PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Suzuki Suzuki SV650A (Yeni Gladius) kullanıcıları bilgi paylaşım başlığı



Sayfa : [1] 2 3

Jeridan
22 Temmuz 2016, 12:06
Merhaba Arkadaşlar ;

Böyle bir başlık yoktu o yüzden kendim açmayı deniyorum. Suzuki'nin yeni motoru olan SV650A aldım. Bu başlığı 3'üncü defa açmaya çalışıyorum bakalım bu defa açılacak mı?

Eğer motorla ilgili merak ettiğiniz konular var ise dilim döndüğünce yanıtlamaya çalışırım. Birkaç foto ekliyorum. Halihazırda eski motorum Suzuki Inazuma ile videolar çektiğim Kabil'in seyir defteri diye bir kanalım var youtubeda. Oraya bu motorla ilgili de videolar ekleyeceğim yakında. Motoru dün akşam teslim aldım. Dolayısı ile henüz 100 kilometrede. Biraz daha yol yapayım fikirlerimi yazarım motorla ilgili. Şu an söyleyebileceğim tek şey çok memnunum aldığıma.

http://i.hizliresim.com/VYjGDP.jpg
http://i.hizliresim.com/v43lPp.jpg
http://i.hizliresim.com/mL0aoP.jpg
http://i.hizliresim.com/EJjBDq.jpg
http://i.hizliresim.com/jnda6j.jpg
http://i.hizliresim.com/B2j1zD.jpg
http://i.hizliresim.com/nr4alR.jpg
http://i.hizliresim.com/Zdla3k.jpg
http://i.hizliresim.com/o7JaV7.jpg
http://i.hizliresim.com/1dR3EG.jpg
http://i.hizliresim.com/QMj0G3.jpg

taylan730
28 Temmuz 2016, 08:52
İlgimi çeken motorlardan sv650a. Başlık açılması çok iyi olmuş, aksesuar, bilgi, kullanım bakım hakkında türkiyede herhangi bir forumda paylaşım yoktu, umarım kapanmaz ve diğer suzuki sahipleri de burada paylaşım yapar

SubtleGroove
29 Temmuz 2016, 10:03
Öncelikle motorunuz hayırlı olsun; tekeriniz düz bassın.

SV650A benim de satın almayı ciddi ciddi düşündüğüm bir model. O yüzden, sizin gibi nihai kullanıcıların deneyimleri, en azından benim gibi bu modelin potansiyel müşterileri için, en gerçekçi kriter olacak.

Takipteyiz.

Jeridan
01 Ağustos 2016, 16:39
Teşekkür ederim dilim döndüğünce yanıt vermeye çalışırım motosikletle ilgili sorularınıza.
1000 km rodaj dönemi bitti. Bu dönemde motoru çok zorlamadan ilk 800 km de 5000 devir altında. Farklı vites aralıkları ve devirlerde şehir içi ve şehriler arası yollarda sürdüm. Son 200 km 7000 devir seviyesine kadar çıktım tüm viteslerde.

Amortisörler daha önceki motosikletim inazumaya göre biraz daha sert tarafta ancak bu özellikle virajlarda büyük avantaja dönüşüyor. Stabilize ve bozuk yollarda az da olsa daha çok sarsıntı yaşıyorsunuz. Ancak bu normal. Neticede bu amortisörler 75 bg 650 cc bir motosiklete göre ayarlanmış.

Yarın 1000 bakımı yapılacak. Sonrasında ise üst devirlerdeki tepkilerini göreceğiz.

ABS'sini başarılı buldum. Lastikleri Dunlop Sportmax (J) Takımı 1500 TL civarında bu lastiğin. Piyasada adı herkesçe ezberlenmiş olan Diablo Rosso'ya göre biraz daha sert hamurlu. Ancak yol tutuş ve lastik ömrü ters orantılıdır. Müthiş tutar silgi gibi denen lastik aynı zamanda silgi gibi biter de.
Bana göre bu lastik optimum bir karakter sunuyor. Yol tutuşu ve ömrü her ikisi açısından da ortalamanın üzerinde. (Daha önce kullandığım lastiklere oranla / pek çok markayı kullanma fırsatım oldu)

Viraj alışı tam bir eğlence. Kalem gibi gidiyor baktığınız yöne. Ben pek beğendim.
Nispeten hafif ve ufak tefek oluşu ise trafikte oldukça kolay bir kullanım sağlıyor.

Bana göre en büyük dezavantajı çizgilerindeki geleneksel hava nedeni ile pek çok kullanıcı tarafından tercih edilmeyecek oluşu. Bu da aksesuar konusunda ülkemizde geniş seçenek olmayacak demektir.

Benim gibi bazı kullanıcılar ise şeklini bir yana bırakıp sürüş dinamiklerine bakarak karar vereceklerdir. Açıkçası tahminlerimde hiç yanılmadım bu model konusunda. Kullanım keyfi ise beklentimin oldukça üzerinde. Ben memnunum. Beğenmeyene de saygı duyarım.

Aslında MT07 ABS ile aynı fiyatta olmasına rağmen ülkemizde Suzuki Global'in olmayışı ve distribütörün işinize gelirse fiyat politikası nedeni ile fiyatı emsali MT07 ye göre biraz yüksek kalmış. Aradaki farkı kabul etmek etmemek şahsi meseledir. Ben küfrederek de olsa bu motosikleti almak için aradaki fiyat farkını verdim.

Diğer yandan vergi diliminde bir alt sınıftan vergilendirildiği için uzun vadeli kullanımda bu aradaki fiyat farkını MT07'de vergi olarak ödeyecektir kullanıcıları. Yani öyle yada böyle paramızı fazla fazla alacaklar kaçarı yok.

Ben sıfır aldım , faturamda 10000 TL üzerinde vergi var. Geri kalan da motosikletin kendi parası. Varın gerisini siz düşünün.

Vergi mergi yine sigortalarım yandı konuyu dağıttım.

Aksesuar diyorduk.
Şu an bu modele orjinal cam sadece Kappa (KA3111 füme) ve Givi (A3111 füme) tarafından yapıldı. Şekli çok güzel duruyor ancak rüzgar kesme anlamında pek bir işe yaramaz. (Puig'den edindiğim tecrübeye göre)

Gidon bağlantılı her universal cam kullanılabiliyor. Eski Suzuki GN serisinde sanıyorum 80 90 lı yıllarda klasik bir cam kullanılıyordu ve ben çok beğenirdim. O cama en yakın bulabildiğim model Givi'nin gidon bağlantılı olan modeli A660. Ben onu aldım çok da yakıştığını düşünüyorum.

Bunun dışında Suzuki orjinal aksesuar olarak ;
Flyscreen (sadece görüntüden ibaret plastik bir far üstü parça)
Spor sele (kullanmadan yorum yapamam ancak yarım santim kadar daha yüksek)
Number plate (arka granaj parçası altına monte edilen üzerine numara yazılan bir plastik)
Engine fairing (alt bölümde sanayide sakal denen motorun alt kısmına giydirilen bir granaj parçası / gereksiz buluyorum) üretmiş ancak distribütör tabii ki getirmedi bu parçaları. Yakın zamanda da getireceğini sanmıyorum belki önümüzdeki sezon. Ancak bana sorarsanız bu orjinal aksesuarlardan işe yarar hiçbir şey yok açıkçası.

Çanta demiri irfan (irf motor) muhtemelen yapacaktır süreyi bilmiyorum.
Givi kappa henüz yapmadı bildiğim kadarı ile.

Motor koruma demiri SW Motech (bana göre korkunç kötü bir tasarım) ve Hepco Becker (bunu çok beğendim) yaptı. Yine Hepco Becker arka çanta ve yan çantalar için birbirinden bağımsız taşıma demirleri yaptı. Ancak fiyatlar tabii ki alman kalitesine orantılı. Elcik koruma Givi ve Kappa da var şu an. Türkiye'de henüz yok.

Şimdilik söyleyebileceklerim bunlar. Merak ettiğiniz bir husus varsa yanıtlamaya çalışırım. Camı monte ettikten sonra biraz yol yaptım birkaç da fotoğraf çektim. Onları da ekleyeyim.

http://i.hizliresim.com/r9PG03.jpg
http://i.hizliresim.com/PMXj7O.jpg

SubtleGroove
01 Ağustos 2016, 17:26
Kitap gibi yazmışsınız; çok teşekkürler, ne diyeyim :)

"...Aradaki farkı kabul etmek etmemek şahsi meseledir. Ben küfrederek de olsa bu motosikleti almak için aradaki fiyat farkını verdim..."
Bu noktada tamamen aynı şeyi düşünüyoruz. Evet MT-07'den neredeyse 2000 TL daha pahalı (yurtdışında birebir aynı fiyata satılmalarına rağmen) fakat MT-07'yi fazla köşeli, agresif, v.s. bulan bizim gibi alıcılar için bu fiyat farkını ödemek kişisel tercih meselesi olacaktır. Şahsen ben de motosiklete 25.000+ TL yatırım yapma noktasında kendimi yeterince ikna edersem aradaki bu farkı küfrederek vereceğim. Aradaki vergi farkı benim de tek avuntum olacak bu durumda...

İlave aksesuarlar konusunda pek bir beklentim neyse ki; zaten olursa da artık yurtdışı (Aliexpress, v.s.) seçeneklerini zorlayacağım.

Inazuma ile toplam 10 dk.lık tecrübeme dayanarak SV650A'da süspansiyonun o kadar konforlu olmasını zaten beklemiyorum; o kadar yumuşak ve konforlu süspansiyonla, sizin de söylediğiniz gibi, 70+ beygirlik bir motora virajda bu kadar kolay hakim olunamayabilir. Ayrıca ben Pulsar 200NS kullanıcısıyım, her çukurda/tümsekte iç organlarımın yer değiştirmesine alışkın insanım; bana sert gelecek süspansiyon daha üretilmedi :)

Bu motosikletle ilgili kendi adıma merak ettiğim 2 nokta var:
Birincisi, Inazuma'dan SV650A'ya geçtiğinizde gaz tepkisi ve hakimiyeti anlamında sıkıntı/korku yaşadınız mı? Sizin yorumunuz benim için geçerli referans olacak çünkü benim kullandığım Pulsar 200NS ile Inazuma arasında çok büyük fark hissetmemiştim (tabii ki Inazuma'nın daha yumuşak ve kararlı bir gaz tepkisi vardı ama beni korkutacak bir fark görmemiştim).
İkincisi, ağırlık dengesini nasıl buldunuz? Inazuma kullanmış insana ağırlık sorulmaz ama ... MT-07 ile aralarında yaklaşık 20 kilo olmasına rağmen ben showroom'da üzerine oturduğumda SV650'yi bacaklarımın arasında daha rahat dengelediğimi hissetmiştim.
İstanbul'da teste açık bir SV650A bulamadığım için ancak showroom'da üzerine oturduğum kadarı ile yorum yapabiliyorum.

Cevaplar için şimdiden çok teşekkürler.

Carbondioxid
01 Ağustos 2016, 17:52
Kazasız belasız , güle güle kullanın.

Mümkün ise yanyana foto olan gri tencereyi , detaylı tanıtırsanız makbule olur idi , dönüş sıası(gidon dönüş çapı dar olduğu söyleniyor) , sürüş gaz egzoz, son viteste her devirde düz yolda mesela 3000 devirde son viteste kaç süratte olmakta vsvsv, iğneden ipliğe yeri değil ancak, tenere 660 için doyurucu bu soruları içeren bir inceleme yok , ön çamurlukta crosslara uyumlu olsun diye modifiye edilmiş, gördümde ondan şe ettimdi^^

Jeridan
01 Ağustos 2016, 20:20
Bu motosikletle ilgili kendi adıma merak ettiğim 2 nokta var:
Birincisi, Inazuma'dan SV650A'ya geçtiğinizde gaz tepkisi ve hakimiyeti anlamında sıkıntı/korku yaşadınız mı? Sizin yorumunuz benim için geçerli referans olacak çünkü benim kullandığım Pulsar 200NS ile Inazuma arasında çok büyük fark hissetmemiştim (tabii ki Inazuma'nın daha yumuşak ve kararlı bir gaz tepkisi vardı ama beni korkutacak bir fark görmemiştim).
İkincisi, ağırlık dengesini nasıl buldunuz? Inazuma kullanmış insana ağırlık sorulmaz ama ... MT-07 ile aralarında yaklaşık 20 kilo olmasına rağmen ben showroom'da üzerine oturduğumda SV650'yi bacaklarımın arasında daha rahat dengelediğimi hissetmiştim.
İstanbul'da teste açık bir SV650A bulamadığım için ancak showroom'da üzerine oturduğum kadarı ile yorum yapabiliyorum.

Cevaplar için şimdiden çok teşekkürler.

Selamlar SubtleGroove ;

Birinci sorunun yanıtı bileğinizde gizli. Gaz koluna çok yumuşak davranırsanız öyle korkulacak bir tarafı yok bu motorun. Zaten yapısı gereği agresif bir blok yok üzerinde. 2 silindir V motor oldukça lineer ve kararlı bir gaz tepkisi veriyor. Bir de yanlış anlaşılan bir konu , Low RPM Assist konusu. Bu yerli yabancı pek çok incelemede sanki yokuş kalkış desteği gibi lanse edildi ancak teknoloji bundan daha fazlası. Adı üzerinde tüm viteslerde düşük devirde sensörler ve ikinci bir gaz kelebeği yardımı ile hava yakıt karışımı dengeleniyor. Bunun getirisi motor yüksek viteste ve düşük devirdeyken alt devirlerde yığılmıyor. Örneklendirecek olursam trafikte herhangi bir durumda yüksek viteste ve düşük devirde kaldığınızda gaz verirsiniz motor ataletle yığılır , çekişin düştüğünü fark eder vites düşürürsünüz , sonra ivmelenme çok ciddi şekilde artar. Bunda ise aynı durumda gaz verdiğinizde doğrusal şekilde devir yükseliyor ve motor hızlanıyor. Yani sadece bir tür kalkış desteği değil. Bu özellikle büyük hacimli motora yabancı biri için tüm viteslerde oldukça sürücü dostu bir özellik.

Bunun dışında gaz turu inazumaya göre biraz daha kısa. Bu şu demek elinizin altındaki gücü bileğinizde daha kısa bir çevrimle kontrol ediyorsunuz. Dolayısı ile çok yumuşak gaz vermeye alışmalısınız. 1 den 2 ye , yada 2 den 3 e atıp harş diye gaz kolu çevirmek normal bir haraket bizim için 250 cc tarafında. Bunda ise aynı durumda motor tekere geliyor.

Ancak bu sizi korkutmasın dediğim gibi yumuşak kullanımla bu motoru 250 cc den daha rahat kullanırsınız. Asıl tehlike başka yerde. Viraja giriş. Viraj içi gaz açma.

Bu tarafta yüksek hacimde bir tehlike var yeni geçen için. Bu da sürat illüzyonu. Kaba bir örnekle otobanda 180 le 10 dakika otomobil sürdükten sonra 90 a düşerseniz sanki duruyormuşsunuz gibi gelir. Hız algınız çabuk yanılır. İşte bu tehlikeli olan kısım.

Normalde 80 90 la girdiğiniz virajlara büyük hacim çok kolay hızlandığı için farkında olmadan 110 130 la girmeye başlarsınız. İşte bu noktada 250 cc de yaptığınız kolayca toparladığınzı çizgi hataları çok ciddi problemler haline gelir. O yüzden geçişten sonra mutlaka kendinize yeterince alışmak için zaman tanıyın.

Diğer bir konu viraj içinde gaz açarken yine çok yumuşak gaz açmak gerek. Burada 250 cc den alıştığınız hızla gaz açarsanız arka teker power sliding'e düşecektir. Yani hafif hafif viraj dışına kayma eğilimi gösterecektir. Bu hususlarda eline (beline diline=) hakim olduktan sonra korkmaya ürkmeye gerek yok. İnanın bana kullanımı daha kolay ve zevkli.

Ağırlık ve denge konusuna gelirsek. Ağırlığına rağmen ben inazumayı çok dengeli bulan bir adamım. Bunda ise ağırlık merkezi biraz daha aşağıda ve ortada. Bunun sonucu inazumadan bile daha dengeli ve kolay kontrol ediliyor. Gazı yumuşak kullanarak çok düşük süratlerde neredeyse durma noktasında motosikleti çok kolay kontrol edebilirsiniz. Trafikte zaten çok dar ve küçük bir motor hacmine göre. O yüzden neredeyse scooter kullanır gibi rahatım desem abartmış olmam sanırım. Aynı şekilde dar depo da motoru dizlerinizle çok kolay tutmanızı sağlıyor.

Yine de benim söylediğim her şey benim aldığım gördüğüm taraftır. Test motoru var mı bilmiyorum. Varsa mutlaka test edin. Yoksa bayileri taciz edin binmeden mi alayım gazoz kapağı vermeyeceğiz para vereceğiz diye =) Bayi bu konuda yardımcı olacaktır sanıyorum. Kendiniz kullandığınızda zaten tüm bu anlattıklarımdan fazla fikir edineceksiniz. Hep söylediğim gibi en iyi motor sizin beklentinizi karşılayan motordur. Güç ağırlık tork vb teknik özellikler kağıt üstünde değerlidir sadece.


Kazasız belasız , güle güle kullanın.

Mümkün ise yanyana foto olan gri tencereyi , detaylı tanıtırsanız makbule olur idi , dönüş sıası(gidon dönüş çapı dar olduğu söyleniyor) , sürüş gaz egzoz, son viteste her devirde düz yolda mesela 3000 devirde son viteste kaç süratte olmakta vsvsv, iğneden ipliğe yeri değil ancak, tenere 660 için doyurucu bu soruları içeren bir inceleme yok , ön çamurlukta crosslara uyumlu olsun diye modifiye edilmiş, gördümde ondan şe ettimdi^^

Merhaba Carbondioxid ;

Teşekkür ederim. Tenere yakın bir arkadaşımın. Bu başlık altına taşımak çok doğru olmaz bu konuyu. Ben uzun kilometreler kullanmadım onu. Ama kendi görüşümü kısaca iletebilirim. Tenere'nin hedeflediği yer şehir içi kullanım değildir. Bu açıdan tam dönüş için benim motoruma kıyasla daha geniş alana ihtiyaç duyar kitap üzerinde. Lakin Özgür benim dönemediğim açıda o motoru oyuncak gibi döndürür o ayrı konu =) Devir sürat ilişkisi yada ayrıntılı inceleme için arkadaşıma bir sorarım vakti müsait olduğu bir zaman bu soruları yanıtlayacak bir inceleme çekeriz kısmet olursa. Rusya'ya gider , oradan Kırgızistan üzerinden sürmeye devam ederim. Ya da bu baharda planım afrikada sürmek diyorsanız tenere biçilmiş kaftandır. Şehirde asfaltta hayvanat bahçesindeki aslan gibi kalır.

mandarake
05 Ağustos 2016, 01:21
Eski bir Suzuki gs500 kullanicisi olarak bence iyi secim yapmissiniz.ben bu motoru gs500'un yeni versiyonu olarak goruyorum,su an bir Yamaha mt07 kullanicisiyim ama suzukininin dengeli kullanisini ve malzeme kalitesini ozluyorum.mt07 aldigimda pismanmyim!kesinlikle hayir...ama suzukiye Karsi buyuk bir sempatim var...birde yas 40 kusur olunca,insan mt07'nin delidolugundan ziyade suzukinin dengeli surusunu ariyor.:)

sanausbe
05 Ağustos 2016, 08:55
Biz bu modelin test aracını pistte kullandık. Mt-07'ye göre daha canlı ve daha istekliydi. Iki iri adam bindik, hiç fena değildi. Vites geçişleri çok net, göstergesi güzel ve o V motor, devirlenmeye aç biçimde öyle güzel har hor yapıyordu ki, hayran kaldık.

Motorun beğenmediğimiz iki yönü, üzerinde renkli parça sayısının az olması biraz gösteriyor. Diğer etken de fiyatı, bence Mt-07 fiyatına olmalıydı, test için bindim ama böyle olsa hemen bir tane alabilirdim.

Green Arrow
05 Ağustos 2016, 09:19
Bence çok güzel bir tercih yaptınız. Bende MT07 alacağıma her noktada bu motoru tercih ederim fiyat farkına rağmen. Benimde uzun süre düşündüğüm bir motordu ancak kısmet olmadı farklı tercihte bulundum. Sevgim ve ilgim hala devam ediyor, belki ileride sahip olabilirim. Paylaşımlarınız ve yorumlarınız oldukça güzel, devamını dilerim.

Jeridan
10 Ağustos 2016, 16:41
İyi dilekler için teşekkür ederim. Mutlak suretle MT07 ve SV650 karşılaştırması sürekli yapılacaktır. Bence ikisi de harika motorlar. Eğer mümkün olsa bir tane de MT07 alırdım =)

SV'nin fiyatının pahalı olmasını daha önce de dile getirmiştim küfrede küfrede verdim o fiyat farkını. Hala da sövüyorum.
Ha pişman mıyım , değilim , çok memnunum motosikletimden. V motor ve elektronik desteklerle Beethoven senfonisi gibi akıyor meret yolda.

Cam takılınca şekli şemali de değişti oğlanın. Rüzgar anlamında da ciddi etkisi oldu. Görüşü engellemeyecek kadar alçak , rüzgarı kesecek kadar yüksek. Tam optimum bir mesafeye oturdu şu an cam.

Son sürat merak eden için çok deneme fırsatım olmadı motor uzun yolda tıka basa yüklü olduğu için. Ardımda 55 litre sosis çanta bağlıyken kararlı bir şekilde 210 gördü. Yol müsait olsaydı daha da giderdi , deneyince net birşey söylerim. Tabii bu denemeyi arkamda öküz gibi bir çanta yokken yaparım.

Gelişmeleri aktarayım. Motosiklet şu sıra 3000 Km civarında. Yine bir günde 450 km'lik bir seyahat yaptım. Oturuş rahatlığı salon salomanje =)
Depoyu aldığım gün fulledim. Sonrasında sürekli depoyu fulleyip km üzerinden hesaplayarak excelde bir tablo yaptım. Bunu eski motorlarımda da yapardım süreci görmek için. Ben benzin hesabına çok takılan bir adam değilim açıkçası , eğlenmek için biraz gaz açınca bu değerlerin hepsi püf diye kayboluyor. Ancak merak eden var ise sakin sürüşteki ortalamaları vereyim.

İlk 1000 km de ortalama yakıt tüketimi 4,68 lt / 100 km
Bu dönemde ilk 800 km 5000 devir ve altı (800-1000km 7000 devir ve altı) , sık sık vites ve devir değişimi , sabit hızla ve sabit devirle sürüşten kaçınma olduğu için yakıt biraz yüksek.

Rodaj bakımından sonraki yaklaşık 1800 km'de şehir içi şehirler arası karışık sürüşte yakıt tüketimi 4,13 lt / 100 km

Çok sakin sürülse 3,8 lt fabrika verisini yakalayabilir mi? Bu duruma göre yakalar gibi görünüyor. Ama kimse o kadar sabırlı olamaz herhalde , sıkıntıdan ölürsünüz yolda o sabit devirde yüzlerce km.

Aksesuar sıkıntısından bahsetmiştim. doğru düzgün aksesuar yok diye. Yaratıcılığımı kullanıp camı universal bir givi kullandım. Bence çok yakıştı.

Şu anda serviste takılan uydurmasyon bir motor koruma takozu var ama hiç içime sinmiyor. Bağlantı için motorun şaseye bağlandığı ana taşıyıcı millerden biri sökülüp yerine Bauhaus'tan alınma komple dişli ince bir mil takıldı. Bu mile plastik (evet plastik , oyuncak plastiği) koruma takozları takıldı ancak motordan uzak olması gerektiği için her iki tarafa da takozun altına 2'şer adet manşon kondu. Dışarıdan bakınca iyi duruyor mu evet iyi duruyor. Ama ben kıl adamım o yüzden orjinal mili aldım o gün. Bu takozu söküp yerine orjinal mili geri takacağım koruma demiri taktığımda.

Bu yüzden Hepco Becker'in koruma demirini almak istiyordum. Aynı zamanda yine Hepco Becker'in bu motora özel ürettiği Alurack arka çanta taşıyıcısını da almak istiyordum. Türkiye'de yok. Almanya sitesi Türkiye'ye yollamıyor.

Bu sebeple Hepco Becker Global ile iletişime geçtim. Almanya Export bölümünden Mathias Dzemski sağolsun konuyla çok ilgilendi. Anes Motor Türkiye Distribütörü'ymüş. Kendileri ile iletişime geçmemi , bir sonuç alamazsam siparişimi alıp ürünü Türkiye'ye kargo ile gönderebileceklerini söyledi.

Verdikleri mail adresinden Anes'in Genel Müdürü olduğunu sonradan öğrendiğim Sinan Şenbark ile iletişime geçtim. Bireysel sipariş getirmediklerini ancak kendileri için ürün getirdiklerinde siparişe ekleyebileceklerini belirttiler. Sonrasında ise sipariş oluşturacakları zaman benimle iletişime geçip hala talebim olup olmadığını sordular. Ben de arka çanta taşıyıcı ve koruma demiri siparişi verdim. Fiyat konusunda ise Global'deki fiyatlardan çok da farklı değildi verdikleri fiyat. Yakaladık müşteriyi nasıl olsa bize muhtaç geçirelim gitsin demediler. Geldiklerinde montaj sonrası fotolarını da atarım.

Açıkçası bir müşteri olarak memnuniyetimi dile getirmek istiyorum. Çünkü ben yıllar evvel ismini vermeyeceğim bir Japon motosiklet bayisinden hiç ilgilenmedikleri , hiçbir soruma cevap vermedikleri halde zorla motosiklet almış ve para kazandırmış bir adamım.

1000 TL üzeri fiyatlı bir pantalon alırken kabinden donla çıkıp bir büyük bedeni gidip reyondan kendim almış bir adamım. Bu sırada bu ekipman mağazasının da çalışanları kasada geyik muhabbeti yapıyordu.

Başka ünlü bir çanta mağazadasında reyonda 120 euro fiyatla gördüğüm ürünü kurdan çarpıp kasaya gidip bunu almak istiyorum dediğimde ona zam geldi çünkü kur çok arttı diye yanıt alan bir adamım. Zaten euro bu üzerindeki fiyat kurla ne alakası var dediğimde fiyat bu işine gelirse dendi kısaca.

400 tl verip motora cam aldım bir markanın Türkiye distribütöründe montajı nasıl olacak diye sorduğumda , şuradan devam et ileride motosiklet servisi var orda fiyat sorar taktırırsın dediler. Mağazanın önünde avadanlığımdaki bisiklet alyan takımı ile kendim montaj yaptım. Bu sırada da mağaza çalışanları karşımda gölgede oturup çay sigara keyfi yaptılar.

Velhasılı ülkemizde ne yazık ki almayacaksan tükkanın önünü kapatma yeğenim , işine gelirse mal bu mantığı ile çalışan pek çok motosikletle ilgili işletme var. Bu açıdan memnun olduğumuz bir durumdan da bahsetmeli ki işini iyi yapan da duyulsun.

Verdiğim bu sipariş 20 günlük bir periyod içinde gelecek. Önümüzdeki yıl aksesuar konusunda ülkemizde de seçenekler olacaktır. Bu sene biraz zayıf bu taraf.

Birkaç seyahat yaptım , hem bunları hem de motorun 3000 km lik izlenimlerini çekmek istiyordum videoya. Ancak aksiyon kameram kapandı ve bir daha açılmadı. Dolayısı ile bunu yaptırana yada yeni bir kamera alana kadar video çekemeyeceğim.

Gelişmelerle ilgili yazmaya devam ederim. Merak ettiğiniz bir konu varsa da kullanıcısı olarak dilim döndüğünce yanıtlamaya çalışırım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:59 ----------

Bakım ve yolculuklardan birkaç fotoğraf

http://i.hizliresim.com/qEqABd.jpg

http://i.hizliresim.com/7AmBvN.jpg

http://i.hizliresim.com/gXlPoO.jpg

http://i.hizliresim.com/9GXYLN.jpg

mersinLee33
31 Ağustos 2016, 10:36
Çok güzel motor tekerinize taş değmesin :)

esefcom
05 Eylül 2016, 13:13
Merhaba bende motorla ciddi ciddi ilgileniyorum bu günlerde çok almak istiyorum hazır soru cevaplayan kullanıcı bulmuşken bir kaç sorum olacak
- öncelikle şekilden çok uzak zevk adamıyım hatta motora herkesin ilk ragbet ettigi egsoz bile takmayı düşünmüyorum benim için önemli olan motorun kabiliyetlerimi geliştirmesi ufak defek hataları affetmesi kısacası güven vermesi motor virajıyla freniyle güven veriyor mu

- 2. suzukinin yedek parça fiyatları nasıl kawasaki kadar zorlayıcı mı yamaha honda ( bazı modelleri ) kadar uygun mu

- son sorum rüzgar konusunu. cok kafama takıyorum sırf bu yüzden kapalı modellere bakıyorum bu rüzgar konusunu sizin aldığınız camla ne kadar çözebilirim bu konuyu onu merak ediyorum yüksek süratlarde durumunu özellikle

afatsum
05 Eylül 2016, 18:07
Sayın Jeridan,
acaba mt 07 kullanma şansınız oldu mu ?
eğer olduysa sv650a ile mt 07'yi kendi yorumlarına dayanarak kıyaslama şansınız var mı ?

ya da bu kıyaslamayı yapabilecek başka bir arkadaş var mı acaba?(iki motoru da kullanan birisi)

Jeridan
07 Eylül 2016, 13:05
Merhaba bende motorla ciddi ciddi ilgileniyorum bu günlerde çok almak istiyorum hazır soru cevaplayan kullanıcı bulmuşken bir kaç sorum olacak
- öncelikle şekilden çok uzak zevk adamıyım hatta motora herkesin ilk ragbet ettigi egsoz bile takmayı düşünmüyorum benim için önemli olan motorun kabiliyetlerimi geliştirmesi ufak defek hataları affetmesi kısacası güven vermesi motor virajıyla freniyle güven veriyor mu

- 2. suzukinin yedek parça fiyatları nasıl kawasaki kadar zorlayıcı mı yamaha honda ( bazı modelleri ) kadar uygun mu

- son sorum rüzgar konusunu. cok kafama takıyorum sırf bu yüzden kapalı modellere bakıyorum bu rüzgar konusunu sizin aldığınız camla ne kadar çözebilirim bu konuyu onu merak ediyorum yüksek süratlarde durumunu özellikle

Motosiklet kesinlikle çok stabil ve dengeli. Çok üst düzey bir sürücü değilseniz limitlerine ulaşmanız zor. Yeterli olacaktır.

600 800 cc bareminde sıfır kilometre japon motosikleti alıyorsanız yedek parça fiyatları aşağı yukarı aynı olacaktır.

Rüzgar sürüş tarzınızla ilgili biraz da. Ben uzun seyahatler yapan bir adamım. Dolayısı ile açık alanda şiddetli karasal rüzgara maruz kalıyorum süratten kaynaklanan rüzgar dışında. Bu sebeple cam aldım. İş de görüyor açıkçası bu yükseklikte bir cam. Şehir içi ara sıra da şehirler arası kullanacaksanız hiç takılmayabilir. Yüksek süratten kastınız sürekli 160 220 arası sürerim otobanlara hastayım ise o zaman full granajlı daha spor bir motor bakmak daha iyi olur.




Sayın Jeridan,
acaba mt 07 kullanma şansınız oldu mu ?
eğer olduysa sv650a ile mt 07'yi kendi yorumlarına dayanarak kıyaslama şansınız var mı ?

ya da bu kıyaslamayı yapabilecek başka bir arkadaş var mı acaba?(iki motoru da kullanan birisi)

Selamlar afatsum henüz kullanma şansım olmadı. Ancak mutlaka denemek istiyorum aradaki küçük farkları görmek açısından. Kağıt üzerindeki verilerden bakarsak MT07 nin biraz daha sportiflik / SV650'nin ise biraz daha konfor tarafında olduğunu söyleyebiliriz. Denediğimde mutlaka yorum yaparım bu konuda.

esefcom
21 Eylül 2016, 18:03
Selamlar bende sv 650 mi

infernus
21 Eylül 2016, 18:36
Takipteyim

esefcom
22 Eylül 2016, 19:07
Sv 650 mi bugün teslim aldım resimlerde çok beğenmiştim ama canlı gerçekten süper mat siyah rengini tercih ettim pişman değilim 100km yakın gezdim ilk izlenimlerim şöyle

-Motora oturduğunuz zaman depo ince ve kaygan dizlerle tutmak biraz zorluyor öyle olunca ön taraf depoyla pres oluyor eski motorumda stompgrip olduğundan bu biraz zorladı ilk fırsatta buna da bir stompgrip tarzı birşey lazım

-Motoru çalıştırmak isteyince tek dokunuşla çalışıyor ve sesi gerçekten çok tatmin edici er6 mı mt mi diye bakınırken onların seslerini canlı duymuştum ama bunun sesi gerçekten çok tatmin edici ses meraklılarınıda bir miktar tatmin edeceğini düşünüyorum şahsen beni çok etkiledi

-Gaz verip kaldırmaya çalıştığınızda motoru motor kendisi gaz veriyor motoru kaldırana kadar kavramanın konumuna göre. stop ettirmek oldukça zor olmalı 2. Motor için bakanlar için bu özellik süper üstüne ilk kez oturupta kaldırmaya çalışınca aaa çok kolaymış dedirtir.

-Yola çıkınca 5 bin devirde bide 10 bin devirde işaret var anlamsız gibi dursada ilk bakışta 5 bin devirin altında kullanmak çok kolay çok sakin efendi oturaklı ama 5 binden sonra motor ben 600lüğüm unutma diyor rodajdan dolayı çok çıkamadım ama o hissi verdi

-Frenleri gerçekten çok iyi ben freni baya sıkıştırdım abs yi çalıştırmak için düzgün fren yapınca absyi çalıştıramadım panik fren yaparsanızda abs hatayı büyük ölçüde düzeltiyor

-Amortisörleri biraz sertçe geldi ufak çıkıntıları hissettirmiyor ama çukurlardan geçince hissettiriyor ama bu özellik bence viraj kabiliyetini artırmış gibi geldi virajlarda çok iyi tutuyor

-Göstergede herşey var ama yakıt tüketimi göstermiyor galiba yada ben bulamadım

-Rüzgar konusunu sormuştum ama rüzgar hiç rahatsız edici gelmedi. 110 dan sonra hissettiriyor rüzgar

-Lastik konusu biraz düşündürücü lastikler kötü değil ama yağmura denk geldim ve yağmurda tutmuyor iyi ama idare edemeyecek vasat durumda değil motora alışana kadar lastik eskitilebilir büyük bir tehlikeye neden olmuyor motoru limitlerinde kullanıcam ben diyenler yumuşak lastik alabilir

-Neler kötü; kitlenmiş trafikte aralardan geçerken bu kendi kendine gaz verme olayı biraz zorluyor motoru 20 km/s hızın altında ilerletmek için sol el hep çalışmalı bide gidon turu bana biraz dar geldi kitlenmiş trafikte ben heryerden uçarı kaçarım olmuyor öyle olunca.. yüksek devirde kullanmayı düşünenlere gelmeyebilir zaten 10 bin devirin altında kullanmanız önerilir diyor kitapçığında çok bi devir çevirmiyor. Başka da bulamadım kötü olabilecek

İlerleyen günlerde yakıt tüketimi, servis gideri vs şeyleri de yazmaya çalısırım

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:09 ----------

Anlık ve ortalama Yakıt tüketimi de yazıyor göstergede herşey var

Coorai
24 Eylül 2016, 09:27
Merhaba,

Çok güzel ve faydalı bir post olmuş teşekkür ederim. Bir süredir takip ettiğim bir motosiklet ve önümüzdeki senenin getiricekleriyle beraber almayı düşünüyorum. Aklıma takılan birkaç soru var bunlar;

- Titreşim, uzun yolda 160km/s civarında titreşim ne durumda ? Ön cam bu hızda rüzgardan dayak yemeden gitmene izin veriyor mu ?
- Aydınlatma, kullandığını tecrübe boyunca " biraz daha önümü görsem daha iyi olurdu" dediğiniz veya power led vs.. taksam görüşüm daha iyi olur dediğiniz oldu mu?
- Yolcu selesi, artçılı seyahat yaptınız mı ? Artçının tutamağının olmaması sıkıntı çıkardı mı ?
- Ekonomi, 5000 devirden sonra extra bir teknoloji devreye giriyor mu ? Neden 5k'da ayırıcı koymuşlar ?

Yazdıklarınız çok yalın ve anlaşılır. Burada olup paylaştığınız bilgiler için çok teşekkürler.

fedos
24 Eylül 2016, 10:55
Merhaba , Motorunuz hayırlı uğurlu olsun. Allah kaza bela vermesin.
Oldukça Sade tasarımı ,iddialı bir fiyatı ve az sayıda kullanıcısı ile orta segmentte güzel bir alternatif olarak listemize giriş yaptı. Yollarda çok göreceğimizi düşünmüyorum. Bu sade tasarım,modasının da geçmeyeceğinin bir işareti. Hani bazı şeyler vardır. Asla bulunduğu zamana ait değillerdir.Rakibine göre, Arada ciddi fiyat farkı ile piyasaya girmesi enteresan geldi bana...

Jeridan
29 Eylül 2016, 11:40
Merhaba,

Çok güzel ve faydalı bir post olmuş teşekkür ederim. Bir süredir takip ettiğim bir motosiklet ve önümüzdeki senenin getiricekleriyle beraber almayı düşünüyorum. Aklıma takılan birkaç soru var bunlar;

- Titreşim, uzun yolda 160km/s civarında titreşim ne durumda ? Ön cam bu hızda rüzgardan dayak yemeden gitmene izin veriyor mu ?
- Aydınlatma, kullandığını tecrübe boyunca " biraz daha önümü görsem daha iyi olurdu" dediğiniz veya power led vs.. taksam görüşüm daha iyi olur dediğiniz oldu mu?
- Yolcu selesi, artçılı seyahat yaptınız mı ? Artçının tutamağının olmaması sıkıntı çıkardı mı ?
- Ekonomi, 5000 devirden sonra extra bir teknoloji devreye giriyor mu ? Neden 5k'da ayırıcı koymuşlar ?

Yazdıklarınız çok yalın ve anlaşılır. Burada olup paylaştığınız bilgiler için çok teşekkürler.

Titreşimle ilgili hiç derdim yok açıkçası.Belki çok hassas biri farklı düşünebilir bilemiyorum.
210 km/sa hızla ve yağmurlu rüzgarlı bir günde camın arkasına kapandığımda hiç sorun yaşamadım.
Aydınlatması yeterli. Yuvarlak far retrodur ama avantajlardından biri de bu bence. Özellikle uzun farı efsane.
Bir sis takarım falan diye düşünmüştüm alırken ama gerek olduğunu düşünmüyorum.
Yolcu selesi ile ilgili yorum yapacak son adamım. Bu konuda cinsim. Motoruma benden başkası binemez. Artçı almam. Artçıyı sevmem.
(Tutamak için çanta demiri tavsiye ederim , artçının tutunacak hiçbir yeri yok , ya size tutunur yada düşer)
Devirlere göre bir teknoloji yok. Üst devirlerde yakıt artar alt ve orta devirlerde düşer. Bir atmosferik motor klasiğidir.
Devirle ilgili tek konu elektronik destekli ikinci bir gaz kelebeği olmasıdır. Ancak bu tüm viteslerde düşük devirlerde çalışan bir teknoloji , yakıt tüketimi değil doğru devrin sağlanması ile ilgili.
Tavsiye : En az bir defa V motor kullanın ;)

Esefcom hayırlı olsun güle güle kullan. Lastik ilk 100 km de üzerindeki silikayı henüz atmadığı için çok kötü tutacaktır. Tavsiyem 200 km den sonra viraja alıştırmaya başlayın. Lastik havalarını daima kontrol edin. Bir de bizim yollarda bu lastiğe çok güvenmeyin. İyi lastik ancak asfalttaki tozdan ve parlak alanlardan çok etkileniyor. Suyla arası idare eder kıvamda ama çok iyi değil. Lastik rodajı bittiğinde daha kabul edilebilir çizgilerde.
Yakıt tüketimi anlık / ortalama (A ve B trip ayrı olarak) / 100 km deki değer / km deki tüketim gibi pek çok açıdan görülebiliyor. Kitapçık vermediler bana da satın alırken. İnternette kullanıcı kılavuzu var suzukinin sitesinde. Oradan bakabilirsiniz tüm ayarlara.

Bunun dışında motorun son halinin fotosunu da ekleyelim.
İşten güçten seyahatlerden fırsat bulamıyorum yazmaya. Arada soru varsa yanıtlamaya çalışırım yine. Yenilikler şöyle ;
Hepco Becker arka çanta demiri taktım.
Hepco Becker koruma demiri taktım.
Aksesuarları Almanya Hepco Becker'den aldım. Burada hala aksesuar yok.
Serviste takılan ve hiç beğenmediğim kalitedeki motor koruma takozunu sökeceğim fırsatım olduğunda ve orjinal mili yerine geri takacağım.

http://i.hizliresim.com/1Nab4Y.jpg

http://i.hizliresim.com/LQ8M2a.jpg

esefcom
30 Eylül 2016, 12:33
motorun yakıt tüketimini 23kr/km olarak deneyimledim. Motor şu an halen rodajda sıkışık ilerde daha da düşeceğini düşünüyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:05 ----------

Yazılan cevaplara katılıyorum bende daha cam olmadığından konforlu limit hızların şu an 130 civarı olduğunu düşünüyorum.
Artçılı sürüş konusuna da ben cevap vereyim kendi motorumun arkasına oturmuş biri olarak diyebilirim ki;
- Artçı motor kullanmayı az çok biliyorsa ve sürücü çok agresif değilse hiç bir sorun olmuyor. Ancak ani hızlanmalarda koala gibi yapışmalar olmuyor değil. Sabit bir hıza bağlayıp onun etrafında gidince uzun yolda sıkıntı yok. Ancak 200 km den sonra sele kayamtrak bir his verdi bana. Çok uzun yol gitmek isteyen seleye ek birşey takabilir.

Bu Motoru kullanmanın çok özel zevkleri var. Şöyle ki kız arkadaşımda motor kullandığından beraber gidemezdik beni beklemiyorsun diye kızardı hep. Bu motorla düşük süratlerde düşük devirlerde gezmek bile güzel. Çok güzel bir sesi ve torku var düşük devirlerde. V motor olduğundan olabilir. Çift beslemeden olabilir ama güzel.

potasyum
10 Ekim 2016, 14:04
hocam çantalar takılı halde ve aksessuarları paylaşabileceğiniz resim var mı?

birde zaten motor yeni çıktı ama 2017 de herhangi bir güncelleme mevcut mu?

Coorai
11 Ekim 2016, 07:55
Kullanan arkadaşlar güncel yorumlarını yaşadıklarını yazarlarsa sevinirim :) Hemen hemen hergün foruma girip başlıkta post var mı diye bakıyorum.

Seko
11 Ekim 2016, 10:16
motorun yakıt tüketimini 23kr/km olarak deneyimledim. Motor şu an halen rodajda sıkışık ilerde daha da düşeceğini düşünüyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:05 ----------

Yazılan cevaplara katılıyorum bende daha cam olmadığından konforlu limit hızların şu an 130 civarı olduğunu düşünüyorum.
Artçılı sürüş konusuna da ben cevap vereyim kendi motorumun arkasına oturmuş biri olarak diyebilirim ki;
- Artçı motor kullanmayı az çok biliyorsa ve sürücü çok agresif değilse hiç bir sorun olmuyor. Ancak ani hızlanmalarda koala gibi yapışmalar olmuyor değil. Sabit bir hıza bağlayıp onun etrafında gidince uzun yolda sıkıntı yok. Ancak 200 km den sonra sele kayamtrak bir his verdi bana. Çok uzun yol gitmek isteyen seleye ek birşey takabilir.

Bu Motoru kullanmanın çok özel zevkleri var. Şöyle ki kız arkadaşımda motor kullandığından beraber gidemezdik beni beklemiyorsun diye kızardı hep. Bu motorla düşük süratlerde düşük devirlerde gezmek bile güzel. Çok güzel bir sesi ve torku var düşük devirlerde. V motor olduğundan olabilir. Çift beslemeden olabilir ama güzel.

Yani 100 km'de kaç litre yakıyor ?

esefcom
11 Ekim 2016, 10:32
4.1-4.7 lt/100km arası ortalama cıkıyor.

afatsum
28 Ekim 2016, 17:35
yeni kullanıcı ya da yorum yok mu ?

zaferce
08 Kasım 2016, 17:55
Givi akseuarları (http://www.givi.it/pdfEquipaggiamentiMoto.php?modello=SV_650_(16)&marca=SUZUKI&lng=en)

http://i65.tinypic.com/w2g6mx.jpg

http://i65.tinypic.com/2lj036t.jpg

http://i68.tinypic.com/xla69i.jpg

Versys 650 veya VStrom 650 gibi seçeneklere göre fiyatı uygun olduğu için aslında böyle aksesuarlarla donatılıp kullanılabilir. Cazip gibi benim için. MT-07'den daha pahalı ama. Bilemedim...

Coorai
12 Kasım 2016, 12:22
Şu motor 4 lira daha ucuz olsaydı peynir ekmek gibi satılırdı. Piyasası da çok canlı olurdu. Ama motor satılmasın istiyorlar :P

potasyum
12 Kasım 2016, 12:27
aksesuarlarıyla çok çok şık görünmekte :)

Coorai
14 Aralık 2016, 09:17
Evet moto 31,900 oldu. Bir motorun daha mezarı kazıldı :) Aylardır tek yorum bile olmayan forum da böylelikle hiç girilmeyenler kategorisine geçti :)

7000KM kullanıp 27 liradan alıp şimdi 31 liradan satışa koyan adam da oldu. Helal olsun.

Güzel motordu.

sven
14 Aralık 2016, 11:09
Tam gözüme kestirmiştim ki, bu zamla birlikte inme geldi bana. Bu nedir arkadaş 31,900 TL!

Sanki pusuda bekliyorlardı, piyasa dalgalansa da 5 bin lira taksak şu motora diye.

Hazır bu kadar fiyat farkı koymuşken ismini de Sv650 "Brütüs" yapsalarmış.

Yazık, çok yazık..
Bu fiyatıyla bu motoru almayı düşünene de yazık.

Jeridan
23 Ocak 2017, 16:17
Bu motorun satış rekorları kıracağını zaten kimse beklemiyordu bence. Ben aldım memnunum hala da iyi ki de almışım diyorum.
MT07 seven MT07 sever o da güzel motor lafım yok.
Ancak 32000 tl olmuş vay vay artık satılmaz mezarı kazıldı lafı da bence mantıklı değil. Alınmayın ama güzel ülkemiz zaten kimsenin dikkate almadığı bir pazar. Suzuki'nin her daim tuzu kuru olmuştur geçmişi biliyorsanız fiyat politikası konusunda.

Emsaline bakarsak henüz fiyat değişikliği yapılmamış MT07 fiyatı ile zam gelmiş SV fiyatını karşılaştırmak doğru olmaz. Eldeki stoklar tükenmişti yamahada. Sonrasında bildiğim kadarı ile 15 20 tane motor gönderdiler ülkemize ve bayilere dağıttılar eski fiyattan satıyorlar. 2017 modeller çıktığında o zaman sanıyor musunuz ki MT hala 26 27 ye satılacak. Ben hiç sanmıyorum. Suzuki bayilerinde zaten az sayıda sv vardı zammı yaptı geçti. Tüketici ne der çok umurlarında değil biliyorsunuz.

Bir diğer konu 27 ye alan adam şimdi kalmış 31 liradan satışa koymuş diyorsunuz. Tabi ki öyle yapacak. Malı değerlendi de kar mı ediyor sanıyorsunuz o adamı? Yeni motosiklet alacaksa eğer 40000 bandında bakacağı motorlar şu an 50000 Tl'ye yaklaştı zamlarla birlikte. Otomobil piyasasında da motosiklet piyasasında da fiyatlar arttıkça ikinci elde de fiyatlar artacaktır. Şimdi 26500 den MT alanlar zam gelince 25'den mi satacaklar sizce?
Birbirimizi kandırmayalım.

Gönül isterdi ki ülkemizin parası değer kaybetmesin. Biz de stabil fiyatlarla motosiklet bakalım alalım binelim. Hatta iyi kalitede yerli bir motosikletimiz olsun. Satalım hepsini gidelim ona binelim. Fiyatı dövizle ölçülmediği için hep ucuz olsun.

Bu dileklerim bir gün gerçek olursa hepimiz mutlu oluruz. Ama bu güne bakarsak , fiyatlar artıyor. Yaza tüm modellerde hangi fiyatlarda olacağımızı , ikinci ellerin nerelere uçacağını hep birlikte görürüz. Tavsiyem şudur ki , motosiklet almayı düşünen , değiştirmeyi düşünen varsa ne kadar erken haraket ederse o kadar kazançlı olur. Bekledikçe de zarar eder. İnanın bana bugün 31 32000 liradan gidip SV alan adam da seneye yaza kar etmiş olacaktır bu fiyat artışları ile.

Gönlünüzde ne varsa ona binmeniz dileğimdir. Ama varsa planınız ve imkanınız en erken zamanda alın derim istediğiniz motoru. Saygılar sevgiler.

hasmet
23 Ocak 2017, 16:40
Suzuki'nin tuzunun kuru olması kısmı dışında katılıyorum. Çünkü serbest piyasada hiç bir firmanın tuzu kuru olamaz. Daha ucuza daha iyisini yapan piyasayı ele geçirir, diğeri de yok olmaya doğru ilerler.

Ancak Suzuki'nin bu motoru yıllardan beri haklı olarak çok popüler. Japon bir Ducati gibi, ve benzeri bir Japon yok. V motor tabii ki paralelden daha pahali. Yamaha da MT serisiyle tabii ki baskı uyguluyor tüm Japon naked piyasasına, hatta MT10 ile lüks Avrupalara bile... İyi bir şey hepimiz için.

Bu arada başlığın durağanlığından şikayet edenleri, bir başka V2 motorlu naked başlığına bekleriz:
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/157581-ktm-superduke-1290-r-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi.html
Bir geyik, bir şamata, bir muhabbet ki sormayın. Mutlaka bekliyoruz efenim.

potasyum
25 Şubat 2017, 01:26
27.450===> 31.950===>36.950
trk mrk derken nasrettin hoca durur mu yapıştırmış cevabı (http://motosiklet.suzuki.com.tr/fiyat-listesi.aspx)


işin komiği adam zam ı bekliyormuş resmen :) (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-2000-de-nokta-hatasiz-keyif-makinasi-403310902/detay)

Coorai
25 Şubat 2017, 08:56
@Jeridan hocam;

Haklı olabilirsin ama kümülatifine baktığında 27.450-36.950 farkı kadar zam benim yıllık maaşıma yansımadı :) Dolayısıyla alırsam kar falan etmiş olmayacağım daha damarlı bişeyin altına yatmış olacağım. Bugün nasıl MT10 alacak param yok diye binemiyorsam buna da aynı nedenden dolayı binemeyeceğim. Suzuki benim kaliteli motora binmemi istemiyor ve para kazanmak istemiyorsa ( Sadece Suzuki için geçerli değil ) kendisi bilir.

Eski fiyattan getirdiği motoru bana 9500 lira pahalıdan satmaya çalışıyor. Motoru güzel zamanda alıp güzel de yatırım yapmışsın buradaki herkes aynı şeye imkanı olmasını isterdi. Motoru kötülediğimiz falan yok ama alınamayacak bir fiyata çekildi.

Bu arada Duke 1290 sayfası da hayli neşeliymiş :D

Jeridan
27 Şubat 2017, 15:46
@Jeridan hocam;

Haklı olabilirsin ama kümülatifine baktığında 27.450-36.950 farkı kadar zam benim yıllık maaşıma yansımadı :) Dolayısıyla alırsam kar falan etmiş olmayacağım daha damarlı bişeyin altına yatmış olacağım. Bugün nasıl MT10 alacak param yok diye binemiyorsam buna da aynı nedenden dolayı binemeyeceğim. Suzuki benim kaliteli motora binmemi istemiyor ve para kazanmak istemiyorsa ( Sadece Suzuki için geçerli değil ) kendisi bilir.

Eski fiyattan getirdiği motoru bana 9500 lira pahalıdan satmaya çalışıyor. Motoru güzel zamanda alıp güzel de yatırım yapmışsın buradaki herkes aynı şeye imkanı olmasını isterdi. Motoru kötülediğimiz falan yok ama alınamayacak bir fiyata çekildi.

Bu arada Duke 1290 sayfası da hayli neşeliymiş :D

Selamlar Saygılar , Ocak ayındaki kehanetlerim doğru çıktı neticede. Ben 32'den alanlar bile kar eder demiştim o tarihte ve şu an durumu görüyoruz.
Sadece SV için değil tüm motor alacaklar için durumu imkanı varsa motosiklet alması yönünde konuşuyordu ben dahil pek çok kişi.

Ancak burada şunu gözden kaçırmamak lazım. Yamaha halen MT07'yi 30.000 bandının üstüne çıkarmadı fiyatta , belki düşük maliyetle getirmişti belki sübvanse ediyor globalden. Her iki durumda da piyasada müthiş avantaj kazandı.

Bu açıdan bakılırsa emsal iki motor arasında Yamaha MT07 5-0 önde fiyat avantajı ile şu durumda. Önümüzdeki günler ya Yamaha'da bir fiyat artışı ile dengeye gelecek yada Suzuki'de patron çıldırdı indirimine gebedir. İkisinden biri olmadığı sürece SV650 bu fiyat farkı ile daha fazla satmaz kanaatimce.

potasyum
27 Şubat 2017, 19:20
Selamlar Saygılar , Ocak ayındaki kehanetlerim doğru çıktı neticede. Ben 32'den alanlar bile kar eder demiştim o tarihte ve şu an durumu görüyoruz.
Sadece SV için değil tüm motor alacaklar için durumu imkanı varsa motosiklet alması yönünde konuşuyordu ben dahil pek çok kişi.

Ancak burada şunu gözden kaçırmamak lazım. Yamaha halen MT07'yi 30.000 bandının üstüne çıkarmadı fiyatta , belki düşük maliyetle getirmişti belki sübvanse ediyor globalden. Her iki durumda da piyasada müthiş avantaj kazandı.

Bu açıdan bakılırsa emsal iki motor arasında Yamaha MT07 5-0 önde fiyat avantajı ile şu durumda. Önümüzdeki günler ya Yamaha'da bir fiyat artışı ile dengeye gelecek yada Suzuki'de patron çıldırdı indirimine gebedir. İkisinden biri olmadığı sürece SV650 bu fiyat farkı ile daha fazla satmaz kanaatimce.

en çok ilgilendiğim motor ciddi anlamda sv 650 a olduğu için ayrıntılarına fazlaca bakma imkanım oldu, kaldı ki fiyat kıyaslaması bunda en önemli önceliğim oldu.

fiyatın açıklandığı tarihlerde; (http://yenimodelmotorlar.com/2016-suzuki-motosiklet-fiyat-listesi-2016-02-25-1019.html)

Model ÖTV (%)KDV (%) Perakende Satış Fiyatı(TL) Vergiler Hariç ÖTV (8%-37%) KDV18%(TL) Tavsiye Edilen Vergiler Dahil Perakende Satış Listesi (TL)
SV650A 37% 18% 16.980 6.283 4.187 27.450

o zaman ki kur; (http://www.iktisadi.org/25-subat-2016-persembe-25-02-2016-tcmb-merkez-bankasi-doviz-dolar-euro-kuru.html)
ABD DOLARI 2.9295 2.9348
EURO 3.2295 3.2354

kaba hesap; 16980/2.92= 5.815 abd doları
16980/3.22= 5273 euro

+ gelecek vergiler ve kdv

günümüze (https://kur.doviz.com/) uyarlayalım bu hesabı,
abd doları bugün itibari ile 3,5977 3,5983
euro 3,8096 3,8103

sv 650 a için dolar hesabı, 5815x3.59=20875 ilave %37 ötv 7723 tl...bunların toplamına yüzde 18 kdv ekliyoruz 28598 in yüzde 18 i düz hesap 5148 tl
sonuç 20875+7723+5148= 33750 civarı

euro hesabı yapalım bir de, 5273x3.81=20090 ilave %37 ötv 7433 tl...bunların toplamına yüzde 18 kdv ekliyoruz 27523 in yüzde 18 i düz hesap 4954 tl
sonuç 20090+7433+4954= 32500 civarı

kaba hesap yapıyoruz! değişenler nedir dolar dışında ???

Coorai
11 Mart 2017, 14:42
Yapmaya erindiğim ama farkı bildiğim hesabı çok güzel yazıp çizmişsin :) Değişen bişey yok. Doğan Holding zaten paragöz bir firmaydı. Yine yapacağını yaptı :)

omey
14 Mart 2017, 22:09
merhabalar ben de aranızdayım. çanta demiri için givi de monoclock tabla gerekir falan yazıyor. hangi çanta demirini almalıyız. bir de koruma demiri tabi ki

potasyum
14 Mart 2017, 23:47
omey hayırlı uğurlu olsun, sıfır mı 2. el mi aldın
ayrıca konuya (http://www.motosiklet.net/forum/anketler/175653-2017-motosiklet-alim-tercihleri.html#post4102349) yorum yaparsan sevinirim

Archidraw
16 Mart 2017, 08:00
Hayırlı olsun güle kullan

omey
24 Mart 2017, 09:59
teşekkür ederim. bir kaç sorum olacak. kontak anahtarı çok zor girip çıkıyo bir de bazen takılıyor. ben mi yanlış yapıyorum acaba bir de ayaklık açınca atmıyor yayı bozulmuş gibi kapanırken atıyor ama açılırken belli bir seviyeden sonra ben kendim açıyorum. siz de de durum böyle mi acaba

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:58 ----------

bu arada dün 1000 bakımını yaptırdım 240 tl aldılar. işçilik berbat. normal mi ne doğru dürüst zincir yağladılar 30dk. da herşey bitti 75tl işçilik aldılar.

esefcom
25 Mart 2017, 10:32
Merhaba hayırlı olsun motorunuz iyi bir tercih yapmıssınız 1000 bakımı genelde garantinin bozulmaması için yapılan genel kontrol ve yağ değişiminden ibaret basit bir bakım oluyor kısa sürmesi normal geldi bana fiyatta normal içinize kurt düşmesin anahtar konusunda wd 40 layıp anahtarı alıstırın sok cıkar yapıp düzelecegini düşünüyorum ayaklık sorun oluyorsa serviste istediginiz gibi ayarlatabilrsiniz bende de aynı ama sorun olmuyor

omey
25 Mart 2017, 22:27
teşekkür ederim.wd-40 anahtarın içine mi sıkayım. o kısma zarar vermez değil mi?bir de siz debriyaj teli ile gaz teli ni yağlıyormusunuz acaba?motor pahalı diye pek satmıyor sanki.yazık şu motora be.

Archidraw
01 Mayıs 2017, 21:48
Selamlar kullanıcı olarak sizinde görüşlerinizi duymak isterim.Benimde takibimde ilerisi için

85mm
19 Haziran 2017, 17:41
Bunca zaman geçti satışa sunulduğundna beri. Bu kadar süredir kullananların karşılaştığı sorunlar oldu mu hiç? Yoksa hemen her Japon motosikleti gibi bakımlarını zamanında veya zamanından erken yaptırınca hiçbir sorun çıkarmadan size eşlik ediyor mu?

Bir de bakım aralığı kaç bin km'de bir?

elessartt
20 Haziran 2017, 23:38
Motorunda çok fazla bir değişiklik yok taş gibi. 6bin 'de bir yağ değişimi var. geri kalan bakım aralıkları için:

13sayfaya bakabilirsiniz
http://www.crservice.dk/suzuki_mc/sv650/sv650_s_a_sak7_supple_01e.pdf

Sokollu
06 Temmuz 2017, 21:25
Gerçekten şu motorsuz günlerimde aklıma gelen olsa ne güzel sürülür dediğim motorların başında geliyor bu efsane.

Gönül isterdi ki daha çok görelim yollarda, daha çok aktif kullanıcısı olsun. Mt-7 neredeyse naked denen motor tarzını aşılayacak kadar avantajlı fiyatla girmişti, hala da öyle.



Bunca zaman geçti satışa sunulduğundna beri. Bu kadar süredir kullananların karşılaştığı sorunlar oldu mu hiç? Yoksa hemen her Japon motosikleti gibi bakımlarını zamanında veya zamanından erken yaptırınca hiçbir sorun çıkarmadan size eşlik ediyor mu?

Bir de bakım aralığı kaç bin km'de bir?

Sanırım şu an bu motosikletle 20bin km çeviren olmadı henüz. Jeridan eski bir Inazuma kullanıcısı olarak epey bizi aydınlattı. Youtube'da gezinirken tam da sorularımı cevaplayan bir Sv 650 videosu buldum, sonradan anladım ki kanal sahibi forumdaki Jeridan arkadaşımız.

Umarım size de yardımcı olur ;

https://www.youtube.com/watch?v=Rx3jS5PuohY

potasyum
07 Temmuz 2017, 00:57
Onun motor şu an ilanlarda... Full aksesuarlı temiz 2016 sv650a
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-full-aksesuarli-temiz-2016-sv650a-436390476/detay

2-3 gün önce son nakit 30000 olur derken 34500 e çekti zam da gelmedi