PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 125-250 kararsızlığı



neoazrael
30 Ağustos 2015, 04:46
Merhaba arkadaşlar,adım Bulut 27 yaşındayım.Küçüklükten beridir motorsiklet hastasıyım ancak 2 tanıdığımızı motorsiklet kazasında yitirmemizden ötürü ailem hep karşı çıktı motorsiklet almama.Kendi arabamı sürekli aileme kaptırmamdan dolayı ulaşımda sıkıntı yaşıyorum,onların el koyamayacağı bir araç olan motorsiklet almak istiyorum(kullanamazlar,başka araba alsam onu da isterler biliyorum). :P Öyargı engelini aşmayı başardım,şimdi sıra supersport motorsiklet almaya geldi(B sınıfı ehliyete A2 ekletme aşamasındayım bu arada ancak trafikte hiç motorsiklet kullanmadım bugüne kadar.)Hız yapmak gibi bir derdim yok,beni uzunca yıllar götürsün,hevesimi,keyfimi yaşatsın,çok sorun çıkartmasın,çıkarttığında da parçaydı,servisti süründürmesin yeter.

Kafamda 4 seçenek var:
1- sıfır honda cbr 125: sıfırı çok uygun ancak biraz cılız duruyor sanki makina.ikinci el de olabilir temiz olursa.
2-yamaha yzf r125: şekli favorim ancak sıfırı pahalı,o paraya 250lik sıfırlar var. sıfır cbr ya da 2. el bir 250lik fiyatına 2.el az km yapmış yzf r125ler var.yani alırsam az km yapmış 2.el alırım.
3-az km yapmış bir hyosung gtr 250 :250lik olması,125lik ileride sıkar denilmesi,şekli güzel vb.sebepler bunu düşündürüyor.
4-bumoto calibre 250,daelim roadwin 250,yuki 250cc veya megelli 250 gibi bir çinli/koreli vb.almak.şekilleri güzel ama kaliteleri,yedek parça ve servis durumları sıkıntılı bunların sanırsam.çok sövdürmeyecek gibiyse bir ihtimal ucuz diye bunlardan da olabilir.

maksimum düşündüğüm bütçe ekipmanlar dahil 10bin tl.Benim için en uygun seçenek nedir arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim.
Benim gönlümden geçen sıralama
yamaha yzf r125/hyosung 2. elleri az kmli
honda cbr 125 sıfır
çinli/koreliler

Bir de kafama takılan bir diğer soru da şu: motoru bulduk ama istanbul dışında diyelim.nakliyesini nasıl yapacağım? yani hiç huyunu suyunu bilmediğim bir motorla,trafik tecrübem de yokken uzun yol yapamam.

Cevap veren herkese teşekkürlerimi ve saygılarımı sunarım.

BatuhanK
30 Ağustos 2015, 05:51
hocam saat 6 ya gelmiş, uzun yazmayacağım :) japon iyidir, 250 cc japon olmuyorsa, cbr 125 te şu aşamada idare edebilir. Benim boyum 187, cbr 125 kullandığım dönemde evet ufak kalıyordu altımda fakat görünümde dezavantaj olduğu kadar bu durum kullanımda avantaj. Denge sağlamada, virajda, dar dönüşte ve hatta frenlemede... Özellikle yeni başlayan birisi için motorun sürücüye değil de sürücünün motosiklete hakim olması daha mantıklı. Eğer büyük, görece olarak güçlü bir motosiklet ile başlarsanız uzun bir süre motosiklet sizi yönlendirir. Kullanım kolaylığı, konfor, sürüş karakteri gibi bir çok açıdan cbr 125 başlangıçta idealdir.

neoazrael
30 Ağustos 2015, 06:18
teşekkür ederim BatuhanK.Ben de senden 2cm kısayım 250cc japon ancak kilometre ve yaştan taviz verirsem oluyor bu paralara ama ona da pek güvenemiyorum açıkçası yaş ve km arttıkça motorun ömründen ömür gitmesi durumunun, hele ki benim gibi motordan pek anlamayan birinin apaçi bir satıcıya denk gelme ihtimaliyle birleştiğinde başıma çok iş açabileceğini düşünüyorum.saat 6yıda geçti kafa durdu okuya okuya konuları :mrgreen:

Ertugyigit
30 Ağustos 2015, 09:29
Kardeş bumoto megelli daelim Yuki , aklın varsa bu markalardan uzak durursun. Al bi Cbr 125 ya da 250 , her işini hayli hayli görür şehir içinde. Hız isteğin yoksa 125lik işini görür az yakar ve zaten son hız olarak 110 u geçiyor , yeterli gayet yani.

tuttacromata
30 Ağustos 2015, 11:39
Yakın zamanlarda ben de aynı şeyleri yaşadığımdan kendimce bir tavsiye vereyim. Bir kere bence supersport 125 cc olmaz hani makinenin doğasına aykırı onun dışında 125 cc gerek hafifliğiyle/dengesizliğiyle olsun gerek son hızının düşüklüğü olsun biraz tecrübelenince sizi üzmeye başlar hele çevre yolu otoyol gibi yollara çıkacaksanız 125 cc tehlikeli. Motosiklet çoğu zaman geçici bir heves olabiliyor hem bu yüzden hem de sizin tecrübesiz olduğunuzu varsaydığımdan en mantıklısı ikinci elde değer kaybetmeyecek sağlam bir 125-150 cc, ybr veya cbf gibi, almanız. Bununla hem tecrübelenirsiniz hem de eğer geçici bir heves olduğunu düşünürseniz çok zarar etmeden satarsınız. Büyütmek de isterseniz yine fazla zarar etmeden belki de aldığınız fiyata verir, motoru büyütürsünüz.

Pisman
30 Ağustos 2015, 12:47
bütçeyle de ilgili ama o fiyata alınacak 250 likler çok tat vermez, güvenliği de göz önüne alınca 125 likle başla, bi sezon sonra cc yükseltirsin. 2. el 125 alırsan kaybın da az olur. 250 cc sadece güç yönünden değil bu yazdığın modellerde yol tutuş olarak da güvenlik zaafı oluşturabilir

toyoglu
31 Ağustos 2015, 00:41
Sana sifir ybr satabilirim universite icin izmire gidiyorum o yuzden motosikletimi sahibindene koydum eger ilgilenirsen henuz 650km yol yaptim arka lastigi degistirdim cam kesmisti. yan ve depo ustu tank pad alarm var 2015 model siyah baslangic icin en ideal motosiklet eger uzun yol yapmayacaksan sehir icinde ise gidip gelirken seni rahatlikla goturup getirir bu arada mersindeyim simdilik. Soruna gelirsek eger hic motosiklet tecruben yoksa racing tarzi motosikletler biraz sikinti yaratabilir surus tarzindan dolayi baslangicta commuter veya naked onerebilirim sana. Onerdigin modeller arasinda fikir soylemeden once sana oncelikle sunu belirtmek isterim gittin sifir km 7 serisi bmw aldigini varsay ve alip bu bmw yi dogru durust bakima goturmuyorsun ve sonra bmw ariza veriyor motor yiyor sanziman indiriyor vb vb. Benim altimda 2005 civicte var ama ben motosiklet sevdigim icin binmiyorum alfigim hicbi aracta sorun yasamadim daelim yuki bumoto ve megelli bunlarin arasinda sana megelliyi tavsiye ederim simdi titresimci arkadaslar gelir megelli titriyor der ama tek silindir motosikletlerin hemen hepsinde titresim oldugunu cbr250lerin el uyusturdugunu soylemezler ha megelli biraz daha fazla titriyor(muş). Alinmaz mi alinir butcesi 10 bin olan adama 10500 tl lik motor onerirsen o adam 500u nerden bulacak ? Onu alacagina ustune bin daha koy x marka motosikleti al diyen arkadaslari kafana takma. Bu arada sifir motosiklet almani onermem nasil olsa yeni basliyorsun sifir motosiklet alip 3 4 bin km sonra satacaksin ve kafadan 1500 tl zarar ediceksin o yuzden ikinci el almani oneririm diger modellerde cbrlar biraz ufak oluyo ama seni ise goturup getirir biraz zaman alabilir alisman racinge bu megelli icinde gecerli. Eger motosiklrt tecruben hic yoksa hyosung alma dusebilirsin zorlanirsin cunku ben cbrada oturdum hyosungada oturdum hyosung tam ss pozisyonu gorunus olarak hyosungu tek gecerim titresim olmaz bastimi gider cbr 250 ile arasinda cok bi yakit fari yoktur ama parcasi pahalidir hondaya gore . Simdi bu kadar yazdim sana tavsiyemi soyleyeyim 10 bin tl butcen varsa bu butceyi asmaya zorlama kendini. 1000 tl ekipmana ayir 9 bin tl ile eger motosiklet tecruben varsa hyosung veya cbr 250 tavsiye ederim tecruben yoksa cbr 125 ybr 125 ikisinden birini tavsiye ederim iyi gunler..

neoazrael
31 Ağustos 2015, 01:13
hepinize ayrı ayrı teşekkürler arkadaşlar.Motorsiklet kullanan bir arkadaşım kış sezonunda fiyatların 2 bin tl civarı oynadığını söyleyerek ve şu anki bütçemin üzerine yaklaşık 2 bin koymam ile cbr 250nin sıfırını alabileceğimi söyledi.Muhtemelen sıfır cbr 125 ya da 250 alacağım söylediği gibi olursa.o zamana kadar da eğitim alıp kendimi geliştirmeyi,ekipmanlarımı tamamlamayı düşünüyorum.

toyoglu
31 Ağustos 2015, 01:47
Sifir alacaksan yzf r25 dusun madem sifir cbr250r alacak paran var birazcik daha biriktir 500 tl kadar r25 varken ayni parayi hondaya vermek sacmalik

neoazrael
31 Ağustos 2015, 02:01
hocam sıfırının fiyatını bulamadım internette ne kadar r25ler

TolgaC.
31 Ağustos 2015, 02:43
R25 14.750 TL

neoazrael
31 Ağustos 2015, 02:53
R25 14.750 TL

hocam kış sezonunda fiyatı düşer mi bunun? düşerse ne kadar düşer tahmini?

TolgaC.
31 Ağustos 2015, 03:14
İlk çıktığında 13.500 TL idi.Döviz arttıkça zam geliyor.Anlayacağın fiyatı düşmez artar.Piyasada motor yok satıyor paran olsa dahi bulman zor kovalaman gerek :)

A.Türker
31 Ağustos 2015, 03:30
Öncelikle 3.ve 4.seçeneği kesinlikle kafandan at.
R25 cbr 250den gerçekten üstün bir motor ama bulman zor 2.el satanlarda resmen keriz yerine koyuyor milleti.
Cbr125 cılız bir makine değil r25 ve cbr250 ile aynı boyutta ve şehirdışı yapmayacaksan her işini görür.
Tavsiyem sıfır cbr 125 veya temizini bulursan 2.el cbr 250.
Racingle başlanmaz düşük cc racing olmaz diye birşey yok. Asıl evden işe işten eve gitmek için 600lük makine kullanılmaz.

obarey
31 Ağustos 2015, 09:13
2015 cbr 125 ler acaip kalıplı şu anda.
amma velakin sana tavsiye 2. el bi tek silindir japon 250 alman

polemos
31 Ağustos 2015, 10:34
Döviz kurundaki yükselişe bakarak fiyatların düşeceğini sanmıyorum. Aksine artabilir.

neoazrael
31 Ağustos 2015, 22:33
bu yeni yasaya göre 11kw'den fazla gücü olan motor alamama durumu nedir ilk motor için? istesem de alamaz mıyım 250lik bir makina,zira ilk motorum olacak...

mhmtesk
31 Ağustos 2015, 23:40
Hız merakın yoksa kesinlikle 125 lik 2 japonda olur. Gönlün yzf den yanaysa onu al.

Yzf nin oturuş pozisyonu daha agresif olduğundan, cbr ye göre daha fazla yoracaktır ama problem değil. Zamanla alışırsın.

125 likle 2-3 haftada bir kez uğradığım benzinliğe 250 likle her hafta uğruyorum bunuda göz önünde bulundur.

r25 in benzin sarfiyatının daha fazla olduğunu duydum.

Kısaca gönlünün gittiği motoru al, pişman olmazsın ilerde değiştirirsin zaten.

ermanay
31 Ağustos 2015, 23:52
Merhaba,yaşınızın vermiş olduğu olgunluk ve bilinçle 250 cc sizi daha çok tatmin edecektir. Motosiklet seçimine gelirsek 10.000 tl'ye temiz cbr 250 bulunabilir.Neden cbr 250 diye sorarsanız rakiplerinden biraz geride olmasına rağmen gerek servis, gerek yedek parça bolluğu ve ucuzluğu konularda öne çıkıyor. Cbr 250 düşünürseniz kesinlikle bakımlı motosiklere yönelmelisiniz, örnek verecek olursak 15.000 km'yi geçmiş bir cbr 250'nin zincir-dişli istemesinin yakın olduğunu unutmayın,lastik durumu da aynı şekilde. Bu gibi konular motoru aldıktan sonra masraf etmenizi de azaltacaktır.

neoazrael
01 Eylül 2015, 13:31
Sizlere de teşekkürler dostlar.Araştırırken 2 motor modeli daha hoşuma gitti ama bunlar supersport değil sport touring olarak geçiyor sanırım.

birincisi : http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2013/12/Hyosung-GD250N-EXIV-pics-1.jpg hyosung gd250n plaka ruhsat dahil 12bine veren yerler var malum sitede

diğeri bajaj pulsar 200 ns: bu da çok tutuluyor sanırsam forumda çok görüyorum konularda.fiyatı da cbr'dan bile daha düşük 8290tl.

Bu 2 motor nasıldır? Sport touring bir modeli supersport modele tercih etmek beni pişman eder mi? Sport touring'in supersporta göre bir avantajı var mıdır?Son olarak cbr 125 ebatlar olarak cbr250den çok farklı değil,ekonomik olması sebebiyle de aklıma daha çok yattı,hız yapmayacağım için.Bu durumda bu 2 sport touring mi yoksa cbr 125mi almamda fayda var?

Karalı
01 Eylül 2015, 13:50
al sana motosiklet:)
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-kawasaki-ninja-250r-k.karti-imkani-212463977/detay/

neoazrael
02 Eylül 2015, 03:18
al sana motosiklet:)
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-kawasaki-ninja-250r-k.karti-imkani-212463977/detay/

hocam gözünü seveyim 20bine kadar yemiştir bu motorun ekmeğini sahibi. kafamda 4 model kaldı şimdi:

supersport olanlar:
cbr 125 : 9450tl+plaka ve ruhsat
bajaj pulsar 200rs : 10900 tl+plaka ve ruhsat
naked olanlar:
hyosung gd 250n :12 bin her şey dahil
bajaj 200ns : 8290tl +plaka ve ruhsat

bunlar arasından aklım en çok hyosunga gitti ama diğerlerine göre pahalı.bajaj 200ns ve cbr 125 en uygunları.bajaj 200rs de en uygun supersport.ama ruhsat plaka falan derken gd250n ile aynı fiyatlara geliyor yaklaşık.(gd250n'yi ruhsat plaka dahil 12bine sayıyorlar nakitte belki daha aşağısına veren yer bile vardır)

Karalı
02 Eylül 2015, 06:12
hocam gözünü seveyim 20bine kadar yemiştir bu motorun ekmeğini sahibi. kafamda 4 model kaldı şimdi:

supersport olanlar:
cbr 125 : 9450tl+plaka ve ruhsat
bajaj pulsar 200rs : 10900 tl+plaka ve ruhsat
naked olanlar:
hyosung gd 250n :12 bin her şey dahil
bajaj 200ns : 8290tl +plaka ve ruhsat

bunlar arasından aklım en çok hyosunga gitti ama diğerlerine göre pahalı.bajaj 200ns ve cbr 125 en uygunları.bajaj 200rs de en uygun supersport.ama ruhsat plaka falan derken gd250n ile aynı fiyatlara geliyor yaklaşık.(gd250n'yi ruhsat plaka dahil 12bine sayıyorlar nakitte belki daha aşağısına veren yer bile vardır)
Bu motor benim kendi motorum alman için söylemiyorum bak k.çekmece tarafındayım istersen bir ara uğra motoru gör beni anlarsın

gabo
28 Eylül 2015, 14:16
ben daha ehliyeti almadım daha önce scooter bile sürmedim haftaya ehliyet sınavım var 250 cc cbr aldım. üstüne 50 saat eğitim ve 5 bin tl'e yakın ekipman aldım.

LynXMaSTeR
28 Eylül 2015, 14:48
2013 cbr 250

UNdocab
28 Eylül 2015, 14:58
Birkere neidüğü belirsiz markalardan uzakdur çok canın yanar. Senin motora bindiğin kadar motor da sana biner

125likle başlama. Hızlanamadığı için 250den daha tehlikeli emin ol. Araba ehliyetin olduğu için trafik okuma bilgin var motosikletide kullanmayı öğrenirsin.
125likle başlasan TEM de kamyonlar 110 120 ile gidiyor emniete mahkum kalırsın. 2 dallama trafikte saçmalasa ordan uzaklaşamazsın, sollamaya çıkamazsın. 1-2 yıl sonra cc yükselticem desen 125 çok güçsüz olduğu için 600lük birşeyi kontrol edemezsin.
Küçük şehirdesindir ve ekonomi yapmak istiyorsundur o zaman al.

250 ile başlarsan bunların hepsini yaparsın. Ve uluslar arasında başlangıç için 0-33HP olarak görülen sınırlar içinde kalmış olursun. Yani alma ölürsün diyen küçük cc motor kullanıcılarına aldırma.

20.000km deki motora ekmeğini yedi diyorsan işimiz var :)
Ben yılda 25-30.000km yapıyorum.

Baktığın diğer motorların hepsi güzel motor cbr 250, hyo gtr 250, gd 250, ninja 250
bunların hepsi güzel motosikletler.

Ama tavsiyem grenajsız motor almandan yana olur. Çünkü emin ol düşeceksin :) Belki ufaktan yana yatıracaksın, belki daha fazlası ama küçük bi kaza olacak fakat Grenaja boyaya para vereceksin. Ama çıplak motorda düşsende çok hiç bişe olmaz. Belki ayna kırarsın.
Ben GT250R ile başladım boyacıya bir kerede 500tl verdim, ayna kırdım gidon kırdım oldu bunlar. Motoru haşat edecek şeylerden bahsetmiyorum küçük küçük ama 2 sene de olan şeyler.
Ben 100tl ye yaparım dienlerde vardı da b.kum gibi işçiliği vardı onlara inanma.

Ben göze alıyorum, yeterki gözüme hoş gelsin dersin, olabilir. Tercih senin.

Az kullanıp satacaksan 2. eli hızlı bir motosiklet al. Çok kullanacaksan istediğine bak

wing41
28 Eylül 2015, 15:06
2010 model gt 250 r ım var düşünürsen özelden yazabilirsin

spinachristi
28 Eylül 2015, 15:09
neden çift silindirli bi ninja bakmıyorsun derim

LynXMaSTeR
28 Eylül 2015, 16:14
Birkere neidüğü belirsiz markalardan uzakdur çok canın yanar. Senin motora bindiğin kadar motor da sana biner

125likle başlama. Hızlanamadığı için 250den daha tehlikeli emin ol. Araba ehliyetin olduğu için trafik okuma bilgin var motosikletide kullanmayı öğrenirsin.
125likle başlasan TEM de kamyonlar 110 120 ile gidiyor emniete mahkum kalırsın. 2 dallama trafikte saçmalasa ordan uzaklaşamazsın, sollamaya çıkamazsın. 1-2 yıl sonra cc yükselticem desen 125 çok güçsüz olduğu için 600lük birşeyi kontrol edemezsin.
Küçük şehirdesindir ve ekonomi yapmak istiyorsundur o zaman al.

250 ile başlarsan bunların hepsini yaparsın. Ve uluslar arasında başlangıç için 0-33HP olarak görülen sınırlar içinde kalmış olursun. Yani alma ölürsün diyen küçük cc motor kullanıcılarına aldırma.

20.000km deki motora ekmeğini yedi diyorsan işimiz var :)
Ben yılda 25-30.000km yapıyorum.

Baktığın diğer motorların hepsi güzel motor cbr 250, hyo gtr 250, gd 250, ninja 250
bunların hepsi güzel motosikletler.

Ama tavsiyem grenajsız motor almandan yana olur. Çünkü emin ol düşeceksin :) Belki ufaktan yana yatıracaksın, belki daha fazlası ama küçük bi kaza olacak fakat Grenaja boyaya para vereceksin. Ama çıplak motorda düşsende çok hiç bişe olmaz. Belki ayna kırarsın.
Ben GT250R ile başladım boyacıya bir kerede 500tl verdim, ayna kırdım gidon kırdım oldu bunlar. Motoru haşat edecek şeylerden bahsetmiyorum küçük küçük ama 2 sene de olan şeyler.
Ben 100tl ye yaparım dienlerde vardı da b.kum gibi işçiliği vardı onlara inanma.

Ben göze alıyorum, yeterki gözüme hoş gelsin dersin, olabilir. Tercih senin.

Az kullanıp satacaksan 2. eli hızlı bir motosiklet al. Çok kullanacaksan istediğine bak

hocam tecrübe ettiğim için biliyorum.
2013 model cbr ile sağlam bi şekilde düşüp sürüklendiğim halde sadece grenajın en üst sivri kısmı yere temas etti ve en fazla 6-7 cm lik bi çizik oluştu. Gayet sağlam ve esnek malzemeden yapmışlar. Ufak tefek düşmelerde kolay kolay kırılacak cinsten değil.
Hem grenajlı olduğu için düşürmemek konusunda daha dikkatli davranabilir.
Naked olursa, amaan nasılsa grenaj yok devirsek nolur diyip devirdiken sonra motor bloğuna bile zarar verebilir.

UNdocab
28 Eylül 2015, 16:48
Hocam sizinki şans plastiğin heryeri sağlam olsa ne olur170kg üzerine düştümü kırılır :)
Şansa işte bazen gidon vs kurtarıyor

http://p1310.hizliresim.com/1g/5/t9mwm.jpg

LynXMaSTeR
28 Eylül 2015, 23:54
her kaza bir olmaz tabi, benim bahsettiğim ufak tefek düşmeler içindi.
hani arkadaş yeni ya, illa ki düşecek felan gözüyle bakıyorsunuz o açıdan dedim.

Karalı
29 Eylül 2015, 00:39
Cbr kadar gereksiz bir motor görmedim cbr250varken ona vereceğiniz paraya ybr alın ikinci el daha iyi

natila
29 Eylül 2015, 00:40
Abicim onu bunu bırak hemen hemen bajaj pulsar 200 rs alıyorsun...sıfırı yeni geldi zaten 11000 tl...ABS li harika bir motor...ABS li başka bir motor yok bu fiyata...200 rs diyorum ns değil dikkat et...iyice inceledikten sonra bana hak vereceksin...

Fiery_boy
29 Eylül 2015, 01:13
Güzel bir yzf r125 senin sorununu çözecektir..
tekeriniz düz bassın.

A.Türker
29 Eylül 2015, 03:15
Cbr kadar gereksiz bir motor görmedim cbr250varken ona vereceğiniz paraya ybr alın ikinci el daha iyi

estetik algısı ve göz zevki diye bişey duydun mu?

Karalı
29 Eylül 2015, 07:04
estetik algısı ve göz zevki diye bişey duydun mu?

Yok duymadım:P

trancexp
31 Ekim 2015, 10:20
bu yazdıkların arasında olmayan bir motor ama, ikinci el cbr250 alabilirsin en matıklısı o olacaktır.