PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Siz Japonmusunuz?



Sayfa : 1 [2]

hasmet
16 Kasım 2015, 05:02
Benim kaç tane Japon dostumun olduğunun konuyla ne alakası var anlamış değilim ama evet Japonya'da kaldım ve profesyonel olarak tanıdığım ve irtibatta olduklarım var.

Motorsiklet olarak bir çok marka ve model kullandım ancak sahip olduklarım hep Honda oldu (VLX, CB900F, CB1000R), ta ki en son motorsikletime kadar (KTM Superduke 1290R).

Seko
16 Kasım 2015, 09:26
O resimlerdeki olay her model ve markada olabilecek bir şey. Buradan yola çıkıp da BMW kötü motor üretiyor, motorları ortadan ikiye ayrılıyor genellemesi yapılabilir mi ? Aynısı Honda veya Yamaha motora olsa bunu söyleyebilir miydik ? Ben Çin motorunda bile söylemiyorum. Evet Japonlar teknik olarak çok iyi ve sorunsuz motosikletler üretiyorlar ama sıradanlar. Otomobilleri de sıradan, motosikletleri de... Mesela çoğunluğun hayran hayran izleyip hayalini kurduğu CBR600RR bana göre bu sıradanlığın en güzel örneklerinden biridir. Siz farklı olmak adına bazı şeyler yapmaya kalktığınızda sıkıntı yaşanması da gayet normaldir. Avrupalılar bunu yapıyorlar, haliyle arada sorunlar da çıkıyor. Önemli olan sorunu çözüp tekrarlanmasını önlemek.

Ertugyigit
16 Kasım 2015, 11:10
5 kere yamaha ybr 125 , 3 kere honda cb ace 125 ve cb 125 , 2 kere de mondial uag 1 kere de bajaj discovery bindim,en az 10-20 km sürdüm. Ve diyorum ki iyi ki kawasaki almışım. Japon , alman , avusturyalı , hintliden ve çinliden kalitelidir , nokta. İtalyanlar da mekanik problemleri çözebilse bir japon seviyesine gelecek,tasarım yönü hepsinde çok yüksek.

Volteria
16 Kasım 2015, 11:40
Ölmez bitmez bir konu ! kasın postları :D

F54
16 Kasım 2015, 12:19
bu kadar kısa ve güzel anlatlabilirdi tebrikler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:54 ----------






bence yere göğe sığdıramadığımız tartışılmaz alman mühendisliğinin kitabını yazmış , alman kalitesini tez zamanda masaya yatırmamız gerekmektedir 100 bin tl motora para vereceğim ortadan 2 ye ayrılacak , şaft kırıldığında maşayı patlatacak muhtemelen mühendisler bu sırada ertesi geceden kalmışlğın yorgun ve uykusuzluğunu yaşıyordu :)

yani alman iyidir ama görüntüler çin işi !!! bir Almana yakışmayacak seviyede , bu resimleri neden paylaşıyorum ? bende mÜhendislikte sizin gibi düşünüyordum ama şimdi düşünmekteyim. acaba kafamızda bazı şeyleri çokmu efsaneleştiriyoruz ?:)

ben japoncuyum demek istemiyorum ancak onlar kadar gururlu halsiyetli bir millet yok bunu biliyorum,bir japonun sabah kalktığında dünden yarım kalan işini en mükemmel şekilde nasıl tamamlayacağım diye güne başladığını ve düşündüğünü biliyorum,

zamanın birinde (deyiştir kulaktan dolma) Amerika kibrit kutusu büyüklüğünde bir araba yapar, ve japonlara nispet gibi aracı japonyaya yollarlar ...... bir zaman sonra japonlar aynı arabayı geri yollar!!!!! kibrit kutusu büyüklüğünde araba çok güzel yapılmıştır , her şey teferruatlı.... gerçekten küçücük bir arabada ! gerçekteki gibi tüm hareketli organları mevcuttur , ancak teybini ve ses sistemini koymayı unutmuşsunuz diye ,kibrt kutusu büyüklüğündeki arabaya müzik sistemi ve ses sistemini yaparak geri yollarlar, yaparlar mı evet yaparlar bu su götürmez bir geçektir , herkesin vardır bir japon bildiği :)


http://i.hizliresim.com/yRaaaj.jpg (http://hizliresim.com/yRaaaj)


[![image](http://i.hizliresim.com/WEvvmQ.jpg)](http://hizliresim.com/WEvvmQ)

http://i.hizliresim.com/rRkkrP.jpg (http://hizliresim.com/rRkkrP)

http://i.hizliresim.com/n260Y1.jpg (http://hizliresim.com/n260Y1)

http://i.hizliresim.com/1rWOyp.jpg (http://hizliresim.com/1rWOyp)
http://i.hizliresim.com/kJzdgA.jpg (http://hizliresim.com/kJzdgA)

http://i.hizliresim.com/253zkj.jpg (http://hizliresim.com/253zkj)

http://i.hizliresim.com/1rWOkA.jpg (http://hizliresim.com/1rWOkA)

http://i.hizliresim.com/YJLZJ6.jpg (http://hizliresim.com/YJLZJ6)
http://i.hizliresim.com/bYX7M8.jpg (http://hizliresim.com/bYX7M8)

[![image](http://i.hizliresim.com/Epd96A.jpg)](http://hizliresim.com/Epd96A)

http://i.hizliresim.com/LEz51o.jpg (http://hizliresim.com/LEz51o)
[![image](http://i.hizliresim.com/3PZGYM.jpg)](http://hizliresim.com/3PZGYM)

[![image](http://i.hizliresim.com/3PZGYM.jpg)](http://hizliresim.com/3PZGYM)

http://i.hizliresim.com/AgMr7L.jpg (http://hizliresim.com/AgMr7L)

http://i.hizliresim.com/bYX7bZ.jpg (http://hizliresim.com/bYX7bZ)

http://i.hizliresim.com/YJLZq2.jpg (http://hizliresim.com/YJLZq2)

http://i.hizliresim.com/l9G53Q.jpg (http://hizliresim.com/l9G53Q)
http://i.hizliresim.com/d0dg8p.jpg (http://hizliresim.com/d0dg8p)
Alman test etmeden motır Satıyor dedik birilerine Battı
Sanki bmw Babalarının fabrikası
Ben daha bu kadar çok aynı hatayı verip te Üretilen bi model görmedim gören varsa söylesin
( 0 ı 90000 tl olan motor olacak öyle 5 liraya satılan kabul etmem haa)

UNdocab
16 Kasım 2015, 12:46
1 Japonun her motoru da sıfır sorunlu mükemmel alet değil. Dünya kadar kronik sıkıntılı motor var.

2 Türkiyede motorlara ederinden çok yüksek fiyat çekiliyor. Hak etmeyeceği paralar isteniyor.İnsanların isyanı buna ve haklılar

3 Bana verdiğinden fazlasını cebimden alan şişirilmiş fiyatlı Japon yerine verdiğim para kadar karşılık veren veya kendini ispatlamış motorları neden almayayım ki ?

Japonların çoğu 4-5 yıl kolay kolay sorun çıkarmaz. Bizde de km geldiğinde parça değişimei yapılmaz. Ohh miss
Sıfır alır sonra yıllarca başka para ödememiş olursunuz değil mi?

Ama sonra ne oluyor ikinci elde "Abi alma masraf çıkarsa yedek parçası çok kaçar. Servisten çıkamazsın" deniyor.

Hee demekki aslında durumlar hiç de öyle iyi değil yani. Herkes biliyor japonların kol gibi yedek parça fiyatı olduğunu.
Rutin bakımlarını yaptırsan 5 yılda motorun 1/3 ü kadar parayı da yedek parçaya gömeceğini

Sen km bakımı geldiğinde yaptırma, arıza çıkarmadığı sürece kullan sonra itele. Alan sürünsün. Sen de hep arızasız motor bin.

O zaman ben neden nisbeten daha kısa ömürlü parçaları olan fakat fiyat/performansı iyi, yedek parçası daha ucuz motor alıp zamanında bakım yaparak yıllarca binmeyeyim ki ?

Özellikle Tayvan, Kore malı dünyaca kendini kanıtlamış markalar ve kaliteli çin malları için konuşuyorum.

Bu ürünlerin bazılarının zayıf parçaları oluyor onu uygun sağlamla değiştiriyorsun ve taş gibi motosikletin oluyor.

Bu sebeple şimdiye kadar hep Hyosung kullandım. 4 tane Hyosung motorum oldu. Toplamda 100.000km kullandım bu motorları

2011 GT250R
2008 GT 650
2006 GT 650
2008 RT 125

25-30bin tl parayı japona gömeceğime 8-9bintl ye çok daha güçlü. Sıralı çift silindire göre üretim maliyeti daha fazla olan V motor sahibiyim.

Şuanda 2 tane Hyosung motorum var. Ve gayet mutluyum motorlarımla. Eksik yönlerini kapattım ve kullanıyorum.

Aradaki fiyat farkıyla tekrar tekrar sıfır parça ile motor yaptırıp kullanırım. 20-30 yıl bu motora yedek parça alırım :D

Neden itelettireyim kendime ?

newmoto76
16 Kasım 2015, 13:16
Satın alınan cihazdan ne bekliyosun ? Soru budur.. Her ürünün kendine özel iyi ve/veya kötü yanları mevcuttur.

Şahsen bana uzun yola gideceksin ( 100.000 km ) BMW mi istersin Honda mı deseler. Araba olarak honda derim. Bilirimki mekaniği kusursuz denebilecek kadar iyidir. Çok zor arıza çıkarırır. BMw ye mekanik olarak 100.000 km güvenmem.. Ama BMW hondanın 2-3 katı fiyatı vardır. Onda + konfor performnas vardır vs vs..


Bu meselenin bir referans matematiğine oturması lazım. Bence oda 5 yıllık kullanımdan sonra ÇIKARDIĞI SORUNLAR + İŞLETME MALİYETİ + PLASTİK VE YÜRÜYEN AKSAMDAKİ DEFORMASYONLAR ve buna ek olarak 2. eldeki değeri...

Çinlilerin çok ahlaklı ve çok kaliteli üretim yaptıklarını söylemek saçma sapan birşey olur. Adamların ömürleri kopyalamak..İyi motosiklet üretebilirler evet. Ancak yukarıdaki örnektede belirttiğim gibi ben eğer uzun ömürlülük ve sorunsuzluk istiyorsam BMW nin yüzüne bakmam Honda alırım arkadaş.. Konu budur..

hasmet
16 Kasım 2015, 15:18
Japon sıradan deyip genellememek lazım. H2R'i napcaz o zaman?

Japon'un masrafı nasıl fazla olabilir? İlk 25 bin km'e kadar yağ filtre değişimi dışında bir şey istemiyor hemen hemen hiç bir modern Honda motosikleti.

On küsür senedir ilk kez Honda'dan KTM'e geçtim, ve hem bakım aralıkları daha sık, hem bakımlar daha çetrefilli ve pahalı, hem de motor daha sorunlu. Bunları bilerek geçtim o başka mesele. Ama durum böyle.

ybalci
16 Kasım 2015, 15:24
https://www.youtube.com/watch?v=UUVhrNDbCSQ

43. snye dikkat , başlığı görünce o geldi aklıma :D

bu videoyu izlerken konunun ne olduğunu unutan tek ben miyim?

cx571
16 Kasım 2015, 15:25
forumda soruya alakasız cevaplar yazmak bir refleks gibi artık alıştık diyelim...

konunun özüne gelirsek kanaatim bu Japon Algısının sebebi bu markaların iyi motosiklet üretme gibi ağır bir sorumlulukları var...bu sorumluluk gereği kaliteli ürünler yapıyorlar...ve yapacaklar...


bu tarz cevaplar antipatik gibi görünse de aslında bir nevi iyiliktir..konuyla alakasız gibi görünsede bu markaların önerisi soru soranın lehinedir...bence bunda bir kötülük yok...

sadece örnek verdiğin için yazıyorum...RS200 inmidir cinmidir daha belli değilken başka bir marka model önermek bence çok samimi...

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:11 ----------



çok isabetli ve gerçekci bir yorum...sanki ben yazmışım gibi ...

Alacaksın Cbf yi DEPE DEPE kullanacaksın.

CT.ATC
16 Kasım 2015, 19:12
Şu an tüketim çağındayız, japon alman farketmez hiçbir zaman arıza çıkarmayacak en kaliteli malzemelerin olduğu motoru alırsan, ilk seferde sana kitleyen bu firma bir daha nerde sana geçirecek. Herşeyin bir ömrü var ve biz burda konuşurken adamlar ona göre arge çalışmaları yapıyor. Her parçaya ömür biçiyor. Ve sana kitleyeceği zamanı bekliyor. Ben japon ile Çin arasındaki en büyük fark parçaların birbirine uyumu ve sürücüye ergonomik olması olarak görüyorum. Daha dün 150 km lik bir gezi yaptık hep rampa inip çıktık hava soğutmalı motor olmasına rağmen motor açıldıkça açıldı nefesi soluğu kesilmedi bakımlarını yeni yapmıştım. Tek sıkıntım amörtisörlerden oldu. Motor zaten uzun ömürlü bir alet değil. Commuter i bile 10binden sonra redline A giriyor. Aşınan parçası çok.

hasmet
16 Kasım 2015, 19:50
Şu an tüketim çağındayız, japon alman farketmez hiçbir zaman arıza çıkarmayacak en kaliteli malzemelerin olduğu motoru alırsan, ilk seferde sana kitleyen bu firma bir daha nerde sana geçirecek. Herşeyin bir ömrü var ve biz burda konuşurken adamlar ona göre arge çalışmaları yapıyor. Her parçaya ömür biçiyor. Ve sana kitleyeceği zamanı bekliyor.

Nerede mi kilitleyecek? Bir daha araba ve motorsiklet alacağınızda. Çünkü size problem çıkarmayan güvenilir markayı tercih edeceksiniz.

32bin km'de aldığım CB900F'in motorunun sesinin yeniden farkı yoktu. Hiç yağ eksiltmedi. Kullandığım süre boyunca yağ, filtre, lastik ve zincir değişimi dışında bakım yapmadım. Öyle olunca sonra aldığım 1 binek araba, 1 SUV, 1 spor araba ve 2 motosiklet, hatta çim biçme makinesi bile hep Honda oldu (sonuncusu hariç.) Kardeşlerim de hep Honda aldı. Düzgün çalışan ve sorun çıkarmayan araç ürettiği için kim kazandı?

piyanist_irf
16 Kasım 2015, 20:26
Benim kaç tane Japon dostumun olduğunun konuyla ne alakası var anlamış değilim ama evet Japonya'da kaldım ve profesyonel olarak tanıdığım ve irtibatta olduklarım var.

Motorsiklet olarak bir çok marka ve model kullandım ancak sahip olduklarım hep Honda oldu (VLX, CB900F, CB1000R), ta ki en son motorsikletime kadar (KTM Superduke 1290R).




öncelikle bu konuyu tartışma konusu haline getirmek değil maksadım ,bilinen büyük markaların hepsinin tavan yaptığı modeller elbette mevcut burada alman kötüdür. japon iyidir konusunu ele almıyoruz ,konunun özü ve başlığın amacı (ne kadar japoncuyuz) ben japonları sadece motosiklet ile tanımadım ,JVC İLE TANIDIM,HITACHİ,SONY İLE TANIDIM yaptıkları işçiliği kalitesini ,estetiğini gözlerimle gördüm,kullandım test ettim ve bilmediğim konu hakkında yorum yazmayı da sevmem, her insan inandığı doğrularla yaşar ,bu saatten sonra kalkıpta kimse benim aklımı bir avusturya,italya yada fransa yada alman ile çelemez :)

sizin kaç tene motosiklet değiştiğiniz yada kullandığınız beni elbette ilgilendirmiyor ancak yorumuma yaptığınız (laubali ve dalga geçer gibi) yorumdan dolayı böyle yazmış bulunmaktayım her kullanıcının tecrübesi kendinedir , olayı kişiselleştirmek çokta mantıklı değil ,,sonra mevzuu milletin derdi bizimi gerdi durumu olmasın ,ancak bir şey biliyorsanız karşınızdakinin kim olduğunu önce bir tartın biçin ve çokça forumlarda yaşandığı üzre bir bilginiz var ise bunu daha özenli ve dikkatlice yazmanızı tavsiye etmek isterim , bizlerde motosiklete dün başlamadık bizimde inandığımız bazı şeyler var , japonlara ve yaptığı işlere karşı yada siyasetiyle alakalı çokça bir bilginiz var ise bunu farklı bir konuyla paylaşabilirsiniz ...

kazasız sürüşler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:58 ----------


O resimlerdeki olay her model ve markada olabilecek bir şey. Buradan yola çıkıp da BMW kötü motor üretiyor, motorları ortadan ikiye ayrılıyor genellemesi yapılabilir mi ? Aynısı Honda veya Yamaha motora olsa bunu söyleyebilir miydik ? Ben Çin motorunda bile söylemiyorum. Evet Japonlar teknik olarak çok iyi ve sorunsuz motosikletler üretiyorlar ama sıradanlar. Otomobilleri de sıradan, motosikletleri de... Mesela çoğunluğun hayran hayran izleyip hayalini kurduğu CBR600RR bana göre bu sıradanlığın en güzel örneklerinden biridir. Siz farklı olmak adına bazı şeyler yapmaya kalktığınızda sıkıntı yaşanması da gayet normaldir. Avrupalılar bunu yapıyorlar, haliyle arada sorunlar da çıkıyor. Önemli olan sorunu çözüp tekrarlanmasını önlemek.







Ben resimlerin yalancısıyım sevgili seko :) kişisel olarak bir motosiklete bir daire bütçesi ayıracaksam ki şu an burada 70 bine de daire satılıyor bunun ibini dibini araştırırım , hangimiz araştırmıyoruz , 34 000 euroya motor satıyorsun , resimlerdeki paylaştıklarım basite indirgenecek bir durum mudur ? bu fiyatta bir motosiklete yatırım yapacaksam mükemmel olmasını isterim, bu benim kişisel fikrim , benim uydurduğum bir durum değil... yukarıdaki resimler neden var ? ve bunları çeken ben değilim , hepsi farklı modeller çoğunda aynı problem :)

japon un şaftlı modelleri yokmu ? bu resimleri gördükten sonra benim midem nasıl bulanmasın :) emin ol japondada olsa söylerdik aynı problem , ancak işi bulandıran motora harcanan miktar aslında , paraya gelince mükemmel ama tasarıma ve kaliteye gelince bununda mükemmel olması gerekiyor , ben buna 100,000 tl para harcayacaksam pekalada karşılığını ister ve beklerim :)


BMW kötü motor ÜRETİYOR KONUSU DEĞİL konu bizim o motora ödediğimiz miktar konusu ve beklentilerimiz...


kazasız sürüşler inşallah.

COQ
16 Kasım 2015, 20:57
Irfancim sükür yahu görünmüyorsun!!!:)

Bir kaç sey çiziktireyim konu ile ilgili.
Bugün sizin pahali dediginiz motosikletler aslinda pahali degil.(Türkiye'de pahali)
Japonlar olsun, avrupali üreticiler olsun ürettikleri motosikletleri alinabilir paralara satiyorlar.
Fakat bu alinabilir paralari kazanabilenler kesinlikle Türk halki degil.:)
Onlarin da umurunda degil çünkü zaten Türkiye'de kaç tane motosiklet satiyorlar?
Adamlarin hedefi cebinde motosikletlerini alabilecek parasi olanlar.

Biraz karisik oldu ama açacagim.
Bugün Irfan'in 30-35bin euro dedigi motosiklet avrupa ülkelerinde 15-25bin euro civarinda satiliyor.
Mevzu Türkiye'ye gelince degisiyor.
Fiyatlar enteresan bir hale geliyor.
Avrupali 10 aylik maasi ile bir CBR 1000 RR ya da muadili motosikletleri satin alabiliyor.(asgari ücretli)
Türk halki ise ayni motosikleti alabilmek için 45-50 ay çalismak zorunda.
O da eger motosiklet avrupa satis fiyati olursa ama öyle olmuyor.
Vergi vs derken fiyatlar artiyor.
Zaten alim gücü düsük bir de üstüne katmadegerli fiyat girince gayet dogal olarak ucuz alternatiflere yöneliniliyor.

Peki ucuz alternatifler nedir?
Öncelikle ikinci elden bahsetmek gerek.
Bugün ikinci el piyasasi pahali diye sikayet ediliyor ama aslinda ileride daha da pahalilasacak.
Ikinci elde motosiklet bulabilmenizin ilk nedeni zamaninda satin alinmis saglam araçlar olmasi.
Eger japonlar ya da almanlar çürük araçlar yapmis olsalardi, bugün ikinci el piyasasinda satin alacak tek bir motosiklet bulamazdiniz.
Hepsi çoktan çöpe gitmisti ve tipis tipis çinli ya da o cins bir motosiklet ya da bunlarin sifirini kovaliyor olacaktiniz.
Ileride olacak olan budur.
Bugün ucuz diye satin alinan motosikletlerin bir çogu bir kaç sene sonra dökülecek.
Dolayisiyla ikinci eli olmayacak.
Sifir çinli ya da hindistanli almaya mahkum kalacaksiniz.
Üstelik dökülüyor diye yürür durumdaki ikinci ellere de kuskulu yaklasilacak, bu da sifir km satin aldiginiz motosikletllerin elinizde patlamasi demek.

Durun hemen panik yapmayin çünkü belki de bu iyi olur.
Böyle bir durum olusursa motosiklet sektörü darbogaza girecektir ve devlet önlem almak zorunda kalacaktir.
Tabi insallah!:)

Bugün Türkiye'ye giren asya mallarinin dökülecegini nerden biliyoruz?
Bilmiyoruz.
Sektör henüz çok yeni.
Bir sey konusmak için önce ikinci el piyasasinda 20-30 yasinda ve ya en azindan 15 yasinda asyalilar görmek gerekiyor.
Bugün ikinci el piyasasina daldiginizda bu yaslarda olan motosikletlerin hep japon ya da alman olduklarini görüyorsunuz.
Bu ayni zamanda kalitenin de ispatidir.
Yine o yaslarda Jawa gibi artik tedavulden kalkmis markalar hala çalisir durumda.
Ayni durum asyalilar içinde olustugunda artik kimsenin itiraz edecek konusacak bir durumu olmaz.
Aksi ise yazinin baslarinda belirttigim ikinci el kaosuna neden olur.
Tabi ayni zamanda ülkemizin motosiklet çöplügüne dönmesine ve zaten az buldugumuz dövizin heba olmasina yol açar.

Türk tüketicisini kim koruyacak?
Tabi ki devlet.
Fakat devlet bu konuda tek bir adim bile atmiyor.
Önüne gelen motosiklet ülkeye giriyor ve satiliyor.
Halbu ki bir çogunun avrupa piyasasina girme izni bile yok.
Devlet en azindan bu konuda avrupa standartlarini uygulasa, içiniz daha rahat motosiklet alabilir, paranizin bosa gidip gitmediginden endiselenmezsiniz.

CT.ATC
16 Kasım 2015, 21:27
Nerede mi kilitleyecek? Bir daha araba ve motorsiklet alacağınızda. Çünkü size problem çıkarmayan güvenilir markayı tercih edeceksiniz.

32bin km'de aldığım CB900F'in motorunun sesinin yeniden farkı yoktu. Hiç yağ eksiltmedi. Kullandığım süre boyunca yağ, filtre, lastik ve zincir değişimi dışında bakım yapmadım. Öyle olunca sonra aldığım 1 binek araba, 1 SUV, 1 spor araba ve 2 motosiklet, hatta çim biçme makinesi bile hep Honda oldu (sonuncusu hariç.) Kardeşlerim de hep Honda aldı. Düzgün çalışan ve sorun çıkarmayan araç ürettiği için kim kazandı?

Hocam keşke dediğiniz gibi olsa yada hep öyle denk gelse. İnanın şuan 2000 model altı ve civarı 80 bin i geçmiş tel jantlı yumuşak amörtisörlü 500cc + masrafsız bir enduro almak isterdim Ama işte o masrafsız kısmı olmuyor en az açacağı masraf 2 3 bin lira temel şeyler dişli zincir takımı gibi değil, bunlardan bahsetmiyorum motor bloğundaki sorunlu parçalardan bahsediyorum. Veya 2006 cbr 600 f alabilirdim, ama o çok sağlam motorlar bizim bir tarafımızda patlar o kesin. Sıfır bir sohc Çinli hepsinden daha sıkıntısız olacağı kesin şimdilik :)

avusturya1
16 Kasım 2015, 21:32
Coq abi gene nokta atışı yaptı.

165lik Adam
16 Kasım 2015, 21:40
Bende japon tercih ettim ancak bu durum tamamen kişiden kişiye özellikle maddi duruma göre değişir. Benim tercih sebebim işlerimden dolayı zamanımın çok kısıtlı olması, hal böyle oluncada motorumun bana problem çıkartmaması gerekiyor. Buna karşılıkta uzun süredir sevdam olmasına rağmen 27 yaşımda anca edinebildim.

hasmet
16 Kasım 2015, 22:23
Bugün sizin pahali dediginiz motosikletler aslinda pahali degil.(Türkiye'de pahali)
Japonlar olsun, avrupali üreticiler olsun ürettikleri motosikletleri alinabilir paralara satiyorlar.
Fakat bu alinabilir paralari kazanabilenler kesinlikle Türk halki degil.:)
Onlarin da umurunda degil çünkü zaten Türkiye'de kaç tane motosiklet satiyorlar?
Adamlarin hedefi cebinde motosikletlerini alabilecek parasi olanlar.

Malesef bu çok doğru. Yurt dışında yaşıyorum, ve burada hiç Çin yahut Hint malı motorsiklet yok. Anladım ki ciddi olarak fakir bir ülkeyiz. Bunun üstüne fakirliği daha da arttıran indirek vergiler doğru düzgün bir araca normal bir insanın ulaşımını imkansız yapıyor. Yurt dışında normal kazanan insanların normal fiyatlar ödediği araçlara Türkiye'de çok daha az kazanan insanlar birkaç kat para nasıl ödesin?

Buradaki fiyatlara gelecek olursak:
Japon motosikletleri oldukça hesaplı. Yeni litre sınıfı naked yahut sport $10-12K arası. Z1000, CB1000R, vs.
İkinci el yüksek hacimli cruiser'lar falan $3K-4K civarı. 1.8 litre Honda VTX yahut 1.5 litre Kawasaki vs.
Ancak birinci el Avrupa motorsikletler pahalı (Ducati, KTM, BMW). Japonlarla rekabet etmekte güçlendiklerinden belli alanlara yönetiyorlar (lüks süspansiyon, çok fazla teknoloji, vs.

piyanist_irf
17 Kasım 2015, 00:48
Irfancim sükür yahu görünmüyorsun!!!:)

Bir kaç sey çiziktireyim konu ile ilgili.
Bugün sizin pahali dediginiz motosikletler aslinda pahali degil.(Türkiye'de pahali)
Japonlar olsun, avrupali üreticiler olsun ürettikleri motosikletleri alinabilir paralara satiyorlar.
Fakat bu alinabilir paralari kazanabilenler kesinlikle Türk halki degil.:)
Onlarin da umurunda degil çünkü zaten Türkiye'de kaç tane motosiklet satiyorlar?
Adamlarin hedefi cebinde motosikletlerini alabilecek parasi olanlar.

Biraz karisik oldu ama açacagim.
Bugün Irfan'in 30-35bin euro dedigi motosiklet avrupa ülkelerinde 15-25bin euro civarinda satiliyor.
Mevzu Türkiye'ye gelince degisiyor.
Fiyatlar enteresan bir hale geliyor.
Avrupali 10 aylik maasi ile bir CBR 1000 RR ya da muadili motosikletleri satin alabiliyor.(asgari ücretli)
Türk halki ise ayni motosikleti alabilmek için 45-50 ay çalismak zorunda.
O da eger motosiklet avrupa satis fiyati olursa ama öyle olmuyor.
Vergi vs derken fiyatlar artiyor.
Zaten alim gücü düsük bir de üstüne katmadegerli fiyat girince gayet dogal olarak ucuz alternatiflere yöneliniliyor.

Peki ucuz alternatifler nedir?
Öncelikle ikinci elden bahsetmek gerek.
Bugün ikinci el piyasasi pahali diye sikayet ediliyor ama aslinda ileride daha da pahalilasacak.
Ikinci elde motosiklet bulabilmenizin ilk nedeni zamaninda satin alinmis saglam araçlar olmasi.
Eger japonlar ya da almanlar çürük araçlar yapmis olsalardi, bugün ikinci el piyasasinda satin alacak tek bir motosiklet bulamazdiniz.
Hepsi çoktan çöpe gitmisti ve tipis tipis çinli ya da o cins bir motosiklet ya da bunlarin sifirini kovaliyor olacaktiniz.
Ileride olacak olan budur.
Bugün ucuz diye satin alinan motosikletlerin bir çogu bir kaç sene sonra dökülecek.
Dolayisiyla ikinci eli olmayacak.
Sifir çinli ya da hindistanli almaya mahkum kalacaksiniz.
Üstelik dökülüyor diye yürür durumdaki ikinci ellere de kuskulu yaklasilacak, bu da sifir km satin aldiginiz motosikletllerin elinizde patlamasi demek.

Durun hemen panik yapmayin çünkü belki de bu iyi olur.
Böyle bir durum olusursa motosiklet sektörü darbogaza girecektir ve devlet önlem almak zorunda kalacaktir.
Tabi insallah!:)

Bugün Türkiye'ye giren asya mallarinin dökülecegini nerden biliyoruz?
Bilmiyoruz.
Sektör henüz çok yeni.
Bir sey konusmak için önce ikinci el piyasasinda 20-30 yasinda ve ya en azindan 15 yasinda asyalilar görmek gerekiyor.
Bugün ikinci el piyasasina daldiginizda bu yaslarda olan motosikletlerin hep japon ya da alman olduklarini görüyorsunuz.
Bu ayni zamanda kalitenin de ispatidir.
Yine o yaslarda Jawa gibi artik tedavulden kalkmis markalar hala çalisir durumda.
Ayni durum asyalilar içinde olustugunda artik kimsenin itiraz edecek konusacak bir durumu olmaz.
Aksi ise yazinin baslarinda belirttigim ikinci el kaosuna neden olur.
Tabi ayni zamanda ülkemizin motosiklet çöplügüne dönmesine ve zaten az buldugumuz dövizin heba olmasina yol açar.

Türk tüketicisini kim koruyacak?
Tabi ki devlet.
Fakat devlet bu konuda tek bir adim bile atmiyor.
Önüne gelen motosiklet ülkeye giriyor ve satiliyor.
Halbu ki bir çogunun avrupa piyasasina girme izni bile yok.
Devlet en azindan bu konuda avrupa standartlarini uygulasa, içiniz daha rahat motosiklet alabilir, paranizin bosa gidip gitmediginden endiselenmezsiniz.





merhaba abicim , evet haklısın uzun zamandır pek zamanım olmuyordu buraya girecek 1-1.5 yıl içerisinde bir marka değeri ve marka olarak geri geldim :) çalışıyor yine çalışıyoruz ,gecemiz gündüzümüz motosiklet oldu,içim dışım motosiklete bulandı :)

her zamanki gibi doğru tespitlerdesin, vallahi yazdıklarını okumayı özledik be abicim :)