Orijinalini görmek için tıklayınız : İleri Seviye Sürüş Eğitimi ve 600cc Başlangıç
AWESQME
17 Kasım 2015, 15:24
İyi günler arkadaşlar. Bu profesyonel ileri seviye sürüş eğitimleri başlangıç seviyesindeki insanlara ne kadar faydası oluyor? Ben bilinçli bir şekilde 250cc ile motor alemine adım atmayı düşünüyorum. Nasipse kış sonu yzf r25 alıcam. Cüssemden dolayı daha düşük bir cc olamıyor (193 cm 100 kg). 250cc motorlar bile ucu ucuna oluyor açıkçası. Bu yüzden ileri seviye sürüş eğitimi alıp 600cc bir motorla başlamak ne kadar doğru olur??
Helvanı yemeye geliriz, ölmek istemiyorsan alma vb laflara gerek yok düşük cc ile motora başlanması gerektiğini biliyorum zaten direk tecrübesiz bir şekilde 600-1000cc alıcak bir insan değilim gözüm yemez. Benim merak ettiğim bu profesyonel ileri sürüş eğitimleri 600 lük bir racing i kullanmak için iyi bir tecrübe unsuru mudur motora hakim olmayı ne kadar sağlıyor ne kadar faydalı?
Lütfen laf olsun torba dolsun diye yorum yapmayalım. Bu ileri sürüş eğitimleri hakkında ciddi bilgisi olan insanlar benim gibi düşünen insanları bilgilendirirse çok mutlu olurum.
Şimdiden teşekkür ederim...
newmoto76
17 Kasım 2015, 15:48
İleri sürüş eğitimi hangi skalada olursa olsun "ileri trafikte sürüş" eğitimi anlamına gelmez..Hele bu ülkede hiç gelmez.. 5 yıl motosikeltin üzerinde dolaşmadan 100 HP + motosikleti akan trafikte kullanmak saçma sapan bişeydir.. İleri sürüş eğitimi ile pistlerde motosikletin tadını çıkarmaya devam edebilirsin. Trafikte ASLA!!!!
keremkrmn
17 Kasım 2015, 15:55
600cc motor ile 600cc supersport motor arasında bile dağlar kadar fark varken bence yeterince tecrübe sahibi olunmadan SS ile başlamak sizin için tehlikeli olacaktır.
yunusus
17 Kasım 2015, 16:06
Racing degilde 600cc uysal ve kalıplı bir makina alır onunla epey bi haşır neşir olup yeterince tecrube edinene kadar 'akli basinda biri' olarak limitlerini zorlamazsan tabiiki olur neden olmasin.
AWESQME
17 Kasım 2015, 16:09
Şehir trafiği ile fazla bi işim olmuyor. Uşak'da okuyorum burada trafik namına bir şey yok. İzmir'e gittiğimde de genelde çevre yolunu kullanıyorum pek sahil yoluna iç kesimlere girmemeye çalışıyorum. Motoru %70 şehirler arası kullanmayı planlıyorum. Bunlar göz önünde tutulunca ileri sürüş eğitimi alınıp gaz hassasiyeti, motora hakim olma süreci bitince bir 600cc kullanılabilir mi? Dediğim gibi pek şehir trafiği ile işim yok.
initial-D
17 Kasım 2015, 16:09
Kendini bilen daha önce trafikte otomobil tecrübesi olan biri bikaç bin km sonra sorun yaşamaz trafikte.
Ben 5000km motosiklet hayatımda 1200 cc 130 hp 270 kg touringle artçılı istanbul trafiğine daldım hiçte sorun yaşamadım.daha sıfırken eğitim almıştım ama trafikte karşılaşacağın şeyleri eğitim vermiyor.25 senedir motor kullanan arkadaşım benden düşük cc li motorla trafikte uzayıp giderken risk alıp kendi kapasitenin tecrübenin yeteneğinin üstüne çıkmamak gerekiyor.kısacası az yetenek az tecrübe çok akıl senin her cc de her trafikte hayatta tutar.ha zevk alamazsın,zorlanırsın yorulursun o başka
zaferce
17 Kasım 2015, 16:13
Peşin ekleme: 600'lük var 600'lük var. F650GS (2005 - 2007) gibi tek silindirli 50 beygir olanı da var, ER-6f ve ER-6N gibi 70 beygir olanı da, CBR600RR gibi çok beygir olanı da. Eğitim almış bir yeni başlayan sürücü de olsa 50 beygirden fazlası risk. 2 silindirden fazlası risk.
İleri sürüş eğitimi kişinin kendi motosikleti ile 2000 km tecrübeden sonra verilirse verim alınabilecek üç aşamalı bir eğitim modeli. Teori, kapalı alan ve yol eğitiminden oluşuyor. Dolayısıyla "ileri sürüş eğitimi ile motosiklete başlamak" mümkün değil. 600'lük bir motor ile ileri sürüş eğitimine kadar başımızı derde sokmadan iyi kötü motor sürüp sonra eğitim alırım diye düşünmek hayli riskli olacaktır. Ben eşime dostuma sevdiklerime asla önermem.
Temel başlangıç eğitimini 2 günde kişinin kendi motoruyla verip kişiyi trafiğe çıkmaya yönlendiren eğitimler veriliyor. Ben bunların da 600 cc bir motosiklet ile çok verimli olabileceğini düşünmüyorum.
GiS Akademi gibi bir kurumun temel başlangıç eğitimi sonrasında verdiği trafiğe çıkış öncesi için kişinin kendi motoruyla da alabildiği beceri geliştirme programları var. Onlar kullanılırsa belki bir ihtimal 50-70 beygir bandında gücü olan bir motor ile başlanabilir. Ama yine R6, CBR600RR, CBR650F gibi 4 silindirli aletler bence çok riskli olur.
Ben GiS Akademi'ye gitme imkanı olmayan yeni başlayacak bir sürücü olsaydım 600'lük bir motor ile başlayıp düşürdüğümde oluşabilecek maddi sıkıntıları peşin peşin harcayıp şu adımları izlerdim:
1. Gomoto'dan eğitim motoruyla 1 günlük temel başlangıç eğitimi. http://www.motoregitimi.com/?motosiklet=tumegitimler
2. Ekipman ve ehliyet alma. (Ehliyet, hali hazırda varsa ilk iki adımı es geçelim.)
3. Yamaha MT-25, KTM 250 Duke gibi 25 beygir civarında gücü olan bir motosikleti satın alma. Karenajlı motor istiyorsak bir koruma takozu takılabilen bunların dengi motorlar da olur. ABS güzeldir. ABS'li olanı oluyorsa tercih ederim. Eğer ilk eğitimi veren hoca "250'likten çabuk sıkılırsın. Sen süper üstün yetenekliymişsin yaw. Aslansın kaplansın." derse 47 beygir bandındaki motorlara yönelirim.
4. Kendi motoruma henüz binmeden, kendi motorum ile ART MotoAkademi başlangıç paketi. http://artmotoakademi.com/akademi-tr/page-Egitimler.php?id=13
5. Trafiğe çıkış ve en az 3000 km tecrübe edinme.
6. ART MotoAkademi, OMM (şu sıra İzmir^'de hayli aktifler) veya canımın çektiği bir ileri sürüş eğitimi kurumundan ileri sürüş paket eğitimi (teori + kapalı alan + yol).
7. Yolların keyfini çıkarma ve imkanlar doğrultusunda her yıl veya iki yılda bir sezon başlarında ileri sürüş eğitimini yenileme.
motorcu adam
17 Kasım 2015, 16:54
sen kendi altında küçük hissetmissindir.2 metre 100kg arkadaşım çok rahat 2009 model cbr 125 kullanıyor. ön yargılı yaklaşma bence ayrıca 600cc her motorlarda ebat olarak bir büyüme söz konusu değil. illa büyük motor alcam diyosan tenere olabilir ama sen çok rahat r25 yada cbr 250 tarzı motorlar kullanabilirsin. bence boyut işin gözünde fazla büyütmüssün.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:51 ----------
motosiklete 250cc üstü birşeyle başlamak kesinlikle cahillikten başka bişey değildir.
Tİme_shİft42
17 Kasım 2015, 16:57
Eğitim alsanda ne bileyim zaman tecrübe pratiklikde istiyor 250 cc iyidir hafiftir kontra vermesi zapt etmesi kolaydır yeni başlayan adama fazlasıyl yeter yeterki modelini iyi seç 600 ccde o torku ara hızlanmayı görünce duramassın yaa deyermi ölüp gitmene en kötüsü sakat kalmana geleceğinle oynamana düşünsene sakatsın ömür boyu yatalaksın off işte al sana 600 cc :cherry:
İlerde 600 cc yede geçersin hiç acele etme
AWESQME
17 Kasım 2015, 17:04
Peşin ekleme: 600'lük var 600'lük var. F650GS (2005 - 2007) gibi tek silindirli 50 beygir olanı da var, ER-6f ve ER-6N gibi 70 beygir olanı da, CBR600RR gibi çok beygir olanı da. Eğitim almış bir yeni başlayan sürücü de olsa 50 beygirden fazlası risk. 2 silindirden fazlası risk.
İleri sürüş eğitimi kişinin kendi motosikleti ile 2000 km tecrübeden sonra verilirse verim alınabilecek üç aşamalı bir eğitim modeli. Teori, kapalı alan ve yol eğitiminden oluşuyor. Dolayısıyla "ileri sürüş eğitimi ile motosiklete başlamak" mümkün değil. 600'lük bir motor ile ileri sürüş eğitimine kadar başımızı derde sokmadan iyi kötü motor sürüp sonra eğitim alırım diye düşünmek hayli riskli olacaktır. Ben eşime dostuma sevdiklerime asla önermem.
Temel başlangıç eğitimini 2 günde kişinin kendi motoruyla verip kişiyi trafiğe çıkmaya yönlendiren eğitimler veriliyor. Ben bunların da 600 cc bir motosiklet ile çok verimli olabileceğini düşünmüyorum.
GiS Akademi gibi bir kurumun temel başlangıç eğitimi sonrasında verdiği trafiğe çıkış öncesi için kişinin kendi motoruyla da alabildiği beceri geliştirme programları var. Onlar kullanılırsa belki bir ihtimal 50-70 beygir bandında gücü olan bir motor ile başlanabilir. Ama yine R6, CBR600RR, CBR650F gibi 4 silindirli aletler bence çok riskli olur.
Ben GiS Akademi'ye gitme imkanı olmayan yeni başlayacak bir sürücü olsaydım 600'lük bir motor ile başlayıp düşürdüğümde oluşabilecek maddi sıkıntıları peşin peşin harcayıp şu adımları izlerdim:
1. Gomoto'dan eğitim motoruyla 1 günlük temel başlangıç eğitimi. http://www.motoregitimi.com/?motosiklet=tumegitimler
2. Ekipman ve ehliyet alma. (Ehliyet, hali hazırda varsa ilk iki adımı es geçelim.)
3. Yamaha MT-25, KTM 250 Duke gibi 25 beygir civarında gücü olan bir motosikleti satın alma. Karenajlı motor istiyorsak bir koruma takozu takılabilen bunların dengi motorlar da olur. ABS güzeldir. ABS'li olanı oluyorsa tercih ederim. Eğer ilk eğitimi veren hoca "250'likten çabuk sıkılırsın. Sen süper üstün yetenekliymişsin yaw. Aslansın kaplansın." derse 47 beygir bandındaki motorlara yönelirim.
4. Kendi motoruma henüz binmeden, kendi motorum ile ART MotoAkademi başlangıç paketi. http://artmotoakademi.com/akademi-tr/page-Egitimler.php?id=13
5. Trafiğe çıkış ve en az 3000 km tecrübe edinme.
6. ART MotoAkademi, OMM (şu sıra İzmir^'de hayli aktifler) veya canımın çektiği bir ileri sürüş eğitimi kurumundan ileri sürüş paket eğitimi (teori + kapalı alan + yol).
7. Yolların keyfini çıkarma ve imkanlar doğrultusunda her yıl veya iki yılda bir sezon başlarında ileri sürüş eğitimini yenileme.
En beğendiğim ve mantıklı cevap oldu bence aklımdaki çoğu soruyu sildi bu yorum teşekkür ederim. En güzeli YZF R25 yada Kawasaki Ninja 300 alıp tadını çıkarmak olucak gibi :)
Yorumlar için teşekkürler arkadaşlar. Motoru alınca kendi motorumla ileri sürüş eğitimine katılıcam.
bilginozi
17 Kasım 2015, 17:08
600luklerle 250likler arasinda pek cusse farki yoktur. Hatta 1000liklerle bile yoktur.
bahadircolak
17 Kasım 2015, 18:24
"zaferc" güzel cevap vermiş.
Senin alman gereken ileri sürüş eğitimi değil, temel sürüş eğitimi. Bunun da birkaç kademesi var. Ben de bisikletten sonra NC750'ye geçtim. 6 ayda 10000 km yol yaptım. Hatta Romanya'ya bile gittim tek başıma. Burada önemli konu agresif olmayan bir motor seçmen gerektiği. O çok fark ediyor.
mobyby
17 Kasım 2015, 18:37
10 yıldır motosiklet kullanıcısyım suan cbr 250r var inan bu bile fena bazen gaza geliyor insan. Bende hayırlısıyla hayabusa düşünüyorum ama onu şehr içinde kullanmak o agırlıgını cekmek aralara gırmek zor ötesi zor o nedenle super sport motosıkletle şehir içinde kullanmak tam bir işkence gerçekten.
Ertugyigit
17 Kasım 2015, 18:37
Sana 250lik yeter kardeş. 600lük alıp da ölmene gerek yok. Ve eğitim asla yeterli değil böyle yüksek beygirli makinaları trafikte sürmeye , trafik apayrı bişey.
ilker a.
17 Kasım 2015, 18:37
Daha önce yine bu forumda yazmıştım, buraya kopyala yapıştır yapayım:
"600 cc ile başlamış (BMW F650 GS) ve sıfır trafik ve otomobil tecrübesi olan biri olarak yazayım.
2010 yılında, 28 yaşındayken ehliyet aldım. Ehliyeti alırken hem B hem A2 almıştım. Kursun verdiği otomobil direksiyon eğitimi öncesinde direksiyon başına geçmemiştim. Sınavları geçip (hem motosiklet, hem otomobil) ehliyetimi aldım.
Ehliyetimi aldıktan sonra, hiçbir otomobilin direksiyonuna oturmadım, ehliyet öncesindeki hayatıma aynen devam ettim. Ta ki 2013 yılına kadar. Yıllardır ne zaman görsem gözümün takıldığı, hep aklımda olan motosiklet, BMW'yi, almak için cesaretim doğmuştu. 1 ay içinde aradığım motosikleti buldum. Gittim üzerine BMW Rider Academy'de eğitimimi aldım. Hatta eğitim alanına bile başka biri götürdü motosikleti, düşünün artık. Sonra çıktım yollara (hem şehiriçi hem şeir dışı) ve bugüne kadar hiçbir tehlike atlatmadım.
Daha önce yine bu forumda yazdım, yine yazayım; bu başlangıç işi tamamen nasıl bir insan olduğunuzla ilgilidir. Ben, kontrol manyağı, canı çok tatlı, çok sakin, aşırı dikkatli biriyimdir. Dolayısıyla trafikte, tabiri caizse nine gibi kullanırım. Nine gibi kullanmaktan kastettiğim şey 30-40 km ile gitmek değil elbette. Trafikteyken, motor üzerindeyken, yazılı ve yazılı olmayan tüm kurallara uyarak kullanırım aracı. Şu güne kadar da başıma bir olay gelmedi, hatta bir tehlikenin yanından bile geçmedim."
macremmm
17 Kasım 2015, 18:58
Daha önce yine bu forumda yazmıştım, buraya kopyala yapıştır yapayım:
"600 cc ile başlamış (BMW F650 GS) ve sıfır trafik ve otomobil tecrübesi olan biri olarak yazayım.
2010 yılında, 28 yaşındayken ehliyet aldım. Ehliyeti alırken hem B hem A2 almıştım. Kursun verdiği otomobil direksiyon eğitimi öncesinde direksiyon başına geçmemiştim. Sınavları geçip (hem motosiklet, hem otomobil) ehliyetimi aldım.
Ehliyetimi aldıktan sonra, hiçbir otomobilin direksiyonuna oturmadım, ehliyet öncesindeki hayatıma aynen devam ettim. Ta ki 2013 yılına kadar. Yıllardır ne zaman görsem gözümün takıldığı, hep aklımda olan motosiklet, BMW'yi, almak için cesaretim doğmuştu. 1 ay içinde aradığım motosikleti buldum. Gittim üzerine BMW Rider Academy'de eğitimimi aldım. Hatta eğitim alanına bile başka biri götürdü motosikleti, düşünün artık. Sonra çıktım yollara (hem şehiriçi hem şeir dışı) ve bugüne kadar hiçbir tehlike atlatmadım.
Daha önce yine bu forumda yazdım, yine yazayım; bu başlangıç işi tamamen nasıl bir insan olduğunuzla ilgilidir. Ben, kontrol manyağı, canı çok tatlı, çok sakin, aşırı dikkatli biriyimdir. Dolayısıyla trafikte, tabiri caizse nine gibi kullanırım. Nine gibi kullanmaktan kastettiğim şey 30-40 km ile gitmek değil elbette. Trafikteyken, motor üzerindeyken, yazılı ve yazılı olmayan tüm kurallara uyarak kullanırım aracı. Şu güne kadar da başıma bir olay gelmedi, hatta bir tehlikenin yanından bile geçmedim."
Hocam Allah kaza bela gostermesinde soylenenlerin bazilarina katilmadim cunku cok dikkatli olmak kurallara uyarak gitmek bizim ulkemizde bisey ifade etmiyor malesef ha sizin bu dediginiz baska ulkelerde olsaydi tamam derdim kurallara uymak buyuk olcude hayat kurtarir diyebilirdim ama siz ne kadar kurallara uyarsaniz uyun sizin karsinizdaki insan kural tanimiyorsa sizin aldiginiz egitim burada hic bi ise yaramiyor ise yarayan yol ve trafik tecrubesi bazi arkadaslarin tabiriyle trafigi okuyabilmek , egitim kesinlikle alinmali diye dusunuyorum ama bu su demek olmuyor ha ben egitimi aldim artik 600 cc motor ile sehirde fink atabilicek kivamdayim demek olmuyor malesef pratik yol ve trafik tecrubesi olmadigi surece bu alinan egitim havada kalmis oluyor bence bunlari ayri ayri dusunmemek lazm bu ikisi bi butun oldugundan biri olmadan digeri olmuyor malesef
ilker a.
17 Kasım 2015, 19:04
@macremmm
Dedikleriniz kısmen doğru. Benim uyduğum kurallar yazılı ve yazılı olmayan kuralların hepsi ama. Bu ayrıntıyı atlamayın lütfen. Yani kurallara göre 2 saniyedir takip mesafesi ama örneğin ben 4-5 saniye farkla takip ediyorum önümdekini. Eğitimlerdeki hocalar, gereğinden fazla dikkatli, temkinli olduğumu söylediler mesela.
Bence motosiklet işi, insanın yaşıyla, karakteriyle, yaradılışıyla vs. çok ilgili bir mevzu. Kimi adam var, her şeye çok çabuk sinirlenebiliyor, bu adama ne eğitim verirsen ver, bu adam motosikleti riskli kullanıyor. Benim gibi bir adam da, ne kadar yüklenirlerse yüklensinler, sinirlenmiyor trafikte, buyur geç kardeşim, belli ki senin acelen var, ben tatlı tatlı gideceğim diyor. Sonuçta da risk azalıyor.
yeknet
17 Kasım 2015, 19:09
başlangıç eğitimi almadan ileri seviye sürüş eğitimine gidemezsiniz. En az 2 yıllık A2 ehliyeti ve tecrübe sorarlar. 600cc ile başlangıç olmaz. 250 belki o da cüsse ve kontrol iyi ise olabilir.
macremmm
17 Kasım 2015, 19:18
@macremmm
Dedikleriniz kısmen doğru. Benim uyduğum kurallar yazılı ve yazılı olmayan kuralların hepsi ama. Bu ayrıntıyı atlamayın lütfen. Yani kurallara göre 2 saniyedir takip mesafesi ama örneğin ben 4-5 saniye farkla takip ediyorum önümdekini. Eğitimlerdeki hocalar, gereğinden fazla dikkatli, temkinli olduğumu söylediler mesela.
Bence motosiklet işi, insanın yaşıyla, karakteriyle, yaradılışıyla vs. çok ilgili bir mevzu. Kimi adam var, her şeye çok çabuk sinirlenebiliyor, bu adama ne eğitim verirsen ver, bu adam motosikleti riskli kullanıyor. Benim gibi bir adam da, ne kadar yüklenirlerse yüklensinler, sinirlenmiyor trafikte, buyur geç kardeşim, belli ki senin acelen var, ben tatlı tatlı gideceğim diyor. Sonuçta da risk azalıyor.
Hocam bencede en guzelini yapiyosunuz hatta tam benim kafadansiniz tabiri caizse :) ama iste ben karsimdakine guvenemiyorum o yuzden yuksek ccli bi motoruda arkadasa tavsiye etmiyorum acikcasi
Gecen gun tv de izliyorum biri diyorki herkes trafikte yol isteyene yol verse diyor gisiceginiz yere en fazla 5 dk gec gidersiniz diyor aslinda dogru ama bazen oylee bi an geliyorki adam seni hic sayip atliyor yola o zaman insanin yol veresi gelmiyor iste siz istanbuldami ikamet ediyosunuz valla istanbul trafigindeki okuzler dicem kusura bakmayin onlara ragmen sakin kalabiliyorsaniz zaten en guzelini yapiyorsunuz helal olsun.
A.Türker
17 Kasım 2015, 20:21
Hiç gerek yok. Alırsın r25i gerçekten atak bir motor. Kendine ve makineye zarar vermeden öğrenirsin sonra geçersin aceleye gerek yok 600lük motorlar piyasadan toplanmayacak sonuçta ama kendine vereceğin zarar kalıcı olabilir. Motor kazası gerçekten çok ciddi bir olay ve bu riski 600lükle başlayarak en üste çıkarmaya gerek yok.
AWESQME
18 Kasım 2015, 09:32
@macremmm
Dedikleriniz kısmen doğru. Benim uyduğum kurallar yazılı ve yazılı olmayan kuralların hepsi ama. Bu ayrıntıyı atlamayın lütfen. Yani kurallara göre 2 saniyedir takip mesafesi ama örneğin ben 4-5 saniye farkla takip ediyorum önümdekini. Eğitimlerdeki hocalar, gereğinden fazla dikkatli, temkinli olduğumu söylediler mesela.
Bence motosiklet işi, insanın yaşıyla, karakteriyle, yaradılışıyla vs. çok ilgili bir mevzu. Kimi adam var, her şeye çok çabuk sinirlenebiliyor, bu adama ne eğitim verirsen ver, bu adam motosikleti riskli kullanıyor. Benim gibi bir adam da, ne kadar yüklenirlerse yüklensinler, sinirlenmiyor trafikte, buyur geç kardeşim, belli ki senin acelen var, ben tatlı tatlı gideceğim diyor. Sonuçta da risk azalıyor.
Kesinlikle aynı kafadanız. Araba sürerken bile karşı tarafı uyarmak kazayı engellemek amacı dışında hiç korna kullanmam. Her zaman yola girmek istiyenlere filan öncelik veririm. Trafikte çok sakin ve dikkatli biriyimdir bende. Belki de bu yüzden kendimi bildiğimden 600cc yi düşündüm bir an. Takip mesafesi çok önemlidir o konuda çok titizimdir her zaman standartın bi tık üstünde takip ederim. Aramızdaki tek fark hızı biraz severim uygun şartlar sağlandığında gaza basarım ama hayatımda makas atmışlığım yoktur :)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO