahammül edilmiyor. Deflektörü sırf uçacak mı diye bakmak için boş yolda +210'a kadar denedim, hiçbir problem yaşamadım; genelde otoban sürüşlerim 140-160 arası.

Vidos
16 Eylül 2024, 09:54
Çok teşekkür ediyorum, GP kompozit tur camıve deflektör sipariş ettim. Ancak benim koruma demirimde GİVİ mark, aklımda sis farı ile ilgili birkaç soru işareti oluştu. Sadece linkteki ürünü mü sipariş ettin yoksa yanında sipariş ettiğin ürünler oldu mu (Düğme, bağlantı ayağı vs.) Alsam montajını yaparken sıkıntı yaşar mıyım. Givi marka koruma demirn varsa tavsiye etmem alma der misin yani?

Khaira
17 Eylül 2024, 23:48
Çok teşekkür ediyorum, GP kompozit tur camıve deflektör sipariş ettim. Ancak benim koruma demirimde GİVİ mark, aklımda sis farı ile ilgili birkaç soru işareti oluştu. Sadece linkteki ürünü mü sipariş ettin yoksa yanında sipariş ettiğin ürünler oldu mu (Düğme, bağlantı ayağı vs.) Alsam montajını yaparken sıkıntı yaşar mıyım. Givi marka koruma demirn varsa tavsiye etmem alma der misin yani?

Ben gidip direkt mağazadan satın aldım, yanında sadece ekstra düğme aldım. Montajı kendiniz yapacaksanız röleye ihtiyacınız olacak.

Sizin Tracer kaç model? Benim 2016, eski kasa yani. Yeni kasaların koruma demirleri farklı olduğu için problem yaşanmayabilir, bir de Givi'nin de bir sürü farklı koruma demiri var aynısı da olmayabilir :) Montajda maksimum sıkıntı yaşayacağınız nokta bakış açısı olabilir, benimkiler mecbur biraz yukarı baktılar aynaya aynaya vuruyor milletin.