PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 [92] 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121

espresso
15 Haziran 2017, 18:49
Benim xmax kardeşimin işyerinin kapalı otoparkında, binanın iki kat altında en alt katta yanındaki diğer 4-5 motorla birlikte duruyor. Diğer motorlar kullanılıyor ama benimki henüz ehliyetim yeni olduğu için pek fazla kullanılmıyor. Orayı evi bellemiş bir sokak kedisi de var, binadakiler yemek veriyor, yanından geçerken seviyoruz falan. O çıkıp zarar vermesin diye bir top en kalınından çöp torması aldık, motorların selelerinde sarılı duruyor. Hatta bu fikir güzelmiş dedim, motoru trafikte kullanmaya başlayıp da evime getirdiğimde de sele altı bagajda bit op çöp torbası taşımayı düşünüyorum. Her işe yarar. Hem seleye örtü olur, hem aniden yağmura yakalanınca da kafa geçecek kadarını değil üzerime geçirince idare edecek kadar bir yağmurluk olur.

svastika94
15 Haziran 2017, 19:27
Dün gittim servise, direksiyonda bir sıkıntı yok dedi, ama hala aynı, büyük ihtimalle dediğiniz gibi lastikte var sıkıntı.

MODALI
15 Haziran 2017, 21:24
HERKESE İYİ AKŞAMLAR .BENİM 2015 XMAX 4650 KM DE . 4000 BAKIMINI EYLÜLDE MALTEPE TUNA'DA YAPTIRMIŞTIM.KIŞIN MOTORA BİNMEDİĞİM İÇİN HALİYLE ANCAK 500 -600 KM FALAN YAPTIM. O DA 2-3 HAFTADA BİR TEKERLEKLER DÖNSÜN DİYE KURU HAVALARDA ÇIKIP 10-15 KM DOLAŞMAKTAN İBARET.EŞİMLE BAYRAMDA 10 GÜN YUNANİSTAN TURUNA ÇIKICAZ. YAĞ DEĞİŞTİRMELİ MİYİM YOKSA GEREK YOK MU? ESKİDEN YAĞIN ÖMRÜ 6 AYDI FAKAT ŞİMDİ ÖYLE DEĞİL SANIRIM.BAZI ARKADAŞLAR DEĞİŞTİR DİYOR. BAZILARI GEREK YOK DİYOR. BANA YARDIMCI OLURSANIZ ÇOK SEVİNİRİM.
TEKERİNİZ DÜZ BASSIN..

burakcankose
16 Haziran 2017, 09:07
Diz koruma orjinal kendi eski motorumdan söktüğüm var isterseniz. Yada orjinalinden kalıp alınmış sıfır üründe var isterseniz konuşabiliriz.

ataece
16 Haziran 2017, 10:06
Herkese Merhaba!

Honda pcx scooterımdan bu sene sonunda Yamaha Xmax 250ye geçmeyi düşünüyorum... Yalnız aklıma takılan önemli bir nokta var. Yaklaşık 16-17 bin lira bütçe ile sıfır Yamaha Xmax mi tercih etmeliyim yoksa o fiyata 3-5bin kilometrede Honda Forza 300 mü? İki motor arasında önemli bir fark var mı? Ayrıca yamaha 20 beygirlik motoru ile 150 Km/h son hız yaparken Forza'nın son hızı videolarda 145i geçemiyor? Sizce bunun nedeni nedir? Forza ve Xmax arasındaki tekerlek çapı farkı olabilir mi yoksa xmax'in dijital ekranının bir yanıltıcı bilgisi mi?

Son olarak, Bu sene sonunda (2018 başı) yamaha bayisine gittiğimde ellerinde 250'lik Xmax bulma şansım nedir? Malum bu motor euro 4 normlarına uymadığı için bu versiyonun üretiminin durduğunun ve bayilerin sadece 300'lükleri satacağı konuşuluyor. Bu bilgi doğru mudur?

Herkese iyi günler...

okanius
16 Haziran 2017, 10:47
Arkadaşlar Merhaba Nisan ayında ironmax alarak aranıza katılmıştım . Cihaz guzel ama 20,000 tl gıbi bir masrafının olduğunu düşününce o kadar da güzel degil daha rüzgarlık topcase almadım . şimdi ikinci el topcase ve demiri buldum 1000 tl ona verecem dizlik, rüzgarlık için 600 tl istiyorlar ikinci eli yok malesef . 3000 km de bir bakım felan bence fazla masraflı kaskı montu kilidi ne yalan diyim yordu beni .

Şimdi benim motoru dışarıda tutuyorum. Sağolsun kediler seleye çıkıp tepiniyorlar .:):) Branda ile uğraşmak istemiyorum . Sele kılıfı bakıyorum . İronmax için uyumlu aldığınız kullandığınız bir sele kılıfı var mı ?

N11 yada gitti gidiyor linki varsa paylaşırsanız sevinirim .

FEYİZOĞLU ndan almıştım geçen ay. kargo dahil 41 TL. çok memnunum. silverwing 600 için xl aldım. tavsiye ederim.

aLoneman
16 Haziran 2017, 11:34
HERKESE İYİ AKŞAMLAR .BENİM 2015 XMAX 4650 KM DE . 4000 BAKIMINI EYLÜLDE MALTEPE TUNA'DA YAPTIRMIŞTIM.KIŞIN MOTORA BİNMEDİĞİM İÇİN HALİYLE ANCAK 500 -600 KM FALAN YAPTIM. O DA 2-3 HAFTADA BİR TEKERLEKLER DÖNSÜN DİYE KURU HAVALARDA ÇIKIP 10-15 KM DOLAŞMAKTAN İBARET.EŞİMLE BAYRAMDA 10 GÜN YUNANİSTAN TURUNA ÇIKICAZ. YAĞ DEĞİŞTİRMELİ MİYİM YOKSA GEREK YOK MU? ESKİDEN YAĞIN ÖMRÜ 6 AYDI FAKAT ŞİMDİ ÖYLE DEĞİL SANIRIM.BAZI ARKADAŞLAR DEĞİŞTİR DİYOR. BAZILARI GEREK YOK DİYOR. BANA YARDIMCI OLURSANIZ ÇOK SEVİNİRİM.
TEKERİNİZ DÜZ BASSIN..

Sonuçta uzun yola çıkıyorsun. Motorun yeni olabilir ama bakımlı olarak yola çıkmak daha akılcı bence. Bizim 250'likler de yağ filtresi yok. Bakım aralıkları da o yüzden kısa. 8 ay motor da durmuş yağdan bahsediyoruz burada. Ben olsam değiştirirdim.


Herkese Merhaba!

Honda pcx scooterımdan bu sene sonunda Yamaha Xmax 250ye geçmeyi düşünüyorum... Yalnız aklıma takılan önemli bir nokta var. Yaklaşık 16-17 bin lira bütçe ile sıfır Yamaha Xmax mi tercih etmeliyim yoksa o fiyata 3-5bin kilometrede Honda Forza 300 mü? İki motor arasında önemli bir fark var mı? Ayrıca yamaha 20 beygirlik motoru ile 150 Km/h son hız yaparken Forza'nın son hızı videolarda 145i geçemiyor? Sizce bunun nedeni nedir? Forza ve Xmax arasındaki tekerlek çapı farkı olabilir mi yoksa xmax'in dijital ekranının bir yanıltıcı bilgisi mi?

Son olarak, Bu sene sonunda (2018 başı) yamaha bayisine gittiğimde ellerinde 250'lik Xmax bulma şansım nedir? Malum bu motor euro 4 normlarına uymadığı için bu versiyonun üretiminin durduğunun ve bayilerin sadece 300'lükleri satacağı konuşuluyor. Bu bilgi doğru mudur?

Herkese iyi günler...

Şu açıdan bakalım. 250'lik en çok satan motorlardan birisi. Neden bu musluğu kapatıp 300 cc'de daha pahalı bir motoru kullanıcılara zorunlu hale getirsin ki? Hem de daha pahalı fiyat ve vergi diliminde.

Bazı 300'lük videolarının altında da söyledim. 300'lüğün aynı kasası endonezya'da 250 cc olarak çıkıyor. Bkz: xmax 250 (http://www.yamaha-motor.co.id/product/xmax) 2018'den itibaren bu motoru euro4 uyumlu olarak ülkemize getireceklerdir. Bu kadar çok satan bir motoru euro4 uyumlu hale getirmeyip satışını kaldırmak akla ziyan bir hareket olur kanımca.

otchill
16 Haziran 2017, 13:18
Arkadaşlar Merhaba Nisan ayında ironmax alarak aranıza katılmıştım . Cihaz guzel ama 20,000 tl gıbi bir masrafının olduğunu düşününce o kadar da güzel degil daha rüzgarlık topcase almadım . şimdi ikinci el topcase ve demiri buldum 1000 tl ona verecem dizlik, rüzgarlık için 600 tl istiyorlar ikinci eli yok malesef . 3000 km de bir bakım felan bence fazla masraflı kaskı montu kilidi ne yalan diyim yordu beni .

Şimdi benim motoru dışarıda tutuyorum. Sağolsun kediler seleye çıkıp tepiniyorlar .:):) Branda ile uğraşmak istemiyorum . Sele kılıfı bakıyorum . İronmax için uyumlu aldığınız kullandığınız bir sele kılıfı var mı ?

N11 yada gitti gidiyor linki varsa paylaşırsanız sevinirim .


Xmax 250 için almıştım, bayağı memnun kaldım, fiyatı kargoyla 35 tl idi sanırım...


http://urun.n11.com/branda-ve-sele-ortusu/tum-scooter-modellere-uyumlu-sele-brandasi-P37493433

mbcengiz
16 Haziran 2017, 14:49
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:48 ----------


Bir de servise götürüp sor bakalım hocam. Binip baksınlar bakalım ne diyecekler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:12 ----------

Baştan söyleyeyim yavaş dövün beni :d aranızdan çıkıp: sen basmıyorsun benzeri sözler gelecektir biliyorum. Ben alışığım bu laflara da fazla abartmayın ama :d

Motoru Bursa trafiğin de kullanıyorum. Malum yakıt olayı trafik durumuna göre farklılık gösteriyor. İstanbul'da olsam bu değeri çok zor görürüm.

Bir depo benzin ile 363 km giderek kendi rekorumu kırdım. Ortalama hızım: 41 km/s olarak gösteriyordu. Ben motoru 80 ila 100 km/s hızlarda sürüyorum. Buna da rekor kıracağım diye başlamamıştım onu da belirteyim.

100 km 2.7 ve 2.8 arası yaktım. Zaten görüntü de en son 2.7 kalmış. Aslında daha da giderdim. Çünkü 2. foto da yedek depoya düşünce 11 km gitmişim. Yedek depo da 2.5 Litre benzin var. Ben 100 km' de 2.7 yakıyorsam. Bu benzinle de yuvarlak hesap 60-65 km giderdim.
Yani 363+60=423 km yapardı. Herhalde, galiba, sanırsam :d Ama tadında bırakayım dedim olayı. Yolda neyim kalırdım filan dedim.

TOPLAM KM:

https://68.media.tumblr.com/ab02720cb09ced0df7008f0bd5b71935/tumblr_orjo2vFn8o1wrlyogo1_1280.jpg

YEDEK DEPO:
https://68.media.tumblr.com/07413c7eebd7bd6c1ca8dcc1eb7395d9/tumblr_orjo4d1Aqm1wrlyogo1_1280.jpg

ORTALAMA HIZ:
https://68.media.tumblr.com/a6ad34f576ac6735d2d5e268e08710ca/tumblr_orjo5jHllv1wrlyogo1_1280.jpg

2.7 nasil oluyor benim gordugum tum 250 xmax lar 3.5 lerin 4 lerin altina dusmezken. cakmaktaslarin arabasi gibi ayakla mi ittirdiniz?

aLoneman
16 Haziran 2017, 15:05
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:48 ----------



2.7 nasil oluyor benim gordugum tum 250 xmax lar 3.5 lerin 4 lerin altina dusmezken. cakmaktaslarin arabasi gibi ayakla mi ittirdiniz?

:D benim servisçi arkadaş da; abi sen elle mi itiyorsun bu motoru demişti:d asdjsd Yakıtta en önemli faktör trafik. Mesajımın başında da söyledim bunu. Bursa trafiği ve ana güzargah yollarında yaktığım yakıt bu. Trafik olsun olmasın 3.0 takılıyor benim motor. Bir de ben hız meraklısı biri değilim. Zaten bu motorda hız motoru değil. Ben yolun ve manzaranın keyfini çıkararak sürenlerdenim. 3.1'in üstüne çıktığımı çok nadir gördüm. Genelde ortalamam 3.0 oluyor.

Eğer sürüşümü merak edenler olursa Kutup Öküzü (https://www.youtube.com/channel/UCILmvQWFy-MGts_CJ5Intcg/videos) kanalımdaki videoları izleyebilir.

onder87
16 Haziran 2017, 23:47
Arkadaşlar merhaba,,, xmax 250 irondan motor tarafında 15 30km arasındaki çok kısık gazla kendini belli eden bir ses var, tıktık diyen,motor durdukça oda pervane gibi duruyor, hızla beraber artıyor.. Hız çok artıca tabi o da çok hızlandığı için artık duymuyorsunuz, varyatör olduğunu sanıyorum, ama bu hata değilmidir, 10.000 olmadan müdahale edemeyiz diyor servis, motor daha 2000de , o km gelene kadar hem çekecem, hem garanti bitecek.)) yapısı böyle diyip geçiştiriyor servis, yapısı bozuksa o malzemeyi normal yapıda garantili bir motor olduğundan olduğu gibi değiştirmeli değillermidir???

Haftaya gidip iyice dalaşmadan önce fikirlerinizi bekliyorum acilll

acemi60
17 Haziran 2017, 02:05
Arkadaşlar merhaba,,, xmax 250 irondan motor tarafında 15 30km arasındaki çok kısık gazla kendini belli eden bir ses var, tıktık diyen,motor durdukça oda pervane gibi duruyor, hızla beraber artıyor.. Hız çok artıca tabi o da çok hızlandığı için artık duymuyorsunuz, varyatör olduğunu sanıyorum, ama bu hata değilmidir, 10.000 olmadan müdahale edemeyiz diyor servis, motor daha 2000de , o km gelene kadar hem çekecem, hem garanti bitecek.)) yapısı böyle diyip geçiştiriyor servis, yapısı bozuksa o malzemeyi normal yapıda garantili bir motor olduğundan olduğu gibi değiştirmeli değillermidir???

Haftaya gidip iyice dalaşmadan önce fikirlerinizi bekliyorum acilll

Gazı kolunu kuyumcu ayarıyla değil, biraz sert açmayı dene. Bak bakalım aynı sesler olacak mı?

127
17 Haziran 2017, 03:25
Arkadaşlar merhaba. Duke 200 den Xmax e geçmeyi planlıyorum. Yaklaşık 19 bin gibi bir bütçem olacak sadece motor için. Şimdi sormak istediğim ironmax sıfıra para arttırmaya değer mi yoksa normal 250 yeter mi? Bir de 2016 ile 2017 250 abs arasında ne farklar var?

Bir de bakımını merak ediyorum. Biz de her 5k da yağ yağ filtresi ve hava filtresi değişiyor. Xmax sanırım 3k da bir ama bu 3k da neler değişiyor? Bakım önemli ben yılda en kötü 15k km yapar im bu bakımlar ne kadar tutar tahmini?

ataece
17 Haziran 2017, 14:06
Sonuçta uzun yola çıkıyorsun. Motorun yeni olabilir ama bakımlı olarak yola çıkmak daha akılcı bence. Bizim 250'likler de yağ filtresi yok. Bakım aralıkları da o yüzden kısa. 8 ay motor da durmuş yağdan bahsediyoruz burada. Ben olsam değiştirirdim.



Şu açıdan bakalım. 250'lik en çok satan motorlardan birisi. Neden bu musluğu kapatıp 300 cc'de daha pahalı bir motoru kullanıcılara zorunlu hale getirsin ki? Hem de daha pahalı fiyat ve vergi diliminde.

Bazı 300'lük videolarının altında da söyledim. 300'lüğün aynı kasası endonezya'da 250 cc olarak çıkıyor. Bkz: xmax 250 (http://www.yamaha-motor.co.id/product/xmax) 2018'den itibaren bu motoru euro4 uyumlu olarak ülkemize getireceklerdir. Bu kadar çok satan bir motoru euro4 uyumlu hale getirmeyip satışını kaldırmak akla ziyan bir hareket olur kanımca.

Hocam umarım böyle bir şey olur ama pek umudum yok :( Aklıma takılan, bayiler elde kalanları mı satıyor şimdilik ve bir süre sonra bunlar tükenince bu kasaları tekrar bulamayacak mıyız? O konuda tam bir bilgi yok. Yoksa r25 gibi malezya,endonezya.tr pazarı için bu kasa gelmeye devam edecek mi?...

Bir de pazar açışından,ülke olarak AB pazarında olduğumuz için ve galiba AB ülkelerinde yeni çıkan yasayla 300cc altı motorlar otobana çıkamadığı için bu tarz motorların hepsi 300 cc olarak gelmeye başladı. Bir yerde böyle okumuştum. Bizde böyle bir kural yok ama sağolsun yamaha da bizi AB ülesi olarak görüyor :D

acemi60
18 Haziran 2017, 17:26
Resimdeki XCITY 250 egzost kapağını boyatmak mı, yoksa karbon görünümlü folyo ile kaplatmak mı daha iyi olur. Bir yere sordum. "Folyo sıcaktan deforme olabilir" dedi. Kararsız kaldım. Boyatma durumunda mat siyah daha iyi olur gibi geliyor. Fikir veren olursa sevinirim.
https://i.hizliresim.com/29kD3L.jpg

YERUÇAĞI
18 Haziran 2017, 17:39
Resimdeki XCITY 250 egzost kapağını boyatmak mı, yoksa karbon görünümlü folyo ile kaplatmak mı daha iyi olur. Bir yere sordum. "Folyo sıcaktan deforme olabilir" dedi. Kararsız kaldım. Boyatma durumunda mat siyah daha iyi olur gibi geliyor. Fikir veren olursa sevinirim.
https://i.hizliresim.com/29kD3L.jpg
folyo ile kaplamaya kalkma sakın,ben xmax de karbon folyo ile denemiştim,sıcaklıktan ötürü büzülmüştü ve bazı yerlerden kalkmıştı

çıkardım attım,siyah 650-700 derece ısıya dayanıklı sprey boya alıp kendim boyamıştım,,fıstık gibide olmuştu

diyeceğim folyolar ısıya gelmez,en güzeli boyamak

acemi60
18 Haziran 2017, 17:47
folyo ile kaplamaya kalkma sakın,ben xmax de karbon folyo ile denemiştim,sıcaklıktan ötürü büzülmüştü ve bazı yerlerden kalkmıştı

çıkardım attım,siyah 650-700 derece ısıya dayanıklı sprey boya alıp kendim boyamıştım,,fıstık gibide olmuştu

diyeceğim folyolar ısıya gelmez,en güzeli boyamak
Teşekkür ederim. Peki boyamadan önce zımpara falan yaptın mı?

wurtz
18 Haziran 2017, 18:43
Hafta içi ikinci el bir Xmax 250 ABS alacağım yüksek ihtimalle. Dikkat etmem gereken herhangi bir konu var mıdır bu modele özgü şurasına baktır diyebileceğiniz? İyi bir ustaya göstermeyi düşünüyorum almadan önce ancak rodajının iyi yapılıp yapılmadığı anlaşılamaz şeklinde bilgi aldım ustadan. Fikir ve desteklerinizi bekliyorum. :cat:

acemi60
18 Haziran 2017, 19:12
Hafta içi ikinci el bir Xmax 250 ABS alacağım yüksek ihtimalle. Dikkat etmem gereken herhangi bir konu var mıdır bu modele özgü şurasına baktır diyebileceğiniz? İyi bir ustaya göstermeyi düşünüyorum almadan önce ancak rodajının iyi yapılıp yapılmadığı anlaşılamaz şeklinde bilgi aldım ustadan. Fikir ve desteklerinizi bekliyorum. :cat:

Düzgün bir yetkili servise gidip yazılı expertiz raporu isteyeceksin. Gerisi yalan...

sdirer
18 Haziran 2017, 19:41
Acemi60, YAZILI demiş; doğru demiş.:cat: Ondan sonra sağında solunda vuruk, kırık çıkarsa yetkili servisi dava edeceksiniz...

YERUÇAĞI
18 Haziran 2017, 20:35
Teşekkür ederim. Peki boyamadan önce zımpara falan yaptın mı?

fotoda gördüğümü boyayacaksan eğer,,herşeyden önce üstündeki eski boyayı yakıp tel fırça ile tamamen temizlersen ve sonra 360 veya 400 ince zımpara ile zımpara yapıp boyarsan çok daha güzel temiz bir işçilik çıkar
çünkü verdiğin fotoda,alttaki eski boyanın kenarlarda boyası dökülmüş bölümleri ve derin çizilmiş yerleri var

eğer bunların üstüne boya atarsan ,attığın boya bu çukur ve çizik yerleri boyayacak ama çukurları tamamen doldurmayacaktır,,bu yüzden boya kuruduktan sonra dikkatli bakınca alttaki boyanın çukur bölümleri belli olacaktır

neticede ya boyayı yakıp iyice temizlemen gerekir,yada zımpara ile pürüzsüz bir görünüm kazanana dek heryeri zımparalaman gerekir,,sonrasında boyamalısın

boya atacağın satıh,nekadar düzgün ve pürüzsüz olursa ,okadar temiz ve güzel bir boya işçiliği meydana çıkar,,temelin güzel olması gerekli,bu işin kuralı budur

yok görüntü pek önemli değil dersen ,hafif zımpara yap,sonrasında boya gitsin

acemi60
18 Haziran 2017, 21:25
@YERUCAGI
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Çok uğraşmadım. Sonuç aşağıdaki gibi;
https://i.hizliresim.com/jWjJ0n.jpg

YERUÇAĞI
18 Haziran 2017, 22:08
Hafta içi ikinci el bir Xmax 250 ABS alacağım yüksek ihtimalle. Dikkat etmem gereken herhangi bir konu var mıdır bu modele özgü şurasına baktır diyebileceğiniz? İyi bir ustaya göstermeyi düşünüyorum almadan önce ancak rodajının iyi yapılıp yapılmadığı anlaşılamaz şeklinde bilgi aldım ustadan. Fikir ve desteklerinizi bekliyorum. :cat:

1 hafta önce bende xmax 400 motorumu sattım
satmadan önce alıcı arkadaşlar gelip motora baktılar,beğendiler,ben zaten herşeyini anlattım,plakadan sorgulayın vs hepsini söyledim,ayrıca bakımda değiştiğim parçalara kadar herşeyi gösterdim,içiniz rahat olsun bişey olursa ben burdayım dedim

neyse anlaştık,ancak illa servise gösterelim içimiz rahat olsun dediler
bende valla gösterin ama boşuna para verceksiniz dedim ama neticede randevu alıp servise göstermeye gittik

servise soktuk 20 dakika sonra motoru çıkardılar
raporu parayı ödemeden alamıyorsun,, 200 küsür tl bir para ödediler

rapor dediği düz kağıda yazılmış ustanın çıplak gözle bakıp gördüğü şeyler,,sırayla yazayımda görün

1- motorun gidonunda hafif boşluk var,sıkılıp boşluğun alınması gerkli
2- sağ far devamlı yandığı için far camında hafif solma var
3- ön fren balataları orijinal değil,,(orjinali serviste takımı 360 tl ben dışardan 120 tl ye piyasanın en iyilerinden EBC marka alıp taktım servisin zoruna gidiyor)
4- arka fren balatası az kalmış,,(ben alıcı arkadaşa zaten söylemiştim ve yedek aldığım balatayıda ellerine vermiştim)
5- motorun grenajlarında folyo kaplı yerler var(folyoyu el ayak değince çizilmesin diye ben kapladım ve alıcılarada söyledim isterseniz çıkarayım altına bakın dedim)
6- lastikler 3 yıllık değiştirilmesi iyi olur

alın işte rapor bu
alıcı arkadaşlar,raporu verene,,bu motosikletin motoru varyatörü kayışı vs nasıl,esas bunlar önemli,uzun yola gidebilirmiyiz diye sordular,,verdikleri cevap şu

motoru varyatörü bilemeyiz söküp dağıtıp bakmamız lazım,oda isterseniz extra ücrete tabi

peki şasede falan bişey olabilirmi dediler,,cevap,,ona bakmak için motoru söküp dağıtmak lazım,,siz plakadan hasar kaydını sorgulayın daha iyi olur


alıcı arkadaşlar kızgın bir şekilde kağıdı alıp dışarı çıktı ve notere gidip satışı yaptık


yani servise satmak amaçlı bakmak için götürdüğünüzde,her insanın bakacağı ve anlayacağı şekilde sadece elle ve gözle sağına soluna bakıp,kontrol edip,birde çalıştırıp servisin etrafında bir tur atıp,son olarakta bakımları serviste yapıldıysa,şu tarihte bakımı yapıldı diye bilgi veriyor okadar

olay bundan ibaret,,alıcı arkadaş servise götürdüğüne pişman oldu ama parayıda verdi bi kere

yani demek istediğim,servis motora her insanın gözle elle bakacağı ve anlayacağı şekilde bakıyor ve varsa servis kayıtlarını söylüyor okadar

az çok motordan anlıyorsanız,sizinde bakarak görerek kolaylıkla anlayacağınız şeyler,gerisi plaka ve şase nosunu sorgulamak

eger hiç anlamıyorsanız mecburen servise götüreceksiniz


ha söylemeyi unuttum,motoru serviste inceleyip raporu yazan 18-20 yaşında bir çocuktu

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------


@YERUCAGI
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Çok uğraşmadım. Sonuç aşağıdaki gibi;
https://i.hizliresim.com/jWjJ0n.jpg
zımpara yapmışsınız galiba ,net olarak detaylar pek belli olmuyor ama güzel olmuş:cat:

acemi60
18 Haziran 2017, 22:15
Hayırlı olsun. Demek ki expertiz için o servise gidilmeyecek. Hangi servisti?

YERUÇAĞI
18 Haziran 2017, 23:01
Hayırlı olsun. Demek ki expertiz için o servise gidilmeyecek. Hangi servisti?
valla hocam osu busu yok hepsinin baktığı şekil aynı,,yani hangi servise gidersen git aynı kriterler değerlendirilip bakılıyor,farklı bişey beklemeyin,bir fix menü tarife gibi düşünün

haaa tabi motoru komple soydurup söktürüp ince detaylarına kadar isteğe bağlı olarak baktırabilirsiniz ama ,çıkışta kıçınızdaki donuda rehin bırakabilirsiniz bilginiz olsun,
sadece gözle elle muayeneye 200 küsür aldıklarını düşünürsek,motoru komple söktürüp soydurduktan ve tekrar toplattıktan sonra isteyecekleri parayı bir düşünün,,akıllara zarar bir rakam geleceğine bahse girerim

bu arada benim motoru satış için bakmaya götürdükleri servis,,kardeşler yamaha ,,istanbulda en popüler servis,,bakım için 10-15 gün önce randevu almanız gerekiyor

benim motoru göstermek için randevuyuda yalvar yakar ,sabah saat 9 da yani servis çalışanları işbaşı yapar yapmaz rica minnet aldılar

saat 8,45 de servisin kapısındaydık ,yarım saaten fazla servisin açılıp bizi almasını bekledik

sdirer
18 Haziran 2017, 23:14
1 hafta önce bende xmax 400 motorumu sattım
satmadan önce alıcı arkadaşlar...
Varyatöre, kayışa bakmayacaksa, motorda yağ kaçağı, su sızıntısı var demeyecekse, egzost sallanıyor, sola düşmüş, şaside kayıklık var demeyecekse o servis yalandan/eksik iş yapmıştır. Motosikletteki aşınmalar, bozukluklar, eskimeler km.'si ile uyumlu ya da uyumsuzluk var denmeyecekse(km.'si değiştirilmiş olabilir denmeyecekse), motosikletin önceki servis kayıtlarına göz atılmadı ise ( 2 servis önce 42.000 deymiş şimdi 32.000'de denmeyecekse) o 200 lr. haramdır. 200 tl dediğin 3-3,5 saatlik işçiliktir. Keşke bana getirseydiniz o yazılanları 15 dk'da söylerdim hem de 50tl'ye hal ederdik :pl:
Neyse; bu vesile ile km'si gelen motoru ZAMANINDA yamahada servise sokmanın pek mümkün olmadığını öğrenmiş olduk.
Sevgili Yeruçağı, sözlerim sana yazılmış gibi dursa da aslında tüm yamaha firması ve çalışanları; idarecileri içindir. Sizin yazınız vesile oldu. Hani ağlıyorlar ya fiyatlar yüksek değil ama satamıyoruz diye; gitsinler ford'a; renault'a, hyundai'ye ekspertiz nasıl yapılır, nerelere bakılır arabacılardan öğrensinler.. üzerine oturuyoruz lan biz bu aletin::ranntign::

YERUÇAĞI
19 Haziran 2017, 04:16
Varyatöre, kayışa bakmayacaksa, motorda yağ kaçağı, su sızıntısı var demeyecekse, egzost sallanıyor, sola düşmüş, şaside kayıklık var demeyecekse o servis yalandan/eksik iş yapmıştır. Motosikletteki aşınmalar, bozukluklar, eskimeler km.'si ile uyumlu ya da uyumsuzluk var denmeyecekse(km.'si değiştirilmiş olabilir denmeyecekse), motosikletin önceki servis kayıtlarına göz atılmadı ise ( 2 servis önce 42.000 deymiş şimdi 32.000'de denmeyecekse) o 200 lr. haramdır. 200 tl dediğin 3-3,5 saatlik işçiliktir. Keşke bana getirseydiniz o yazılanları 15 dk'da söylerdim hem de 50tl'ye hal ederdik :pl:
Neyse; bu vesile ile km'si gelen motoru ZAMANINDA yamahada servise sokmanın pek mümkün olmadığını öğrenmiş olduk.
Sevgili Yeruçağı, sözlerim sana yazılmış gibi dursa da aslında tüm yamaha firması ve çalışanları; idarecileri içindir. Sizin yazınız vesile oldu. Hani ağlıyorlar ya fiyatlar yüksek değil ama satamıyoruz diye; gitsinler ford'a; renault'a, hyundai'ye ekspertiz nasıl yapılır, nerelere bakılır arabacılardan öğrensinler.. üzerine oturuyoruz lan biz bu aletin::ranntign::

yok bak şimdi ALLAHI var,,su sızıntısı varsa ,yağ kaçağı varsa egzos dönmüş veya kırılmışsa,bunları söyler,hakkını yemeyelim şimdi,,çünkü bakınca gözle görülecek ve elle tutunca herkesin anlayabileceği şey bunlar,bunları zaten söylüyorlar

eski bakım kayıtlarını ve km lerini sistemde görürsede zaten söylüyor,bunları yazdım zaten ,bunlar sistemden bakıp görülecek şeyler,,bunları söylemek için biyeri sökmek dağıtmak gerekmiyor

ama motorun durumunu,varyatörün kayışın vs durumunu sökmeden söylemezlerkide zaten sökmeleri gibi bişey sözkonusu değil,sökmeleri için kesenin ağzını açmanız gerekiyor

birde benim motorda gidonda boşluk vardı,,bunu yazmışlardı ama sadece yazmışlar okadar,,bizim alıcı arkadaş bu boşluğun olması, motorun yaşı ve km si ne göre normalmi diye sordu,ozaman onlarda normal diye cevap verdiler,,yani sormasanız cevap bile yok

dediğin gibi ,herhangi bir motorcuya gidip 20-30 bilemedin en fazla 50 tl ye baktırıp söyleyeceği şeyleri söylediler okadar

hiç kimse zannetmesinki,,motoru cihaza bağlıyorlar,motorun durumunu bilgisayarda görüp,km sinin orjinalmi veya düşürülmüşmü,diye size söylüyorlar
yada motor sökülüp aktarma organlarına bakılıp test ediliyor,yada şaselerine kadar soyulup darbeli veya kazalımı diye incelemeye tabii tutuyorlar,,böyle bişey yaptıklarını kimse sanmasın
gözle elle bakmanın haricinde hiç bir mok yaptıkları yok bilginiz olsun

böyle bişey yapmaları için milyarları gözden çıkarmanız gerekir

ben aynen benim motoruma yaptıklarını sırasıyla yukarda yazdım,hepsi bukadar

birde bunları 20 dakikada yapıp bitirdikten sonra motorunuzun dötüne tekmeyi vurup hemen dışarı atıyolar,yerine sıradaki motoru alıyorlar,,bizzat şahit oldum,,saniyeyi değerlendiriyolar valla

azah
20 Haziran 2017, 12:26
herkese merhaba,

Xmax 250'yi ikinci el aldığımda sadece ön tekerde jant şeridi mevcuttu. O da şimdi yıkaya yıkaya iyice deforme oldu. Onu söküp yerine hem ön hem arkaya fosforlu sarı-yeşil renk şerit çekmek istiyorum ama piyasa oldukça fazla farklı ürün mevcut. Uygulamasını yapıp memnun kalanlar link ile ürün önerebilir mi?

YERUÇAĞI
20 Haziran 2017, 23:30
arkadaşlar x max in sele altı bagaj hacminin kaç lt olduğu hakkında bilgisi olan varmı

sitesinde bu konuda bilgi yok,,nettede bişey bulamadım,kıyaslama için lazım

MODALI
21 Haziran 2017, 07:45
HERKESE GÜNAYDIN. DAHA ÖNCE DE YAZMIŞTIM . BENİM 2015 XMAX 4700 KM DE.4000 BAKIMI YAPILALI 9 AY OLDU AMA BEN BİNMEDİĞİM İÇİN KIŞIN YATTI MOTOR.ARA SIRA ÇALIŞTIRIP KISA SÜRÜŞLER YAPTIM.BAYRAMDA UZUN Bİ SEYAHATE CIKICAZ VE EN AZINDAN Bİ YAĞ DEĞİŞTİRİYM Mİ DİYE SORMUŞTUM.SAĞOLSUN YERUÇAĞI KARDEŞİM DE DEĞİŞTİRMEMİN UYGUN OLDUĞUNU SÖYLEMİŞTİ.BEN DE ÖYLE DÜŞÜNÜYODUM ZATEN.MALTEPE TUNAYA GİTTİM AMA USTA YAĞ DEĞİŞTİRMEYE GEREK YOK DEDİ.(ŞAŞIRTICI DİMİ :) ) ...NEYSE BEN YAĞ KIZILTOPRAKTA DEĞİŞTİRİCEM ZATEN AMA SORMAK İSTEDİĞİM DİĞER BİR KONU BAŞKA KONTROL ETMEM YADA ETTİRMEM GEREKEN NELER VAR. YARDIMLARINIZI BEKİYORUM.HERKESE KAZASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM.

drtayfun
21 Haziran 2017, 09:08
arkadaşlar x max in sele altı bagaj hacminin kaç lt olduğu hakkında bilgisi olan varmı

sitesinde bu konuda bilgi yok,,nettede bişey bulamadım,kıyaslama için lazımValla arabalarda litre hesabı var ama bunlarda olduğunu hiç duymadım. Ben tarif edeyim : 2 kapalı kask alır, araya da bir poşet kadarlık yer kalır, veya bir laptop çantası, üstüne mont sığar, o şekilde gözünüzde canlandırın.

SuleymanE
21 Haziran 2017, 09:57
HERKESE GÜNAYDIN. DAHA ÖNCE DE YAZMIŞTIM . BENİM 2015 XMAX 4700 KM DE.4000 BAKIMI YAPILALI 9 AY OLDU AMA BEN BİNMEDİĞİM İÇİN KIŞIN YATTI MOTOR.ARA SIRA ÇALIŞTIRIP KISA SÜRÜŞLER YAPTIM.BAYRAMDA UZUN Bİ SEYAHATE CIKICAZ VE EN AZINDAN Bİ YAĞ DEĞİŞTİRİYM Mİ DİYE SORMUŞTUM.SAĞOLSUN YERUÇAĞI KARDEŞİM DE DEĞİŞTİRMEMİN UYGUN OLDUĞUNU SÖYLEMİŞTİ.BEN DE ÖYLE DÜŞÜNÜYODUM ZATEN.MALTEPE TUNAYA GİTTİM AMA USTA YAĞ DEĞİŞTİRMEYE GEREK YOK DEDİ.(ŞAŞIRTICI DİMİ :) ) ...NEYSE BEN YAĞ KIZILTOPRAKTA DEĞİŞTİRİCEM ZATEN AMA SORMAK İSTEDİĞİM DİĞER BİR KONU BAŞKA KONTROL ETMEM YADA ETTİRMEM GEREKEN NELER VAR. YARDIMLARINIZI BEKİYORUM.HERKESE KAZASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM.

Hocam merhaba, öncelikle belirteyim forumda yazını büyük harflerle yazmak, bağırmak ve kızgınlık anlamına gelir, mesajlarını ufak harflerle yazmanı öneririm.

Sorduğun sorunun cevabına gelirsek, yağ değişimi motor sağlığı için iyidir, bunun dışında uzun süre yatan motosikletlerde lastik basınçlarında azalma görülür genelde. Lastik basınçlarını mutlaka kontrol et.

Xmax 250 lastik basıncı değerleri:
Tek kişi kullanım : 28 - 32 psi
Artçılı kullanımda : 30 - 36 psi

Kullanmadığın için filtreler de temizdir, onları kontrole gerek yoktur zannımca.

Akünün voltajını dijital göstergeden kontrol et, sana akünün durumuyla ilgili bilgi verir. Akü önemli. Bunun dışında gözle yüzeysel bir kontrol yap motorun sağına soluna altına bak herhangi bir yerden bir kaçak, bir sızıntı vs var mı diye. Yoksa benzini koyup yola devam. :)

ötekiben
21 Haziran 2017, 14:33
Selamlar,
Iron Max sağ stop lambam kırıldı. uygun bulabileceğim bir yer önerisi olan var mı acaba?

MODALI
21 Haziran 2017, 19:48
Hocam merhaba, öncelikle belirteyim forumda yazını büyük harflerle yazmak, bağırmak ve kızgınlık anlamına gelir, mesajlarını ufak harflerle yazmanı öneririm.

Sorduğun sorunun cevabına gelirsek, yağ değişimi motor sağlığı için iyidir, bunun dışında uzun süre yatan motosikletlerde lastik basınçlarında azalma görülür genelde. Lastik basınçlarını mutlaka kontrol et.

Xmax 250 lastik basıncı değerleri:
Tek kişi kullanım : 28 - 32 psi
Artçılı kullanımda : 30 - 36 psi

Kullanmadığın için filtreler de temizdir, onları kontrole gerek yoktur zannımca.

Akünün voltajını dijital göstergeden kontrol et, sana akünün durumuyla ilgili bilgi verir. Akü önemli. Bunun dışında gözle yüzeysel bir kontrol yap motorun sağına soluna altına bak herhangi bir yerden bir kaçak, bir sızıntı vs var mı diye. Yoksa benzini koyup yola devam. :)

SEVGİLİ SÜLEYMAN KARDEŞİM,
BEN 47 YAŞINDAYIM O YÜZDEN YAZDIKLARIMI DAHA İYİ GÖREBİLMEK İÇİN BÜYÜK HARFLERLE YAZIYORUM HERHALDE YADA DAHA KOLAYIMA GELİYODUR BELKİ DE...4 YILDIR BU FORUMA ÜYEYİM VE ÇOĞUNLUKLA BÜYÜK HARF KULLANDIM.ŞİMDİYE KADAR HİÇ KİMSE BANA BÖYLE BİR ÖNERİ (YADA TEPKİ Mİ DESEM) DE BULUNMADI.BELKİ SENİN DEDİĞİN UZAYAN TARTIŞMALARDA DOĞRU OLABİLİR AMA BEN ORAYA BİR PARAGRAF YAZIYI BÜYÜK HARFLE YAZDIM DİYE DE BÖYLE YORUMLAMAN GARİP DOĞRUSU.
NEYSE ESAS KONUYA GELEYİM.
CEVABIN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM KARDEŞİM.
TEKERİN DÜZ BASSIN.

acemi60
21 Haziran 2017, 21:11
Egzost kapağı boyama işi tamam. Ben sonucu beğendim.
https://i.hizliresim.com/LngGPa.jpg

SuleymanE
21 Haziran 2017, 22:12
SEVGİLİ SÜLEYMAN KARDEŞİM,
BEN 47 YAŞINDAYIM O YÜZDEN YAZDIKLARIMI DAHA İYİ GÖREBİLMEK İÇİN BÜYÜK HARFLERLE YAZIYORUM HERHALDE YADA DAHA KOLAYIMA GELİYODUR BELKİ DE...4 YILDIR BU FORUMA ÜYEYİM VE ÇOĞUNLUKLA BÜYÜK HARF KULLANDIM.ŞİMDİYE KADAR HİÇ KİMSE BANA BÖYLE BİR ÖNERİ (YADA TEPKİ Mİ DESEM) DE BULUNMADI.BELKİ SENİN DEDİĞİN UZAYAN TARTIŞMALARDA DOĞRU OLABİLİR AMA BEN ORAYA BİR PARAGRAF YAZIYI BÜYÜK HARFLE YAZDIM DİYE DE BÖYLE YORUMLAMAN GARİP DOĞRUSU.
NEYSE ESAS KONUYA GELEYİM.
CEVABIN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM KARDEŞİM.
TEKERİN DÜZ BASSIN.

Güzel abim, ortada bir tepki yok, bu nedenle alınganlık yapmana da hiç gerek yok. :)

Yeniden hep beraber okuyalım: "Hocam merhaba, öncelikle belirteyim forumda yazını büyük harflerle yazmak, bağırmak ve kızgınlık anlamına gelir, mesajlarını ufak harflerle yazmanı öneririm."

Bu sadece bu foruma özgü bir kural da değil, genel olarak internet ortamında tüm forumlarda bilinen bir internet adabıdır. Belki bilmiyorsundur diye kibarca hatırlatmak istedim ve kibarca bir öneride bulundum. Hepsi bu...

Yoksa nasıl yazı yazacağını sana dikte etmek haddim değil.


Dipnot: Böyle bir kural yok diye düşünüyorsanız da motosiklet.net forum kurallarından 1.2.29. Nolu kurala göz atabilir, veya başka forumlarda bu durumu araştırabilirsiniz.

Hayırlı günler, kazasız sürüşler dilerim :king:

YERUÇAĞI
22 Haziran 2017, 03:31
Valla arabalarda litre hesabı var ama bunlarda olduğunu hiç duymadım. Ben tarif edeyim : 2 kapalı kask alır, araya da bir poşet kadarlık yer kalır, veya bir laptop çantası, üstüne mont sığar, o şekilde gözünüzde canlandırın.

yok tayfun kardeşim ben onu sormadım,,zaten ben 3 yıldır xmax 250 ve 400 kullanıyordum 15 gün önce sattım,nasıl olduğunu biliyorumda,,benim merak ettiğim lt olarak kaç litre olduğu,
mesela avatarımda fotosu olan, almak istediğim x-adv motorun bagajı 21 lt diye belirtilmiş,acaba xmax inki kaç lt diye merak ettim kıyaslama için

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:22 ----------


Egzost kapağı boyama işi tamam. Ben sonucu beğendim.
https://i.hizliresim.com/LngGPa.jpg

evet fotodan göründüğü kadarıyla güzel olmuş,orjinal gibi duruyor,becermişsin işte:cat:
motorda bakım onarım gibi işleride kendin yap,elinden geliyor anladığım kadarıyla,yapan usta senden daha güzel ve özenerek yapmaz bilgin olsun

Nikkfurie
22 Haziran 2017, 11:53
xmax ın sele altı 60 litre hacminde olduğunu hatırlıyorum..

ysnka83
22 Haziran 2017, 22:46
Tüm xmax kullanıcısı dostlarıma selamlar. Forumda yeniyim epeydir takipten sonra üye olmaya karar verdim.
Bu harika motor ile bildiğim bilgi ve tecrübeleri paylaşmaya bilmediklerimi de öğrenmeye hazırım.
Herkese iyi akşamlar tekerinize taş değmesin.

Brock07
23 Haziran 2017, 17:36
geçen hafta malesef bir kaza yaptım,ve göstergemin camları resmen patladı,Motor grenajları soyulduktan sonra tüm sağ sol kafa grenajları ve km saatinin tek bir noktaya bağlandığını gördüm.Ya bu tasarım resmen kullanıcı düşmanı bir tasarım sen onca şeyi nasıl tek bir ayağa bağlarsın.

Bu arada aklınızda bulunması için şunu söyleyeyim göstergenin camı ayrı satılmıyor,cam patladığı an 1250 tl verip gösterge sipariş etmeniz gerekiyor ve 1 ay kadarda üretilmesini bekliyorsunuz. X max 400 de tam tersine cam ayrı satılıyor.Bu kazadan sonra koruma demiri almaya karar verdim,uygun fiyatlı bulabilirsem hemen edineceğim.

Kazasız belasız sürüşler.

emremm
23 Haziran 2017, 17:58
xmax ın sele altı 60 litre hacminde olduğunu hatırlıyorum..

Yaklaşık üç büyük damacana yapar. :) Mümkün değil.

aLoneman
23 Haziran 2017, 18:15
Yaklaşık üç büyük damacana yapar. :) Mümkün değil.

Ben de bilmiyorum ama bim'de satılan 5 Litrelik 2 tane damacanayı ben koyuyorum seleye çoğu zaman.

emremm
23 Haziran 2017, 18:29
Ben de bilmiyorum ama bim'de satılan 5 Litrelik 2 tane damacanayı ben koyuyorum seleye çoğu zaman.

10lt. yapar. Boşluk kalıyor mu?

aLoneman
23 Haziran 2017, 19:05
10lt. yapar. Boşluk kalıyor mu?

Kalıyor kalmaz mı :d Bu litreden tahmin yürütürsek 15 litreye yakındır diye düşünebiliriz. Kesin bilgi adına az önce yamaha servisinde çalışan arkadaşa sordum. Abi valla ben de bilmiyorum dedi :d

edit:
Hatta şey dedi: 'Ne broşürde ne eğitimde denk gelmedi bu bilgi bana'

DKN
23 Haziran 2017, 19:07
xmaxciler.. xmax mi xcity mi

emremm
23 Haziran 2017, 19:09
[QUOTE=YERUÇAĞI;4170663]yok tayfun kardeşim ben onu sormadım,,zaten ben 3 yıldır xmax 250 ve 400 kullanıyordum 15 gün önce sattım,nasıl olduğunu biliyorumda,,benim merak ettiğim lt olarak kaç litre olduğu,
mesela avatarımda fotosu olan, almak istediğim x-adv motorun bagajı 21 lt diye belirtilmiş,acaba xmax inki kaç lt diye merak ettim kıyaslama için[COLOR="Silver"]

X-MAX300. 45 litreymiş. 250, %18 daha azmış.

https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/reviews/bikes/yamaha/yamaha-xmax-300-2017-first-ride-and-review

SuleymanE
23 Haziran 2017, 20:35
X-MAX300. 45 litreymiş. 250, %18 daha azmış.

Vayyy güzel bilgi, teşekkürler hocam. Xmax250 de yüzde 18 az ise 37lt bagaj hacmi var demek.


xmaxciler.. xmax mi xcity mi

Zor soru hocam. Bende bu ayrımda kaldım şimdiki motorumu almadan önce. Neden x max aldım peki?
Abs li modeli olması, sele altı bagaj hacmi, 2. elinin biraz daha hızlı olması ve şekli yüzünden :)

Fakat belirtmeliyim ki xcity de bence çok yakışıklı. İtalyan tarzını andırıyor bana nedense. çok zarif.

Xcity denemedim ama performans farkları olmaz sanırım, motor kısmında neredeyse her parçası aynı zaten.

Xmax aldığıma pişman mıyım? değilim. Xcity alsam pişman olur muydum? Hiç sanmıyorum, Xcity ile de mutlu olurdum sanırım :)

İki resimle de görselleştireyim; İkisi de birbirindne güzel yaw:

http://trafikteyim.net/wp-content/uploads/2014/07/2014-Yamaha-X-MAX-250-ABS.png

https://www.yakittuketimi.net/wp-content/uploads/2012/06/Yamaha-x-city-250-500x336.jpg

YERUÇAĞI
23 Haziran 2017, 21:41
Yaklaşık üç büyük damacana yapar. :) Mümkün değil.
60 olamaz,40 bile olabileceğini sanmıyorum,19lt damacanaların bir tanesinin içindeki suyun kask koyma yerine sığması mümkün değil,diğer kask koyma yerinede 19lt su kesinlikle sığmaz,çünkü tam kapalı kask bile sığmıyordu, benim xmax varken denemiştim,,

herkesin sandığı gibi seleyi kaldırdığınızda ortaya çıkan bagajın hepsini kullanamıyorsunuz,,çünkü selenin altında bagajın içine göre yapılmış 5cm yüksekliğinde ve 2-3 cm genişliğinde plastik duvarlar var,bu duvarlar bagajın içine oturuyor ve bagaj hacmini önemli bir şekilde azaltıyor

seleyi kaldırıp altına bakınca ne demek istediğimi anlarsınız

bence x max in bagaj hacmi 35-40 lt arasında gibi tahmin ediyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:36 ----------


[QUOTE=YERUÇAĞI;4170663]yok tayfun kardeşim ben onu sormadım,,zaten ben 3 yıldır xmax 250 ve 400 kullanıyordum 15 gün önce sattım,nasıl olduğunu biliyorumda,,benim merak ettiğim lt olarak kaç litre olduğu,
mesela avatarımda fotosu olan, almak istediğim x-adv motorun bagajı 21 lt diye belirtilmiş,acaba xmax inki kaç lt diye merak ettim kıyaslama için[COLOR="Silver"]

X-MAX300. 45 litreymiş. 250, %18 daha azmış.

https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/reviews/bikes/yamaha/yamaha-xmax-300-2017-first-ride-and-review

hah şimdi tamam ,tam tahmin ettiğim gibi

35-40 lt arası demiştim ,doğru çıkmış,,36.9 lt miş

Nikkfurie
24 Haziran 2017, 00:06
Yaklaşık üç büyük damacana yapar. :) Mümkün değil.

iki kask alan 46 lt kappa çantam vardı içinde hiç boşluk kalmıyordu, xmax sele altına iki kask koyduğumda orta bölüme yazlık bir mont ve eldivenlerimde sığıyor, min 50 lt dir bence xmax ın bagajı..

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:55 ----------


xmaxciler.. xmax mi xcity mi

abs lisi gelirse kesinlikle xcity..

SuleymanE
24 Haziran 2017, 02:52
Dostlar malum daha önce konuşulmuştur ama, xmax 250 için yağ mevzusunu yeniden açmak istiyorum.

Garantisi bittiği için bakımları yetkili servis yerine kendim yapacağım. Daha önce hem kendi hemde arkadaşlarımın vitesli motorlarında hep motul yağ kullanıyorduk ve çok memnunduk. Bu ilk scooter tecrübem.

Xmax için motul'ün Scooter expert modeli var. Fakat geçenlerde facebookta bir xmax sahibi motul 7100 yağ kullandığını ve motorun çok değiştiğini yazmış.Motorun aşırı sessizleştiğini, motor sesinin azaldığını, motorun daha stabil olduğunu vs vs bi dünya olumlu şey sıralamış. Yani eski scooter gitmiş yerine sıfır scooter gelmiş gibi anlatmış motul 7100 ün etkisini :)

Siz değerli arkadaşların bu konudaki fikri nedir acaba? Yağ olarak kitapçıkta da tavsiye edilen SAE 10-40 yağ koymayı düşünüyorum.

Sizce motul 7100 ü denemeli miyim yoksa motulün Scooter expert serisi daha mı mantıklı olur?

Son olarak "boşver motul'ü, git .... markanın .... yağını koy çok daha iyi" diyeceğiniz bir yağ markası varsa da önerilerini duymak isterim. :bestmt: