PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Garajda İki Motorunuz Olsa [Fren Tekniği Anketi]



Sayfa : [1] 2

Olcay Avşar
06 Temmuz 2015, 12:25
Son zamanlarda fren konusunda genç ve acemi üyelerimizin kafa karışıklığı ve bilgi kirliği yaşadığını gördüm, en kısa zamanda site yönetimi olarak bu konu hakkında bilgilendirici bir makale, video vs foruma sabitlemeyi düşünüyorum.

Fakat öncesinde bir anket olarak bu soruyu sorup sonuçları değerlendirmemiz de gerektiğini düşündüm.

Neyse sorumuza geçelim;

Diyelim ki garajınızda iki tane motor var, ikisi de birbirinin aynısı. Abi kardeş ya da baba oğul aynı motordan aldınız mesela, her neyse çok önemli değil.

Tesadüf bu ya bu sabah hemen uzun bir yolculuğa çıkmanız lazım, bir baktınız motorlardan birinin arka freni, diğerinin de ön freni tamamen arızalı.

Acilen de yola çıkmanız lazım dedim ya, bu iki motordan hangisini alıp yola çıkarsınız?

Ön freni sağlam olan mı?

Arka freni sağlam olan mı?

cruiser_55
06 Temmuz 2015, 12:32
Ön freni sağlam olan

mozgur
06 Temmuz 2015, 12:43
Eğer 20 nin üzerine çıkmayacaksam arka freni sağlam olanı. Diğer türlü eğer ikiside olamıyorsa ön de idare eder.

okoca
06 Temmuz 2015, 12:44
arka fren sağlam ise, motor freniyle birlikde yüksek hızlardada hızlı bir şekilde durdurabilirim.

toomuchcc
06 Temmuz 2015, 12:45
Motorunuzun hangi freni arızalı ise önce onu tamir edersiniz, ondan sonra nereye gidiyorsanız oraya gidersiniz.

Hangi frenin daha önemli olduğunu vurgulamak istiyorsanız "ön fren daha önemlidir. konu kilit" yapın geçin.

Kaş yapayım derken göz çıkarmak dedikleri bu oluyor sanırım...

TAYFUNBORA
06 Temmuz 2015, 13:08
Mecbursak on fren saglam olani.Merbur degilsek tamirciye.Arka freni bozuksa motor freninde yardim alinir.On fren yoksa motor durmayacaktir.

bektanist
06 Temmuz 2015, 13:54
oy vermek güzel seçim ön fren tabikide geri geri gidebilseydik arka fren derdim.

thebalatt
06 Temmuz 2015, 14:01
Birinşn balatasını diğerine takar çıkarım yola :)

07mehmet07
06 Temmuz 2015, 14:19
Bir kişi haricinde kimse arka fren dememiş, ön fren diyenler neye istinaden ön fren dediklerini bir açıklayabilirler mi acaba

mehmetenis
06 Temmuz 2015, 14:39
Ön fren,

Ön fren herzaman durmak için arka ise yavaşlamak içindir,en basit anlatımı bu

zihnigonen
06 Temmuz 2015, 14:44
asfaltta kullanacaksam ön fren, toprak yolda kullanacaksam arka fren

umuttuna
06 Temmuz 2015, 14:44
Bir kişi haricinde kimse arka fren dememiş, ön fren diyenler neye istinaden ön fren dediklerini bir açıklayabilirler mi acaba
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/149289-once-arka-fren-mi-once-on-fren-mi.html
burda fazlasiyla tartisiliyor

zihnigonen
06 Temmuz 2015, 14:48
Bir kişi haricinde kimse arka fren dememiş, ön fren diyenler neye istinaden ön fren dediklerini bir açıklayabilirler mi acaba
Motoru durduran ön frendir de ondan

mucoist
06 Temmuz 2015, 15:01
Frenlerden biri arızalıysa zaten hız yapmayacağım demektir. Bu durumda virajda ve yokuşta kalkışta avantaj sahibi olmak için arka freni sağlam olan motosikleti alırım.

fatih.
06 Temmuz 2015, 15:12
arka fren kesinlikle

abeciMotoru
06 Temmuz 2015, 15:13
motoru durduran şeyin ön fren olduğunu bilmiyor musunuz sahiden ?

bektanist
06 Temmuz 2015, 15:22
eğitim şart.....

yasdal
06 Temmuz 2015, 15:35
Soru fena zorlama olmuş. Hangi motosikleti zorunlu olarak süremezsiniz diye sorsanız belki bi seçim yapılabilir. Freni yaptırmak için tamirciye kadar arka freni sağlam olan motorla gitmeyi tercih ederdim. Sonuçta tin tin gitmek lazım. E arada bi yokuşda ışıklarda durmak falan icabederse ön frenle tutmak dert olur motoru. Başıma gelmişti acemiyken. Solda çukkur olan bi yolda yokuş yukarı motorla ışıkda beklemek zorunda kaldım. Sağ ayağı frene atamıyorum, çünkü solda ayağı koyacağım yer yok. ön fren yetmedi , Haydaa kaymaya başladı motor. Hop bırakıverdim debriyajı küt istop ettik. Hemen arka tekerlek kilitleyip tuttu yolu. O şekilde kurtarmıştım. Şimdi de aynı duruma düşmemek için arka freni sağlam motorla, "tamirciye kadar" giderdim. Yani "Hemen uzun bi yola" hiç bir şekilde çıkmazdım.

Shrieker
06 Temmuz 2015, 15:56
Mümkünse arka freni sağlam olan olan motordan söküp, bozuk olana takarım :) En iyi fren ön/arka birlikte yapılan frendir.

07mehmet07
06 Temmuz 2015, 16:05
Peki arka fren diyenler neye istinaden arka fren dediklerini açıklayabilirler mi ?

KUVVETMİRA
06 Temmuz 2015, 16:19
Soru fena zorlama olmuş. Hangi motosikleti zorunlu olarak süremezsiniz diye sorsanız belki bi seçim yapılabilir. Freni yaptırmak için tamirciye kadar arka freni sağlam olan motorla gitmeyi tercih ederdim. Sonuçta tin tin gitmek lazım. E arada bi yokuşda ışıklarda durmak falan icabederse ön frenle tutmak dert olur motoru. Başıma gelmişti acemiyken. Solda çukkur olan bi yolda yokuş yukarı motorla ışıkda beklemek zorunda kaldım. Sağ ayağı frene atamıyorum, çünkü solda ayağı koyacağım yer yok. ön fren yetmedi , Haydaa kaymaya başladı motor. Hop bırakıverdim debriyajı küt istop ettik. Hemen arka tekerlek kilitleyip tuttu yolu. O şekilde kurtarmıştım. Şimdi de aynı duruma düşmemek için arka freni sağlam motorla, "tamirciye kadar" giderdim. Yani "Hemen uzun bi yola" hiç bir şekilde çıkmazdım.

bilemedin. (http://www.issizadam.net/media/gorseller/_rb/d3a9bc-hunili-7726.jpg)

BatuhanK
06 Temmuz 2015, 16:55
Aylarca arka frensiz motosikleti kullandım. Sağlam gazladım, sağlam fren yaptım. Cevabım farketmez, ikisi de olur.
Uyanık cevabım; ön arızalı motosikletin arka frenini, arka freni arızalıya takarım. İşe alındım mı :P

EMRE ÇITIR
06 Temmuz 2015, 17:36
İkiside gerekir, virajda yavaşlaman gerekir , yokuşta durmak gerekir , yavaş manevralarda arka lazım olur, ani durman gerekir ön lazım olur. Neden illaki birini üste çıkartmaya çalışıyoruz anlamadım.

okoca
07 Temmuz 2015, 20:06
kısa ve öz hızlı bir şekilde yoldasın, gidiyorsun ön freni sıkar isen sertce durdurmak için gör bak neler oluyor :)))
dönüşlerde sert sıkmayı saymiyorum bile, madem sert sıkamayacağın ön frenin var öyleyse? bilemiyorum.. zevkler tartışılmaz.

essegesse
07 Temmuz 2015, 20:21
İki motorla da yola çıkmam.Ben canımı sokakta bulmadım.

tamerozkul
07 Temmuz 2015, 20:42
Ön fren tabiki

BatuhanK
07 Temmuz 2015, 21:06
Virajda yavaşlamak gerekmez viraja yavaş girmek gerekir, kontrolsüz giriyorsanızda sizi Son kurtaracak şey muhtemelen arka frendir. Eğer arkayı kullanabiliyorsanız, muhtemelen motosikletinizi daha çok da yatırabilirsiniz. Şayet önünüze bir şey çıkarsa zaten ön freni kullanmazsanız yine girersiniz. Yokuşlar için yarım debriyaj kullanabilirsiniz, zaten toprak yolda veya bitik lastikli değilseniz ön fren de kaydırmaz.
Bana göre arka fren keskin ve yavaş hızlardaki kontrasız dönüşlerde yavaşlayabilen, trafikte aralardan geçerken motosikleti stabilleştiren, sert frende arkanın havaya kalkmamasına yardımxı olan veya arkayı kaydırmaya başlamaya yarayan zımbırtıdır

velizrsln
07 Temmuz 2015, 21:44
On fren daha onemli bence tabi sen admimsim daha iyi bilirsin ama fren saglam terimini koymak icim umarim tuv muayine istanyonlarindaki gibi tekeri.kitleyip kitlememeye bakan yoktur burda, birde .... bak ara vermisim burda cay katmistim artan fren basinci onemli

KUVVETMİRA
09 Temmuz 2015, 14:03
var mı öyle soruyu sorup kaçmak?
neymiş doğrusu söyle ki bilek fiyong bey!

Olcay Avşar
09 Temmuz 2015, 14:14
var mı öyle soruyu sorup kaçmak?
neymiş doğrusu söyle ki bilek fiyong bey!

Doğrusunu bilsem niye sorayım :P

Levent
09 Temmuz 2015, 14:24
Yerine, yurduna, motoruna,sürüşüne, cinsine göre değişkenlik göstereceğinden her ikisinin de kendi başına gerekli olduğu noktalar mevcut. Soru eksik, neye göre ön frenli olanı / arka frenli olanı tercih ederim ? Eğer biz gündelik hayatta kullanımdan söz ediyorsak, bizler için ön fren daha güçlü olarak nitelendirilebilir. Ama ben arka freni de ayrı bir severim. Herkesin kafasında bir kayma ile ilgili rahatsızlık var, arka fren kayıyo ya!!! gibilerinden ama, arka tekerler kayarken motosikleti zapt edebiliyor olmak da önemlidir benim için..

EmreKocyigit
20 Temmuz 2016, 17:56
Babam tam 15 yıl ön frensiz motor kullandı. Savunmasıda ilk sıktığımda takla attım sonra bıraktım ön freni. Nasıl yaşıyor hala bu adam şans şans

feti_can
20 Temmuz 2016, 18:56
Arka fren tutmayan motorla çıkmaya cesaret ederdim ama
Ön fren tutmayanla çıkamam .net

Koşma hızını geçtikten sonra hiçbir önemi kalmıyor. Motor dümdüz kayıp devam ediyor.
Acil fren falan hiç bahsetmiyorum bile

hasmet
20 Temmuz 2016, 20:06
Denediğim ve sahip olduğum yüksek hacimli naked ve spor motorsikletlerin arka frenleri tutmuyor bile. Cruiser'lar öyle değil ama.

SAZMAN
20 Temmuz 2016, 20:12
Hangisinde yakıt varsa ona binerim. 😂şaka bir yana Scooter ise arka freni çalışanı vitesli ise ön freni çalışanı tercih ederim.

CrazyBullet
20 Temmuz 2016, 20:49
Annenimi daha çok seviyorsun yoksa babanimi gibi olmuş soru. Acemiysen ve elinin ayarı yoksa arka fren seçilmelidir

DKN
20 Temmuz 2016, 22:29
Denediğim ve sahip olduğum yüksek hacimli naked ve spor motorsikletlerin arka frenleri tutmuyor bile. Cruiser'lar öyle değil ama.

hasmet doğru söyler

hasmet
20 Temmuz 2016, 23:08
hasmet doğru söyler
Fiyat ve hacim arttıkça arka fren etkisizleşiyor. :)

"Var bu işte bir yamuk" düşüncesiyle gizemli bir şekilde çabucak kararan arka hidroliği değiştirdim bir ay önce. Sonuç aynı.

Var bir bildikleri herhalde. Hepsi de yanılıyor olamaz herhalde... :)

Ön frene asılınca sanki dünyanın dönüşü yavaşlıyor anlık olarak. Ama arka fren, nasıl diyeyim, arka diskin omzuna kolunu atıp "ya kardeş, bi güzellik yapıp hafif yavaşlasan ne güzel olur be" şeklinde etkisiz telkinler veren yılışık birine benziyor adeta... :)

sey_47
20 Temmuz 2016, 23:12
Arka freni calisan ile cikardim.

Carbondioxid
20 Temmuz 2016, 23:15
" Bu durumda " , Ön freni sağlam olan ile çıkardım yola, zira tedbirli olur , dahada fren kuweti gereken durumlarda motor freni/kompresyonu kombine ederek kullanırdım.

APALA
20 Temmuz 2016, 23:40
Valla bütün mesajları okudum. Sanırım bende ön freni sağlam olanı alırdım. Arka freni yavaşlamada kullanıyorum. Onu da bir şekilde yavaşlarım. Ne bileyim motor freni olur, çok az az ön frene sıkmak belki. Tabi hızıma göre.

ardacik
21 Temmuz 2016, 00:20
On freni saglam olani alip trafigi daha iyi okuyarak ani hizlanmalardan kacip, daha temkinli kullanirim tabiki gidecegim ilk durak servis olur :) sonrasi gazlamaya devam...

yzf.r
12 Mayıs 2018, 11:02
Abi sadece ön kullanılacak yerler var sadece arka kullanılacak yerler var, sorunun kapsamını değiştirmek lazım. Trafikte kullanacaksak arka fren, düz yolda kullanacaksak ön freni tercih ederim. Emin olun ki trafikte sakin sakin aralardan giderken arka fren sizi daha çok kurtarır.
Eklemek istiyorum, trafiği okuyarak frensizde gidebilirsiniz. Motor freni falan olsun gezebilirsiniz. Rahmetli Altın Kalpli Adamın bir videosu var bu konuda.

mavzer-i
12 Mayıs 2018, 11:07
ben zaten arka freni kullanmıyorum. iki silindir olduğu için kompresörü çok kuvvetli 100 metre ilerdeki ışıklara 80 le giderken viter düşürerek durma seviyesine kadar yavaşlıyorum

hasmet
12 Mayıs 2018, 11:28
ben zaten arka freni kullanmıyorum. iki silindir olduğu için kompresörü çok kuvvetli 100 metre ilerdeki ışıklara 80 le giderken viter düşürerek durma seviyesine kadar yavaşlıyorum
Ducatilerde arka fren yokmuş zaten. Pedal var ama ucu boşta. Arka fren hidrolik boruları falan gerçek değil, boyama. Arka disk de estetik için, teker boş gözükmesin diye.

Gerçi benimki de öyle galiba. Sağda bir pedal var ama basınca çok bişey olmuyo. Bazen yavaşlıyor gibi hissediyorum ama muhtemelen aynı anda elimi gazdan çektiğim için öyle geliyor. Test ettim, derin bir nefes alıp, vizörü açıp, var gücümle üfleyince arka frenden daha etkili yavaşlama sağlıyor.

Ön fren öyle degil ama. Çok dikkatli kullanıyorum. Çok sert fren yaparsam asfaltın yırtılmasından korkuyorum. Asfalt dayansa, bu sefer de dünyanın rotasyon hızı falan yavaşlayabilir. Tehlikeli yani.

SuleymanE
12 Mayıs 2018, 12:05
Soru zor. İnsanı koltuğunda geri yaslanıp bir düşünmeye itiyor.

Sesli düşüneyim; ön fren her halukarda en etkin frenlemeyi ve durmayı sağlıyor, arka fren ise ön frene kıyasla daha etkisiz ve durmadan ziyade yavaşlamaya yardım eden bir yapıda. Ancak arka fren de düşük hızlardaki manevralarda, şehir içi sürüşlerde, olmazsa olmaz bir ihtiyaç.

Bu durumda iki frenin de birbirine üstün olduğu durumlar varken hangisinden feragat etmeliyim? İşte beni de düşündüren kısım bu oldu.

Bu kadar sesli düşünme yeter, şimdi de kendi fikrimi söyleyeyim :
Kullanım amacıma göre seçimimi yapardım. Şöyle ki; Eğer şehir içi sıkışık trafikte düşük hızlarda, yakın mesafe bir yere yolculuk yapacaksam arka freni sağlam olanı tercih ederdim. Çünkü çok etkin frenlemeden ziyade manevralarda ve yarım debriyaj kullanılarak yapılan motor yatık dönüşlerde arka fren çok daha fazla işimi görecek. Ayrıca şehir içi süreceğim için daha düşük tempoda ve daha sakin süreceğimden daha geç durmamı da sağlasa arka fren sağlam olan benim tercihim olurdu.

Ancak gideceğim mesafe daha uzaksa, otobanda veya ana yollarda belirli bir hızın üzerine sürmem gerekecekse bu durumda mutlaka ön freni sağlam olan motoru tercih ederdim ve şehir içine girdiğimde fazla manevra yapmaktan kaçınırdım.

Her halukarda seçtiğim motorla ilk gideceğim yer de mutlaka servis olurdu ve bozuk freni tamir ettirirdim :)

vader
12 Mayıs 2018, 12:18
Freni sağlam olmayan motorla yola çıkmam. Bir kamyonete attığım gibi ustama götürürüm.

nyk
12 Mayıs 2018, 12:19
arka freni olanı okur tıngır mıngır giderim. Düşük hızda arka frende iş görüyor önde abs yoksa düşük hızda kitleyip düşmek çok kolay. Freni arızalı motorla yüksek süratlere çıkmak zaten akıl karı değil.

gokhan85
15 Haziran 2020, 00:44
Burada soruyu soran kişi hangi frenin elzem olduğunu, cevap yazacak kişilerden duymak istemişse şayet, cevap basit: Ön Fren.
Motosiklet türlerine göre ön ve arka fren etki dağılımları değişiklik gösterse de her motosiklet için Ön fren, arka frene göre çok daha etkin bir durdurma/yavaşlatma aracıdır. Hele ki bu oran sportbike kategorisindeki araçlar için kabaca Ön: %90, Arka: %10 kadar varabiliyor. Hatta etkin ön fren kullanımında, arka tekerleğinizin yerle temasının kesildiğini görürsünüz (stopie). Bu durumda arka fren etkisi %0 a düşer. Örnek verecek olursak, Motogp den yeni emekli olan birçok kere dünya şampiyonluğu yaşamış Lorenzo, yarışlarda arka freni hiç kullanmazdı, arka frenin getireceği cüzi etki yerine pistte birkaç salise daha koparabileceği kendine has teknikleri denerdi. Ve hatta bir çok yarışçı ve bazı pist günü sürücüleri, viraj ortasına kadar fren uygulamaya (kademeli olarak azaltarak) devam ederler. Buna dünya genelinde trail braking denir. Bu sayede ön lastiğin yere temas ettiği yüzey alanı (contact patch) artarak daha kararlı dönüş sağlanır. Hatta bu yöntemi şehiriçi yollarda kullananlar da vardır fakat şehir içi kullanımı oldukça risklidir.

Aslında bazılarının ön frene , ön yargı ile yaklaşmalarının arkasındaki asıl düşünce ön fren kullanımının çok riskli olduğu ve ön tekerlek kilitlenmelerinde ölümcül kazalara neden olabileceğini varsaymalarıdır. Fakat tam aksine etkin ön fren kullanımı hayat kurtarır. Eğer gereğinden fazla sert uygulanıp en lastik kilitlenirse, bı durum dünyanın sonu değildir. Hızlı bir şekilde ön fren bırakılarak, ön tekerleğin tekrar yol tutması sağlanır (virajlarda ve aşırı kaygan yollarda durum değişebilir).

Öte yandan bu gözler, önde aniden duran araca, aralarında fazlasıyla takip mesafesi olmasına rağmen, sert arka fren yaparak durmaya çalışan motosiklet sürücülerinin, duramayarak nasıl çarptığını çok gördü.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:40 ----------


ben zaten arka freni kullanmıyorum. iki silindir olduğu için kompresörü çok kuvvetli 100 metre ilerdeki ışıklara 80 le giderken viter düşürerek durma seviyesine kadar yavaşlıyorum

Keith Code (Bileği Bükmek "Twist of Wrist" kitabının yazarı) der ki: Fren ucuz, motor pahalıdır ; )

natila
15 Haziran 2020, 09:42
insan gibi kullanacaksanız arka firen yeter