Uğur
12 Haziran 2016, 13:57
Uzun süredir yazmadığımız test yazılarına Bajaj'ın bu yıl ülkemizde satışa sunduğu Avenger 150 modeli ile devam ediyoruz.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/2Uh7eg.jpg
Öncelikle motosikletin teknik özelliklerinden bahsedelim;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/3flcvM.jpg
Motor bloğundan bahsetmek gerekirse;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/W44WlA.jpg
Motosiklet çift Buji, 2 Valf, Hava Soğutmalı 150 cc hacminde DTS-i motor bloğuna sahip.
Max gücünü 14.54 hp olarak 9000 devirde veriyor.
Mak. Torku ise 12.5 nm olarak 6500 devirde veriyor.
Motosikletin sürüşü esnasında ilk dikkatimi çeken husus motosiklette sıfıra yakın titreşim olmasıydı. Bu noktada Cbf 150 ayarında bir titreşim olduğunu söyleyebiliriz. Bu sınıf için konfor ön planda olan kullanıcılar için değerlendirilmesi gereken çok önemli bir husus diye düşünüyorum.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/fZ9kEl.jpg
Sağ gidonda yer alan kumanda panelinde ise;
-Switch stop butonu
-Far On-Off düğmesi
-Marş butonu yer alıyor.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/VboG4L.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/5LpoA0.jpg
Sol gidon kumanda panelinde ise;
-Uzun kısa far butonu
-Sinyal butonu
-Korna
-Selektör butonu mevcut
Gösterge paneli tasarımı.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/2eOVnj.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/H2wEd5.jpg
Hız ölçer (km),mesafe ölçer ve kilometre saati gösterge panelinde yer alan detaylar.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/vh94zm.jpg
Depo üzerinde ise benzin göstergesi,uzun-kısa far uyarısı,sinyal uyarısı,akü uyarı lambası gibi detaylar yer alıyor.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/vh94zm.jpg
Kontak anahtarı hemen deponun altında;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/0Xl3T9.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/NQ4RL2.jpg
Sele tasarımı oldukça oldukça rahat. Geniş yapısı sürücüyü uzun yollarda belli bir süreden sonra rahatsız etmeyecek gibi duruyor.
İlaveten sele yüksekliği fazla olmadığı için kısa boylu sürücüler için motosiklet son derece rahat bir oturuş pozisyonu imkanı sunuyor.
Ön fren disk,arka fren ise kampana
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/NmBoIP.jpg (https://imageshack.com/i/poNmBoIPj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/Qt60Th.jpg (https://imageshack.com/i/poQt60Thj)
Frenaj konusunda motosikletin ani frenlemelerde basarılı oldugunu soyleyebiliriz.
Ön far ve arka stop lamba tasarımları;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/VWLF66.jpg (https://imageshack.com/i/pnVWLF66j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/YjJZ7S.jpg (https://imageshack.com/i/pmYjJZ7Sj)
Depo tasarımı;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/vXKiNy.jpg (https://imageshack.com/i/povXKiNyj)
14 litre benzin kapasitesine sahip olan depo,3,4 litre yedek depo rezervine sahip.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/vdEj5H.jpg (https://imageshack.com/i/pmvdEj5Hj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/5j1mY5.jpg (https://imageshack.com/i/pm5j1mY5j)
Ön amortisorler teleskopik,arka amortisörler ise çift.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/9TyB6D.jpg (https://imageshack.com/i/po9TyB6Dj)
Arka lastik 130/90-15 boyutlarında ve tubeless. Arka lastiğin geniş yapıda olması yol tutuş bakımından oldukça avantaj sağladığını söyleyebiliriz.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/NmBoIP.jpg (https://imageshack.com/i/poNmBoIPj)
Ön lastik ise 90/90-17 boyutlarında.
GENEL BİRKAÇ RESİM;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/yBfrho.jpg (https://imageshack.com/i/plyBfrhoj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/5LpoA0.jpg (https://imageshack.com/i/po5LpoA0j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/3JS0bi.jpg (https://imageshack.com/i/po3JS0bij)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/ZQJycL.jpg (https://imageshack.com/i/plZQJycLj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/qdGcm0.jpg (https://imageshack.com/i/plqdGcm0j)
GENEL DEĞERLENDİRME;
-Motosiklet tasarım itibari ile crusier bir motosikleti anımsatıyor.
-Sürüş gerçekten çok konforlu. Titreşim sıfıra yakın. Özellikle commuter sıfını baz alınca sınıfının konfor bakımından lider konumunda bulunan Cbf 150 ayarında bir titreşimden söz etmek mümkün. Bu açından titreşim konusunu dert edenler için son derece güzel bir alternatif.
-Bizim motosiklet test ettiğimiz alan yüksek hızlara çıkmaya müsait olmadığı için yapabildiğimiz max hız 60-70 civarıydı. Uzun yolda stabil 90-100 km hızla sabit gidebileceğini tahmin ediyorum.
-Tork ve hızlanma olarak motosikletin gaza tepkisi sınıfını baz alırsak oldukça iyi. Düşük hız yüksek viteste bile teklemeden stabil şekilde hızlanmasını sürdürmesi son derece güzel bir detay.
-Artçı selesi,gidonun pozisyonu son derece konforlu bir sürüşe olanak tanıyor. Ön cam veya geniş bir siperlik ile rüzgar sorunu minimize edilebilir.
-Yakıt tüketimi kullanıma göre 2-3 litre civarında olacak diye tahmin ediyoruz. Detaylı ölçüm fırsatımız olmadı.
Genel olarak kısaca toparlamak gerekirse bu sınıfta,crusier motosiklet almak isteyen,konforu ön planda tutan bir sürücüyseniz bu motosikleti test etmenizi ve buna göre değerlendirmelerinizi yapmanızı tavsiye ederiz. Özellikle titreşimsizliği ve viteslerin geçişlerinin çok yumuşak olması,konforlu bir sürüş sağlaması benim son derece hoşuma giden detaylar.
Fiyat olarak 5500-6000 bandında olması daha iyi olurdu diye düşünüyorum.
Umuyoruz ki yazımız azda olsa motosiklet hakkında fikir verebilmiştir.
Kazasız sürüşler dilerim...
https://www.youtube.com/watch?v=QsbrE_rFDoI
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/2Uh7eg.jpg
Öncelikle motosikletin teknik özelliklerinden bahsedelim;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/3flcvM.jpg
Motor bloğundan bahsetmek gerekirse;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/W44WlA.jpg
Motosiklet çift Buji, 2 Valf, Hava Soğutmalı 150 cc hacminde DTS-i motor bloğuna sahip.
Max gücünü 14.54 hp olarak 9000 devirde veriyor.
Mak. Torku ise 12.5 nm olarak 6500 devirde veriyor.
Motosikletin sürüşü esnasında ilk dikkatimi çeken husus motosiklette sıfıra yakın titreşim olmasıydı. Bu noktada Cbf 150 ayarında bir titreşim olduğunu söyleyebiliriz. Bu sınıf için konfor ön planda olan kullanıcılar için değerlendirilmesi gereken çok önemli bir husus diye düşünüyorum.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/fZ9kEl.jpg
Sağ gidonda yer alan kumanda panelinde ise;
-Switch stop butonu
-Far On-Off düğmesi
-Marş butonu yer alıyor.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/VboG4L.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/5LpoA0.jpg
Sol gidon kumanda panelinde ise;
-Uzun kısa far butonu
-Sinyal butonu
-Korna
-Selektör butonu mevcut
Gösterge paneli tasarımı.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/2eOVnj.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/H2wEd5.jpg
Hız ölçer (km),mesafe ölçer ve kilometre saati gösterge panelinde yer alan detaylar.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/vh94zm.jpg
Depo üzerinde ise benzin göstergesi,uzun-kısa far uyarısı,sinyal uyarısı,akü uyarı lambası gibi detaylar yer alıyor.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/vh94zm.jpg
Kontak anahtarı hemen deponun altında;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/0Xl3T9.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/NQ4RL2.jpg
Sele tasarımı oldukça oldukça rahat. Geniş yapısı sürücüyü uzun yollarda belli bir süreden sonra rahatsız etmeyecek gibi duruyor.
İlaveten sele yüksekliği fazla olmadığı için kısa boylu sürücüler için motosiklet son derece rahat bir oturuş pozisyonu imkanı sunuyor.
Ön fren disk,arka fren ise kampana
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/NmBoIP.jpg (https://imageshack.com/i/poNmBoIPj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/Qt60Th.jpg (https://imageshack.com/i/poQt60Thj)
Frenaj konusunda motosikletin ani frenlemelerde basarılı oldugunu soyleyebiliriz.
Ön far ve arka stop lamba tasarımları;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/VWLF66.jpg (https://imageshack.com/i/pnVWLF66j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/YjJZ7S.jpg (https://imageshack.com/i/pmYjJZ7Sj)
Depo tasarımı;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/vXKiNy.jpg (https://imageshack.com/i/povXKiNyj)
14 litre benzin kapasitesine sahip olan depo,3,4 litre yedek depo rezervine sahip.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/vdEj5H.jpg (https://imageshack.com/i/pmvdEj5Hj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/5j1mY5.jpg (https://imageshack.com/i/pm5j1mY5j)
Ön amortisorler teleskopik,arka amortisörler ise çift.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/9TyB6D.jpg (https://imageshack.com/i/po9TyB6Dj)
Arka lastik 130/90-15 boyutlarında ve tubeless. Arka lastiğin geniş yapıda olması yol tutuş bakımından oldukça avantaj sağladığını söyleyebiliriz.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/NmBoIP.jpg (https://imageshack.com/i/poNmBoIPj)
Ön lastik ise 90/90-17 boyutlarında.
GENEL BİRKAÇ RESİM;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/yBfrho.jpg (https://imageshack.com/i/plyBfrhoj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/5LpoA0.jpg (https://imageshack.com/i/po5LpoA0j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/3JS0bi.jpg (https://imageshack.com/i/po3JS0bij)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/ZQJycL.jpg (https://imageshack.com/i/plZQJycLj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/qdGcm0.jpg (https://imageshack.com/i/plqdGcm0j)
GENEL DEĞERLENDİRME;
-Motosiklet tasarım itibari ile crusier bir motosikleti anımsatıyor.
-Sürüş gerçekten çok konforlu. Titreşim sıfıra yakın. Özellikle commuter sıfını baz alınca sınıfının konfor bakımından lider konumunda bulunan Cbf 150 ayarında bir titreşimden söz etmek mümkün. Bu açından titreşim konusunu dert edenler için son derece güzel bir alternatif.
-Bizim motosiklet test ettiğimiz alan yüksek hızlara çıkmaya müsait olmadığı için yapabildiğimiz max hız 60-70 civarıydı. Uzun yolda stabil 90-100 km hızla sabit gidebileceğini tahmin ediyorum.
-Tork ve hızlanma olarak motosikletin gaza tepkisi sınıfını baz alırsak oldukça iyi. Düşük hız yüksek viteste bile teklemeden stabil şekilde hızlanmasını sürdürmesi son derece güzel bir detay.
-Artçı selesi,gidonun pozisyonu son derece konforlu bir sürüşe olanak tanıyor. Ön cam veya geniş bir siperlik ile rüzgar sorunu minimize edilebilir.
-Yakıt tüketimi kullanıma göre 2-3 litre civarında olacak diye tahmin ediyoruz. Detaylı ölçüm fırsatımız olmadı.
Genel olarak kısaca toparlamak gerekirse bu sınıfta,crusier motosiklet almak isteyen,konforu ön planda tutan bir sürücüyseniz bu motosikleti test etmenizi ve buna göre değerlendirmelerinizi yapmanızı tavsiye ederiz. Özellikle titreşimsizliği ve viteslerin geçişlerinin çok yumuşak olması,konforlu bir sürüş sağlaması benim son derece hoşuma giden detaylar.
Fiyat olarak 5500-6000 bandında olması daha iyi olurdu diye düşünüyorum.
Umuyoruz ki yazımız azda olsa motosiklet hakkında fikir verebilmiştir.
Kazasız sürüşler dilerim...
https://www.youtube.com/watch?v=QsbrE_rFDoI