Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
bY_aLp
06 Kasım 2011, 16:28
üstüne para almayacağım ama bu dediklerinizin üzerine parada verse yine almayacağım siziede allah kurtarsın demekten başka birşey kalmıyor :)
üstüne para almayacağım ama bu dediklerinizin üzerine parada verse yine almayacağım siziede allah kurtarsın demekten başka birşey kalmıyor :)
Aynen hocam hiç bulaşma. Altında ki marka kat kat iyidir mondialden..
zozturk
07 Kasım 2011, 01:14
u.ak arkadasım sorun far kumanda anahtarında görünüyor 15-20 tl arası kendinede cok rahatlıkla degiştirebilirsin tabiki alet edavatın varsa.geçmiş olsun
---------- Post added at 23:14 ---------- Previous post was at 23:08 ----------
motorunun dilenden anlar ve birazda tamr konusunda elin yatkınsa uzuz süre kullanabilirsin ama serviste bakımını yaptıracagım dersen cogu usta gecinen arkadslar eskısiden berbat ediyor haberiniz olsun.ben 15bin km deyim cok büyük sıkıntı acmadı ama varyotor gurubunu en kısa surede elden gecirmem lazım kayıs harici varyotore bakım yapmadım en kısa surede onuda hallederim işallah. HERKEZE HAYIRLI BAYRAMLAR...
[QUOTE=zozturk;2488233]u.ak arkadasım sorun far kumanda anahtarında görünüyor 15-20 tl arası kendinede cok rahatlıkla degiştirebilirsin tabiki alet edavatın varsa.geçmiş olsun[COLOR="Silver"]
tesekkür ederim bugun baktım far kumanda anahtarını söküp,sanırım oksitlenme yapmış. sprey sıkıp deneyeceğim..
ümit_150_zc
08 Kasım 2011, 01:03
mrhba arkadaslar**kazadan sonra benim öndeki ledli tabiri cahisse sis farlari kirildı..bende bugun gittim aksesuarcıdan 15 tl ye sis farı aldım..55 wtlk sanırım.şimdi ben bunları baglamayı düşünüyorum.direk aküden hat çekip bide sigorta koysam bu yeterli olurmu?veya ön farın kısalarına baglasam ne gibi bir sıkıntı çekerim motorun kabloları bunu kaldırırmı?şimdi bazı yerlerde okudum role falan koyuluyomus role ne işe yararki bunda..benim bunları baglamam için hangi yolu seyretmeliyim.yardımcı olursanız sevinirim...MAXİ bu konularda sen biraz daha bilgilisin bilgine ihtiyeacım var ?
zozturk
08 Kasım 2011, 13:52
2*55w lık bir akım gücü scooterinin tesisatına zarar verecegini düsünüyorum.aküden baglanan daha mantıklı ama akünün ömrü kısalır sarjı cabuk biter. bu konuda daha bilgili arkadaslar varsa onlarda düsüncelrini yazarlar kolay gelsin...
canekin
08 Kasım 2011, 17:20
modacar ın 7 yada 13 ledli sis farı gibi farları var. sitesinde www.modacar.com.tr de otomobil aydınlatma kısmında ledli farlar denilen kısımda var. 10-15 tl arası fiyatları var. içlerinde led var enazından. motorunun elektrik aksamını zorlamaz. ama daha iyi aydınlatma istiyorsan kendi power ledlerden böyle bir sis farı yap enaz 30-40tl ye mal olur ama aydınlatma olarakta iş yapar(tabi mercek-lens kullanmak kaydıyla).
maxi97
08 Kasım 2011, 20:38
u.ak arkadasım sorun far kumanda anahtarında görünüyor 15-20 tl arası kendinede cok rahatlıkla degiştirebilirsin tabiki alet edavatın varsa.geçmiş olsun
---------- Post added at 23:14 ---------- Previous post was at 23:08 ----------
motorunun dilenden anlar ve birazda tamr konusunda elin yatkınsa uzuz süre kullanabilirsin ama serviste bakımını yaptıracagım dersen cogu usta gecinen arkadslar eskısiden berbat ediyor haberiniz olsun.ben 15bin km deyim cok büyük sıkıntı acmadı ama varyotor gurubunu en kısa surede elden gecirmem lazım kayıs harici varyotore bakım yapmadım en kısa surede onuda hallederim işallah. HERKEZE HAYIRLI BAYRAMLAR...
ön varyatörün mili zamanla aşındığı için motort çekişten düşüyor. arka varyatörün de, balataları diyim, zamanla eridiğinde kalkışta sarsıntı ve ses oluyor. komple değişmek lazımmış parça parça değişmek zaman kaybından başka bişey değil. benim motor ön varyatörü de değiştikten sonra canavar oldu; gazı tam açtığımda 6000 devirde sabit şekilde hızlanırken acayip ivmeleniyordu motor. şimdi gene bir sorun var ve motor orta ayakta bile 4000-5000 devir arası tıkalı gidiyor. gaz yemiyor. üstüne yağan yağmur beyni bozmuş olabilir.
mrhba arkadaslar**kazadan sonra benim öndeki ledli tabiri cahisse sis farlari kirildı..bende bugun gittim aksesuarcıdan 15 tl ye sis farı aldım..55 wtlk sanırım.şimdi ben bunları baglamayı düşünüyorum.direk aküden hat çekip bide sigorta koysam bu yeterli olurmu?veya ön farın kısalarına baglasam ne gibi bir sıkıntı çekerim motorun kabloları bunu kaldırırmı?şimdi bazı yerlerde okudum role falan koyuluyomus role ne işe yararki bunda..benim bunları baglamam için hangi yolu seyretmeliyim.yardımcı olursanız sevinirim...MAXİ bu konularda sen biraz daha bilgilisin bilgine ihtiyeacım var ?
sadece o aldığın sisleri kullanırsan akün teorik olarak 40 dakikada biter. yarım saate varmadan sönük yanmaya başlar. ne kadar güç çektiğini anlatabildim umarım.
sana zamanında tavsiye ettiğim bendeki sislerin aynısını takmalısın. bendeki sislerle aynı ışığı elde ederken değil yarım saat, 12 saat çalıştırsan bile sorun olmaz. bende bunlardan 4 tane var ve 10 metreye kadar önüm gündüz gibi. sonrasında da zenon olduğu için uzun yol karanlığında 60-70 metre; uzunları açınca 150metreye yakın (3-4 tane uzun yollarda bulunan 50 metrede bir dikilen direkler diyelim) önüm aydınlanıyor. olası çukur, hayvan vb şeylerden kaçıyorsun.
eğer motoru satarsam istersen bendeki xenonu sana gönderirim. yapman gereken 20-30 vida söküp ana kabloyu aküye, beyni de uzun kısa anahtarına bağlaman olacaktır. dua et bi takas var adam istediğim fiyata yakın bişey versin. para lazım...
@uak: inşallah sorununu basit yolla halledersin.
@canekin, @ümit_150_zc: http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-bahce-yapi-market-yapi-malzemeleri-goya-3x1-w-power-led-ampul-47813320/detay/? şunun 12 voltla çalışanını elektrik toptancılarında bulursun. fardaki küçük lambalardan paralel alsan yeter. +yı +ya eksiyi eksiye bağla. seri bağlarsan lamba yanmayabilir. + ve eksiyi ters bağlarsan da yanmayabilir. deneyip bulursun zaten basittir. beyaz rengi tavsiye ederim. karaköy tramvay durağından vapur iskelesine doğru bakınca sol çaprazında elektrikçiler var. orada rahatça bulursun.
şu malzemeden kullanıyorum ama önündeki mercekler geniş açılı olduğundna 10 metreye kadar önümü aydınlatıyor bi ara istanbula gelirsem uygun mercekler bulup deneye yanıla daha ileriyi aydınlattırmaya çalışacağım bakalım.
zozturk
09 Kasım 2011, 22:35
maxi arkadasım sen zc konusunda oldukca deneyimlisin anlasılan sana bir sey sormak istiyorum.benim zc mde 20-30 giderken ve cukurlardan gecerken bir taktuk sesi geliyor sanki boşta birsey bir yere çarpıyor gibi. eksoz,ve fren kaliperinde geldiginde süpeleniyordum ama dikkatlice dinleyince varyatorden geliyor sizde böyle bir problem varmı? nasıl giderebilirim 15000 km ye kadar bakımlarını kendim yaptım. ve hiç varyatör gurubunu degişmedim yok kronik bir sorunmu?
maxi arkadasım sen zc konusunda oldukca deneyimlisin anlasılan sana bir sey sormak istiyorum.benim zc mde 20-30 giderken ve cukurlardan gecerken bir taktuk sesi geliyor sanki boşta birsey bir yere çarpıyor gibi. eksoz,ve fren kaliperinde geldiginde süpeleniyordum ama dikkatlice dinleyince varyatorden geliyor sizde böyle bir problem varmı? nasıl giderebilirim 15000 km ye kadar bakımlarını kendim yaptım. ve hiç varyatör gurubunu degişmedim yok kronik bir sorunmu?
Bu sorunun aynısı vardı bende arka fren kalipslerinin yayı belli bi müddet sonra kırılıyor ve o sesi veriyor. Bir iki servise sorduğumda problem oluşturmaz demişti. Sonra tanıdık nazımızın geçtiği bi tamirci abi torna ile bi işlemler yaptı o sesten tamamen kurtuldum.. Önemli bi sıkıntı değil ama sesi çok rahatsız ediyor..
Bu arada @maxi97 hocam far konusunda uzunları değiştirmek istiyorum,ama mercek değişimi yada elektirik tesisatına ekstra işlemler yapmadan kullanılabilecek bir ampul önerir misiniz?
maxi97
11 Kasım 2011, 12:43
maxi arkadasım sen zc konusunda oldukca deneyimlisin anlasılan sana bir sey sormak istiyorum.benim zc mde 20-30 giderken ve cukurlardan gecerken bir taktuk sesi geliyor sanki boşta birsey bir yere çarpıyor gibi. eksoz,ve fren kaliperinde geldiginde süpeleniyordum ama dikkatlice dinleyince varyatorden geliyor sizde böyle bir problem varmı? nasıl giderebilirim 15000 km ye kadar bakımlarını kendim yaptım. ve hiç varyatör gurubunu degişmedim yok kronik bir sorunmu?
arka varyatör miyadını doldurmuştur. ben de 2000 km önce değiştim. ki ben zaten kalkarken bile dip gazla kalktığım için normal bence. eğer acayip titreşim de varsa kesinlikle oyumu arka varyatöre verirdim. hazır arkayı değişmişken +50 lira daha verip kayış ve ön varyatörü de değişirsen motorun ilk aldığın günkü gibi hızlanır ve düşen son hızı eski haline gelir. 100-150 tlye halledersin. ki zaten yapman lazım, ön varyatörün mili zamanla aşındığı için çekişten düşüyor.
sanırım bendeki sorun arka çamurluğun yamulup arka tekere sürtmesiymiş. yani öyle düşnüyorum. motor şu an eskisi gibi. gene de 11000 kmdeki kayışı değişmem lazım. salı günü kargom gelecek o zaman değişirim.
aynalara takılan uzun ön cam aldım geçen. yalnız yağmurlu havalarda önümü damlalardan dolayı göremiyorum. bi otomobil sileceği takabilirim belki :) (vakit olursa takacağım)
Bu sorunun aynısı vardı bende arka fren kalipslerinin yayı belli bi müddet sonra kırılıyor ve o sesi veriyor. Bir iki servise sorduğumda problem oluşturmaz demişti. Sonra tanıdık nazımızın geçtiği bi tamirci abi torna ile bi işlemler yaptı o sesten tamamen kurtuldum.. Önemli bi sıkıntı değil ama sesi çok rahatsız ediyor..
Bu arada @maxi97 hocam far konusunda uzunları değiştirmek istiyorum,ama mercek değişimi yada elektirik tesisatına ekstra işlemler yapmadan kullanılabilecek bir ampul önerir misiniz?
arka fren daha tiz bi ses veriyor. bende de aynı sorun var. tornacı konusunda haklısın, boş vaktim olursa ben de deneyeceğim.
valla, bizim far aynası s2ye yani armut lambalara göre. eğer bulabilirsen s2 tip xenpn almalı ve takmalısın. bulamazsan da bi-xenon mercekle xenon far yapmalısın. ama o çok uzun iş.
ümit_150_zc
12 Kasım 2011, 00:59
maxi o verdigin link teki lamba lar 220 voltla çalışıo bugun buldum bi yerde aynısından 15 tl dedi ama 220 volt la çalışıomuz ..bunların 12 wolt la çalışanı varmi;?
@maxi97 teşekkür ederim değerli bilgilerin için.. motosiklet km bakımından yaşlandıkça sorun üretir hale getirecek gibi gözüküyor hadi hayırlısı bakalım...
maxi97
13 Kasım 2011, 11:24
maxi o verdigin link teki lamba lar 220 voltla çalışıo bugun buldum bi yerde aynısından 15 tl dedi ama 220 volt la çalışıomuz ..bunların 12 wolt la çalışanı varmi;?
var var, bendekiler 12 voltla çalışıyor. karaköye git.
@u.ak: sanırım öyle. istanbuldan powerlink kayış sipariş ettim. o gelince yamulan arka iç çamurluğu da düzelttireceğim. büyük ihtimalle o yüzden hızım bi azalıp bi artıyor. dün gece çok rahat şekilde 85e çıktı düz yolda. ama sabah işten eve gelirken 70i geçemedim.
çamurluğu kendim yapacaktım ama sökemedim, vida yalama olmuş. gerçi lokma takımıyla deneseydim böyle olmazdı.
ümit_150_zc
14 Kasım 2011, 01:12
maxi 97 :bu ampullerden yarın gidip alacam montajıda kendim yapıcam ama kafama takılan bi soru var..şimdi bunun montajını ön çamurluk vidasına yapıcam da bu ampuller açık yani yagmur yagdıgı zaman bu ampullerin içine su girmezmi..su girerse sgortayuı attırır muhtemelen.su girmemesi için ne yapmalıyız ?
maxi97
14 Kasım 2011, 04:34
maxi 97 :bu ampullerden yarın gidip alacam montajıda kendim yapıcam ama kafama takılan bi soru var..şimdi bunun montajını ön çamurluk vidasına yapıcam da bu ampuller açık yani yagmur yagdıgı zaman bu ampullerin içine su girmezmi..su girerse sgortayuı attırır muhtemelen.su girmemesi için ne yapmalıyız ?
geçen kış üstüne yağmur çamur yağdı. hala kullanıyorum. akü sorunu yaşamadım. mesela kontak açılınca çalışan 50w(üstünde yazıyor ama en fazla 30w bi anfi)+35w gücünde bi ses sistemim de var motorda. 4 tane sis farı 12w da oradan. aküde sıkıntı yok. alternatör yeterli güç üretiyor. ses sistemimde hıza göre ses artıp azaldığı için; sesi arttırdığımda daha çok güç çekerken devir de yükseldiği için alternatörümün ürettiği elektrik yeterli oluyor. yalnız benim motorun elektrik sisteminden ettiğim tasarrufların da bunda katkısı büyük.
ümit_150_zc
15 Kasım 2011, 19:39
mrhb arkadaslar..2 gündür yasadıgım bi sorun var motorum 40 geçince motor boguluo ve çekmio...hatta ilk kalkışta bile bogulma var ..bunu her bindigimde yapıo gazı sonuna kadar köklüyorum motor gitmiyo..hani motor ısınırda gitmez ya aynı ondan neden acaba yardımcı olabilirmisiniz?
maxi97
15 Kasım 2011, 20:11
mrhb arkadaslar..2 gündür yasadıgım bi sorun var motorum 40 geçince motor boguluo ve çekmio...hatta ilk kalkışta bile bogulma var ..bunu her bindigimde yapıo gazı sonuna kadar köklüyorum motor gitmiyo..hani motor ısınırda gitmez ya aynı ondan neden acaba yardımcı olabilirmisiniz?
aynı sorun bende de var. motorda bi isteksizlik var. benim motor için aklıma gelen ihtimaller ya 11000i deviren kayış özelliğini yitirdi ya da karbüratörde sıkıntı var. birinci ihtimal düşük, çünkü geçen gün varyatörü değiştiğim ilk zamanki gibi çok serileşti motor. sonra gene aynı tas aynı hamama döndü. daha yeni üniversiteden geldim, normal bi yokuşu 40la anca çıkabildim. son hızım 65. belki de karbüratörün diyaframı yırtıldı ve ya memeler tıkandı. anlaşılan 151 rs karbüratörü alma hayalim gerçek olacak. diğer maaşta direk bi tane sipariş ediyorum.
ümit senin motor için de dediklerim geçerli ama biliyorsun, ben sadece kendi motorunun arızalarıyla boğuşan bi motorcuyum. diyaframı sök tak desen yaparım ama biyerlerde yanlış yapma ihtimalim bayağı yüksek. bundan sonra ustanın yanında kendim arızayı tamir edip ondan sadece fikir almaya çalıaşacağım. bence servise git. eğer motor stop eder gibi olup gene çalışmaya devam ediyorsa manifoldu değiş. çatlamış ve hava kaçırıyor olabilir.
ümit_150_zc
16 Kasım 2011, 00:37
kayışı daha yeni degiş tirdim 200 km olmadı bile.stop etmiyo motor ama boguluyor kazı sonuna kadar kökledigimde motor eskiden bagırırdı yırtınır dı ama şuan boguluyo ..yarın sabah gidecem servise bakalım ne diyecek
maxi97
16 Kasım 2011, 00:54
kayışı daha yeni degiş tirdim 200 km olmadı bile.stop etmiyo motor ama boguluyor kazı sonuna kadar kökledigimde motor eskiden bagırırdı yırtınır dı ama şuan boguluyo ..yarın sabah gidecem servise bakalım ne diyecek
buji çıkmış olaiblir mi ve ya buji başlığı? ben de karbüratöre baktıracağım. kayış da gelsin ikisini beraber yaparım artık.
-unnamed-
16 Kasım 2011, 00:54
beyler öncelikle varyatörünüzü bir kontrol edin;
öncelikli problem varyatörü sökün elinizle açın hız yaparken nasıl ileri doğru açılıyorsa sizde elinizle açın, eğer ki açılmıyorsa varyatörünüz el sallamıştır...
ikinci problem karbüratör;
yeterli benzini vermiyordur yada ayarı bozulmuştur...
öncelikle varyatörünüzü bi kontrol ediverin, sağlamsa karbüratörde arayın sorunu....
he ufak bi ihtimal olsada bujinizide kontrol edin....
maxi97
16 Kasım 2011, 01:14
beyler öncelikle varyatörünüzü bir kontrol edin;
öncelikli problem varyatörü sökün elinizle açın hız yaparken nasıl ileri doğru açılıyorsa sizde elinizle açın, eğer ki açılmıyorsa varyatörünüz el sallamıştır...
ikinci problem karbüratör;
yeterli benzini vermiyordur yada ayarı bozulmuştur...
öncelikle varyatörünüzü bi kontrol ediverin, sağlamsa karbüratörde arayın sorunu....
he ufak bi ihtimal olsada bujinizide kontrol edin....
ön varyatör daha 700 km olmadı. arka varyatör de 2000 ancak olmuştur. yalnız arka varyatör değişirken motoru elazığ harput motora yetkili servise bırakmıştım. halen daha şüpheliyim, tamir olmuş bi varyatör mü taktılar diye. 75 lira da aldılar üstelik. belki de benim orijinal varyatörü tamir edip eski varyatör diye başka motordan çıkma bir arka varyatör verdiler günahları boyunlarına.
ama kayış desen 11000de powerlink marka. öbürgüne 2 tane bando kayışım geliyor. satan adam powerlinke çin malı demiş :). hayırlısı diyorum. ne çinliymiş ama bu powerlink maşallah...
motor çekmiyor abi. normalde 70le çıktığım yokuşu 40la zor çıktım. son hız 65e düştü. bi devirlenir gibi oluyor, sonra 3500-4000lerde tıkanıyor. en fazla 5000 devir yapıyor. en ufak yokuşta hız düşüyor.
bu ay zc batırdı beni yeminle. hem yakıt hem masraf bakımından...
ben 2 günde bi işe gidiyorum. 12 saat çalış 36 saat dinlen. işyerinde çıkan yemeği eve getirip mutfak masrafımı 0ladım. faturalarımı düşürdüm. tam para biriktireceğim derken 225 lira sırf bakım+arızaya gitti. sürekli okul+iş günde var. ayda 1000 km yapan biri olarak kilometreye 15 kuruş yaksam 150 lira da o. motor bu ay 400 lira yemiş maşallah.
elazığ harput motora selamlar olsun. hem debriyaj hem de egzoz saplaması için.
-unnamed-
16 Kasım 2011, 01:25
kardeşim orjinal varyatörü çok dikkatli kullanırsan 3000'den sonra geri sayıma başlamaya geçiyor..
kayışla dediğin fazla bir alakası yok...
hızını çekişini düşürür ama senin dediğin kadar değil...
ben kendi zc mden tecrübeliyim dediğin sorunların aynısı bende vardı;
karbüratör arızası ve arka varyatör...
karbüratörü değiştirdim bi nebze oldu, varyatörü değiştirdim tam oldu...
karbüratör alacaksanız ramzeyin karbüratörünü tavsiye edebilirim size ama....
içlerinde en kalitelisi o...
zozturk
16 Kasım 2011, 01:49
eski zc ci olarak verdigin tavsiler ve bilgiler için tessekürler
maxi97
16 Kasım 2011, 03:49
kardeşim orjinal varyatörü çok dikkatli kullanırsan 3000'den sonra geri sayıma başlamaya geçiyor..
kayışla dediğin fazla bir alakası yok...
hızını çekişini düşürür ama senin dediğin kadar değil...
ben kendi zc mden tecrübeliyim dediğin sorunların aynısı bende vardı;
karbüratör arızası ve arka varyatör...
karbüratörü değiştirdim bi nebze oldu, varyatörü değiştirdim tam oldu...
karbüratör alacaksanız ramzeyin karbüratörünü tavsiye edebilirim size ama....
içlerinde en kalitelisi o...
151 rsnin zcden daha atik olduğunu okumuştum. kullananların hepsi eskilerden sky_forever dahil bunu söylüyordu. bizim zcnin karbüratörünün de 125cc karbüratörü oldugunu iddia ediyordu. zaten karbüratörü değişeceksem 151 rs karbüratörü takarım. hatta olursa dylan karbüratörü bile olabilir. çift beyin çift kablo güzel bi buji başlığı ve iridyum buji ile sağlam bir modifiyeye girişmek güzel olurdu :) sahibinden.com'a bakayım bi. baktım 150 liraya var. 151 rs karbüratörü de 85e de var 50ye de var.
şu motor bu ustaların elinde böyle oldu ya, bişey demem artık.
zozturk
16 Kasım 2011, 21:34
maxi arkadsım kendi motorunun tamiecisi sen neden olmuyorsun ki anladıgı kadarıyla bayıgı bilgin olmus Gy6 model motor konusunda. TEknik desdek alabilcegin bir site vereyim sizlere Gercekten oradaki arkadaslar cok deneyimli bir cok sorunuza cvp var incelerseniz... www.scooter.web
maxi97
17 Kasım 2011, 10:32
maxi arkadsım kendi motorunun tamiecisi sen neden olmuyorsun ki anladıgı kadarıyla bayıgı bilgin olmus Gy6 model motor konusunda. TEknik desdek alabilcegin bir site vereyim sizlere Gercekten oradaki arkadaslar cok deneyimli bir cok sorunuza cvp var incelerseniz... www.scooter.web
garantinin bitmesini bekliyorum. sonrasında motoru servise yakın bir yere çekip kendim tamir etmeye devam. olur da beceremediğim bişey olursa 2 adım ittiriveririz motoru :).
WolfKing
17 Kasım 2011, 11:06
merhaba arkadaşlar benım sıkıntım alttan laglag ses gelıyor ve motor neredeyse o defırde azer bulbul gıbı tıtrıyordu hızlanana kadar ..bunun ıcın kayıs ve orta gobektekı 5 bılya degıstı ama sımdıde 20 30 da brın barrın bagırıyor ve 5 6 bın devıre cıkıyor ama rolantıde calısırken bıse yok nedendır ...
maxi97
17 Kasım 2011, 11:16
merhaba arkadaşlar benım sıkıntım alttan laglag ses gelıyor ve motor neredeyse o defırde azer bulbul gıbı tıtrıyordu hızlanana kadar ..bunun ıcın kayıs ve orta gobektekı 5 bılya degıstı ama sımdıde 20 30 da brın barrın bagırıyor ve 5 6 bın devıre cıkıyor ama rolantıde calısırken bıse yok nedendır ...
sorun rölantideyken sıkıntı olmamasından dolayı varyatör kısmında olması kesin. önü değişmişsin arka varyatörü de değişmen gerekiyor. 10 bin 15 binde bir komple değişmek gerek. 100 lira verip bir kerede ön arka vayatör ve kayışı değişmek çok bir şey değil bence.
bir de bunlar yapılırken başında mıydın? oradaki malzemeleri nasıl bir yağla yağladılar? eğer gres yağıysa ve kalkarken gazı köklediğinde 6000 devirde sabit bi ivmeyle çok güzel şekilde hızlanman lazım. yok eğer ince bi yağla yağladıysa kayışına ve ya kayışın temas ettiği varyatörlere yağ bulaştığından kayış varyatörlere tutunamıyordur ve hızlanamazsın.
kısaca hızlanman nasıl?
WolfKing
17 Kasım 2011, 11:28
hızlanmada sıkıntı yok ve gres yagını surdu bılyalara yanındayım benım ısyerımın yanında oldugu ıcın herseyı gore bılıyorum kayısta oturmustu ama su an ne alemde bılmıyorum kayıs :)
maxi97
17 Kasım 2011, 11:45
hızlanmada sıkıntı yok ve gres yagını surdu bılyalara yanındayım benım ısyerımın yanında oldugu ıcın herseyı gore bılıyorum kayısta oturmustu ama su an ne alemde bılmıyorum kayıs :)
sorunumuz sadece titreşim yani. neden 5 tane bilya değişti? 6 bilya yok muydu?
anladığıma göre rölantide normal çalışıyor. 20-30 kmye kadar titreşim yapıyor. sonraki hızlarda titreşim nasıl?
WolfKing
17 Kasım 2011, 12:28
belkı 6 dır :) ama tıtresım başta vardı bunlar degıstıkten sonra almadı su an sadece sorun 20 30 da ıken 5 6 bın devırde bagırması gazı verdıkce duselıyor hızlanıyor ama o ılk hızlanmadonemınde 20 30 da takılıyor ama gaz verınce gıdıyor o sırada gazı kesınce abs varmıs gıbı anı yavaslıyor ustunden ucacakmıssın gıbı
20-30 dayken 5-6bin devirde olması başlangıçta rölanti ayarının çok yüksek olmasından veya debriyaj balatasının işlevini yitirmesinden kaynaklı olabilir..
Ön ve arka varyatör ile ilgili sorunları okudukça kalkışlarda dipgaz kalkmamaya özen gösteriyorum. 10-15 bin kmlerde varyatör mü değişir ya,bu kadar adi malzemeden motosiklet üretilmez ki..
Bi arkadaş yolda giderken şasi kırılmasına maruz kalmıştı,umarım bi gün bizimde başımıza gelmez bu kötü malzeme yapısıyla..
Şunu da unutmamak lazım 1000-1500 tl arası bi rakamla motosiklete biniyoruz..Aynı şahin-doğan arabalar gibi yedek parça konusunda sıkıntı yok,buna da şükür
ümit_150_zc
17 Kasım 2011, 18:21
arkadaslar benim motorun sorunu karbüratör den imiş..karbüratör degişti ama motoru servisten aldım bindim üstüne sesi degişmiş gidişi degişmiş yokuşlarda eski zc m den eser yok..düz yoldada aynı son hız 90 ni görüo ama kalkışı hızlanışı çok kötüüü..beim zc degil dedim ilk bindigimde ki benim motorum kalkışı gidişi süperdi şuan yeller esio canım çok sıkıldı.
zozturk
18 Kasım 2011, 00:04
Arkadslar şasi kırılmasına dikkat edin elinizden geliyorsa ön granajları söküp iyice gözden gecirin ben gecen yaz boya yaparken ufaktan çatlaklar vardı (çizgi gibi)kırılmadan saglamlaştırdım
maxi97
18 Kasım 2011, 04:29
kırılmazsa ben kıracağım zaten. 50 km hızla 50 km gezmek, ışıklarda tın tın kalkıp milletin sıkıştırmasına maruz kalmak hoş değil. bi usta bulamadım ona yanarım. nerde bi kasap var hepsi malatya ve elazığ'a toplanmış.
ümit_150_zc
18 Kasım 2011, 23:26
slmm..geçen yazmıştım motorum eskisinden kötü die serviste motorun beynini degişmişti tamirci..bugün gezerken motoru park ettim geldigimde marsa bastım yok çalışmıo..ayak marsına bastım yine yok dakkalarca ugrastımn yine yok..açtım bujiyi temizledim bilmem ne yok çalışmadı.adamı aradım servisi kamyon gönderdi yükledik getirdim.adam direk beyni degişti marşa bastı tık aldı..suan soerunsuz çalışıyo.son hızı güzel ama son hıza ulaşma zamanı çık uzadı motorda birden kavramıyo...bugün ilk defa yolda kaldım arkadaslar :)))
Bu şasiyi bi an önce kontrol edeyim,ne olur ne olmaz...
@Zozturk nasıl güçlendirme yaptınız çatlaklara?
Carbon
19 Kasım 2011, 20:18
Bugün havanın sıcaklığını fırsat bilip kendimi dışarı attım.Motor 20 gündür çalışmıyordu.Yol nereye götürürse gidip fotoğraf çekesim geldi.
Ön amortisörlerin sertliğinden daha önce bahsetmiştim.Tamirciye uğradım.Ön taraf komple sökülüp ön amortisörün tapaları alyan ile açıldı.Sorun hava yapmasıymış.15.00 civarında işim bitti.Gelelim fotoğraflara...
Öğle saati sıraları..20 gündür uyuyan Aslanı uyandırma vakti...
https://lh4.googleusercontent.com/-Bnat2MXnW6E/TsfOOJQQqcI/AAAAAAAAAFQ/ZevQ_1OeHJY/s720/IMG_0094.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-lK88-KGh6ns/TsfOOR6WxZI/AAAAAAAAAFU/jO1lnzLQbi8/s720/IMG_0095.JPG
Tamir işi hallolduktan sonra teker çevirme zamanı.İlk adres şehrin hareketliliğinden arınmış doğup büyüdüğüm yer, Yenikent...
https://lh5.googleusercontent.com/-v1titBmK_gk/TsfOPC0d0pI/AAAAAAAAAFc/UfNhSCX4KxU/s720/IMG_0096.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-bAW7-XHmGQQ/TsfOVSmz8lI/AAAAAAAAAFo/CGwdV7tkTr4/s720/IMG_0097.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-t5zb7wXvnIM/TsfOV2gVprI/AAAAAAAAAFw/GWY0CsMJcQk/s720/IMG_0098.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-MAwjp-FKG_k/TsfOWcKpQsI/AAAAAAAAAF0/phrtfcsfXsg/s720/IMG_0100.JPG
İhtiyaç molası..Fotoğraf makinesinin pili bitti pil aldım.Lastik havalarına baktım.Garajda yattığı sürede ön 20 arka 34 olmuş.İkisini de (26) yapıp yola devam...
https://lh5.googleusercontent.com/-uvQKq3alMAs/TsfOY0LuxuI/AAAAAAAAAGA/XcsopqZuYxQ/s720/IMG_0101.JPG
Bu manzara yerini aşağıda görünen yoldan geçerken farkettim.Hemen çıktım tabi.Pek bakımlı bir yer değil her taraf moloz.Ama manzara güzel.Resimde görünen Toki evleri yani Ihlamurkent..
https://lh5.googleusercontent.com/-p0oLSqh-p2Q/TsfObqR3N6I/AAAAAAAAAGQ/WZO8jEQvowA/s720/IMG_0102.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-KUVqwd9XFAQ/TsfOZ1I8RCI/AAAAAAAAAGI/SjT9og0e80Y/s720/IMG_0103.JPG
Şoferevleri-Yenikent...
https://lh5.googleusercontent.com/-BnfvBsuK8Z8/TsfOfNRRv_I/AAAAAAAAAGY/ElxmqjO6bR4/s720/IMG_0104.JPG
Güneş yavaştan batmaya başladı hava gitgide soğuyor ve kötü haber şeffaf vizörüm yanımda değil.Bu da demek oluyor ki geceye kalırsam vizör açık halde gitmek zorundayım.Bu yüzden tempoyu hızlandırıp son adresi ŞelalePark yapıyorum...
https://lh5.googleusercontent.com/-XvN4tKqw_8Y/TsfOhHlRq1I/AAAAAAAAAGg/CI3UzNe0AsM/s720/IMG_0105.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-8EJR6vhlaZk/TsfOhs8-NuI/AAAAAAAAAGk/2SY2T7O3ur0/s720/IMG_0109.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-jw4piho1CeU/TsfOiw2GMPI/AAAAAAAAAGw/VMzIp6Orj8o/s720/IMG_0111.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-ROQd546Aekk/TsfOlHJEHjI/AAAAAAAAAG4/Hibi28HaCoY/s720/IMG_0113.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-fdTM3DFwEWQ/TsfOmlMdhtI/AAAAAAAAAHA/lNFO4K8EUiY/s720/IMG_0116.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-4c37PVi4GmU/TsfOnU0lbzI/AAAAAAAAAHI/gAyrocU0wjo/s720/IMG_0117.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-sJjoSp-an4E/TsfOpkoBWGI/AAAAAAAAAHQ/e2J4w-O5LiA/s720/IMG_0118.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-wzkNqfYPu7Y/TsfOqZNalPI/AAAAAAAAAHY/QS5DFOJ9Rj8/s720/IMG_0122.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-S_nbi30FlJQ/TsfOrj8UhGI/AAAAAAAAAHg/uWjui3R18vE/s720/IMG_0123.JPG
Eve dönüş.Dağ taş tepe düzlük demeden beraber 100 km dolaştık.Hakkını verdi ama beni de mahfetti.Her yerim ağrıyor:P
https://lh5.googleusercontent.com/-Vf40XVS4v8E/TsfOspJjeXI/AAAAAAAAAHo/s1zOED8HMlU/s720/IMG_0126.JPG
Aslanı uykuya bırakma vakti...
https://lh5.googleusercontent.com/-KAM_b-LU6Z0/TsfOtdT0HiI/AAAAAAAAAHs/maU-TyGZ-l0/s720/IMG_0140.JPG
Keyifli bir gündü.İzlediğiniz için teşekkürler:P Bu arada Skoda Favorit benim değil komşunun.Birlik olup apartman garajını işgal ettik:P
ümit_150_zc
19 Kasım 2011, 21:23
paylasımlar içintesekler carbonn..eskişehir güzel manzaralari var..motorda gicir gicir ..valla ben yagmur çamur dinlemiorum.otobüse binmek çok zor oluyo burda birde trafik öldürüo adamı işe geç kalıom..metro flan yol parasi artıo..sürekli motoru kullanıom kafamdan asagıya bardaktan boşalırcasına yagan yagmurda bile:))inşallh bu ilerde benim için sorun çıkarmaz....eskişehir güzel memleket..
maxi97
19 Kasım 2011, 23:11
motorumuzun şekli süper ama keşke 250cc ve ybr kalitesinde olsaydı. böyle olsaydı büyük ihtimalle motoru ömür boyu kullanırdım.
Carbon
19 Kasım 2011, 23:32
Şekilden kurtarıyor evet.Yoksa çekilmez.Yerden çok yüksek.Boyda olunca bir türlü rahat edemiyorum motorda.Belim hala ağrıyor.Bayağı da üşümüşüm.Motoru da yıkadığım parlattığım yok valla kapalı yerde duruyor rüzgar yağmur gibi etkilerden korunduğu için öyle.Şimdi kış geldi hiç yıkatmam.Ama en zor hava şartlarında dahi kullanacağım orası kesin...
maxi97
19 Kasım 2011, 23:40
Şekilden kurtarıyor evet.Yoksa çekilmez.Yerden çok yüksek.Boyda olunca bir türlü rahat edemiyorum motorda.Belim hala ağrıyor.Bayağı da üşümüşüm.Motoru da yıkadığım parlattığım yok valla kapalı yerde duruyor rüzgar yağmur gibi etkilerden korunduğu için öyle.Şimdi kış geldi hiç yıkatmam.Ama en zor hava şartlarında dahi kullanacağım orası kesin...
ayaklarını öne doğru uzatarak kullan. ben 2 saat sürsem de ne belim ne boynum ağrımıyor. ki normalde bel ve boyun fıtığına sahibim.
motorun son hızı 50 km. motor gaz yemiyor. beklediğim kayış hala gelmedi ki şu motoru bi yaptırıp bineyim. kayışın pazartesi sabah kesinlikle elime geçmesi laızm.
zozturk
20 Kasım 2011, 02:53
resimlemedim ama ön granajları söktügünde göreceksin sasinin gidon baglasının oldugu yede üçgen sac var benim ordan catlamıstı o sacı kaynattım simdi ne durumda bilmiyorum artık yaza dogru genel bakım yaparken bakarım ben oldukca memnun scooterımden
Bu şasiyi bi an önce kontrol edeyim,ne olur ne olmaz...
@Zozturk nasıl güçlendirme yaptınız çatlaklara?
ümit_150_zc
20 Kasım 2011, 16:20
uzun zamandır yagmurdan dolayı yıkamamıştım motoru...gerçi yine yagacak ama ben yinede yıkadım razı olamadım pis pis durmasına biraz resim paylaşayım
---------- Post added at 14:16 ---------- Previous post was at 14:12 ----------
http://b1111.hizliresim.com/r/n/n9b1.jpg
---------- Post added at 14:18 ---------- Previous post was at 14:16 ----------
çamurlugun ordaki 4 wat çeken ışıklar çok güçlü ve aydınlatma iyi karşıdan gelen araçların beni görmemesi imkansız..tabi onları rahatsız edermiyim bilmiorum
http://c1111.hizliresim.com/r/n/n9by.jpg
---------- Post added at 14:20 ---------- Previous post was at 14:18 ----------
http://c1111.hizliresim.com/r/n/n9dq.jpg
resimlemedim ama ön granajları söktügünde göreceksin sasinin gidon baglasının oldugu yede üçgen sac var benim ordan catlamıstı o sacı kaynattım simdi ne durumda bilmiyorum artık yaza dogru genel bakım yaparken bakarım ben oldukca memnun scooterımden
Umarım yaşamayız şaşi kırılması olayını :)
Şaka bi yana kötülüyorum kötülüyorum ama binince inmek istemiyorum. Ayrıca kalkışlarda titreme,seri kalkmama,çekişten düşme gibi sıkıntılarda debriyaj balatasını kontrol etmek gerekmiş,değiştirince farketti baya. Son hız eğimli yolda 100 düzde 95 (mevsime göre aşırı rüzgara rağmen),ayrıca devir göstergesi bende hiç bir zaman 10.000lere çıkmadı,çıkmıyorda,bundan dolayı 100'u de geçmiyor, ne kadar basarsam basayım,sizde de öyle mi?
Balata değişiminden sonra kalkışta dipgaz yaparsam 70km hıza 8-9 saniyede ulaşıyor
Bu arada salyangoz egzozu değiştirenler yeni egzoz ile salyangoz egzoz arasında yakıt,performans konusunda nasıl etki ediyor?
ümit_150_zc
20 Kasım 2011, 16:34
http://c1111.hizliresim.com/r/n/n9h4.jpg
---------- Post added at 14:24 ---------- Previous post was at 14:22 ----------
http://b1111.hizliresim.com/r/n/n9kg.jpg
---------- Post added at 14:26 ---------- Previous post was at 14:24 ----------
http://c1111.hizliresim.com/r/n/n9lj.jpg
---------- Post added at 14:28 ---------- Previous post was at 14:26 ----------
http://c1111.hizliresim.com/r/n/n9mx.jpg
---------- Post added at 14:30 ---------- Previous post was at 14:28 ----------
http://c1111.hizliresim.com/r/n/n9p4.jpg
---------- Post added at 14:34 ---------- Previous post was at 14:30 ----------
suan üstünde rs egzozu var..salyongoz egzoza göre performanta etkisi çok oldu ...yakıt olarakta herhangi bir degişiklik görmedim aynısı oldu..salyangozdada 20 tl benzinle 140 km yaptim rs egzozundada aynı yolu yaptım hatta 145 km yaptım yani salyangoza göre bu egzozun daha iyi oldugunu düşünüyorum ben
@Ümit150zc Bu egzoz sizin motosiklete şeklen de çok yakışmış. Ben burdaki servislere sorduğumda 100 TL denmişti. Siz kaça yaptırdınız ?
zozturk
20 Kasım 2011, 23:02
ümit arkadasım o rs oksozunu nasıl montelediniz resimlersen sevinirim birde zırıltı sesi varmı yine?
ümit_150_zc
21 Kasım 2011, 00:16
[QUOTE=u.ak;2498047]@Ümit150zc Bu egzoz sizin motosiklete şeklen de çok yakışmış. Ben burdaki servislere sorduğumda 100 TL denmişti. Siz kaça yaptırdınız ?
ben burda egzozu 60 tl ye aldım..tüpü kelepçeleri ve ara borusu.10 lirada işçilik verdim 70 liraya hallettik
---------- Post added at 22:16 ---------- Previous post was at 22:13 ----------
zozturk:resim lerim yok ama yarın çeker koyarım..bir kelepçe ile tutturdum eski egzozun vidalı olan yerine .normalde eski egzoz 2 civata ile tutuo.bu egzozun kelepçesi bir civataya uyuyo onun için tek tutturdum...tabi isterseniz 2 kelepçe ile de tutturabilirsiniz...2. vida için bir somun ucu kaynatttırım yaptırabilirsiniz ama tek kelepçe ilede gayet saglam ...
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO