PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bu yazı otomobil sürücülerinin tümüne gelsin, motosiklet sürücülerinin hepsine gitsin



Sayfa : [1] 2

uzaaklardann
18 Kasım 2015, 18:56
Öyle ağzını doldura doldura konuşan tüm otomobil sürücülerine cevaben,


2008 Nisan’ından beri motosiklet kullanıyorum.

Evet, trafikte gözümün kestiği, motosikletimin sığacağını düşündüğüm her boşluğa dalıyor, şerit arasından gidiyorum.
Evet, aralardan sıyrılıyor, genel olarak trafiğin akış hızından daha hızlı (hatta bazen yasal limitlerinde üzerinde) kullanıyorum.
Evet, zaman zaman kaldırıma çıkıyor, hatta yayaların arasından da geçiyorum.
Evet, “ters yön” bana çokta bir şey ifade etmiyor. “Dönülmez” den dönüyor, “girilmez”den giriyorum.
Evet, emniyet şeridini ve E-5 teki o en sol şeritin solundaki boşluğu azami kullanabildiğim ölçüde kullanıyorum.
Evet, şerit değiştirirken genellikle sinyal falan vermiyorum. Zira o kadar çok ve hızlı şerit değiştiriyorum ki, zaten genelde sinyal verecek zamanımda olmuyor.
Evet, trafik kurallarının lehte olanlarını kabul ediyor, aleyhte olanlarını (en hafif tabirle) mümkün mertebe esnetiyor, hatta sündürüyorum.
Evet yolda belde bir motorcuyla tartışan bir otomobil sürücüsü gördüğümde, kimin haklı olduğuna bakmaksızın, "anlamadan, dinlemeden" durup otomobil sürücüsünün karşısına dikiliyorum.
Evet, henüz kameram olmamasından mütevellit, her gördüğümü çekip youtube’a aktarmıyorum ama kameram olsa onuda yaparım.

Çok mu kötü bir profil çizdim? UMURUMDA BİLE DEĞİL.
Neden bunları yapıyorum? Buyrun:

1-Çünkü yapabiliyorum. Diğer araç sürücülerinin yapamayacağı, birçok şeyi yapabiliyorum. Zira motosikletin dinamikleri, hacmi, sürüş mantığı, yolda gittiği çizgi, ihtiyaç duyduğu alan, akselerasyonu vs. farklı. Dolayısıyla şerit aralarından gitmek, boşluklara dalmak benim açımdan işten bile değil. Hem vakit kazandırıyor, hem yakıt tasarrufu sağlıyor, hem daha güvenli, hemde motosikletimin fazla ısınmasının, dolayısyla yıpranmasının bir nebze önüne geçiyorum. Çok avantajlı yani. Tavsiye ederim.

2-Herhangi bir otomobil benim kadar seri ve kolay hızanamaz ama altımdaki makine hızlanabiliyor ve ben bunu biliyorum. Sadece daha zevkli olduğu için değil, ayrıca daha güvenli olduğu içinde hızlı gidiyorum. Zira beni en çok tedirgin eden durumlardan birisi arkamdan gelip beni geçmeye çalışan otomobiller. Eğer ben daha hızlıysam öndeki aracı bir nebze kontol edebiliyorum, ama arkamdan birisi geliyorsa nispeten kontrol onda oluyor ve onun insafına güvenmek zorunda kalıyorum. Önünü kontol etmek arkanı kontrol etmekten daha kolay. Bu yüzden akan trafikten mutlaka daha hızlı gitmeye çalışıyorum. Eğer bu, aralardan sıyrılmayı da beraberinde getiren bir durum oluyorsa,? So what??

3-Kaldırıma çıkmayı yada yayaların arasından gitmeyi, motosikletin bir avantajı olarak görüyorum. Diğer araç sürücüleri (otobüs, kamyon, kamyonet,otomobil vs.) neden bunu yapmıyorlar? Yoo!! Fırsatını bulduklarında gayet te yapıyorlar. Ne zaman yapmıyorlar? Ya yapamadıkları yada ihtiyaç olmadığı zaman. Çıkın bakın dışarıya, kaç tane kaldırıma park etmiş otomobil kamyonet vs var. Gökten zembille mi indi onlar oraya. Özellikle şu mal indirip bindiren hyundai kamyonetler…

4-Kimse bana “bik bik” etmesin arkadaş. “Ters yön”müş, “dönülmez”miş, “girilmez”miş falan ancak bir polis veya ceza ihtimali varsa takılır bu ülkede. Koca koca kamyonlar, taksiler tüm trafiğin içine etme pahasına takmıyor ters yön’ü dönülmez’i. Hatta karşıdan araç geldiğinde birde üste çıkmaya çalışıyorlar. Hadi bakalım ters yöne girmiş bir otomobilin karşısına geçip “çekil arkadaşım yol benim hakkım”deyin motosikletinizle… Ters yöne girsem dahi, karşıdan bir araç geldiğinde kenara yanaşıp yol verebiliyorken, ben mi takıcam?

5-Emniyet şeridi benim için motosikletin anlamlarından biri. Açık ve net! Özellikle İstanbul’da nimet nimet! Elbette kullanıcam. Bir ambulans İtfaiye aracı falan gelse sıkıntı değil. Kolaylıkla önünden çekilebilirim zira bir motosikletin herhangi bir dört tekerli aracın yolunu tıkama ihtimali, pratikte yok. Dolayısıyla kullanmamam için hiçbir sebep düşünemiyorum. Aksine motosikletlerin emniyet şeridini kullanması sadece bizim için değil, diğer araçlar içinde avantaj. Düşünsenize keşmekeş olmuş trafiğe birde motosikletlerin eklendiğini. Durumu özetleyelim: motosikletlerin emniyet şeridini kullanmaları; motosiklet kullananların yararına çünkü trafiğe takılmadan daha güvenli ilerleyebiliyorlar. Diğer araçların yararına çünkü o trafik keşmekeşine birde motosikletliler eklenmiyor. Polisin işine gelir çünkü daha az kaza ve trafik yoğunluğu demektir.

6-Sinyali ancak biryere döneceksem veriyorum. Şerit değiştirirken pek (dikkat “hiç” değil “pek”) kullanmıyorum. Aynadan ve omuz üzerimden arkamı kontrol edip, önümde müsaitse sinyali falan beklemeden şerit değiştiriyorum. Dikkat edin “şerit değiştiriyorum” dedim. “Diğer araçların üstüne kırıyorum demedim. Bu motosiklet. Araba değil! Dolayısıyla sıkıntılı bir durumda ilk ve en büyük zararı görecek kişinin kendim olduğunu bilerek mümkün mertebe hızlı ve dikkatli şekilde şerit değiştiriyorum. Zira siz şerit değiştirmek için sinyal verince, gaza yüklenen çok ama çok fazla yurdum insansısı mevcut.

7-Trafik kurallarını her Türk vatandaşı gibi olabildiğince kendime yontuyor, yine her Türk vatandaşı gibi güvenliğimi tehdit etmediği sürece, işime her geldiğinde esnetmeye çalışıyorum. Çünkü Türk’üm abi. Bu sadece bana özel bir durum değil. Herkes aynı.
Daha aklıma gelmeyen birsürü şey vardır eminim. Ama şimdilik bunlar işte.

Pekiiiii
Tüm bunları yaparken “Canım istediğini yaparım. Kimse bana karışamaz” mı diyorum.
Hayır.
Öyle demiyorum.

Ben bunları yaparken tüm sorumluluğu alıyorum. Tüm bunlar (19 yıl otomobil, 7 yıl motosiklet) trafik tecrübesinin sonucu, hem güvenlik, hemde keyif açısından “yapmamın avantajıma olduğunu öğrettiği” şeyler. Ama bunları yaparken kimseyi sıkıştırmamaya, zor durumda bırakmamaya, telaşlandırmamaya, korkutmamaya, arkamdan küfür ettirmemeye dikkat ediyorum. Ama önceliği kendime veriyorum. Eğer illaki birisinin zor durumda kalması gerekiyorsa, o ben olmamaya çalışıyorum.

Genel olarak trafik kurallarına uymanın, sürüş güvenliği getirdiği yanılgısı var forumlarda. Getirmiyor canlarım. Bu ülkede değil. Bu ülkede “gücü gücü yetene kanunu”, tüm diğer kanunlardan üstündür. Kamyon otobüsten, otobüs, minübüs-kamyonetten, o otomobilden, o da motosikletten büyük ve dolayısıyla güçlüdür trafikte. Son halkasınız. Güçlü değilsiniz. Bilakis en güçsüzsünüz. Hor görülmek bile birşeydir bazen. Lakin siz görünmüyorsunuz bile. Mümkün mertebe kimseye dalaşmıyorum. Çünkü genelde gerçekten farketmedikleri içn problem yaşıyoruz. Ama bile bile lades durumu varsa da arkamı dönüp gitmiyorum. O şahsiyet hatasının birşeyler mal olduğunu (yumruk olur, kafa olur tekme olur, vs.vs.) anlayana kadar kalıyorum.

Kimseye motosikletleri farkedin!!! diye veryansın etmiyorum. Zira farketmediklerinin bilincindeyim. Öyle sticker yapıştırmakla olmaz ve olmuyorda zaten o iş. Bilin ki görmüyorlar, çünkü Gö-rün-mü-yor-su-nuz. Ben motosikletimi bırakıp, otomobilimle seyahat ederken, özellikle dikkat etmeye çalışıyorum ama ben bile görmüyorum bazen. Kabul edin şunu ve ona göre kullanın şu mereti. Kimse şerit aralarından biri fırlar mı diye sağını solunu kollamak zorunda değil.

Bu yukarıda yazdıklarımın hiçbirini yapmayı da hak olarak görmüyorum. Tüm o yaptıklarım hak değil çünkü. Onlar motosikletin yapısından dolayı oluşan “imkanlar”. Motosiklet kullandığım için emniyet şeridini kullanmaya hakkım yok mesela. Evet öyle bir imkanım var ve kullanıyorum ama bunu asla bir hak olarak görmüyorum. Örneğin emniyet şeridini kullanan bir otomobile yanaşıp tersters bakmıyorum çünkü benimde emniyet şeridini kullanmamam lazım normalde. Yada aralardan geçerken bana yol vermeyen bir otomobili görünce ona dayılanmıyorum. Trafikte motosiklet sürücüsü yağ gibi akmalıdır. geçemiyorsan, beklersin. Geçebileceğin bir boşluk bulduğunda, etrafını tehlikeye atmadan, akıp gidersin. . Kimse bana yol vermek zorunda filan değil, biliyorum.

Direksiyon başına geçince bir acayipleşiyoruz vesselam. Çoluğu çocuğu, düzenli bir işi, yaşantısı, çevresinde saygı duyulan, en eğitimli, kültürlüsü bile, 2 saniye daha geç gitmemek adına, önündeki araca yol vermemek için neler yapıyor. Bir araç bir şekilde önüne geçse, tüm o sosyal çevre eğitim, iş, aile vs. galiz küfürlerin havada uçmasına engel olmuyor. Ama insandın sen az önce… Arabaya binince ne oldun sen? Canavar çıktı içinden? Başka bir ortamda kessen ağzından çıkmayacak küfürler, şerit değiştirmeler falan, trafikte biraz bunalınca doğal oluveriyor. İşte böyle bir ortamda kullanıyorsunuz o motosikleti.

“Yardım edin! Aileme motosiklet almayı kabullendiremedim.” Diye başlıklar görüyorum forumda. Aldırma sen zaten. 16 yaşında bir “çocuğun” cenazesine gittim 10 gün önce. Motosikletle virajı alamamış ve kaza yapıp Hakk’ın rahmetine kavuşmuş. Selametle… Valla bana soranlara “almayın” diyorum. Çok mu tehlikeli? Evet çok tehlikeli ne var? Resmen gözlerini korkutuyorum almasınlar diye. Sen neden kullanıyorsun diye soruyorlar, “sanane” diyorum. “Benim hayatıma kastım var”. Almak isteyen zaten beni dinlemez alır. Ben alırken kimseyi dinlemedim şahsen. O da dinlemesin. Ana Baba parasıyla almasın… Alamasın ki, kendi çalışıp kazandığı, biriktirdiği parayla alsın ki, hem çocuk denecek yaşta motosiklet sahibi olamasın, hemde değerli olsun o aldığı motosiklet. Alana kadar forumlarda gezinsin, araştırsın, heves etsin, 16-17-18 yaşında halen “çocuk” statüsünde, arkadaşının gazına gelip bariyerlerle tanışmasın. Biliyorum, zira bende o yaşlarda (motosikletim yoktu ama) birçok farklı konuda gaza gelip salak saçma işler yaptım.

Ha birde “Bize saygı duymak zorundasınız”cılar var. Oldu canım? Ne saygısı. Trafik polisi haricinde kimseye saygı duyulmaz bu memlekette. Türkiye burası Türkiye! Alooo! Uyanın hanımlar beyler!! Hergün bilmem kaç kişi ölüyor trafikte. Araç sürücüleri dalgın olmaya çok müsaitler. Sizi farketmeyecekler, görmeyecekler, önemsemeyecekler, kıl olacaklar vs. Hemen hepsinin kaportam çizilmesin diye üç buçuk attığı bir ülkede trafiktesiniz. Bilin! Motosiklet kullanmanın doğasında "trafiği bir orkestra şefi gibi yönetmek" olduğunu idrak edin. Motosikletin felsefesi bu. hiç kimse bize saygı göstermek zorunda filan değil. O seleye bunu kabul ederek oturun. “Trafikte beni taciz ediyorlar” diye zırlıyor forumda bazıları hala. Trafikte taciz edilmeyen mi var? Hazırlıklı ol, yada oturma o seleye. Hiçkimse sütten çıkmış ak kaşık değil. Hiç öyle “ben kimseyi taciz etmiyorum” ayağına yatma. Sende birilerini taciz etmişsindir zamanında, ona say.

Haklı ama ölü olmayın ve araçların kör noktalarından hareket ederken risk aldığınızı bilin.
Her ne olusa olsun, hatanın kimde olduğunun da önemi yoktur. Çünkü yaşanan her kazada, kaybeden hep motosiklet kullanıcısı olur. Otomobil kullanıcısı gibi parasını değil direk canını veya sağlığını kaybeder. Unutmayın.

Motosiklet sürücüsü kimsenin kendini görmeyeceğini, kimsenin kendisine saygı göstermeyeceğini, herkesin üzerine sürüp onu sıkıştıracağını hesap ederek, trafiğe girmelidir. Bir motorcunun başına gelen herhangi bir olay, (bakın herhangi diyorum) motorcunun hatasıdır. Hesaplayamamıştır, öngörememiştir, maruz kalmıştır.

Dağılın!

uzaaklardann
28 Kasım 2015, 12:36
Oha! Gaza gelip destan yazmışım. Okunmazda şimdi bu.

crocodill
28 Kasım 2015, 12:40
Dağılın!

Okuduğum tek yer :queen:

uzaaklardann
28 Kasım 2015, 12:42
Dağıldın mı bari :)

crocodill
28 Kasım 2015, 12:46
ben değil de farenin orta tuşu dağıldı çok uzun beaaa:queen:

IRau
28 Kasım 2015, 12:56
okuyan arkadaşlar özet geçerse çok iyi olur

macremmm
28 Kasım 2015, 13:03
7-Trafik kurallarını her Türk vatandaşı gibi olabildiğince kendime yontuyor, yine her Türk vatandaşı gibi güvenliğimi tehdit etmediği sürece, işime her geldiğinde esnetmeye çalışıyorum. Çünkü Türk’üm abi. Bu sadece bana özel bir durum değil. Herkes aynı.
Daha aklıma gelmeyen birsürü şey vardır eminim. Ama şimdilik bunlar işte.

Tamamını okuyamadım kusura bakmayin ama şu maddeye takildim kendi güvenlğmi tehdit etmediği sürece esneti yorum yani sizin bu söylediğiniz den şunu anlıyorum ben kendi canıma bakarım arkadaş trafikte diğer insanların canı malı beni bağlamıyor mu demektir yani öyleyse vay haline bu memleketin herkes o zaman kafasına göre takılsın kural dinlemesin o zaman neler olur düşünebili yor musunuz motorsiklet kullanabiliyor olmak sizin kuralları çiğneyebiliyor olmanızı gerektirmez herkes gibi sizde kurallara uymak zorundasiniz bi motorcu kuralsız bir hareketin sonucunda biz kazaya karıştığında gelp burada ağlamasın yorum sizin diye yazının tamamıni okumadım dediğim gibi ama göz gezdirdigm kadarıyla kesinlike katılmıyorum yazdigin yazıda suna katılıyorum sadece kaldırıma park eden araçlardan bahsetmişsin emin ol bunu sıkıntısını ben dahil herkes çekiyor ve her zamanda fotoğraflayıp mail atarım bu araçların resimlerini çünkü bebek arabasıyla gezerken çocuğunu ana caddye indirmen gerekiyor bu tip insanlar yüzünden ama onlar böyle yapıyor diye herkes oyle yapmaya kalkarsa isin içinden çıkılmaz

scooboy
28 Kasım 2015, 13:04
Peki.........

macremmm
28 Kasım 2015, 13:17
Bakın şundan bir sene'once başım dan geçen bir olayı anlatayim size arabamla aksam giderken sağ tarafta bir sokağa dönecem yol gidiş geliş sinyali verdim sağa döndüm küt diye bir ses geldi hemen indim arabadan bir baktim yerde kask gidiyor baktim ki motorsiklet adamda akşam olmasına rağmen far açık değil kaldırım ile araba arasında gidiyor (burada şeritten gitse böyle birşey olmayacak) kask kafasında değil kolunda takılı sanki o kola takmak için üretilmiş adamı fark edebileceğim hic birşey yok adamda ekipman yok olanıda başka yerine takmış zaten yolda trafik yok ama ona ragmen hala kaldırım ile benim araba arasından gidiyor bu şimdi kazaya davetiye çıkarmak değil de nedir siz söyleyin allahtan kimseye birşey olmadi da atlattık çok şükür ben bunlardan bahsediyorum iste otobanda kapı açanları falan savunmuyorum zaten benim bahsetmek istediğim bu tarz şeyler

uzaaklardann
28 Kasım 2015, 13:22
7-Trafik kurallarını her Türk vatandaşı gibi olabildiğince kendime yontuyor, yine her Türk vatandaşı gibi güvenliğimi tehdit etmediği sürece, işime her geldiğinde esnetmeye çalışıyorum. Çünkü Türk’üm abi. Bu sadece bana özel bir durum değil. Herkes aynı.
Daha aklıma gelmeyen birsürü şey vardır eminim. Ama şimdilik bunlar işte.

Tamamını okuyamadım kusura bakmayin ama şu maddeye takildim kendi güvenlğmi tehdit etmediği sürece esneti yorum yani sizin bu söylediğiniz den şunu anlıyorum ben kendi canıma bakarım arkadaş trafikte diğer insanların canı malı beni bağlamıyor mu demektir yani öyleyse vay haline bu memleketin herkes o zaman kafasına göre takılsın kural dinlemesin o zaman neler olur düşünebili yor musunuz motorsiklet kullanabiliyor olmak sizin kuralları çiğneyebiliyor olmanızı gerektirmez herkes gibi sizde kurallara uymak zorundasiniz bi motorcu kuralsız bir hareketin sonucunda biz kazaya karıştığında gelp burada ağlamasın yorum sizin diye yazının tamamıni okumadım dediğim gibi ama göz gezdirdigm kadarıyla kesinlike katılmıyorum yazdigin yazıda suna katılıyorum sadece kaldırıma park eden araçlardan bahsetmişsin emin ol bunu sıkıntısını ben dahil herkes çekiyor ve her zamanda fotoğraflayıp mail atarım bu araçların resimlerini çünkü bebek arabasıyla gezerken çocuğunu ana caddye indirmen gerekiyor bu tip insanlar yüzünden ama onlar böyle yapıyor diye herkes oyle yapmaya kalkarsa isin içinden çıkılmaz

Tamamını okursan cevabını alırsın sayın macremmm
Zira çook uzak bir noktaya gitmişsin.

macremmm
28 Kasım 2015, 13:31
Diyorum ya tamamını okuyamadım suanda fırsatım yok ama müsait bir zamanda okuyacağım mutlaka

ee_ee
28 Kasım 2015, 13:45
%99,9 doğru yazılmış tespitlerin. Motosiklet hayatında yukarda yazılanlardan bir veya birkaçını yapmamış bir kişi dahi çıkacağına inanmıyorum. Ben yapmadım diyen de yalan söylüyordur.

Peki yapılanlar doğru mu?? Tabii ki hayır. Ancak burası Türkiye. Bize has yazılı olmayan bir suru kural var. O nedenle arkadasın yazdıklarına katılıyorum.

Fatiiiik
28 Kasım 2015, 14:00
itinayla hepsini okudum ve değdi, ne güzelde anlatmıs abımız memleketın ÖZETİNİ..

Mr.[T]
28 Kasım 2015, 14:06
güzel anlatım olmuş sıkılmadan okudum:cat:

yunusus
28 Kasım 2015, 14:16
Sondaki dağılın eksik kalmış. Haklıyım dağılın diyeymişsin iyiymiş. Başka eleştireceğim yer yok :) eline sağlık

borana
28 Kasım 2015, 14:17
Uzun olmus ama gercekci bir yazi olmus. Yazdiklarinin tamamina katiliyorum. Istanbulda motor kullanabilmenin ozeti bunlar....

Markopaşa
28 Kasım 2015, 14:57
21 sene araba ve 5 senedir de motor kullanıyorum İstanbul'da noktası noktasına doğru bir tespit. Şiir gibi yazmışsın sonuna kadar okudum valla.

mete_han
28 Kasım 2015, 15:10
gardaşım iyi hoş güzel yazmışın...çoğunu bende yapıyorum...tek katılmadığım konu kaldırım meselesi...

A.Türker
28 Kasım 2015, 16:22
Bunlar zaten yazısız kurallar güzel olmuş. Niye aradan geçtin şeritte değildin diyenleri yağmur yağarken köprü trafiğine bekliyorum.

feti_can
28 Kasım 2015, 17:04
Dostum sakin ol ve elindeki klavyeyi yavasca yere birak : )

spil
29 Kasım 2015, 00:38
Valla hepsini okudum enfes bir yazı olmuş eline diline klavyene sağlık

karşıyaka57
29 Kasım 2015, 01:07
Kendini okutturan ve kafa yormayan bir yazı olmuş elinize sağlık.Doğru ve güzel tespitler, tek katılmadığım yer şerit değiştirirken sinyal kullanmamanız :)

18 Kasımda yazılmış ama millet dün görmüş, bu ayrıntı da şimdi dikkatimi çekti.

Sti
29 Kasım 2015, 01:35
Motor suren,surmeyen,baslayacak veya hic dusunmeyenin bile okusa yararlanabilecegi bi yazi olmus,gozumu korkutsaniz dahi buna degecegini bir kere daha anladim,keyifli forumlar :)

HAZZILHAR
29 Kasım 2015, 01:46
http://i.hizliresim.com/9q2yqN.jpg (http://hizliresim.com/9q2yqN)

newmoto76
29 Kasım 2015, 02:08
Tebrikler arkadasim.Bu kafad yeni bir vizyonu temsil etmiyor merak etme.Hindistanda ozellikle benzer tasit kullanma anlayisi var..Ayrica Cinde de..Bu yaziyi yazarken bir otomobil surucusunun de kendinde farkli imtiyaz ve haklar gorebilecegini umarim dusunmussundur..

Soru su? Bu memleket neden trafik kazalari konusunda ve ölumlu kazalarda rekorlar kiriyor? EL CEVAP : Herkes trafikte kendini hakli goruyor..

Ha sen yalniz degilsin merak etme birsuru araba ,kamyon,minubus sofurede tam senin gibi hissediyor. Hatta abi benim 300 beygirlik arabam var onunla makasa girmeyecegimde ne yapacagim diyenlerde az degil..

Eger dunyada birbirine saygisi olan insanlarin yasadigi memleketlerde hiz siniri,takip mesafesi ,serit degistirme kurallari vb konulara dikkat edilmeseydi zaten onlarda Turkiye ile beraber kaza rekoruna basari ile giderlerdi..

Egerki burasi Turkiye herkes kafasina gore takiliyo diyosan o zaman trafikte kafasina gore takilan bi arabanin kendini hakli gorerek sana carpmasinida dogal karsilarsin..

Motorcu yada arabaci olmak bisey ifade etmez.Herkes kurala ,akla,mantiga dikkat edecek.Zaten etmeyenden Hindistan edenden Kanada oluyor.Fark bu..

enable
29 Kasım 2015, 02:27
Acı ama gerçek, laf salatası yapma kardeşim İstanbul trafiği için şu şartlarsa daha iyi bi fikrin varsa yaz yoksa dükkanın önünü kapatma.
Bugün bu yazının her kelimesine imzamı atarım.

kivancern
29 Kasım 2015, 02:30
Guzel bi yazi olmus gercekten.. ben trafikde arabaylan genelde hak yememeye ve guvenli olmaya calisirim..

Motosiklette ise sadece guvenli olmaya..

Trafik kurallarini bilirim ve bu unsurlar dahilinde bukerim..

yeknet
29 Kasım 2015, 02:34
Özgüven patlamasının yazıya dökülmüş hali. Yazdığı konularda çok sıkıntı çekmiş belli ki.

uzaaklardann
29 Kasım 2015, 03:35
Tüm motosiklet cemaatine.... yazılan yorumlar ve basılan beğeniler, hatta onaylar için teşekkürler. Yazdıklarım ne bana özel, nede sırf keyfiyeten yazılmış. Eminim ki hepimizin trafikte başına gelen, ve zorunlu olarak yapmak mecburiyetinde kaldığımız, yapmayı seçtiğimiz şeyler. En iyisi, en doğrusu, bu mudur bilmiyorum. Ama eldekilere göre bulabildiğim tek ve en etkili çözümler bütünüdür. Hadi hadi inkar etmeyin, hemen hemen hepimizin çözümü bu. Ben bunları yaparken "mümkün mertebe" her taşıta saygı göstermeye çalışıyorum. Buradaki anahtar kelime "mümkün mertebe". Farkettiniz siz onu. Ama aşağıdaki yorumu yazan arkadaş anlamamış.



Tebrikler arkadasim.Bu kafad yeni bir vizyonu temsil etmiyor merak etme.Hindistanda ozellikle benzer tasit kullanma anlayisi var..Ayrica Cinde de..Bu yaziyi yazarken bir otomobil surucusunun de kendinde farkli imtiyaz ve haklar gorebilecegini umarim dusunmussundur..

Soru su? Bu memleket neden trafik kazalari konusunda ve ölumlu kazalarda rekorlar kiriyor? EL CEVAP : Herkes trafikte kendini hakli goruyor..

Ha sen yalniz degilsin merak etme birsuru araba ,kamyon,minubus sofurede tam senin gibi hissediyor. Hatta abi benim 300 beygirlik arabam var onunla makasa girmeyecegimde ne yapacagim diyenlerde az degil..

Eger dunyada birbirine saygisi olan insanlarin yasadigi memleketlerde hiz siniri,takip mesafesi ,serit degistirme kurallari vb konulara dikkat edilmeseydi zaten onlarda Turkiye ile beraber kaza rekoruna basari ile giderlerdi..

Egerki burasi Turkiye herkes kafasina gore takiliyo diyosan o zaman trafikte kafasina gore takilan bi arabanin kendini hakli gorerek sana carpmasinida dogal karsilarsin..

Motorcu yada arabaci olmak bisey ifade etmez.Herkes kurala ,akla,mantiga dikkat edecek.Zaten etmeyenden Hindistan edenden Kanada oluyor.Fark bu..

Sayın newmoto76. . Merak etmeyiniz benim bu yazıyı yazmamın sebebi, sizinde tespit ettiğiniz gibi, otomobil suruculerinin kendilerinde farkli imtiyaz ve haklar gordüğünü maalesef birçok tecrübeyle biliyor olmam. O sizin bahsettiğiniz (hani şu kurala ,akla, mantiga dikkat edecek olan) herkes ölüyor bizim buralarda. Zira o tipler motosikletin selesine oturunca diğer şöförlerinde kendileri gibi olduğu yanılgısıyla hareket etme gafletinde bulunuyorlar, ki sonuçta geri dönüşü olmayan bir yola selametle...Valla ne yalan söyleyim ben o kadar "cesur" değilim şahsen. Kimseyede önermem. Yapmayın arkadaşlar. Ölmeyin lan!

telike
29 Kasım 2015, 09:30
Egonuza tüküreyim sizin.

sezerh
29 Kasım 2015, 09:54
Hacı, benim anlamadigim, madem motorun bu kadar isinmasini, yipranmasini istemiyosun. Neden r1200s aliyosun. Madem 200 yapcak yol yok. Neden fazla yakit yakiyosun.sicakliktan rahatsiz oluyosun.halbuki sıkısik trafikte 250 hatta bilemedin 500cc de bile fazlasiyla yeterli.

uzaaklardann
29 Kasım 2015, 10:25
Hacı, benim anlamadigim, madem motorun bu kadar isinmasini, yipranmasini istemiyosun. Neden r1200s aliyosun. Madem 200 yapcak yol yok. Neden fazla yakit yakiyosun.sicakliktan rahatsiz oluyosun.halbuki sıkısik trafikte 250 hatta bilemedin 500cc de bile fazlasiyla yeterli.

Anlatayım hocam.

1- Scooterim de var ve onunda ısınmasını yıpranmasın istemiyorum. Hatta arabamında ısınmasını yıpranmasını, hatta hatta 1 hafta önce aldığım çoraplarım var ve onların bile ısınmasını yıpranmasını istemiyorum. Bu sadece motosikletime özgü bir durum değil yani. Şsşıracaksın, ben düzenli olmasada belli bir km ye ulaşınca o motosikletimi servise bile götürüyorum yıpranmasın diye. Yağını filtresini değiştiriyorum inanmazsın. Takıntılıyım herhalde :)

2- Haklısın ayrıca. 250 cc üstü hemen hemen tüm motosikletler fuzulidir. Katılıyorum. O yüzden +250 cc motoresikletlere "hobi grubu" denir. Bu motosikletler mantıklı olduğu için alınmaz. Tıpkı tüm işinizi 1.4 Renault clio ile görebilecekken, 10 katı para verip BMW 3.20 almak gibi. Mantıkla akılla açıklanmaz yani. keyfinizin kahyası olma durumu...

3- Emin ol öyle abartı çok yakmıyor. Ayrıca senin bahsettiğn motosiklet (R1200S)racing bir model. Bendeki o değil. Bendeki R1200R Naked versiyonu. Hızlı olsun diye değil, muhtemelen bir motosiklette bulunabilecek en iyi frenlere sahip(malum, telelever/paraleber olayı) olduğu için alındı.

ayzek
29 Kasım 2015, 11:42
valla ben hepsini satıırr satır okudum güzel ımla olunca okunuyor eline saglık kardes.. ıcımı okuyup yazıya dokmussun gıbı. cok dgru soledıklerın

macremmm
29 Kasım 2015, 12:00
Hocam yazınız tamamını okudum şimdi doğru bu saydıklarınız motosikletin vermiş olduğu imkanlar tabiki ama bunları yaparken haksız duruma düşmüş olmuyor musunuz peki ayrıca bu saydıklarınız herkes yapıyor gibide düşünememek lazım çünkü ben bunların hic birini ne motorsiklet de nde araba kullanırken yapmıyorum ters yöne girmiyorum mesela dönülmemesi gereken yerden dönmüyorum motorsikletin vermiş oldug imkanlardan dolayı arabamla giderken iki araba arasından bi motorcu bile gelse şeritin kenarına doğru yanaşıp onun rahat gecmesini sağlıyorum zaten ama mesela araba yada motor ters yönden geliyorsa kesinlikle yol vermem kenarda bir yerde bekler ben geçtikten sonra geçerse geçer haklı gibi benim arabamın üstüne doğru gelirse dururum önünde geçmesine izin vermem sonuçta o testten geldiği için bekleyecek geçen gun sırf biriyle bu yüzden birimize giriyorduk adam bildiğin ana cadde de tek şeritli yolda tersten geliyor virajı bi döndüm adamla kafa kafaya kaldım ve o dana haksız olduğu halde bana çıksana yoldan gibi'el kol işaretleri yapmaya başladı şimdi siz olsanız ne yaparsınız söyleyin bakalim

enable
29 Kasım 2015, 13:37
Anayollarda kapılar açılıyor, millet 1 sn öne geçmek için birbirinin üzerine sürüyor, aynalara bakılmıyor, sinyaller verilmiyor, emniyet şeritleri arabalarla dolu, ben buna vahşi trafik diyorum. Yapmayanda belli mi süre sonra yoldan çıkıyor zaten onları tenzih ediyorum. Vahşi trafikte Ceylan gibi sekicen yoksa ham yaparlar, örneklerini hergün maalesef görüyoruz.

uzaaklardann
29 Kasım 2015, 21:04
geçen gun sırf biriyle bu yüzden birimize giriyorduk adam bildiğin ana cadde de tek şeritli yolda tersten geliyor virajı bi döndüm adamla kafa kafaya kaldım ve o dana haksız olduğu halde bana çıksana yoldan gibi'el kol işaretleri yapmaya başladı şimdi siz olsanız ne yaparsınız söyleyin bakalim

Hocam kendi ellerinle yazmışsın ya işte. Kim kime dum duma. Aynı şeyi farklı söylüyoruz seninle. Benim anlatmak istediğimde şu ki: mahalle arasında ters yöne giren birsürü araba, kamyon, kamyonet varken kimse bana "vay arkadaş ters yöne girme" martavalını okumasın. Ben motosikletimle ters yöne girdiğimde, karşıdan bir araç gelince kenara yapışıp geçmesine izin verebiliyorum. Arabalar ters yöne girdiğinde ne olduğunu yazmışsın işte yukarıda

Anlaştık şimdi değil mi?

Levent68
29 Kasım 2015, 22:48
Bence bu yazıyı kafalarına kamera takıp haksız oldukları pekala belli olan olan ikide bir video yükleyenler okusun. Yazılanların her kelimesine aynen katılıyorum. Ellerine sağlık arkadaşım.

tozluklu
29 Kasım 2015, 22:50
Tamamını okuyamadım ne len. 2 satır yazı.

mobyby
29 Kasım 2015, 23:14
Elimden geldiği kadar kurallara uyarım aralara girmem araba gibi arkasından takip mesafemi korurum gerekirse beklerimde sıkıntı yok. yazın biraz genel yapıcı olmuş . ama mutlaka böyle yapanlarda vardır onlara saygı duymayın :D

macremmm
29 Kasım 2015, 23:33
Hocam kendi ellerinle yazmışsın ya işte. Kim kime dum duma. Aynı şeyi farklı söylüyoruz seninle. Benim anlatmak istediğimde şu ki: mahalle arasında ters yöne giren birsürü araba, kamyon, kamyonet varken kimse bana "vay arkadaş ters yöne girme" martavalını okumasın. Ben motosikletimle ters yöne girdiğimde, karşıdan bir araç gelince kenara yapışıp geçmesine izin verebiliyorum. Arabalar ters yöne girdiğinde ne olduğunu yazmışsın işte yukarıda

Anlaştık şimdi değil mi?

Anlaştık Hocam sikinti yok :))

aydin-ist
29 Kasım 2015, 23:43
Yazıda katılmadığım pek çok nokta bulunuyor. Yapılabildiği ve kendi güvenliğinizde azalma oluşmadığı sürece kurallara uymak gereklidir, Ayrıca yayalara ait olan kaldırımlara, yaya yoğunluğu olduğu ve oraya çıktığınızda yayaları rahatsız edebilecekseniz, çıkmaya hakkımız olmadığını düşünüyorum.

Öte yandan motorları görmeyen, görse bile bırak aracı, insan yerine bile koymayan araçların çoğunlukta olduğu Türkiye trafiğinde, kendimizi araçların gözlerine sokacak, çok güçlü far, sis farı, park lambası ve fren lambaları ile donatmanın doğruluğunu gördüm. Evet resmen diğer araçları gündüz ve gece çok güçlü ışıkla taciz ediyorum, evet gözleri kamaşıyor vs ama, bu sayede, üstüne çok daha az araç kırıyorlar, kesinlikle beni fark ediyor, ona göre hareket ediyor.

Aralara girmek vs konularda ise yazıya katılıyorum; elden geldiğince sinyal vermeye çalışalım ama yazıldığı gibi maalesef her zaman çok hızlı hareket edildiğinden sinyal verilemeyebiliyor.

Hız konusunda da yazı haklı, akan trafikten %10, %15 en az hızlı olunmadığı sürece, motosikletler çok daha tehlike altında bulunuyorlar...

Atsız
30 Kasım 2015, 12:39
1-2 takıldığım nokta var. O kadar da olsun. Klavyene sağlık

kurubuz
30 Kasım 2015, 12:48
Özetle "Pişkinin önce gideniyim, herkesi rahatsız ederim ama bu beni rahatsız etmez, bende yüz yok " demek istiyor. Anlaşılmıştır.

uzaaklardann
30 Kasım 2015, 13:22
Özetle "Pişkinin önce gideniyim, herkesi rahatsız ederim ama bu beni rahatsız etmez, bende yüz yok " demek istiyor. Anlaşılmıştır.

"Pişkinin önde gideni" ve "yüzsüzün teki" olmakla yaftalanmışım. Oysa o kadarda "etrafa mümkün mertebe saygılı olun", "sorumluluğunuzun farkında olun" mesajı vermeye çalışmıştım. Anlaşılamamışım. Heyhat!!!
Üzüldüm ya şimdi. :(

Atsız
01 Aralık 2015, 17:30
Merak etme hocam biz anladık ne demek istediğini. Takılma.

ZümeR
02 Aralık 2015, 10:29
Birilerine iyi sinirlenmiş anlaşılan, trafikte bunca kelimeyi dinleyecek kimseyi bulamazsın haliyle yazayım demiş.
Burada da sanırım pek okuyan çıkmadı.

Sakin ol evlat..!!
-Bana evlat deme ahbap..
Heeey.. senin sorunun nedir adamım ? Bu eyalette ilk motora binen sen değilsin anlıyormusun..?
-Bana babammışsın gibi davranmayı kes..!
Dostum senin sorunun ne biliyormusun ? Kıçının kafandan büyük olması..
@@£#$½#$!!€@£#!!?!!

Seko
02 Aralık 2015, 11:08
Ondan sonra gidip "Otomobil sürücüleri motorcuları sallamıyor" diye başlık açarsınız. Bu kadar kurallara uymadan sürüş yaptığına göre kendini trafiğin bir parçası olarak görmüyorsun demektir. Bu durumda başkalarının da görmesini bekleme.

TAYFUNBORA
02 Aralık 2015, 11:58
Bir çok tespit var.
Öncelikle %100 doğru bir yazı değil.%100 yanlış ta değil!
Kağıt üstünde bir çok yanlış fikir gibi görünse de ,iş gerçek hayata gelince kesinlikle yine haklısın!
Trafik kurallarında %100 uyuyorum diye gururla gezen genç:bounce: Arkadan sıkıştıran kamyon veya U dönüşü yapan taksiler servis araçları sen %100 kurallara uygun kullandın diye senden uzak malesef durmayacaklar.

Dedimya kağıt üstünde kurallar açısında değerlendirince %100 haklı değilsin.Ama İstanbul trafiğini gerçekçi değerlendirdiğimiz zaman kesinlikle haklısın.

Sorun motorsikletler değil.Arabalar da değil.Sorun trafik sorunu.Ve İnsanımız!

fthaltan
02 Aralık 2015, 11:59
Yazilanlarin tamami dogru ve istanbulda yapilmasi gerekenlerdir. Bu kargasanin tek sebebi zaten otomobil, otobus, kamyon, arazi tasitlari vs 4 ve uzeri tekerlekli aracidir. Istanbulda 10 kmlik yolu otobusle belirli bir vakitte 2 saatte alanlar var. 2 saat, iki saat. Niye motorla arabanin arkasinda beklim, niye kirmizi yanarken lambanin etrafindan gecmim, ne oldu katliam mi yaptik, etraf guvenliyse geceriz. Ters yone her zaman girerim, guvenliyse. Serit degistirirken sinyali kullanirim. Kullanmasam da kullansam da zaten arka %100 guvenliyse gecerim, maceraya gerek yok. Tubelde 90-100 le giderim. Emniyet seridini her teme e5 e ciktigimda kullanirim, polise selam veririm, ditdit. Hep arkami, sagimi, solumu gozlemlerim. Guvenliyse yapamiyacagim kural ihlali yok gibi. Yasasin motorun her yerde ozgur hissi :) ama guvenliyse :)

uzaaklardann
02 Aralık 2015, 14:40
Ondan sonra gidip "Otomobil sürücüleri motorcuları sallamıyor" diye başlık açarsınız. Bu kadar kurallara uymadan sürüş yaptığına göre kendini trafiğin bir parçası olarak görmüyorsun demektir. Bu durumda başkalarının da görmesini bekleme.

"Otomobil sürücüleri motosikletleri sallamıyor" diye başlık açılmaması için bu yazıyı yazdım zaten. Asıl başkaları beni trafiğin parçası olarak görmediği için kendi kurallarımı oluşturmak zorunda kaldım sayın Seko.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:34 ----------



Sorun motorsikletler değil.Arabalar da değil.Sorun trafik sorunu.Ve İnsanımız!

Sorun sensin benim biziz sayın TAYFUNBORA. Yazıda belirttiğim gibi, bırakın motosikletleri, arabaları ve hatta kamyonları bile görmeyebiliyorlar, görmeyebiliyoruz Göre göre üstüne sürenler varsa onlar konu dışı zaten. Bu yazı o kadar yıl ve km tecrübeden sonra, "istek" ten çok "zaruriyet" ile oluşturulmuş tercihler bütünü benim nezlimde