Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
vlknsyrn
10 Temmuz 2012, 02:52
dostum fotolar lada belirtmişşin iyi olmuş butun kablolar, borular soketler takılı okey sorun yok..ee peki sensöru bulamadın (ben sana fotolarlabenım makinenın sensörünü cekip göstericem) komple sokseler FI ısıgımız hep yanar..su an durum ne dir FI yanıyormu..pis benzinden de yapar,..aslında bizim burda usta bilgisayara bağlıyor F in beynine elektronik sorunları rapor ediyor..mersinde de vardır belki bilgisayar ordan da cozume ulaşabilirsin..yada dostum serviste bi ali cingöz oyunu yaptılar (dusunmesi bile kötu)
efekarahan
10 Temmuz 2012, 03:00
Kardeş şu anda FI ışığı yanmıyor ama bana takıntı oldu gerçekten de :) Bu Oksijen sensörü benim motorda varmı? Varsa nerde?Ben motoru servise götürmedim zaten Alanyada Honda servisinden ayrılmış bir usta varmış, sağlam bir dostumun arkadaşı.Yamuk yapacak birisi değil. O arkadaş ilgilendi motorla zaten.En son dediğin gibi pis benzin fikri de aklıma gelmiyor değil yani.Eğer senin makinanın fotoğraflarını (oksijen sensörünü) yükleyebilirsen çok sevinirim.Kusura bakma zahmet olacak ama 600 F kardeşliği için :))
vlknsyrn
10 Temmuz 2012, 10:41
Ben 14000 km boyunca tek gergi ile kullandım. Çıt ses vermedi. Kullanımın da bu gergi olayını etkilediğini düşünüyorum. 14000 km sonra Mutluhandan bir gergi daha aldım ; hala tık yok :)
nasıl kullanırsan mın. km de bollasmaya ötmeye basşlar nasıl kullanırsan max km de öter kullanımdan kullanıma fark wardır vs..biz bunları gectik sonucu , hastayı ıyıleştirme aşamalarındayız..cbf 150 gibi pırpırr kullanırsan 600 luk makineyi, gergiyi yormassan yapar o km leri :mrgreen:...
cemdoga
10 Temmuz 2012, 22:51
arkadaşlar bize 2005 ve üzeri bir 600 f gerekli renk önemli degil km de servis bakımlı olması gerekli kazası belası değişeni olmaması şart tanıdıgınız bıldıgınız varsa lütfen bana ulaşın 0531-266-23-39 numaram
serkanADH13
11 Temmuz 2012, 02:09
arkadaşlar F1 ışığı anahtar çipi ile alakalı diye biliyorum ama :S
yani kontak kablolarını ve kontrol etmekte fayda var,
veya yedek anahtarın ıle denemelısın...
< iLk@yy >
11 Temmuz 2012, 04:47
arkadaşlar F1 ışığı anahtar çipi ile alakalı diye biliyorum ama :S
yani kontak kablolarını ve kontrol etmekte fayda var,
veya yedek anahtarın ıle denemelısın...
immobilizer lambası devir saati içerisindeki kırmızı ışık ile gösteriliyor
FI ışığının yanıp sönmesinin çeşitli anlamları var
servis manualine baktığımızda 500 küsür uyarı çeşidi vardı sanırım ardı ardına uzun kısa yanan sinyallerin bir anlamı var yani
misal 2 kere hızlı yanıp sönerse oksijen sensörü ise 2 kısa 1 uzun yaptığında benzin ile ilgili bir uyarı veriyor olabilir.
mors alfabesi gibi düşünün sinyal tekrar eder kendisini sürekli olarak arızayı sinyalin yanıp sönmesine göre bulabilirseniz kitapçık edinebilirseniz
muhtemelen elektronik tablo içerisinde gösterge ikaz uyarı kısmında pulse sayılarından bulabilirsiniz
efekarahan
12 Temmuz 2012, 01:52
İlkayın dediği gibi FI ışığının pek çok anlamı var.Benim motorda, motor soğukken ilk marşta bugün FI ışığı sürekli yanık kaldı mesela.Hararet 55-60 olunca, stop edip tekrar çalıştırınca motor normal halini alıyor.Yok o şekilde devam edersem egzoz patlatma yapıyor, gaz yemiyor vs. vs. :( Ne yapacağımı şaşırmış vaziyetteyim. Motorumda oksijen sensörü var mı yok mu onu bile anlayamadım. Egzoz üzerindeki bağlantısı zaten yok ama hava filtresinin altındaki oksijen sensörünün bağlı olabileceği yerleri incelediğimde herhangi boş bırakılmış bir sokette göremedim.Fatih kılıçlı da 125 liraya çıkma oksijen sensörü buldum ama ya motorda oksijen sensörü varsa ve sadece egzoz bağlantısını iptal edip herhangi bir yere klips ile tutturmuşlarsa o zaman üzülürüm işte.Motorun önceki sahibine ulaşma şansım yok maalesef :( Onun için siz değerli arkadaşlarımdan yardım istiyorum.Şu makinanın oksijen sensörü bağlantısı (soketin takılı olduğu yer) tam olarak neresidir? Yukarıda fotoğraflarda bakabilirsiniz ben bulamadım, bulabilen varsa beri gelsin.En son çare Adana' ya servise gitmek kalıyor galiba :(
Hadi onu da geçtim, bu oksijen sensörü benim motorda yoktu diyelim; daha önce neden bu arıza yoktu da şimdi oldu.Bu usta olacak lavuk, bujileri tam sıkmadı mı acaba, onun da mı bir ayarı var da biz bilmiyoruz?
Son olarak acil çözüm bekliyorum kardeşlerim, yiğitlerim, civanlarım :)
MaRaNtZz
12 Temmuz 2012, 10:46
FI ışığı yanma sorunu bende oldu uzunca bir süre, sorunu ne denediysem bulamadım sonra Gebze bir ustamız var ona götürdüm ve eksoz boğazında tüpe girmeden grenajın arkasında kalan bir sensör varmış bu oksijen sensörü ile orantılı çalışıyormuş (sanırım eksozdan çıkan gazddaki oksijen oranı ölçülüyor) bu sensörü söktük ve temizleyip yerine taktık sorun çözüldü. FI ışığı bir çok anlama gelebiliyor servislerde bilgisaya ile kontrol edilmesi gerekebilir.
vlknsyrn
12 Temmuz 2012, 13:16
İlkayın dediği gibi FI ışığının pek çok anlamı var.Benim motorda, motor soğukken ilk marşta bugün FI ışığı sürekli yanık kaldı mesela.Hararet 55-60 olunca, stop edip tekrar çalıştırınca motor normal halini alıyor.Yok o şekilde devam edersem egzoz patlatma yapıyor, gaz yemiyor vs. vs. :( Ne yapacağımı şaşırmış vaziyetteyim. Motorumda oksijen sensörü var mı yok mu onu bile anlayamadım. Egzoz üzerindeki bağlantısı zaten yok ama hava filtresinin altındaki oksijen sensörünün bağlı olabileceği yerleri incelediğimde herhangi boş bırakılmış bir sokette göremedim.Fatih kılıçlı da 125 liraya çıkma oksijen sensörü buldum ama ya motorda oksijen sensörü varsa ve sadece egzoz bağlantısını iptal edip herhangi bir yere klips ile tutturmuşlarsa o zaman üzülürüm işte.Motorun önceki sahibine ulaşma şansım yok maalesef :( Onun için siz değerli arkadaşlarımdan yardım istiyorum.Şu makinanın oksijen sensörü bağlantısı (soketin takılı olduğu yer) tam olarak neresidir? Yukarıda fotoğraflarda bakabilirsiniz ben bulamadım, bulabilen varsa beri gelsin.En son çare Adana' ya servise gitmek kalıyor galiba :(
Hadi onu da geçtim, bu oksijen sensörü benim motorda yoktu diyelim; daha önce neden bu arıza yoktu da şimdi oldu.Bu usta olacak lavuk, bujileri tam sıkmadı mı acaba, onun da mı bir ayarı var da biz bilmiyoruz?
Son olarak acil çözüm bekliyorum kardeşlerim, yiğitlerim, civanlarım :)
adamın mıdesıne kramplar girmesine sebep olur ..bugun fotolarla sensörun giriş kablolarını göstermeye calişicam..
vlknsyrn
12 Temmuz 2012, 17:43
dostum bilindiği üzere oksijen sensorumuz ..
http://g1207.hizliresim.com/z/d/9nlx8.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
bu sensörun bağlandıgı deponun altında soketimiz (motorun sagından bakıldıgında cok basıt görunuyor)
http://g1207.hizliresim.com/z/d/9nlyn.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
buda sensörsuz baska Bi F
http://g1207.hizliresim.com/z/d/9nlzl.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
simdi senin fotolara baktım sen beyaz renkli baska soketi belitmissin o değil.baktıgım kadarıyla senın kinde sensör yok..ama yinede kontrol et..
cemdoga
12 Temmuz 2012, 20:40
arkadaşlar
herkese merhaba
bugun motorumun 23,000 km bakımını yaptırdım honda anes motorda (İSTOÇ) yağ 15-50 mobil 3,6 litre arti yağ filtresi 120 tl hesap çıktı anlamadığım konu her servis aynı ücreti almıyor şirievlerdeki 180 tl istedi kızıltopraktaki ise 160 tl bu nasıl hesap anlamıyorum doğrusu bu arada şirinevlerdeki servis castrol'u kullanıyor diğerleri mobil ile çalışıyor
cemdoga
12 Temmuz 2012, 22:59
http://img525.imageshack.us/img525/8436/sam1059v.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/525/sam1059v.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
---------- Post added at 21:52 ---------- Previous post was at 21:49 ----------
http://img818.imageshack.us/img818/1199/sam1079ol.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/818/sam1079ol.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
---------- Post added at 21:54 ---------- Previous post was at 21:52 ----------
http://img339.imageshack.us/img339/7325/sam1082f.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/339/sam1082f.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
---------- Post added at 21:56 ---------- Previous post was at 21:54 ----------
http://img339.imageshack.us/img339/7325/sam1082f.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/339/sam1082f.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
---------- Post added at 21:59 ---------- Previous post was at 21:56 ----------
http://img824.imageshack.us/img824/9161/sam1091s.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/824/sam1091s.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
efekarahan
13 Temmuz 2012, 02:15
[QUOTE=vlknsyrn;2744447]dostum bilindiği üzere oksijen sensorumuz ..
http://g1207.hizliresim.com/z/d/9nlx8.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
bu sensörun bağlandıgı deponun altında soketimiz (motorun sagından bakıldıgında cok basıt görunuyor)
Volkan kardeş, ilgin ve alakan için gerçekten çok teşekkür ederim.Benim motorda senin yardımınla gördüğüm üzere oksijen sensörü yok.Fakat aklıma takılan başka bir şey var; bu oksijen sensöründen ben alsam nereye takmam gerekecek? Aşağıdaki fotoğrafta olası muhtemel bölgeleri işaretledim. Kırmızı okla belirttiğim yere mi, yoksa sarı nokta ile belirttiğim herhangi bir kablonun devamına mı takılacak bu soket? İşin komik tarafı, o bölgede boş, ucu açık bırakılmış bir soket yuvası da yok benim motorda.Asıl senin fotoğrafta görmek istediğim yer bu soketin nereye bağlı olduğuydu.Koltuğu çıkarıp, motorun solundan ve üstten aynı fotoğrafı çekersen çok müteşekkir olurum dostum.Lütfen kusura bakma ama gerçekten çaresizim.
http://img827.imageshack.us/img827/6799/039msc.jpg
vlknsyrn
13 Temmuz 2012, 03:00
http://img525.imageshack.us/img525/8436/sam1059v.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/525/sam1059v.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
---------- Post added at 21:52 ---------- Previous post was at 21:49 ----------
http://img818.imageshack.us/img818/1199/sam1079ol.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/818/sam1079ol.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
---------- Post added at 21:54 ---------- Previous post was at 21:52 ----------
http://img339.imageshack.us/img339/7325/sam1082f.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/339/sam1082f.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
---------- Post added at 21:56 ---------- Previous post was at 21:54 ----------
http://img339.imageshack.us/img339/7325/sam1082f.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/339/sam1082f.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
---------- Post added at 21:59 ---------- Previous post was at 21:56 ----------
http://img824.imageshack.us/img824/9161/sam1091s.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/824/sam1091s.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
yakıo yakıoo F ler :)
.
efekarahan
13 Temmuz 2012, 03:05
Volkan şu fotoğrafta oksijen sensörünün bağlı olduğu kablo benim motorda yok gördüğüm kadarıyla... Sanırım servis yolu göründü bana.
http://img809.imageshack.us/img809/531/screenshotmr.jpg
vlknsyrn
13 Temmuz 2012, 03:27
Volkan şu fotoğrafta oksijen sensörünün bağlı olduğu kablo benim motorda yok gördüğüm kadarıyla... Sanırım servis yolu göründü bana.
http://img809.imageshack.us/img809/531/screenshotmr.jpg
aynen o kablo super oldu bunu göstermen..arkdsın F ınde de o. sensöru yok ama FI ısıgı ıkaz vermio..sebebini sordum ıptal etmişler sensöru ama beyne arıza yollamasın FI ıkaz vermesin die elektronık biyerlere bağlamışlar şase fln vermişler..dedi bende öğrenmiş oldum..yani senın sensörde buyuk ıhtımal bu sekilde şase fln yaptırım beyne o.sensöru takılı gösteriliyormuş.. daha oncede böyle FI ıkazi almıyordun da..bence senın FI ıkazın baska sebeplerden dolayı yanıyor ve aynen servis yolu görunuyor :silent:
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:16 ----------
Şarköy :)
http://e1207.hizliresim.com/z/f/9p5n3.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://e1207.hizliresim.com/z/f/9p5p1.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
< iLk@yy >
13 Temmuz 2012, 04:18
şarköy gazlaması benim makinada orada (=
emrahın makinasının yanındaki diğer 2001 f
ilkerrrr
13 Temmuz 2012, 20:27
nasıl kullanırsan mın. km de bollasmaya ötmeye basşlar nasıl kullanırsan max km de öter kullanımdan kullanıma fark wardır vs..biz bunları gectik sonucu , hastayı ıyıleştirme aşamalarındayız..cbf 150 gibi pırpırr kullanırsan 600 luk makineyi, gergiyi yormassan yapar o km leri :mrgreen:...
Volkan, motorum 32600 kmde hala orjinal gergi var üzerinde =)) Hakkınıda fazlasıyla veririm motorumun bilen bilir :))) Bu gergi işi biraz şans meselesi gibi, @Silentscream değiştireli 12-13bin km oldu ondada hala ses yok, kimisininki 2bin km sonra ötmeye başlıyor. Ben büyük ihtimalle 40bine gelince zincirle birlikte değiştiririm gergiyi :D
vlknsyrn
13 Temmuz 2012, 20:48
Volkan, motorum 32600 kmde hala orjinal gergi var üzerinde =)) Hakkınıda fazlasıyla veririm motorumun bilen bilir :))) Bu gergi işi biraz şans meselesi gibi, @Silentscream değiştireli 12-13bin km oldu ondada hala ses yok, kimisininki 2bin km sonra ötmeye başlıyor. Ben büyük ihtimalle 40bine gelince zincirle birlikte değiştiririm gergiyi :D
ya öle sansmı olur servise gidiosun aynı parca takılıyor farklı değil ki ? simdi sen de 32bın diosun inan nası bi iştir bu gergi anlamış değilim..ama sımdi cozduk cok sukur.. :mrgreen: ne deyim ilk defa senden duyuyorum 32 bını harika :cat:
efekarahan
14 Temmuz 2012, 04:58
[QUOTE=vlknsyrn;2744877]aynen o kablo super oldu bunu göstermen..arkdsın F ınde de o. sensöru yok ama FI ısıgı ıkaz vermio..sebebini sordum ıptal etmişler sensöru ama beyne arıza yollamasın FI ıkaz vermesin die elektronık biyerlere bağlamışlar şase fln vermişler..dedi bende öğrenmiş oldum..yani senın sensörde buyuk ıhtımal bu sekilde şase fln yaptırım beyne o.sensöru takılı gösteriliyormuş.. daha oncede böyle FI ıkazi almıyordun da..bence senın FI ıkazın baska sebeplerden dolayı yanıyor ve aynen servis yolu görunuyor :silent:[COLOR="Silver"]
Volkan bilgilendirmelerin için çok teşekkür ederim.Benim yukarıda en son yüklediğim fotoğrafta kırmızı ok ile işaretlediğim kablo şaseye vidalanmış.Büyük ihtimalle o kablo soketin bağlanması gereken kablo.En kısa zamanda motoru açıp, o kabloyu söküp temizlemem gerekiyor. Belki oksitlenmiş falansa sebep o olabilir.Büyük şehirde olmamanın sıkıntıları bunlar işte naparsın ? :) Tekrar teşekkürler, selamlar...
SonpoL
15 Temmuz 2012, 21:18
Arkadaşlar merhaba,
Güncel kasa 600f sahibi arkadaşlar var mı aranızda? Kullanıcı arkadaşların motor hakkında görüşlerini almak isterim :). Açıkçası ilerideki aylar da motorumu büyütmeyi düşünüyorum ve motor da abs olduğu için listemin ilk sırasın da yer alıyor. Naked pek hoşlanmasam da, diğer seçeneğim yamaha xj6. Daha uysal olduğu için.
Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.
http://www.motosiklet.net/forum/attachments/forum48/4383d1288703427-2011cbr600f.jpg
zeymen
16 Temmuz 2012, 02:41
Arkadaşlar ; Pendikten bi 600 F alıyorum kısmetse bu hafta. satıcının adı Tansu Çatıkkaş , acaba tanıyan bilen var mıdır ? bi de alırken honda servisi güngör motora göstericem , acaba ne kadar expert ücreti alırlar. aslında motoru alacağım kişi şubat ayında alırken güngöre göstermiş sağlam çıkmış . yine de baktırmalı mıyım sizce..? herkese saygılar sevgiler...
serkanADH13
16 Temmuz 2012, 02:52
için ferah olması acısından baktırsan daha ıyı olur,normalde 5,,,10 dk üstün körü bakıyorlar fakat detaylı bakım ıstersen tyıne 20,,,50 lıra arası ucret cıkarabılırler...
vlknsyrn
16 Temmuz 2012, 03:10
Arkadaşlar ; Pendikten bi 600 F alıyorum kısmetse bu hafta. satıcının adı Tansu Çatıkkaş , acaba tanıyan bilen var mıdır ? bi de alırken honda servisi güngör motora göstericem , acaba ne kadar expert ücreti alırlar. aslında motoru alacağım kişi şubat ayında alırken güngöre göstermiş sağlam çıkmış . yine de baktırmalı mıyım sizce..? herkese saygılar sevgiler...
aramıza hoş gelirsin alırsan aklıma gelen senın bakıcagın sorucagın seyleri soylemeye calısayım;
*kaza var mı yokmu plaka yı 5664 e yolla
*gözden geçir motoru hangi modelse netten orjinal resimleriyle alacaın motoru kıyasla makyajını
*Km yi sordur servise
*lastık durumuna bak
*zincir dişli durumunu göz at
*extraları varmı son bakımlar n zaman değişmiş bujısı yagı filtresi hava filtresi egzantrik vs..önemli
*caliştır sesını dinle durdugu yerde bosta 5 - 7bın devir gaz cek fark lı ses geliyormu dınle önemli
*motora önden eğil radyatöre bak,ön tarafa göz at motora yag sızdırma fln vs..
*koltugu cıkar sigorta tablosuna bak..sigorta eksikmi extra kablo baglantı varmı önemli
*bi 109 dereceyi göster fan işliyormu
*gidonu kontrol et amortisorleri kontrol et
*balata ve diskleri durumunu kontrol et
servis expertiz ucreti 20 lira rica edeyim :P:P
*vs...vs...vs.... :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:03 ----------
serkanADH13 sen naptın egzantirik olayını dostuım ?
zeymen
16 Temmuz 2012, 03:18
aramıza hoş gelirsin alırsan aklıma gelen senın bakıcagın sorucagın seyleri soylemeye calısayım;
*kaza var mı yokmu plaka yı 5664 e yolla
*gözden geçir motoru hangi modelse netten orjinal resimleriyle alacaın motoru kıyasla makyajını
*Km yi sordur servise
*lastık durumuna bak
*zincir dişli durumunu göz at
*extraları varmı son bakımlar n zaman değişmiş bujısı yagı filtresi hava filtresi egzantrik vs..önemli
*caliştır sesını dinle durdugu yerde bosta 5 - 7bın devir gaz cek fark lı ses geliyormu dınle önemli
*motora önden eğil radyatöre bak,ön tarafa göz at motora yag sızdırma fln vs..
*koltugu cıkar sigorta tablosuna bak..sigorta eksikmi extra kablo baglantı varmı önemli
*bi 109 dereceyi göster fan işliyormu
*gidonu kontrol et amortisorleri kontrol et
*balata ve diskleri durumunu kontrol et
servis expertiz ucreti 20 lira rica edeyim :P:P
*vs...vs...vs.... :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:03 ----------
serkanADH13 sen naptın egzantirik olayını dostuım ?
abi bu dediklerini zaten yaptım ben motora baktığımda , çok iyi anlamıyorum ama egzantrik sesini ayırt edebiliyorum(arkadaşım F'inde var çünkü o ses... disklere baktım fena değil. extra olarak sadece yoshi egsoz var. elçikler,manetler ve cam değişmemiş, lastikler iyi, 5664'e yolladım plakayı muayene tarihlerine bakılırsa km orjinal. 2 adet çarpması var ama kaç paralık değişim olduğu yazmıyo. bikaç yerinde boyası da var. abartısız 10-12 tane F baktım hiçbirini beğenmedim bunu beğendim sadece.. bakalım kısmet... :)
vlknsyrn
16 Temmuz 2012, 03:39
abi bu dediklerini zaten yaptım ben motora baktığımda , çok iyi anlamıyorum ama egzantrik sesini ayırt edebiliyorum(arkadaşım F'inde var çünkü o ses... disklere baktım fena değil. extra olarak sadece yoshi egsoz var. elçikler,manetler ve cam değişmemiş, lastikler iyi, 5664'e yolladım plakayı muayene tarihlerine bakılırsa km orjinal. 2 adet çarpması var ama kaç paralık değişim olduğu yazmıyo. bikaç yerinde boyası da var. abartısız 10-12 tane F baktım hiçbirini beğenmedim bunu beğendim sadece.. bakalım kısmet... :)
inş kardeşimm hayırlısı allahtan...aynen benım gibi yapmışşsın sende bende cok aradım samanlıktaki iğneyi :) içine yattıysa bı expertiz yaptı 50-100 tl kacınma sezonda da gönlun rahat gezersin ;)
zeymen
17 Temmuz 2012, 00:58
inş kardeşimm hayırlısı allahtan...aynen benım gibi yapmışşsın sende bende cok aradım samanlıktaki iğneyi :) içine yattıysa bı expertiz yaptı 50-100 tl kacınma sezonda da gönlun rahat gezersin ;)
abi bu motordan da vazgeçicem galiba , çünkü egsantrikten ses gelmeye başlamış malum km 42 bine gelmiş. en az 500 tl masraf olur diye öğrendim. motor sahibi de fiyattan düşmem diyor.acaba bu sesle birlikte kullansam motor yıpranır mı? Artık motor bakmaktan yaşlandım vallahi billahi bunaldım sıkıldım ... başka bi tane buldum şimdi : bu da gri renkte 27 bin km'de şuan. , 19 binde egsantrik yapılmış. 1500 km önce debriyaj balatası ilk defa değişmiş. 2 yerinde çatlak var çok küçük , devir göstergesi de yarım cm kadar çatlamış.
vlknsyrn
17 Temmuz 2012, 02:31
abi bu motordan da vazgeçicem galiba , çünkü egsantrikten ses gelmeye başlamış malum km 42 bine gelmiş. en az 500 tl masraf olur diye öğrendim. motor sahibi de fiyattan düşmem diyor.acaba bu sesle birlikte kullansam motor yıpranır mı? Artık motor bakmaktan yaşlandım vallahi billahi bunaldım sıkıldım ... başka bi tane buldum şimdi : bu da gri renkte 27 bin km'de şuan. , 19 binde egsantrik yapılmış. 1500 km önce debriyaj balatası ilk defa değişmiş. 2 yerinde çatlak var çok küçük , devir göstergesi de yarım cm kadar çatlamış.
hhhııımmmm ne deyim dostum karar senııın para senınnn..egzantriği öten makinaylada gezilmez ki be kardeşim..ama egzantriği ötmeyen F te zor bulursun,ha bulursun 2-4bın km sonra sende öter öter yanii..2-3-4 sayfa gerilerden oku anlasır ne demek istediğimi..egzantirk ötuo die de temiz işe sayet makine vazgeçilmeskii..
o çatlaklar devir göstergesi fln sence sorun olmaya bilir suan ama yarın öburgun sen satarken sorun olmaz mı ? motor kaşıntısı hiç bişeye benzemez... kac para peki 2006 F bide 2006 model 42 bınde sağlam gaz açmış emmoylu :santa::cat:?
.
zeymen
17 Temmuz 2012, 02:39
12.000 liraya veriyor. 500 de egsantrik desek : 12.500'e gelir , diğer motor 27 binde, ben onu 42 bin km yapana kadar en az 5 yıl geçer :)
SilentScream
17 Temmuz 2012, 11:20
12.000 liraya veriyor. 500 de egsantrik desek : 12.500'e gelir , diğer motor 27 binde, ben onu 42 bin km yapana kadar en az 5 yıl geçer :)
500 egzantrik için fazla, eğer sadece egzantrik gergisi ise problem. zaten zincir de değişecekse o zaman 500 den de fazla tutar. gergi 160 tl, 100 tl de işçilik desen 260 tl yapar. Ben değiştireli 10 bin km felan oluyor halen bir ses yoq, zira ilkerin dediği gibi onun moturu 33 binde ve orjinal gergi ile geziyor ses yoq. Biraz da şans işi gergi olayı...
Xetanor
17 Temmuz 2012, 12:16
beyler merhaba ;
elimde bazı sıfır kutusunda yedek parçalar var. ihtiyacı olan olursa forumdan irtibata geçebiliriz.
honda yağ filtresi
kn hava filtresi
ngk iridyum buji (4)
ebc debriaj balatası komple takım.
600f orjinal egzost
buda benim canawarın resimleri :)
http://img152.imageshack.us/img152/69/imag0259cq.jpg
http://img194.imageshack.us/img194/3191/imag0260f.jpg
http://img31.imageshack.us/img31/3340/imag0263i.jpg
http://img171.imageshack.us/img171/8991/imag0264l.jpg
http://img94.imageshack.us/img94/2185/imag0265k.jpg
http://img843.imageshack.us/img843/2889/imag0268ht.jpg
http://img26.imageshack.us/img26/2537/imag0269tz.jpg
http://img193.imageshack.us/img193/5960/imag0256ad.jpg
http://img705.imageshack.us/img705/8755/20120707181525.jpg
http://img37.imageshack.us/img37/2403/20120623144338.jpg
http://img694.imageshack.us/img694/188/20120623144329.jpg
Felon
18 Temmuz 2012, 10:31
Arkadaşlar anlamadığım bi durum var.Piyasa o kadar karışıkki? kim kime ne yutturursa fiyatları dolanıyor ortalıkta.
2006 Model temiz bir 600F i 13bin liraya bulabiliyoruz, fakat bu 2004-3-2 modeller neden hiç değer kaybetmiyor? Yani tamam serbest piyasa isteyen istediği fiyatı çeker fakat bu ilanların hiçbirinin satıldığını düşünmüyorum? Şimdi 2003 modele 12binmi verirsiniz 2006modele 13binmi? Ben bu durumda cep telefonumu satar 3yıl daha sonra trafiğe çıkmış,şasesi bütün aksamları 3yıl sonra üretilmiş, metal ve plastik ömrü 3yıl daha fazla olanı seçerim.Yani bu motorların ederi 10bin civarında olması gerekki satılsın,yanlışmıyım?
SilentScream
18 Temmuz 2012, 10:55
Arkadaşlar anlamadığım bi durum var.Piyasa o kadar karışıkki? kim kime ne yutturursa fiyatları dolanıyor ortalıkta.
2006 Model temiz bir 600F i 13bin liraya bulabiliyoruz, fakat bu 2004-3-2 modeller neden hiç değer kaybetmiyor? Yani tamam serbest piyasa isteyen istediği fiyatı çeker fakat bu ilanların hiçbirinin satıldığını düşünmüyorum? Şimdi 2003 modele 12binmi verirsiniz 2006modele 13binmi? Ben bu durumda cep telefonumu satar 3yıl daha sonra trafiğe çıkmış,şasesi bütün aksamları 3yıl sonra üretilmiş, metal ve plastik ömrü 3yıl daha fazla olanı seçerim.Yani bu motorların ederi 10bin civarında olması gerekki satılsın,yanlışmıyım?
Bence bütün motosiklet fiyatları şişirme, bu sadece 600f için geçerli değil Türkiye'de satılan bir çok ikinci el motosiklet için geçerli. Bunun en büyük sebebide maalesef sıfır motosiklet fiyatlarının çok yüksek olması, yeni kasa 600f 25 bin lira civarına satılıyor yanlış bilmiyorsam, şaka gibi yani. Bunun dışında 2006 model bi 600f ile 2003 model bi 600f arasında 3 bin lira fark olmaz, zira iki model arasında hiç fark yok, aksine 2003 modellerde ön süspansiyon sertliği gidon'dan ayarlanabiliyor felan. Bence fiyat sadece motorun temizliği ve geçmişi ile alakalı olmalı, 2003 model bi 600f 2006 model den pahalı bile olabilir temizliğine göre...
Felon
18 Temmuz 2012, 11:06
Bence bütün motosiklet fiyatları şişirme, bu sadece 600f için geçerli değil Türkiye'de satılan bir çok ikinci el motosiklet için geçerli. Bunun en büyük sebebide maalesef sıfır motosiklet fiyatlarının çok yüksek olması, yeni kasa 600f 25 bin lira civarına satılıyor yanlış bilmiyorsam, şaka gibi yani. Bunun dışında 2006 model bi 600f ile 2003 model bi 600f arasında 3 bin lira fark olmaz, zira iki model arasında hiç fark yok, aksine 2003 modellerde ön süspansiyon sertliği gidon'dan ayarlanabiliyor felan. Bence fiyat sadece motorun temizliği ve geçmişi ile alakalı olmalı, 2003 model bi 600f 2006 model den pahalı bile olabilir temizliğine göre...
Bence model çok şey farkettirir,en azından benim için öyle.3 yıl daha genç demek hertürlü daha iyi olma olasılığı yüksek.isterseler 3yıl boyunca dükkanda süs olarak kullansınlar o alet hertürlü aşınır ki öylede değil, 3yıl boyunca trafikte dolaşıyor bu motorlar.Alım satım durumunda hiç şansım yaber gitmez.Ben alırım daha iyisi, istediğim rengini 2gün sonra ilanda görürüm :santa:
vlknsyrn
18 Temmuz 2012, 12:17
motor işi diğer tasıtlara benzemez hele ki super sport larde donen g.t oyunu sanmıyorum ki scooter,commuter,chopper,enduroda vs.. bu kasalarda donsun..motor ilanda fotolarda on numaradır saymış etmiş suslemiş puslemiş koymustur ilana ararsın yada tramer sorgulatırsın motorun geçmişi vardır kasazı vardır vs...para veriosun en iyisini almak ister insan.. Tamam model tabikide onemli ama 2-3 yaş cok değil temiz makine ise yağmur camur görmemış kondisyonu iyi bi motor 2006 olmuş 2004 olmuş cok fark etmez bence!!..tam tersi temiz 2006 model Bi F alıcagıma bulurum arastırıım temiz bi 2004 alırım, 2005-2006 lara nazaran onun ( + ) ları daha fazla..
SilentScream
18 Temmuz 2012, 12:59
2012 Mayıs ayında yaptığımız Akdeniz-Ege gezisi raporu, iki tane 600f vardı gezide. http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/105142-mayis-2012-akdeniz-ege-turu.html
serkanADH13
18 Temmuz 2012, 15:29
abi bu motordan da vazgeçicem galiba , çünkü egsantrikten ses gelmeye başlamış malum km 42 bine gelmiş. en az 500 tl masraf olur diye öğrendim. motor sahibi de fiyattan düşmem diyor.acaba bu sesle birlikte kullansam motor yıpranır mı? Artık motor bakmaktan yaşlandım vallahi billahi bunaldım sıkıldım ... başka bi tane buldum şimdi : bu da gri renkte 27 bin km'de şuan. , 19 binde egsantrik yapılmış. 1500 km önce debriyaj balatası ilk defa değişmiş. 2 yerinde çatlak var çok küçük , devir göstergesi de yarım cm kadar çatlamış.
dostum ben actım ve zıncırı değiştirdim,
motorum 3.sahibiyim,
36000 km orjınal durumda.
zıncır sıfır zıncırden 8 mm (8 cm değil,,, 1 cm'den 2 mm ufak anlayacagınız) uzamıstı,
yanı değişmesıne gerek yok denecek durumdaydı,
hazır almısken değiştirdim,
bu sırada gergı paletlerınıde kontrol ettım ve en ufak sorun yoktu,
yani 2006 model F'lerde zıncırden önce gergiyi kontrol edın,
şu sıralar gergi arayısındayım,
ebaydan bakınıyorum saolsun vlknsyrn arkadaşımızın verdıgı bılgı sorucu farklı yöne yöneldim,
bi kaç tamirci arkadaştan çıkma gergıler alacxagım ve baglantı yuvalarını vs kontrol edıp hangısının olabılecegıne karar verıp uyumlu olan farklı gergıyı arayacağım,
motorun zıncırı ve paletlerı sorunsuzken 5...7 bın devır arasında zırıltı halen var,,,
birde eskı sayfaların bırınde MANUEL GERGİ konusu görmüştüm onada bakınıyorum...
Duruma gore yıne paylaşırım olayları,
Bu arada herkes model ve fıyat sınırları yazışmışlar,
arkadaşlar fıyatlar uçuyor evet,
2006 modele 7 bın km demıs 16 bınlıra,
2003 modele 13.500 lıra ısteyende var,
asıl ederı 13,,14 arası 2006'ların bence,,,
zaten nıyetlı olan bırı gıdıp motoru gorur pazarlıgını yapar ve alır,
telefonda son oluru nedır vs ıle konuya gırılıyor ıse o kısının donme ıhtımalı dusuk olur,
telde dıyor ıse duruyormu şu saatte gelıcem dıye,
o kısının gelıp bakma ve alma ıhtımalı daha yuksek...
Herşeyın bır değeri var sonuçta,
varsın kazalı olsun ama motoru sağlıklı olsun...
grenaj setlerı 1000,,,1500 lıra cıvarı cunkı,
Hytloth
18 Temmuz 2012, 20:20
arkadaşlar motorun 2-3 -4 devirde gaz açımında boğulmasından dolayı yağını bujılerını ve hava filtresini degistirdim fakat halen aynı problem devam ediyor sizce neyden yapabilir?
vlknsyrn
18 Temmuz 2012, 20:45
arkadaşlar motorun 2-3 -4 devirde gaz açımında boğulmasından dolayı yağını bujılerını ve hava filtresini degistirdim fakat halen aynı problem devam ediyor sizce neyden yapabilir?
dostum birimi dedi sana onları değiştirdigin zaman duzelir die yoksa gönlun rahat olsun die mi??
birde eksozun performans mı? oksijen sensörun mevcutmu ?
senin makineye bi senkron ayarı siboplar sismiş ve emme şim lerin de değiştimi motorunu tanıyamassın ;)
Hayali
19 Temmuz 2012, 18:10
arkadaşlar mrb motosikletimi kontağını her kapatıp açtığımda saati ve geçici km yi (A-B) sıfırlıyor. acaba sebebi nedir yardımcı olurmusunuz.
Taylan
19 Temmuz 2012, 18:33
Emin olmamakla birlikte; muhtemelen göstergeler içinde hafıza için ufak bir saat pili vardır ve o bitmiştir...
SilentScream
19 Temmuz 2012, 18:46
arkadaşlar mrb motosikletimi kontağını her kapatıp açtığımda saati ve geçici km yi (A-B) sıfırlıyor. acaba sebebi nedir yardımcı olurmusunuz.
Ben dede aynı problem var, araştırdığım kadarıyla gösterge tablosundan aküye gitmesi gereken bir veya bir kaç kablo'da kısa devre var veya direk kontağa bağlı durumda. Kontak kapatınca gittiği için mantıklı geldi bana, ben de en yakın zaman da halletmeye çalışacam bu sorunu...
Hytloth
19 Temmuz 2012, 19:35
[/COLOR]
dostum birimi dedi sana onları değiştirdigin zaman duzelir die yoksa gönlun rahat olsun die mi??
birde eksozun performans mı? oksijen sensörun mevcutmu ?
senin makineye bi senkron ayarı siboplar sismiş ve emme şim lerin de değiştimi motorunu tanıyamassın ;)
Ben içim rahat olsun diye yaptım ama sanıyorum ki normal sıfırdan ani gaz verince hafif bir bogulma yapıyor sonra topluyor kendını mesela 3. viteste filan 2-3 devirdeyken ani gaz verince ok gibi hızlanamaması normaldır sanırsam yanılıyormuyum?
Hayali
19 Temmuz 2012, 22:20
Ben dede aynı problem var, araştırdığım kadarıyla gösterge tablosundan aküye gitmesi gereken bir veya bir kaç kablo'da kısa devre var veya direk kontağa bağlı durumda. Kontak kapatınca gittiği için mantıklı geldi bana, ben de en yakın zaman da halletmeye çalışacam bu sorunu... dostum sorunu hallettiğinde bilgi verirsen çok mutlu olurum.
vlknsyrn
20 Temmuz 2012, 01:08
[/COLOR]
Ben içim rahat olsun diye yaptım ama sanıyorum ki normal sıfırdan ani gaz verince hafif bir bogulma yapıyor sonra topluyor kendını mesela 3. viteste filan 2-3 devirdeyken ani gaz verince ok gibi hızlanamaması normaldır sanırsam yanılıyormuyum?
::miiz1:: ::lac:: ::saad:: ::miiz1:: ::yanliss:
.
ExTReMa
20 Temmuz 2012, 22:49
arkadaşlar mrb motosikletimi kontağını her kapatıp açtığımda saati ve geçici km yi (A-B) sıfırlıyor. acaba sebebi nedir yardımcı olurmusunuz.
Koltugun altında sigorta tablosu var oraya bak muhtemelen saat ve göstergeye bağlı olan sigorta atmıştır veya oksit yapmıştır.
Çıkarıp yenisini takarsan düzelir arkadaşım.
Hayali
21 Temmuz 2012, 12:55
Koltugun altında sigorta tablosu var oraya bak muhtemelen saat ve göstergeye bağlı olan sigorta atmıştır veya oksit yapmıştır.
Çıkarıp yenisini takarsan düzelir arkadaşım. hepsini kontrol ettirdim sağlam
Teo23
22 Temmuz 2012, 23:29
Extremanın dediği gibi sigorta kutusu oksitlenme yapıyor, iki kez aynı sorunu yaşadım. Akünün + ucunun hemen yanındaki sigorta kutusundan kaynaklı, değiştirmeye gerek yok wd40 ile güzelce temizlenirse sorun kalmaz... Arkadaşlar bu arada 2006 600 f satılıktır. Almak isteyenler ve ya motoru görmek isteyenler mesaj atabilirler... Motor abimin ve İst- Başakşehir'de... 12.500 tl
bu da linki http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-600-f-kirmizi-temiz-biniciye-94082900/detay
SessizGezgin
23 Temmuz 2012, 02:16
2012 modelini kullananlar varmı gören oldumu hiç düşünceleriniz nedir o kadar para verilirmi 25 bin tl
SonpoL
23 Temmuz 2012, 02:34
2012 modelini kullananlar varmı gören oldumu hiç düşünceleriniz nedir o kadar para verilirmi 25 bin tl
Ben de sizinkisiyle benzer bir soruya 600F kullanıcıları adı altında cevap alamasam da, daha önce bir arkadaş almış ve fotoğraflarını paylaşmış. Test'e dahil pek yazı yok fakat göz atmak istersiniz diye size linki paylaşayım.
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-fotograflari/97937-honda-cbr600f-2011-a.html
Bu da Barkın'nın (Altın elbiseli adam) Cbr 600F inceleme vidyosu:
http://www.youtube.com/watch?v=-G8-QscNwlc
Başka bir forumdan ulaştığım inceleme:
Arkadaşlar,
2011 model siyah CBR 600F'im var. 10'dır motosiklet sürüyorum. Bugüne kadar onlarca kaza yaptım, bir çoğu sürücü hatası olduğu gibi, bir çoğuda görülmez kaza denilebilir. Büyük şehirlerde ne zaman neyle karşılaşacağınızı bilemezsiniz. Siz siz olun her türlü önleminizi alın, gerisini tanrıya havale edin.
Bu detayları niye anlayıyorsun arkadaş diyeceksiniz belki. Sebebi şu; bu motor bu güne kadar kullandığım en güvenli motorlardan biri. (Marauder, Shadow, KTM, V-Rod, Hayabusa, 600RR gibi çeşitli motorlara bindim.) Performansı tatmin edici olduğu gibi, verdiği güven hissi, motora bağlanmanıza sebep olacaktır. Uzun yolda touring konforu, pistte racing tatmini.
İstanbul yollarında hiç karşılaşmasamda otoparklarda garajlarda bir kaç '11 CBR600F gözüme çarptı. Bu motor önceki görünüşünden çok farklı olduğu gibi sürüş kaliteside bir o kadar farklı. Bir çok teknolojik yenilikleriyle sınıfının en güvenli motoru. 250cc motordan 600cc motora geçiş yapmak isteyenler için en ideal motorlardan biri. Özellikle Racing tutkunu olanlar için! 250cc motordan direk 600'lük racing e geçiş yapmak çok büyük bir sıçrama olacaktır ve can güvenliğiniz için çok tehlikeli olcaktır. 600'lük motora önce beygiri daha düşük motorlarla başlamak, tecrübe kazandıktan sonra Racing e geçiş yapmak çok daha güvenli ve keyifli olacaktır.
Kaynak: Motor Delisi Motosiklet grubu, motosiklet etkinlikleri, gezileri, motor videoları, resimler, yarışlar, 2. ikinci el motosilet ilanları http://www.motordelisi.com/forum/showthread.php?t=89879
600F'in Türkiye'de beklenildiği satış sayılarına ulaşamamasının en büyük sebebi RR ile fiyat farkının çok düşük olması. Malesef yanlış bir felsefeye sahibiz. "Madem bu kadar para veriyorum, o zaman biraz daha güçlüsünü alayım" diyoruz. Ama yanlış bir yaklaşım bu. Eğer motosiklet sevdanızı devam ettirmek istiyorsanız, herkes kendi kapasitesine uygun motora binmeli.
Burada yazımı sonlandırıyorum. Biraz fazla duygu yüklü mesaj oldu biliyorum, ama bunları paylaşmak istedim. Bir sürü genç arkaşımız var ve güzel motosikletlere binmek için can atıyorlar eminim. Adrenalin'i bende çok seviyorum ama değer verdiğiniz şeyleri kaybetmek istemiyorsanız lütfen güvenliğinizi her zaman ön planda tutun.
Saygılar, Sevgiler,
LDRist
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO