Orijinalini görmek için tıklayınız : 2005 Kanuni Seyhan 150 cafe racer projesi
Herkese selamlar arkadaşlar. Buradaki herkes gibi ben de motosiklet hayranıyım ve uzun yıllardır da kullanmaktayım. 1978 model Peugeot GL10, 2008 model Honda CBR 600RR ve 2005 model Kanuni Seyhan 150 motosikletim var. Son zamanlarda yurt dışında ve ülkemizde de trend olmaya başlayan cafe racer projesini bir kaç yıldır düşünmekteydim ve geçtiğimiz yazın uygulamaya karar verdim. Herşeyi kendim yapmaya çalıştım ve biraz el becerimin olduğunu düşününerek işe koyuldum. Kanuni seyhan 150 Suzuki Gn 125 in replikası gibi olduğundan yurt dışında da Suzuki GN125 lerden çok cafe racer projesi yaptıklarında işimin daha kolay olacağını düşündüm. Motorsikletin %80 i bitmiş durumda biraz ağır ağır çalışıyorum galiba :) Öncelikle motorsikletin orijinal fotolarından başlamak istiyorum. Herkese keyifli forumlar ve kazasız sürüşler dilerim.
http://i.hizliresim.com/NAp00L.jpg (http://hizliresim.com/NAp00L)
http://i.hizliresim.com/y5EZX7.jpg (http://hizliresim.com/y5EZX7)
mustafa42121
17 Mart 2016, 20:41
Daha cok fotograf :)
gün gün fotolarını ekleyip yaptığım projeyi paylaşacağım :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:49 ----------
Motosikletimde kullanmak üzere yurt dışından cafe racer gidon aynası, yanmaz egzoz sargısı, plakalıklı stop grubu ve amerikan serisi kurşun şeklinde sinyal takımı aldım. Ön amortörler için koruyucu körük, M gidon, hava filtresi, küçük kare plaka, plakaya arka tekerleğin soluna konumlandırıcam, ve de iki adet mat siyah motip boya aldım. Boyaları ön maşaları, amortisörleri (ön-arka), jantları, ön far ve paslı diğer aksamları boyamak için kullanıcam. Buyrun malzemelerin toplu halde resimleri
http://i.hizliresim.com/d3P6qQ.jpg (http://hizliresim.com/d3P6qQ)
incimage
18 Mart 2016, 10:16
Takipteyim kolay gelsin
Takipteyim kolay gelsin
teşekkür ederim
çokda önemli değil ama bilgi olsun diye yazıyorum: kanuni seyhan 150 bence Honda CM 125'in replikası,seyhan 125 suzuki GN 125'in replikasıdır :)
çokda önemli değil ama bilgi olsun diye yazıyorum: kanuni seyhan 150 bence Honda CM 125'in replikası,seyhan 125 suzuki GN 125'in replikasıdır :)
haklısınız daha çok benziyor.. gn125 te tek çıkış egzoz var cm125 aynı seyhandaki gibi çift çıkışlı :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:21 ----------
Motosikletin önce fazlalık parçalarını çıkarmakla işe başladım. Çamurluksuz bir model yapacağım. arka top case i , bagaj tutucu demirleri, arka ayak basamaklarını, ön çamurluğu, yan plastik kapakları, ve ön koruma demirinin hepsini söktüm. herhangi bir atölyem falan olmadığı için evin önünde yaptım tüm çalışmaları :)
http://i.hizliresim.com/Pkr3rb.jpg (http://hizliresim.com/Pkr3rb)
İşe gidip gelirken bir kaç gün motoru böyle çıplak bir şekilde kullanmaya devam ettim.
http://i.hizliresim.com/1vgPG1.jpg (http://hizliresim.com/1vgPG1)
Salih_T
18 Mart 2016, 14:32
Kolay gelsin diyeyim...
sey_47
18 Mart 2016, 14:42
Hadi bakalım,
Bir seyhan sahibi olarak ilgi ile takip ediyorum.
Kolay gelsin.:)
anılbel
18 Mart 2016, 15:04
Kolay gelsin , tel cant şart .
Kolay gelsin. Önden yerimizi alalım.
Kolay gelsin diyeyim...
Hadi bakalım,
Bir seyhan sahibi olarak ilgi ile takip ediyorum.
Kolay gelsin.:)
Kolay gelsin , tel cant şart .
Kolay gelsin. Önden yerimizi alalım.
Herkese çok teşekkür ederim. Malesef kendi jantlarını kullanıcam
furkan24
18 Mart 2016, 15:39
cafe racerlara bayılıyorum!!!
Orjinal direksiyonu söküm M gidon denilen tarzdaki gidonu taktım. göstergeler açısından herhangi bir sıkıntı yaşamadık ama ön fren merkezi ve hidrolik kutusu kollara kısa geldi ve sığmadı o yüzden onu yeni bir model ile değiştirmek zorunda kaldım. Elcikleri sıkıntısız bir şekilde yerleştirdik direksiyon baya hoş bir hava kattı diyebilirim :) yurt dışından aldığım aynaları kolayca monte ettim. Görüntü olarak cafe racer ın olmazsa olmazı diye düşünüyorum fakat kullanacak arkadaşlar için açıklamak istiyorum. Aynalar epeyce küçük olduğu için görüş mesafesi baya baya düşük ve arkadaki nesneleri olduğundan daha uzakta gösteriyor alışana kadar onun sıkıntısını baya yaşadım. Çok motorsiklet ve araba kullandım iç dikiz aynaları ile kapı aynalarında o çelişkiyi yaşıyorsunuz fakat bu apayrı bir şey. Arkadaki araç size çok uzaktaymış gibi geliyor ama dönüp arkaya çıplak gözle baktığınızda aracın dibinde olduğunu görüyorsunuz. Bu aynaları kullanacak arkadaşlardan ricam özellikle solamaya çıkarken arkadaki mesafeyi iyi kontrol etmeleri. Kanuni Seyhanın ön çatal yapısı epeyce uzun olduğundan caferacer tarzına uymayacaktı. O yüzden maşalardan alabildiğim kadar yukarıya almaya çalıştım ama M gidona deyen kısımda bırakmak zorundaydım çünkü M gidonun altına deydi. Ben de çare olarak ön amortisörlerin içini açarak içerden işlem yaptım ve yaklaşık 10cm kısaltmaya gittim. Amortisörlerin çalışmasında sıkıntı yok ama konfor doğal olarak bozuldu. Bence görsel olarak daha iyi oldu ve de motorsikletin ağırlık dağılımı öne doğru kaymaya başladı bu da ön tekerleklere daha fazla baskı ve ön frenajı daha sağlıklı olmasını sağladı. Ben racing mordan kalma sürekli ön fren kullandığım için panik frenlerde seyhanda ön tekerleği çok kızaklamıştım ağırlık dağılımı arkada olduğundan ön çok hafifti. Ön amortisör kısaltma işlemini de tamamladıktan sonra 15 tl ye almış olduğum yuki yk-125 ön amortisör körüklerini de takıp ön çatalın kromaj görüntüsünden kurtuldum ve çatalın daha etli butlu görünmesini sağlamış oldum :) buyrun son işlemden bir kare. Motor ayaklıkta olduğundan yan ayağa alınca amortisörü kaldırıyor yukarıya yoksa göründüğünden daha basık duruyor. yan ayaklığın boyunu da kısaltmak isteyecek.
http://i.hizliresim.com/z5B266.jpg (http://hizliresim.com/z5B266)
Salih_T
19 Mart 2016, 14:03
Herkese çok teşekkür ederim. Malesef kendi jantlarını kullanıcam
tel jantın görseli güzel fakat alaşım jantta tubeless lastik kullanılabilmesinden dolayı her zaman ilk tercihim olmuştur.. Bu jantları kullanman daha güzel..belki siyaha boyamak ayrı bir hava katabilir..
Bir pazar sabahı saat 10 da başladım motoru boyamak için sökmeye... Pazartesi günü işe yine onunla gitmek durumunda olduğumdan akşama kadar zımpara ve boya işini bitirip toplamam lazımdı. Hızlı çalışmam gerektiğinden çok fazla detay fotosu çekemedim maalesef :( Ön far tası çok fazla paslandığından ve de siyah olmasını istediğimden söküp zımparaladım , ön tekerlekleri arka tekerlekleri çıkartıp balata kirlerinden ve yağlarından arındırıp iyice temizleyip zımparaladım ve tekrar temizledim boyaya hazırlandı. Ön tekerlek , arka tekerlek , ön fren diski, ön fren kaliperi, ön maşa, ön far tutucu , ön far tası, korna, arka amortisörler, arka salıncak, arka fren tamburu, ayak pegleri, hepsini çıkartıp zımparalayıp mat siyaha boyadım. Hepsi yeni gibi oldu ama çok uğraştırdılar. Temizleme , zımparalama , maskeleme baya zamanımı aldı. Motosikletin sökükmüş halinin fotolarını yüklüyorum.
http://i.hizliresim.com/XkXMGD.jpg (http://hizliresim.com/XkXMGD)
http://i.hizliresim.com/a3Glvg.jpg (http://hizliresim.com/a3Glvg)
Jantların temizlenmiş ve boyaya hazır hali. Yeni aldığım komple zincir dişli setini de boya öncesi taktım :)
http://i.hizliresim.com/Pkr1W6.jpg (http://hizliresim.com/Pkr1W6)
Akşam hava karardığında ancak bu kadar toplayabildim. Tekelerklerin üzerine oturtup bıraktım motoru :) daha farını elektrik aksamını, tekerleklerin vidaları sıkılacak arka zincir ayarı falan yapılacak ama zamanım yetişmediğinden ve epeyce yorulduğumdan bu şekilde bırakmak zorunda kaldım :)
http://i.hizliresim.com/MpvA97.jpg (http://hizliresim.com/MpvA97)
güzel çalışma ellerine sağlık, takipteyim :thumleft:
güzel çalışma ellerine sağlık, takipteyim :thumleft:
teşekkür ederim :)
Akşam motoru o halde bıraktıktan sonra sabah erkenden kalkıp toparlamaya koyuldum. Ön farımı taktım jantlarımı yerleştirdim ayarlarını yaptım. Egzozoumu yanmaz sargı ile kapladım. Hava filtremi taktım ve ufaktan yıkayıp bir iki foto çektim.
http://i.hizliresim.com/y5zaM7.jpg (http://hizliresim.com/y5zaM7)
http://i.hizliresim.com/57Glkl.jpg (http://hizliresim.com/57Glkl)
Yanmaz sargının ve filtrenin çok yakıştığını düşünüyorum. :) Sargıyı egzozun kalınlaştığı yerde bıraktım diğer türlü kötü duracağını düşündüm. Egzozun bazuka gibi olan kısmını yanmaz siyah boyasıyla boyamayı düşünüyorum ama krom olduğu için çabuk atar düşüncesindeyim.
http://i.hizliresim.com/E8ydpq.jpg (http://hizliresim.com/E8ydpq)
Bundan sonra yeni American tarzında kurşun şeklindeki demir sinyal lambalarını ve stop farım ve plakalığımı takacağım. Plakalığı arka tekerleğin soluna konumlandırmak istiyorum. Koltuk işini biraz daha sonraya bıraktım. Ufak tefek kozmetik toparlamalar da olucak tabi :)
anılbel
21 Mart 2016, 15:47
Güzel oluyor , yanlız hava filtresi neden karburatöre direkt bağlı degil ?
Güzel oluyor , yanlız hava filtresi neden karburatöre direkt bağlı degil ?
Teşekkür ederim. Filtre kazanının içindeki sünger filtreyi çıkardım açık filtreyi direk buraya taktım tabir-i caizse cuk diye oturdu :) aslında niyetim direk karbüratöre bağlamaktı ama böyle de hoşuma gitti daha sonra kazanı komple iptal edip direk karbüratöre de bağlayabilirim. Bu arada hava emiş sesi hiç fena değil :)
volkanmet86
21 Mart 2016, 16:08
hocam bu egzost sargısını sardıktan sonra başına sonuna kelepçe mi attınız?
anılbel
21 Mart 2016, 16:11
Hava filtresinin çapı ne kadar ? Benim motora uyacak mı merak ettim ?
hocam bu egzost sargısını sardıktan sonra başına sonuna kelepçe mi attınız?
Egzoz sargısı ile birlikte 10 adet de demir küçük kelepçe geldi. Aynı bu bildğimiz plastik cırt cırt kelepçelerin demir olanını düşünün çok da kibarlardı ben onları yazık etmek istemedim açıkçası :) tüp başlıklarında kullandığımız o kelepçelerden kullandım. İlk turu atarkan baş ucunu içerden bırakıp üzerini sardım ve en başı kelepçelerdim daha sonra sıkı bir şekilde sara sara son ucuna geldikten sonra bir kelepçede oraya attım. Kelepçeler baştan parlak parlak çok sırıttı ama sıcaktan kromajları attı ve şu anda sargı ile aynı renkteler. :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:21 ----------
Hava filtresinin çapı ne kadar ? Benim motora uyacak mı merak ettim ?
hocam yanlış hayırlamıyorsam 51mm olması lazım söküp bakarım isterseniz. 40mm olanı da vardı ondan kalmamıştı bunu sipariş ettim istemeyerek kalın geleceğini düşündüm o da buraya oldu işte :)
Egee22
21 Mart 2016, 17:36
Egzoz sargısını kaça aldınız
Egzoz sargısını kaça aldınız
100 civarı bişeydı sanırım çok net hatırlamıyorum epey oldu alalı çünkü
takipteyim:thumleft:
teşekkür ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:38 ----------
Yeni sinyallerimin ve plakalı stopumun montajından sonra son halimiz. Arka çamurluğu da çıkardım. Çamurluksuz biraz zor olacak ama ben çamurluksuz daha çok seviyorum. Koltuğumuzu da hallettikten sonra epey epey sona yaklaşmış olacağız. Depoyu mat mavi yapmayı düşünüyorum. Akü kapağı için de üzerinde numara olan custom bir kapak yapacağım
http://i.hizliresim.com/y5zgvy.jpg (http://hizliresim.com/y5zgvy)
http://i.hizliresim.com/o36omk.jpg (http://hizliresim.com/o36omk)
http://i.hizliresim.com/XkEmG7.jpg (http://hizliresim.com/XkEmG7)
http://i.hizliresim.com/JAOmJY.jpg (http://hizliresim.com/JAOmJY)
http://i.hizliresim.com/Va3mnn.jpg (http://hizliresim.com/Va3mnn)
http://i.hizliresim.com/LAOm5o.jpg (http://hizliresim.com/LAOm5o)
http://i.hizliresim.com/RkO2zR.jpg (http://hizliresim.com/RkO2zR)
Endersamsa
29 Nisan 2016, 12:24
Ellerine saglik ama isi gucu biraktirip motoru parcalattiracaksiniz bana.paylasmayin boyle seyler😅😅
Serhatkoçak
08 Mayıs 2016, 00:44
Merhaba cafe racer olayına bende giricem 2014 seyhan 150 var ama tracker stil yapıcam bi sorum olacak sürüş keyfi nasıl malum gidon değişti aşağı eğilme var uzun süren yolculukta sırt ağrısı yapıyor mu. birde hava filtresi ve akü bölümünü çıkartmayı düşünüyorum çıplak olacak ama kabloları görüntüyü bozar mı nasıl saklarım teşekkürler
_S_R_
16 Haziran 2016, 10:59
Ellerine saglik ama isi gucu biraktirip motoru parcalattiracaksiniz bana.paylasmayin boyle seyler
teşekkür ederim :)) uğraşmayı seviyorum
hattoi
16 Haziran 2016, 11:29
Sele ve boyadan sonra kendisini gösterecektir. Elinize sağlık, Güle güle kullanmanız dileğiyle.
KinqEmpires4
17 Haziran 2016, 00:17
Depoyuda siyah yaptım mı tamamdır bence :)
_S_R_
02 Ağustos 2016, 12:23
Merhaba cafe racer olayına bende giricem 2014 seyhan 150 var ama tracker stil yapıcam bi sorum olacak sürüş keyfi nasıl malum gidon değişti aşağı eğilme var uzun süren yolculukta sırt ağrısı yapıyor mu. birde hava filtresi ve akü bölümünü çıkartmayı düşünüyorum çıplak olacak ama kabloları görüntüyü bozar mı nasıl saklarım teşekkürler
valla sürüş kalitesi daha iyi oldu bence uzun yolda kullanıyorum hiçbir ağrı sızı yapmıyor. Ön Amorisörleri kısalttıktan sonra ağırlık dağılımı da öne doğru değişti ön frenleme daha sağlıklı oldu eskiden çok kızaklardı. Aküyü çıkarmayı ben düşünmedim custom oval formlarda bir kapağın daha çok yakısacağını duşünüyorum. Aslına bakarsan çıplak aküsüz falan daha hoş duruyor ama sizin de dediğiniz gibi kabloları saklama işi düşündürdü beni de :)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO