PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha XVS950A için egzoz önerisi



zubi_wan
15 Nisan 2016, 10:40
Merhabalar,

Yakın zamanda 2012-2013 bir 950 Midnight Star alacağım. İlanlarda egzozu değişmiş makinalar var ve egzoz konusunda fazla bilgim yok. Eski dragstarımı orjinal egzozuyla kullanmıştım.

Fazla gürültü hoşuma gitmiyor, tok ve güçlü bir sesi olsun ama mahalleyi de ayağa kaldırmasın istiyorum. Hangi egzozu önerirsiniz. Ben de ona göre değerlendireyim ilanları.

Teşekkürler

vader
15 Nisan 2016, 11:27
Merhabalar,

Yakın zamanda 2012-2013 bir 950 Midnight Star alacağım. İlanlarda egzozu değişmiş makinalar var ve egzoz konusunda fazla bilgim yok. Eski dragstarımı orjinal egzozuyla kullanmıştım.

Fazla gürültü hoşuma gitmiyor, tok ve güçlü bir sesi olsun ama mahalleyi de ayağa kaldırmasın istiyorum. Hangi egzozu önerirsiniz. Ben de ona göre değerlendireyim ilanları.

Teşekkürler

Merhaba,

Bence aynen eski motorunuzda olduğu gibi, orijinal egzoza sahip bir midnight star tercih etmelisiniz. Kendi motosikletimin üzerinde de orijinal egzozu var ve bence yeterli.

Özellikle uzun yol yapacaksanız çok faydasını görürsünüz. Titreşim, baş ağrısı v.s. gibi dertleriniz olmayacaktır.

Saygılarımla.

HAZZILHAR
15 Nisan 2016, 12:18
XVS950A bizzat sürdüm, denedim. Stok egzost sesi bildiğin tırt. Bİraz daha tok ama kafa şişirmeyen bir ses istiyorsan ya stok egzostun muffler'ını söktürürsün. Ya da full system güzel bir şey almayı tercih ederim dersen Cobra'nın uyumlu modellerini alıp bir de 30-35 $ baffler'larını satın alıp kafa şişirmeyen ama tok ve güçlü sese ulaşabilirsin. Cobra'yı Türkiye'ye Apache Cycles getiriyor. Gidip görüşmeni tavsiye ederim. Bu arada satın almadan önce 2013 senesi sıfır satış fiyatı 24.750 TL idi. Ona göre pazarlık yap, 30.000 isteyenler var, kaldı ki XVS1300A 37-38 bin.

Yerinde olsam egzostu değiştirilmiş olan bir tane alırdım, stok egzostları da yanında almak koşuluyla. Daha sonra o egzosta uygun baffler satın alır, beğenmezsem stok egzostu kullanırdım.

Şimdiden hayırlı olsun.

antilop_skul
15 Nisan 2016, 12:39
egzoz uyusmazlıgı var diye biliyorum yani taktıgınız egzoz motorda sıkıntı cıkartablir.

masb
15 Nisan 2016, 12:45
Hazzılhar xvs 950 Hakkı'nda ne düşünüyorsun sürüş kalite güç vs ?

HAZZILHAR
15 Nisan 2016, 13:16
egzoz uyusmazlıgı var diye biliyorum yani taktıgınız egzoz motorda sıkıntı cıkartablir.

Egzost uyuşmazlığı değil de; ideal hava-yakıt karışım ayarı, tahliye kısmına müdahale ettiğinizde uygun basınç dengesini yakalayamıyor. Dolayısıyla backfire diye tabir ettiğimiz makinede erken ateşleme sonucu yakıtın yarattığı küçük çaplı iç patlamalarla karşılaşılır. Bunu önlemek için de karbüratörlü ise, karbüratör hava/yakıt karışımı ayarlanmalıdır. Makine enjeksiyonlu ise beyne bağlanan bir cihazla (bkz:DynoJet) bu ayara müdahale edilir. Bunun yanında ideal karışımı tutturmak için hava filtresinin de değişmesi gereklidir. Bu ayarlar düzgün yapılamadığında motora kesinlikle zarar verilir. Mutlaka yetkili servis tarafınca yapılması gereklidir. Bunlar dışındaki tek sıkıntı eğer ses düzeyi 98 dB'i aşarsa muayeneden geçememek.


Hazzılhar xvs 950 Hakkı'nda ne düşünüyorsun sürüş kalite güç vs ?

Valla çok niyetlenip de 2.elde fiyat şişiren şerefsizler yüzünden vazgeçtiğim bir motosikletti. Şimdiki motorumu aldığım fiyata bulabilseydim herhalde onu tercih ederdim. Kayış aktarma, 3000 devirde gelen 76,5 N.m torkuyla, 54 beygirlik inanılmaz bir alet. Sıvı soğutmalı ve hacmine göre diğer cruiser'ların herhalde içlerinde en az yakanı. Tipiyle de birkaç adım önde. Klasiğin modernize hali gibi. Çok güzel hatları var. Ama işte 2. eline 30.000 verilmez. 2013'te karar vermiştim bunu almaya. Dedim biraz fiyat düşsün seneye alayım. 2014'te getirmedi Yamaha ve eldekileri hayvan gibi kaktırmaya çalıştı araç sahipleri. Haliyle piyasa biraz durulsun deyip aklımdaki projeyi gerçekleştirmek için başka motor aldım.

Gayet sorunsuz bir alettir, bizzat 220 küsür km sürdüm. Konforu da müthiş. Ama arka süspansiyon çok sert gelmişti, onu da söylemeden edemeyeceğim. Belki de ön yükleme ayarına müdahale edilmeliydi, bilemiyorum. Almak isteyene tavsiye ederim ama 25000 TL üstü fiyat vermek yanlış olur. Ona biraz daha ekleyip sıfır VN900 alınabilir çünkü.

Baksana baba şekil şemal o biçim:

http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201304/2013-yamaha-xvs950a-midni-12_800x0w.jpg

http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201304/2013-yamaha-xvs950a-midni-9_800x0w.jpg

zubi_wan
15 Nisan 2016, 13:56
Egzost uyuşmazlığı değil de; ideal hava-yakıt karışım ayarı, tahliye kısmına müdahale ettiğinizde uygun basınç dengesini yakalayamıyor. Dolayısıyla backfire diye tabir ettiğimiz makinede erken ateşleme sonucu yakıtın yarattığı küçük çaplı iç patlamalarla karşılaşılır. Bunu önlemek için de karbüratörlü ise, karbüratör hava/yakıt karışımı ayarlanmalıdır. Makine enjeksiyonlu ise beyne bağlanan bir cihazla (bkz:DynoJet) bu ayara müdahale edilir. Bunun yanında ideal karışımı tutturmak için hava filtresinin de değişmesi gereklidir. Bu ayarlar düzgün yapılamadığında motora kesinlikle zarar verilir. Mutlaka yetkili servis tarafınca yapılması gereklidir. Bunlar dışındaki tek sıkıntı eğer ses düzeyi 98 dB'i aşarsa muayeneden geçememek.



Valla çok niyetlenip de 2.elde fiyat şişiren şerefsizler yüzünden vazgeçtiğim bir motosikletti. Şimdiki motorumu aldığım fiyata bulabilseydim herhalde onu tercih ederdim. Kayış aktarma, 3000 devirde gelen 76,5 N.m torkuyla, 54 beygirlik inanılmaz bir alet. Sıvı soğutmalı ve hacmine göre diğer cruiser'ların herhalde içlerinde en az yakanı. Tipiyle de birkaç adım önde. Klasiğin modernize hali gibi. Çok güzel hatları var. Ama işte 2. eline 30.000 verilmez. 2013'te karar vermiştim bunu almaya. Dedim biraz fiyat düşsün seneye alayım. 2014'te getirmedi Yamaha ve eldekileri hayvan gibi kaktırmaya çalıştı araç sahipleri. Haliyle piyasa biraz durulsun deyip aklımdaki projeyi gerçekleştirmek için başka motor aldım.

Gayet sorunsuz bir alettir, bizzat 220 küsür km sürdüm. Konforu da müthiş. Ama arka süspansiyon çok sert gelmişti, onu da söylemeden edemeyeceğim. Belki de ön yükleme ayarına müdahale edilmeliydi, bilemiyorum. Almak isteyene tavsiye ederim ama 25000 TL üstü fiyat vermek yanlış olur. Ona biraz daha ekleyip sıfır VN900 alınabilir çünkü.

Baksana baba şekil şemal o biçim:

http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201304/2013-yamaha-xvs950a-midni-12_800x0w.jpg

http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201304/2013-yamaha-xvs950a-midni-9_800x0w.jpg

teşekkürler HAZZILHAR

çok beğendiğim bir motor benim de ama dediğiniz gibi 26 - 27den fazla vermeye niyetim yok. egzozu değiştirilmişler de 30dan aşağı olmuyor.

orjinal bir motor alıp susturucuları çıkartıp denemek en iyisi sanırım. olmadı Apache cycles bülent abi tanıdık. bir takım cobra alınabilir.

vance & hines ve highway hawk hakkındaki fikirleriniz nelerdir?
aralarında ciddi fiyat farkları var. bu farka neden kaynaklanıyor? değer mi?

teşekkürler

masb
15 Nisan 2016, 14:05
HAZZILHAR
Benim hayalimde 650 sen sonra fakat maddi durumdan ötürü alamadım 1100 aldım. Acaba 1100 satıp ekleyip 950 almaya değer mi bu aralar bunu düşünüyorum

HAZZILHAR
15 Nisan 2016, 15:30
teşekkürler HAZZILHAR

çok beğendiğim bir motor benim de ama dediğiniz gibi 26 - 27den fazla vermeye niyetim yok. egzozu değiştirilmişler de 30dan aşağı olmuyor.

orjinal bir motor alıp susturucuları çıkartıp denemek en iyisi sanırım. olmadı Apache cycles bülent abi tanıdık. bir takım cobra alınabilir.

vance & hines ve highway hawk hakkındaki fikirleriniz nelerdir?
aralarında ciddi fiyat farkları var. bu farka neden kaynaklanıyor? değer mi?

teşekkürler

Vance & Hines'ın karbüratörlü motosikletlerde harikalar yarattığı doğrudur ancak enjeksiyonlu Japon motorlarında çok düzgün ses alınamamakla beraber sadece yüksek ses elde edilebiliyor. Öyle çok bir artısını göremedim. Gerçi toplasan 3-4 motosiklette denemişimdir. Highway Hawk'ın ise metal kalitesi kötü. Aksesuar olarak tercih edilebilir ama magnezyum ağırlıklı alaşımları ne kaynağa geliyor, ne de kararınca doğru dürüst temizlenebiliyor.

Ben bir de marka güveni olarak olumlu olduğundan tercihimi Cobra'dan yana kullandım. Streetrod Slashdown modelini sipariş ettim kendi motorum için. Tahminen Haziran'a kadar ulaşmış olur. Link: http://www.cruisercustomizing.com/streetrod-slashdown-suzuki-c50m50-09-14/part/BLV3918

Bunlar da yapılan olumlu yorumlar:

http://i.hizliresim.com/rM40OV.png

Highway Hawk, Vance & Hines ve Cobra üçlüsünden yana bir tercih soracak olursanız ben yine Cobra derdim. En azından estetik olarak bile diğerlerine göre üstün benim gözümde. Tabii bu benim şahsi kanaatim.


HAZZILHAR
Benim hayalimde 650 sen sonra fakat maddi durumdan ötürü alamadım 1100 aldım. Acaba 1100 satıp ekleyip 950 almaya değer mi bu aralar bunu düşünüyorum

Yani şimdi yalan yok XVS1100 ile XVS950 karakter olarak çok farklı makineler. 950 daha atak bir motosiklet, 1100 ise daha oturaklı. Değer mi sorusuna gelince, kişisel bir tercih olacak ama yeni makine her zaman iyidir, güzeldir. Ne kadar az sorun, o kadar az baş ağrısı. Ben her eski motor konusunda bunu savunurum. Ancak XVS1100 2013 model olaydı XVS950 ile yan yana koyduğunda. Bak ve seç, ikisi farklı motosikletler derdim. Bu tamamen tercih meselesi. Bu arada XVS950'nin MTV'si 1100'den pahalı olacaktır, yılından ötürü : )

anılbel
15 Nisan 2016, 15:42
Kısaca , enjeksiyonlu cruiser ' da sadece egzos yetmez hava filtresi ve yazilim ile hava yakit ayari yapmak gerekir , alirken saticiya bunlarin olup olmadigini sorun . Ben olsam stok egzos ile alip sonra modifiye ederdim .

Bu arada tr deki xv serilerinin hepsi hava soğutmalidir.Su sogutma manyak japon muhendislerin cruiser camiasina hediyesidir.

HAZZILHAR
15 Nisan 2016, 15:56
Kısaca , enjeksiyonlu cruiser ' da sadece egzos yetmez hava filtresi ve yazilim ile hava yakit ayari yapmak gerekir , alirken saticiya bunlarin olup olmadigini sorun . Ben olsam stok egzos ile alip sonra modifiye ederdim .

Bu arada tr deki xv serilerinin hepsi hava soğutmalidir.Su sogutma manyak japon muhendislerin cruiser camiasina hediyesidir.

XV ile XVS'i karıştırdınız sanırım. XVS Midnightstar 950 ve 1300 sıvı soğutmalıdır. XV Bolt'lar hava soğutmalı.

zubi_wan
18 Nisan 2016, 16:00
Vance & Hines'ın karbüratörlü motosikletlerde harikalar yarattığı doğrudur ancak enjeksiyonlu Japon motorlarında çok düzgün ses alınamamakla beraber sadece yüksek ses elde edilebiliyor. Öyle çok bir artısını göremedim. Gerçi toplasan 3-4 motosiklette denemişimdir. Highway Hawk'ın ise metal kalitesi kötü. Aksesuar olarak tercih edilebilir ama magnezyum ağırlıklı alaşımları ne kaynağa geliyor, ne de kararınca doğru dürüst temizlenebiliyor.

Ben bir de marka güveni olarak olumlu olduğundan tercihimi Cobra'dan yana kullandım. Streetrod Slashdown modelini sipariş ettim kendi motorum için. Tahminen Haziran'a kadar ulaşmış olur. Link: http://www.cruisercustomizing.com/streetrod-slashdown-suzuki-c50m50-09-14/part/BLV3918

Bunlar da yapılan olumlu yorumlar:

http://i.hizliresim.com/rM40OV.png

Highway Hawk, Vance & Hines ve Cobra üçlüsünden yana bir tercih soracak olursanız ben yine Cobra derdim. En azından estetik olarak bile diğerlerine göre üstün benim gözümde. Tabii bu benim şahsi kanaatim.



Yani şimdi yalan yok XVS1100 ile XVS950 karakter olarak çok farklı makineler. 950 daha atak bir motosiklet, 1100 ise daha oturaklı. Değer mi sorusuna gelince, kişisel bir tercih olacak ama yeni makine her zaman iyidir, güzeldir. Ne kadar az sorun, o kadar az baş ağrısı. Ben her eski motor konusunda bunu savunurum. Ancak XVS1100 2013 model olaydı XVS950 ile yan yana koyduğunda. Bak ve seç, ikisi farklı motosikletler derdim. Bu tamamen tercih meselesi. Bu arada XVS950'nin MTV'si 1100'den pahalı olacaktır, yılından ötürü : )

teşekkürler tavsiyeler için...