PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : IPONE motordan soğuttu..Motul 5100 Önerirmisiniz



Sayfa : [1] 2

mete_han
07 Şubat 2016, 20:09
.


Dostlar merhaba...

malumunuz 15 Ocak 2007 den ber 3.sıfır cbf150 mi kullanıyorum...küçük makinanın derdi de küçük oluyor doğru ama bizimde huzura ihtiyacımız var...:P


malum yağ eksiltmemiz nedeniyle yağ seçimlerimiz biraz daha önemli oluyor...


2007-2011 arası kullandığım ilk cbfde Mobil 1 15/50 kullanıyorduk..yağ eksiltmeye bir çözüm olmadığı için yağın ne olduğunada pek bakmazdık...ama en azından Mobil 1 de vites geçişlerimiz yağ gibi yomışak olurdu...ara dönemlerde Castrol..ve IPONE kullanıldı genelde...


son 2 yıldır IPONE 10.4 yazan ürün geldi geleli hayat benim için kabusa döndü...vites geçişlerim çok sertleşti...tatsız tuzsuz birşey oldu...

inanın artık bu en son yağan kar kıyamet de hareket halinde takkt ukk 1 den boşa atmalar ...2 dne boşa geçmeler ulan sen kaşındın dedim işi gücü bıraktım servise gittim kapanmadan 18 civarları şunu değiştirin artık dellendim dedim...1000 km lik yağ bu arada soğukta resmen çıldırttı...servisimde 2 yağ var bu IPONE ve ENEOS diye kendi malı bir yağ...

ENEOS koyuldu 500 km geçti bu sorunlardan eser yok yumuşadı geçişler motor da rahatladı...ama bir daha IPONE motora kodyrursam cümlealem beni öpsün...

burdan da yazıyorum kimselere tavsiye etmiyorum...ama özel serileri üst kalite ürünleri bilemeyiz tabi onlarla bu standart ürünü kıyaslamak anlamsız olur...ben sadece bu ürüne .ok atacam...:P


hatta bi keresinde durduğumda motoru boşa bile alamamıştım...7-8 km gittikten sonra sıcakken bile bi halta yaramadı


neyse arkadaşlar nette araştırmalar yapıyorum...herkes Motul 5100 ü öneriyor...36 lira...

http://www.yagcarsisi.com/motul-5100-4t-10w-40-1-lt-3


birde 5000 serisi var...28 lira...

http://www.yagcarsisi.com/motul-5000-4t-10w-40-1-litre

yani parasında pulunda değilim..sorularım şunlar...motorum şu an yağ eksiltmiyor ama 20 bin kmden sonra kronk yapacak buda umrumda değil...

mesele vites geçişleri konforlu olsun zeytinyağına bile razıyım...cbfnin o ilk piyasaya çıktığı zamanları gibi olsun başkada birşey istemiyorum...


sormak istediğim şudur...

Motulu tavsiye edermisiniz...

ederseniz 5100 mü 5000 serisi mi...birde 10/40 kış için 15/50 yaz içinmi dersiniz...


5100 deki bu ESTER olayı nedir acaba...özel formül vs...Motul bu işin hakkını verdiğini heryerde okudum...adeta mucize yağ modunda herkes tecrübesini paylaşmış...


500 km sonra 8000 ana bakımım yaklaşıyor tavsiyeleriniz lazım..ama servisimde ana bakımlarda ENEOS koymak zorundayım diyor ara bakımlarda karışmam diyor...ben Motule geçicem kaçarı koçoru yok gibi...bu fikre tamamen çevremden edindiğim izlenimlerle kapıldım..sizin görüşünüz nedir...


başka yağ tavsiyeniz varsa onlarıda yazın..ama link atın aha bu diye...çünkü çok çeşit ve farklı yağ var...

weirdo1
07 Şubat 2016, 20:18
İpone'yi iyi bilirdik hocam. Şu anki eneos'un sıcaklık değerleri nedir?

Darkfriairs
07 Şubat 2016, 20:19
Gayet mantıklı Motul. Kendi aracıma yağ değişimlerinde, biten bidonun geri dönüşümü ile elde edilen ortaya karışık yağı kullanıyorum. :)

MazhaRR
07 Şubat 2016, 20:19
Ben 5100 ü öneririm çok memnunum.

sonalp
07 Şubat 2016, 20:26
Benzer bir problemi ben de yamalube ile yaşıyorum, olmaz olsun öyle yağ, ikiden bire geçerken sürekli boşta takılıyor, artık depiklemek mi denir abanıyorum ama yok geçmiyor, belki de yamaha nın şanzımanının karakterisliği, öyleyse iyice soğurum ben bu tracerdan. Daha önceki motor da ipone RS4000 kullaıyordum, şıkır şıkır geçiyordu şerefsiz. Şimdi katana full power şipariş geçtim değiştiricem gelir gelmez. Motul hiç kullanmadım ama ipone dan da memnundum.

BatuhanK
07 Şubat 2016, 20:27
Servis eneos koymak zorunda değil, götürülen api, sae bilmemne gerekli standartları taşıyan yağları koymak durumundalar
Yağ satmak için söyledikleri bir şey. Zaten honda ile herhangi bir yağ markasının anlaşması olurdu öyle bir durumda

E-TEKİN
07 Şubat 2016, 20:32
2009 yılında sıfır cbf 150 aldım ve ilk motorumdu. ÇOK eziyet ETTİM o motora 20.000KM kullanmistim VE cok ilginc Hıc yag eksiltmiyordu. Ben subap sesinden çok cekmistim. Kullandığım yağ castrol power 1 10w50 tam sentetik. 2000 km de bir değişim yapıyordum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:29 ----------


Benzer bir problemi ben de yamalube ile yaşıyorum, olmaz olsun öyle yağ, ikiden bire geçerken sürekli boşta takılıyor, artık depiklemek mi denir abanıyorum ama yok geçmiyor, belki de yamaha nın şanzımanının karakterisliği, öyleyse iyice soğurum ben bu tracerdan. Daha önceki motor da ipone RS4000 kullaıyordum, şıkır şıkır geçiyordu şerefsiz. Şimdi katana full power şipariş geçtim değiştiricem gelir gelmez. Motul hiç kullanmadım ama ipone dan da memnundum.
Yamalube nin tam sentetik 10w40 api sl modelini tavsiye ederim en azından garanti suresince.

mete_han
07 Şubat 2016, 20:34
İpone'yi iyi bilirdik hocam. Şu anki eneos'un sıcaklık değerleri nedir?


gardaşşş konuya hakim olsak anlasak konu açarmıydık :P apı aso jaso pek bilmem ben...benim kriterlerim vites geçişleri yumoş yumoş olsun gerisi önemli değil..:P

ardacik
07 Şubat 2016, 20:37
Siz disardan istediginiz yagi alip servise gidebilirsiniz onlarda pasa pasa koyarlar o yagi... 5100 serisi yari sentetik genelde gunluk kullanim icin cbf 150 icin gayet yeterli yani denemenin zarari olmaz kullanip goruceksiniz :) ben hep ipone kullaniyorum memnunum biara 10 / 30 koydurdum makine deli gibi titriyodu titresimden aynalarin vidalari gevsemisti :) sonra 10 / 40 ile deistirdim bu problem ortadan kalkti cbr 250 de motul kullanip memnun kalmayan arkadaslarda var forumda bu birazda deneme yanilma yontemi :)

BlackGhost
07 Şubat 2016, 20:38
valla kuba sl200 kulladnım 1 yıl kadar ,her daim motul 10-40w 5100 yağ ile devam ettim,motor akıcı,vitesler düzgün ilerledim,hemde çinli bir makine olmasına rağmen.Şİmdi yeni aldığım blackwidow makineme koyacağım,birde japonda test edelim mereti :) ama genel anlamda bende tavsiye ediyorum motulu.
Zincşr yağınıda ayrıca tavsiye ederim o üründe çok kalite bir spreydir.

sonalp
07 Şubat 2016, 20:42
2009 yılında sıfır cbf 150 aldım ve ilk motorumdu. ÇOK eziyet ETTİM o motora 20.000KM kullanmistim VE cok ilginc Hıc yag eksiltmiyordu. Ben subap sesinden çok cekmistim. Kullandığım yağ castrol power 1 10w50 tam sentetik. 2000 km de bir değişim yapıyordum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:29 ----------


Yamalube nin tam sentetik 10w40 api sl modelini tavsiye ederim en azından garanti suresince.

Tavsiye ettiğiniz yağı net te aradığımda sadece latin amerika ülkelerine ait siteler de sonuç buluyor, ayrıca farklı bir yağ markası kullanmanın garanti süreçine etkisi oluyor mu ? Bunu ilk kez duyuyorum lütfen cehaleti mi bağışlayın.

mete_han
07 Şubat 2016, 20:53
Gayet mantıklı Motul. Kendi aracıma yağ değişimlerinde, biten bidonun geri dönüşümü ile elde edilen ortaya karışık yağı kullanıyorum. :)

:cat:


Ben 5100 ü öneririm çok memnunum.


:cat:


Benzer bir problemi ben de yamalube ile yaşıyorum, olmaz olsun öyle yağ, ikiden bire geçerken sürekli boşta takılıyor, artık depiklemek mi denir abanıyorum ama yok geçmiyor, belki de yamaha nın şanzımanının karakterisliği, öyleyse iyice soğurum ben bu tracerdan. Daha önceki motor da ipone RS4000 kullaıyordum, şıkır şıkır geçiyordu şerefsiz. Şimdi katana full power şipariş geçtim değiştiricem gelir gelmez. Motul hiç kullanmadım ama ipone dan da memnundum.


aga benim için bu tarz yağlar hep yan sanayidir...kişisel kanaatim yani... yamalube nedir aga yaa...:P sende şu Motulu bir dene bakalım ester mester sihirli bir dokunuş olacak belki...


Servis eneos koymak zorunda değil, götürülen api, sae bilmemne gerekli standartları taşıyan yağları koymak durumundalar
Yağ satmak için söyledikleri bir şey. Zaten honda ile herhangi bir yağ markasının anlaşması olurdu öyle bir durumda


aga sen öyle diyonda işte bayi topu fabrikaya atıyor..peki neden IPONE da kullanıyorsun dediğimizde bişey diyemiyolar...:P




2009 yılında sıfır cbf 150 aldım ve ilk motorumdu. ÇOK eziyet ETTİM o motora 20.000KM kullanmistim VE cok ilginc Hıc yag eksiltmiyordu. Ben subap sesinden çok cekmistim. Kullandığım yağ castrol power 1 10w50 tam sentetik. 2000 km de bir değişim yapıyordum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:29 ----------


Yamalube nin tam sentetik 10w40 api sl modelini tavsiye ederim en azından garanti suresince.


aga yamalune eneos falan fabrika bişeyi öneriyorsa bilki maliyetlerle alakalıdır...ben onlara güvenmem...


Siz disardan istediginiz yagi alip servise gidebilirsiniz onlarda pasa pasa koyarlar o yagi... 5100 serisi yari sentetik genelde gunluk kullanim icin cbf 150 icin gayet yeterli yani denemenin zarari olmaz kullanip goruceksiniz :) ben hep ipone kullaniyorum memnunum biara 10 / 30 koydurdum makine deli gibi titriyodu titresimden aynalarin vidalari gevsemisti :) sonra 10 / 40 ile deistirdim bu problem ortadan kalkti cbr 250 de motul kullanip memnun kalmayan arkadaslarda var forumda bu birazda deneme yanilma yontemi :)


benim anlamadığım aynı yağın bir serisinde sorun çıkabilirken başka bir serisinde herşey sütliman oluyor...kalitesiz yağ diye bir şey yok ama kalitesiz bir kaç ürünü olabiliyor markanın belki ona dek geldik...ben 2 yıldır viteslerden yana şikayetciydim hep boku motora atıyordum...ama bu yağla alakalı ya aga evden işe geldm tak tuk kanırta kanırta bu en son kar yağışı zamanı...8 km gelmişim işyeri önünde 1 dne boşa alamadım..rezillik yani başka birşey değil...sen cıbırda kullansana 5100 tesbitlerini merak ediyorum...senin şanzıman daha farklı sonucta kemiksiz geçişlere daha çok ihtiyacın olmalı...


valla kuba sl200 kulladnım 1 yıl kadar ,her daim motul 10-40w 5100 yağ ile devam ettim,motor akıcı,vitesler düzgün ilerledim,hemde çinli bir makine olmasına rağmen.Şİmdi yeni aldığım blackwidow makineme koyacağım,birde japonda test edelim mereti :) ama genel anlamda bende tavsiye ediyorum motulu.
Zincşr yağınıda ayrıca tavsiye ederim o üründe çok kalite bir spreydir.


aynen aga bakalım bende bundan sonra Motulcuyum...sizlere güvenerek Motul diyorum...zincir yağında da gres tercih ediyorum gardaş...yediriyorum zincire...:)

hakikiteker
07 Şubat 2016, 20:59
Yamalube leş ötesi bir yağ. Onun yüzünden ani duruşlarda yolun ortasında yüksek viteste kalıyorum ve vites geçişleri dal kırma tadında oluyor. Shell ax-7 koyuyorum ikidir, motulu çok merak ediyorum ama shellden de çok memnunum.

E-TEKİN
07 Şubat 2016, 21:03
Tavsiye ettiğiniz yağı net te aradığımda sadece latin amerika ülkelerine ait siteler de sonuç buluyor, ayrıca farklı bir yağ markası kullanmanın garanti süreçine etkisi oluyor mu ? Bunu ilk kez duyuyorum lütfen cehaleti mi bağışlayın.
Bursa servisi yamaha start motorda bu yağdan var. Bursa daki yamaha servisi garanti suresince sadece yamalube yağlarını tavsiye ediyor aksi durumda garanti dışı olacağını bildiriyorlar. Yamalube nin bir çok çeşit yağı var. Genelde 10w40 semi sentetik yağ kullanıyorlar. Bu yağ orta seviye ve genelde ybr gibi hava soğutmalı eski teknoloji motorlar icin daha uygun dedi oradaki usta.
Yamalube 10w40 tam sentetik geçen yaz lt si 45 tl idi. Fransa üretimi bi rivayete göre de motul 7100 serisi ile ayni dolummus.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:01 ----------

Metehan handuro yamalube sana değil sana castrol power 1 10w50 tavsiye ediyorum

Erdost
07 Şubat 2016, 21:15
http://i.hizliresim.com/yLXLLL.jpg (http://hizliresim.com/yLXLLL)

Ben bu yağı kullanıyorum.Normalde Motul 5100 kullanıyorum ancak servisde istediğim 5100 tam sentetik yağı bulamadığım için Ipone 10w40 tam sentetik yağ aldım, ucuz verdiler 5 litre 130 tl.Kesinlikle vites geçişleri yumuşadı motor titreşimi ve sesi azaldı.Yani gayet memnunum.Bunların tam sentetik yarı sentetik olması çok farkettiriyor buna dikkat etmek lazım.

E-TEKİN
07 Şubat 2016, 21:22
http://i.hizliresim.com/yLXLLL.jpg (http://hizliresim.com/yLXLLL)

Ben bu yağı kullanıyorum.Normalde Motul 5100 kullanıyorum ancak servisde istediğim 5100 tam sentetik yağı bulamadığım için Ipone 10w40 tam sentetik yağ aldım, ucuz verdiler 5 litre 130 tl.Kesinlikle vites geçişleri yumuşadı motor titreşimi ve sesi azaldı.Yani gayet memnunum.Bunların tam sentetik yarı sentetik olması çok farkettiriyor buna dikkat etmek lazım.
Sizin aldığınız yağ da tam sentetik olmayabilir. Ipone tam sentetik ürünlerinde yüzde yüz tam sentetik yazıyor şuan tam sentetik 10w40 yağların lt si 45 tl den ucuz değil. Bence siz o yağı iyi araştırın muhtemelen yarı sentetik bir yağ o

F54
07 Şubat 2016, 21:26
http://www.madeniyag.net/Castrol-Power1-4T-10W-40-Motosiklet-Yagi-1-Lt,PR-134.html

aha al bunu bakma arkana :)

mete_han
07 Şubat 2016, 21:54
[/COLOR]Metehan handuro yamalube sana değil sana castrol power 1 10w50 tavsiye ediyorum


:cat:


http://i.hizliresim.com/yLXLLL.jpg (http://hizliresim.com/yLXLLL)

Ben bu yağı kullanıyorum.Normalde Motul 5100 kullanıyorum ancak servisde istediğim 5100 tam sentetik yağı bulamadığım için Ipone 10w40 tam sentetik yağ aldım, ucuz verdiler 5 litre 130 tl.Kesinlikle vites geçişleri yumuşadı motor titreşimi ve sesi azaldı.Yani gayet memnunum.Bunların tam sentetik yarı sentetik olması çok farkettiriyor buna dikkat etmek lazım.



aga inan bu yarı sentetik...sentetik...mineral olayını zaten asla çözemedim...eskiden Rotella 20/50 vardı otobüs kamyonlar sadece onu kullanıyordu...:P hangisi bizim kronik sorunumuza en faydalı bilemedim...şimdi Motulden memnunum farzedeliim..yaz geldiğinde Temmuz Ağustoda ben motorumla Uşak Ege turu yapıyorum...hiç durmadan 400 km Kütahya yapıyorum mesela...o zaman performansı ne olacak çok merak ediyorum...




http://www.madeniyag.net/Castrol-Power1-4T-10W-40-Motosiklet-Yagi-1-Lt,PR-134.html

aha al bunu bakma arkana :)

ganga bu yağıda ilk zamanlar kullandık ya ben motoruma 20 liralık yağ koymam :) valla ucuz diye huylanıyorum bi dalgası numarası yok mu bunun :P

enderbilgi
07 Şubat 2016, 22:01
10000 km yi aştıysanız full sentetik kullanın.5100 serisi motulun yarı sentetiğidir kullanılır.Bu tip motorlarda düzgün bir filtreleme ve soğutma sistemi olmadığı için yağlar çabuk özelliğini kaybeder.Bizim motorlarda madeni yağ azami 1000 km dayanır yarısentetikler 1500km full sentetik olanlar ise en fazla 2500 km dayanır.benim tavsiyem 1500 de bir yağını değiştirin motorun.full sentetik motul 7100 serisi iyidir. Kışın 10/40 yazın 10/50; 10/60; 15/50; 20/50; 300v serisinde 15/60 da kullanılabilir.

Sj's
07 Şubat 2016, 22:02
Metecim vites gecisleri tereyag gibi olsun dersen Speedol bi dusun derim. Kendim Motul'den Speedol'e gectim MT-07'de motor beni daha cok seviyor artik.

Motul'u getiren KMA getiriyor Speedol'u de. Dene bana sukredeceksin :) Hatta ben bayisi oldugum icin hem Motul hem Speedol'u uygun fiyatla ayarlayabilirim sana.

Motul 5100 yari sentetik bir yag, yani biraz daha uzun omurlu ama kis aylari icin motoru korumak istiyorsan aslen 7100(full sentetik) onerilse de 5100 de gayet guzel goturur seni. Ama vitesler tereyag diyorsan Speedol :)

Drayke
07 Şubat 2016, 22:23
Motul 5100 kullandim cok guzel bir yag,lakin 2000 km den sonra hafiften bir titresim hissettirdi. Ozelligini kaybettigindenmidir nedir.
Son bakimda valvolin aldim ve suan kullaniyorum. Cok memnunum vites gecisleri harika. http://i.hizliresim.com/qPrBpd.jpg (http://hizliresim.com/qPrBpd)

fazil
07 Şubat 2016, 22:23
10000 km yi aştıysanız full sentetik kullanın.5100 serisi motulun yarı sentetiğidir kullanılır.Bu tip motorlarda düzgün bir filtreleme ve soğutma sistemi olmadığı için yağlar çabuk özelliğini kaybeder.Bizim motorlarda madeni yağ azami 1000 km dayanır yarısentetikler 1500km full sentetik olanlar ise en fazla 2500 km dayanır.benim tavsiyem 1500 de bir yağını değiştirin motorun.full sentetik motul 7100 serisi iyidir. Kışın 10/40 yazın 10/50; 10/60; 15/50; 20/50; 300v serisinde 15/60 da kullanılabilir.

Kaynak var mi ya da kendiniz yaglari test mi ediyorsunuz, nasil anliyorsunuz yagin ne kadar dayandigini biraz anlatsaniz.

mete_han
07 Şubat 2016, 22:33
10000 km yi aştıysanız full sentetik kullanın.5100 serisi motulun yarı sentetiğidir kullanılır.Bu tip motorlarda düzgün bir filtreleme ve soğutma sistemi olmadığı için yağlar çabuk özelliğini kaybeder.Bizim motorlarda madeni yağ azami 1000 km dayanır yarısentetikler 1500km full sentetik olanlar ise en fazla 2500 km dayanır.benim tavsiyem 1500 de bir yağını değiştirin motorun.full sentetik motul 7100 serisi iyidir. Kışın 10/40 yazın 10/50; 10/60; 15/50; 20/50; 300v serisinde 15/60 da kullanılabilir.

baba sağol yav detaylar için...açık net herşeyi yazdın valla Allah razı olsun...o bahsettiğin full sentetik seriye baktım 45 lira civarında ama ben kıyarım aga paraya..sağolasın...


Metecim vites gecisleri tereyag gibi olsun dersen Speedol bi dusun derim. Kendim Motul'den Speedol'e gectim MT-07'de motor beni daha cok seviyor artik.

Motul'u getiren KMA getiriyor Speedol'u de. Dene bana sukredeceksin :) Hatta ben bayisi oldugum icin hem Motul hem Speedol'u uygun fiyatla ayarlayabilirim sana.

Motul 5100 yari sentetik bir yag, yani biraz daha uzun omurlu ama kis aylari icin motoru korumak istiyorsan aslen 7100(full sentetik) onerilse de 5100 de gayet guzel goturur seni. Ama vitesler tereyag diyorsan Speedol :)


gardaşş sağol Allah razı olsun kapını çalıcam yakın zamanda inşallah...özelden irtibata geçelim..ben söz dinlerim aga...tereyağ derken 1.vitesten 5 e tersten geçiyomuş ahahah :) ben oralarıda araştırdım MYS madeni yağların sitesine girdim falan :) en azından 7100 serisini uygun fiyata kapayım senden... :P ama bayiyim falan yazmasaydın hacı bu ayrıcalığı şimdi herkes yaşamasın...:P şaka bir yana başın ağrımasın millet özelnde bende isterem falan der o bağlamda ganga...:rendeer:

Allah razı olsun okuyandan yorum yazandan hepinizden...ben amelenin bir derdini tasasını dinlemişiniz o da yeter...

sedat_57
07 Şubat 2016, 22:42
PO dan 20-50 yağ al koy mete_han cbf 150 nin neyine motul iphone :P 4 litre elf 10-40 aldım 40 liraya yazında po 20-50 kullanıyorum 5 binde birde

değiştiriyorum fazla kasmaya gerenk yok sevgiler :rendeer:

mete_han
07 Şubat 2016, 22:46
Motul 5100 kullandim cok guzel bir yag,lakin 2000 km den sonra hafiften bir titresim hissettirdi. Ozelligini kaybettigindenmidir nedir.
Son bakimda valvolin aldim ve suan kullaniyorum. Cok memnunum vites gecisleri harika. http://i.hizliresim.com/qPrBpd.jpg (http://hizliresim.com/qPrBpd)


dostum ben 7100 serisinde karar kıldım diyebilirim...diğer satıcılarda bu yağ 50 ile 60 arası ama bu çarşıda hem yağ uygun fiyata hemde kargo ücretsiz diyor...


http://www.yagcarsisi.com/motul-7100-4t-10w-50-1-lt-3

bayılacam bu parayı aga motorumdan daha kıymetli değil...uzun süreli bakalım ne performans verecek...

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:44 ----------


PO dan 20-50 yağ al koy mete_han cbf 150 nin neyine motul iphone :P 4 litre elf 10-40 aldım 40 liraya yazında po 20-50 kullanıyorum 5 binde birde

değiştiriyorum fazla kasmaya gerenk yok sevgiler :rendeer:

öyle dime gardaşşş...:P hor görme motorumuzu...:king:


ya bi görecem performansı...senin 6 ay kullandığın 4 litrelik yağ fiyatına ben 2000 km para bağlayacam :)ama memnun kalırsam varya ölümüne Motulcuyum....

mephamd
07 Şubat 2016, 23:17
Motul 7100 kullandim Tenere de.
Resmen motora bir silindir daha ekledi. Yumuşacık oldu. Oh misss.
5100 de iyidir heralde.

mete_han
07 Şubat 2016, 23:34
Motul 7100 kullandim Tenere de.
Resmen motora bir silindir daha ekledi. Yumuşacık oldu. Oh misss.
5100 de iyidir heralde.

aldım gitti aga...düşün senin tenereyi uçurduysa bizim 10 beygiri huzura erdirir...

ferhatkars
08 Şubat 2016, 00:03
semi sentetik = yarı sentetik demekmiş... bilin diye yazdım... :P

mephamd
08 Şubat 2016, 00:05
Şunu da eklemek lazim.
7100 full sentetik. 5100 yari sentetik. Aslinda bizimki gibi tek silindir sanziman ve motor ortak yaglanan motorlara yari sentetik daha iyi oluyormus. Okudugum kaynaklar bunu söylüyor.
Bir dahaki sefere bi ihtimal ben 5100 de deneyebilirim. İyi gelmezse 7100 e geri donerim.
Muhtemelen 50bin km bende kalir bu motor. Zaten 6 ayda 11 bin km oldu

ferhatkars
08 Şubat 2016, 00:10
benim motur 4 silindir....
hava ve yağ sogutmalı...
yağ radyatörü de var...
hangi yağı goyim acaba... yada şöyle diyim... full mu yarı sentetik mi...
yoksa sentetiksiz mi :P :queen:

metinkilic
08 Şubat 2016, 00:13
Motul 7100 serisi tam sentetik bir yağdır. Üst sınıf ve genelde 4 silindirli motorlar için öneriliyor. Tek silindir için bence gereksiz olacaktır. En iyisi 5100 serisi yağ. Bazen her motorda har marka yağ çok verimli olmuyor. Birde kışın daha ince, yazın daha kalın bir yağ tercih edilmeli. Ben bir kez 7100 serisi kullandım ve motorun karakteri değişti, pek memnun kalmadım. 1000 km.yapıp tekrar 5100 serisine döndüm. İki yağ arasında da fiyat farkı var. karar sizin.

mete_han
08 Şubat 2016, 00:17
Şunu da eklemek lazim.
7100 full sentetik. 5100 yari sentetik. Aslinda bizimki gibi tek silindir sanziman ve motor ortak yaglanan motorlara yari sentetik daha iyi oluyormus. Okudugum kaynaklar bunu söylüyor.
Bir dahaki sefere bi ihtimal ben 5100 de deneyebilirim. İyi gelmezse 7100 e geri donerim.
Muhtemelen 50bin km bende kalir bu motor. Zaten 6 ayda 11 bin km oldu

bah şimdi benim kafayıda karıştırdın ama :P bu arada yağı kaça alıyosun nerden alıyosun sorabilirmiyim..bir link attım orayıd abugün gogılda bulmuştum 42 lira diyor 7100 serisine aslında diğer satıcılar 50 üzeri hepsi...

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:13 ----------


Motul 7100 serisi tam sentetik bir yağdır. Üst sınıf ve genelde 4 silindirli motorlar için öneriliyor. Tek silindir için bence gereksiz olacaktır. En iyisi 5100 serisi yağ. Bazen her motorda har marka yağ çok verimli olmuyor. Birde kışın daha ince, yazın daha kalın bir yağ tercih edilmeli. Ben bir kez 7100 serisi kullandım ve motorun karakteri değişti, pek memnun kalmadım. 1000 km.yapıp tekrar 5100 serisine döndüm. İki yağ arasında da fiyat farkı var. karar sizin.

eyvallah aga..benim 150 cc için herhalde ilac gibi olacak iki seride...

metinkilic
08 Şubat 2016, 00:19
benim motur 4 silindir....
hava ve yağ sogutmalı...
yağ radyatörü de var...
hangi yağı goyim acaba... yada şöyle diyim... full mu yarı sentetik mi...
yoksa sentetiksiz mi :P :queen:


Bandit için 5100 serisi tek yağdır. Yetkili servisde bu yağı kullanıyor ve öneriyor.

ferhatkars
08 Şubat 2016, 00:22
Motul 7100 serisi tam sentetik bir yağdır. Üst sınıf ve genelde 4 silindirli motorlar için öneriliyor. Tek silindir için bence gereksiz olacaktır. En iyisi 5100 serisi yağ. Bazen her motorda har marka yağ çok verimli olmuyor. Birde kışın daha ince, yazın daha kalın bir yağ tercih edilmeli. Ben bir kez 7100 serisi kullandım ve motorun karakteri değişti, pek memnun kalmadım. 1000 km.yapıp tekrar 5100 serisine döndüm. İki yağ arasında da fiyat farkı var. karar sizin.

gecen yaz agustosta power 1 15-50 kullamıştım... trizone teknolojisi yarı sentetikmiş...
kırmızı renkli bir yağ idi... 4 lt 65 tl ye mi ne almıştım... 2015 de dolum yapılmıştı....
şuan 4000 km ye yaklaştı... bu ay sonu değişeceğim yağı...
motor 76000 km de... 200-300 gr eksiltme yapmış sadece...
çok çok da memnunum yağdan...
vites geçişleri, sesi vs... gerçi ekzos sesinden motor sesini duymuyoz ki :pl:
neyse fuar da bakacağım artık hangi yağı alacağıma...

biyeybaraküs
08 Şubat 2016, 00:26
cbf 150 ye litresi 50 tl lik yağ :cherry: taş yağacak başımıza ,fiyatlara biraz baktım da bu motulun da götü kalkmış bu arada fiyatlara bayağı zammı geçirmişler

Ezio41
08 Şubat 2016, 00:27
Mete başkan İnsan bize bi danışır sorar aşk olsun . :) 15 bin km boyunca cbf'imi kullanırken sadece Motul ve ipone kullandım . Hangisi daha iyi dersen . Hiç düşünme git hemen bi Motul 5100'ü çakıver . Cbf'te 7100 kullanama gerek yok çünkü 1000 km'de ortalama 150 gram yağ eksiltiği için sık yağ değişmen gerekecek . O yüzden 7100'e gerek yok . 5100 kullan tereyağı gibi şanzımanın olacak :bounce: Özellikle 1'den 2'ye vitesi atarken , artık o TAK sesinden de kurtulacaksın . İpone'da güzel yağdır ama cbf'e yaramıyor sertleştiriyor şanzımanı.

Nikkfurie
08 Şubat 2016, 00:28
birader depriyaj ayarıyla felan bi uğraşsan.. yeni yağ ne koyarsan koy debriyajın düzgün ayırmıyorsa takır tukur eder vites..

mete_han
08 Şubat 2016, 00:36
cbf 150 ye litresi 50 tl lik yağ :cherry: taş yağacak başımıza ,fiyatlara biraz baktım da bu motulun da götü kalkmış bu arada fiyatlara bayağı zammı geçirmişler

aynen aga gözüm karardı valla...:P


Mete başkan İnsan bize bi danışır sorar aşk olsun . :) 15 bin km boyunca cbf'imi kullanırken sadece Motul ve ipone kullandım . Hangisi daha iyi dersen . Hiç düşünme git hemen bi Motul 5100'ü çakıver . Cbf'te 7100 kullanama gerek yok çünkü 1000 km'de ortalama 150 gram yağ eksiltiği için sık yağ değişmen gerekecek . O yüzden 7100'e gerek yok . 5100 kullan tereyağı gibi şanzımanın olacak :bounce: Özellikle 1'den 2'ye vitesi atarken , artık o TAK sesinden de kurtulacaksın . İpone'da güzel yağdır ama cbf'e yaramıyor sertleştiriyor şanzımanı.

aga valla dün senin motul mesajlarınıda okudum emin ol...:cat: bir detay var...5100 yaz kış mı kullandın...7100 1000 kmde 150 gr eksileceğine eminmisin...5100 de eksilme olmadımı...


birader depriyaj ayarıyla felan bi uğraşsan.. yeni yağ ne koyarsan koy debriyajın düzgün ayırmıyorsa takır tukur eder vites..


aga şu an sıkıntı yok uyduruk ENEOS yağ sayesinde...ama bir resmi yağım olmalı artık..servisin insiyatifine keyfimne bırakmıcam artık....

Ahmetcan45
08 Şubat 2016, 00:36
5100 de motulun standart yagı sende ıponun standart yagını kullanıyormussn bi dene bakalım sonuç ne olacak :) begenmez isen birdahakinde 7100 ü dene kış 10-40 - yaz 15.50 genel olarak böyle.

Ezio41
08 Şubat 2016, 00:51
aga valla dün senin motul mesajlarınıda okudum emin ol...:cat: bir detay var...5100 yaz kış mı kullandın...7100 1000 kmde 150 gr eksileceğine eminmisin...5100 de eksilme olmadımı...

7100'ü sadece yaz mevsiminde kullanmıştım . O da 15w 50 idi . Yağı değiştimde 50 gram kadar eksilme ya vardı ya yoktu . Full sentetik bir yağ olduğu için baya sağlam yağ 7100 . Diğer mevsimlerde 10w 40 5100 denedim hep . Onlarda da ortalama 100 gram kadar oluyordu eksilme . İpone'da ise 150 200 gramları buluyordu . Tabi bu değerler 1.000 km'de bir yapılan ölçümlerim . Cbf'te , 1000 - 1500 km'de bir sürekli yağ değişiyordum . Her ne kadar yağ yakmasa da yağ eksiltmesi , sende biliyorsun ki kronik bir hastalığı . Paran çoksa ben sürekli yağ değişecem sıkıntı olmaz dersen eğer , 7100 kullan . Yok biraz daha ekonomik olsun dersen eğer , o zaman 5100 kullanman daha mantıklı . Bu havalarda 10w 40 kullan . Yaz ayında denemek amaçlı 7100 15w 50 kullanırsın farkı o zaman anlarsın :)

mete_han
08 Şubat 2016, 00:53
sağolun beyler alakanız için...Motulcuyak ezelden...:P

mephamd
09 Şubat 2016, 12:45
bah şimdi benim kafayıda karıştırdın ama :P bu arada yağı kaça alıyosun nerden alıyosun sorabilirmiyim..bir link attım orayıd abugün gogılda bulmuştum 42 lira diyor 7100 serisine aslında diğer satıcılar 50 üzeri hepsi...

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:13 ----------



eyvallah aga..benim 150 cc için herhalde ilac gibi olacak iki seride...

Ben motomaxtan satın aldım.

Iron&Road
10 Şubat 2016, 17:34
Şu yağ mevzusu illet bir şey. Gittim motul aldım, ipone aldım hepsini denedim hala şu uyduruk otomobil yağı üzerine motosiklet etiketi çakan castrol kadar verim alamadım. Evet motul güzeldir iyidir hoştur ama bence o yağlar büyük motorlara gidiyor. Klasik mineral yağdan aldığım verimi hiçbirinden alamadım.

enderbilgi
10 Şubat 2016, 18:24
dediğim gibi bizim motorlarda düzgün bi soğutma ve filtreleme sisitemi olmadığı için motorun içinde giren toz ve nemi de tuttuğu için yağ değişim aralığını kısa tutup kaliteli yağ kullanarak motorlarımızın ömrünü uzun tutabiliriz.

Evet motulun bir çok yağ türünü kullandım.15/50 ve 20/50 hariç. önümüzdeki yaz bu iki visikoziteyi de deneyeceğim. Şuan 10/40 7100 full sentetik kullanıyorum dün değiştirdim.Mevsime göre visikoziteyi değiştirmek faydalı. zaten yağın deişmesi gerektiğini çubuktaki renginden ve vites geçişlerinin sıkıntılı olmaya başlamasından anlıyorsunuz.örnek verdiğim km ler kendi motorumdaki tecrübelerim.Otomobillerdeki gibi bir yağ değişimiyle 3000-5000 km yapmamız mümkün değil.

Hatta ben otomobil yetkili servislerinin 15000 km de yağ değişimi palavrasına da inanmıyorum. 15000 km boyunca motorun ve dolayısıyla yağın içinde biriken kurum ne olur bilemiyorum hayal edemiyorum.

motor yağının temizleyici (deterjan) özelliği olduğu için yılda birkez yağ değişim aralığınızı kısa tutarak (500-1000km gibi) motor içinde biriken kurumu temizletebilirsiniz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:07 ----------

ayrıca 3. sıfır cbf ini kullanan biri olarak bizlerin senden yağ önerisi almamız lazım gibi geliyor bana benim verdiğim bilgiler sizin tecrübeleriniz yanında devede kulak kalır bence

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:12 ----------


baba sağol yav detaylar için...açık net herşeyi yazdın valla Allah razı olsun...o bahsettiğin full sentetik seriye baktım 45 lira civarında ama ben kıyarım aga paraya..sağolasın...




gardaşş sağol Allah razı olsun kapını çalıcam yakın zamanda inşallah...özelden irtibata geçelim..ben söz dinlerim aga...tereyağ derken 1.vitesten 5 e tersten geçiyomuş ahahah :) ben oralarıda araştırdım MYS madeni yağların sitesine girdim falan :) en azından 7100 serisini uygun fiyata kapayım senden... :P ama bayiyim falan yazmasaydın hacı bu ayrıcalığı şimdi herkes yaşamasın...:P şaka bir yana başın ağrımasın millet özelnde bende isterem falan der o bağlamda ganga...:rendeer:

Allah razı olsun okuyandan yorum yazandan hepinizden...ben amelenin bir derdini tasasını dinlemişiniz o da yeter...

dediğim gibi bizim motorlarda düzgün bi soğutma ve filtreleme sisitemi olmadığı için motorun içinde giren toz ve nemi de tuttuğu için yağ değişim aralığını kısa tutup kaliteli yağ kullanarak motorlarımızın ömrünü uzun tutabiliriz.

Evet motulun bir çok yağ türünü kullandım.15/50 ve 20/50 hariç. önümüzdeki yaz bu iki visikoziteyi de deneyeceğim. Şuan 10/40 7100 full sentetik kullanıyorum dün değiştirdim.Mevsime göre visikoziteyi değiştirmek faydalı. zaten yağın deişmesi gerektiğini çubuktaki renginden ve vites geçişlerinin sıkıntılı olmaya başlamasından anlıyorsunuz.örnek verdiğim km ler kendi motorumdaki tecrübelerim.Otomobillerdeki gibi bir yağ değişimiyle 3000-5000 km yapmamız mümkün değil.

Hatta ben otomobil yetkili servislerinin 15000 km de yağ değişimi palavrasına da inanmıyorum. 15000 km boyunca motorun ve dolayısıyla yağın içinde biriken kurum ne olur bilemiyorum hayal edemiyorum.

motor yağının temizleyici (deterjan) özelliği olduğu için yılda birkez yağ değişim aralığınızı kısa tutarak (500-1000km gibi) motor içinde biriken kurumu temizletebilirsiniz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:07 ----------

ayrıca 3. sıfır cbf ini kullanan biri olarak bizlerin senden yağ önerisi almamız lazım gibi geliyor bana benim verdiğim bilgiler sizin tecrübeleriniz yanında devede kulak kalır bence

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:19 ----------


Kaynak var mi ya da kendiniz yaglari test mi ediyorsunuz, nasil anliyorsunuz yagin ne kadar dayandigini biraz anlatsaniz.

Evet motulun bir çok yağ türünü kullandım.15/50 ve 20/50 hariç. önümüzdeki yaz bu iki visikoziteyi de deneyeceğim. Şuan 10/40 7100 full sentetik kullanıyorum dün değiştirdim.Mevsime göre visikoziteyi değiştirmek faydalı. zaten yağın deiğişmesi gerektiğini çubuktaki renginden ve vites geçişlerinin sıkıntılı olmaya başlamasından anlıyorsunuz.örnek verdiğim km ler kendi motorumdaki tecrübelerim

kurubuz
10 Şubat 2016, 18:32
Bu başlığa yazan herkese sesleniyorum. Sizin yağ sorununuz psikolojik. Şimdiye kadar sahip olduğum motorların hiçbirine servisin ne marka yağ konduğunu bilmedim, sormadım bile. Hiçbir sıkıntı da yaşamadım. Sadece bir kere 10-30 dan 10-40 a geçtim o da çok sıcaklarda ince geldiği için. Siz yağdan yağa geçiyorsunuz, derdiniz bitmiyor. Koyverin gitsin :mrgreen:

enderbilgi
10 Şubat 2016, 22:34
Cbf 1000 gibi bi motoru yağ denemek için kimse kullanmaz kullanamaz.Birde büyük motorlar basit değil ses dinleyerek derdini anlayasın.bloğun üzerinde su gömleği var ses dağılır.Bi de dedim ya basit makina değil bir sürü subap var egzantriği ayrı devirdaimi ayrı.Bilgisayara bağlayıp çeşitli yazılımlar ile piston sübap ve krank ısıları takip edilmeli.

Sözün özü küçük motorda eğer hissedebiliyorsanız yakıt kalitesini de yağ kalitesini de anlayabilirsiniz.Büyük motor da yağ koymak bile masraf.

Örnek verdiğim yağların litresi 40 lira her denemede en az 4 litrenin çöpe gitme durumu var. 1000 lik makina kullananlardan kaçı 1000 kilometre sonra çöpe dökmek zorunda kalabileceği yağları deneyebilir?

Öyle bir makinayı riske sokmaya 200 lirayı da çöpe dökmeye değer mi?

Bir de büyük motorları sınırlarını zorlayarak kullanmak çok zor o sırada ne olduğunu hissetmek imkansız.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:31 ----------

Başlığın Troll olduğunu algılayamamıştım kusura bakmayın kafanızı şişirdim boş yere

mete_han
06 Mart 2016, 23:34
sevgili argadaşlar değerli fikir ve paylaşımlarınız için sağolun varolun...nihayet Cumartesi günü 8000 bakıma girebildim...6000 de koyulan IPONE 10.40 rezilliğinden sonra geçici olarak 7000 de servisin ENEOS marka yağ ile idare ettim...ve size birşey söyleyeyim o yağında ömrü bence 1000 km dir..bunu hissettim...8050 olunca hem ana bakım hem yağ değişiminde kendi yağımı götürdüm ve 100 km yaptım yaklaşık hemen tecrübelerimi yazayım...

bizim kıçıkırık cbf harbiden şahlandı...hissedilir derecede (yok derler inanmayın az bile olsa gidona vuran) titreşimi kalmadı diyebilirim...yani motorun uğultusu azaldı...enteresan bir şekilde kendini iyi topluyor bugün Acıbademe gittim geldim özellikle performansı değişti makinanın...vites geçişleride kaymak gibi oldu...bunu bakalım ne kadar sürdürecek mesele bu...2000 km aynı kalitede olsun başka bişey istemiyorum...şanzıman çok rahatladı ben ki 15 Ocak 2007 dne beri cbf 150 üzerindeyim...bunu rahatlıkla söyleyebilirim...


10 beygirlik motorda yağın ne önemi var diyenlere selam olsun...benim tek derdim viteslerim yumuşak olsun...


ve eğer bana biraz inancınız güveniniz varsa makinanıza IPONE 10.4 yazan 10/40 yağı asla koydurmayın...daha da bişey demiyorum...tam bir şanzıman ve vites dişli düşmanı yağdır...ha gittim silindir sekmanlarımı aşınma testimi yaptırdım...hayır..bilimsel değil kişisel kanaatim...yahu kışın karda vitesi boşa alamadım argadaşlar daha ne diyebilirim...vitesler tak tuk makinamın ..mına koydu resmen yağ...ne koyarsanız koyun ama IPONE bu yağ asla...kış performansı yerlerde...


http://www.pitrider.fr/boutique/images_produits/ipone-104-z.jpg




.



.

redmap
07 Mart 2016, 13:36
Kawasaki z250 sl motul 5000 4t 10w40 kullanıyorum vites geçişleri kemiksiz hissettirmiyor.

seta34
07 Mart 2016, 16:10
Ipone zincir yaglamayi sevdirdi bana :p 1 damla sicrama yapmaz mi ya :)

Erdost
07 Mart 2016, 16:21
Bende Motul kullanıyorum en son bakımda IPONE 10w40 tam sentetik koydum gayet memnunum vites geçişleri çok yumuşak.Bir sıkıntı yaratmadı ki Bunlar kendilerini kanıtlamış markalar.Belki koyduğunuz yağ sizin motora uygun değil, yada size Ipone kutusunda başka birşey verdiler.