PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyosung GT 650 Modifiye



UNdocab
27 Ağustos 2015, 10:52
Modifiye yapmak dövme yaptırmak gibi birşey. Başladın mı sonu gelmiyor :)

Neden? diye soranlar olacaktır.
Cevap: Hobi.

Allaha şükür istediğim motoru alabilecek durumdayım. Fakat piyasası Türkiye'de yok diye çok ucuza aldığım bir motoru hobi olarak modifiye ediyorum. Parçaları Amerikadan düzenli olarak Türkiyeye getiren arkadaşla ayda bir olarak getiriyorum. Tabi işlerin yavaş ilerlemesine sebep olsa da çoook çok ucuza oluyor herşey.

ŞUNU BELİRTEYİM : TÜRKİYE FİYATLARI İLE ALMAK ZORUNDA OLSAM BU MODİFİYE İŞLERİNE KESİNLİKLE GİRMEZDİM.


2006 model ama 2010 trafik çıkışlı.Motosikletimi 4500km de etiketleri üzerinde aldım 2014te.

http://i.hizliresim.com/rL99MN.jpg

1 yılda sıfır sorunla 30.000km yol yaptım. Türkiye turları geziler bir birini kovaladı.
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t31.0-8/1614242_733132333410921_6702725817144771697_o.jpg

https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t31.0-8/1493341_733131773410977_6487749387239454462_o.jpg

Bakmak isteyen olursa gezi yazımız
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/134733-batum'a-niyet-yusufeli'ne-kismet-26-07-2014-03-08-2014-a.html


Biraz modifiyeye girelim dedim ama işin sonu gelmedi bi türlü :)

Orada bir ABS diski var sanki :king:

http://i.hizliresim.com/0V5RjD.jpg


Sonra ön frenleri biraz zayıf bulunca 600RRın ön fren sistemini taktım motora

http://i.hizliresim.com/1kvBpB.jpg


Sonra hyosung konusunda güzel bir forum olan korider.com'da bir konu gördüm. Birisi Triumph Daytona 675'in arka salıncağını Hyo'ya takmış hoşuma gitti yaparım ben bu işi dedim ve daldım motora


http://i.hizliresim.com/WnAzGP.jpg

http://s3.amazonaws.com/thmb.inkfrog.com/pix/tmeiners/2006_TRIUMPH_DAYTONA_675_V-270822_-_Swingarm_%28134637%29_11_-.jpg/450/0

Tabi salıncakla beraber 180 lik jant ve lastik olacak yoksa sadece salıncak için bu kadar uğraşılmazdı.

Jant R6 dan devşirildi. Motosiklet üzerine Tornacılıkta üstat sayılacak Kedi Mustafa abimizle bol bol çalıştık.

Arkaya papatya disk geldi. Türkiye yapımı İkitelli sanayide aynı zamanda motosiklet kullanan Göçmen iki abimiz çoğu motora fren diski yapıyor.

http://i.hizliresim.com/L4ANv0.jpg


Salıncak geldiğinde Orjinal dogbone sistemini kullanmakta birkaç sakınca görünce Daytona nın kendi amortisörünü ve dogbone sistemini aldım.
Amortisör rebuild edilmesi gerekiyordu. Bu işlemide internetten arayıp öğrenip kendim yaptım. Fotodaki mavi gaz basma sibobu normalde yoktu. Race Tech den satın alıp ben taktım. 1-2 yılda bir yerinden bile sökmeden gazını yenileyebilmek için.

http://i.hizliresim.com/oZXnMQ.jpg

Bu da yeni dogbone
http://i.hizliresim.com/rVRbVV.jpg

Gazı bastırmak için önce Lastiklere nitrojen basan yerlere gittim fakat en fazla 40psi basabildiler. Araştırınca Atatürk Otosanayideki NAM Amortirsörü buldum. Orda 160psi nitrojen bastırdım. Sahibi çok süper bir adam. Kendince birşeyler yapmak isteyen birini görünce çok hoşuna gitti. Önce sen bunu yapamamışsındır kesin yağını eksik koydun dedi. Bende internetten baktığım kadarıyla yaptım diyince üşenmedi söktü amortisörün yayını ve kontrol etti. Olmuş aferin deyince amortisörün düzgün yapıldığını da onayldık :)Ve amortisör işi tamam oldu (gibi)

Bu kadar basit bir işi Türkiyede doğru düzgün yapan yok. Hayret vallahi. Bilgisiz adamlar yağ kaçıran arka amortisöre çöp muamelesi yapıyor.
Ön amortisör yağ kaçırınca niye keçe değişiyorsunuz o zaman onu da çöpe atın dediğimde yüzüme bön bön bakıyorlar.


Hazır girdik birde ön farı değiştireyim dedim. Triumph Street Triple'ın ön far ve kafa demirini aldım.

Çok şanslıyım ki Hyosung'un R modelinin kafa demiri noktaları ile Street triple'ınki birebir aynı. Araya sadece burçlar yaptırarak montajını yaptım amortisörlerde tam turda vs çarpmadan cuk oturdu.
http://i.hizliresim.com/PoBbo6.jpg[img]

Orjinal farın arkasındaki tas kablo ve soketleri koymak için yapılmış. Bu farda böyle birşey yapamayınca elektirik aksamında değişikliklere gitmek zorunda kaldım.

Salıncak- Amortisör - Dogbone
Bunlar farklı olunca aynı hizaya getirecek burçlar lazım oldu. Aralarında üçgen, sacdan bir demir var. Eğer bu demir tam dik olmazsa kağıt gibi ezilirdi. Onun için tornacı ile bir kere daha çalıştık.Ve hepsini aynı hizaya getirecek burçlar yaptık.
Bütün ölçümleri ben yaptım tasarladım tornacıya tarif edip mikrometrik hassasiyette yaptırdım.

[img]http://i.hizliresim.com/PokN7O.jpg

http://i.hizliresim.com/gA8pPO.jpg

http://i.hizliresim.com/ZVkp53.jpg

http://i.hizliresim.com/PokNad.jpg


Geldik arka frene. Arka fren için aldığım kaliperin fren pompasını hyo ayaklığına uydurdum. Biraz delme biçme ile oldu.

http://i.hizliresim.com/VLaNQB.jpg

http://i.hizliresim.com/PokNz6.jpg

http://i.hizliresim.com/vL5VaA.jpg

http://i.hizliresim.com/L4ANv0.jpg


Zinciri ön arka dişli hizalama çok sıkıntı oldu.Olabildiğince hizaya getirdim fakat en son 3,5-4mm kadar çarpıklık kaldı.
Şuan için deniycem. Eğer sıkıntı yapar dişli zincir çok erken biterse zincir-dişliyi 525 den 530 a çevirdiğimde sorunu çözebiliyorum.
Fz8 in arka dişlisi tepsi gibi düz değil içinde bir kademe var ters taktığımda zinciri lastiğe doğru yaklaştırabiliyorum.

http://i.hizliresim.com/eXkL8k.jpg

Fotoğrafta açıkca gözüküyor dediğim yer.Zincirim ve dişlim daha sıfır km olduğu için değiştirmeden denemek istiyorum.



Ve aylar sonra motor krikodan inip tekerlekleri üzerine durdu. Acaip mutlu oldum o gün. Yeni motosiklet almak beni bu kadar mutlu edemezdi :)

http://i.hizliresim.com/oZ3pdX.jpg
http://i.hizliresim.com/XokN8D.jpg
http://i.hizliresim.com/Myp289.jpg

Elektirik işlemlerini bitirdikten sonra motorun tüm parçalarını taktım. Arka egsoz borusu yeniden yapılması gerekiyor.
Bu kadar şeyden sonra soba borusu gibi egsozu takacak değiliz dime :)
Kawasaki z1000 egsozlarını aldım sağlı sollu olarak egsozları da takıcam.

Arkadaki egsoz görüntüsü şöyle birşey olacak.
http://i.hizliresim.com/AqDYO7.jpg
http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/eicma-2010-2011-kawasaki-z1000-sx-live-photos_2.jpg
http://hdwpics.com/images/276485C1E6D8/2011-Kawasaki-Z1000sx-Rear-for.jpg

Peki motor şuan ne durumda :)
Arka amortisörün yayı yumuşak kaldı. Orjinal yay tahminim 14.6kg/mm sertliğinde. Bu yay ise 12.7kg/mm amortisörün en sertinde bile beşik gibi. Race tech firması ile görüştüm. Orjinal salıncağa 16.1kg/mm öneriyorlar. Çünkü işin yarış vari tarafındalar. Birde bu salıncak orjinalden 2.5cm daha uzun olduğu için ufak bi kaldıraç etkisi olacak daha sert yay isteyecektir. Bendeki amortisöre uygun 15.3kg/mm lik bi yay buldum. 16 bulsam onu alırdım açıkcası :)
Şuan motor bu yayı, egsoz ve gösterge tutacağını birde benim bu hafta gideceğim tatilden 10 gün sonra gelmemi bekliyor.

http://i.hizliresim.com/DRYo7z.jpg

http://i.hizliresim.com/2k6vav.jpg

http://i.hizliresim.com/ZVX23A.jpg

http://i.hizliresim.com/j2gz6J.jpg


Tabiki Street Triple görsel bütünlük ve 3 silindirin egsoz boruları karenajları ile görsel bütünlük olarak daha iyi fakat motor yaklaşık buna benzeyecek. Birde eski nesile ait yan radyatör omuzları da gelecek motora. Sinyaller radyatörün orada olacak

Tabi bu fotoda hatun ince olunca motor devasa durmuş :)
http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200911/angelina-jolie-ridin_600x0w.jpg

Üst fotodaki siperliği düşünüyorum da hayvan para çekiyorlar. Onun için aşağıdaki gibi yaparım diye düşünüyorum.
Ama yinede alt sakal ve rüzgarlık düşünme aşamasında
http://images.triumphmotorcycles.com/media-library/1E6895B70FC14EA1A008F02DDA30A5A6.jpg?w=2200&as=0

abeciMotoru
27 Ağustos 2015, 11:04
Emekler takdire şayan, bitmiş halini bekliyoruz :)

chevy64
27 Ağustos 2015, 11:16
Nekadar emek harcandigi belli oluyor. Ellerine saglik bitmis haline biran once kavusursun da gonlunce gazlarsin insallah
10 numara:cat:

fatih.
27 Ağustos 2015, 11:18
vallahi helal olsun beklemedeyiz

zenon
27 Ağustos 2015, 11:20
Devamını bekliyoruz yürür halinde videoyu tanıtımda bekleriz :)

Ufuk ARSLAN
27 Ağustos 2015, 11:38
madem benim motor a el koydun bitmiş haliyle bir hafta gezmeyi bekliyorum bende

CompanERROR
27 Ağustos 2015, 12:07
bu motorun bu erngi ilk motora başladığımda hayalimdi :))

eroceto
27 Ağustos 2015, 12:39
Çok iyi olmuş ellerinize sağlık hocam. Fiyatları nedir peki biraz tuzlu gibi duruyor :)

yasdal
27 Ağustos 2015, 13:28
Abone ......

gv650i
27 Ağustos 2015, 13:42
Becerikli adamin hali baska

101010
27 Ağustos 2015, 13:48
madem benim motor a el koydun bitmiş haliyle bir hafta gezmeyi bekliyorum bende

Hahah o zaman ben de isterim 1-2 bin km. :))

Ramazan Can
27 Ağustos 2015, 14:00
ellerine sağlık....

camadan
27 Ağustos 2015, 14:26
muhteşem gözüküyor devamını bekleriz

Egee22
27 Ağustos 2015, 14:31
Elinize sağlık bide başka renge boyarsanız on numara olur sarı bana pek hoş gelmedi

UNdocab
27 Ağustos 2015, 14:40
Herkese çok teşekkür ederim. Normalde yaptıklarımı yazıya döken biri değilim Hele ki bizim forumlardaki konu içeriği ve tartışma kalitesini görünce.
Fakat içinde birşeyler hapma hevesi olan arkadaşlara hem destek olsun, hem de işe yarar birşeyler paylaşılsın diye bu seferlik yazıya dökeyim dedim.
Gördüğünüz gibi yazıya dökmek fotoğrafları düzenlemek çok zaman alıyor.
Umarım birileri işine yararlı olur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:38 ----------

ilk yazıda zaten uzun bir yazı çıkacağı için detaylara aslında çok girmedim.
Yukarıda ana hatları ile anlattığım mevzuda detayları okumayı düşünen arkadaşlar için biraz detay yazayım.

Tornacı abim Kedi Mustafaya gitmeden önce ben kafamda neredeyse herşeyi ölçüp biçtim. Kendisi ile konuştuğumda "ohoo sen herşeyi yapmışsın zaten" dedi. Ona rağmen çok uğraştık.
Bu salıncak projesini yapan yabancı kişi orjinal milin üzerine kılıf yapmış

http://img.tapatalk.com/d/13/04/05/etejuruj.jpg

Ben yek para olmasını daha güvenli bulduğum için salıncak saplama mili yeni baştan.Eskisi yeni salıncağa göre çok önce kalıyordu. Burada Mustafa abi resmen sanatını konuşturdu.
Milin 2 ucu olan kalın alyan şeklinde vida kafası ile şaseden çıkan vida ucu kısımları orjinal ebatta tutulup orta kısım kalın olarak yapıldı. Fotoğrafını çekmedim ne yazıkki =/


Önce orjinal janttan lastiği çıkarttırdım ve arkayı orjinal parçalarla topladım. Jantın tam ortasında üretim izi var jant boyunca.

Motorun kuyruk şasesinden aşağıya bi çekül sallayıp tam çizgi üstündeyken ipini oynamayacak şekilde sabitledim. Orjinalden hiza alarak sabitlediğim için lastik hizasıdan eminim inşallah bi sıkıntı çıkmayacaktır.

Salıncağın sağından 7mm tıraşlayıp şaseye oturacak hale getirdik.




Sonraki iş yeni jantı ortalayacak burçlar yapmak. Orjinalden aldığımız ölçüye göre sağa sola burç yapıp arka jantı ortaladık. Bu arada arka janta abs sacını oturttuk ve fren braketinin kaliperin değmemesi için 1-2 müdahale yaptık janta.

http://i.hizliresim.com/YlQBok.jpg


Artık arka jantımız ortalı. sıra geldi Arka frene.
Salıncak sola kayarak ortalanınca Fren kaliperinin dili salıncaktaki yuvasından çıkar oldu. Onu Aluminyum kaynak ile doldurup tıraşlayarak uzattım. Böylece dil yerine oturdu.

http://imperialsportbikes.com/EzLister/Images/2009_TRIUMPH_DAYTONA_675_V404710__Lever_Brake_Rear _Bracket__id_274199_02.jpg

Birde arka kaliperin diski ortalayacağı şekilde milin geçtiği deliğe bi pulu tutturduk. Kaliper braketini sürtünce biraz tıraşladık inceden ve kaliper, ABS diski, Arka disk hizaya geldi.


Sıra geldi Dişli tarafına. Burada işler kötü.

Orjinaller takılı iken çekülleri 2 noktadan sallamıştım
1. jantı ortalamak için.
2. arka dişlinin tam iç yüzeyine değecek şekilde.

Arka dişliye hizalanan iç ne kadar kayıklık olduğunu çok net söylüyordu.
arka dişliyi tutan ve kaplin lastiklerine giren yuvarlak parçanın üzerinden dişli sökülerek. Güvenli olacak noktaya kadar torna ile dişliyi tutan bacaklar yüzeye sıfırlandı. Daha fazla gidilemezdi.
Bu şekilde montajdan snra 3.5-4mm kadar bir çarpıklık kaldı. Şuan burasının ne olacağını zaman gösterecek.

http://i.hizliresim.com/8bagj1.jpg



Normalde akü motorun ortasında akü var. Ben aküyü kuyruk altına taşıdım.
http://i.hizliresim.com/XoMvo3.jpg

Orjinal boyuttaki akü oraya sığmadığı için YTZ 12 serisi, normalde az yer kaplasın hafif olsun diye racinglerde kullanılan küçük bir akü kullandım.
Tabi ölç biç sığar mı sığmaz mı hesaplarından sonra :)

Bunu yapmaktaki sebepler
1- Yeni arka amortisörün gaz tüpü orayı işgal edince akü sığmıyordu
2- ABS beyni için motorun orta noktası olarak çok ideal biryerdi.


Ön çamurluğa eagle eye dedikleri power ledlerden gündüz farı yaptım. Amaç gündüz görünürlüğün artması. Uzun gezilerde de arkada olduğunda öndeki arkadaşın seni fark etmesi. Yoksa far olarak kullanılma gibi bi düşüncesi yok :)

http://i.hizliresim.com/zVjAaO.jpg

Far demişken. Farın ikisini birden aktif hale getiricem. Bunun için öze bi statör aldım. Benim motorum karbüratörlü. Ben enjeksiyonlu bir motorun statörünü aldım. Bu motorda fazladan benzin pompası enjeksiyon ve sensörler çalışıyor ve toplamı 60 watt ı hayli hayli geçer yani statör için büyük dert değil 2 farı birden açmam.

(Şekli benzeyen temsili resim)
http://www.bikerperformance.com/images/products/electrosport-stator-kawasaki-eliminator-el250-91-94-clone-77350.jpg?width=800


Tekrardan görüşmek üzere..

yasdal
27 Ağustos 2015, 16:01
Kedi'ye selam. Bu işlerin duayenidir. M800 topladığım zamanlarda çok emeği geçmişti. Sormadıysan niye Kedi lakabı aldığını sor. Çok matrak hikayeler.

Ufuk ARSLAN
27 Ağustos 2015, 17:03
Hahah o zaman ben de isterim 1-2 bin km. :))


hakkaten sen cbr ı aldın demi :)) bidaha verme sakın bikere bıraktınmı bidaha göremiyorsun motor u.
önce ben bi gezeyim iade etmeden getirir sana bırakım ;)

101010
27 Ağustos 2015, 17:21
hakkaten sen cbr ı aldın demi :)) bidaha verme sakın bikere bıraktınmı bidaha göremiyorsun motor u.
önce ben bi gezeyim iade etmeden getirir sana bırakım ;)

Aldım aldım. :mrgreen: Yok istemiyor o da zaten. Hyo'sundan sonra bisiklet gibi geliyor benimki. : ) Bana verecek motorunu sözünü aldım 500metre. :mrgreen:

Ufuk ARSLAN
27 Ağustos 2015, 17:27
Aldım aldım. :mrgreen: Yok istemiyor o da zaten. Hyo'sundan sonra bisiklet gibi geliyor benimki. : ) Bana verecek motorunu sözünü aldım 500metre. :mrgreen:

1-2 bin nere 500 metre nere yapma etme :) aylarca el koyman gerekir motor a
gerci siz anlaşmışsanız bana laf düşmez artık. ben seyirci olarak gelirim.

101010
27 Ağustos 2015, 17:30
1-2 bin nere 500 metre nere yapma etme :) aylarca el koyman gerekir motor a
gerci siz anlaşmışsanız bana laf düşmez artık. ben seyirci olarak gelirim.

Ben çok yol yapmıyorum da. 1 senede bitmez diye öyle anlaştık. :mrgreen:

hayko5
21 Eylül 2015, 12:05
Güzel bir proje inşallah bizimki gibi yarı da kalmaz.

UNdocab
21 Eylül 2015, 13:39
Güzel bir proje inşallah bizimki gibi yarı da kalmaz.

Olmama zorluğundaki şeyleri bitirdim çok şükür.
Egsozcuya boru yaptırıcam. Birde motoruma uygun sertlikte amortisör yayı aldım o gelince onu takıcam ve bitti proje.

HAZZILHAR
21 Eylül 2015, 14:36
Çok güzel bir harman olmuş doğrusu. Bir tutam street triple katılmış tencereye : ) Son halini ben de merakla bekliyorum. Emeğine sağlık.

AliCem Yener
21 Eylül 2015, 16:12
Undocab sanki ön far biraz ileride duruyor bence boraz daha geriye alabilme imkanın varsa geriye almayı dene bir tek motorun bu şeyini beğenmedum ama motor sizin önemli olan sizin kararınız. Ha birde motorun rengi mat siyah olursa sanki çok daha güzel olurmuş gibime geliyor. Kolay gelsin.

_oXXo_
21 Eylül 2015, 16:49
o motor bitmez sen motora binamessin :D bu yıl kendi motoruna binebildinmi :D

UNdocab
21 Eylül 2015, 17:03
Undocab sanki ön far biraz ileride duruyor bence boraz daha geriye alabilme imkanın varsa geriye almayı dene bir tek motorun bu şeyini beğenmedum ama motor sizin önemli olan sizin kararınız. Ha birde motorun rengi mat siyah olursa sanki çok daha güzel olurmuş gibime geliyor. Kolay gelsin.

Ön amortisörler farları yalayıp geçiyor daha geri gitmez. Oraya gösterge ve bi plastik gelecek o olmadığı için size öyle gelmiş olabilir veya size göre güzel de olmayabilir :)

Street triple'ın kendisi de şöyle ;

http://images.triumphmotorcycles.co.uk/media-library/8683030FCE27494F974AC6D7AF332CCD.png?w=600




Çok güzel bir harman olmuş doğrusu. Bir tutam street triple katılmış tencereye : ) Son halini ben de merakla bekliyorum. Emeğine sağlık.
Eyvallah sağol. Tamamen doğaçlama gelişen şeyler oldu. İp ucu vereyim güzel oluyor ;)



o motor bitmez sen motora binamessin :D bu yıl kendi motoruna binebildinmi :D

Son düzlükteyiz bitti sayıyorum ben :)
Arada garajda biniyorum üzerine :D

AliCem Yener
21 Eylül 2015, 17:29
Aynen banada gösterge ve plastik olmadığı için bana öyle gelmiş. Şimdi aklımdan öyle geçince hoş duracağını düşündüm. Street tripleı biliyorum. Nedense naked bir motorum olursa benimde hep aklımda çift far bmw enduro ön far tarzı çok hoş oluyor. Projenizin devamını heycanla bekliyorum. Rengini değiştirecekmisiniz acaba? Nedense mat renklerin daha güzel duracağını düşünüyorum. Mesela mat siyah motor ve gidonada hyosung yazısı kırmızı olursa çok hoş olur gibime geliyor ama karar sizin. İyi günler

Ufuk ARSLAN
20 Ekim 2015, 16:58
sen garajda biniyorsun bitir artık makineyide bizde gezelim

UNdocab
20 Ekim 2015, 17:50
öyle deme cevizlibağa kadar egsozcu için gittim geldim motorla

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:15 ----------

Motorun Hyperpro 16.1kg/mm lik sertlikteki yayı geldi. Bu haftasonu onu yerine takıcam.


Motorun egsoz borularını komple yeniden paslanmazdan yaptırmak için biryerle anlaştık.
Kaynak işçiliği çok güzeldi gerçekten! fakat yapılış tarzında büküm yerine dirsekle döndüğü için sonuçtaki estetik görünümden hoşlanmadım ve sonuçlanan işi kabul etmedim.
Benim yaptığım iş fabrikasyon gibi olmalı.


Şimdi tekrardan baştan egsoz borusu çizimi yaptım işin daha da kolay hal olabilmesi için. Boruları da kendim araştırıp satın alıcam.

Zeytinburnu Demirciler sitesinde Tunç Metal'in mühendisi ile oturup uzunca konuştuk.

316 paslanmazdan yapılacak borular. Bu 316 da 2 çeşit boru varmış. Asya üretimi ve Avrupa üretimi.

Asya üretimi: Büküme gelmez. Bükülse bile 6-7 ay sonra delinme ihtimali var.
Avrupa üretimi: Büküme gelir en kaliteli üretilmiş malzemedir.

Benim motorumda orjinal boruların dış çapı 38mm et kalınlığı 1.5mm

Burada güzel bir durum var. Bu çap teknelerde çok kullanılan bir standartmış. dolayısıyla piyasada talep çok fiyatıda ucuz.
Aynı borunun 42mm olanının asya üretiminden bile çok daha ucuza geliyor.

Sıvama büküm yapacak bir arkadaş var ama onunda kalıbı 42mmlik birde kalıbın diski büyük olduğu için geniş bi daire bükebiliyor.
En kötü ihtima lazım olan bükümün 3 boyutlu maketini çıkarıcam (zor olacak) ve bükümcüye gidip bana bunu yapabilir misin Abidin diycem :D

by_xray
27 Ekim 2015, 10:18
Harbiden yürekten tebrik ederim. Özellükle kendi kullandığım motorun markasını görünce ayrı bir mutlu oldum. Nasıl böyle her ince ayrıntıyı düşünüp uygulamaya dökmüşsün gerçekten takdir ettim. Motorun son halini merakla bekliyorum.

Palakadir
27 Ekim 2015, 10:50
öyle deme cevizlibağa kadar egsozcu için gittim geldim motorla

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:15 ----------

Motorun Hyperpro 16.1kg/mm lik sertlikteki yayı geldi. Bu haftasonu onu yerine takıcam.


Motorun egsoz borularını komple yeniden paslanmazdan yaptırmak için biryerle anlaştık.
Kaynak işçiliği çok güzeldi gerçekten! fakat yapılış tarzında büküm yerine dirsekle döndüğü için sonuçtaki estetik görünümden hoşlanmadım ve sonuçlanan işi kabul etmedim.
Benim yaptığım iş fabrikasyon gibi olmalı.


Şimdi tekrardan baştan egsoz borusu çizimi yaptım işin daha da kolay hal olabilmesi için. Boruları da kendim araştırıp satın alıcam.

Zeytinburnu Demirciler sitesinde Tunç Metal'in mühendisi ile oturup uzunca konuştuk.

316 paslanmazdan yapılacak borular. Bu 316 da 2 çeşit boru varmış. Asya üretimi ve Avrupa üretimi.

Asya üretimi: Büküme gelmez. Bükülse bile 6-7 ay sonra delinme ihtimali var.
Avrupa üretimi: Büküme gelir en kaliteli üretilmiş malzemedir.

Benim motorumda orjinal boruların dış çapı 38mm et kalınlığı 1.5mm

Burada güzel bir durum var. Bu çap teknelerde çok kullanılan bir standartmış. dolayısıyla piyasada talep çok fiyatıda ucuz.
Aynı borunun 42mm olanının asya üretiminden bile çok daha ucuza geliyor.

Sıvama büküm yapacak bir arkadaş var ama onunda kalıbı 42mmlik birde kalıbın diski büyük olduğu için geniş bi daire bükebiliyor.
En kötü ihtima lazım olan bükümün 3 boyutlu maketini çıkarıcam (zor olacak) ve bükümcüye gidip bana bunu yapabilir misin Abidin diycem :D

Önce tebrikler bu tip house projectler gün geçtikçe artacaktır . Buna ön ayak olmak cesaret ister sizde o mevcut .
Lakin bu kadar amortisörcü , egzos bükümcü , kedi mustafa vs vs gibi karekterleri ne kadar zamanda ve ne şekilde bulduğunuz ayrıca bu tip adamlar keyfe keder yada çok iyi ücretlere iş yapar bu işin maliyet boyutunu nasıl çözüyorsun .

Yani street trip jant almak , cbr abs si almak bunlara uygun kaynak vs yaptırmak . Çok teknik bilgi ve birikim gerektirmiyor mu ?

Sonucu merak ile beyliyor olacağım .

TanImsIz
27 Ekim 2015, 10:51
Aynı motorun kullanıcısı olarak gurur duyuyorum :) Hyosung modifiyeye , sağıyla soluyla oynayıp yeni bi motor yaratmaya, sonrada karşısına geçip bi kutu bira açıp 'vay be' denebilecek bi motor. Bol sabır ve el yatkınlığı isteyen bi iş, bende ikiside yok, sadece gıpta ile izliyorum :)

fearlesboyy
12 Kasım 2015, 12:03
son durumu cok merak edıyorum.motor ne durumda acaba resım paylaşırmısın.biz bile meraklandık sonucu

_oXXo_
12 Kasım 2015, 14:37
bitseydide görseydik

by_xray
12 Kasım 2015, 16:36
Undocap çıplak foto atsana ( Motorun )

UNdocab
13 Kasım 2015, 10:56
son durumu cok merak edıyorum.motor ne durumda acaba resım paylaşırmısın.biz bile meraklandık sonucu

bitseydide görseydik

Undocap çıplak foto atsana ( Motorun )

Şuan işteyim yarın garajda takılıcam büyük ihtimalle bol bol fotoğraf çekip yapılanları anlatırım.
Gerçi bu ara tembellik edip iş yapmıyorum.
Bu süreçte motorsuz kalmamak için bitane RT 125 aldım kendime eşek niyetine ona biniyorum.Tabi üzerimdeki baskı kalktığı için işler daha yavaş yürüyor :)


Önce tebrikler bu tip house projectler gün geçtikçe artacaktır . Buna ön ayak olmak cesaret ister sizde o mevcut .
Lakin bu kadar amortisörcü , egzos bükümcü , kedi mustafa vs vs gibi karekterleri ne kadar zamanda ve ne şekilde bulduğunuz ayrıca bu tip adamlar keyfe keder yada çok iyi ücretlere iş yapar bu işin maliyet boyutunu nasıl çözüyorsun .

Yani street trip jant almak , cbr abs si almak bunlara uygun kaynak vs yaptırmak . Çok teknik bilgi ve birikim gerektirmiyor mu ?

Sonucu merak ile beyliyor olacağım .

Hepsi süreçle beraber hikayeye dahil oldu.
İşin planlama ve nasıl olacağına hakimsen ve projelendirip gidince fiyatlar o kadar yüksek olmuyor. Birde tatlı dil /insan ilişkileri önemli birşey. Bazen bu insanların da nazını çekmek paketin içinde geliyor ;)

Parçaların uyumluluğu konusunda Street Triple salıncağı daha önceden yapılmış bir proje olduğu için çok süprizi çıkmadı.(Çıkanlar yetti de arttı.Mesela amortisör sistemini değiştirmek :D)
Çıkan süprizler sebebiyle fazladan da para harcadım tabiki. Mesela FZ8 daha kalın zincir kullanıyor ve arka diski Triumph salıncağına göre daha büyük(240mm). FZ8 jantı almak yerine R6 jantı seçseydim. Ne yeni dişli almak zorunda kalacaktım ne de yeni fren diski almam gerekecekti. Jantla gelenleri kullanmış olacaktım. Hemde jant üzerinde yaptığım torna işlemleri yarı yarıya düşecekti.

O kadar hesap kitaba rağmen göremediklerim sebebiyle fazla maliyetler olsa bile çok ciddi maliyetler olmadı.
Birşey yapacakken onun nasıl çalıştığını ve durumu nasıl çözeceğini kafanda kurgulayınca işler kolay çözülüyor.
Bunun için insanın mottosu şu olmalı "Çözümün yeni problemler oluşturmamalı"

Mesela abs sistemini bu proje başlamadan 1.5yıl önce almıştım ve hyonun orjinal arka jantına bu diski takma imkanı yoktu. O konuda kara kara düşünürken. Bu proje ile beraber gelen arka jant ile iş çok çok basit çözüldü. Jantı seçerken abs diski uyabilecek jant seçtim

Eğer aceleci ve psikolojik baskı hissedeceksen bu işe hiç girmeyecksin yada çok paran olacak hemen çözeceksin.


Mesela 1 aydır yağmur yağmasını bekliyorum :)
Ne alaka dersen eğer. Egsozun arka silindir borusunu arkadaş ile bükücez ve yapıcaz. Ama arkadaşın işleri yoğun.Fabrika çatıları yapıyorlar. 1 aydır pazar günleri dahi çalışıyorlar. Yağmur yağsa çatıya çıkılamayacağı için beraber çalışabilicez.

Bu işi sanayiye gidip yaptıramazsın. muhtemelen 1 tam gün yiyecek. Kimse 1 tam gününü sana ayırmaz. Yada yalap şalap bir iş yapar paranı da alır. Bok gibi bişe sırıtır motorda.

Yapılan herşey fabrikasyon gibi durması lazım. Bunun için bazen garaja gidiyorum çayımı alıp, motoru karşısına geçiyorum sandalyeye oturup 1 saat kafamda ölçüp biçiyorum "Bu iş en güzel nasıl olur" diye.

Boş beleş adam olucan, maliyette az buçuk çıkan şeyleri karşılayabileceksin ve bu tarz iş yapacak atölyesi olan arkadaşların olacak. Seni bu konuların iyi ustalarına yönlendirecek ona rağmen insiyafit sende olacak ki güzel iş yapabilesin :)
Mesela kedi Mustafanın tornası çözümleri süper ama sen önce bu böyle olacak demen lazım o da onu en güzel şekilde yapsın.
Abi bu olması lazım ama nasıl olacak diye ona bırakırsan olmaz. Bir kaç defa işte tıkanma oldu eğer onun dediğini yapsaydım. Çıkan iş 1 yıla kalmaz biyerlerinden çatlayıp patlayabilirdi. Benim seçtiğim yollar bazen çok daha zordu ama bittiğinde Kedi Mustafa'da takdir etti. "Çok güzel iş oldu çiçek gibi" diye

Yada bizim forumun Acayüp nickli Eyüp abimize gideceksin sana anahtar teslim proje yapacak

Sepetçioğlu
13 Kasım 2015, 11:42
Şuan işteyim yarın garajda takılıcam büyük ihtimalle bol bol fotoğraf çekip yapılanları anlatırım.
Gerçi bu ara tembellik edip iş yapmıyorum.
Bu süreçte motorsuz kalmamak için bitane RT 125 aldım kendime eşek niyetine ona biniyorum.Tabi üzerimdeki baskı kalktığı için işler daha yavaş yürüyor :)



Hepsi süreçle beraber hikayeye dahil oldu.
İşin planlama ve nasıl olacağına hakimsen ve projelendirip gidince fiyatlar o kadar yüksek olmuyor. Birde tatlı dil /insan ilişkileri önemli birşey. Bazen bu insanların da nazını çekmek paketin içinde geliyor ;)

Parçaların uyumluluğu konusunda Street Triple salıncağı daha önceden yapılmış bir proje olduğu için çok süprizi çıkmadı.(Çıkanlar yetti de arttı.Mesela amortisör sistemini değiştirmek :D)
Çıkan süprizler sebebiyle fazladan da para harcadım tabiki. Mesela FZ8 daha kalın zincir kullanıyor ve arka diski Triumph salıncağına göre daha büyük(240mm). FZ8 jantı almak yerine R6 jantı seçseydim. Ne yeni dişli almak zorunda kalacaktım ne de yeni fren diski almam gerekecekti. Jantla gelenleri kullanmış olacaktım. Hemde jant üzerinde yaptığım torna işlemleri yarı yarıya düşecekti.

O kadar hesap kitaba rağmen göremediklerim sebebiyle fazla maliyetler olsa bile çok ciddi maliyetler olmadı.
Birşey yapacakken onun nasıl çalıştığını ve durumu nasıl çözeceğini kafanda kurgulayınca işler kolay çözülüyor.
Bunun için insanın mottosu şu olmalı "Çözümün yeni problemler oluşturmamalı"

Mesela abs sistemini bu proje başlamadan 1.5yıl önce almıştım ve hyonun orjinal arka jantına bu diski takma imkanı yoktu. O konuda kara kara düşünürken. Bu proje ile beraber gelen arka jant ile iş çok çok basit çözüldü. Jantı seçerken abs diski uyabilecek jant seçtim

Eğer aceleci ve psikolojik baskı hissedeceksen bu işe hiç girmeyecksin yada çok paran olacak hemen çözeceksin.


Mesela 1 aydır yağmur yağmasını bekliyorum :)
Ne alaka dersen eğer. Egsozun arka silindir borusunu arkadaş ile bükücez ve yapıcaz. Ama arkadaşın işleri yoğun.Fabrika çatıları yapıyorlar. 1 aydır pazar günleri dahi çalışıyorlar. Yağmur yağsa çatıya çıkılamayacağı için beraber çalışabilicez.

Bu işi sanayiye gidip yaptıramazsın. muhtemelen 1 tam gün yiyecek. Kimse 1 tam gününü sana ayırmaz. Yada yalap şalap bir iş yapar paranı da alır. Bok gibi bişe sırıtır motorda.

Yapılan herşey fabrikasyon gibi durması lazım. Bunun için bazen garaja gidiyorum çayımı alıp, motoru karşısına geçiyorum sandalyeye oturup 1 saat kafamda ölçüp biçiyorum "Bu iş en güzel nasıl olur" diye.

Boş beleş adam olucan, maliyette az buçuk çıkan şeyleri karşılayabileceksin ve bu tarz iş yapacak atölyesi olan arkadaşların olacak. Seni bu konuların iyi ustalarına yönlendirecek ona rağmen insiyafit sende olacak ki güzel iş yapabilesin :)
Mesela kedi Mustafanın tornası çözümleri süper ama sen önce bu böyle olacak demen lazım o da onu en güzel şekilde yapsın.
Abi bu olması lazım ama nasıl olacak diye ona bırakırsan olmaz. Bir kaç defa işte tıkanma oldu eğer onun dediğini yapsaydım. Çıkan iş 1 yıla kalmaz biyerlerinden çatlayıp patlayabilirdi. Benim seçtiğim yollar bazen çok daha zordu ama bittiğinde Kedi Mustafa'da takdir etti. "Çok güzel iş oldu çiçek gibi" diye

Yada bizim forumun Acayüp nickli Eyüp abimize gideceksin sana anahtar teslim proje yapacak

Eline sağlık dostum, çok iyi bir iş çıkarmışsın :cat:
Özellikle ülkemizde böyle işler yapmak çok zor, sen iyi çözmüşsün.
Son halini merakla bekliyoruz.

cem_bloodz
30 Kasım 2015, 13:34
abi ömrüm seni beklemekle geçiyor işe girmiyorum 1 senedir :P şaka bi yana facebookdaki hyosung grubundan beri bekliyorum bu absli hyo olayını yapmayı düşündüğüm şeylerden biri emeğine sağlık abi kolay gelsin..

Ufuk ARSLAN
03 Ocak 2016, 23:38
Müdür yağmur yağdı kar yağdı cicekler açıcak nerdeyse sen rt125 aldın alalı 650 yi iyice boşladın. Haydi artık bitir şu makineyi yürüsünde bende bi hafta gezeyim.

HamzaBey95
09 Şubat 2016, 04:49
Hocam proje ne alemde, neler oldu neler bitti bir haber et :)

gv650i
09 Şubat 2016, 09:06
Guzel ugrasiyorsun egsoz kivriminda takildin galiba onu yapacak bir aslan usta var istersen ara konusturayim seni halletsin.

Ufuk ARSLAN
09 Şubat 2016, 10:07
:) kıvrımlara degilde işe güce takıldı. birde terlik olarak rt125 olunca acele etmiyor. bir ara kulagından tutup motorun başına cekecegim

blackfish
09 Şubat 2016, 11:28
çok pis özendim. eline koluna sağlık.