PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Asfalt keçisi :D



Serçeparmak
06 Mayıs 2016, 23:07
Endurocu smci abilerim ablalarim,
Öncelikle söylemek istiyorum bu başlıkla ilgili yüzlerce konu açılmış. Çoğunu okumaya çalıştım ama anlayamadım. Bi kısım olmaz diyor bi kısım şiddetle tavsiye ediyor. Napsam bilemedim..
Ne zamandir supermoto aşığıyım. yamaha wr125x modelini dusunuyordum. Goruntusu falan olsun cok hosuma gidiyordu fakat gecen bi arkadas baska bi fikir soyledi. 125cc biraz kullandıktan sonra sıkar ve pahalı da bi motor olduğunu söyledi. Sonra dedi ki al abi bi tane crf250l lastiktir artik ne degistirilmesi gerekiyorsa degistir. Bana cok mantikli geldi acikcasi. Sm yapmak icin lastikten baska neleri degistirmem gerekiyor? Nereden alabilirim bu degisiklikleri? Burada yazılan yazılarda da enduro motoru supermoto şekline getiremezsiniz demiş çoğu kişi. Bilmiyorum nasıl olur ama çok örneği var sm crf250nin. Yanlışsam düzeltin lütfen. Yardimci olursaniz belki de motosiklet alemine yeni bi smci katilir :D

BatuhanK
06 Mayıs 2016, 23:30
Sm yapman için asfalta uygun fren diskleri, asfalta uygun amortisörler takman gerekir. Crf in orjinal amortisörleri çook yumuşak olduğundan belli başlı arazi şartları harici her koşulda yetersiz gelir. Bu haliyle lastiği takar, viraja dalarsan sıkıntı yaşarsın.
Fren diski hadi neyse de... O amortisörler ile virajlara iyi girmek imkansız
Özetle Naked bi motosiklete arazi lastiği ve jantı takılıp ne kadar araziye girilebilirse, crf ancak o kadar sm olur

bulut59
06 Mayıs 2016, 23:34
crf250 ye lastik atarsan sadece tip olarak sm ye benzer. ama sm lerin karakterleri çok farklıdır. alternatif suzuki drz400 bakabilirsin.

Serçeparmak
06 Mayıs 2016, 23:51
Sm yapman için asfalta uygun fren diskleri, asfalta uygun amortisörler takman gerekir. Crf in orjinal amortisörleri çook yumuşak olduğundan belli başlı arazi şartları harici her koşulda yetersiz gelir. Bu haliyle lastiği takar, viraja dalarsan sıkıntı yaşarsın.
Fren diski hadi neyse de... O amortisörler ile virajlara iyi girmek imkansız
Özetle Naked bi motosiklete arazi lastiği ve jantı takılıp ne kadar araziye girilebilirse, crf ancak o kadar sm olur

Peki ikinci el crf alıp amortisör, jant, fren diskleri, asfalt lastiği yenilemek mantıklı olur mu? Uğraşmayı severim o konuda bi sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Çok mu pahalıya patlar?

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:49 ----------


crf250 ye lastik atarsan sadece tip olarak sm ye benzer. ama sm lerin karakterleri çok farklıdır. alternatif suzuki drz400 bakabilirsin.

Smlerin karakterini nasıl açıklayabiliriz hocam? 400cc bana büyük gelebilir. Daha çok tecrübeli değilim, 125 veya 250cc düşünüyorum daha çok.

Selçuk Keleş
10 Mayıs 2016, 14:02
Peki ikinci el crf alıp amortisör, jant, fren diskleri, asfalt lastiği yenilemek mantıklı olur mu? Uğraşmayı severim o konuda bi sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Çok mu pahalıya patlar?

Smlerin karakterini nasıl açıklayabiliriz hocam? 400cc bana büyük gelebilir. Daha çok tecrübeli değilim, 125 veya 250cc düşünüyorum daha çok.

Bütün bu parçaları değiştirsen bile şase geometrisi / ağırlık dengesi gibi parametreleri değiştiremeyeceksin. Bildiğim kadarıyla SM'larda ağırlık dengesi dual purpose motorlara göre daha aşağıda oluyor ve bu da virajları daha iyi yatarak daha güvenli almanı sağlıyor.

Bu parçaları değiştirirsen astarı yüzünü geçeceği kesin. Önce maliyet çıkarmak lazım. Teorik değerlere yapışıp olmaz demeyi pek uygun bulmuyorum, aradaki farkı kaç kişi anlayabilir ki ? Yurtdışı örneklerine bakıp ne kadar külfetli çıkarmak lazım.

Pek tutulmadığı için 250 cc getirtilmiyor zannedersem, kawasaki tarafında da 125 cc var.