Lucas
04 Eylül 2015, 15:08
Merhaba,
Baştan belirtmek gerekirse, teknik terimlere pek girmeyerek, hedef kitlesinin anlayabileceği bir dil ile yazılmış test yazısıyla karşınızdayım :)
Testimizin içeriği başlıkta belirttiğimiz gibi Hintli Bajaj Boxer.
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/538/EUaMnC.jpg (https://imageshack.com/i/eyEUaMnCj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/913/ACnV4K.jpg (https://imageshack.com/i/pdACnV4Kj)
Motor
150 cc Tek silindirli bir motora sahip Boxer, fabrika verilerine göre 12 beygir güç üretiyor. Alışılanın aksine 4 vitesli ve vitesler hep aşağıya doğru.
Fakat vites pedalı çift taraflı olduğundan, değiştirmek oldukça kolay olmakla beraber vites geçişleri bir o kadar yumuşak. Bu ters vites şekline alışmak ise sadece 1 gününüzü alıyor.
Ayrıca 4 vitesli olması gerçekten rakiplerine göre daha güçlü bir performans sunuyor. Şehiriçi kullanımlarda 3. vites ile çok fazla vitesle uğraşmadan kullanabilmek
mümkün.
Titreşim bayiiden yeni aldığınızda 80 km ve 100 km hızlarda pek üzmeyecek derecede hissediliyor. 90 Km hız ile seyretmek çok daha rahat. Fakat 750 km'yi tamamladığınızda, rodajınız bitmiş ve ilk bakımını yaptırmış olduktan sonra, titreşim biraz daha azalıyor. Titreşim motorla ne yapmak istediğinize bağlı olan göreceli bir kavram olduğundan ön veya arka dişliyi değiştirerek 110 Km hızlarda rahat ve titreşimsiz seyehat eden kullanıcıların sayısı da oldukça fazla.
Dişli değişimi yapmadan son hızı 110 km/h civarlarında.
Yakıt Tüketimi
Ülkemizdeki en önemli faktör bu olsa gerek. Kullanıcı gruplarında ve forumda yapılan yorumlara göre, 2 litre ile 2.5 litre/100 Km arasında bahsedilen değerler.
Ben açıkçası ölçmedim, çünki ölçme gereği hissetmedim. Hayır çok zengin değilim ama, 50 liraya deposunu doldurduğum motorla 1.5 ay boyunca işe gidip gelip, ayrıca yaz aylarında artan trafik dolayısıyla şirket aracıyla gitmem gereken her yere motorla gidince " Neyini ölçücem abi" modu oluştu.
Benim gibi önceden şehiriçinde dahi yüksek cc motor kullanların, bu motoru almaları durumunda kesinlikle en fazla 1 yıl içinde kendi kendini amorti edebileceğini söylesem yalancı olmam sanırım.
Kısacası 2 litre ile 100 km yol gidebilmek imkansız değilmiş.
Frenler
Fiyat performans moturu olarak üretildiği için olsa gerek, iki tekerlekte de kampana sistemi kullanılmış. Yinede frenlemesi gayet makul ve yeterli. Disk olmaması dezavantaj gibi gözükse de, avantaja çevirmek mümkün. Zira çoğumuzun düştüğü hata, yani panik frenlemede sadece ön frene asılmak yerine ön ve arka freni kombine kullanmaya teşvik ediyor. Daha önce her tarz motorda ön lastiğimi defalarca kaydırıp, her türlü zeminle buluşmuş bir kullanıcı olarak henüz bu motorda ön lastiği kaydırmayı beceremedim. Kısaca, takip mesafenizi korumaya, kombine fren kullanımına ve dolayısıyla güvenli bir sürüş tarzına teşvik ediyor sizi frenler.
Oturuş Pozisyonu ve Konfor
Rakiplerinden aşağı kalır bir tarafı yok, hatta biraz yüksek olduğundan Enduro kullanıyor hissi veriyor. Ben 1.72'lik boyumla iki ayağımı da yere rahat basabiliyorum.
Artçı için selenin arka kısmı biraz daha yüksek tasarlanmış, sele rahat fakat çok uzun soluklu yolculuklarda arada bir mola verip artçınızı da kendinizi de ödüllendirmeniz gerekebilir.
Amortisörler gayet iyi, aynı motor bloğu, aynı şaseyi ve aynı amortisörleri kullanarak, görüntüyü biraz makyajlayıp Enduro olarak satsalar kimse bu nasıl Enduro diyemez.
Malzeme Kalitesi ve İşçilik
İnsanlar malzemenin kalitesini neye göre değerlendirir bu konuda çok bilgim yok açıkçası, plastiği eline alıp büktüğünde kırılınca "bak işte kırıldı dandik bu" demek ne kadar doğru mesela bilmiyorum. Belki de oradaki plastiği bükünce kırılması makbüldür biz yanlış biliyoruzdur. Dolayısıyla gerçekten objektif yorum yapabilmek için işin ehli olmak
gerektiğine inanırım hep. Benim kalite kriterim, sağlamlık, hatasız üretim ve devamlılıktır. Kısaca özetlemek gerekirse, zamanında Çin'den gelip bizde Çin Malı algısı oluşturan motorlar gibi değil, hatta şu an üretilen kalite çıtasını daha da yükseltmiş olan Çin'li rakiplerinden 3-5 gömlek üstün.
Yine kullanıcı gruplarında denk geldiğim, bizzat kendim de her türlü yol koşulunda denediğim için, rahatlıkla söyleyebilirim ki, bu motoru hangi yolda kullanırsanız o yolun motoru oluyor. Dağılacak, diye endişelenmeyin, ben denedim dağılmıyor.
Servis Ağı / Hizmet
Motoru dağıtmaktan bahsetmişken, servis ağı her geçen gün artıyor. Dağıtsanız bile yedek parçası ciddi derecede ucuz. Benim gittiğim Yalova'daki Kardeşler Ticaret Erdoğan bey ve ekibi gerçekten alakadar, işinin ehli ve çözüm odaklı insanlar.
Bugün git yarın gel anlayışı yok.
Ayrıca Ekrem ATA ağabeyden bahsetmeden geçersem, tüm Bajaj kullanıcıları beni topa tutarlar herhalde. Ekrem ATA, aslında Bajaj Pazarlama ve Satış Müdürü.
Motosiklet.net'te ve diğer tüm sosyal mecralarda, motorunuzla ilgili sıkıntınızı yazdığınız anda, sorununuz artık Ekrem ağabeyin sorunu oluyor. Ve çözüme kavuşturana kadar da takipçisi oluyor. Her kim olursanız olun, Bajaj'ın genel merkezine gidip Ekrem ATA ağabeyle görüşüp, çayını içmeniz mümkün. Hep derim, keşke her markanın bir Ekrem ATA ağabeyi olsa.
Tarz/Kişiselleştirme
Artık yollarda fabrikadan çıktığından çok farklı motosikletler görmek mümkün. Bu işi meslek edinmiş arkadaşlarımız bile var.
Kişisel olarak, alıp farklılaştırmak adına Boxer klasik duruşuyla, Cafe Racer, Scrambler vb. tarzlara dönüştürmek oldukça kolay.
Neyi nasıl yapacağınız tamamen sizin hayal gücünüze kalmış.
Bajaj Boxer'ın başına gelebileceklere bir kaç örnek ;
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/537/DeP1Xt.jpg (https://imageshack.com/i/exDeP1Xtj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/905/Vb20t8.jpg (https://imageshack.com/i/p5Vb20t8j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/673/CGlK88.jpg (https://imageshack.com/i/ipCGlK88j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/903/ioy2o6.jpg (https://imageshack.com/i/p3ioy2o6j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/673/sdNkAT.jpg (https://imageshack.com/i/ipsdNkATj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/907/3ykGpD.jpg (https://imageshack.com/i/p73ykGpDj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/540/wF7eZg.jpg (https://imageshack.com/i/f0wF7eZgj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/537/UuOMBV.jpg (https://imageshack.com/i/exUuOMBVj)
Kişisel Not :
Kısa ve öz olarak, 3.000 TL satış fiyatı ile başlangıç motosikleti, her kullanıcı profili için ikinci motor, kalabalık şehirler için ulaşım aracı, özel sektör de hizmet aracı olarak alıp kullanmak akıllıca olacaktır.
Teşekkürler :
Biz forum yönetimine ve forumdaki tüm üyelere yardımlarını esirgemeyen, konu içerisinde de belirttiğimiz gibi, Bajaj Pazarlama Ve Satış Müdürü Ekrem ATA bey'e katkılarından ve yardımlarından dolayı teşekkür ederiz.
Kullanıcı Bilgi Paylaşımı
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/127072-bajaj-boxer-150-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi.html
Bonus :
Forumda inzell nickli üyemiz Alp MOR arkadaşımızın Bajaj Boxer 150 ile yapmış olduğu gezilere ve daha fazlasına linkten ulaşabilirsiniz.
http://www.motosiklet.net/forum/search.php?searchid=8423192
Baştan belirtmek gerekirse, teknik terimlere pek girmeyerek, hedef kitlesinin anlayabileceği bir dil ile yazılmış test yazısıyla karşınızdayım :)
Testimizin içeriği başlıkta belirttiğimiz gibi Hintli Bajaj Boxer.
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/538/EUaMnC.jpg (https://imageshack.com/i/eyEUaMnCj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/913/ACnV4K.jpg (https://imageshack.com/i/pdACnV4Kj)
Motor
150 cc Tek silindirli bir motora sahip Boxer, fabrika verilerine göre 12 beygir güç üretiyor. Alışılanın aksine 4 vitesli ve vitesler hep aşağıya doğru.
Fakat vites pedalı çift taraflı olduğundan, değiştirmek oldukça kolay olmakla beraber vites geçişleri bir o kadar yumuşak. Bu ters vites şekline alışmak ise sadece 1 gününüzü alıyor.
Ayrıca 4 vitesli olması gerçekten rakiplerine göre daha güçlü bir performans sunuyor. Şehiriçi kullanımlarda 3. vites ile çok fazla vitesle uğraşmadan kullanabilmek
mümkün.
Titreşim bayiiden yeni aldığınızda 80 km ve 100 km hızlarda pek üzmeyecek derecede hissediliyor. 90 Km hız ile seyretmek çok daha rahat. Fakat 750 km'yi tamamladığınızda, rodajınız bitmiş ve ilk bakımını yaptırmış olduktan sonra, titreşim biraz daha azalıyor. Titreşim motorla ne yapmak istediğinize bağlı olan göreceli bir kavram olduğundan ön veya arka dişliyi değiştirerek 110 Km hızlarda rahat ve titreşimsiz seyehat eden kullanıcıların sayısı da oldukça fazla.
Dişli değişimi yapmadan son hızı 110 km/h civarlarında.
Yakıt Tüketimi
Ülkemizdeki en önemli faktör bu olsa gerek. Kullanıcı gruplarında ve forumda yapılan yorumlara göre, 2 litre ile 2.5 litre/100 Km arasında bahsedilen değerler.
Ben açıkçası ölçmedim, çünki ölçme gereği hissetmedim. Hayır çok zengin değilim ama, 50 liraya deposunu doldurduğum motorla 1.5 ay boyunca işe gidip gelip, ayrıca yaz aylarında artan trafik dolayısıyla şirket aracıyla gitmem gereken her yere motorla gidince " Neyini ölçücem abi" modu oluştu.
Benim gibi önceden şehiriçinde dahi yüksek cc motor kullanların, bu motoru almaları durumunda kesinlikle en fazla 1 yıl içinde kendi kendini amorti edebileceğini söylesem yalancı olmam sanırım.
Kısacası 2 litre ile 100 km yol gidebilmek imkansız değilmiş.
Frenler
Fiyat performans moturu olarak üretildiği için olsa gerek, iki tekerlekte de kampana sistemi kullanılmış. Yinede frenlemesi gayet makul ve yeterli. Disk olmaması dezavantaj gibi gözükse de, avantaja çevirmek mümkün. Zira çoğumuzun düştüğü hata, yani panik frenlemede sadece ön frene asılmak yerine ön ve arka freni kombine kullanmaya teşvik ediyor. Daha önce her tarz motorda ön lastiğimi defalarca kaydırıp, her türlü zeminle buluşmuş bir kullanıcı olarak henüz bu motorda ön lastiği kaydırmayı beceremedim. Kısaca, takip mesafenizi korumaya, kombine fren kullanımına ve dolayısıyla güvenli bir sürüş tarzına teşvik ediyor sizi frenler.
Oturuş Pozisyonu ve Konfor
Rakiplerinden aşağı kalır bir tarafı yok, hatta biraz yüksek olduğundan Enduro kullanıyor hissi veriyor. Ben 1.72'lik boyumla iki ayağımı da yere rahat basabiliyorum.
Artçı için selenin arka kısmı biraz daha yüksek tasarlanmış, sele rahat fakat çok uzun soluklu yolculuklarda arada bir mola verip artçınızı da kendinizi de ödüllendirmeniz gerekebilir.
Amortisörler gayet iyi, aynı motor bloğu, aynı şaseyi ve aynı amortisörleri kullanarak, görüntüyü biraz makyajlayıp Enduro olarak satsalar kimse bu nasıl Enduro diyemez.
Malzeme Kalitesi ve İşçilik
İnsanlar malzemenin kalitesini neye göre değerlendirir bu konuda çok bilgim yok açıkçası, plastiği eline alıp büktüğünde kırılınca "bak işte kırıldı dandik bu" demek ne kadar doğru mesela bilmiyorum. Belki de oradaki plastiği bükünce kırılması makbüldür biz yanlış biliyoruzdur. Dolayısıyla gerçekten objektif yorum yapabilmek için işin ehli olmak
gerektiğine inanırım hep. Benim kalite kriterim, sağlamlık, hatasız üretim ve devamlılıktır. Kısaca özetlemek gerekirse, zamanında Çin'den gelip bizde Çin Malı algısı oluşturan motorlar gibi değil, hatta şu an üretilen kalite çıtasını daha da yükseltmiş olan Çin'li rakiplerinden 3-5 gömlek üstün.
Yine kullanıcı gruplarında denk geldiğim, bizzat kendim de her türlü yol koşulunda denediğim için, rahatlıkla söyleyebilirim ki, bu motoru hangi yolda kullanırsanız o yolun motoru oluyor. Dağılacak, diye endişelenmeyin, ben denedim dağılmıyor.
Servis Ağı / Hizmet
Motoru dağıtmaktan bahsetmişken, servis ağı her geçen gün artıyor. Dağıtsanız bile yedek parçası ciddi derecede ucuz. Benim gittiğim Yalova'daki Kardeşler Ticaret Erdoğan bey ve ekibi gerçekten alakadar, işinin ehli ve çözüm odaklı insanlar.
Bugün git yarın gel anlayışı yok.
Ayrıca Ekrem ATA ağabeyden bahsetmeden geçersem, tüm Bajaj kullanıcıları beni topa tutarlar herhalde. Ekrem ATA, aslında Bajaj Pazarlama ve Satış Müdürü.
Motosiklet.net'te ve diğer tüm sosyal mecralarda, motorunuzla ilgili sıkıntınızı yazdığınız anda, sorununuz artık Ekrem ağabeyin sorunu oluyor. Ve çözüme kavuşturana kadar da takipçisi oluyor. Her kim olursanız olun, Bajaj'ın genel merkezine gidip Ekrem ATA ağabeyle görüşüp, çayını içmeniz mümkün. Hep derim, keşke her markanın bir Ekrem ATA ağabeyi olsa.
Tarz/Kişiselleştirme
Artık yollarda fabrikadan çıktığından çok farklı motosikletler görmek mümkün. Bu işi meslek edinmiş arkadaşlarımız bile var.
Kişisel olarak, alıp farklılaştırmak adına Boxer klasik duruşuyla, Cafe Racer, Scrambler vb. tarzlara dönüştürmek oldukça kolay.
Neyi nasıl yapacağınız tamamen sizin hayal gücünüze kalmış.
Bajaj Boxer'ın başına gelebileceklere bir kaç örnek ;
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/537/DeP1Xt.jpg (https://imageshack.com/i/exDeP1Xtj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/905/Vb20t8.jpg (https://imageshack.com/i/p5Vb20t8j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/673/CGlK88.jpg (https://imageshack.com/i/ipCGlK88j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/903/ioy2o6.jpg (https://imageshack.com/i/p3ioy2o6j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/673/sdNkAT.jpg (https://imageshack.com/i/ipsdNkATj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/907/3ykGpD.jpg (https://imageshack.com/i/p73ykGpDj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/540/wF7eZg.jpg (https://imageshack.com/i/f0wF7eZgj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/537/UuOMBV.jpg (https://imageshack.com/i/exUuOMBVj)
Kişisel Not :
Kısa ve öz olarak, 3.000 TL satış fiyatı ile başlangıç motosikleti, her kullanıcı profili için ikinci motor, kalabalık şehirler için ulaşım aracı, özel sektör de hizmet aracı olarak alıp kullanmak akıllıca olacaktır.
Teşekkürler :
Biz forum yönetimine ve forumdaki tüm üyelere yardımlarını esirgemeyen, konu içerisinde de belirttiğimiz gibi, Bajaj Pazarlama Ve Satış Müdürü Ekrem ATA bey'e katkılarından ve yardımlarından dolayı teşekkür ederiz.
Kullanıcı Bilgi Paylaşımı
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/127072-bajaj-boxer-150-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi.html
Bonus :
Forumda inzell nickli üyemiz Alp MOR arkadaşımızın Bajaj Boxer 150 ile yapmış olduğu gezilere ve daha fazlasına linkten ulaşabilirsiniz.
http://www.motosiklet.net/forum/search.php?searchid=8423192