PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sport Touring Motosiklet KM Problemi Yardım Lütfen...



Meth311
05 Kasım 2015, 17:39
Arkadaşlar Honda CBF 600, Kawasaki ER-6F, fz6 Fazer gibi motosikletler bakıyorum 2004 2006 aralığında bütçeme uygun güzel temiz gibi duran motorlar var lakin kilometreler en azı 30bin 40bin de 2 lira fazla veriyim dediğin zamanda öyle az km lisi yok 10 bin km az yol yapmış olsun dediğin zamanda 6 7 lira fazladan para vermen gerekiyor ki o zamanda 30 bin km olsun. Ben 250cc racing kullanıyorum ve bu kilometrelerde racing motosiketi ancak kurye motoru olarak satın alırım. Touringde bu km ler normal midir ? insanlar 120binde motor satıyor şirket arabasımı motormu belli değil. İlk defa touring bakıyorum bana yardımcı olurmusunuz bu km ler fazlamıdır başımı ağrıtırmı neye göre karar vermeliyim ? Teşekkür ederim.

Mengu16
05 Kasım 2015, 17:51
Gerçek kilometreleri yazıyolar ne güzel. 30 bin yazanların bir kısmı belki kilometreyi düşürüyor. Sen de aynısını yapıp aldığın motora binebilirsin için rahatlayacaksa :)

zileliorhan
05 Kasım 2015, 17:59
9-11 yaşında motorlara 30-40 bin km yazılıyorsa bence az bile. Ortalama 10 yıl desek, 3.650 gün yapar. Bu insanlar her gün sadece işten eve 10 km gitse, zaten 36.500 km yapar. Ben 3-4 yaşında motorlara bakıyorum ve sık sık 30-40 bin km.leri görüyorum. Adı üstünde zaten Sport Touring. Bunu alan kişiler uygun zamanlarda kısa veya uzun gezilere çıkıyor. Bence yılda 10 bin km yapsalar, 2004-2006 model motorların km.sinin ortalama 100.000 km olması lazım. Basit mantık bu. Kimse bu motorları alıp da garajında süs diye bekletmez.

josepth_o6
05 Kasım 2015, 18:38
9-11 yaşında motorlara 30-40 bin km yazılıyorsa bence az bile. Ortalama 10 yıl desek, 3.650 gün yapar. Bu insanlar her gün sadece işten eve 10 km gitse, zaten 36.500 km yapar. Ben 3-4 yaşında motorlara bakıyorum ve sık sık 30-40 bin km.leri görüyorum. Adı üstünde zaten Sport Touring. Bunu alan kişiler uygun zamanlarda kısa veya uzun gezilere çıkıyor. Bence yılda 10 bin km yapsalar, 2004-2006 model motorların km.sinin ortalama 100.000 km olması lazım. Basit mantık bu. Kimse bu motorları alıp da garajında süs diye bekletmez.

aynen Orhan abinin dediği gibi ne hikmetse 10 yaşındaki çoğu motor 30-40-50 bin kmdeler. Oysa 2-3 yaşındaki nc 700-750 ler de çoktan 30.000 km yi geçmiş oluyor. Onu da geçtim 3 yaşındaki pcxler 25.000 - 30.000 kmdeler.

Meth311
05 Kasım 2015, 18:55
Tabiki yıllık mantığa vurduğunuzda kilometreleri iyi ama bu motorlar sıkıntı çıkarırmı hani millet kullanmış tam sıkıntı çıkarcaşı zaman satıyorlar gibi bi durum varmıdır ? Motordan motora değişir tabide bakımları çok aksatılmamış ortalama bir motordan bahsediyorum

F54
05 Kasım 2015, 19:11
Çift silindir az devir Çeviren motosikletlere bakmanı tavsiye ederim km o kadar önemli değil servis bakımlı üzülmemiş olanlara bak zaten 10 yaşına gelene kadar üzülmedi ise bunu 1 km mesafeden anlarsın
4 silindir den uzak dur 10 yaşında olanlardan özellikle

zileliorhan
05 Kasım 2015, 20:27
Benim tavsiyem, 10 yaşında bir motoru dürüst birinden almandır. Hiç değilse motorun iyi ve kötü yönlerini öğrenmen mümkün olur. Motor, o güne kadar normal servis bakımları yapılarak gelmişse, seni de bir 5-10 sene götürür. O motordan korkma.

Dürüst satıcıyı pratik bir yolla şöyle tanıyabilirsin: Motorun genel durumu fazla km yapmış olduğuna işaret ediyorsa ve satıcı 10 yaşında bir motora 20-30 bin km yazmışsa, o kişi bence dürüst değildir. Ama en az 80-100 bin km yazmışsa, o kişi dürüsttür. Analog km çok rahatça düşürülebiliyor. Digitaller de düşürülüyor. Bu nedenle km saatine fazla güvenme.

Motorun genel durumunun fazla km yapmış olup oldadığını anlamak için, ya motora bakmaya giderken motordan iyi anlayan birini yanında götür, ya da Altın Elbiseli Admı'ın "Genel 2. El Motosiklet Rehberi" videosunu iyice izleyip öyle git.

https://www.youtube.com/watch?v=hBBDe40ZQnM

Meth311
05 Kasım 2015, 21:01
Çift silindir az devir Çeviren motosikletlere bakmanı tavsiye ederim km o kadar önemli değil servis bakımlı üzülmemiş olanlara bak zaten 10 yaşına gelene kadar üzülmedi ise bunu 1 km mesafeden anlarsın
4 silindir den uzak dur 10 yaşında olanlardan özellikle

Niye öyle dediniz ne farkeder pek anlamamda o yüzden soruyorum

initial-D
05 Kasım 2015, 21:12
ben ozaman elimdeki motorumu satabilseydim 90.000 km de 2006 fazer 1000 alacaktım:)bakımlıysa korkulacak bişey yok

A.Türker
05 Kasım 2015, 21:30
9-11 yaşında motorlara 30-40 bin km yazılıyorsa bence az bile. Ortalama 10 yıl desek, 3.650 gün yapar. Bu insanlar her gün sadece işten eve 10 km gitse, zaten 36.500 km yapar. Ben 3-4 yaşında motorlara bakıyorum ve sık sık 30-40 bin km.leri görüyorum. Adı üstünde zaten Sport Touring. Bunu alan kişiler uygun zamanlarda kısa veya uzun gezilere çıkıyor. Bence yılda 10 bin km yapsalar, 2004-2006 model motorların km.sinin ortalama 100.000 km olması lazım. Basit mantık bu. Kimse bu motorları alıp da garajında süs diye bekletmez.

Hocam(lafın gelişi değil) bu analitik yaklaşımlarınıza hayranım.

TYvz
05 Kasım 2015, 21:52
Yeri geliyo bir haftasonu kaçamağıyla bin km üzeri yapılabiliyorum. Km'ye göre kıyaslama yanlış bence, düzgün kullanılmış ve bakımları zamanında yapılmışsa sıkıntısız binebilirsin. 4 silindirin dezavantajı da yakıt ve bakım maliyetleri olabilir 2 silindirle kıyaslarsak.

YBRMANİA
05 Kasım 2015, 21:54
daha dün yamaha fazer s2 ye niyetlendim bir sorgulayım dedim 20000 km düşmüşler evet yanlış görmediniz 20000 !!

SAtıcının da haberi yok.bakımlı olsun 100000 olsun benim görüşüm budur.bakım yapan adam bilinçli adam motoru seven adam km düşmez

Meth311
05 Kasım 2015, 22:23
Cevap veren herkese çok teşekkür ediyorum bundan önce aramalarımı km ye göre sıralayıp yapıyordum artık motoruna göre bakacağım bakımlı motordada gözümün o kadar korkmasına gerek yokmuş. Zaten kısa süreliğine bineceğim 600 racing geçmeden araya bir geçiş olsun şakası yok bu aletlerin çünkü hemde elimdeki motoru satarak alabileyim 12-14 lira arasına diye düşünüyorum. Tekrardan teşekkür ederim herkese

khan_x
26 Mart 2016, 13:56
Arkadaşım kilometreye kafanı takma en fazla yolda kalırsın ama canın sağdır.Ancak takla atmış yamulmuş kaza yapmış motorları alırken dikkat etmek lazım, malum bazen yüksek hızlara çıkabiliyoruz dolayısı ile aerodinamiğin önemli olduğunu düşünüyorum. En önemli kriter bence bu. Kilometreye gelirsek yüksek devir çeviren motorlar bunlar araba gibi düşünmeyelim nasıl ki bakım km aralıkları araba ile yarı yarıya ise km bakarken de yılda ortalama 10000km yapan bence normaldir, gerisi kötü mü değil ancak metal ve malzeme yorgunluğu oluşacagından bu tespitin üzerinde olanlar için kullanım geçmişi önem kazanıyor.

antilop_skul
26 Mart 2016, 14:07
motoru alacagın kişi çok önemli bence .
ben 2012 nc700x aldım gecen gn 5080 km de fslandı aldıgımda . ankaraya gittim almak icin . motoru alacagım kişi profösördü adam otogardan beni söförüyle gedi aldı 8 yalan söyleyecek biri olsa bu tip yaklasımlar yapılmaz bence) bende motoruna baktım sagına soluna tamam dedim el sıkıstık aldım .

bu motor istanbulda birisnde olsaydı bu kişide genc ve artis olsaydı almazdım . cunki yüksek ihtimalle oynanmıstır diye düsünürdüm.

fazil
26 Mart 2016, 15:09
motoru alacagın kişi çok önemli bence .
ben 2012 nc700x aldım gecen gn 5080 km de fslandı aldıgımda . ankaraya gittim almak icin . motoru alacagım kişi profösördü adam otogardan beni söförüyle gedi aldı 8 yalan söyleyecek biri olsa bu tip yaklasımlar yapılmaz bence) bende motoruna baktım sagına soluna tamam dedim el sıkıstık aldım .

bu motor istanbulda birisnde olsaydı bu kişide genc ve artis olsaydı almazdım . cunki yüksek ihtimalle oynanmıstır diye düsünürdüm.

Kesinlikle katiliyorum, ama oyle bir adama denk gelmek neredeyse imkansiz.