PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Uzun boylular için en uygun 1100 cc chopper hangisidir?



Sinaver
21 Ocak 2016, 23:46
Merhaba arkadaşlar,
Forumu biraz inceledim ama net olarak bilgi edinemedim. Lafı uzatmayayım, boyum 1.95cm ve 1100 cc bir chopper alıp bobber yapmak istiyorum. Altımda sırıtmayacak en cüsseli chopper hangisidir? Şimdiden verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim...

hasmet
22 Ocak 2016, 00:25
Uzun süredir araştırmadim, ancak Honda'nın Sabre isminde 1100cc çok yakışıklı ve sağlam bir Cruiser'i vardı. 1.86 boyuma gayet iyi oturmuştu. Şimdi üretilmiyor sanırım. Ancak ikinci elleri uygundur, Honda olduğu için de ömürlüktür.

MotorKafa
22 Ocak 2016, 01:06
Sanırım virago 1100. Bobber yapmak için de ideal bir motor.
Yalnız en yenisi 2001 model olması lazım.

DKN
22 Ocak 2016, 01:17
dragstar 1100 alabilirsin. arkaya 330 lastik yüksek gidon.. yollar senin

Sinaver
23 Ocak 2016, 00:05
çok sağolun arkadaşlar. genelde tavsiye dragstar 1100 doğrultusunda. teknik özelliklere baktığımda ,dragstar spirit, modeli deposu en büyük olanı ama türkiyedeki ilanlarda spirit göremedim.

HAZZILHAR
23 Ocak 2016, 02:05
Uzun süredir araştırmadim, ancak Honda'nın Sabre isminde 1100cc çok yakışıklı ve sağlam bir Cruiser'i vardı. 1.86 boyuma gayet iyi oturmuştu. Şimdi üretilmiyor sanırım. Ancak ikinci elleri uygundur, Honda olduğu için de ömürlüktür.

Sabre Türkiye için üretilmeyen bir model maalesef.


çok sağolun arkadaşlar. genelde tavsiye dragstar 1100 doğrultusunda. teknik özelliklere baktığımda ,dragstar spirit, modeli deposu en büyük olanı ama türkiyedeki ilanlarda spirit göremedim.

Sorularını özelden yanıtladım. Ancak ilgilenen olursa diye burada da paylaşayım:



Merhaba,
tecrübelerinden dolayı tavsiyeni almak istedim. 1000 cc üzeri bir chopper alıp bobber yapacağım. sorunum boyumun 195 cm olması. altımda sırıtmayacak en cüsseli motor hangisidir acaba? şimdiden teşekkür ederim. kazasız belasız...

Selamlar; yani 1000+ cc olup da 1.95'lik birisinin altında sırıtacak bir cruiser yoktur. O tamamen senin kendini dışarıdan nasıl gördüğün ile alakalı. Benim kardeşim 1.91. GV250 sürüyordu bir ara. Şu anda sadece otomobil kullanıyor.

Bütçe durumlarını bilmediğimden söylüyorum bu tarz makinelerde en iri olanlar tercih edilecekse tek bir durak var; o da Amerikanlar. Amerikanlar deyince bütçenin 100.000 TL civarında olmadığını da düşünerek Indian ve Victory gibi seçenekleri eliyoruz. Kaldı ki o motosikletler zaten şaheser gibi, üzerinde oynamaya gerek yok. Harley-Davidson seçeneği elimizde kalan tek Amerikan o halde.

Ben sadece motosiklete ayrılacak bütçenin 20-25.000 TL aralığında olduğunu farz ederek yorum yaparsam daha doğru olacak sanırım:

Harley-Davidson Sportster XL1200C bu fiyat aralığında bulabileceğin bir motosiklet. Benzer şekilde 5-6 yıllık XR1200'leri de bir incelemende fayda var ancak onların şasi bobber için ne kadar müsaittir, orası tartışılır. Üstelik bu iki motosiklet senin istediğin iri görüntüyü sağlayabilir mi bilemem. Spor modeller olduğundan kısa aks mesafeli ve çok geniş olmayan motosikletlerdir.

Japonlara gelirsek;

Honda'da bu motor hacminde bobber modifikasyonuna en uygun 2 model VTX1300 ve VT1100 Shadow'dur. Yalnız benim farazi olarak belirlediğim bu fiyat aralığında VTX1300 bulmak oldukça zor. VT1100'ler ise 15-16.000 bandında ama neredeyse 18-20 yıllık makinelere denk gelirsin.

Yamaha idealdir bu tarz modifikasyonlar için. Çok sorun yaratmaz. XVS1100 Dragstar çok iri olmamakla beraber güzel cevap verebilir bobber işine. Ancak Wild Star 1600'den daha güzel sonuçlar alırsın şasi sayesinde. Bir de Royal Star var ama klasik olarak kullanılması bence daha makbul.

20 yıl ve civarı yaşlarda bir motosiklet tercih edilecekse benim diğer önerim Kawasaki VN1500, VN1600 olacaktır. Bu aletler hem muadillerine göre fazlaca iri, hem de sürüş zevki açısından birkaç adım öndedir.

Ancak bu iş için biçilmiş kaftan Suzuki VL1400 veya VL1500 Intruder'dır. Kim ne derse desin. Yaşına rağmen de en az sorun çıkması muhtemel motosikletler bunlardır.Özellikle de VL1400 ama kısa aks aralığından dolayı sana küçük görünebilir.

Bir de alışılmışın dışına çıkmak gerekirse Bavyeralıyı da bir görmek gerek. BMW R1200C. Temizini denk getirirsen mükemmel bir motosiklettir. Mutlaka bir değerlendirmelisin diye düşünüyorum.

Bundan sonrası sana kalıyor. Bunlardan denk getirebildiklerini deneyip karar vermen lazım. E tabii bir de maddi konular var. Aslında bobber dediğin motor için en ideali 600-1000 cc arası olanlardır. Bu konuda da Kawasaki VN800, Suzuki C800 veya VL800 Volusia gibi motosikletler en çok tercih edilenlerdir genelde.

Şimdiden hayırlı olsun kardeşim.




Çok sağolasın gerçekten çok yardımcı oldun kardeşim. En son hayabusa kullandım chopper hiç düşünmemiştim ama yaş geçtikçe zevklerde değişiyor sanırım :) 2009 da kısa süreliğine vn1500 kullanmıştım (yaklaşık 1 ay)bobber için hantal olabilir ve temizini bulmak çok zor olur diye düşünüyorum. Sanırım Dragstar 1100 de karar kılacağım. Yalnız bir sorum daha olacak www.motorbike.be diye bir site var ordan motorların teknik özelliklerini görebiliyorun, ordan baktığımda 'dragstar spirit' ebat ve depo kapasitesi en yüksek olanı. türkiyedeki ilanlarda yazmıyor spirit. Sanırım bunu depo hacmine göre öğreneceğim? Custom yapan bir ustayla konuştum ayrıca (izmir ödemişte mustafa karakulak), çok oynarsak motorla vize ye girdiğinde sıkıntı yaşarsın dedi. o yüzden sonuç olarak fabrika çıkışı en büyük motoru almak istiyorum.

Dragstar 1100 içlerinde makul seçimlerden biri. Benim de eskiden kullandığım ve kaza sonrası pert olan motorum. Her türlü moda gelir ancak akü ve marş problemlerini çıkarmaması için alır almaz o kısımları elektrikten iyi anlayan bir ustaya elden geçirt. Kaliteli kablo tesisatı çekilsin mümkünse. O dediğin siteye ben girmedim hiç. Genelde aklıma takılan bir şey olduğunda http://www.motorcyclespecs.co.za/ gibi bir nimete başvururum. Dragstar spirit ilk defa duydum. Varsa da bilmiyorum. Shadow spirit olmasın o ? 1100'ün bir spor modeli var bir de klasik. Spor modeli capozzz nickli arkadaşta var, ona danışabilirsin. Ben klasiğini kullanmıştım. Dragstar spirit ya bizim ülkede satılan ismi değil ya da bir karışıklık var. Misal USA'de Dragstar yerine V-Star adıyla çıkar bu motorlar. Aynı şekilde şu anki motorum Intruder da Boulevard adıyla üretilir. Ülkelere göre değişebilir isimler. Şaside, boyada ve ekstra ışıklandırma konusunda coşulmazsa da muayenede sıkıntı çıkmaz.

Hayırlı olsun şimdiden.