PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 [104] 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218

Holocaust46
09 Kasım 2011, 18:23
geçmiş olsun kardeşim
pendik-yalova hızlı feribotumu yoksa eskihisar-topçular feribotumu ?

Teşekkürler kardeşim. Eskihisar-Topcular 10 TL imiş ilk defa bindim ben. Sıra falanda beklemedim kaynak yapar gibi yardırdım en öne :) görevli öyle dedi valla.

Sabah burdan gitmeyi düşünüyorum işe, dönüş icin gücüm yok gibi. Gece 9 saat otobüs yolculugu, hemen sabahında 2 bucuk saat motor yoruldum gibi sanki. Levent'e 3 saatte gelirim die düşünüyorum trafiği falan abartarak düşündüm bayram dönüşü diye.

gursus
09 Kasım 2011, 18:48
İstanbula yabancıyım sizce bostancı tarafından yalova feribotu için yenikapıdan binmek mi mantıkl ı üsküdardan yalova feribotuna binmek mi ?trafik falan nasıl olur?

Holocaust46
09 Kasım 2011, 22:47
İstanbula yabancıyım sizce bostancı tarafından yalova feribotu için yenikapıdan binmek mi mantıkl ı üsküdardan yalova feribotuna binmek mi ?trafik falan nasıl olur?

Eğer ki Bostancıdan Yalova ya gitmeyi düşünüyorsanız. Yenikapı sizin icin cok alakasız ve ulaşılması güc biyer.

< iLk@yy >
10 Kasım 2011, 01:02
Teşekkürler kardeşim. Eskihisar-Topcular 10 TL imiş ilk defa bindim ben. Sıra falanda beklemedim kaynak yapar gibi yardırdım en öne :) görevli öyle dedi valla.

Sabah burdan gitmeyi düşünüyorum işe, dönüş icin gücüm yok gibi. Gece 9 saat otobüs yolculugu, hemen sabahında 2 bucuk saat motor yoruldum gibi sanki. Levent'e 3 saatte gelirim die düşünüyorum trafiği falan abartarak düşündüm bayram dönüşü diye.

motor ile gittiysen bursa-yenikapı yap derim :)

Holocaust46
10 Kasım 2011, 12:58
motor ile gittiysen bursa-yenikapı yap derim :)

Saat 5:30 da çıktım Bursa-Çekirge den yola. Bomboş zifiri karanlık ve sisli yolda yardır babam yardır geldim :) 09:00 da Levente şirkete gelebildim. Yanlız Bursa'nın o şehirler arası yolu nası bişeymiş gece karanlığında ya, Bitane aydınlatma direği yok. Düşsem bişe olsa maazallah 10 gün sonra bulurlar :D :D

Yol zevkli oldu, Yol boyunca ara ara son hız denemeleri ve yakıt sarfiyatını da ölçme fırsatım oldu. Uzun yol olarak hesap edersek. 150km yaptıktan sonra benzin aldım 10,32 Lt aldı motor. Normal bi rakam mı acaba?

TDX
10 Kasım 2011, 14:30
Saat 5:30 da çıktım Bursa-Çekirge den yola. Bomboş zifiri karanlık ve sisli yolda yardır babam yardır geldim :) 09:00 da Levente şirkete gelebildim. Yanlız Bursa'nın o şehirler arası yolu nası bişeymiş gece karanlığında ya, Bitane aydınlatma direği yok. Düşsem bişe olsa maazallah 10 gün sonra bulurlar :D :D

Yol zevkli oldu, Yol boyunca ara ara son hız denemeleri ve yakıt sarfiyatını da ölçme fırsatım oldu. Uzun yol olarak hesap edersek. 150km yaptıktan sonra benzin aldım 10,32 Lt aldı motor. Normal bi rakam mı acaba?

150 km yapmadan önce depo full muydu? eğer full ise iyi yapmışsın.

Holocaust46
10 Kasım 2011, 14:53
Fulleyip göstergeyi sıfırlamştım evet. 28 krş civarı yakmışım uzun yolda sanırsam

TDX
10 Kasım 2011, 15:31
Fulleyip göstergeyi sıfırlamştım evet. 28 krş civarı yakmışım uzun yolda sanırsam

18 lt depo olduğuna göre yaklaşık 7 lt daha benzinin varmış, tahminime göre 100km daha yapabilirdin yani toplamda 1 depoyla 250 km gitmiş olacaktın buda gayet iyi (normal kullanımda) 90-100 km hızla sabit gidildiğinde de en fazla 320 km yaptım ama normal kullanımda 250 iyi bir rakam bence. Motorun benimki gibi ekonomik bir motor. Şimdi diğer arkadaşların içi gidecek 1 depoyla 200 km gidenlerde var :)

Holocaust46
10 Kasım 2011, 16:11
18 lt depo olduğuna göre yaklaşık 7 lt daha benzinin varmış, tahminime göre 100km daha yapabilirdin yani toplamda 1 depoyla 250 km gitmiş olacaktın buda gayet iyi (normal kullanımda) 90-100 km hızla sabit gidildiğinde de en fazla 320 km yaptım ama normal kullanımda 250 iyi bir rakam bence. Motorun benimki gibi ekonomik bir motor. Şimdi diğer arkadaşların içi gidecek 1 depoyla 200 km gidenlerde var :)

Yani aslında uzun yolda bu kadar az yakacağını tahmin etmemiştim. üstelik motoru bayagıda sıkıştırdım düzlük buldukta 240 250 ve üzerileri icin zorladım. Ama yinede az yaktı. Vallahi motorumu seviyorum şimdi daha çok seviyorum :D

cakalaz
10 Kasım 2011, 18:09
Ben sakin Kullanımda 1 Depo ile ; 260 km civarı gidebiliyorum en fazla :) Bu dediğim ortalama 120 ile sürekli gidersem :)
En Düşük gördüğüm rakam; fulleyip ölçtüğümde 100 KM'de , 5.6 Litre gibi bir rakamdı.
Coğu F ler de bu sekilde yakıyorlar.
300 KM cok yüksek bir rakam ; o motor satılmaz :P

Onyx250
10 Kasım 2011, 18:57
4000km yaptım ben motorumla ama dediğin gibi en fazlaa 270km falan gittim... belki biraz daha kasılırsa 30km daha yapılabilir ama bilmiyorum :)

cemdoga
10 Kasım 2011, 19:08
herkese merhaba
motorun gecen hafta bakımlarını yaptırdım
hava fıltresı 100 tl
iridyum bujı takım 110 tl
yag fıltresı 30 tl
castrol 15-50 yag 100 tl
işcilik 40 tl
bakımları yaptırmadan once 90 kmde 30 tl yakıyordu bayramın ıkıncı gunu tekırdaga gıttım 130 km de ıkı kişi 30 tl yaktı ara gazlı 40 km fark ettı
sadece ön balatalar kaldı seramık takım 45 tl denıldı en kısa zamanda onuda yaptırıcam

cakalaz
11 Kasım 2011, 00:36
Ben de Parçaları aldm; büyük ihtimalle bu hafta değiştireceğim :)

Hava Filtresi : 110 TL
Yağ Filtresi : 30 TL
Yağ (Mobil 15-50) : 120 TL
Zincir Dişli Seti : 360 TL

Balatalar 3ooo km önce değiştirdiğim için sorun yok :)

@Cemdoga:İridyum bujileri nerden aldın acaba?

gursus
11 Kasım 2011, 02:07
merhabalar bugun itibari ile 600f im var artık 19.800 kmde 06 model kazasız boyasız bir iki sıyrığı olan bir motor aldım esengül usta ali esengül abiye baktırdım motora.
gelirken 250 km ye yakın uzun yol yaptım birkaç sorum var öncelikle ban göre aldığım motorun artılarını ve eksilerini yazmak istiyorum.

michelin lastik ön arka 3 bin km yapmış.
boya kaza yok bir iki sıyrık var,
yoshi egzoz var
orjinal egzoz + yedek anahtarınıda aldım
akü serviste değişmiş görünüyor oda yeni sanırım ama markasını bilmiyorum umarım yuasadır :)

eksilerine gelirsek
ön balatalar bitmek üzere,
zincir biraz kirli henüz değişim istemez umarım.
tankpad hafif kavlamış,
aklıma gelenler şimdilik bunlar yardımlarınıza ihtiyacım olacak :)

soruma gelicek olursam
fan sesi nasıl birşey bitmek üzere olan bir fren balatasının diske sürtme sesi gibimi eğer böyleyse 70 oC de açıyor nedendir bu.
2. olarak motor uzun yoldan geldikten sonra şase bile sıcak oluyor bu normalmidir?
3. 1. vitesten 2 ye çekerken 5-6bin civarı bazen çat ediyo bazen güzel geçiyo acemiliktendir sanırım başka bi sorun değildir umarım.
birde motorun göstergesinde yağ lambası yanıyor çalıştırdıktan sonra buda sönüyor kırmızı ışıkla beraber bu normalmidir?
motora henüz yabancıyım yeni yeni keşfedicem bakalım yardımlarınız doğrultusunda şimdiden teşkkürler..

< iLk@yy >
11 Kasım 2011, 02:28
öncelik ile yeni motorunuz hayırlı olsun kazasız belasız günlerde kullanmanız dileği ile

sonra sorulara gelecek olursak;
fan 70 derecede açıyorsa müşürü muhtemelen değiştirimiş. fabrikasyon 104 ila 109 arasında opsiyonel olarak açması gerekir düşük takılmış ve bu iyi deği. motor zaten 70 dereceyi yoda her halukarda görüyor bu akünü ve konjektörü yorar uzun vadede iyi değil elektrik tesisatın için
sonra motorda kontağı açtığında marşa basmadan yanan yağ uyarı ışığının yanması normaldir. sistem motorun çalışması ile devirdaime başladığı için basınç yok görünür ve yanar sıkıntı değil yani

bu arada bilgisayarımda L tuşu bozuk olduğundan bazı yerlerde çıkmamış olabilir affola...

Holocaust46
11 Kasım 2011, 11:28
@gursus

Motorun hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız sürüşler inşallah :) 70 derecede fan acması cok acaip zaten yolda giderken en en en soguk havalarda bile ben en düşük 74 dereceyi görebildim ki buda bi gariplik oldugunu gösteriyor. ILkay ın da dedigi gibi ona bi baktırmanı tavsiye ederim.

serkanADH13
11 Kasım 2011, 15:41
Motorun Hayırlı Uğurlu Olur İnş...


arkadaşlar,
dün akşam hava fıltremi temizledim,
fabrikasyon üzerinde bulunan DENSO bujiler çıktı,
yerine LAZER İRİDIUM taktım,
ve bu arada egzantrik gergisinide kontrol ettim,
gergide sorun yok gayet sağlam ve aktife çalışıyor,,,
en azından sorunumun zincirde ve veya paletlerdeoldugu anlaşılmış oldu,,,

akşama işlemlerin resimlerini atarım...

TDX
11 Kasım 2011, 16:28
merhabalar bugun itibari ile 600f im var artık 19.800 kmde 06 model kazasız boyasız bir iki sıyrığı olan bir motor aldım esengül usta ali esengül abiye baktırdım motora.
gelirken 250 km ye yakın uzun yol yaptım birkaç sorum var öncelikle ban göre aldığım motorun artılarını ve eksilerini yazmak istiyorum.

michelin lastik ön arka 3 bin km yapmış.
boya kaza yok bir iki sıyrık var,
yoshi egzoz var
orjinal egzoz + yedek anahtarınıda aldım
akü serviste değişmiş görünüyor oda yeni sanırım ama markasını bilmiyorum umarım yuasadır :)

eksilerine gelirsek
ön balatalar bitmek üzere,
zincir biraz kirli henüz değişim istemez umarım.
tankpad hafif kavlamış,
aklıma gelenler şimdilik bunlar yardımlarınıza ihtiyacım olacak :)

soruma gelicek olursam
fan sesi nasıl birşey bitmek üzere olan bir fren balatasının diske sürtme sesi gibimi eğer böyleyse 70 oC de açıyor nedendir bu.
2. olarak motor uzun yoldan geldikten sonra şase bile sıcak oluyor bu normalmidir?
3. 1. vitesten 2 ye çekerken 5-6bin civarı bazen çat ediyo bazen güzel geçiyo acemiliktendir sanırım başka bi sorun değildir umarım.
birde motorun göstergesinde yağ lambası yanıyor çalıştırdıktan sonra buda sönüyor kırmızı ışıkla beraber bu normalmidir?
motora henüz yabancıyım yeni yeni keşfedicem bakalım yardımlarınız doğrultusunda şimdiden teşkkürler..

Arkadaşım motorun hayırlı olsun, fiyat olarak ne kadar aldın merak ettim?

serkanADH13
11 Kasım 2011, 18:42
belki yardımı dokunabılecek arkadaşlar için işimin olmadığı esnada yaptığım ufak çaplı bakımımı resimleyeyim diye düşündüm...
Belki Yardımcı olur sizlerede...

amaç hava filtresi temizliği,
buji değişim ve egzantrik gergi kontrolü,,,
önce koltukları cıkartıyoruz ve depo boşta kalıyor,
ve depoyu baglayan 2 önde 2 arkada olan 4 adet cıvatayı söküyoruz...,
http://img64.imageshack.us/img64/26/09112011001.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/64/09112011001.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img840.imageshack.us/img840/6523/09112011y.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/840/09112011y.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

ve hava fıltre kutumuz önümğzde,

etrafını cevreleyen cıvata yığınınıda söküyoruz :)
http://img9.imageshack.us/img9/8684/09112011003z.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/9/09112011003z.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

fıltre kutusunun ortasındada cıvata bulunuyor onuda söküyoruz..ç

http://img341.imageshack.us/img341/5607/09112011004.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/341/09112011004.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

işlem bittikten sonra hava filtre kutusunun ve üst kapağını açıyoruz,
hava filtresi önümüzde duruyor...


onu çıkartıyoruz ve enjektör hava girişlerini tutan 2 önde 4 artkada olan 6 adet kalın yıldız tornavıca uclu vıdalarıda söküyoruz,
aklınızda olsun kalın uçlu dedim ince tornavıda ıle sıyırma ihtımalınız olabılır bılgınıze...

ilk 2 cıvata burada...

http://img41.imageshack.us/img41/9373/09112011006.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/41/09112011006.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

dier 4 cıvatada burada...

http://img526.imageshack.us/img526/9449/09112011007.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/526/09112011007.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img580.imageshack.us/img580/677/09112011008.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/580/09112011008.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
sıra geldi buji pipolarını (buji başlıklarını) sökmeye,,,
http://img580.imageshack.us/img580/677/09112011008.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/580/09112011008.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img51.imageshack.us/img51/2130/09112011009.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/51/09112011009.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

işte çıkan bujiler ve takılacak olanlar...
http://img829.imageshack.us/img829/1268/09112011010.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/829/09112011010.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
geri toplarken resimlemedim fakat sanırım söktükten sonra aynı sıra ile geriye toparlayabılırsınız :)


gergiyi sökerken çok uğraştıgımdan resımleyemedım...
zincir değişimimide kendım yapacağım.
o zaman ayrıntıları ile resimlerım yıne,
araştırdım en ufak bi resim açıklama yapılmamış nasıl ve ne şekılde söküldüğüne dair...

gursus
11 Kasım 2011, 19:41
hepinize iyi temennileriniz için teşekkür ederim sizlerede kazasız sürüşler.

bugün hiç öyle birşey yaşamadım belki bende yanlış duyuyor olabilirim sanki anlık açıyor 10-20saniye sonra duruyor.bugun yine uzun yol yaptım 80oC yi hiç geçmedi 78 falandı sıcaklık o sesi duymadım.

1 den 2 ye atarken 1 i uzattığım zaman 2 ye çekerken bazen çat ediyor boşa atıyor kendini düşük devirde sıkıntı yok ama bu nedir sizce.

cemdoga
11 Kasım 2011, 21:46
........................

---------- Post added at 19:46 ---------- Previous post was at 19:41 ----------


Ben de Parçaları aldm; büyük ihtimalle bu hafta değiştireceğim :)

Hava Filtresi : 110 TL
Yağ Filtresi : 30 TL
Yağ (Mobil 15-50) : 120 TL
Zincir Dişli Seti : 360 TL

Balatalar 3ooo km önce değiştirdiğim için sorun yok :)

@Cemdoga:İridyum bujileri nerden aldın acaba?

fatıh kılıclıdan aldım

cakalaz
11 Kasım 2011, 22:23
merhabalar bugun itibari ile 600f im var artık 19.800 kmde 06 model kazasız boyasız bir iki sıyrığı olan bir motor aldım esengül usta ali esengül abiye baktırdım motora.
gelirken 250 km ye yakın uzun yol yaptım birkaç sorum var öncelikle ban göre aldığım motorun artılarını ve eksilerini yazmak istiyorum.

soruma gelicek olursam
fan sesi nasıl birşey bitmek üzere olan bir fren balatasının diske sürtme sesi gibimi eğer böyleyse 70 oC de açıyor nedendir bu.
2. olarak motor uzun yoldan geldikten sonra şase bile sıcak oluyor bu normalmidir?
3. 1. vitesten 2 ye çekerken 5-6bin civarı bazen çat ediyo bazen güzel geçiyo acemiliktendir sanırım başka bi sorun değildir umarım.
birde motorun göstergesinde yağ lambası yanıyor çalıştırdıktan sonra buda sönüyor kırmızı ışıkla beraber bu normalmidir?
motora henüz yabancıyım yeni yeni keşfedicem bakalım yardımlarınız doğrultusunda şimdiden teşkkürler..

*70 Lerde Fan acması Anormal bir durumdur. Kesinlikle Baktırılması gereklidir.sEYİR HALİNDEKİ Fan derecesi zaten 76 ile 82 derece arasındadır. Fan acma derecesi 104 ile 110 arasında olmalıdır.
*Şasenizin ısınması normaldir. Sonucta o kadar sıcaklık oluyor motor içerisinde ve direkt sase ile yapısık halde. hatta bu konu benim de canımı sıkmıstı bir aralar, fakat normal bişey :)
*Vites aralarında sert gecis de normaldir. 600F lerde ara ara oluyor bu durum, Mobil 15-50 yağ ile birazcık daha yumusayabiliyor gecisler :)
*Yağ ısıgı da normaldir, fakat calıstırdıktan sonra sönmez ise bakılması gereklidir...

SAYGILAR

@ cemdoga :

Linkini koyabilir misin acaba?
Arkadaslar alacağımız bujileri tam olarak yazabilir miisiniz?

cemdoga
11 Kasım 2011, 23:03
http://imageshack.us/photo/my-images/822/sam0857kk.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/695/sam0856kk.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/687/sam0855kk.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/16/sam0858kk.jpg/

bir kac resım atayım dedım ama ılk oldugu ıcın tam beceremedım galıba ıdare edın:cherry:

---------- Post added at 20:39 ---------- Previous post was at 20:30 ----------

http://imageshack.us/photo/my-images/845/sam0862kk.jpg/
http://img856.imageshack.us/img856/5711/sam0861kk.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/856/sam0861kk.jpg/)

---------- Post added at 20:41 ---------- Previous post was at 20:39 ----------

http://img856.imageshack.us/img856/5711/sam0861kk.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/856/sam0861kk.jpg/)
http://img16.imageshack.us/img16/3296/sam0873kk.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/16/sam0873kk.jpg/)
http://img411.imageshack.us/img411/5182/sam0872kk.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/411/sam0872kk.jpg/)

---------- Post added at 21:03 ---------- Previous post was at 20:41 ----------


*70 Lerde Fan acması Anormal bir durumdur. Kesinlikle Baktırılması gereklidir.sEYİR HALİNDEKİ Fan derecesi zaten 76 ile 82 derece arasındadır. Fan acma derecesi 104 ile 110 arasında olmalıdır.
*Şasenizin ısınması normaldir. Sonucta o kadar sıcaklık oluyor motor içerisinde ve direkt sase ile yapısık halde. hatta bu konu benim de canımı sıkmıstı bir aralar, fakat normal bişey :)
*Vites aralarında sert gecis de normaldir. 600F lerde ara ara oluyor bu durum, Mobil 15-50 yağ ile birazcık daha yumusayabiliyor gecisler :)
*Yağ ısıgı da normaldir, fakat calıstırdıktan sonra sönmez ise bakılması gereklidir...

SAYGILAR

@ cemdoga :

Linkini koyabilir misin acaba?
Arkadaslar alacağımız bujileri tam olarak yazabilir miisiniz?


http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-motosiklet-cr9ehix-9-iridyum-buji-954-rr-900rr-600f-4-adet-61402381/detay/

cakalaz
11 Kasım 2011, 23:24
Arkadaslar;
Bu ürün Bizim motorlar için uygun mudur?
ayrıca uzun ömürlü bujiler bunlar mıdır?

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-motosiklet-ngk-cr9ehix-9-iridium-buji-35410237/detay/

http://www.ngkbujimarket.com/product.php?id_product=434

efekarahan
12 Kasım 2011, 01:41
---------- Post added at 01:41 ---------- Previous post was at 01:37 ----------

[/COLOR]
belki yardımı dokunabılecek arkadaşlar için işimin olmadığı esnada yaptığım ufak çaplı bakımımı resimleyeyim diye düşündüm...
Belki Yardımcı olur sizlerede...

amaç hava filtresi temizliği,
buji değişim ve egzantrik gergi kontrolü,,,
önce koltukları cıkartıyoruz ve depo boşta kalıyor,
ve depoyu baglayan 2 önde 2 arkada olan 4 adet cıvatayı söküyoruz...,
http://img64.imageshack.us/img64/26/09112011001.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/64/09112011001.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img840.imageshack.us/img840/6523/09112011y.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/840/09112011y.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

ve hava fıltre kutumuz önümğzde,

etrafını cevreleyen cıvata yığınınıda söküyoruz :)
http://img9.imageshack.us/img9/8684/09112011003z.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/9/09112011003z.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

fıltre kutusunun ortasındada cıvata bulunuyor onuda söküyoruz..ç

http://img341.imageshack.us/img341/5607/09112011004.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/341/09112011004.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

işlem bittikten sonra hava filtre kutusunun ve üst kapağını açıyoruz,
hava filtresi önümüzde duruyor...


onu çıkartıyoruz ve enjektör hava girişlerini tutan 2 önde 4 artkada olan 6 adet kalın yıldız tornavıca uclu vıdalarıda söküyoruz,
aklınızda olsun kalın uçlu dedim ince tornavıda ıle sıyırma ihtımalınız olabılır bılgınıze...

ilk 2 cıvata burada...

http://img41.imageshack.us/img41/9373/09112011006.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/41/09112011006.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

dier 4 cıvatada burada...

http://img526.imageshack.us/img526/9449/09112011007.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/526/09112011007.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img580.imageshack.us/img580/677/09112011008.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/580/09112011008.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
sıra geldi buji pipolarını (buji başlıklarını) sökmeye,,,
http://img580.imageshack.us/img580/677/09112011008.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/580/09112011008.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img51.imageshack.us/img51/2130/09112011009.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/51/09112011009.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

işte çıkan bujiler ve takılacak olanlar...
http://img829.imageshack.us/img829/1268/09112011010.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/829/09112011010.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
geri toplarken resimlemedim fakat sanırım söktükten sonra aynı sıra ile geriye toparlayabılırsınız :)


gergiyi sökerken çok uğraştıgımdan resımleyemedım...
zincir değişimimide kendım yapacağım.
o zaman ayrıntıları ile resimlerım yıne,
araştırdım en ufak bi resim açıklama yapılmamış nasıl ve ne şekılde söküldüğüne dair...



Kardeş ellerine sağlık sormak istediğim bir şey var. Egzantirik zincirinin belli bir ayarı var mı? Yoksa bu zincir veya gergi her neyse bozulduğu zaman atılıp yenisi mi alınması lazım? Benim motorda da 5.000 -7.000 devir arsında hışırtı geliyor bende egzantirik zinciri veya gergisinden şüpheleniyorum...

serkanADH13
12 Kasım 2011, 03:45
belırgın bı ayarı yok,
fakat kiminde gergi sorunu olabılıyormuş,
o sebeple gergiyi kontrol ettım,
yeni zincir ve palet seti alınması gerekıyor anlaşıldığı üzre,,,

< iLk@yy >
12 Kasım 2011, 13:34
bizim motorlara uyan bujileri yazıyorum

serkanın motorundaki denso marka bujilerin motosiklet için olanlarını tr'de bulamadım distribitörünüde sordum zamanında getirmiyorlar
bunun haricinde NGK markasından 4 çeşit var
ilki kitapta yazan IMR9A-9H modeli genel olarak servislerde var bu sadece honda tr'de tanesi 60 TL gibi birşeydi
ikinicisi ise kitapçıkta yazanın yeni modeli IMR9C-9H modeli. bu 2 bujide lazer iridyum teknolojisi ile üretilmiştir.
üçüncüsü CR9EH-9 modeli düz buji tipidir. bunuda kullanabiliyoruz performans olarak ben bir fark göremedim benim motorumda şu an bu CR9EH-9 modellerinden takılı durumda
dördüncü model ise CR9EHIX-9 modeli. buda düz bujinin sadece iridyum olanı. ilk iki buji biri lazer iridyum değildir sadece iridyum bujidir.

bujinin iridyum olması motordaki ateşlemenin daha iyi olmasını sağlıyor lazer iridyum sadece teknolojik olarak daha üstün. gerçi ben sürekli performans sürüşü yapmadığım için aralarında bir fark göremedim. buji değişiminde CR9EHIX-9 almayı planlıyorum ama biraz daha uzun ömürlü olabilmesi açısından.


bilgilerinize

Holocaust46
12 Kasım 2011, 22:17
Selam herkeslere.

Bir sorum olacak. Hani acemilik zamanlarında yokuş larda durdugumuzda kalkış yaparken falan gazı az verip debriyajı cabuk bıraktıgımızda. Tır tır tır tır dişli sürtmesi gibi bi ses cıkardı ya (Tam olarak anlatabildim mi bilmiyorum ama) Bu günlerde 3 4 bin devir aralıgında gazı normalde actıgımda yani hızlanmak istedigimde o sesi duyuyorum sureklı. 1 2 3 viteslerde cok oluyor bu. anlatabildim mi acaba bilemedim.? Egzantirikteki o cırlama sesinden bahsetmiyorum. :)


Soru 2: dynojet powervision ne işe yarıyor tam bilen varmı? Forumda bir arkadaş bugün almış. Anlatmış ama tam anlayamadım gibi sanki. Bizim motorlar icin uygunmudur, gerekli midir?, faydalı mıdır? bilen varsa beni aydınlatabilir mi acaba?

gursus
12 Kasım 2011, 22:42
tekrardan merhabalar bugün motorumu semtimizdeki 2 farklı güvendiğim ustama gösterdim 2 side makinenin çok orjinal olduğunu söyledi içimde bi şüphe vardı açıkçası şimdi rahatladım böylesini zor bulursun dediler.
ek olarak fanla ilgili sorunumuda söyledim sıkıntı yokmuş ben yanlış algılamışım.
geriye birtek trafik sigortası kaldı çok yüksek çıkıyor 150 lira civarı . Yaptığım bir hata plakayı değiştirmedim masraf olmasın dedim ama sigortanın istanbula yüksek çıktığını akıl edemedim :( neyse diyorum yakınlarda yaptıran varmı trafik sigortasını ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:40 ----------

ek olarak bir soru da sıkıştırıvereyim biliyorum defalarca yazılmıştır ama bu egzantirikten gelen ses motor kaç bin km deyken gelmeye başlar ve kaç km bu şekilde kullanılabilir ? Cevaplarınızı bekliyorum

selamlar..

Holocaust46
12 Kasım 2011, 22:44
tekrardan merhabalar bugün motorumu semtimizdeki 2 farklı güvendiğim ustama gösterdim 2 side makinenin çok orjinal olduğunu söyledi içimde bi şüphe vardı açıkçası şimdi rahatladım böylesini zor bulursun dediler.
ek olarak fanla ilgili sorunumuda söyledim sıkıntı yokmuş ben yanlış algılamışım.
geriye birtek trafik sigortası kaldı çok yüksek çıkıyor 150 lira civarı . Yaptığım bir hata plakayı değiştirmedim masraf olmasın dedim ama sigortanın istanbula yüksek çıktığını akıl edemedim :( neyse diyorum yakınlarda yaptıran varmı trafik sigortasını ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:40 ----------

ek olarak bir soru da sıkıştırıvereyim biliyorum defalarca yazılmıştır ama bu egzantirikten gelen ses motor kaç bin km deyken gelmeye başlar ve kaç km bu şekilde kullanılabilir ? Cevaplarınızı bekliyorum

selamlar..

ben 2 hafta once yaptırdım sigortamı 150 liraydı benimde sanırım.

cakalaz
12 Kasım 2011, 22:49
@ Holocaust :
Acaba Zincir Dişli setinden geliyor olabilir mi? Meselam benim zincir de ömrünü tamamladı, ön dişli bölümünden tıktıktık diye ses geliyor :)
Cok sükür aldım tüm parçaları , bekliyorum hava acmasını :)

Arkadaslar hazır tüm parçaları almısken, Bujileri de alayım 5ooo km snra bir daha kaldırmayalım depoyu dedim :)
NGK Lazer İridyum Buji aldım :) Hadi Hayırlısı :bounce: sanıyorum 15ooo km daha buji istemez motorcuğum :)

gursus
12 Kasım 2011, 22:55
holocaust46

yanıtın için teşekkürler keşke değiştirseymişim plakayı,birde bugun bikaç acentede denedik kadın acemi sanırım bir türlü motorun modeli listede çıkmıyor honda diyince arabaları çıkıyor bende üstelemedim çıktım.

efekarahan
12 Kasım 2011, 23:10
belırgın bı ayarı yok,
fakat kiminde gergi sorunu olabılıyormuş,
o sebeple gergiyi kontrol ettım,
yeni zincir ve palet seti alınması gerekıyor anlaşıldığı üzre,,,

Cevabın için teşekkürler kardeş...

serkanADH13
13 Kasım 2011, 15:59
Arkadaşlar Eski Manetlerimi Satmaya Karar Verdim,
Bilginiz Olsun,
Sahibindenede attım,
En Azından Simsarlara Değilde İhtiyacı olana Yarayabilir diye düşündüm...
Siteden İhtiyacı Olana çifti 50 lira...

http://img641.imageshack.us/img641/5323/1001538r.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/641/1001538r.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img685.imageshack.us/img685/5977/1001539y.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/685/1001539y.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

ayvazdeniz
13 Kasım 2011, 21:32
Arkadaşlar merhaba..600F' imi sattım..Şu an kredi çekip FZ6 Fazer yada ER6 N alamayacağım.. o nedenle elimdeki para ile almak için araştırdığım makine ER5..Fikrinizi dinlemek istedim.. kullanan vardır aranızda mutlaka ER5..anlatırsanız sevinirim... kazasız belası sürüşler...

cemdoga
13 Kasım 2011, 23:20
http://www.youtube.com/watch?v=Gmud4dYfikw&feature=related

serkanADH13
14 Kasım 2011, 02:22
ER5 kendı clasmanındakı en ıyı motor dıyebılırım,
mesela şasi tarzı olarak ER5 İLE GS 500 aynı gibi durur,
buda oranla GS er5'ten daha diri durur,
ve pıyasara er5 kullanıcıları gs500 kullanıcılarına gore daha az sorun yasadıklarını dıle getırıyorlar...

Holocaust46
14 Kasım 2011, 12:49
Bu yaz rr almayı düşünürken dün ansızın kafama 1100xx fikri girdi beni zehirli bi sarmaşık gibi zehirleyip kendine dogru cekiyor. Motoru kullanmış olan yada artılarını eksilerini bilenler beni biraz aydınlatabilir mi acaba?

ilkerrrr
14 Kasım 2011, 12:54
yau motoru daha yeni almadın mı sen :D 1-2 daha sezon bin bu kadar çabuk vazgeçme 600f ten. Bende illa yeni motor almallıyım psikolojisine girmiştim 1-2 ay önce, ama sonra baktım bu motor herşeyiyle tatminkar benim için, 50bin km'ye kadar kullanma hedefi koydum kendime, ondan sonra değiştiririm diye düşünüyorum :)

Yinede illa değiştiricem diyorsan satarken benimle irtibata geçermisin :D 600 f isteyen bir arkadaşımız varda, onu sana yönlendirebilirim.

< iLk@yy >
14 Kasım 2011, 13:07
Bu yaz rr almayı düşünürken dün ansızın kafama 1100xx fikri girdi beni zehirli bi sarmaşık gibi zehirleyip kendine dogru cekiyor. Motoru kullanmış olan yada artılarını eksilerini bilenler beni biraz aydınlatabilir mi acaba?

bence o motora daha bulaşma derim.
sürüş olarak daha rahat bir motor daha ağır daha oturaklı cbs fren sistemi düzgün bakımı yapıldığında fabrika verileri ortalama 300 400bin km gidebileceğini söylüyor düşük devirlerde gayet torklu devirsiz gidilebildiğinde az yakıyor

lakin ağır bir motor. trafiği pek sevmez girersen o 1100cc motoru ile bacakların ve totonu pişirerek üzebilir. vergisi daha fazla, ağırlığın vereceği bir kondiksiyon eksikliğini fark etmen hiçte geç olmayacaktır ve bu motosikletlerde gidon amortisörü bulunmamakta. ekstra ağırlığın getireceği ekstra bir yorgunuğu göze almanı bakımlarının biraz daha pahalı olabileceğini 600f kadar yedek parça stoğu bulunmadığını göz önüne almanı öneririm. bu motor öyle 600f gibi kullanabileceğin gündelik bir makina değil ne yazıkki. daha çok hafta sonu veya grup gezilerine uzun yola gidebileceğin tarzda bir makina. eğer 600f'ini satıp bunu alırsan sonra çok pişman olabileceğini hatırlatmak isterim bu konuda

600cc biraz daha şehirin agresif çocuğudur litrelikler ise trafik olmayan yollarda daha makul motorlar.

Holocaust46
14 Kasım 2011, 13:20
İnanılmaz bir açıklamayla motordan soğuttun İlkay beni :)

Zaten sürekli sabahları ve akşamları köprü ve levent trafiğine girdiğimi biliyorsun. Can alıcı noktam dan yakaladın beni :)

ilkerrrr
14 Kasım 2011, 13:42
7 Kasımda yaptığımız gezinin fotoları arkadaşlar. 4 motor (pan european st1300 + 2x VFR 800 + 600F) + 1 Araba, Toplamda 10 kişiyiz :) Güdül yakınlarında ki Sorgun yaylasında ki, Sorgun gölünde sucuk ekmek gezisi :P

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150936228045083.758424.760505082&type=1&l=5424a05134

< iLk@yy >
14 Kasım 2011, 13:59
İnanılmaz bir açıklamayla motordan soğuttun İlkay beni :)

Zaten sürekli sabahları ve akşamları köprü ve levent trafiğine girdiğimi biliyorsun. Can alıcı noktam dan yakaladın beni :)

kaldıki ben 600fimi yaptırdıktan sonra duruma göre çinli bir scooter alabilirim. gerekçe ise düşsem etsem değişimi gelen parçalar olsa yedek parça ucuz, büyük motorun km her gün artıyor diğer türlü aynı şekilde bakım masrafı var birde bunun :) birde yakıt mevzusu var tabi. şehir içinde full bir depo ile 200km'den fazla yol yapabilen pek kimse yoktur sanırım. depoyu kaça fullüyorsunuz bu aralar 75-80TL ? çinli motoru 25-30 tl'ye doldurup o kadar yol yaparım sanırım :)

Holocaust46
14 Kasım 2011, 14:03
kaldıki ben 600fimi yaptırdıktan sonra duruma göre çinli bir scooter alabilirim. gerekçe ise düşsem etsem değişimi gelen parçalar olsa yedek parça ucuz, büyük motorun km her gün artıyor diğer türlü aynı şekilde bakım masrafı var birde bunun :) birde yakıt mevzusu var tabi. şehir içinde full bir depo ile 200km'den fazla yol yapabilen pek kimse yoktur sanırım. depoyu kaça fullüyorsunuz bu aralar 75-80TL ? çinli motoru 25-30 tl'ye doldurup o kadar yol yaparım sanırım :)


95 oktanla 75TL ye fulledim 2 ışık yanarken ben gecen hafta

< iLk@yy >
14 Kasım 2011, 14:24
işte komplesi 80 lira felan demekki scooter daha iyi ondan (=
aynı paraya en az 2 katı yol yapabiliyosun

bubblinboy
14 Kasım 2011, 19:11
grenajları boyatmakdan vazgeçdim biraz apaçilik yapıp bu grenajı almaya karar verdim hatta siparişi verdim bile :)

http://www.ebay.com/itm/160669561398?item=160669561398&viewitem=&sspagename=ADME:X:eRTM:MOTORS:1123&vxp=mtr#ht_6301wt_905

< iLk@yy >
14 Kasım 2011, 19:24
bence bunlar daha güzel
http://www.ebay.com/itm/04-07-Honda-Fairing-CBR600-F4i-White-Flying-Power-Bodywok-ABS-Set-ZH859-/200666258957?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item2eb8a41e0d#ht_6301wt_905
http://www.ebay.com/itm/01-03-Honda-Fairing-CBR600-F4i-West-ABS-Set-ZH714-/160615563220?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item25656effd4#ht_6301wt_905

ama illa repsol istiyorsan
http://www.ebay.com/itm/04-07-Honda-Fairing-CBR600-F4i-Power-ABS-Set-ZH710-/200627390854?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item2eb6530986

Holocaust46
14 Kasım 2011, 19:49
bence bunlar daha güzel
http://www.ebay.com/itm/04-07-Honda-Fairing-CBR600-F4i-White-Flying-Power-Bodywok-ABS-Set-ZH859-/200666258957?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item2eb8a41e0d#ht_6301wt_905
http://www.ebay.com/itm/01-03-Honda-Fairing-CBR600-F4i-West-ABS-Set-ZH714-/160615563220?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item25656effd4#ht_6301wt_905

ama illa repsol istiyorsan
http://www.ebay.com/itm/04-07-Honda-Fairing-CBR600-F4i-Power-ABS-Set-ZH710-/200627390854?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item2eb6530986

Beyaz olan iyiymiş bayağı he :)

bubblinboy
14 Kasım 2011, 20:29
ilkay benimde aklımda beyaz vardı hatta beyaz favori rengimdir bir motosiklette.
F hastası biri olarak F i satıp orjinal rengi beyaz olan bir motor almak istemiyorum, kıyamıyorum F ime.
bir yandanda depo boyatma işine girmek istemiyorum onun için bu grenajı aldım ve satıcıyla iletişime geçdim grenajlardaki turuncu yerleri kırmızıya boyayıp öyle gönderecek bana.
yani bir nevi depo - grenaj uyumsuzluguda ortadan kalkacak diye düşünüyorum, ama yinede depo rengi sırıtabilir.

cakalaz
15 Kasım 2011, 00:15
Bu grenajları alabiliyor muyuz?
Takılmıyor mu Gümrüğe?
Bana sadece Kırmızı grenaj alsak :) sağ Kırmızı siyah :)