EMRE MÜLAYİM
31 Mayıs 2016, 22:58
ÖNCELİKLE FORUMA YENİ KATILDIM. HERKESE SELAM OLSUN. ARKADAŞLAR BEN BU YIL NİSAN AYINDA ZONGULDAK'TAN BİR HYOSUNG GT250R ALDIM. YALNIZ MOTORUN BİR RÖLANTİ SORUNU VARDI VE BİLİYORDUM. MOTOR ÇALIŞMASINI MÜTEAKİP 2000-2500 DEVİRDE ÇALIŞMASI GEREKİRKEN DERHAL 5-6000 DEVİRLERE ÇIKIYOR VE UZUNCA BİR SÜRE DE İNMİYORDU.(AYRICA RÖLANTİ NORMAL SEYRİNE İNSE DAHİ HASTALIKLI GİBİ İNİŞLİ ÇIKIŞLI YANİ DÜZENSİZ ŞEKİLDE ÇALIŞMAYA DEVAM EDİYORDU.) YANİ KENDİ KENDİNE HIZLANMAYA ÇALIŞIYOR. BEN DE BUNU DEBRİYAJ VE FREN KONTROLÜ İLE DENGEDE TUTUYORUM. AYNI SORUNU YANİ ANİ HIZLANMA GAZ VERİYORMUŞCASINA SEBEPSİZ KENDİLİĞİNDEN HIZLANMA YİNE KULLANIM ESNASINDA ÖZELLİKLE VİTES GEÇİŞLERİNDE TEKRARLIYORDU. 4.44 MOTOR BAHÇELİYE GÖTÜRDÜM (ARTIK BAJAJ MARKA SERİVİSİ OLARAK HİZMET VERSE DE USTALARI ESKİ HYOSUNGCULARMIŞ). 23 NİSAN OLMASI HASEBİYLE USTA YOKMUŞ AMA ORANIN SAHİBİ OLSA GEREK MOTORU YANAŞTIRIP STOP EDER ETMEZ BÜYÜK İHTİMALLE SELONOİD (YANİ RÖLANTİ) VALFİ ARIZASI DEDİ. SERVİSE KAYDA SOKALIM MOTORUN 4-5 GÜN YATAR ÇOK SIRA VAR DEDİ. BENDE İŞİM VAR DİYE O GÜN BIRAKMADIM. HATTA DAHA SONRA HİÇ BIRAKMADIM. KENDİ ARAŞTIRMALARIM SONUCU BAHSE KONU VALFİN SİLİNDİRLERE KONTROLLÜ HAVA GÖNDERİMİNİ SAĞLAYAN HAVA FİLTRESİNE TAKILI BİR PARÇA OLDUĞUNU VE BENZER SORUNLA KARŞILAŞMIŞ BİR KAÇ MOTORCU OLDUĞUNU ÖĞRENDİM. ÇÖZÜME YÖNELİK OLARAK DA O VALFİN GENELDE ÇIKARILIP TEMİZLENİP TEKRAR TAKILMASI SONUCU SORUNUN DÜZELDİĞİNİ OKUDUM. KENDİ İMKANLARIMLA SÖKTÜM (EN AZ 4 KEZ) VE BU ARADA MOTORUN CİDDİ BİR SORUNU OLMADIĞI SÜRECE SERVİSE VEYA USTAYA GÖTÜRÜLÜP BOŞ YERE DOĞRANILMAMASI GEREKTİĞİNİ ÖĞRENDİM :D .. SELONOİD VALFİNİ SÖKTÜM TAKTIM Bİ NUMARA YOK SORUN DEVAM EDİYOR. AKABİNDE HAVA FİLTRESİNİN ALTTAN BAĞLI OLDUĞU İKİ BÜYÜK BOĞAZA BAKTIĞIMDA GAZ KELEBEĞİNİN AŞIRI AÇIK OLDUĞUNU GÖRDÜM VE RÖLANTİ VİDASINI AYARLAYARAK KELEBEK AÇIKLIĞINI KAPATTIM. DEVİRİ 2500 DE SABİTLEDİM. O GÜN BÜTÜN GÜN BOYUNCA MOTOR MERMİ GİBİ ÇALIŞTI ANCAK ERTESİ GÜN YİNE AYNI SORUN.. BİR DAHA SÖKTÜM DEĞİŞEN BİRŞEY YOK DERKEN BİR DE BAKTIM RÖLANTİ AYAR VİDASI BENİM BIRAKTIĞIM ŞEKİLDE DEĞİL VE YİNE EN SONDA. VİDA BİR ŞEKİLDE YUVADA KENDİNİ SABİTLEYEMİYOR VE TİTREŞİM SONUCU AŞAĞIYA DOĞRU EN DİBE DÖNEREK GİDİYOR. VE BU AYAR VİDASI BİLDİĞİMİZ VİDA ŞEKLİNDE DEĞİL. DEMEM O Kİ ORAYA AİT ÖZEL BİR VİDA, HERHANGİ BİR UYDURMA VİDA AYARLANMASI MÜMKÜN DEĞİL.NEYSE KONUYA DÖNERSEK BOĞAZDAKİ KELEBEK AÇIKLIĞI YİNE EN SONDA. OLAYIN BUNDAN KAYNAKLANABİLECEĞİNİ DÜŞÜNDÜM VE RÖLANTİ AYAR VİDASININ KAFASINA UYGUN BİR PLASTİK DÜBEL GEÇİRDİM. Kİ İSTEDİĞİM SEVİYE RÖLANTİ AYARINDAN SONRA AŞAĞIYA DOĞRU TİTREŞİMLE TEKRAR GİTMESİN YUVADAN BÜYÜK OLAN DÜBEL O VİDAYI YERİNDE SABİT TUTUYOR. SORUN Bİ NEBZE DÜZELDİ. ARTIK MOTORUM 4000 DEVİRDE VE ÇOK KISA BU DEVİRDE KALARAK ÇALIŞIYOR VE SONRASINDA 2500 DEVİRE DÖNÜYOR. SÜRERKEN DE O ANİ HIZLANMA YOK DENECEK KADAR AZ. ÇÜNKÜ 2500-6000 DEVİR ARASI HIZI DEĞİL DE 2500-4000 DEVİR HIZI ALIYOR MOTOR BU DA SİZE ÇOK AZ SİRAYET EDİYOR. AMMA VE LAKİN RÖLANTİ TUTARSIZLIĞI DEVAM EDİYOR. HASTALIKLI GİBİ ÇALIŞIYOR. AÇIKÇASI BELKİ BEN ARAŞTIRMALARIM SONUCU ÇÖZÜMÜ KENDİM BAŞARABİLİRİM HEVESİ İLE PROFESYONEL Bİ YARDIM YANİ SERVİSE GÖTÜRME BIRAKMA OLAYINA GİRMEDİM HENÜZ. SADECE AYAK ÜSTÜ ŞAŞMAZ SANAYİ DE RACE MOTORLARA BAKAN EFE MOTORA Bİ GÖTÜRDÜM. USTA HYOSUNGLARA PEK BAKMADIKLARINI SÖYLEMEKLE BERABER SORUNUN ÇÖZÜMÜNE YÖNELİK OLAYA Bİ EL ATAR GİBİ OLDU BAKTI VE O SORUNUN ÇOK BÜYÜK İHTİMALLE GAZ KELEBEK SENSÖRÜNDEN (THROTTLE POSITION SENSOR YANİ TPS) OLACAĞINI SÖYLEDİ. BANA DAHA MANTIKLI GELDİ. ÇÜNKÜ YAZDIĞIM SIKINTILARA (HER NE KADAR KULLANIM RAHATLIĞINA TESİR EDEN ŞEYLER OLMASA DA) EK OLARAK 4000 DEVİRİN ALTINDAN 4000 DEVRİN ÜSTÜNE ÇIKINCAYA KADAR GAZI AÇIYORUM AMA SANKİ BOŞLUK VARMIŞ HİSSİ OLUYOR VE SONRASINDA TAM O ANDA GAZ VERİLMİŞCESİNE Bİ TIKIRDAMAYLA MOTOR İLERİ ATILIYOR. TPS OLAYI BANA DAHA MANTIKLI GELDİ. BU KADAR ŞEYİ NE DEMEYE ANLATTIN OLAYI ÇÖZEMEDİĞİN HALDE DERSENİZ DE BELKİ SORUN VE ÇÖZÜME YÖNELİK FİKİRLERİNİZ VE TECRÜBELERİNİZ VARDIR DEDİM. CİDDİ ÇÖZÜM VE YORUMLARI BEKLİYORUM. VE ACİL OLURSA SEVİNİRİM. ŞİMDİDEN ÇOK TEŞEKKÜRLER.