Uğur
13 Temmuz 2016, 12:36
Merhaba;
Hero'nun bu yıl ülkemizde satışa sunduğu Karizma modelinin test yazısıyla karşınızdayız.
Yaklaşık 1000 km'dedir bende olan bu test motosikletiyle ilgili detaylara öncelikle teknik özellikler ile başlayalım.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/I2nsE5.jpg (https://imageshack.com/i/pnI2nsE5j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/eYID9h.jpg (https://imageshack.com/i/pleYID9hj)
Satışa sunulan Hero Karizma'nın beş adet renk seçeneği bulunuyor.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/gX47v5.png (https://imageshack.com/i/plgX47v5p)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/vLynai.png (https://imageshack.com/i/pnvLynaip)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/mP3nBY.png (https://imageshack.com/i/pnmP3nBYp)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/pwMYtU.png (https://imageshack.com/i/pmpwMYtUp)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/IA8BkU.png (https://imageshack.com/i/poIA8BkUp)
İncelememize gidondan başlayalım...
Sağ tarafta sadece marş butonu yer alıyor.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/UgiTzp.jpg (https://imageshack.com/i/poUgiTzpj)
Sol tarafta ise;
-Korna
-Sinyal butonu
-Uzun-Kısa far butonu
-Jikle
-Selektör tuşu bulunuyor.
Jiklenin gidonda konumlanmış olması son derece güzel ve pratik bir detay.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/IdiWA1.jpg (https://imageshack.com/i/pmIdiWA1j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/dzx60D.jpg (https://imageshack.com/i/pndzx60Dj)
Gösterge ise hem analog hem de dijital bilgiler içeren bir tasarıma sahip.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/7brYqI.jpg (https://imageshack.com/i/po7brYqIj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/7fPF5J.jpg (https://imageshack.com/i/pl7fPF5Jj)
Gösterge Paneli;
Sol tarafta analog devir saati,ortada hız göstergesi yer alıyor.
Sağ tarafta ise benzin göstergesi,toplam yapılan yolu gösteren kilometre sayacı,tripmetre ve saat yer alıyor.
Gösterge üzerinde bulunan iki küçük buton ile saati ayarlayıp,tripmetreyi sıfırlayabiliyorsunuz.
Motor bloğu;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/LdixQM.jpg (https://imageshack.com/i/plLdixQMj)
Tek Silindir, 4 Zamanlı, Hava Soğutmalı - OHC ve 223 cc.
Performans ile ilgili bilgileri ilerleyen satırlarda vereceğiz.
İlaveten ayak marşı da mevcut.
Maximum Güç : 19.4 Ps @ 7500Rpm'de Maximum Torku ise 19.35 Nm @ 6000Rpm'de sunuyor.
Ön lastik;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/9qjKrC.jpg (https://imageshack.com/i/pm9qjKrCj)
80 / 100 x 18 - 47 P ölçülerinde ve Tubeless
Arka lastik ise;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/UkPeKA.jpg (https://imageshack.com/i/poUkPeKAj)
120 / 80 x 18 - 62 P ölçülerinde ve tubeless.
Kuru zeminde yeterli bir performans sunan lastikler,ıslak yolda gazı biraz açında hemen motosikleti yanlamaya başlatıyor.
Asfalt ve bozuk yollar için genel olarak yol tutuşu iyi. Ancak daha iyi marka/modeller ile değiştirmek faydalı olabilir.
Ön fren 276mm disk.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/orM9D0.jpg (https://imageshack.com/i/plorM9D0j)
Arka fren ise;
130 mm kampana
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/YKNG5x.jpg (https://imageshack.com/i/pmYKNG5xj)
Amortisörlere gelince
Ön: Hidrolik Teleskopik Amortisör
Arka: Yana Açılır Yaylı Hidrolik Amortisör. Arka amortisörlerde sertlik,yumuşaklık ayarı da mevcut.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/Tj1oA7.jpg (https://imageshack.com/i/poTj1oA7j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/wf9uHH.jpg (https://imageshack.com/i/powf9uHHj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/qwieWo.jpg (https://imageshack.com/i/plqwieWoj)
Zincirler o-ringli. O-ringli olması yağı daha fazla muhafaza edebilmesi,daha uzun ömürlü olması açısından son derece önemli bir detay.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/4ME3ig.jpg
Ön Farlar;
Önde iki adet 12V - 35W / 35 W - Halojen Ampul bulunuyor. Kısalar yanarken üstteki ampul,uzunlar yanarken ise alttaki ampul devreye giriyor.
Far aydınlatması gece zifiri karanlık yollarda oldukça güzel. Görüş açınızı rahatlıkla belirleyebiliyor.
Genel olarak aydınlatma için ekstra bir modifikasyona (sis farı vb) gerek yok.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/NLoA43.jpg (https://imageshack.com/i/pnNLoA43j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/6HppN0.jpg (https://imageshack.com/i/pl6HppN0j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/PqctbR.jpg (https://imageshack.com/i/pmPqctbRj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/VjvI9W.jpg (https://imageshack.com/i/poVjvI9Wj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/xMdpY4.jpg (https://imageshack.com/i/plxMdpY4j)
Motosiklette yan ayaklık ve orta ayak mevcut.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/vkpGgX.jpg (https://imageshack.com/i/pmvkpGgXj)
Sele
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/cEmvxy.jpg (https://imageshack.com/i/plcEmvxyj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/rQHQMP.jpg (https://imageshack.com/i/plrQHQMPj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/MLvyB4.jpg (https://imageshack.com/i/poMLvyB4j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/8tmg1I.jpg (https://imageshack.com/i/pn8tmg1Ij)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/fPASl1.jpg (https://imageshack.com/i/pnfPASl1j)
Selenin sürücü koltuğu son derece konforlu. Günlük yaklaşık 200-250 km'lik sürüşlerde son derece rahat bir oturuş sağladığını söylebilirim.
Artçı koltuğu ise biraz küçük. Ve oturuş pozisyonu artçınızın pek rahat edeceği bir tasarımda değil. Belki topcase takılırsa artçı için bir nebze de olsa rahatlık sağlanabilir.
Artçı selesinin hemen altında çok ufak bir bölüm var. Buraya minik bir avadanlık koyulabilir.
Depo
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/kQWqN6.jpg (https://imageshack.com/i/pokQWqN6j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/jXPxvw.jpg (https://imageshack.com/i/pmjXPxvwj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/YIlwYU.jpg (https://imageshack.com/i/plYIlwYUj)
Yakıt Tankı : 15 L Rezerv : 2 Lt
Depo üzerinde vites ve lastik basıncı ile ilgili bilgiler içeren bir uyarı yazısı konulması kullacılar için kolaylık sağlayan bir konu.
Boyutlar
Uzunluk: 2125 mm
Genişlik: 755 mm
Yükseklik : 1160 mm
Tekerler arası mesafe : 1355 mm
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/ZpAtJD.jpg (https://imageshack.com/i/poZpAtJDj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/zNJaNX.jpg (https://imageshack.com/i/plzNJaNXj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/DjcM6x.jpg (https://imageshack.com/i/plDjcM6xj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/0wtEns.jpg (https://imageshack.com/i/po0wtEnsj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/wYGaqe.jpg (https://imageshack.com/i/pmwYGaqej)
Arka stop lambası tasarımı
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/nGknGT.jpg (https://imageshack.com/i/plnGknGTj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/cdRMc9.jpg (https://imageshack.com/i/pmcdRMc9j)
Egzoz
Normalde egzoz tasarımı bu şekilde.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/LHOjH3.jpg (https://imageshack.com/i/pnLHOjH3j)
Ancak test motosikletinde performans egzozu vardı.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/YqgqeR.jpg (https://imageshack.com/i/plYqgqeRj)
Tasarım
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/Ze43zv.jpg (https://imageshack.com/i/pnZe43zvj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/7BNZxU.jpg (https://imageshack.com/i/pl7BNZxUj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/6HppN0.jpg (https://imageshack.com/i/pl6HppN0j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/LqgIVM.jpg (https://imageshack.com/i/pnLqgIVMj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/SfgMcN.jpg (https://imageshack.com/i/pnSfgMcNj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/jXPxvw.jpg (https://imageshack.com/i/pmjXPxvwj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/fPASl1.jpg (https://imageshack.com/i/pnfPASl1j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/ATOrZp.jpg (https://imageshack.com/i/poATOrZpj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/jXPxvw.jpg (https://imageshack.com/i/pmjXPxvwj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/xa0RSj.jpg (https://imageshack.com/i/plxa0RSjj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/DjcM6x.jpg (https://imageshack.com/i/plDjcM6xj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/fPASl1.jpg (https://imageshack.com/i/pnfPASl1j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/ATOrZp.jpg (https://imageshack.com/i/poATOrZpj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/bgkQ9l.jpg (https://imageshack.com/i/plbgkQ9lj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/0M2dLh.jpg (https://imageshack.com/i/pn0M2dLhj)
GENEL DEĞERLENDİRME;
Performans;
Motosiklet yaklaşık 20 hp,20 nm tork üretiyor. Ve sürüş esnasında bunu rahatlıkla görebiliyorsunuz.
Motosikletin 0-60'ı yaklaşık 4 saniye,0-100'ü ise 9 saniye.
Artçı ile birlikte sürüşlerde kesinlikle güç kaybı hissetmiyorsunuz.
Uzun yolda 105-115 km/h hızlarda stabil çok rahat bir şekilde yol alabiliyorsunuz.
Bu hızlarda araç sollamak isterseniz motosiklet zorlanmadan 130'lara kadar çıkabiliyor.
Kısacası 223 cc'lik motor bloğu gerçekten seriliği,atikliği ile birlikte son derece keyifli bir sürüş imkanı sağlıyor.
10.000 devir çeviren motosiklet 8000 devirde redline çizgisine giriyor ve 8000 devir 120 km/h'a denk geliyor.
İnsan keşke 6.vites olsaymış diyor bazen.
Vites aralıkları oldukça kısa.
Uzun yolda yol şartlarına göre 140 km/h'a çıkabilen motosiklet bu hızda kesiciye giriyor ve daha fazla gitmiyor.
Yani 90-110 km/h'larda uzun yolda keyifle yol alabiliyorsunuz.
Kısaca performans verileri;
0-60 km : 4 saniye
0-100 km : 9 saniye
Top speed : 140 km/h
Yakıt tüketimi:
Motosiklet karbüratörlü.
Yakıtı arttıracak derecede bir egzoz modifikasyonu olmasına rağmen tüketim değerleri şu şekilde;
5500-6000 deviri geçmeden sakin sürüşte (5.viteste 80 km/h'a denk geliyor). 100 Km'de 2.6 litre.
Uzun yol,şehir içi karışık kullanım.
Agresif kullanımda ise;
Şehir içinde yüksek devirde vites değiştirme,uzun yolda 110-130 km/h arası hızların altına düşmeden 3.7 litre.
Tabi egzozu baz alırsak bu değerlerin 0,2-0,3'nün altını normal olarak sayabiliriz.
Kısacası ortalama olarak 2.8-3.0 litre diyebiliriz.
Ancak çok sakin kullanımda 2,5 litrenin altını da görmek mümkün.
Kısacası yakıt tüketimi sürücünün insiyatifinde diyebiliriz.
Tasarım
Test motosikletini gören birçok kişi motosikletin tasarımını oldukça beğendi. Ön karenaj özellikle ön kısımdan bakınca motosiklete ayrı bir hava veriyor. Karenaj ayrıca rüzgarı keserek uzun yolda ciddi bir katkı sağlıyor.
Gidon M gidon olarak tabir edilen cinsten.
Genel olarak tasarımın güzel olduğunu ve insanların ciddi manada ilgisini çektiğini söyleyebilirim.
Genel Değerlendirmem;
Motosiklet cc bazında f/p açısından son derece uygun diyebiliriz. 125-150 cc commuterların 6000-6500 Tl olduğu şu piyasada 7000 Tl'ye Hero Karizma tercih edilebilecek motosikletlerin ilk başında geliyor.
Perfomansı,yakıt tüketimi,5 yıl ya da 50.000 km garanti kapsamı dahilinde olması,tasarımının albenili olması oldukça güzel detaylar.
Eksi yönlerinden bahsetmek gerekirse lastiklerin değişmesi faydalı olur kanaatindeyim. Özellikle yağış sonrasında lastiklerin ani gaz verme anında hemen yanlamaya başlaması dikkatli bir sürüş gerektiriyor.
Elcik ve ayak peglerinde çok rahatsız etmeyen bir titreşim mevcut. Ancak motosikletin gidişi,performansı bu titreşimi unutturacak keyifte.
Frenler oldukça başarılı. Artçılı rampa inişinde,uzun yolda ani frenlemelerde,şehir içinde bana son derece yeterli geldi.
Gidon açısı biraz dar bir commuter gibi rahat manevra yapamıyorsunuz.Ancak sürüşünü ve motosikletin karakterine alıştığınız zaman akıcı trafikte oldukça keyifli bir sürüş ve manevra kabiliyeti var diyebilirim.
Sonuç olarak atikliği,fiyatı,garanti kapsamındaki sürenin uzunluğu,Hero gibi yılda 7 milyon üretimi olan,1983 yılında Japon Honda ile ortak üretime başlayan 2011 yılına kadar Hero Honda ve Honda modellerini üretip dünyaya satan ve ardından, 2011'de Japon ortağından ayrılan bir marka olma güvencesi ile alınabilecek bir motosiklet olduğu kanaatindeyim.
Videolar;
0-100 Hızlanma
Merhaba;
Hero'nun bu yıl ülkemizde satışa sunduğu Karizma modelinin test yazısıyla karşınızdayız.
Yaklaşık 1000 km'dedir bende olan bu test motosikletiyle ilgili detaylara öncelikle teknik özellikler ile başlayalım.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/I2nsE5.jpg (https://imageshack.com/i/pnI2nsE5j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/eYID9h.jpg (https://imageshack.com/i/pleYID9hj)
Satışa sunulan Hero Karizma'nın beş adet renk seçeneği bulunuyor.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/gX47v5.png (https://imageshack.com/i/plgX47v5p)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/vLynai.png (https://imageshack.com/i/pnvLynaip)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/mP3nBY.png (https://imageshack.com/i/pnmP3nBYp)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/pwMYtU.png (https://imageshack.com/i/pmpwMYtUp)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/IA8BkU.png (https://imageshack.com/i/poIA8BkUp)
İncelememize gidondan başlayalım...
Sağ tarafta sadece marş butonu yer alıyor.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/UgiTzp.jpg (https://imageshack.com/i/poUgiTzpj)
Sol tarafta ise;
-Korna
-Sinyal butonu
-Uzun-Kısa far butonu
-Jikle
-Selektör tuşu bulunuyor.
Jiklenin gidonda konumlanmış olması son derece güzel ve pratik bir detay.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/IdiWA1.jpg (https://imageshack.com/i/pmIdiWA1j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/dzx60D.jpg (https://imageshack.com/i/pndzx60Dj)
Gösterge ise hem analog hem de dijital bilgiler içeren bir tasarıma sahip.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/7brYqI.jpg (https://imageshack.com/i/po7brYqIj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/7fPF5J.jpg (https://imageshack.com/i/pl7fPF5Jj)
Gösterge Paneli;
Sol tarafta analog devir saati,ortada hız göstergesi yer alıyor.
Sağ tarafta ise benzin göstergesi,toplam yapılan yolu gösteren kilometre sayacı,tripmetre ve saat yer alıyor.
Gösterge üzerinde bulunan iki küçük buton ile saati ayarlayıp,tripmetreyi sıfırlayabiliyorsunuz.
Motor bloğu;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/LdixQM.jpg (https://imageshack.com/i/plLdixQMj)
Tek Silindir, 4 Zamanlı, Hava Soğutmalı - OHC ve 223 cc.
Performans ile ilgili bilgileri ilerleyen satırlarda vereceğiz.
İlaveten ayak marşı da mevcut.
Maximum Güç : 19.4 Ps @ 7500Rpm'de Maximum Torku ise 19.35 Nm @ 6000Rpm'de sunuyor.
Ön lastik;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/9qjKrC.jpg (https://imageshack.com/i/pm9qjKrCj)
80 / 100 x 18 - 47 P ölçülerinde ve Tubeless
Arka lastik ise;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/UkPeKA.jpg (https://imageshack.com/i/poUkPeKAj)
120 / 80 x 18 - 62 P ölçülerinde ve tubeless.
Kuru zeminde yeterli bir performans sunan lastikler,ıslak yolda gazı biraz açında hemen motosikleti yanlamaya başlatıyor.
Asfalt ve bozuk yollar için genel olarak yol tutuşu iyi. Ancak daha iyi marka/modeller ile değiştirmek faydalı olabilir.
Ön fren 276mm disk.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/orM9D0.jpg (https://imageshack.com/i/plorM9D0j)
Arka fren ise;
130 mm kampana
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/YKNG5x.jpg (https://imageshack.com/i/pmYKNG5xj)
Amortisörlere gelince
Ön: Hidrolik Teleskopik Amortisör
Arka: Yana Açılır Yaylı Hidrolik Amortisör. Arka amortisörlerde sertlik,yumuşaklık ayarı da mevcut.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/Tj1oA7.jpg (https://imageshack.com/i/poTj1oA7j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/wf9uHH.jpg (https://imageshack.com/i/powf9uHHj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/qwieWo.jpg (https://imageshack.com/i/plqwieWoj)
Zincirler o-ringli. O-ringli olması yağı daha fazla muhafaza edebilmesi,daha uzun ömürlü olması açısından son derece önemli bir detay.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/4ME3ig.jpg
Ön Farlar;
Önde iki adet 12V - 35W / 35 W - Halojen Ampul bulunuyor. Kısalar yanarken üstteki ampul,uzunlar yanarken ise alttaki ampul devreye giriyor.
Far aydınlatması gece zifiri karanlık yollarda oldukça güzel. Görüş açınızı rahatlıkla belirleyebiliyor.
Genel olarak aydınlatma için ekstra bir modifikasyona (sis farı vb) gerek yok.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/NLoA43.jpg (https://imageshack.com/i/pnNLoA43j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/6HppN0.jpg (https://imageshack.com/i/pl6HppN0j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/PqctbR.jpg (https://imageshack.com/i/pmPqctbRj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/VjvI9W.jpg (https://imageshack.com/i/poVjvI9Wj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/xMdpY4.jpg (https://imageshack.com/i/plxMdpY4j)
Motosiklette yan ayaklık ve orta ayak mevcut.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/vkpGgX.jpg (https://imageshack.com/i/pmvkpGgXj)
Sele
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/cEmvxy.jpg (https://imageshack.com/i/plcEmvxyj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/rQHQMP.jpg (https://imageshack.com/i/plrQHQMPj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/MLvyB4.jpg (https://imageshack.com/i/poMLvyB4j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/8tmg1I.jpg (https://imageshack.com/i/pn8tmg1Ij)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/fPASl1.jpg (https://imageshack.com/i/pnfPASl1j)
Selenin sürücü koltuğu son derece konforlu. Günlük yaklaşık 200-250 km'lik sürüşlerde son derece rahat bir oturuş sağladığını söylebilirim.
Artçı koltuğu ise biraz küçük. Ve oturuş pozisyonu artçınızın pek rahat edeceği bir tasarımda değil. Belki topcase takılırsa artçı için bir nebze de olsa rahatlık sağlanabilir.
Artçı selesinin hemen altında çok ufak bir bölüm var. Buraya minik bir avadanlık koyulabilir.
Depo
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/kQWqN6.jpg (https://imageshack.com/i/pokQWqN6j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/jXPxvw.jpg (https://imageshack.com/i/pmjXPxvwj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/YIlwYU.jpg (https://imageshack.com/i/plYIlwYUj)
Yakıt Tankı : 15 L Rezerv : 2 Lt
Depo üzerinde vites ve lastik basıncı ile ilgili bilgiler içeren bir uyarı yazısı konulması kullacılar için kolaylık sağlayan bir konu.
Boyutlar
Uzunluk: 2125 mm
Genişlik: 755 mm
Yükseklik : 1160 mm
Tekerler arası mesafe : 1355 mm
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/ZpAtJD.jpg (https://imageshack.com/i/poZpAtJDj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/zNJaNX.jpg (https://imageshack.com/i/plzNJaNXj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/DjcM6x.jpg (https://imageshack.com/i/plDjcM6xj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/0wtEns.jpg (https://imageshack.com/i/po0wtEnsj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/wYGaqe.jpg (https://imageshack.com/i/pmwYGaqej)
Arka stop lambası tasarımı
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/nGknGT.jpg (https://imageshack.com/i/plnGknGTj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/cdRMc9.jpg (https://imageshack.com/i/pmcdRMc9j)
Egzoz
Normalde egzoz tasarımı bu şekilde.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/LHOjH3.jpg (https://imageshack.com/i/pnLHOjH3j)
Ancak test motosikletinde performans egzozu vardı.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/YqgqeR.jpg (https://imageshack.com/i/plYqgqeRj)
Tasarım
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/Ze43zv.jpg (https://imageshack.com/i/pnZe43zvj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/7BNZxU.jpg (https://imageshack.com/i/pl7BNZxUj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/6HppN0.jpg (https://imageshack.com/i/pl6HppN0j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/LqgIVM.jpg (https://imageshack.com/i/pnLqgIVMj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/SfgMcN.jpg (https://imageshack.com/i/pnSfgMcNj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/jXPxvw.jpg (https://imageshack.com/i/pmjXPxvwj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/fPASl1.jpg (https://imageshack.com/i/pnfPASl1j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/ATOrZp.jpg (https://imageshack.com/i/poATOrZpj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/jXPxvw.jpg (https://imageshack.com/i/pmjXPxvwj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/xa0RSj.jpg (https://imageshack.com/i/plxa0RSjj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/DjcM6x.jpg (https://imageshack.com/i/plDjcM6xj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/fPASl1.jpg (https://imageshack.com/i/pnfPASl1j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/ATOrZp.jpg (https://imageshack.com/i/poATOrZpj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/bgkQ9l.jpg (https://imageshack.com/i/plbgkQ9lj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/0M2dLh.jpg (https://imageshack.com/i/pn0M2dLhj)
GENEL DEĞERLENDİRME;
Performans;
Motosiklet yaklaşık 20 hp,20 nm tork üretiyor. Ve sürüş esnasında bunu rahatlıkla görebiliyorsunuz.
Motosikletin 0-60'ı yaklaşık 4 saniye,0-100'ü ise 9 saniye.
Artçı ile birlikte sürüşlerde kesinlikle güç kaybı hissetmiyorsunuz.
Uzun yolda 105-115 km/h hızlarda stabil çok rahat bir şekilde yol alabiliyorsunuz.
Bu hızlarda araç sollamak isterseniz motosiklet zorlanmadan 130'lara kadar çıkabiliyor.
Kısacası 223 cc'lik motor bloğu gerçekten seriliği,atikliği ile birlikte son derece keyifli bir sürüş imkanı sağlıyor.
10.000 devir çeviren motosiklet 8000 devirde redline çizgisine giriyor ve 8000 devir 120 km/h'a denk geliyor.
İnsan keşke 6.vites olsaymış diyor bazen.
Vites aralıkları oldukça kısa.
Uzun yolda yol şartlarına göre 140 km/h'a çıkabilen motosiklet bu hızda kesiciye giriyor ve daha fazla gitmiyor.
Yani 90-110 km/h'larda uzun yolda keyifle yol alabiliyorsunuz.
Kısaca performans verileri;
0-60 km : 4 saniye
0-100 km : 9 saniye
Top speed : 140 km/h
Yakıt tüketimi:
Motosiklet karbüratörlü.
Yakıtı arttıracak derecede bir egzoz modifikasyonu olmasına rağmen tüketim değerleri şu şekilde;
5500-6000 deviri geçmeden sakin sürüşte (5.viteste 80 km/h'a denk geliyor). 100 Km'de 2.6 litre.
Uzun yol,şehir içi karışık kullanım.
Agresif kullanımda ise;
Şehir içinde yüksek devirde vites değiştirme,uzun yolda 110-130 km/h arası hızların altına düşmeden 3.7 litre.
Tabi egzozu baz alırsak bu değerlerin 0,2-0,3'nün altını normal olarak sayabiliriz.
Kısacası ortalama olarak 2.8-3.0 litre diyebiliriz.
Ancak çok sakin kullanımda 2,5 litrenin altını da görmek mümkün.
Kısacası yakıt tüketimi sürücünün insiyatifinde diyebiliriz.
Tasarım
Test motosikletini gören birçok kişi motosikletin tasarımını oldukça beğendi. Ön karenaj özellikle ön kısımdan bakınca motosiklete ayrı bir hava veriyor. Karenaj ayrıca rüzgarı keserek uzun yolda ciddi bir katkı sağlıyor.
Gidon M gidon olarak tabir edilen cinsten.
Genel olarak tasarımın güzel olduğunu ve insanların ciddi manada ilgisini çektiğini söyleyebilirim.
Genel Değerlendirmem;
Motosiklet cc bazında f/p açısından son derece uygun diyebiliriz. 125-150 cc commuterların 6000-6500 Tl olduğu şu piyasada 7000 Tl'ye Hero Karizma tercih edilebilecek motosikletlerin ilk başında geliyor.
Perfomansı,yakıt tüketimi,5 yıl ya da 50.000 km garanti kapsamı dahilinde olması,tasarımının albenili olması oldukça güzel detaylar.
Eksi yönlerinden bahsetmek gerekirse lastiklerin değişmesi faydalı olur kanaatindeyim. Özellikle yağış sonrasında lastiklerin ani gaz verme anında hemen yanlamaya başlaması dikkatli bir sürüş gerektiriyor.
Elcik ve ayak peglerinde çok rahatsız etmeyen bir titreşim mevcut. Ancak motosikletin gidişi,performansı bu titreşimi unutturacak keyifte.
Frenler oldukça başarılı. Artçılı rampa inişinde,uzun yolda ani frenlemelerde,şehir içinde bana son derece yeterli geldi.
Gidon açısı biraz dar bir commuter gibi rahat manevra yapamıyorsunuz.Ancak sürüşünü ve motosikletin karakterine alıştığınız zaman akıcı trafikte oldukça keyifli bir sürüş ve manevra kabiliyeti var diyebilirim.
Sonuç olarak atikliği,fiyatı,garanti kapsamındaki sürenin uzunluğu,Hero gibi yılda 7 milyon üretimi olan,1983 yılında Japon Honda ile ortak üretime başlayan 2011 yılına kadar Hero Honda ve Honda modellerini üretip dünyaya satan ve ardından, 2011'de Japon ortağından ayrılan bir marka olma güvencesi ile alınabilecek bir motosiklet olduğu kanaatindeyim.
Hero'nun bu yıl ülkemizde satışa sunduğu Karizma modelinin test yazısıyla karşınızdayız.
Yaklaşık 1000 km'dedir bende olan bu test motosikletiyle ilgili detaylara öncelikle teknik özellikler ile başlayalım.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/I2nsE5.jpg (https://imageshack.com/i/pnI2nsE5j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/eYID9h.jpg (https://imageshack.com/i/pleYID9hj)
Satışa sunulan Hero Karizma'nın beş adet renk seçeneği bulunuyor.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/gX47v5.png (https://imageshack.com/i/plgX47v5p)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/vLynai.png (https://imageshack.com/i/pnvLynaip)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/mP3nBY.png (https://imageshack.com/i/pnmP3nBYp)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/pwMYtU.png (https://imageshack.com/i/pmpwMYtUp)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/IA8BkU.png (https://imageshack.com/i/poIA8BkUp)
İncelememize gidondan başlayalım...
Sağ tarafta sadece marş butonu yer alıyor.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/UgiTzp.jpg (https://imageshack.com/i/poUgiTzpj)
Sol tarafta ise;
-Korna
-Sinyal butonu
-Uzun-Kısa far butonu
-Jikle
-Selektör tuşu bulunuyor.
Jiklenin gidonda konumlanmış olması son derece güzel ve pratik bir detay.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/IdiWA1.jpg (https://imageshack.com/i/pmIdiWA1j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/dzx60D.jpg (https://imageshack.com/i/pndzx60Dj)
Gösterge ise hem analog hem de dijital bilgiler içeren bir tasarıma sahip.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/7brYqI.jpg (https://imageshack.com/i/po7brYqIj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/7fPF5J.jpg (https://imageshack.com/i/pl7fPF5Jj)
Gösterge Paneli;
Sol tarafta analog devir saati,ortada hız göstergesi yer alıyor.
Sağ tarafta ise benzin göstergesi,toplam yapılan yolu gösteren kilometre sayacı,tripmetre ve saat yer alıyor.
Gösterge üzerinde bulunan iki küçük buton ile saati ayarlayıp,tripmetreyi sıfırlayabiliyorsunuz.
Motor bloğu;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/LdixQM.jpg (https://imageshack.com/i/plLdixQMj)
Tek Silindir, 4 Zamanlı, Hava Soğutmalı - OHC ve 223 cc.
Performans ile ilgili bilgileri ilerleyen satırlarda vereceğiz.
İlaveten ayak marşı da mevcut.
Maximum Güç : 19.4 Ps @ 7500Rpm'de Maximum Torku ise 19.35 Nm @ 6000Rpm'de sunuyor.
Ön lastik;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/9qjKrC.jpg (https://imageshack.com/i/pm9qjKrCj)
80 / 100 x 18 - 47 P ölçülerinde ve Tubeless
Arka lastik ise;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/UkPeKA.jpg (https://imageshack.com/i/poUkPeKAj)
120 / 80 x 18 - 62 P ölçülerinde ve tubeless.
Kuru zeminde yeterli bir performans sunan lastikler,ıslak yolda gazı biraz açında hemen motosikleti yanlamaya başlatıyor.
Asfalt ve bozuk yollar için genel olarak yol tutuşu iyi. Ancak daha iyi marka/modeller ile değiştirmek faydalı olabilir.
Ön fren 276mm disk.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/orM9D0.jpg (https://imageshack.com/i/plorM9D0j)
Arka fren ise;
130 mm kampana
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/YKNG5x.jpg (https://imageshack.com/i/pmYKNG5xj)
Amortisörlere gelince
Ön: Hidrolik Teleskopik Amortisör
Arka: Yana Açılır Yaylı Hidrolik Amortisör. Arka amortisörlerde sertlik,yumuşaklık ayarı da mevcut.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/Tj1oA7.jpg (https://imageshack.com/i/poTj1oA7j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/wf9uHH.jpg (https://imageshack.com/i/powf9uHHj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/qwieWo.jpg (https://imageshack.com/i/plqwieWoj)
Zincirler o-ringli. O-ringli olması yağı daha fazla muhafaza edebilmesi,daha uzun ömürlü olması açısından son derece önemli bir detay.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/4ME3ig.jpg
Ön Farlar;
Önde iki adet 12V - 35W / 35 W - Halojen Ampul bulunuyor. Kısalar yanarken üstteki ampul,uzunlar yanarken ise alttaki ampul devreye giriyor.
Far aydınlatması gece zifiri karanlık yollarda oldukça güzel. Görüş açınızı rahatlıkla belirleyebiliyor.
Genel olarak aydınlatma için ekstra bir modifikasyona (sis farı vb) gerek yok.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/NLoA43.jpg (https://imageshack.com/i/pnNLoA43j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/6HppN0.jpg (https://imageshack.com/i/pl6HppN0j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/PqctbR.jpg (https://imageshack.com/i/pmPqctbRj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/VjvI9W.jpg (https://imageshack.com/i/poVjvI9Wj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/xMdpY4.jpg (https://imageshack.com/i/plxMdpY4j)
Motosiklette yan ayaklık ve orta ayak mevcut.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/vkpGgX.jpg (https://imageshack.com/i/pmvkpGgXj)
Sele
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/cEmvxy.jpg (https://imageshack.com/i/plcEmvxyj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/rQHQMP.jpg (https://imageshack.com/i/plrQHQMPj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/MLvyB4.jpg (https://imageshack.com/i/poMLvyB4j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/8tmg1I.jpg (https://imageshack.com/i/pn8tmg1Ij)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/fPASl1.jpg (https://imageshack.com/i/pnfPASl1j)
Selenin sürücü koltuğu son derece konforlu. Günlük yaklaşık 200-250 km'lik sürüşlerde son derece rahat bir oturuş sağladığını söylebilirim.
Artçı koltuğu ise biraz küçük. Ve oturuş pozisyonu artçınızın pek rahat edeceği bir tasarımda değil. Belki topcase takılırsa artçı için bir nebze de olsa rahatlık sağlanabilir.
Artçı selesinin hemen altında çok ufak bir bölüm var. Buraya minik bir avadanlık koyulabilir.
Depo
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/kQWqN6.jpg (https://imageshack.com/i/pokQWqN6j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/jXPxvw.jpg (https://imageshack.com/i/pmjXPxvwj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/YIlwYU.jpg (https://imageshack.com/i/plYIlwYUj)
Yakıt Tankı : 15 L Rezerv : 2 Lt
Depo üzerinde vites ve lastik basıncı ile ilgili bilgiler içeren bir uyarı yazısı konulması kullacılar için kolaylık sağlayan bir konu.
Boyutlar
Uzunluk: 2125 mm
Genişlik: 755 mm
Yükseklik : 1160 mm
Tekerler arası mesafe : 1355 mm
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/ZpAtJD.jpg (https://imageshack.com/i/poZpAtJDj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/zNJaNX.jpg (https://imageshack.com/i/plzNJaNXj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/DjcM6x.jpg (https://imageshack.com/i/plDjcM6xj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/0wtEns.jpg (https://imageshack.com/i/po0wtEnsj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/wYGaqe.jpg (https://imageshack.com/i/pmwYGaqej)
Arka stop lambası tasarımı
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/nGknGT.jpg (https://imageshack.com/i/plnGknGTj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/cdRMc9.jpg (https://imageshack.com/i/pmcdRMc9j)
Egzoz
Normalde egzoz tasarımı bu şekilde.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/LHOjH3.jpg (https://imageshack.com/i/pnLHOjH3j)
Ancak test motosikletinde performans egzozu vardı.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/YqgqeR.jpg (https://imageshack.com/i/plYqgqeRj)
Tasarım
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/Ze43zv.jpg (https://imageshack.com/i/pnZe43zvj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/7BNZxU.jpg (https://imageshack.com/i/pl7BNZxUj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/6HppN0.jpg (https://imageshack.com/i/pl6HppN0j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/LqgIVM.jpg (https://imageshack.com/i/pnLqgIVMj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/SfgMcN.jpg (https://imageshack.com/i/pnSfgMcNj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/jXPxvw.jpg (https://imageshack.com/i/pmjXPxvwj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/fPASl1.jpg (https://imageshack.com/i/pnfPASl1j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/ATOrZp.jpg (https://imageshack.com/i/poATOrZpj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/jXPxvw.jpg (https://imageshack.com/i/pmjXPxvwj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/xa0RSj.jpg (https://imageshack.com/i/plxa0RSjj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/DjcM6x.jpg (https://imageshack.com/i/plDjcM6xj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/fPASl1.jpg (https://imageshack.com/i/pnfPASl1j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/ATOrZp.jpg (https://imageshack.com/i/poATOrZpj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/bgkQ9l.jpg (https://imageshack.com/i/plbgkQ9lj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/0M2dLh.jpg (https://imageshack.com/i/pn0M2dLhj)
GENEL DEĞERLENDİRME;
Performans;
Motosiklet yaklaşık 20 hp,20 nm tork üretiyor. Ve sürüş esnasında bunu rahatlıkla görebiliyorsunuz.
Motosikletin 0-60'ı yaklaşık 4 saniye,0-100'ü ise 9 saniye.
Artçı ile birlikte sürüşlerde kesinlikle güç kaybı hissetmiyorsunuz.
Uzun yolda 105-115 km/h hızlarda stabil çok rahat bir şekilde yol alabiliyorsunuz.
Bu hızlarda araç sollamak isterseniz motosiklet zorlanmadan 130'lara kadar çıkabiliyor.
Kısacası 223 cc'lik motor bloğu gerçekten seriliği,atikliği ile birlikte son derece keyifli bir sürüş imkanı sağlıyor.
10.000 devir çeviren motosiklet 8000 devirde redline çizgisine giriyor ve 8000 devir 120 km/h'a denk geliyor.
İnsan keşke 6.vites olsaymış diyor bazen.
Vites aralıkları oldukça kısa.
Uzun yolda yol şartlarına göre 140 km/h'a çıkabilen motosiklet bu hızda kesiciye giriyor ve daha fazla gitmiyor.
Yani 90-110 km/h'larda uzun yolda keyifle yol alabiliyorsunuz.
Kısaca performans verileri;
0-60 km : 4 saniye
0-100 km : 9 saniye
Top speed : 140 km/h
Yakıt tüketimi:
Motosiklet karbüratörlü.
Yakıtı arttıracak derecede bir egzoz modifikasyonu olmasına rağmen tüketim değerleri şu şekilde;
5500-6000 deviri geçmeden sakin sürüşte (5.viteste 80 km/h'a denk geliyor). 100 Km'de 2.6 litre.
Uzun yol,şehir içi karışık kullanım.
Agresif kullanımda ise;
Şehir içinde yüksek devirde vites değiştirme,uzun yolda 110-130 km/h arası hızların altına düşmeden 3.7 litre.
Tabi egzozu baz alırsak bu değerlerin 0,2-0,3'nün altını normal olarak sayabiliriz.
Kısacası ortalama olarak 2.8-3.0 litre diyebiliriz.
Ancak çok sakin kullanımda 2,5 litrenin altını da görmek mümkün.
Kısacası yakıt tüketimi sürücünün insiyatifinde diyebiliriz.
Tasarım
Test motosikletini gören birçok kişi motosikletin tasarımını oldukça beğendi. Ön karenaj özellikle ön kısımdan bakınca motosiklete ayrı bir hava veriyor. Karenaj ayrıca rüzgarı keserek uzun yolda ciddi bir katkı sağlıyor.
Gidon M gidon olarak tabir edilen cinsten.
Genel olarak tasarımın güzel olduğunu ve insanların ciddi manada ilgisini çektiğini söyleyebilirim.
Genel Değerlendirmem;
Motosiklet cc bazında f/p açısından son derece uygun diyebiliriz. 125-150 cc commuterların 6000-6500 Tl olduğu şu piyasada 7000 Tl'ye Hero Karizma tercih edilebilecek motosikletlerin ilk başında geliyor.
Perfomansı,yakıt tüketimi,5 yıl ya da 50.000 km garanti kapsamı dahilinde olması,tasarımının albenili olması oldukça güzel detaylar.
Eksi yönlerinden bahsetmek gerekirse lastiklerin değişmesi faydalı olur kanaatindeyim. Özellikle yağış sonrasında lastiklerin ani gaz verme anında hemen yanlamaya başlaması dikkatli bir sürüş gerektiriyor.
Elcik ve ayak peglerinde çok rahatsız etmeyen bir titreşim mevcut. Ancak motosikletin gidişi,performansı bu titreşimi unutturacak keyifte.
Frenler oldukça başarılı. Artçılı rampa inişinde,uzun yolda ani frenlemelerde,şehir içinde bana son derece yeterli geldi.
Gidon açısı biraz dar bir commuter gibi rahat manevra yapamıyorsunuz.Ancak sürüşünü ve motosikletin karakterine alıştığınız zaman akıcı trafikte oldukça keyifli bir sürüş ve manevra kabiliyeti var diyebilirim.
Sonuç olarak atikliği,fiyatı,garanti kapsamındaki sürenin uzunluğu,Hero gibi yılda 7 milyon üretimi olan,1983 yılında Japon Honda ile ortak üretime başlayan 2011 yılına kadar Hero Honda ve Honda modellerini üretip dünyaya satan ve ardından, 2011'de Japon ortağından ayrılan bir marka olma güvencesi ile alınabilecek bir motosiklet olduğu kanaatindeyim.
Videolar;
0-100 Hızlanma
Merhaba;
Hero'nun bu yıl ülkemizde satışa sunduğu Karizma modelinin test yazısıyla karşınızdayız.
Yaklaşık 1000 km'dedir bende olan bu test motosikletiyle ilgili detaylara öncelikle teknik özellikler ile başlayalım.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/I2nsE5.jpg (https://imageshack.com/i/pnI2nsE5j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/eYID9h.jpg (https://imageshack.com/i/pleYID9hj)
Satışa sunulan Hero Karizma'nın beş adet renk seçeneği bulunuyor.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/gX47v5.png (https://imageshack.com/i/plgX47v5p)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/vLynai.png (https://imageshack.com/i/pnvLynaip)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/mP3nBY.png (https://imageshack.com/i/pnmP3nBYp)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/pwMYtU.png (https://imageshack.com/i/pmpwMYtUp)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/IA8BkU.png (https://imageshack.com/i/poIA8BkUp)
İncelememize gidondan başlayalım...
Sağ tarafta sadece marş butonu yer alıyor.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/UgiTzp.jpg (https://imageshack.com/i/poUgiTzpj)
Sol tarafta ise;
-Korna
-Sinyal butonu
-Uzun-Kısa far butonu
-Jikle
-Selektör tuşu bulunuyor.
Jiklenin gidonda konumlanmış olması son derece güzel ve pratik bir detay.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/IdiWA1.jpg (https://imageshack.com/i/pmIdiWA1j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/dzx60D.jpg (https://imageshack.com/i/pndzx60Dj)
Gösterge ise hem analog hem de dijital bilgiler içeren bir tasarıma sahip.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/7brYqI.jpg (https://imageshack.com/i/po7brYqIj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/7fPF5J.jpg (https://imageshack.com/i/pl7fPF5Jj)
Gösterge Paneli;
Sol tarafta analog devir saati,ortada hız göstergesi yer alıyor.
Sağ tarafta ise benzin göstergesi,toplam yapılan yolu gösteren kilometre sayacı,tripmetre ve saat yer alıyor.
Gösterge üzerinde bulunan iki küçük buton ile saati ayarlayıp,tripmetreyi sıfırlayabiliyorsunuz.
Motor bloğu;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/LdixQM.jpg (https://imageshack.com/i/plLdixQMj)
Tek Silindir, 4 Zamanlı, Hava Soğutmalı - OHC ve 223 cc.
Performans ile ilgili bilgileri ilerleyen satırlarda vereceğiz.
İlaveten ayak marşı da mevcut.
Maximum Güç : 19.4 Ps @ 7500Rpm'de Maximum Torku ise 19.35 Nm @ 6000Rpm'de sunuyor.
Ön lastik;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/9qjKrC.jpg (https://imageshack.com/i/pm9qjKrCj)
80 / 100 x 18 - 47 P ölçülerinde ve Tubeless
Arka lastik ise;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/UkPeKA.jpg (https://imageshack.com/i/poUkPeKAj)
120 / 80 x 18 - 62 P ölçülerinde ve tubeless.
Kuru zeminde yeterli bir performans sunan lastikler,ıslak yolda gazı biraz açında hemen motosikleti yanlamaya başlatıyor.
Asfalt ve bozuk yollar için genel olarak yol tutuşu iyi. Ancak daha iyi marka/modeller ile değiştirmek faydalı olabilir.
Ön fren 276mm disk.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/orM9D0.jpg (https://imageshack.com/i/plorM9D0j)
Arka fren ise;
130 mm kampana
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/YKNG5x.jpg (https://imageshack.com/i/pmYKNG5xj)
Amortisörlere gelince
Ön: Hidrolik Teleskopik Amortisör
Arka: Yana Açılır Yaylı Hidrolik Amortisör. Arka amortisörlerde sertlik,yumuşaklık ayarı da mevcut.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/Tj1oA7.jpg (https://imageshack.com/i/poTj1oA7j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/wf9uHH.jpg (https://imageshack.com/i/powf9uHHj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/qwieWo.jpg (https://imageshack.com/i/plqwieWoj)
Zincirler o-ringli. O-ringli olması yağı daha fazla muhafaza edebilmesi,daha uzun ömürlü olması açısından son derece önemli bir detay.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/4ME3ig.jpg
Ön Farlar;
Önde iki adet 12V - 35W / 35 W - Halojen Ampul bulunuyor. Kısalar yanarken üstteki ampul,uzunlar yanarken ise alttaki ampul devreye giriyor.
Far aydınlatması gece zifiri karanlık yollarda oldukça güzel. Görüş açınızı rahatlıkla belirleyebiliyor.
Genel olarak aydınlatma için ekstra bir modifikasyona (sis farı vb) gerek yok.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/NLoA43.jpg (https://imageshack.com/i/pnNLoA43j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/6HppN0.jpg (https://imageshack.com/i/pl6HppN0j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/PqctbR.jpg (https://imageshack.com/i/pmPqctbRj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/VjvI9W.jpg (https://imageshack.com/i/poVjvI9Wj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/xMdpY4.jpg (https://imageshack.com/i/plxMdpY4j)
Motosiklette yan ayaklık ve orta ayak mevcut.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/vkpGgX.jpg (https://imageshack.com/i/pmvkpGgXj)
Sele
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/cEmvxy.jpg (https://imageshack.com/i/plcEmvxyj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/rQHQMP.jpg (https://imageshack.com/i/plrQHQMPj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/MLvyB4.jpg (https://imageshack.com/i/poMLvyB4j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/8tmg1I.jpg (https://imageshack.com/i/pn8tmg1Ij)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/fPASl1.jpg (https://imageshack.com/i/pnfPASl1j)
Selenin sürücü koltuğu son derece konforlu. Günlük yaklaşık 200-250 km'lik sürüşlerde son derece rahat bir oturuş sağladığını söylebilirim.
Artçı koltuğu ise biraz küçük. Ve oturuş pozisyonu artçınızın pek rahat edeceği bir tasarımda değil. Belki topcase takılırsa artçı için bir nebze de olsa rahatlık sağlanabilir.
Artçı selesinin hemen altında çok ufak bir bölüm var. Buraya minik bir avadanlık koyulabilir.
Depo
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/kQWqN6.jpg (https://imageshack.com/i/pokQWqN6j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/jXPxvw.jpg (https://imageshack.com/i/pmjXPxvwj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/YIlwYU.jpg (https://imageshack.com/i/plYIlwYUj)
Yakıt Tankı : 15 L Rezerv : 2 Lt
Depo üzerinde vites ve lastik basıncı ile ilgili bilgiler içeren bir uyarı yazısı konulması kullacılar için kolaylık sağlayan bir konu.
Boyutlar
Uzunluk: 2125 mm
Genişlik: 755 mm
Yükseklik : 1160 mm
Tekerler arası mesafe : 1355 mm
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/ZpAtJD.jpg (https://imageshack.com/i/poZpAtJDj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/zNJaNX.jpg (https://imageshack.com/i/plzNJaNXj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/DjcM6x.jpg (https://imageshack.com/i/plDjcM6xj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/0wtEns.jpg (https://imageshack.com/i/po0wtEnsj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/wYGaqe.jpg (https://imageshack.com/i/pmwYGaqej)
Arka stop lambası tasarımı
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/nGknGT.jpg (https://imageshack.com/i/plnGknGTj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/cdRMc9.jpg (https://imageshack.com/i/pmcdRMc9j)
Egzoz
Normalde egzoz tasarımı bu şekilde.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/LHOjH3.jpg (https://imageshack.com/i/pnLHOjH3j)
Ancak test motosikletinde performans egzozu vardı.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/YqgqeR.jpg (https://imageshack.com/i/plYqgqeRj)
Tasarım
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/Ze43zv.jpg (https://imageshack.com/i/pnZe43zvj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/7BNZxU.jpg (https://imageshack.com/i/pl7BNZxUj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/6HppN0.jpg (https://imageshack.com/i/pl6HppN0j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/LqgIVM.jpg (https://imageshack.com/i/pnLqgIVMj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/SfgMcN.jpg (https://imageshack.com/i/pnSfgMcNj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/jXPxvw.jpg (https://imageshack.com/i/pmjXPxvwj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/fPASl1.jpg (https://imageshack.com/i/pnfPASl1j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/ATOrZp.jpg (https://imageshack.com/i/poATOrZpj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/jXPxvw.jpg (https://imageshack.com/i/pmjXPxvwj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/xa0RSj.jpg (https://imageshack.com/i/plxa0RSjj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/DjcM6x.jpg (https://imageshack.com/i/plDjcM6xj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/fPASl1.jpg (https://imageshack.com/i/pnfPASl1j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/ATOrZp.jpg (https://imageshack.com/i/poATOrZpj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/bgkQ9l.jpg (https://imageshack.com/i/plbgkQ9lj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/0M2dLh.jpg (https://imageshack.com/i/pn0M2dLhj)
GENEL DEĞERLENDİRME;
Performans;
Motosiklet yaklaşık 20 hp,20 nm tork üretiyor. Ve sürüş esnasında bunu rahatlıkla görebiliyorsunuz.
Motosikletin 0-60'ı yaklaşık 4 saniye,0-100'ü ise 9 saniye.
Artçı ile birlikte sürüşlerde kesinlikle güç kaybı hissetmiyorsunuz.
Uzun yolda 105-115 km/h hızlarda stabil çok rahat bir şekilde yol alabiliyorsunuz.
Bu hızlarda araç sollamak isterseniz motosiklet zorlanmadan 130'lara kadar çıkabiliyor.
Kısacası 223 cc'lik motor bloğu gerçekten seriliği,atikliği ile birlikte son derece keyifli bir sürüş imkanı sağlıyor.
10.000 devir çeviren motosiklet 8000 devirde redline çizgisine giriyor ve 8000 devir 120 km/h'a denk geliyor.
İnsan keşke 6.vites olsaymış diyor bazen.
Vites aralıkları oldukça kısa.
Uzun yolda yol şartlarına göre 140 km/h'a çıkabilen motosiklet bu hızda kesiciye giriyor ve daha fazla gitmiyor.
Yani 90-110 km/h'larda uzun yolda keyifle yol alabiliyorsunuz.
Kısaca performans verileri;
0-60 km : 4 saniye
0-100 km : 9 saniye
Top speed : 140 km/h
Yakıt tüketimi:
Motosiklet karbüratörlü.
Yakıtı arttıracak derecede bir egzoz modifikasyonu olmasına rağmen tüketim değerleri şu şekilde;
5500-6000 deviri geçmeden sakin sürüşte (5.viteste 80 km/h'a denk geliyor). 100 Km'de 2.6 litre.
Uzun yol,şehir içi karışık kullanım.
Agresif kullanımda ise;
Şehir içinde yüksek devirde vites değiştirme,uzun yolda 110-130 km/h arası hızların altına düşmeden 3.7 litre.
Tabi egzozu baz alırsak bu değerlerin 0,2-0,3'nün altını normal olarak sayabiliriz.
Kısacası ortalama olarak 2.8-3.0 litre diyebiliriz.
Ancak çok sakin kullanımda 2,5 litrenin altını da görmek mümkün.
Kısacası yakıt tüketimi sürücünün insiyatifinde diyebiliriz.
Tasarım
Test motosikletini gören birçok kişi motosikletin tasarımını oldukça beğendi. Ön karenaj özellikle ön kısımdan bakınca motosiklete ayrı bir hava veriyor. Karenaj ayrıca rüzgarı keserek uzun yolda ciddi bir katkı sağlıyor.
Gidon M gidon olarak tabir edilen cinsten.
Genel olarak tasarımın güzel olduğunu ve insanların ciddi manada ilgisini çektiğini söyleyebilirim.
Genel Değerlendirmem;
Motosiklet cc bazında f/p açısından son derece uygun diyebiliriz. 125-150 cc commuterların 6000-6500 Tl olduğu şu piyasada 7000 Tl'ye Hero Karizma tercih edilebilecek motosikletlerin ilk başında geliyor.
Perfomansı,yakıt tüketimi,5 yıl ya da 50.000 km garanti kapsamı dahilinde olması,tasarımının albenili olması oldukça güzel detaylar.
Eksi yönlerinden bahsetmek gerekirse lastiklerin değişmesi faydalı olur kanaatindeyim. Özellikle yağış sonrasında lastiklerin ani gaz verme anında hemen yanlamaya başlaması dikkatli bir sürüş gerektiriyor.
Elcik ve ayak peglerinde çok rahatsız etmeyen bir titreşim mevcut. Ancak motosikletin gidişi,performansı bu titreşimi unutturacak keyifte.
Frenler oldukça başarılı. Artçılı rampa inişinde,uzun yolda ani frenlemelerde,şehir içinde bana son derece yeterli geldi.
Gidon açısı biraz dar bir commuter gibi rahat manevra yapamıyorsunuz.Ancak sürüşünü ve motosikletin karakterine alıştığınız zaman akıcı trafikte oldukça keyifli bir sürüş ve manevra kabiliyeti var diyebilirim.
Sonuç olarak atikliği,fiyatı,garanti kapsamındaki sürenin uzunluğu,Hero gibi yılda 7 milyon üretimi olan,1983 yılında Japon Honda ile ortak üretime başlayan 2011 yılına kadar Hero Honda ve Honda modellerini üretip dünyaya satan ve ardından, 2011'de Japon ortağından ayrılan bir marka olma güvencesi ile alınabilecek bir motosiklet olduğu kanaatindeyim.