PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Gaz Teli Ve Fren Tellerinin önemi!....



entellektüel
19 Haziran 2006, 18:38
Evet dostlar...
Gaz teli Motosikletin, en önemli ama en önemsenmeyen bir parçası... Fren telleri kadar bile önemsenmez. Ancak kopunca değiştirilir genellikle... Ama bence belirli kilometre bakımlarında kontrol edip sağlam gözükse bile değiştirilmeli bence...Çünkü ben bu basit şey yüzünden ciddi sonuçlar doğuracak bir kaza atlattım... Motorun gazı kitledi ve az daha bir kamyonla ana yolda kafa kafaya çarpışacaktık... Kamyon ve arkamdan gelen minübüs son anda durabildiler... Bu nedenle ben derim ki; Yeni motor aldığımızda 0 yada ikinci el, hemen gaz telini ve fren tellerini yenilemeliyiz. Çünkü ucuza kaçıp kalitesiz tel koyulabiliyor... Muhakka en kaliteli teli kullanmalıyız... Söz konusu canımız ve malımızın emniyetidir. Gaz kolunu, aynaları, frenleri, ışık aksamını yola çıkmadan önce kontrol etmeliyiz... Bir aksaklık varsa işi gerçekten bilen bir ustaya düzelttirip öyle çıkmalıyız yola... Genellikle kazalar ihmalkarlık ve dikkatsizlikten olmaktadır. Teknik anlamda bir gaz telinin tek bir teli bile kopsa gaz kitlemesine neden olabiliyor. Bir de Yaz olduğu için esnaf dükkanlarının önünü hep sular... Dükkanlar yıkanırken sular yola atılır... İşte bu tür olaylar yüzünden risk hep demoklesin kılıcı gibi üzerimizdedir. Kazık fren yapmak zorunda kaldığınızda kayarsınız... Kıvırtırma yaparken kayarsınız. Altınızdaki motor ne olursa olsun... Kask pek önemsenmiyor Adana da Kaskım olmasaydı Sol dirseğim ve sol diz kapağımdaki sürtünmeden oluşan bereler kafamda ve yüzümdede oluşacaktı... Belki beyin kanaması geçirecektim... En hafifinden travma oluşacaktı... Bu nedenle motorun emniyet aksamları olan gaz teline fren tellerine, kask takmaya muhakkak özen gösterin... Şimdiye kadar gaz teliyle ilgili bir yazı yazılmadığı için bu yazıyı yazdım... hepimiz önemliyiz ve insanız....30 yıllık motosiklet kullanımında ilk kazam umarım son kazam olur... Artık 500 -1000 km de bir gaz ve fren tellerini değiştirme kararı aldım... Birde mutlaka yağlayın Tel hareketini kolaylaştırın... Hepimizin iki tekeri yerde, farları açık, kaskları başında olsun... Sevgiler arkadaşlar....

rider89
19 Haziran 2006, 18:50
Evet dediklerine katılıyorum :cat:

yezgan
17 Ocak 2008, 04:10
evet bende katılıyrum arkadaşım bisan senatör kullanıyorum abartmıyorum 9 kere gaz teli koptu şimdi bana yardıcı olmaları için bir kaç arkadaşa arıyorum nasıl bir gaz teli kullanmam lazım durmadan kopuyor önerilerinizi bekliyorum

kirki
17 Ocak 2008, 09:05
hımmmm benim gibi bir acemi için değerli bilgiler. ben incelemelerimde gaz ve fren telinin bisiklet telinden farklı olmadığını gördüm. özellikle çin malı motorlarda fren telinin ucundaki kurşun bir çok bisiklet telinden daha kötü durmakta. bu konuda kaliteli bir tel nasıldır nerden alınır hiç bir bilgim yok.. bilen bir arkadaşın açıklama yapmasını canı gönülden istemekteyim..
Teşekkürler

navigator55
17 Ocak 2008, 10:21
İşte bu saydığın sebepler yüzünden havacılık sektöründe bir parçanın ömrü gözle değil çalıştığı saatle ölçülür ve teknisyenlerin değiştiği pırıl pırıl malzemelri
görseydiniz belki de yepyeni ve sorunsuz olduğu halde niye değişiyorsunuz yahu derdiniz.Hatta bazen onları israf ve vatan hainliği ile bile suçlayanları gördüm.Ama havada arıza demek sonunuz demektir,yani kenara çekip onarma şansınız yoktur.
Bu yüzden bahsi geçen debriyaj veya gaz telinin en kaliteli malzemeden yapıl
mışı neyse üff çok para demeden onu tercih etmek aklın yoludur.

cbr125faik
17 Ocak 2008, 10:45
bencede bole olmalı zaten bılınclı kotor kullanıcısının sokaktakı bılıncsız kullanıcıdan ayrıldıgı noktalar bunlar ıste

murat_k
09 Şubat 2009, 08:03
bilgilerin için teşekkürler ben bunu hiç bilmiyordum mobilet kullanmaya başladım yeni tüm bilgileri takip ediyorum bende herşeyi yapılırken görüp bir sonraki sefere kendim yapmaya başladım aslında çok basitmiş ufak tefek bakım ve arızalar

canicellat
09 Şubat 2009, 09:23
ewt bencede katiliyorum gaz teli konusunda gozumle kazaya sahit oldum 3 ay once cadde`de yururken 25 yaslarinda birisinin motor ile caddenin diger tarafina gecmek icin bekliyordu ve gecmek isterken gaz basti ve gaz teli takilinca dengesini kaybedip motor altindan firlayinca kafasini kaldirima Allahtan basinda kask vardi ucuz siyrikla atlatti.Bu yuzden gercekten cok dikkat edelim arkadaslar...

hakan07
09 Şubat 2009, 16:31
bilgiler için saol bende hemen hemen motoru her yıkamada yağlarım firen olsun devriyaj teli olsun gaz teli olsun ön disk arka tambur oldu için frene bişe yapamıyrm ama simdilik sorn yok daha 10000 km de motorum 12000 bakımında bi kontrol ettireyim olmazsa :)

motorhocası
22 Mart 2009, 22:19
Bu teller ya ucundan ya ucundan kopma yapar o yüzden bağlantılardaki sıkıştırmanın ve tel kopmalarının en kısa sürede fark edilmesi ,kontrol sonucunda da sprey-gresle yağlanması içinizi rahat ettirir.

acemi60
25 Mart 2009, 10:02
Nike Shox R4 (http://www.nike-max-tn.com/nike-chaussures-homme-nike-shox-c-71_83.html) Nike Shox R4 http://www.nike-max-tn.com/nike-chaussures-homme-nike-shox-c-71_83.html Nike Shox R4

YUKARIDAKİ MT ÜYESİNİN VERDİĞİ LİNKE SAKIN TIKLAMAYIN! Bilgisayarınızda anti-virüs programı yoksa başınız belaya girebilir. Bu arkadaşın bu işi kasıtlı olarak yapma olasılığı var. Çünkü forumdan uzaklaştırılmış. Bu durumda sanıyorum MT yönetiminin bu arkadaşın yazı yazmasına link vermesine engel olması gerekiyor.

NOT: Bu linkin ne yaptığını merak ediyorsanız iyi bir anti-virüsle korunan bir bilgisayardan bu linke tıklayın. Daha sonra anti-virüs programının verdiği uyarıları okuyun.

Düzeltme: Arkadaşlar diğer başlıklara da baktım. Bu adam kesinlikle sabotaj yapıyor. MT yönetimi farkında değil galiba.

mustafa araz
28 Aralık 2009, 14:15
selamünaleyküm abiler. benm atv motorum war 150 cc kuba 2008 model. bn bunun gaz telini yanlıslıkla cıkarttım ve teli yayın hangı aralıgından gecırecegımı bılmıyorm motoru calıstırdıgımda aşırı derecede kndı kendıne gaz verıyor.bu sorunun gıderılmesı ıcın telı nasıl takmalıym ?? tşkrler:pr:

motorhocası
28 Aralık 2009, 14:31
Döndürerek fincanı iyice geçir karbüratöre.,tam oturacak.

mustafa araz
28 Aralık 2009, 19:59
yayın hıc bı bolumune gecrmeden tam ortasından mı gecıryım yanı ??:cyclopsan

fthinky
28 Aralık 2009, 20:13
ben geçen gün ustama sordum, debraj telinin arada bir yağlanması gerekiyormuş nereleri yağlıycaz diye ustam, yağlanmaz dedi.. birisi güzelce tarif etse tellerin nerelerini yağlıcaz.. kaç km bir değişmesi lazım ve yıprandığını nasıl anlıyacağız

mustafa araz
28 Aralık 2009, 23:09
motorhocası abcim bı yardım et lutfen ??

Gökhan_Aygün
18 Şubat 2020, 13:11
Gaz Teli, Debriyaj teli ve Fren teli .. Bence de bunlar belirli km sonra yenilenmeli ..

yurekli_emin
18 Şubat 2020, 14:12
Gaz Teli, Debriyaj teli ve Fren teli .. Bence de bunlar belirli km sonra yenilenmeli ..

Valla bir kere Mobilet Bionik ile başıma geldi kill switch jiklesine bastım egzoz patlata patlata durdum. Tel kopup gaz kitlerse panik yapmadan motoru stop edin. Panik yaparsanız bir yere girersiniz maazallah.

hasmet
18 Şubat 2020, 16:56
Kaliteli motosikletlerin gaz telleri çiftli oluyor. Hem gidiş, hem dönüş yönünde, bu tip problemleri önlemek adına.

Sıfır alınan bir motosikletin gaz telinin değiştirilmesinin bir anlamı da yok açıkçası, düzgün çalıştığı belli olan kaliteli bir motosikletin ikinci el olanında da böyle...

Zaten gaz teli de yavaş yavaş yok oluyor artık...

mustafaat
18 Şubat 2020, 20:08
Arkadaşlar motosikletin kullanıcı el kitabını mutlaka okumalısınız.

Fakat el kitabının haricinde Servis El Kitabını da okumak şart bu ülkede.

Bunun sebebi servislerin bakım aralıklarındaki gereklilikleri bilmiyor ve yapmıyor olmaları. Gaz ve fren telleri sarf malzemesidir. Zamanla aşınması normaldir ve belirli aralıklarla kontrolü hatta değişimi gerekir.

Tıpkı amortisör yağları gibi. Onlar da zamanda özellilerini yitirirler ve değişmeleri gerekir, tıpkı lastik gibi km. ya da yıl esasıyla değişmelidirler.

Dolayısıyla indirin internetten servis el kitabını, 10bin 20bin 30bin 40bin bakımlarında neler kontrol edilmeli, neler değişmeli öğrenin ve ustaınıza, servisinize söyleyin.

Pek yetkili servislerin (usta demiyorum, servis diyorum, yetkili diyorum) neler yaptıkları ise burada: https://www.motorhikayesi.com/pek-yetkili-servisler/ O sayfada yazanların hepsi birebir yaşandı...

Kısacası, güvenmeyin, öğrenin. Burası Türkiye :)