Uğur
24 Haziran 2015, 12:36
Merhaba.
Malumunuz havaların ısınmasıyla motosiklet sektörü canlanır.
Yollarda sık sık motosikletler görmeye başlarız.
Bu güzel,cıvıl cıvıl tablo motosiklet tutkunlarını heyecanlandırdığı kadar,motosiklet almayı düşünenleri de heyecanlandırır.
Özellikle başlangıç için scooterlar kullanım kolaylığı ile hemen öne çıkar.
Bütçesi belli bir limitte olup, scooter almak isteyenler için çinli scooterlar önemli bir seçenek haline geliyor.
Sorup soruşturduğumuzda sanayiden çıkamazsın,onlar dökülür gibi onlarca olumsuz yorum okuruz,duyarız.
Peki gerçekten bu scooterlar bu kadar kötü mü?
Bu yazıda elimizden geldiğince bu konulara değinip, Mondial'ın 150 Znx modelini inceleyeceğiz.
Ülkemizdeki çin malı scooterların büyük bir kısmı 49,125,150 cc'lik.
Motor blokları Gy6 diye tanımlanan bir motor bloğu.
Teknik olarak Gy6 motor bloğuna sahip bir scooterın teknik özellikleri şu şekilde;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/673/Mp4S7E.jpg (https://imageshack.com/i/ipMp4S7Ej)
Kaynak:https://en.wikipedia.org/wiki/GY6_engine
Çinli motosiklet üretici Znen'in birçok modeli ülkemizde değişik distribütörler tarafından getirildi.
Ülkemizde satılan bazı Znen üretimi scooterlar;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/913/8uPZkl.jpg (https://imageshack.com/i/pd8uPZklj)
Scooter modellerinin teknik özelliklerine bakınca motor bloğunun hepsinde aynı olduğunu,max hp,max tork gibi değerlerin 49,5,125,150 cc'lik modellerde hep aynı değerde olduğunu görebilirsiniz.
http://znen.com/products.asp?type=2
Bizim inceleyeceğimiz scooter ise Znen'in 150 cc'lik scooterlarından olan F8 modeli.
Ülkemizde bu scooter Mondial tarafından satılmakta.
Tasarım olarak Vespa Lx 150 modelinden esinlenildiğini hatta direk tasarımın kopyalandığını söyleyebiliriz.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/537/93WNPX.jpg (https://imageshack.com/i/ex93WNPXj)
Şimdi bu şirin scooterın detaylarından bahsetmeye çalışalım.
Teknik Özellikler
Motor Tipi Tek Silindir, Dört zamanlı, Hava Soğutma
Motor Hacmi 151,1 cc
Silindir Çapı x Stork 57.40 x 58.40 mm
Sıkıştırma Oranı 9.2 ± 0.1 : 1
Yakıt Sistemi Karbüratör
Maksimum Güç 6.4 kw at 8000 min-1
Maksimum Tork 8.6 Nm at 5500 min-1
Maksimum Hız 87 km/h
Ateşleme Tipi CDI
Şanzıman CVT
Boyutlar (UxGxY) 1905 x 720 x 1165
Tekerlekler Arası Mesafe 1300 mm
Yakıt Tankı Kapasitesi 7.6 ± 0.2 lt
Ağırlık 110 kg
Maksimum Taşıma Kapasitesi 150 kg
Frenler Ön/Arka Disk / Disk
Tekerlek Ölçüsü Ön 120/70-12
Tekerlek Ölçüsü Arka 120/70-12
http://www.mondialmotor.com.tr/model/scooter/150-znx
Scooterın sağ gidonundaki kumandalarda sırayla;
Marş Butonu
Far Açma Kapama Düğmesi
Switch Stop Düğmesi
yer alıyor.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/673/bW3Wl4.jpg (https://imageshack.com/i/ipbW3Wl4j)
Sol gidonda kumandasında ise;
Uzun-Kısa far düğmesi
Korna
Sinyal
Dörtlü düğmesi
yer alıyor.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/673/kw28Ed.jpg (https://imageshack.com/i/ipkw28Edj)
Göstergede ise;
Benzin göstergesi
Hız göstergesi
Km sayacı
Uzun far ışığı
Sinyaller
Telefon uyarı sembolü
bulunmakta.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/540/yd2rRq.jpg (https://imageshack.com/i/f0yd2rRqj)
Ön göğüs karenajda kask askısı ve ufak bir torpido gözü bulunuyor.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/540/pNGOcy.jpg (https://imageshack.com/i/f0pNGOcyj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/908/y5ei9L.jpg (https://imageshack.com/i/p8y5ei9Lj)
Scooterın benzin deposu 7.6 litre kapasiteli.
100 km'de ortalama 3 ile 4 litre arasında değişen yakıt tüketimine sahip bu scooter.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/673/vB6SQI.jpg (https://imageshack.com/i/ipvB6SQIj)
Artçı ayak pegleri açılıp kapabilen pratik bir yapıya sahip.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/538/CFMiY9.jpg (https://imageshack.com/i/eyCFMiY9j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/673/tNr6Y4.jpg (https://imageshack.com/i/iptNr6Y4j)
Ön far ve sinyal tasarımı.
Scooterın orjinal ön farı S2 tip:Halk arasında armut ampül olarak bilinen, traktör, eski tip ve çin malı scooterlarda yaygın olarak kullanılan far ampulü.
Ancak motorun sahibi Mert arkadaşımız xenon uygulaması yapmış farlara.
Eskiye oranla aydınlatma kalitesi çok çok başarılı.
İlgili konu için;Eski Farınızdan Kurtulun! (http://www.motosiklet.net/forum/mt-kendin-yap-%5Bdiy-do-it-yourself%5D/122175-eski-farinizdan-kurtulun.html)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/540/hd7LB0.jpg (https://imageshack.com/i/f0hd7LB0j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/909/3HlH3W.jpg (https://imageshack.com/i/p93HlH3Wj)
Frenler ön ve arkada disk.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/673/NGJC4x.jpg (https://imageshack.com/i/ipNGJC4xj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/540/DIL6ry.jpg (https://imageshack.com/i/f0DIL6ryj)
Bu scooterda stok lastikler Michelin ile değiştirilmiş.
Kaliteli lastik + ön ve arka frenin disk olması frenaj konusunda scooterı başarılı kılıyor.
Tekerlek ölçüsü ise ön ve arkada 120/70-12.
Ön amortisörler teleskopik,arka amortisörler ise helezonik yay sistemli.
Bozuk,stabilize yollarda gerçekten çok konforsuz,sert.
Bu yapısı ile sadece asfalt yollarda keyifli bir sürüş olanağı tanıyor.
Sele altı bagajı yarım bir kask,ufak tefek eşyaları alabilecek kapasitede.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/538/3yilyo.jpg (https://imageshack.com/i/ey3yilyoj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/540/qTVFX9.jpg (https://imageshack.com/i/f0qTVFX9j)
Arka stop ve sinyal tasarımı;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/633/iOa6hP.jpg (https://imageshack.com/i/hliOa6hPj)
Birkaç genel resim;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/661/l42Ua2.jpg (https://imageshack.com/i/idl42Ua2j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/661/ypSzBj.jpg (https://imageshack.com/i/idypSzBjj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/540/lUH0jN.jpg (https://imageshack.com/i/f0lUH0jNj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/537/YaZwIz.jpg (https://imageshack.com/i/exYaZwIzj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/673/nd0QTR.jpg (https://imageshack.com/i/ipnd0QTRj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/673/PMVEPt.jpg (https://imageshack.com/i/ipPMVEPtj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/908/LqYaKf.jpg (https://imageshack.com/i/p8LqYaKfj)
Genel Değirlendirme;
Performans: Bu scooter şehir içi için ideal. Artçılı ya da tek kişilik sürüşlerde ivmelenme 60 km/h'a kadar gerçekten güzel. 60-80 km arası hızlanma biraz daha azalıyor. Scooterın max keyifli seyir hızı 80 km/h. Bu hızdan sonra gücü tükeniyor,gitmekte biraz zorlanıyor. Şayet rüzgara karşı sürerseniz iyice keyfi kaçıyor.
Ben ibrede max hız olarak yaklaşık 110 km hızı ölçtüm. Eğimli ve rüzgarsız bir yolda. Gps ölçümünde hız 98 km olarak ölçüldü. Göstergede 8-10 km'lik bir fazla hız ölçüm durumu var.
Açıkçası şehir dışı kullanımlarında performans olarak biraz sizi üzüyor. Zaten düz yolda 90-95 km gibi hızlarda sürekli giderseniz benzin tüketimi 150 cc bir scootera göre çok fazla bir hale geliyor. Ancak şehir içinde gayet keyifli.
Sağlamlık:
Çinli scooterlerda ne yazık ki karenaj aksamı,plastik aksam,bazı mekanik aksamlardaki malzeme kalitesi son derece düşük.
Karenajları söküp takarken çok dikkatli olmak lazım,elinizde kalabilecek kadar narin.
Egzozlar kısa süre içinde paslanıyor. Zırıltı,gürültü çalışma gibi sorunlar malesef var egzozlarda.
Motor bloğu gy6 tip. Parçası ucuz ve bol. 1000-1500 km aralıklarla yağ değiştirirseniz,sürekli sıkıştırarak kullanmazsanız bu motorların motor aksamı sık sık arıza çıkarmıyor.
Biraz agresif kullanmayı seviyorum derseniz ilerleyen kilometrelerde ufak tefek arızalar yaşanabilir.
Ancak bakımını eksik etmez,limitlerini bilirseniz uzun süre size yol arkadaşlığı yapacaktır.
Yedek parça fiyatlarının ucuz olması bakım maliyetlerini oldukça ekonomik bir hale getiriyor.
Sürüş Konforu:
Daha önce de değindiğimiz üzere scooterın 0-60 ivmelenmesi çok güzel.
Asfalt yollarda sürüş gerçekten zevkli. Titreşim minimum seviyede. Bu güzel bir detay.
Sele oldukça rahat. Uzun süre kullanımda seleden ötürü herhangi bir rahatsızlık hissetmiyorsunuz.
Ufak bir ön cam ile rüzgar konusunda daha iyi hale getirilebilir.
Yakıt Tüketimi:
Sakin sürüşlerde ortalama 3 litre,agresif sürüşlerde ise 4 litreye yakın bir tüketim var.
Çok çok sakin kullanırsanız,düz yolda 70 km hızı geçmezseniz 3 litrenin biraz daha altına inme ihtimali var.
Artıları:
-Yedek parça bol ve ucuz
-Hemen hemen her motosiklet tamircisinin tamir edeceği yapıda
-Tayvan,Japon,İtalyan scooterlarına göre fiyat uygun.
-Şehir içi kullanımlarda oldukça keyifli.
Eksileri:
-Malzeme kalitesinden ötürü sorun çıkarma ihtimalinin bilindik markalı scooterlara göre fazla olması
-İkinci elde değer kaybı
Sonuç olarak;
Elinizde nakitiniz yok. Taksitle motosiklet almak istiyorsunuz. Bütçenizde bilindik markalara yönelmenizi engelliyor. İstediğiniz motosiklet scooter. O zaman bu motosikletler tercih edilebilir.
İyi bir rodaj dönemi,zamanında bakımlarının aksatılmaması,ara ara gevşeyen,paslanan vidaların,somunların kontrolü ile bu scooterlar ile uzun süre yol arkadaşlığı yapmak mümkün.
Sert kullanmaya kesinlikle gelmediğini belirtmekte fayda var.
2000-2500 lira gibi fiyatlara sıfıra yakın 2.el bulmak mümkün.
Faydalı olması dileğiyle,kazasız sürüşler.
Malumunuz havaların ısınmasıyla motosiklet sektörü canlanır.
Yollarda sık sık motosikletler görmeye başlarız.
Bu güzel,cıvıl cıvıl tablo motosiklet tutkunlarını heyecanlandırdığı kadar,motosiklet almayı düşünenleri de heyecanlandırır.
Özellikle başlangıç için scooterlar kullanım kolaylığı ile hemen öne çıkar.
Bütçesi belli bir limitte olup, scooter almak isteyenler için çinli scooterlar önemli bir seçenek haline geliyor.
Sorup soruşturduğumuzda sanayiden çıkamazsın,onlar dökülür gibi onlarca olumsuz yorum okuruz,duyarız.
Peki gerçekten bu scooterlar bu kadar kötü mü?
Bu yazıda elimizden geldiğince bu konulara değinip, Mondial'ın 150 Znx modelini inceleyeceğiz.
Ülkemizdeki çin malı scooterların büyük bir kısmı 49,125,150 cc'lik.
Motor blokları Gy6 diye tanımlanan bir motor bloğu.
Teknik olarak Gy6 motor bloğuna sahip bir scooterın teknik özellikleri şu şekilde;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/673/Mp4S7E.jpg (https://imageshack.com/i/ipMp4S7Ej)
Kaynak:https://en.wikipedia.org/wiki/GY6_engine
Çinli motosiklet üretici Znen'in birçok modeli ülkemizde değişik distribütörler tarafından getirildi.
Ülkemizde satılan bazı Znen üretimi scooterlar;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/913/8uPZkl.jpg (https://imageshack.com/i/pd8uPZklj)
Scooter modellerinin teknik özelliklerine bakınca motor bloğunun hepsinde aynı olduğunu,max hp,max tork gibi değerlerin 49,5,125,150 cc'lik modellerde hep aynı değerde olduğunu görebilirsiniz.
http://znen.com/products.asp?type=2
Bizim inceleyeceğimiz scooter ise Znen'in 150 cc'lik scooterlarından olan F8 modeli.
Ülkemizde bu scooter Mondial tarafından satılmakta.
Tasarım olarak Vespa Lx 150 modelinden esinlenildiğini hatta direk tasarımın kopyalandığını söyleyebiliriz.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/537/93WNPX.jpg (https://imageshack.com/i/ex93WNPXj)
Şimdi bu şirin scooterın detaylarından bahsetmeye çalışalım.
Teknik Özellikler
Motor Tipi Tek Silindir, Dört zamanlı, Hava Soğutma
Motor Hacmi 151,1 cc
Silindir Çapı x Stork 57.40 x 58.40 mm
Sıkıştırma Oranı 9.2 ± 0.1 : 1
Yakıt Sistemi Karbüratör
Maksimum Güç 6.4 kw at 8000 min-1
Maksimum Tork 8.6 Nm at 5500 min-1
Maksimum Hız 87 km/h
Ateşleme Tipi CDI
Şanzıman CVT
Boyutlar (UxGxY) 1905 x 720 x 1165
Tekerlekler Arası Mesafe 1300 mm
Yakıt Tankı Kapasitesi 7.6 ± 0.2 lt
Ağırlık 110 kg
Maksimum Taşıma Kapasitesi 150 kg
Frenler Ön/Arka Disk / Disk
Tekerlek Ölçüsü Ön 120/70-12
Tekerlek Ölçüsü Arka 120/70-12
http://www.mondialmotor.com.tr/model/scooter/150-znx
Scooterın sağ gidonundaki kumandalarda sırayla;
Marş Butonu
Far Açma Kapama Düğmesi
Switch Stop Düğmesi
yer alıyor.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/673/bW3Wl4.jpg (https://imageshack.com/i/ipbW3Wl4j)
Sol gidonda kumandasında ise;
Uzun-Kısa far düğmesi
Korna
Sinyal
Dörtlü düğmesi
yer alıyor.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/673/kw28Ed.jpg (https://imageshack.com/i/ipkw28Edj)
Göstergede ise;
Benzin göstergesi
Hız göstergesi
Km sayacı
Uzun far ışığı
Sinyaller
Telefon uyarı sembolü
bulunmakta.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/540/yd2rRq.jpg (https://imageshack.com/i/f0yd2rRqj)
Ön göğüs karenajda kask askısı ve ufak bir torpido gözü bulunuyor.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/540/pNGOcy.jpg (https://imageshack.com/i/f0pNGOcyj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/908/y5ei9L.jpg (https://imageshack.com/i/p8y5ei9Lj)
Scooterın benzin deposu 7.6 litre kapasiteli.
100 km'de ortalama 3 ile 4 litre arasında değişen yakıt tüketimine sahip bu scooter.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/673/vB6SQI.jpg (https://imageshack.com/i/ipvB6SQIj)
Artçı ayak pegleri açılıp kapabilen pratik bir yapıya sahip.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/538/CFMiY9.jpg (https://imageshack.com/i/eyCFMiY9j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/673/tNr6Y4.jpg (https://imageshack.com/i/iptNr6Y4j)
Ön far ve sinyal tasarımı.
Scooterın orjinal ön farı S2 tip:Halk arasında armut ampül olarak bilinen, traktör, eski tip ve çin malı scooterlarda yaygın olarak kullanılan far ampulü.
Ancak motorun sahibi Mert arkadaşımız xenon uygulaması yapmış farlara.
Eskiye oranla aydınlatma kalitesi çok çok başarılı.
İlgili konu için;Eski Farınızdan Kurtulun! (http://www.motosiklet.net/forum/mt-kendin-yap-%5Bdiy-do-it-yourself%5D/122175-eski-farinizdan-kurtulun.html)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/540/hd7LB0.jpg (https://imageshack.com/i/f0hd7LB0j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/909/3HlH3W.jpg (https://imageshack.com/i/p93HlH3Wj)
Frenler ön ve arkada disk.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/673/NGJC4x.jpg (https://imageshack.com/i/ipNGJC4xj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/540/DIL6ry.jpg (https://imageshack.com/i/f0DIL6ryj)
Bu scooterda stok lastikler Michelin ile değiştirilmiş.
Kaliteli lastik + ön ve arka frenin disk olması frenaj konusunda scooterı başarılı kılıyor.
Tekerlek ölçüsü ise ön ve arkada 120/70-12.
Ön amortisörler teleskopik,arka amortisörler ise helezonik yay sistemli.
Bozuk,stabilize yollarda gerçekten çok konforsuz,sert.
Bu yapısı ile sadece asfalt yollarda keyifli bir sürüş olanağı tanıyor.
Sele altı bagajı yarım bir kask,ufak tefek eşyaları alabilecek kapasitede.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/538/3yilyo.jpg (https://imageshack.com/i/ey3yilyoj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/540/qTVFX9.jpg (https://imageshack.com/i/f0qTVFX9j)
Arka stop ve sinyal tasarımı;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/633/iOa6hP.jpg (https://imageshack.com/i/hliOa6hPj)
Birkaç genel resim;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/661/l42Ua2.jpg (https://imageshack.com/i/idl42Ua2j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/661/ypSzBj.jpg (https://imageshack.com/i/idypSzBjj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/540/lUH0jN.jpg (https://imageshack.com/i/f0lUH0jNj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/537/YaZwIz.jpg (https://imageshack.com/i/exYaZwIzj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/673/nd0QTR.jpg (https://imageshack.com/i/ipnd0QTRj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/673/PMVEPt.jpg (https://imageshack.com/i/ipPMVEPtj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/908/LqYaKf.jpg (https://imageshack.com/i/p8LqYaKfj)
Genel Değirlendirme;
Performans: Bu scooter şehir içi için ideal. Artçılı ya da tek kişilik sürüşlerde ivmelenme 60 km/h'a kadar gerçekten güzel. 60-80 km arası hızlanma biraz daha azalıyor. Scooterın max keyifli seyir hızı 80 km/h. Bu hızdan sonra gücü tükeniyor,gitmekte biraz zorlanıyor. Şayet rüzgara karşı sürerseniz iyice keyfi kaçıyor.
Ben ibrede max hız olarak yaklaşık 110 km hızı ölçtüm. Eğimli ve rüzgarsız bir yolda. Gps ölçümünde hız 98 km olarak ölçüldü. Göstergede 8-10 km'lik bir fazla hız ölçüm durumu var.
Açıkçası şehir dışı kullanımlarında performans olarak biraz sizi üzüyor. Zaten düz yolda 90-95 km gibi hızlarda sürekli giderseniz benzin tüketimi 150 cc bir scootera göre çok fazla bir hale geliyor. Ancak şehir içinde gayet keyifli.
Sağlamlık:
Çinli scooterlerda ne yazık ki karenaj aksamı,plastik aksam,bazı mekanik aksamlardaki malzeme kalitesi son derece düşük.
Karenajları söküp takarken çok dikkatli olmak lazım,elinizde kalabilecek kadar narin.
Egzozlar kısa süre içinde paslanıyor. Zırıltı,gürültü çalışma gibi sorunlar malesef var egzozlarda.
Motor bloğu gy6 tip. Parçası ucuz ve bol. 1000-1500 km aralıklarla yağ değiştirirseniz,sürekli sıkıştırarak kullanmazsanız bu motorların motor aksamı sık sık arıza çıkarmıyor.
Biraz agresif kullanmayı seviyorum derseniz ilerleyen kilometrelerde ufak tefek arızalar yaşanabilir.
Ancak bakımını eksik etmez,limitlerini bilirseniz uzun süre size yol arkadaşlığı yapacaktır.
Yedek parça fiyatlarının ucuz olması bakım maliyetlerini oldukça ekonomik bir hale getiriyor.
Sürüş Konforu:
Daha önce de değindiğimiz üzere scooterın 0-60 ivmelenmesi çok güzel.
Asfalt yollarda sürüş gerçekten zevkli. Titreşim minimum seviyede. Bu güzel bir detay.
Sele oldukça rahat. Uzun süre kullanımda seleden ötürü herhangi bir rahatsızlık hissetmiyorsunuz.
Ufak bir ön cam ile rüzgar konusunda daha iyi hale getirilebilir.
Yakıt Tüketimi:
Sakin sürüşlerde ortalama 3 litre,agresif sürüşlerde ise 4 litreye yakın bir tüketim var.
Çok çok sakin kullanırsanız,düz yolda 70 km hızı geçmezseniz 3 litrenin biraz daha altına inme ihtimali var.
Artıları:
-Yedek parça bol ve ucuz
-Hemen hemen her motosiklet tamircisinin tamir edeceği yapıda
-Tayvan,Japon,İtalyan scooterlarına göre fiyat uygun.
-Şehir içi kullanımlarda oldukça keyifli.
Eksileri:
-Malzeme kalitesinden ötürü sorun çıkarma ihtimalinin bilindik markalı scooterlara göre fazla olması
-İkinci elde değer kaybı
Sonuç olarak;
Elinizde nakitiniz yok. Taksitle motosiklet almak istiyorsunuz. Bütçenizde bilindik markalara yönelmenizi engelliyor. İstediğiniz motosiklet scooter. O zaman bu motosikletler tercih edilebilir.
İyi bir rodaj dönemi,zamanında bakımlarının aksatılmaması,ara ara gevşeyen,paslanan vidaların,somunların kontrolü ile bu scooterlar ile uzun süre yol arkadaşlığı yapmak mümkün.
Sert kullanmaya kesinlikle gelmediğini belirtmekte fayda var.
2000-2500 lira gibi fiyatlara sıfıra yakın 2.el bulmak mümkün.
Faydalı olması dileğiyle,kazasız sürüşler.