Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial 125KT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım başlığı
Sayfa :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[
14]
15
Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba aklımda hyosung gt 250 naked olmasına ragmen o motorun temizinin fiyatını benim bütçemi aşması ve çıkacak masraflarla baş edememe korkusu ayrıca ilk motorum olacagı gerçeğini göz önüne alarak arkadasımın 125 ktsini almaya karar verdim. Temizliğinden şüphem yok yani fiyat performans açısından bence makul yalnız kafama takılan bir kaç soru var. 2005 model alacagım motor bu seriler için en kötüsü diyolar doğrumudur .Bir de bende 200 kmLik yolculuklar yapmak istiorm yavaş sakin kullanımlı tamamen keyif yolculukları bana çok büyük problemler yaşatır mı acaba ?
Konuya hakim arkadaşlardan yardım bekliorm saygılarımla
seneronline, abi sıkıntı olmaz 2oo km bu motorlar için, ben yukarda da yazdıım gibi 2oo km kontak kapatmadan ve sürekli yüksek devirde gttm deneme amaçlı, hiç bi sıkıntı çıkarmadı, şimdiden hayırlı olsun
seneronline
17 Nisan 2012, 17:29
seneronline, abi sıkıntı olmaz 2oo km bu motorlar için, ben yukarda da yazdıım gibi 2oo km kontak kapatmadan ve sürekli yüksek devirde gttm deneme amaçlı, hiç bi sıkıntı çıkarmadı, şimdiden hayırlı olsun
Dostum saol ilgin için bilmiorm şu an büyük kararsızlık yaşıyorum hyosung u eledim ya kt 125 yada mct 250 olacak kararsızım umarım hakıımda hayırlı olur verecegim karar...
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:26 ----------
Arkadaşlar son zamlarla beraber kt 125 100 km de ne kadar yakıyor normal kullanımda..?
seneronline
17 Nisan 2012, 19:59
Yakıt konusunda bilgi verecek bir dost yok mu acaba..?
KASPINARLI
17 Nisan 2012, 20:04
Kardeşim benim motorun yakıtını şöyle söyleyeyim;rodaj daha bitmedi henüz 500 km de depoyu tam doldurdum sonra 250 km yol yapıp tekrar tam doldurdum 40 TL benzin aldı.Litre olarak
3,3-3,5 lt/100 km gibi bişey yakmış,ama nasıl kullandığımı da anlatayım,motoru aldığım ilk hafta karın çamurun içinde okula gidip geldim.Stabilize,sürekli keskin virajlı ve çok dik yokuşlarda hep 1. ve 2. viteste kullandım.3.vites çok nadir gördüm,yani kullanım şartlarım istanbul trafiğinden bile kat kat kötüydü.sürekli 5-6 bin devir arasında kullandım.Bu kullanıma rağmen 3,5 litre tüketim gösterdi.Uzun yolda eminimki 2-2,5 lt/100 km rahat görür.
üç gün önce ölçtüm, 5tl benzin ile 4o km yol yaptı kardeş, yani 12 krs felan, tabi daha sakin sürersen 1o krs a kadar düşer
DutchMann92
21 Nisan 2012, 20:40
Onu bunu bosverin, siz siz olun kaskinizi ve koruyucu ekipmaninizi takin. Dun okul cikisindan sonra arkadasimla yavas yavas eve dogru gidiyorduk. Onun motoru 125 mgdeluxe. Surekli hangimizin motoru daha hizli diye kapismamizi istiyordu, bende bu tur seylerihic sevmem her seferinde reddederdim. Bugun bir anda hizlanmaya basladi bende 40lafalan devam ediyordum 15 saniye sonra falan yolun ortasina bir anda kamyon cikti ve sonuc o korkunc fren sesi ve kaza. Tahminimce hizi 100km falandi, suclu kamyon ama olan ona oldu,hizi yavas olsa dhrurdu ama hizi yuksekti hemen ambulans ve polisi cagirdim,bir anda ortalik mahser meydanina dondu, arkadasimin kafasi bildiginiz yarildi, suuru kapaliydi hastaneye kaldirdilar,herseyi goze alarak o sinirle kamyon surucusune agiz burun giristim millet zor aldi elimden, serefsiz geldigimizi gore gore firladi yola ve sonrasinda polisler adami gozaltina aldilar kazayi gosteren kamera kayitlari var suc tamamen kamyoncunun, neyseki bendende sikayetci olmamis,eger olsaydi birde onunla ugrasacaktik,sonra adamla falan baristik, kzur diledi bende ondan ozur diledim,sonra arkadasimin hayati tehlikesi olmadigini ogrenince baya rahatladik. Sonuc motir tamamen pert vaziyette,arkadasimin kafasi yarilmis ve kolu kirilmis vucudunun bircogu yerinde morluklar ve gozaltinda olan kamykncu. Buyuk ihtimalle para cezasiyla yirtacak dedi polis tanidigimiz. Tek tesellimiz arkadasimin hayati fehlikesinin olmadigi. Bende 2 gundur arabayla geziyorum korkudan. Motor ustundeyken lutfen yavas gidin ve koruyucu ekipmanlarinizi yakin. Ecel ne erkene alinir nede ertelenir itikadimiz tam lakin, bu tur ihmallerle omrumuzun geri kalan kismi burnumuzcan gelebilir, sakat kalabiliriz. Allah beterinden korusun.
---------- Post added at 19:40 ---------- Previous post was at 19:37 ----------
Yaziym hatalari yuzunden ozur dilerim, telefonla baglaniyorun internete
KASPINARLI
21 Nisan 2012, 21:31
Çok geçmiş olsun kardeşim,motoru falan sallayın iyiki arkadaşa bişey olmamış,her zaman derim iki teker de olsa 12 teker de olsa kul yapısı mala çok güven olmaz,hepsinin altından hava geçiyor mu geçiyor o zaman bitmiştir.Tekrar geçmiş olsun ALLAH şifa versin.
THE İMAM
03 Mayıs 2012, 02:17
hayırlı geceler
foruma çok nadir girebiliyorum arkadaşlar
1 kaç gün önce 125 (150)kt 'me ledli stop ve sinyal lambaları taktım
http://img215.imageshack.us/img215/3154/dsc0007xw.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/215/dsc0007xw.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
---------- Post added 03-05-2012 at 01:17 ---------- Previous post was 02-05-2012 at 23:47 ----------
http://img51.imageshack.us/img51/7741/19092010690.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/51/19092010690.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
KASPINARLI
06 Mayıs 2012, 14:30
Hocam MAŞALLAH motor çok hoş,şu fren pedalının önünde alt tarafta aynamı var burdan bana mı öyle geliyor.:)
THE İMAM
06 Mayıs 2012, 20:49
yok ayna değil,motorun soğumasına yardımcı olsun diye şeffaf plastık koymuştum bi ara :)
ossiaa4560
11 Mayıs 2012, 19:23
arkadaşlar öncelikle herkesi selamlarım. bende yeni bir kt kullanıcısıyım motoru sfır aldım fakat yanındaki mondial yazıları düşmeye yüz tuttu onun yerine ne yapabilirim ve depo çok hassas olduğundan çizilebiliyor bunun için nasıl bir önlem almalıyım?
THE İMAM
12 Mayıs 2012, 00:57
hayırlı geceler arkadaş.hayırlı uğurlu olsun.7 senelik kt kullanıcısı olarak iyi bir seçim yapmışsın.kt hahhında her problem veya modifikasyon işinde yardımcı olurum...ben de orjinal yazılarını sökmüştüm.daha sonra oto boyacılarında satılan tüp şeklinde pasta (çizik ve pürüzlü yüzeylerde kullanılıyor) aldım .pamuklu bir bezle kolayca kalıntılar giderilebiliyor....
daha sonra oto aksesuarcılarından tanesi 75 kuruşa harf al yapıştır.ben öyle yaptım 2 senedir de öyle kullanıyorum.
bir önceki sayfadaki motordaki . . .
---------- Post added at 23:57 ---------- Previous post was at 23:53 ----------
http://img534.imageshack.us/img534/813/pastacila.png (http://imageshack.us/photo/my-images/534/pastacila.png/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
ossiaa4560
13 Mayıs 2012, 13:58
bu 125 kt yeni modellerinde sırt desteğide koymamışlar o biraz hayal kırıklığı oldu ama en kısa zamanda taktıracağım bu arada önerin için sağol. benim motor düz yolda fazla hızlanamıyor rodaj aşamasında olduğundanmı acaba?
THE İMAM
14 Mayıs 2012, 00:31
ewet roadaj bi bitsin biraz daha değişir ama önceki 125 kt modelerine nazaran euro 3 normlarına uymak için sanırsam eksoz vs değişiklikler nedeniyle güç:8.1 kw (10.935 hp) den 7.6 kw (10.26 hp) ye düşmüş...
onunda etkisi olabilir . . .
mesela drift 9.5 kw (12.85 hp)
Mengu16
14 Mayıs 2012, 00:35
bu 125 kt yeni modellerinde sırt desteğide koymamışlar o biraz hayal kırıklığı oldu ama en kısa zamanda taktıracağım bu arada önerin için sağol. benim motor düz yolda fazla hızlanamıyor rodaj aşamasında olduğundanmı acaba?
Dert ettiğin şeye bak al bi sırt dayamalık portbagajın ucuna tak, orjinali gibi olmaz ama idare eder.
http://www.rialli.com/urunler/motorsiklet-aksesuari/262_tampon/9050__sisi-bar-cg-serisi-agk-breton-asya-kuba/
THE İMAM
14 Mayıs 2012, 01:07
biraz sabır......
KASPINARLI
30 Mayıs 2012, 17:14
Motorumla 1700 Km ye geldik,yağ değişimi haricinde bir masraf yok.ALLAH'a şükür çok memnunum,titreşim konusunda fikrimde sabitim 70 km/h e kadar titreşim çok az,ondan sonra artıyor ama forumda diğer arkadaşların abarttığı kadar değil.Öyle el kol uyuşması falan yok yani.Sevgiyle kalın...:)
jhereg
21 Haziran 2012, 16:48
merhaba arkadaşlar ben de bugün sıfır KT 125 aldım yaşım 30 ehliyete de yazıldım. çok usta olmamakla beraber kısa sürede adepte olacağımı düşünüyorum. Şuan formdaki yazıları okuyorum tek tek. Tanıştığıma memnun oldum.
Mengu16
21 Haziran 2012, 17:35
Motor alınca ehliyete yazılanlara kopuyorum, plaka mı bu ? motor alınca ehliyete yazılınıyor ama ehliyeti almanıza en az 3 ay var, o arada bir kazaya karışabilirsiniz yada çevirmeye girebilirsiniz.
jhereg
10 Temmuz 2012, 00:22
Merhaba 800 km geçtim 21 hazirandan beri. Bu süre zarfında 1 kere 10 liralık 2 kere ful depo doldurdum (şuan depoyu doldurduktan sonra 150 km geçtim.) Ufak tefek vida gevşemeleri oldu birde egzosun üzerindeki metal levha gibi bişey vardı o düştü yolda (geri dönüp aldım).En son pazar günü istanbul küçükçekmece'den tekirdağ'a gittim geldim. Yolda benzinim bitti. aslında bile bile almadım şu yedek depo muhabbeti var diye ama o da boş çıktı :) sağ olsun yolda diğer motorcu arkadaşlar durdu yardımcı oldu. düz yolda 90-100 km hız yapabiliyor.(78 kiloyum 1.73 boy)
Bir sorum olacak. jigle en altta iken motor çok süratli bastığım kadar gidiyor , ortaya alınca 70 i bir km bile geçmiyor tekliyor bunu neden yapar yardımlarınızı beklerim.k.çekmece civarı arkadaşlar ile yüzyüze görüşüp bilgi alışverişi de yapabiliriz...
Mengü sen fazla kopma düğüm atmak zorunda kalmayalım. ehliyet alana kadar kaza yapabilirim çevirmeye girebilirim. Cezası sana yazılacak gibi beni düşünme.
http://e1207.hizliresim.com/z/9/9l2hj.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
KASPINARLI
11 Temmuz 2012, 13:07
Kardeşim motorun hayırlı olsun,jikle normalde en altta olması gerekiyor zaten,sadece soğuk havalarda jiklenin konumuyla oyna,yaz mevsiminde jikleyle uğraşmana gerek yok en altta kalması lazım.Hava çok soğuksa en üste alıp 10-15 saniye gaz vererek çalıştırıp sonra orta konuma alacaksın birazda orta konumda çalıştıktan sonra motor ısınınca en alt konuma alacaksın ve orda kalacak.Jiklenin amacı zengin karışım oluşturup motorun soğuk havalarda rahat çalışmasını sağlamaktır,sen sıcak havada jikleyi açarsan zengin karışımdan dolayı üst devirlerde motor tekler bu bir arıza değil için rahat olsun.ALLAH kaza bela vermesin kardeşim.
jhereg
12 Temmuz 2012, 17:25
@KASPINARLI öncelikle iyi dileklerin için teşekkür ederim. Ben de yeni öğrendim en aşağıda olacağını :) Şimdi 1.000 km bakımına girecek motor. Neleri değiştirmesini tavsiye edersiniz? Hava filtresi , yağ , yağ filtresi ve herhangi bir ayar falan yapmaları lazım mı? şimdi onlar ben şunu şunu yapın demeden yapmazlar siz yönledirirseniz ben bastırırım.
blt_59
12 Temmuz 2012, 18:00
hayırlı olsun güzel makina,memleketimide görmüş gelmiş bişe olmaz daha ona :cherry: ilk bakımda yapacakları çok bişe yok,ayarlarına bakarlar,zincirini yaglar yagını degiştirip gönderirler,sana tavsiyem bujini degiştir,benim motordada ilk 150 km de rolentide düzgün çalışmıyordu,huylandım orjinal ngk aldım düzeldi,üzerindede ngk var ama çakmasıymış,ve gevşeme çok oluyo sık sık kontrol etmeni öneririm,zaten bikaç sıkmadan sonra yerine oturuyo..
jhereg
12 Temmuz 2012, 23:06
@blt nerden alabilirim orjinalini ? ya bu mondialin çok bayi ve servisi var ama adam gibi bir usta nerden bulacam işin içinden çıkamadım.
hakanca38
14 Temmuz 2012, 18:42
MONDİAL 125 MT MOTORUM VAR, BAZEN ÇALIŞIYOR BAZEN ÇALIŞMIYOR, ÇALIŞTIKTAN 2 DK SONRA İSTOP EDİYOR. İSTOP ETTİKTEN 20-25 DK SONRA ANCAK ÇALIŞIYOR, 1 AY ÖNCESİNE KADAR BÖYLE SORUN YOKTU, ÇALIŞMAYINCA MI BÖYLE OLDU ACABA, YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM...
jhereg
06 Ağustos 2012, 23:38
nerdesiniz arkadaşlar yok mu paylaşacağınız bişeyler ? 2000 km oldu 40 günde :) daha hiç kayda değer problem yaşamadım ufak tefek vida gevşemeleri dışında. artık 250 cc bir chopper alayım diyorum.
Bu arada yanıma yedek benzin alıp km ölçtüm. 10 tl benzin ile 67 km gidiyorum. trafik durumu vb durumlara göre değişiyor.
TheDarkNight
08 Ağustos 2012, 03:27
Merhaba Dostlar;
Yarın, daha doğrusu bugün ben de KT 125 alıcam.İzmir'deyim.Motorcu Ejder den alıcam, aynı zamanda yetkili servisleriymiş.
Tek tek tüm sayfaları okudum.ANladığım ortalama şey; arkadaş manyak bir performans bekleme, başlangıç için iyi bir motosiklet.Bir kadının yeni çantasına verdiği değer gibi değer verirsen seni epeyce götürür :P diyorsunuz.
Bir şey dikkatimi çekti; KT 125 in Utube da yok deceke sayıda video su var.Motoru canlı ön izlemesi, ne bielyim bir gaz sesi falan duymak imkansız..
Halen 125 i olan varsa, video çekerse süper olur yeniler için.
Bir de dostlar;
bir kaç kişinin yazdığı ama üzeri farklı konular gelince kapanan farklı bir durum var; arka lastiğin kayması durumu.Gerçekten ciddi derecede bir kayma söz konusu mu?Böyle bir durum varsa, önerileriniz nedir?
Herkese mutlu sürüşler
KASPINARLI
08 Ağustos 2012, 05:07
"Thedarknight" kardeşim,İNŞALLAH motoruna kavuşursun kazasız belasız binersin.Forumdaki bazı arkdaşların abarttığı kadar kötü motor değil.Kadının çantasına verdiği gibi değer falan vermene de gerek yok yani gayet sağlam motor,yağını zincirini kontrol et tamamdır.Benimki 2000 KM ye geldi,yağ değişimi haricinde hiçbir sıkıntı yok,yeri geldi zorladım,yeri geldi karın çamurun içinde yol aldım ama ALLAH'a şükür hiç yolda kalmadım.Ama şu bir gerçektir ki ister mondial olsun ister bmw ister honda...rutin bakımlarını yapmazsan motorun o zaman o da seni üzer.Bu motoru ve diğer çinli motorları kötüleyen arkadaşlar nasıl bir motor arayışı içindeler merak ediyorum.Fiyatına göre gayet makul motorlar.Arka lastik çok iyi değil doğrudur ama o kadar da abartmayalım.Ben çakıllı yolda da kullandım,çamurda da kullandım bi sıkıntı yaşamadım.Ha çok rahatsız olursan lastikten değiştirirsin olur biter:).Kısacası kötüleyenlere bakma al bin keyfine bak...
SeYyAh0981
09 Ağustos 2012, 04:28
RESİM YÜKLEYEMİYORUM
SeYyAh0981
10 Ağustos 2012, 03:16
125kt ,nin 2006 modelleri titreşimden başka hiçbir problemini görmedim duymadım fakat 2012 bir kaç değişiklik var avantjmı dezavantajmı bilemiyorum bir ara ayrıntılı konuşup bilgi vermek isterim 8 yıl kullandım 125 kt yi
TheDarkNight
11 Ağustos 2012, 22:46
Saolasın Kaspınarlı kardeş.Motoru aldık, 2.günü sadece bir sigortasının yanması durumu oldu, gittik servise, yedeği varmış içinde,çocuk hemen değiştirdi.
Acemilikten midir bilmem şöyle bir sıkıntı var.Örneğin ışıkta durdum ve ışıklara gelmeden vites 2 de. bazı zaman 1.vitese indiremiyorum hemen boş vitese geçiyor.2.vitesde de kalmkıyor meret.yetkili servis 2 de kaldırma debriyajı elinde bana getirirsin dedi :)
Bu 1. vitese değil de direkt yukarı vites çıkartırken boştan 2 ye ya da 2 den boşa geçmesi nedendir acaba?Bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------
Seyyah kardeş, tecrübelerini öğrenmek isterim.
Mengu16
11 Ağustos 2012, 23:21
Saolasın Kaspınarlı kardeş.Motoru aldık, 2.günü sadece bir sigortasının yanması durumu oldu, gittik servise, yedeği varmış içinde,çocuk hemen değiştirdi.
Acemilikten midir bilmem şöyle bir sıkıntı var.Örneğin ışıkta durdum ve ışıklara gelmeden vites 2 de. bazı zaman 1.vitese indiremiyorum hemen boş vitese geçiyor.2.vitesde de kalmkıyor meret.yetkili servis 2 de kaldırma debriyajı elinde bana getirirsin dedi :)
Bu 1. vitese değil de direkt yukarı vites çıkartırken boştan 2 ye ya da 2 den boşa geçmesi nedendir acaba?Bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------
Seyyah kardeş, tecrübelerini öğrenmek isterim.
Acemilikten. Işıklarda dururken sol el debriyajda sol ayak vites pedalında sağ ayakla motoru ileri geri hareket ettirirken pedala basınca 2'den 1'e çok rahat geçer.
TheDarkNight
11 Ağustos 2012, 23:33
Bir takılma söz konusu oluyor, o anda şeytan pedalı sök diyor :) hareket halinde de mesela viraj alacam 2 den 1 e inicem direkt boşa gidiyor atlıyor resmen 1'i. ayarla alakalı olabilir mi acaba?
Mengu16
12 Ağustos 2012, 00:23
Bir takılma söz konusu oluyor, o anda şeytan pedalı sök diyor :) hareket halinde de mesela viraj alacam 2 den 1 e inicem direkt boşa gidiyor atlıyor resmen 1'i. ayarla alakalı olabilir mi acaba?
Hareket halinde 2'den 1'e alınır mı ? Gerek yok. Motor yürüdükten sonra hemen 2'ye takılır zaten, çok dik yokuş olmadıkça 2'de tıngır tıngır gider icabında. 2. viteste hareket halindeyseniz yarım debriyaj yapmaktan çekinmeyin, motora bi zararı yok, 2'den 1'e gerekmediği halde takmanın daha çok zararı var. Bu arada 2. vites ile 1. vites arasında boş vites olduğundan haberdar değilsiniz sanırım, 1'i atlayıp boşa geçmek diye bişey söz konusu değil. Vites dizilimi şu şekilde 5-4-3-2-BOŞ-1 .... 2'den 1'e geçirmek veya tam tersi için pedalı normalin 2 katı çekmek yada basmanız gerekli çünkü arada boş var :)
TheDarkNight
12 Ağustos 2012, 14:08
Mengü dostum, senelerce debrijajsız kullandım, şimdi bu debriyaj beni benden alıyor, oradan buraya savuruyor :)
Bu dizilimi bilmiyordum, açıklayıcı oldu kardeşim.
Şu arkasına kasa almayı planlıyorum ama dış görünüşü bozulacak diye deri çantaları düşünüyorum şuanda.Ancak deri çantalarda da güvenlik sıkıntısı var.Bir alet takımı koysan, kitli olmadıkları için uçar gider vallahi...Sizlerin bir yöntemi var mı?
Bir de titreşim konusunda arkadaşlar biraz haklı beyler.Dün İzmir Karşıyaka otobanında 70 ile gittim sadece rodajda olduğu için, eve geldim öndeki sinyal lamları biri Mevlasına biri yere bakıyordu.Resmen gevşemişler.Elimle sıkışaltırdım.70 de motorun gidonunda değil ama özellikle ayaklarımızı koyduğumuz pedallarda çok titreşim oluyor.Titreşim sıkıntı arkadaşlar bu bir gerçek ne yazık ki...
jhereg
12 Ağustos 2012, 15:14
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-125-kt-yukseltmek-icin-satiyorum-95237465/detay/
arkadaşlar ben motorumu satıyorum 250 mct veya tiger düşünüyorum. ilgilenen olursa görüşelim.2000 km. oldu bakımları yap değişimi buji değişimi arka kampana değişti serviste.
KASPINARLI
13 Ağustos 2012, 02:13
Mengü dostum, senelerce debrijajsız kullandım, şimdi bu debriyaj beni benden alıyor, oradan buraya savuruyor :)
Bu dizilimi bilmiyordum, açıklayıcı oldu kardeşim.
Şu arkasına kasa almayı planlıyorum ama dış görünüşü bozulacak diye deri çantaları düşünüyorum şuanda.Ancak deri çantalarda da güvenlik sıkıntısı var.Bir alet takımı koysan, kitli olmadıkları için uçar gider vallahi...Sizlerin bir yöntemi var mı?
Bir de titreşim konusunda arkadaşlar biraz haklı beyler.Dün İzmir Karşıyaka otobanında 70 ile gittim sadece rodajda olduğu için, eve geldim öndeki sinyal lamları biri Mevlasına biri yere bakıyordu.Resmen gevşemişler.Elimle sıkışaltırdım.70 de motorun gidonunda değil ama özellikle ayaklarımızı koyduğumuz pedallarda çok titreşim oluyor.Titreşim sıkıntı arkadaşlar bu bir gerçek ne yazık ki...
Kardeşim motor yeni olduğu için gevşemeler normal,ilk başta benim de öyleydi,sinyaller,ayaklıklar ve egzosun motora girdiği kısımdaki vidalar gevşiyordu bi kaç kere sıktım düzeldi.Ama egzos vidalarını sıkarken dikkar et motor soğuk olsun yoksa vidalar kırılabilir.Viteste takılma olayı bende de bazen oluyor,ama seninki gibi değil.Sanırsam sen acemilikten dolayı geçiremiyorsun tam olarak yoksa vitesler o kadar kötü değil.Titreşim konusu demekki montaj yapan servisin titizliğiyle alakalı bir durum biraz da.Benimkinde de ayaklarda biraz titreşim oluyor,ama öyle abartacak kadar değil.150 km yol gittim pek bi yorgunluk hissi olmadı çünkü motorun sürüş pozisyonu çok rahat.ALLAH kaza bela vermesin kardeşim.
Inazuma
28 Ağustos 2012, 10:41
Merhaba arkadaşlar 2005 yılından beri bende Mondial 125-KT kullanıcısıyım.Şuan 10.000 km oldu.Ama bu yolun %80'ini ova yollarında gitmişimdir.Çokta sert kullanmak zorunda kaldığım zamanlar oldu.Normal bir asfaltta kullanılan motorun 30.000 km sine değecek yol yapmıştır ama hala canavar gibi gidiyor.Geçen yaz bi 100 tl masraf yaptırdım keyfi oda başka bişeyi yok şimdilik.Motorunda hiç bir sorun yok henüz gayet sağlam.Titreşim konusu var ama 70-80 km den onra başlıyor.Uzun yolda 90-100 km/s hızla gittiğinizde ellerde ve ayaklarda titreşimden kaynaklanan yorgunluk oluşabiliyor ama sürüş rahatlığı,oturma şekli,gidon yapısı çok rahat kullanım sunan bir motosiklet.Zira arkadaşlarımda Honda,Yamaha modelleride var ama benimkine bindiklerinde ağızlarından çıkan ilk cümleler çok rahat olduğu,arka srt dayamanın çok güxel bişey olduğu..Önümüzdeki günlerde sezon bittikten sonra bir bakım daha yaptıracağım ama.
Şimdilerde kafamda biraz daha büyük olan ve Türkiyeye yeni gelecek olan Suzuki Inazuma GW250 var.Bakalım nasip belki yazılırız :))
frksylyc
28 Ağustos 2012, 13:47
Bir takılma söz konusu oluyor, o anda şeytan pedalı sök diyor :) hareket halinde de mesela viraj alacam 2 den 1 e inicem direkt boşa gidiyor atlıyor resmen 1'i. ayarla alakalı olabilir mi acaba?
eee bunda anormal bisey yokki.yanlis anladiysam kusura bakmayin. vites siralamasi
1-N-2-3-4-5
haliyle 2 den 1 e vites duserken once N (boş) a ugrarsin sonra vites pedalini tekrar asagiya dogru yokladiginizda 1. vitese gecer
oralet07
08 Eylül 2012, 15:46
bu motoru alınca yanında parçaları sökmek ve bakım için el aleti takımı veriyorlar mı?
TheDarkNight
21 Eylül 2012, 03:49
bu motoru alınca yanında parçaları sökmek ve bakım için el aleti takımı veriyorlar mı?
Oralet kardeş, yanında kitapçık geliyor.ama söküp takma için çok profesyonel bilgi vermiyor doğrusu.sende benim gibi periodik servis bakımlarında ustanın ensesine yapışacak; ne var ne yok bakacaksın artık :)
vites konusunda daha öcne cup kullandım, onda dizilim boş-1-2-3-4 idi.mondial ilk debriyajlı motosikletim, acemilik oldu :)
Direksiyonun altında yanında anahtar girişi olan küçük bir parça var.Bu direksiyon kiliti mi?bilen var mıdır arkadaşlar?
Ayrıca genel durumu söyleyeyim.800 km civarındayım şuan 1 ayda şehiriçi yaptım genelde.1 kez şehirdışı oldu 200 km kadar.Titreşim 70 km ve üstü hızda ayak pedallarında hissediliyor.direksiyonda daha az...
Arka teker eğer yol tırtıklı değil, düz ise dönemeçlerde ve dik eğimli yollarda kaydırma yapıyor.Motorla gelen lastiklerde kauçuk oranı az olduğu için yol tutuşu 10 üzerinde 6...servisin yorumudur bu.Eğer yağışlı durumlarda kullanacaksanız, bir kimyager oalrak tavsiyem; plastik karışımı fazla olan lastiklerde yüksek kayma yaşama olasılığınız yüksek olacak.Önümüz kış; eğer paranız varsa kauçuk karışımı yüksek teker alıp değiştirin derim.
Ancak; motoru kim görse beğendi bu zamana kadar.gerçekten verilen paraya uygun bir motor.Fazlasını beklemeyin.Hele ani kalkışlar,hızlanmanın kısa sürede olması gibi beklentileriniz varsa hüsrana uğrarsınız.Motorun hız alması geç biraz;zaten bu tarzda bir motor için de gayet doğal bir durum.
Şu ana kadar titreşimden egzoz civataları yerinden çıktı ve sigorta patladı...toplasan 5 liralık masraf yani...
Bir de...Motorun üzerindeki dikiz aynaları tam bir çin işi...1 ayda titreşimden asena gibi oynar oldular.devamlı olarak her 2 günde bir civatalarını sıkıyorum.Yeni bir çift ayna alacam gibi gözüküyor.
THE İMAM
21 Eylül 2012, 21:02
selamün alayküm hayırlı akşamlar tüm motosiklet tutkunu dostlar....
motorum 125 kt.150 cckit + karbüratör var..
uzun zamandır giremiyordum foruma (evlilik vs ) ,uzun zamandır motorumla bir problemi çözmeye çalışıyorum ...
4 ay önce motordan hafif bir uğultu gelmeye başlamıştı (yağ eksikliğinden ) .karank bilyalarından dedi ustalar.motoru hemen parçaladım krankı elime aldım ve evet sorun sol taraftaki bilyede idi...
bilye fiyatı 25 tl civarında idibende 60 tl'ye yeni krank aldım ve motoru topladım...
sonuç süper 'di ses yoktu artık ama motor üst devirlere eskisi kadar rahat çıkmamaya; son viteste gazın yarıdan sonrasını çok yememeye başladı .karbüratörü ne kadar ayarlarsam ayarlayayım gaz kolunu bırakıp yeniden gaz acınca 1,2 saniye patırdıyor ondan sonra gaz yiyor (eskisi kadar rahat gaz yemiyor ama )
+ 200 km kadar bindikten sonra bdide eksantiriğin oralardan şıkırtı gelmeye başladı.hızlanma,son hız vs düştü ( gaz kolunun tamamına tepki vermiyor artık.daha önce 100'le giderken gazı açtığımda 120'ye hemen cıkıyordu,
1 ,2 ustaya sordum şıkırtının sebebini eksantiriğin pulunu koymamammış ...
yalnız diğer problemin kaynağı nedirki.eksantiriği tam ayarlayamadım herhalde ,buda subap zamanlamasını değiştirmiş olabilirmi acaba .
ŞÖYLE AYARLADIM EKSANTRİĞİ;altenatörün üstündeki kapağı açtım ve subap işaretli olan yer geldiğinde eksantriği tam yukarı bakacak şekilde ayarladım ....
şimdiden teşekkürler
KASPINARLI
29 Eylül 2012, 23:54
Aleyküm selam imam kardeşim.Motordaki çekiş düşüklüğünün,hızlanma probleminin v.s sebepleri senin de dediğin gibi subap zamanlamasıdır büyük ihtimal.Arabalarda triger kayışı sente atladığı zaman istersen dağdan at yine gitmiyor.Çünkü subap yanlış zamanda açılıp kapanıyor.Bir de patlama demişsin,patlama genelde buji,buji kablosu ve avans ayarından yapar dolayısıyle yanlış zamanlama ve ateşlemeden dolayı yapar.Sanırım sen krankı takarken pistonun üst ölü nokta ayarını tam yapamadın kontrol etmende fayda var.Bujiyi ve kabloları değiştirip dene kardeşim eğer patlama kesiyorsa onlardadır sorun kesmiyorsa sente ayarına bak(motosikletteki ismi farklı olabilir.)
THE İMAM
06 Ekim 2012, 02:52
boş zamanbulursam bir uğraşacağım
bayar123
08 Ekim 2012, 16:50
Selamlar
Bende bu gün 2012 model kt125 sahibi oldum motoru almadan önce 35 sayfayı da baştan sona kadar okudum karar vermemde çok yardımcı oldu bu sayede aldığıma pişman olmayacam inşallah.Bu benim ilk motorum az önce ilk kilometrelerini gittim şu anda 24 km de ilk 1000 km de 5bin deviri aşmadan 50 km hızla kullanacam. aldığım gibi mondial yazılarını söktüm oralara kartal sticker i yapıştırmak istiyorum tavsiyelere açığım elime biraz para geçerse hemen yağını buji sini dişlisini 16lık yaptıracam lastikleri michelin alacam cila alacam yaklaşık 250 tl civarı masrafı var tekrar söylüyorum tavsiyelere çok ihtiyacım var tavsiyelere açığım teşekkürler :)
bayar123
16 Ekim 2012, 21:07
Lan motor 400 km oldu hala kimse birşey yazmamış canlandırın şu sayfayı biraz ayıptır yav olmaz böyle en az bi ybr sayfası kadar olmalı
bayar123
24 Ekim 2012, 18:07
Motor 700 km ye geldi ilk yağ değişimini yaptım bu arada bende olmasam kimse birşey yazmayacak sayfa ölmüş resmen :salut:
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:02 ----------
Motorda titreşim gittikçe daha da azalıyor 70 e kadar çok az titreşim var çok az hiç rahatsız etmiyor hem orjinal dişliler üzerinde onları 17 dişli ile değiştirirsem 100km de titreşimsiz rahat rahat uzun yollar yapılır ;) ve rodaj dönemi azaldıkça çekiş de arttı çok iyi hızlanıyor ağır bi motor olmasına rağmen motor çok güzel çok konforlu cbf ybr filan oturuş pozisyonu bunun kadar rahat değil çok rahat alan pişman olmaz parasının hakkını veriyor ben 2200 e 12 taksitlli aldım plaka dahil ruhsat toplam 2300 tuttu motorumu seviyorum ilk motorum :flower:
boora
26 Kasım 2012, 22:33
Motor 700 km ye geldi ilk yağ değişimini yaptım bu arada bende olmasam kimse birşey yazmayacak sayfa ölmüş resmen :salut:
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:02 ----------
Motorda titreşim gittikçe daha da azalıyor 70 e kadar çok az titreşim var çok az hiç rahatsız etmiyor hem orjinal dişliler üzerinde onları 17 dişli ile değiştirirsem 100km de titreşimsiz rahat rahat uzun yollar yapılır ;) ve rodaj dönemi azaldıkça çekiş de arttı çok iyi hızlanıyor ağır bi motor olmasına rağmen motor çok güzel çok konforlu cbf ybr filan oturuş pozisyonu bunun kadar rahat değil çok rahat alan pişman olmaz parasının hakkını veriyor ben 2200 e 12 taksitlli aldım plaka dahil ruhsat toplam 2300 tuttu motorumu seviyorum ilk motorum :flower:
çok iyi fiyata almışsınız mg deluxe yi 2000 e aldım 300 plaka gitti buradada o fiyata olsaydı kt alırdım bende. oturuş pozisyonu çok iyi koltuğu geniş. hayalimde vardı ama nasip olmadı :(
E.GOKCEN
07 Nisan 2013, 16:34
Arkadaşlar öncelikle herkese kazasız belasız iyi günler dilerim :) Gecen günlerde motorumun durdugu yerde düşmesinden dolayı arka sinyallerim kırılmıştı bende çözüm olarak arka bagaj demirinin altına saklama çözümünü buldum şu şekilde yapılıyor stop labmasının arkasındakı vıdalara L şeklinde ince şaçdan bir parça koyarak sabitledim motorum düşse bile bir zararı bulunmuyor ve eskıye göre daha güzel gözüküyor tavsiye ederim resimleri burda...
http://imageshack.us/photo/my-images/201/img20130405154106.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/27/img20130405154042.jpg/
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:32 ----------
Selamlar
Bende bu gün 2012 model kt125 sahibi oldum motoru almadan önce 35 sayfayı da baştan sona kadar okudum karar vermemde çok yardımcı oldu bu sayede aldığıma pişman olmayacam inşallah.Bu benim ilk motorum az önce ilk kilometrelerini gittim şu anda 24 km de ilk 1000 km de 5bin deviri aşmadan 50 km hızla kullanacam. aldığım gibi mondial yazılarını söktüm oralara kartal sticker i yapıştırmak istiyorum tavsiyelere açığım elime biraz para geçerse hemen yağını buji sini dişlisini 16lık yaptıracam lastikleri michelin alacam cila alacam yaklaşık 250 tl civarı masrafı var tekrar söylüyorum tavsiyelere çok ihtiyacım var tavsiyelere açığım teşekkürler :)
Hayırlı olsun demekte gec kaldım ama yınede hayırlı olsun senın aldıgın tarıhte aldım bende ön dişliyi 17t al arka dişliyide 4 diş büyütürsen 40 km fark ediyo bizzat denedim ön dişliyi sadece 17t yaparsan 20 km artıyor hız ama rampalarda çekişten düşüyor fakat hız değil tork artırmak ıstersen ön dişli aynı kalsın arkayı buyut tekerden ındıremezsın umarım işine yarar . Sticker dersende depodakı beyaz cızgılerın ıcını mavı kaplama yaptır yan grajlarından cızgılerın dısını mavı yaptır mavı jant serıdı lambanın ıcınede mavı led döndunmu parklar ıcın cok guzel gorunuz oluyor tavsıye ederım
http://imageshack.us/photo/my-images/820/img20130405154132.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/23/img20130405154010.jpg/
motogrsn
03 Ekim 2013, 20:28
ben 2005 beşte sıfır olarak aldım hiç bir masraf yapmadım 2013 un mart ayında servise goturdum bunun debriyajı kaç kere değişti diye sordu usta hiç değişme diyinnce inanmadı sonra motoru açtı pistonda falan çizik yoktu 2000 liraya kapıya bıraak dedi tabi satmadım hala kullanıyorum giderinde gram değişiklik yo ustam tek onerim motru ne fazla bagırt ne çok devrini düşür bide yağmurda bırakma ustamm
Allah kazasıız belasız kullanmak nasip etsin ...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:10 ----------
USTAM İLK ONCE ATEŞLEMEYİ İLK ONCE KAPATIP BIRAZ BASTIKTAN SONRA ACIP TEKRAR BAS HEMEN ALIR ...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:25 ----------
SİBOBDAN USTAM...
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO