PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172

wolfowids
02 Eylül 2007, 15:12
sağolun arkadaşlar bende sizinle tanışmaktan ve sizin aranıza katılmaktan çok memnun oldum....
size başımdan geçen bi olayı anlatıyım kuzenim geçen ay bi bisan 125 lik aldı.1 ay oldu ve şu an 1025 km de falan ve bi günde 140 km falan yol yaptık beraber,2 kişi üzerindeyken hızımız nerdeyse 70 den hiç düşmedi ona rağmen km ye 63 ykr gibi bi rakamda yakıt harcadı...ama ben zc-yi ilk gördüğümden beri hastası oldum.benim kafamdaki kararsızlık sebebim çok gezmemiz.ben zc alınca 1000km yi 1 ayda yaparım.o yüzden yakıt beni kaygılandırıyo.ama galiba mondi alacam...çünki bisan sanki biraz ufak gibi,neyse verdiğiniz bilgilerden dolayı çok teşekkür ederim.....

sheltox
02 Eylül 2007, 22:52
FLASH FLASH FLASHHHHH:queen:

TUM ZC cilere onemle duyurulur. Evet arkadaslar herkesein sorunu artik bitecek mondial 150 ZC ile ilgili tum bilmek istediklerinizi en yakin zamnda
(2 TEKER) dergisini alarak ogrenebilrsiniz. bugun aylik olarak takip ettigim 2 teker dergisini aldim. soyle bi sayfalari karistiriim dedimki bide ne goreimm:queen:
ZC150 test surusu dioooo , hemn yumuldum sayflara basladim okumaya motorlarimiz hakkinda cok cok gzel seyler soyluyorlar mesela henuz 150 km de ki ZC nin 100 km yaptigini cift disk fren sistemine sahip olan motorumuzun bir cok arabadan bile daha ii fren kabailiyetine sahip oldugu ve daha nicesii
simdi yapmak gereken tek sey yarin en yakin bayiiden kosup bir adet 2 teker dergisi almak veee motorumuzun test yorumlarini guzel guzel okumak .... ozellikle bu motor icin karar kilmak uzere olan WOLFOWIDS arkadasimizada siddetle bu dergiyi almasini tavsiye ediorumm herkese slmlar....

wolfowids
02 Eylül 2007, 23:30
sağol kardeş en yakın zamanda bu dergiyi alacağım sağolasın...arkadaşlar biraz bahsedin kaç km desiniz.. ve şu an ki motor hakkına görüşleriniz neler bizleri aydınlatın biraz...

mustisas
03 Eylül 2007, 13:49
ya arkadaslar benim zc 140 km de bugun bi deneme yapim dedim dayandım 80 e zor cıktım kırmızı ışıklara yakalanmasam belki 85 i görürdüm deneyimli arkadaslar sizce durum normalmi :pr:

sheltox
03 Eylül 2007, 13:56
gayet normal arkadasim ama sen sen ol bidaha deneme birak sabret biraz 800 km lere dogru 80 civari gidersin rahatlikla... kafana takma hiz sorunu yok bence bu motorda...

mustisas
03 Eylül 2007, 14:01
ooo kardesim saol ya içimi rahatlattın ya 800 km cok deilmi :D su andada 60 65 le fln gidiyorum

bi sakıncası olurmu

sheltox
03 Eylül 2007, 14:02
@wolfowids
kardes walla motorunu alIosun ona ii bir rodaj yapiosun ve temiz kullaniosun peryodik bakimlarini aksatmiosun ve bu sekilde hic bir zamn hic bir sorun yasamassin , kesinlikle garanti verioum. aslinda su motorlara cin mali olarak bakmak cok yanlis. onlar aslinda tamamen mekanik parcalardir ve sen onu temiz tutarsan onun bozulmasi icin hic bir sebeb yoktur. mesela benim bi akrabanin 20 yasinda motoru war. ve tum kis o motor depoda yatti , adam yazin geldi ve gozumun onunde bakimini yapti ister inanin ister inanmayin ilk cevirmeye aldi motor. yani sonuccc her zmn dedigiz gibi sen motora bak oda sana bakar hic canInI sIkma...:cat:


ooo kardesim saol ya içimi rahatlattın ya 800 km cok deilmi :D su andada 60 65 le fln gidiyorum

bi sakıncası olurmu

wlalla mustisas kardesim , bende ilk aralar trafik sorun olmadikca 40-50 km civari suruodum sadece trafik akisi sorun yaratmaya baslayinca 60-65 e cikip kisa sure sonra kendime en uygun seridi secip tekrar 40-50 civarina iniodum.mesela ben 80 km ve civarina cikmaya 800km lerde basladim tabii onuda motoru zorlarcasina birden yapmiodum yawas yawas basiodumki motor ii acilsin... ha simdimi simdi seyir hizim ana yollarda 80-100 km arasi tabii ozel durumlar haric:cherry:

mustisas
03 Eylül 2007, 14:07
tmm kardeşim söz bidaha yapmam :)
beni görcen varya motor manitam gibi paso siliyorum kasislerde sanki duruyorum o kadar yavas giriyorum kasislere artık abim arkamdan kufur ediyo :)

hani ön taraftan biryerden cik cik bi ses geliyo demiştim ya kask askınınsın civataları uzunmus içerde demire deyiyomus dun buldum onuda kestim o civataları biraz kısattım sorun halloldu :)

ozan150zc
03 Eylül 2007, 20:10
abii 80 yapsan90 yapsan n0olcak scooter bu kısa mesefeler ve acemıler ıcın abiii:D

mustisas
03 Eylül 2007, 22:58
kardes istanbul gibi trafikli bir yerde yaşıyorsan bazı durumlarda aldındaki aletin kaçabilmesi gerekir 90 - 100 istiyosak hep 90 - 100 gitcez diye birşey yok ama bazı durumlarda trafikteyken gercekten cok işe yarıyor zc benim ilk motorum deil trafige cok cıkmışlıgım var yani o yuzden bunları iyi biliyorum zaten dier motorcu arkadaslarda bilir :cat:

ozan150zc
04 Eylül 2007, 12:16
yaa abi trafıkteysen hızlı olman sart bende zc kullanıyorum ama trafıkte kullanılacak bı motor degıl zc ıcın demıyorum scooterlar ıcın konusuorum:)

sheltox
04 Eylül 2007, 13:45
hmm bence zc trafik icin cok da kotu bi motor deil sonucta ben gazI actimmi istedigim an istedigim araci sollayabiliyorum haa hiza gelirse konu o da sehir ici belki ana yollar max 100 derim ki buda zc icin hicde ulasilamicak bi hiz deilll. bence sehir ici trafiklerinde motorun max hizindan cok ataklIgI ve seriligi cok onemli ki bunlarda bence zc de diger scooterlara gore fazlasiyla war...


tmm kardeşim söz bidaha yapmam :)
beni görcen varya motor manitam gibi paso siliyorum kasislerde sanki duruyorum o kadar yavas giriyorum kasislere artık abim arkamdan kufur ediyo :)

hani ön taraftan biryerden cik cik bi ses geliyo demiştim ya kask askınınsın civataları uzunmus içerde demire deyiyomus dun buldum onuda kestim o civataları biraz kısattım sorun halloldu :)

walla kardes saol yawff bendede orta konsolda bozuk zeminde bi ciyk ciyk die bi ses wardi ama hic onemsemiodum nasilsa bu motorlardan kusursuzluk beklememem lazm die ama solediin ii oldu bi asagi inip bakcam sunun vidalarina saoll:cat:

mustisas
04 Eylül 2007, 23:15
ne demek kardeş burası paylaşım yeri yardımcı olabildiysem sevindim

SlipKnoT
05 Eylül 2007, 02:51
merhaba arkadaşlar bnde 150 zc almayı düşünüyorum sizinle paylaşmak istediğim bişeyle war yardımcı olursanız sevinirim soalun :)

mustisas
05 Eylül 2007, 09:33
tabiki kardeş merak ettiğin ne varsa sorabilirsin elimizden geldiği kadar yardımcı oluruz demekki yakında inş aramızda yeni bir zc ci daha olucak :cat:

sheltox
05 Eylül 2007, 13:28
merhaba arkadaşlar bnde 150 zc almayı düşünüyorum sizinle paylaşmak istediğim bişeyle war yardımcı olursanız sevinirim soalun :)


Hem foruma hemde ZC topicine hos geldin istedigin herseyi sorabilirsin en basta motor secimi olarak dogru bi karar vermissin:cat: fakat kafanda soru isaretleri warsa hepsini sor herkes yardimci olacaktir sana bnde dahil:mrgreen:

mustisas
05 Eylül 2007, 18:01
hehe artık altımdaki motorun gücünü hissede biliyorum basınca gidicegini hissede biliyorum motorum o guveni veriyor bana mesela 1 saat kadar once daha 250 km de olan motorumla ilerlerken arkadan bi kamyon sıkıştırdı trafikte motora bi dayandım hiç zorlamadan 85 i gördü demekki benim rodaj tamamen bitince rahat 100 - 110 u görürüm hatta şimdi bile 100 ü görür ama rodaj denen bişi kalmaz :)
ama tabiki hala normalde 50-55 le fln gidiyorum nede olsa rodaj dönemindeyiz daha ezik mertebesinde bizim motor :):)

sheltox
06 Eylül 2007, 00:46
olsun olsun 1000 in 250 sini yapmissin bile bisi kalmamis o da gecer uzulme sen motoru uzme yeter...:)

SlipKnoT
06 Eylül 2007, 17:27
rodaj dönemine ne kadar diosunuz arkadaşlar kaç km ye kadar rodaj yhani?
bide bu motordan memnunsunuz demi hepinize soruorum bunu kullanan herkeze aldığınızdan beri yaptıysa ne sorunlar yaptı genel olarak ve nasıl çözdünüz size çok masraf açtımı? daha sorularım dewam edicek aklıma geldikçe sorarım bn size çok saolun bu arada çok rahatlatıcaksınız beni bu motor konusunda teşekkürler...

bide arkadaşlar teknik olarak bazı şeyleri merak ediorum onlarıda sorimde içim rahatlasın belki bunları msn alıp ordan sorsam daha ii olcak ama nese sorim bu motorda dörlü lambsı warmı kask kilidi nasıl bişi ön farları sökmek için ne yapmak gerekiyo bide sizden isteğim motoru olan arkadaşlar bana resimlerini çekip yollayabilirmi resimler ztn warda kadranın fln gece yanarken çk merak ediorum da :P:)

mustisas
06 Eylül 2007, 20:01
olsun olsun 1000 in 250 sini yapmissin bile bisi kalmamis o da gecer uzulme sen motoru uzme yeter...:)

ben onu üzmüyorum oda beni üzmüyor :)


rodaj dönemine ne kadar diosunuz arkadaşlar kaç km ye kadar rodaj yhani?
bide bu motordan memnunsunuz demi hepinize soruorum bunu kullanan herkeze aldığınızdan beri yaptıysa ne sorunlar yaptı genel olarak ve nasıl çözdünüz size çok masraf açtımı? daha sorularım dewam edicek aklıma geldikçe sorarım bn size çok saolun bu arada çok rahatlatıcaksınız beni bu motor konusunda teşekkürler...

bide arkadaşlar teknik olarak bazı şeyleri merak ediorum onlarıda sorimde içim rahatlasın belki bunları msn alıp ordan sorsam daha ii olcak ama nese sorim bu motorda dörlü lambsı warmı kask kilidi nasıl bişi ön farları sökmek için ne yapmak gerekiyo bide sizden isteğim motoru olan arkadaşlar bana resimlerini çekip yollayabilirmi resimler ztn warda kadranın fln gece yanarken çk merak ediorum da :P:)


arkadasım rodaj dönemi normalde 1500 kmde veya 2000 kmde tamamen tamamlanmış olur ama sen yinede 500 km den sonra arada sırada sınırları zorla 750 - 800 den sonrada bas gittigi kadar gitsin (eğer bu zorlamaları hiç yapmazsan motor tembelleşir bidaha adam olmaz :) )

motorun genel olarak sorun yok hatta hiç olmadı MAŞALLAH ama ben aldığımda önden cok ince bir cing cing sesi geliyordu bu beni delirtiyordu sonra araya araya buldumki kask askısının civataları icerdeki ana profile deyiyor ve ses cıkartıyordu ben civataları söküp 3 kademe kadarını kesim vidalar kısalınca içteki demir profile deymedi ve sorun halloldu benim yaşadıgım tek sorun buydu ama motorda gidişinde fln asla bir sıkıntı yok yolda da gayet oturaklı da gidiyor

birde dörtlü lambası yok malesef, kask kilidi derken neyden bahsettin anlıyamadım, ön farları sökmen için yaklasık 6-8 tane vida söküp ön konsolu indirmen gerekiyor, resim de hiç çekmedim valla ama kadranlar mükemmel gözüküyor gece bunu sana garanti ederim :cat:

bende 2000 kmyi geçmiş zc kullanıcılarına birşey sormak istiyorum bu amortsörler zamanla yumuşuyormu sanki dier scooterlara göre biraz daha sert ve lastiklerin hava basıncı kaç olmalı ?

sky_forever
06 Eylül 2007, 21:28
Vay vay topiciği canlandıran bizdik geberende biz olduk ama uzun bi aradan sonra döndüm tekrar hem evime hem ZC'me....

Yeni bi ton arkadaş görüyorum topicte çok heyecanlılar da yok değil hani :)
Yine konu SON hız olayına gelmiş doğal olarak çünkü bu motor 170 bassa onuda isteriz biz :)


Ben aklımda kalan sorulara cevap vereyim evet amortisörler yumuşuyo birazda kilolu falansan daha hızlı yumuşuyo.Rodajı çok iyi yapın SON GAZ KESİNLİKLE vermeyin son hız denemelerine kalkışmayın motorun gazı nasıl yediğine nasıl tepki verdiğini ÖNCE ANLAYIN SONRA ONA göre kullanın...

Bunu şuna benzetin arkadaşlar....
Motor bu devirlenecek ve bunu yapması için belli zamanlara ihtiyacı var nasıl ki siz bi anda deparla 25-30 km hızla koşamazsın veya yokuşu deparla çıkamazsınız veya çıkarken hızlanamazsın onun gibi o da...
Sen tam gaz kalkarsan devir mevir dinlemezsen yokuşlarda hadi hadi daha hızlı çık dersen bakımlara kafana göre gidersen hatta GİTMEZSEN 40 derecelik havlarda motorunu uzun yola vurup yorarsan HİÇ Bi verim alamazsın üstüne bi tonda kayıpların olur...

Şunu bi kere kafanıza koyun arkadaşlar altınızdaki 150 CC lik bir ZC ! 116 kilo ve genelde ortalama son hızı 80-85 arasında değişen Bi SCOOTER ! Aklınızdan geçenler ve istekleriniz ile altınızdaki MOTOR herzman uyuşmayabilir..!Narin bi motor diğer japonlara nazaran!SEn çukura gireyim çıkayım yağmurda düreyim güneşe bırakayım dağa taşa toprak yollarda action yapayım dersen parça parça eline alırsın motoru!Çıkartacağı seslerde cabası olur!!!Çukur mu gördün bas frene güzel kardeşim sürüş keyfin bozulsun ama o çukura girme toprak yol mu var 3-5 km daha uzun git daha temiz yoldan git motorun daha az sallansın tekerleklerin daha az aşınsın Güneş mi var motoru bıraktığın yerde git üstüne illa BRANDA olması gerekmez kalın eski bi battaniye bile ört boyası bozulmasın güneşte kalmasın ısınmasın bunlar senin yanına kar kalır...

3892 kmdeyim...Marmariste Mondial satan sadece 2 yer var doğal olarakta 2 teknik servis var.Çok fazla zc yok yani bi BWS sayısı kadar zc yok ama şöyle bi durum var geçenlerde bakıma gittiğimde anahtarı ustaya verip usta at bakalım bi tur bi datça yoluna çık vur dedim bakalım gözüne kulağına batan bişey var mı diye 15 dakika sonra geldi ve dedi ki;

BUraya gelen bi ton zc var ben bu kadar temiz sessiz ve rahat zc görmedim hep böyle bak ne bize ne de kendine iş çıkarma dedi..!

BU lafı duymak insanın çok hoşuna gidiyo beyler...Bakın benim zc düz hesap 4000 kmde daha çok yolu var çünkü ben günde çok km yapan biri değilim har hur kullanmam çukurlardan hep ya atlar ya da frenle geçerim bakımları 3 km bile kaçırmadan girerim en kalitelisi ne ise ondan koydurur ustayla da aramı iyi tutarım ben onu kollarım o da benim motorumu ne zaman gitsem SALLAMA iş yapmadan halleder beni memnun yollar...:wiinkk:Motorumdan ses gelmez ne frenlerim öter ne istop ederim ne gıcır ses gelir ne yokuşlarda kalırım ne de düz yolda...Asla güneşe bırakmam hiç üşenmem bahçeye alır üstüne örtüsünü HERGÜN ÖRTERİM! haftasonu yıkar çok az da cila atarım kırmızısı biraz parlasın diye...HEr yola çıktığımda SHelle gider öne 28 arkaya 30 havasını basarım veya kontrol ederim.Har hur basmam çünkü biliyorum motorumu nerde ne yapacağnı devirli kaldırdığımda otomatik olmasına rağmen farkını anlar ona göre bileğimden gazı ayarlarım yani o bi motor değilde bi canlı gibi anlayış göstererek yaklaşırım çünkü o da ben kadar değerli ÜSTÜNDE BENİ YANİ CANIMI TAŞIYOR!:cyclopsan

Bu yazdıklarımı zamanla ve yaşınızın vereceği ağırlıkla sizde anlayacaksınız ve unutmayın sonuçta bu motor 2 milyarlık bi motor parça kalitesi motor ömrü dayanıklılığı veya bazı konularda kadere kısmet olayları ÇOK DOĞAL !O yüzden motorunuzu Karşılaştırma yaparken (ki bence yapmayın) diğer zclerle yapın bilgi paylaşın veya bende bu böyle sende nasıl şeklinde yaparsanız emin olun pişman olmazsınız:cat: ama sen kalkıpta bi yamaha veya Honda Suzuki ile yaparsan vay be bu ne biçim mal TABİKİ DE dersin...!!!:pr:


Uzun lafın şimdilik kısası şudur beyler... ZC gerek görünüş Gerek BU klasmandaki diğer motorlar için MOTOR gücü veya Fİyat/Performans Olarak EN İYİSİDİR ! Büyük şanssızlığınız dışında öyle bi problemi yoktur genelde problem kullanıcılardan kaynaklanır....Çin malıdır bindin mi dökülür yolda kalır hatta yola bile çıkamaz diyenlere kulak asmayın!Öyle birşey yok sadece biraz daha nazik davranın ve yukarda anlattıklarımı uygulayın zaten MANTIĞI anlamışsanız problem yok demektir...

Kazasız Belasız Sürüşler...:bounce:

o_yagmur
06 Eylül 2007, 21:36
arka koltuga sankı 300 kg bırı bınmış gıbı duruyo :))

sheltox
06 Eylül 2007, 23:27
@@@ SKY-ZC- FOREVERR

OOOOOoooooo kardesim hosgelmissin yawf ne zamndir nerelerdeydin walla kendini ozlettin abicim , walla bizde tatillerdeydik ama hic senin gibi topici boslamadik yazdik 3-4 gunde bir de girebilir olsakta:P:P walla gidisin gibi donusunde cok deli olmus beahh o uzun zamanin acIsInI alircasina dokturmussun capcanli ZC topicine tecrubelerini walla yazIn bir cok yeni arkadas icin cok aciklayici olmustur herlde herkes okumali:cat:

heyyy ZC ciler bu arada *2 teker* dergisini alan warmi bakiim soz veripte donmek olmaz biz ZC cilerde ona gore:mrgreen::P kesin alin o dergiyi boylece hem elinizin altinda kendi motorunuza ait test gorusleri olur hemde yazlilanlari okuyup ne motor almisim beahh die koltularinizi kabartirsiniz ....:cat:

mustisas
07 Eylül 2007, 09:59
Vay vay topiciği canlandıran bizdik geberende biz olduk ama uzun bi aradan sonra döndüm tekrar hem evime hem ZC'me....

Yeni bi ton arkadaş görüyorum topicte çok heyecanlılar da yok değil hani :)
Yine konu SON hız olayına gelmiş doğal olarak çünkü bu motor 170 bassa onuda isteriz biz :)


Ben aklımda kalan sorulara cevap vereyim evet amortisörler yumuşuyo birazda kilolu falansan daha hızlı yumuşuyo.Rodajı çok iyi yapın SON GAZ KESİNLİKLE vermeyin son hız denemelerine kalkışmayın motorun gazı nasıl yediğine nasıl tepki verdiğini ÖNCE ANLAYIN SONRA ONA göre kullanın...

Bunu şuna benzetin arkadaşlar....
Motor bu devirlenecek ve bunu yapması için belli zamanlara ihtiyacı var nasıl ki siz bi anda deparla 25-30 km hızla koşamazsın veya yokuşu deparla çıkamazsınız veya çıkarken hızlanamazsın onun gibi o da...
Sen tam gaz kalkarsan devir mevir dinlemezsen yokuşlarda hadi hadi daha hızlı çık dersen bakımlara kafana göre gidersen hatta GİTMEZSEN 40 derecelik havlarda motorunu uzun yola vurup yorarsan HİÇ Bi verim alamazsın üstüne bi tonda kayıpların olur...

Şunu bi kere kafanıza koyun arkadaşlar altınızdaki 150 CC lik bir ZC ! 116 kilo ve genelde ortalama son hızı 80-85 arasında değişen Bi SCOOTER ! Aklınızdan geçenler ve istekleriniz ile altınızdaki MOTOR herzman uyuşmayabilir..!Narin bi motor diğer japonlara nazaran!SEn çukura gireyim çıkayım yağmurda düreyim güneşe bırakayım dağa taşa toprak yollarda action yapayım dersen parça parça eline alırsın motoru!Çıkartacağı seslerde cabası olur!!!Çukur mu gördün bas frene güzel kardeşim sürüş keyfin bozulsun ama o çukura girme toprak yol mu var 3-5 km daha uzun git daha temiz yoldan git motorun daha az sallansın tekerleklerin daha az aşınsın Güneş mi var motoru bıraktığın yerde git üstüne illa BRANDA olması gerekmez kalın eski bi battaniye bile ört boyası bozulmasın güneşte kalmasın ısınmasın bunlar senin yanına kar kalır...

3892 kmdeyim...Marmariste Mondial satan sadece 2 yer var doğal olarakta 2 teknik servis var.Çok fazla zc yok yani bi BWS sayısı kadar zc yok ama şöyle bi durum var geçenlerde bakıma gittiğimde anahtarı ustaya verip usta at bakalım bi tur bi datça yoluna çık vur dedim bakalım gözüne kulağına batan bişey var mı diye 15 dakika sonra geldi ve dedi ki;

BUraya gelen bi ton zc var ben bu kadar temiz sessiz ve rahat zc görmedim hep böyle bak ne bize ne de kendine iş çıkarma dedi..!

BU lafı duymak insanın çok hoşuna gidiyo beyler...Bakın benim zc düz hesap 4000 kmde daha çok yolu var çünkü ben günde çok km yapan biri değilim har hur kullanmam çukurlardan hep ya atlar ya da frenle geçerim bakımları 3 km bile kaçırmadan girerim en kalitelisi ne ise ondan koydurur ustayla da aramı iyi tutarım ben onu kollarım o da benim motorumu ne zaman gitsem SALLAMA iş yapmadan halleder beni memnun yollar...:wiinkk:Motorumdan ses gelmez ne frenlerim öter ne istop ederim ne gıcır ses gelir ne yokuşlarda kalırım ne de düz yolda...Asla güneşe bırakmam hiç üşenmem bahçeye alır üstüne örtüsünü HERGÜN ÖRTERİM! haftasonu yıkar çok az da cila atarım kırmızısı biraz parlasın diye...HEr yola çıktığımda SHelle gider öne 28 arkaya 30 havasını basarım veya kontrol ederim.Har hur basmam çünkü biliyorum motorumu nerde ne yapacağnı devirli kaldırdığımda otomatik olmasına rağmen farkını anlar ona göre bileğimden gazı ayarlarım yani o bi motor değilde bi canlı gibi anlayış göstererek yaklaşırım çünkü o da ben kadar değerli ÜSTÜNDE BENİ YANİ CANIMI TAŞIYOR!:cyclopsan

Bu yazdıklarımı zamanla ve yaşınızın vereceği ağırlıkla sizde anlayacaksınız ve unutmayın sonuçta bu motor 2 milyarlık bi motor parça kalitesi motor ömrü dayanıklılığı veya bazı konularda kadere kısmet olayları ÇOK DOĞAL !O yüzden motorunuzu Karşılaştırma yaparken (ki bence yapmayın) diğer zclerle yapın bilgi paylaşın veya bende bu böyle sende nasıl şeklinde yaparsanız emin olun pişman olmazsınız:cat: ama sen kalkıpta bi yamaha veya Honda Suzuki ile yaparsan vay be bu ne biçim mal TABİKİ DE dersin...!!!:pr:


Uzun lafın şimdilik kısası şudur beyler... ZC gerek görünüş Gerek BU klasmandaki diğer motorlar için MOTOR gücü veya Fİyat/Performans Olarak EN İYİSİDİR ! Büyük şanssızlığınız dışında öyle bi problemi yoktur genelde problem kullanıcılardan kaynaklanır....Çin malıdır bindin mi dökülür yolda kalır hatta yola bile çıkamaz diyenlere kulak asmayın!Öyle birşey yok sadece biraz daha nazik davranın ve yukarda anlattıklarımı uygulayın zaten MANTIĞI anlamışsanız problem yok demektir...

Kazasız Belasız Sürüşler...:bounce:

ya kardeş hoşgeldinmi desem hoşdöndünmü desem :) nerelerdeydinya bıraktın bizi buralarda ama dönüşün deli olmuş :cat:

ozan150zc
07 Eylül 2007, 12:09
sky nerdeydın kardesım yaa sende bnm gıbı kayboldun:):)canlandıralım topıgı hadı olumune zc forever:)

mustisas
07 Eylül 2007, 12:16
bu alem böyle topik görmedi arkadaş baksana 35. sayfaya ulastık hadi bi 50 ye kadar cıkartalım sunu :)

SlipKnoT
07 Eylül 2007, 12:28
Vay vay topiciği canlandıran bizdik geberende biz olduk ama uzun bi aradan sonra döndüm tekrar hem evime hem ZC'me....

Yeni bi ton arkadaş görüyorum topicte çok heyecanlılar da yok değil hani :)
Yine konu SON hız olayına gelmiş doğal olarak çünkü bu motor 170 bassa onuda isteriz biz :)


Ben aklımda kalan sorulara cevap vereyim evet amortisörler yumuşuyo birazda kilolu falansan daha hızlı yumuşuyo.Rodajı çok iyi yapın SON GAZ KESİNLİKLE vermeyin son hız denemelerine kalkışmayın motorun gazı nasıl yediğine nasıl tepki verdiğini ÖNCE ANLAYIN SONRA ONA göre kullanın...

Bunu şuna benzetin arkadaşlar....
Motor bu devirlenecek ve bunu yapması için belli zamanlara ihtiyacı var nasıl ki siz bi anda deparla 25-30 km hızla koşamazsın veya yokuşu deparla çıkamazsınız veya çıkarken hızlanamazsın onun gibi o da...
Sen tam gaz kalkarsan devir mevir dinlemezsen yokuşlarda hadi hadi daha hızlı çık dersen bakımlara kafana göre gidersen hatta GİTMEZSEN 40 derecelik havlarda motorunu uzun yola vurup yorarsan HİÇ Bi verim alamazsın üstüne bi tonda kayıpların olur...

Şunu bi kere kafanıza koyun arkadaşlar altınızdaki 150 CC lik bir ZC ! 116 kilo ve genelde ortalama son hızı 80-85 arasında değişen Bi SCOOTER ! Aklınızdan geçenler ve istekleriniz ile altınızdaki MOTOR herzman uyuşmayabilir..!Narin bi motor diğer japonlara nazaran!SEn çukura gireyim çıkayım yağmurda düreyim güneşe bırakayım dağa taşa toprak yollarda action yapayım dersen parça parça eline alırsın motoru!Çıkartacağı seslerde cabası olur!!!Çukur mu gördün bas frene güzel kardeşim sürüş keyfin bozulsun ama o çukura girme toprak yol mu var 3-5 km daha uzun git daha temiz yoldan git motorun daha az sallansın tekerleklerin daha az aşınsın Güneş mi var motoru bıraktığın yerde git üstüne illa BRANDA olması gerekmez kalın eski bi battaniye bile ört boyası bozulmasın güneşte kalmasın ısınmasın bunlar senin yanına kar kalır...

3892 kmdeyim...Marmariste Mondial satan sadece 2 yer var doğal olarakta 2 teknik servis var.Çok fazla zc yok yani bi BWS sayısı kadar zc yok ama şöyle bi durum var geçenlerde bakıma gittiğimde anahtarı ustaya verip usta at bakalım bi tur bi datça yoluna çık vur dedim bakalım gözüne kulağına batan bişey var mı diye 15 dakika sonra geldi ve dedi ki;

BUraya gelen bi ton zc var ben bu kadar temiz sessiz ve rahat zc görmedim hep böyle bak ne bize ne de kendine iş çıkarma dedi..!

BU lafı duymak insanın çok hoşuna gidiyo beyler...Bakın benim zc düz hesap 4000 kmde daha çok yolu var çünkü ben günde çok km yapan biri değilim har hur kullanmam çukurlardan hep ya atlar ya da frenle geçerim bakımları 3 km bile kaçırmadan girerim en kalitelisi ne ise ondan koydurur ustayla da aramı iyi tutarım ben onu kollarım o da benim motorumu ne zaman gitsem SALLAMA iş yapmadan halleder beni memnun yollar...:wiinkk:Motorumdan ses gelmez ne frenlerim öter ne istop ederim ne gıcır ses gelir ne yokuşlarda kalırım ne de düz yolda...Asla güneşe bırakmam hiç üşenmem bahçeye alır üstüne örtüsünü HERGÜN ÖRTERİM! haftasonu yıkar çok az da cila atarım kırmızısı biraz parlasın diye...HEr yola çıktığımda SHelle gider öne 28 arkaya 30 havasını basarım veya kontrol ederim.Har hur basmam çünkü biliyorum motorumu nerde ne yapacağnı devirli kaldırdığımda otomatik olmasına rağmen farkını anlar ona göre bileğimden gazı ayarlarım yani o bi motor değilde bi canlı gibi anlayış göstererek yaklaşırım çünkü o da ben kadar değerli ÜSTÜNDE BENİ YANİ CANIMI TAŞIYOR!:cyclopsan

Bu yazdıklarımı zamanla ve yaşınızın vereceği ağırlıkla sizde anlayacaksınız ve unutmayın sonuçta bu motor 2 milyarlık bi motor parça kalitesi motor ömrü dayanıklılığı veya bazı konularda kadere kısmet olayları ÇOK DOĞAL !O yüzden motorunuzu Karşılaştırma yaparken (ki bence yapmayın) diğer zclerle yapın bilgi paylaşın veya bende bu böyle sende nasıl şeklinde yaparsanız emin olun pişman olmazsınız:cat: ama sen kalkıpta bi yamaha veya Honda Suzuki ile yaparsan vay be bu ne biçim mal TABİKİ DE dersin...!!!:pr:


Uzun lafın şimdilik kısası şudur beyler... ZC gerek görünüş Gerek BU klasmandaki diğer motorlar için MOTOR gücü veya Fİyat/Performans Olarak EN İYİSİDİR ! Büyük şanssızlığınız dışında öyle bi problemi yoktur genelde problem kullanıcılardan kaynaklanır....Çin malıdır bindin mi dökülür yolda kalır hatta yola bile çıkamaz diyenlere kulak asmayın!Öyle birşey yok sadece biraz daha nazik davranın ve yukarda anlattıklarımı uygulayın zaten MANTIĞI anlamışsanız problem yok demektir...

Kazasız Belasız Sürüşler...:bounce:


sky abicim çok teşekkür ediorum sana çok acayip yardımcı oldun bana senin gibiler olduktan sonra bu topikde zc kullananlar ne yolda kalır nede başka bi problemle karşılaşır şu yaptığın açıklama bile olayı koparmş hiçbişeybilmeyen bile şu yazıyı okusun motoruna çok ii bakar bu yaptığın tavsiyeleri hep aklımda bulundurucam sadece sky a değil hepinize çok teşekkür ediyorum arkadaşlar sizler gerçek yardımsever bilgilerini paylaşan insanlarsınız...:rendeer:

bide arkadaşlar dier yazımda dediğim gibi gece şu kadaranınızın bi resmini çekinde bi koyun yha ütfen çok merak ediorum.

ozan150zc
07 Eylül 2007, 12:51
bnm kadrana park lambası taktım mavi:D acayip oldu sitede resmi var 19. sayfalara bak gorursun

mustisas
07 Eylül 2007, 13:38
kardeş 19. sayfada ben şahsen göremedim

sheltox
07 Eylül 2007, 13:51
'@SLIPKNOT
Kardes walla foto elimde yok amma sana sunu soliim gece gosterglerin gorunusu tek kelimeyle super. sahsen japon motorlardaki gibi cok guzel ve uyumlu renklerle bezenmis gosterge paneli gece kirmizi+mavi seklinde isik verior ve inanilmaz hos gorunuo bu konuda bi cekinden olmasin yanii gostergeler acisindan rahat olabilrsin...

ozan150zc
07 Eylül 2007, 17:28
26 ya bak ozaman;) kardeşim

mustisas
07 Eylül 2007, 20:54
heh şimdi tutturdun kardeş dogru 26 da :) ya sen bu neon ları 25 ytlye almıştım dimi süper duruyo ya bende düşünüyorum nasıl tutturdun onları o alta elektriğini nerden bağladın kardeşim bende düşünüyorum inş

kardeşim bide neon ne oluyor xenon ne oluyor anlıyamadım valla acıklıya bilirsen sevinirim bide parklara paralel olarak cekmişsinya elektiriği giderkende yana biliyormu birde ilk yaptıgında sigortayı neden attırdı

he birde nerde oturuyosun kardes

ozan150zc
07 Eylül 2007, 23:39
kardesım ılk once park lambalarının basını cıkardım kablolarını acık hale getırdım neonun(altdakı mavı yanan ısık)kablolarına bagladım boylece parklar tamamen ıptal oldu xenonda cakma xenon zaten gıttım aldım modıfıyecıde taktım fara:) ilk yaptıgımda acık olan kabloların - ve + sını bırbırıne degdırdım sıgorta attı.egzosumuda gormustursun grı kısmı kestırdım ve eggzosun ıcını bosalttırdım sanayıde ucunada susturucu taktım 10 num. oldu yakıtda deısmedı aynı sadece calıstırınca etraftakıler sana bakıo:)istanbul beylıkduzunde oturuorum bu arada:) sen_?

ghostrider26
07 Eylül 2007, 23:43
20bin den sonra bişey söylemek lazım

mustisas
07 Eylül 2007, 23:53
kardeş bende kumburgazda oturuyorum ben yaptırıcagım zaman neonu senle bulusup bigün beraber yaparsak iyi olur ya :) ben genelde b.çekmecedeyim zaten

sky_forever
08 Eylül 2007, 00:29
Güneşin aksine otomobillerimizde emrimize sunulan enerji oldukça sınırlı.Neden derseniz aracın elektrik üretimi belli bir oranda sınırlı.
Bu nedenle bilim adamları 1980’lerde gaz deşarjlı ampulleri (GDL: GAZ DİSCHARGE LİGHT)
Otomobillerde aydınlatma kaynağı olarak kullanabilmek üzere teknoloji sadece uçakların iniş farları veya futbol stadyumlarını aydınlatmakta kullanılıyordu.

Ancak otomobillerde bu kadar fazla ışığa gerek yok, neticede far ışıklarının karşıdan gelenlerin gözünü almaması gerekiyor. Bunun için ampullerin küçültülmesi ve düşük gerilimlerde de çalışır hale getirilmesi gerekiyordu.

İşte bu, mühendislerin önündeki en önemli sorundu . Çünkü akkor ampullerin aksine bu ampullerde sadece bir telin ısıtılmasından daha fazlasına ihtiyaç duyuluyordu.
Bu ampullerde kontrollü bir ışık demeti,kiraz çekirdeği ebadındaki deşarj ünitesinin içinden iki elektrot arasında gerçekleşiyor. Deşarj ünitesinin içiyse bir gazla dolu. Böylesi bir ışık atlamasını gerçekleştirebilmek için 20 bin volt civarında gerilimlere ihtiyaç duyulur. İşte xenon ampullerle çalışmak da bu yüzden ölüm tehlikesi içeriyor. Deşarj ünitesini dolduran gazın büyük bir çoğunlunu bir asal gaz olan xenon (ismini de zaten buradan alıyor), çok az miktarınıysa tuz formlu metal halejonidleri oluşturuyor.

Yüksek gerilim ışık demetini ateşliyor, yani xenon gazının parlamasını sağlıyor. Bu sırada oluşan sıcaklığın buharlaştırdığı metal tuzlarının göreviyse hem elektrotları korumak,hem de ışığa doğru rengi vermek.gaz ateşlendikten sonra kontrol ünitesi, elektrik akımını iyice düşürüyor, bu da ampulün harcadığı enerjiyi azaltıyor.halojen ampuller 55 watt harcarken, xenon 35 watt ile yetiniyor.Ancak düşük elektrik tüketimi, xenon ampullerin tasarruf için uygun oldukları anlamına gelmiyor.
Çünkü GDL sistemi, karmaşık ateşleme ünitesi nedeniyle oldukça pahalıya mal oluyor.


Şu an Türkiye de yurt dışından xenon ithalatı yapan çok firma var. Bu markalarla ilgili inceleme yaptığımda hepsinin birbirine benzediğinin farkına vardım.% 80 i çin malı diyebilirim ve birbirlerin aynısı sadece etiketler ve dış kutuları farklı. Bunla beraber Tayvan, kore ve japon üretilenlere de rastladım.

Ama en kalitelesi bence PHILIPS. Fiyat olarak biraz daha fazla ama değeceğinden emin olabilirsiniz. Eğer bütçeniz kısıtlıysa o zaman piyasadaki büyük firmalardan uzak doğu malları temin etmeye çalışın derim neden diye sorarsanız, arıza yaptıktan sonra yenisini alma şansınız olsun. Ve emin olun % 50 - % 60 muhakkak arıza yapıyor
(ALINTIDIR!)


Xenon hakkında bilgi istemişsin burda yazıyo ve bildiğm kadarıyla 35 watt isteyen bi malzemeye ne akü ne sigorta yeter ZC gibi bi motorda....


Zaten beyler bu kadar dikkat çekmeyin herzman iyi değil hem trafikte hemde polis açısından hep göze batar zarara uğrayabilirsiniz....

SlipKnoT
08 Eylül 2007, 01:40
ozan kardeşim neonları nerden aldın bide ne kadara aldın?

hıı bide altına nasıl tutturdun o neonları?

mustisas
08 Eylül 2007, 09:52
Güneşin aksine otomobillerimizde emrimize sunulan enerji oldukça sınırlı.Neden derseniz aracın elektrik üretimi belli bir oranda sınırlı.
Bu nedenle bilim adamları 1980’lerde gaz deşarjlı ampulleri (GDL: GAZ DİSCHARGE LİGHT)
Otomobillerde aydınlatma kaynağı olarak kullanabilmek üzere teknoloji sadece uçakların iniş farları veya futbol stadyumlarını aydınlatmakta kullanılıyordu.

Ancak otomobillerde bu kadar fazla ışığa gerek yok, neticede far ışıklarının karşıdan gelenlerin gözünü almaması gerekiyor. Bunun için ampullerin küçültülmesi ve düşük gerilimlerde de çalışır hale getirilmesi gerekiyordu.

İşte bu, mühendislerin önündeki en önemli sorundu . Çünkü akkor ampullerin aksine bu ampullerde sadece bir telin ısıtılmasından daha fazlasına ihtiyaç duyuluyordu.
Bu ampullerde kontrollü bir ışık demeti,kiraz çekirdeği ebadındaki deşarj ünitesinin içinden iki elektrot arasında gerçekleşiyor. Deşarj ünitesinin içiyse bir gazla dolu. Böylesi bir ışık atlamasını gerçekleştirebilmek için 20 bin volt civarında gerilimlere ihtiyaç duyulur. İşte xenon ampullerle çalışmak da bu yüzden ölüm tehlikesi içeriyor. Deşarj ünitesini dolduran gazın büyük bir çoğunlunu bir asal gaz olan xenon (ismini de zaten buradan alıyor), çok az miktarınıysa tuz formlu metal halejonidleri oluşturuyor.

Yüksek gerilim ışık demetini ateşliyor, yani xenon gazının parlamasını sağlıyor. Bu sırada oluşan sıcaklığın buharlaştırdığı metal tuzlarının göreviyse hem elektrotları korumak,hem de ışığa doğru rengi vermek.gaz ateşlendikten sonra kontrol ünitesi, elektrik akımını iyice düşürüyor, bu da ampulün harcadığı enerjiyi azaltıyor.halojen ampuller 55 watt harcarken, xenon 35 watt ile yetiniyor.Ancak düşük elektrik tüketimi, xenon ampullerin tasarruf için uygun oldukları anlamına gelmiyor.
Çünkü GDL sistemi, karmaşık ateşleme ünitesi nedeniyle oldukça pahalıya mal oluyor.


Şu an Türkiye de yurt dışından xenon ithalatı yapan çok firma var. Bu markalarla ilgili inceleme yaptığımda hepsinin birbirine benzediğinin farkına vardım.% 80 i çin malı diyebilirim ve birbirlerin aynısı sadece etiketler ve dış kutuları farklı. Bunla beraber Tayvan, kore ve japon üretilenlere de rastladım.

Ama en kalitelesi bence PHILIPS. Fiyat olarak biraz daha fazla ama değeceğinden emin olabilirsiniz. Eğer bütçeniz kısıtlıysa o zaman piyasadaki büyük firmalardan uzak doğu malları temin etmeye çalışın derim neden diye sorarsanız, arıza yaptıktan sonra yenisini alma şansınız olsun. Ve emin olun % 50 - % 60 muhakkak arıza yapıyor
(ALINTIDIR!)


Xenon hakkında bilgi istemişsin burda yazıyo ve bildiğm kadarıyla 35 watt isteyen bi malzemeye ne akü ne sigorta yeter ZC gibi bi motorda....


Zaten beyler bu kadar dikkat çekmeyin herzman iyi değil hem trafikte hemde polis açısından hep göze batar zarara uğrayabilirsiniz....

kardeş elektronikçimisin sen ya :) helal olsun valla bunları nerden araştırdın böyle paylaşımın süper :cat:

ozan150zc
08 Eylül 2007, 13:53
abi cekmecede nerde takılıosun bn neonları cekmeceden aldım msn varmı bu arada _?neonlar 25 ytl arkadaslar cıft ledlı neon yanında yapıskanda verıolar zaten:)yapıstırmak sorun degıl ama neon ıslemını uygularken kesınlıkle yanınızda sıgorta bulundurun:=)

SlipKnoT
08 Eylül 2007, 14:32
biyerden duymustum sanırım ztn kendinde bi tane yedek warmıs sigorta ölemi?

bide arkadaşlar aranızda hiç ankaralı zc ci okmu? ozan arkadaşım msn ni alabilirmiyim?sadece ozanın değil arkadaşlar bütün herkezin msn sini istiorum eğer mümkkünse bnmki t_immortal_love_b@hotmail.com :P

sheltox
08 Eylül 2007, 14:59
cagazaklishletox@hotmail.com 25 kere:queen: ahanda ekledim seni slip kardes...

mustisas
08 Eylül 2007, 15:01
abi cekmecede nerde takılıosun bn neonları cekmeceden aldım msn varmı bu arada _?neonlar 25 ytl arkadaslar cıft ledlı neon yanında yapıskanda verıolar zaten:)yapıstırmak sorun degıl ama neon ıslemını uygularken kesınlıkle yanınızda sıgorta bulundurun:=)

kardeş farketmez cekmecede her yol bana uyar heryerinde takılıyorum :) benim msn mustisas@tnn.net

SlipKnoT
08 Eylül 2007, 15:54
tmm sheltox karde kabu lettim ordanda görüşürüz artık saolasn

ozan150zc
08 Eylül 2007, 19:15
arkadaslar konu nasıl acılıyo anasayfaya konu acmak ıstıyorum bısı sorucam motosıklet fuarı en yakın ayın kacında var_???

sky_forever
08 Eylül 2007, 19:31
cagazaklishletox@hotmail.com 25 kere:queen: ahanda ekledim seni slip kardes...

cagazaklishletox DEĞİL
cagazaklisheltox OLACAK :cat:

sheltox
08 Eylül 2007, 21:11
walla saol be forever kardes 2 defa baktim gormedim :pr: bendekide goz motor kullanioz trafikte:mrgreen:


arkadaslar konu nasıl acılıyo anasayfaya konu acmak ıstıyorum bısı sorucam motosıklet fuarı en yakın ayın kacında var_???

ozancim simdi
1- foruma giriosun sonra yazmak istedegin konu ya tikliosun hani warya motor sohbet-teknik bilgiler fln die hah ondan sonra sol ust kosede konu ac die bi baslik war iste oraya tiklion sonrada baslion yazmaya ama konuyu acmadan once istersen onceden ayni knu konusulmusmu die bi bak:)

mustisas
09 Eylül 2007, 08:54
ozan saolasın eklemişsin msne beni kabul ettim kardes

ozan150zc
09 Eylül 2007, 08:56
sanmam konusulmamıstır:) cok saol acıcam bı konu:D

onderugur
10 Eylül 2007, 01:07
bu motorlarin egzoz muayenesi nerde ve kacparaya yapiliyor.
bi bilen varsa yardimci olsun.bi zahmet.

sky_forever
10 Eylül 2007, 01:08
Tecrübe paylaşalım biraz dimi? :)

Bugün toplam 130-140 km yol yaptım... genelde hep virajlıydı yollar ve yolun 30-42 km arası hep yokuş dağ tırmandım sarmal bi vaziyette...Hani dediler ya uzun yol yapar mı gider mi rahat mı motor şişer mi kıl tüy yün onlara cevap vereyim kendimce...:bounce:

Rahatlık konusundan başlıyayım...
Bi kere mondialin o 250 mct modeli dışında en rahatı ZC! Çünkü oturma pozisyonu olsun oturduğumuz yer olsun hem geniş hem daha konforlu ama sonuçta bi SCOOTER olduğu için genelde 45 dakika veya 1 saatten sonra HER TÜRLÜ kıçınız veya beliniz uyuşuyo hafif ağrı yapıyo...Tabi buna etken yolun durumu titreşim falanda ekleniyo... yani uzun lafın kısa aralıksız 2 saat falan giderseniz, daha doğrusu gidemezsiniz :queen:

Ben çıktığımda saat 13:20 falandı yani öğlen vakti güneş falan hava açıktı ama öyle deli bi sıcak yoktu o yüzden sıcaklık problemi çekmedim motorda ısınmadı öyle abartı bi şekilde ama tavsiyem bence 1saat veya 1,5 saat falan giderseniz 15-20 dinlendirirseniz İYİ OLUR! Neme lasım zaten sizinde dinlenmeniz gerektiği için o da dinlensin...

Hız konusu olarak ben 75-70 bazen 80-85i basarak gittim ama benden tavsiye bu motorla daha doğrusu scooter ile bu hızlar zaten hissediyorsunuz gerçekten TEHLİKELİ !!! güvensizleşiyo altınızdaki alet ve hafifliyo o yüzden 60-70 arası gitmek iyidir yolun durumuna göre...!
Virajlarda tabi viraj alma tekniğini biliyosanız biraz yatırabilirsiniz korkmayın kaymaz..! Ağırlığı dengesiz değil yani motorun götü bi yana başı bi yana gitmiyo :wiinkk:

Rampalarda ki uzun rampada bile devirli girerseniz ben 45-50km hız ile %10 Eğimli 34km rampayı çıktım...Gayette rahat çıktı hani öyle öksüre öksüre değil...O konudada içiniz rahat olsun rampa çıkıyomu EVET çıkıyo...!

Diskler ısınıyo doğal olarak ama frenlerde bi eksilme olmuyo çift fren takılın herzman dengeli bi şekilde ikisinide usturuplu bi şekilde sıkarsanız baya motoru kapatıyo yani zaten motor frende oluyo 8500 devirde falan 75km asılmışgiderken gazı kesin motor kompresyona girip kapanıyo bu da bence iyi bişey tehlikeler için...!

Kaskız çıkmayın kaza olmasından ziyade o kadar rüzgarı yiyip gidemezsiniz zaten kask ŞART yani şehir içine benzemez çünkü sürekli hızlı gitmek...Ve siz siz olun daima hava size sıcak bile gelse yedek mont gibi bişey bagajda tutun emin olun üşüceksiniz :cherry:

Eldiven kışında yazında lasım parmaklarınız rüzgarı yedikçe soğuyo ve hissizleşiyo o yüzden profesyonel olmasa bile bi eldiven takın derim...

Ekipmanınız iyiyse uzun yol tecrübeniz biraz varsa motoruda yola havaya ve tabi motorunuzun durumuna göre dinlendirerek sizde dinlenenerek bu motor belli mesafeleri aşar derim ha tabi daha hızlı gitse daha iyi olur ama lastik ölçüleri belli motorun kilosu ergonomik dizaynı motor hacmi falan bunlar büyük kıstas...Altınızda bi burgman 400 olsa tabiki 70-85 arası değil 120-130 lada gidersiniz hemde daha güvenli bi şekilde ama o burgman ve 400cc yani farklar var tabi arada bildiğiniz gibi...


Uzun lafın teknik detayların kısası ŞUDUR!

MOTORLA UZUN YOL YAPILIR MI ? UZUN YOLA DAYANIR MI GİDER Mİ EDER Mİ SORULARINA CEVAP ŞUDUR!
GİDER! Yukarda saydıklarımı da göz önünde bulundurun ama tamam ben 400 km gitmedim belki ama 400de giderseniz emin olun :cat:


bu motorlarin egzoz muayenesi nerde ve kacparaya yapiliyor.
bi bilen varsa yardimci olsun.bi zahmet.

Şu linke bi bak istersen ama....