Orijinalini görmek için tıklayınız : Sym Gts 250 i Evo Rölanti Ayarı
Kenway
06 Temmuz 2016, 20:28
İyi akşamlar hepinizin bayramını kutlarım hayırlı bayramlar forumdaşlarım.
Sym gts 250 i evo rölanti ayarlaması yapmaya çalıştım ama pek başarılı olamadım gibi.bildiğiniz gibi enjeksiyonlu olduğu için otomatik jigleye sahip.Rölant ayarı genellikle 1500 devirde bazen 1250 kadar iniyor sonra yükseliyor.bazende 2000 devire kadar geliyor.bunu sıcakken yapıyor ama genellikle 1500 devirde.Aşağıda vidanın hava ayar vidası olduğunu düşünüyorum.Bununla oynadım ve motoru ısındırdım.Her türlü kademesini denedim ama rölantide bir değişiklik olmadı.Bu arada bunun ayarını test ederken motorum sıcaktı.Bu hava ayar vidası ne işe yarıyor ? Rölantiye etki etmiyor gibi gözüküyor.Size bu vidayı nasıl ayarlamalıyım ? Dediğim gibi vidayı her türlü denedim.Motorumda sıcaktı.hiç bir şekilde rölantiye etki etmiyor.
http://i.hizliresim.com/goD825.jpg (http://hizliresim.com/goD825)
http://i.hizliresim.com/jna3WL.jpg (http://hizliresim.com/jna3WL)
Bu arada rölanti genellikle 1500 devirde bu normal mi sizce ? Ara sıra motor sıcakken 1250 devir olabiliyor ve 2000 devire yükselebiliyor.
http://i.hizliresim.com/kvaBXJ.jpg (http://hizliresim.com/kvaBXJ)
matrax33
06 Temmuz 2016, 21:32
enjeksiyonda hava ayarı olmaz. değişken rolanti için subap ayarlarınıza bi baktırın derim.
Kenway
06 Temmuz 2016, 21:53
enjeksiyonda hava ayarı olmaz. değişken rolanti için subap ayarlarınıza bi baktırın derim.
Çok ama çok doğru söylüyorsun.Zaten motorumdan subab sesi geliyordu.Bunun için ustamla konuştum ve bayramdan sonra subab ayarı yapıcaktık.Peki bu ayar vidası nedir ?
MimTolga
06 Temmuz 2016, 21:55
Çok ama çok doğru söylüyorsun.Zaten motorumdan subab sesi geliyordu.Bunun için ustamla konuştum ve bayramdan sonra subab ayarı yapıcaktık.Peki bu ayar vidası nedir ?
Tam ben yazacaktım, arkadaş yazmış, sorununuz subap ayarıyla alakalı, 30 dk da halledilecek birşey ama uygun shim seti olmalı bu ayarı yapabilmek için.
Kenway
06 Temmuz 2016, 22:01
Tam ben yazacaktım, arkadaş yazmış, sorununuz subap ayarıyla alakalı, 30 dk da halledilecek birşey ama uygun shim seti olmalı bu ayarı yapabilmek için.
Kendi sentilim var fakat subab ayarını ustam yapıcak.Ayrıca motoruda soğutmak gerekli genleşme durumu sebebiyle.Bu vida nedir peki ?
matrax33
06 Temmuz 2016, 22:32
Kendi sentilim var fakat subab ayarını ustam yapıcak.Ayrıca motoruda soğutmak gerekli genleşme durumu sebebiyle.Bu vida nedir peki ?
ben herhangi bir ayar civatası görmedim resimlerde. gaz kelebeğini tutan civata sanırsam. yada o muşur/sensör herneyse onun civatası.
Kenway
06 Temmuz 2016, 22:40
ben herhangi bir ayar civatası görmedim resimlerde. gaz kelebeğini tutan civata sanırsam. yada o muşur/sensör herneyse onun civatası.
civata ve o tutacağı söktüğün zaman siyah soket sağa veya sola doğru dönüyor.soketi kaldırdığımda altında ufak bir delik ve toplu iğne başı gibi parlak yuvarlak bir misket vardı.bu sebeble bunun ne işe yaradığını soruyorum.
iskender123
06 Temmuz 2016, 22:42
Sürekli değişen rolenti ayari motorun saçma sapan devir yükselip alcalmasi subaptanmidir ??? Benim cinlide öyle yapiyorda öyleyse bi sentil alip ayarliyim tskler
Bthndmrl
07 Temmuz 2016, 00:36
Enjeksiyonda ayar sadece beyinden olur diye düşünüyorum. Motor sıcakken ayar rölentinin ayar tutmaması da subap ayarı ile alakalı tecrübe ile sabit.
istanbu_gezg
09 Temmuz 2016, 00:35
çözüm kesin subab ayarımı arkadaşlar? ne kadar bu işin ücreti birde eksantirik zincirine kadar giriyoruz sanırım onun değişimi ne kadar olur ?
eregun
10 Haziran 2020, 04:39
Arkadaslar merhaba cok eski bir baslik ama bu arizanin sebebi nerde cikti acaba cozen oldu mu? Bu ariza aldigim arkadasta da vardi 2 ayda cozuldu ama gecici yaptim demis adam ne demek oluyosa. Servise sordum rolanti motoru degisecek dedi. motoru test edebiliyorum gayet guzel acip kapatiyor. Bi suredir tam olarak yukardaki arizayi veriyordu simdi rolanti hep sifirda. Pompadan suphelenmedim çunku gaz yememe sorunu yok tam olarak eski motorumda jiklenin acik oldugundan bogulmasi gibi bisey var egzos sesi de oyle. Yardimci olursaniz cok sevinirim.
mehmetseza
10 Haziran 2020, 09:07
hortumları kontrol etmek lazım kılcal catlaklar bıle etkılıyor
eregun
21 Haziran 2020, 03:43
hocam biraz gidip durmasını sanırım cözdüm cuma günü sabah çalıştı akşam epey zorlamama rağmen bir türlü çalışmadı bujiyi söküp temizledim enjeksiyonu manuladeki gibi kontrol ettim gayet güzel püskürtuyor. rolanti motoru sağlam. bujiyi gövdeye değdirerek test ettim dışarda normal ama söyle bi durum var servis manualinde buji CR8E (gap:0.6~0.7 mm) cr8 e yerine bana sanırım cr9e verdiler bi hafta önce ve aralık neredeyse 2 3 mm biraz büküp yakınlaştırınca tek seferde marş aldı. sabahları da yavaş giderken akü şarj olamadığı için akü gerilimi düşüyor ve o mesafede spark oluşmuyor biraz bekleyince akü gerilimi yükseliyor hızlanınca da yeterli şekilde ateşleme yapabildiği için normal gibi çalışıyor. (ayrıca motor bu olayın öncesinde 120 yi geçmezken birden 140 ı görmeye başladı) Çözücem inşallah kaliteli bi buji alıp bi sentil ile manualdeki aralığa getirmek gerekli sanırım.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO