Orijinalini görmek için tıklayınız : Düşük Bütçe ve 4 silindir ? Honda CBR600F4 (2000 Model)
BearBiker
08 Haziran 2016, 10:00
Merhaba,
Konu başlığında belirttiğim cbr600f4 için fikir yardımı almak istiyorum.
2 senede 3 farklı motosiklet deneyimi yaşadıktan sonra (2si 250cc 1i 150cc) 600cc sınıfına geçmeye karar verdim.
Yalnız bütçe olarak 14-15bin tlye kadar çıkabiliyorum.
Bu bütçede bana mantıklı gelen tek motosiklet Cbr600f'in eski kasası olan f4 modeli.
F4i için açılan konuyu zaten takip ediyorum fakat direkt bu motor için ne düşündüğünüzü merak ediyorum.
Sizce eski model bir ss alınır mı ? Alındığında bizi ne gibi sürprizler bekler ? Nelere dikkat etmeliyiz ?
Ya da farklı marka model önerebileceğiniz bütçemi aşmayan supersport var mı ?
Yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
AWESQME
08 Haziran 2016, 10:04
Motorun sağından solundan inceliklerinden fazla anlamayan acemi birinin eski model motor alması doğru değil (acemi olduğunu varsayıyorum). 15 yıllık motor nede olsa illa sıkıntı çıkarır hele ki SS. Anlıyorsan kendin bakımını yapabilirsen neden olmasın ancak ben anlamam diosan uğraşma servisten çıkmazsın. En ufak şeyde servise gitme ihtiyacı duyarsın cebine yazık hevesin kırılır. İlla cc yükselticem diyorsan bence 17-18 bin tl civarı para biriktir daha yeni bir model al. 2010 üstü olsun bence. Bunlar benim düşüncelerim.
EmreKocyigit
08 Haziran 2016, 10:05
Bu konu geçen hafta sayfalarca tartışıldı sormak istediğin bütün soruların cevabı burda var kardeşim
bkz;http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/165679-bu-kardesiniz-cildirdi-4silindir-motor-istiyorum.html
mertd
08 Haziran 2016, 11:24
'AWESQME' a kesinlikle katılıyorum
IRau
08 Haziran 2016, 11:39
offf 2000 model cbr600 tamirciden çıkmazsın büyük ihtimalle
BearBiker
08 Haziran 2016, 11:58
2006-2008 normal 600RR'ların düzgünleri bile 20bin tl den aşağı yok.
R6'lar 636'lar GsxR'lar da da durum farklı değil.
Tarz değişikliğinden başka sonuca varamayacağız gibi görünüyor.
24 yaşındayım aracımı satmadan bütçe ayırmaya çalıştım fakat sanırım yeterli gelmeyecek yada SS uğruna arabayı satıcaz :)
AhmetCan1903
08 Haziran 2016, 12:05
Mt03 diyorum 4 silindirmis bosver cok yakar cok masraf az butce artarsada mt7
Shamy
08 Haziran 2016, 12:20
Bence hic karismayin arkadasa, nasil olsa İmam bildigini okuyacak yine. Akılları pazarda satısa cikarmislar, herkes gidip kendi aklini satin almis yine.
Hem eski model sahipleri nasil kaptiracak motorlarini baskalarina bunlar olmasa
DKN
08 Haziran 2016, 12:25
4 silindire binen 4 çocuk besler, bunlar sadece et yemek ister.
hasmet
08 Haziran 2016, 13:00
Yazdım birkaç kez, son on senede sahip olduğum motorsikletlere universite veya hemen sonrasında sahip olsaydım şu an muhtemelen bu satırları yazamazdım.
Amerika'da 24 yaş altı insanlar için spor motorsiklet sigortaları inanılmaz pahali (aylık $150 civarı). Boşuna değil. Benim senelik $60 civarı sanırım...
Bir de daha önce yazdım, günümüzdeki modern 1 litre üstü cihazlar eski 600cc'lerden çok daha güvenli, traction control ve ABS sayesinde. Gaz verirken de fren yaparken de başınızı belaya sokma ihtimaliniz çok daha düşük....
BearBiker
09 Haziran 2016, 10:16
Bence hic karismayin arkadasa, nasil olsa İmam bildigini okuyacak yine. Akılları pazarda satısa cikarmislar, herkes gidip kendi aklini satin almis yine.
Hem eski model sahipleri nasil kaptiracak motorlarini baskalarina bunlar olmasa
Oruç başınıza vurdu sanırım. Üslubunuza dikkat edin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:08 ----------
Bir yanlış anlaşılma var ve ben bunu düzeltmek istiyorum.
Motosikletlere yabancı biri değilim. 2014 r6 2016 ninja636 gibi 600cc motosikletler kullandım fırsat buldukça da kullanıyorum sadece sahip olmadım.
Hataları ne derece affedip affetmediği konusunda da bilgim var. Ehliyetini yeni almış hız meraklısı hava atma derdinde olan biri değilim.
Sadece belirttiğim bütçede supersport almak istediğim zaman beni bekleyen zorlukları danıştım sizlere.
Üstteki arkadaş gibi akılsız vs gibi sıfatlarla yorum yapılacaksa ciddi ciddi yorum yapan arkadaşlara teşekkür ederim konuyu silebilir ya da kilitleyebilir yöneticiler.
İyi günler.
CamelBiker
09 Haziran 2016, 10:21
Bence hic karismayin arkadasa, nasil olsa İmam bildigini okuyacak yine. Akılları pazarda satısa cikarmislar, herkes gidip kendi aklini satin almis yine.
Hem eski model sahipleri nasil kaptiracak motorlarini baskalarina bunlar olmasa
Kendi adıma konuşuyorum, velev ki ben kendi bildiğimi okudum niye buraya konu açıp bilgili/tecrübeli insanlardan yardım isteyeyim?
Param yok, napalım yok olanla yapılmak istenileni yapmak istiyorum.. Belki piste çıkıcam 20 yaşında motorla!(Çünkü bende ss istiyorum)
SEN KİMSİN Kİ TANIMADIĞIN İNSANA BUNLAR DİYE HİTAP EDİYORSUN!!!!?????
Çok güzel laf ettin sen şimdi adamsın, istekli arkadaşları süper yönlendirdin süslü,manili cümlelerinle..
Okumak sadece cahilliği alıyor malesef, geri kalanı baki kalıyor...
trancexp
09 Haziran 2016, 10:37
ss lerin nasıl sürüldüğünü hepimiz biliyoruz. 3 yaş bile fazla bence . SS değil hepsi için geçerli max 3 yaş motor alınır. Yoksa masraflar deryasına hazır olun. 2013 cbr 250 ımla 50000 diyeceğiz kısmet olursa hafta sonu. Varın siz düşünün 10 yaşında 35.000 km deki , garaja sokarken olduğu yerde düşen motorları.
Lucas
09 Haziran 2016, 11:17
Çıkma parçacılarla biraz haşır neşir olman gerekebilir.
Arada sırada yolda kalabilirsin, motosikletini bir kamyonetin arkasına yükleyip tamirciye götürmek zorunda kalabilirsin.
Ama zamanla sahibinden "sıkıntısızı, Türkiye'de tek, kuruş masrafsız" gibi cümleler duyarak aldığın motorunun eksiklerini giderdikçe yolda kalma sıklığın azalır. Tamircin düzgün bir adamsa, sende işten biraz anlıyorsan sonrasında yolda kalmadan, sıkıntı yaşamadan uzun süre keyifle kullanabilirsin.
Mesela ben bundan 4 yıl önce 400 TL istenen benzin pompasını söküp parçalayıp, mekanik kısımlarına iki damla yağ damlatarak tekrar çalışır hale getirerek satana kadar sorun çıkarmadan kullanmıştım.
Kısacası, gerçekten temiz olduğuna inanmadığın, geçmişini bilmediğin bir motosiklet alacaksan, bu ve benzeri durumlara hazırlıklı isen al, değilsen yinede al alışırsın nasılsa :)
BearBiker
09 Haziran 2016, 17:05
Düşüncesini belirten herkese teşekkür ederim.
Çıkma parçacılarla biraz haşır neşir olman gerekebilir.
Arada sırada yolda kalabilirsin, motosikletini bir kamyonetin arkasına yükleyip tamirciye götürmek zorunda kalabilirsin.
Ama zamanla sahibinden "sıkıntısızı, Türkiye'de tek, kuruş masrafsız" gibi cümleler duyarak aldığın motorunun eksiklerini giderdikçe yolda kalma sıklığın azalır. Tamircin düzgün bir adamsa, sende işten biraz anlıyorsan sonrasında yolda kalmadan, sıkıntı yaşamadan uzun süre keyifle kullanabilirsin.
Mesela ben bundan 4 yıl önce 400 TL istenen benzin pompasını söküp parçalayıp, mekanik kısımlarına iki damla yağ damlatarak tekrar çalışır hale getirerek satana kadar sorun çıkarmadan kullanmıştım.
Kısacası, gerçekten temiz olduğuna inanmadığın, geçmişini bilmediğin bir motosiklet alacaksan, bu ve benzeri durumlara hazırlıklı isen al, değilsen yinede al alışırsın nasılsa :)
Samimi yorumunuz için teşekkürler.
Bahsettiğiniz bu durum arabalarda da aynı zaman geçtikçe eksiklerini tamamlayıp kullanmaya devam ediyosun motovloglardan motorcu muhabbetinin eski motosiklet sahibi olmakla ilgili videosunu da az önce izledim gerçekten zor aldıktan sonra nerden ne sorun çıkartabileceğini hangi parçanın söylendiği gibi değişip onarıldığını kestiremiyosun sürprizlere açık olmak gerek biraz :)
Şuan mantıklısı gerçekten temiz ( en azından minimum uğraşla toparlayabileceğimiz ) bi motosiklet bulana kadar arayışımıza devam etmek.
2 gün kullan sat mantığında olmadığım için öyle bi motosiklete sahip olduktan ve özene bezene her yerini toparladıktan sonra uzun süre binmeye devam edeceğim.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO