PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Enjeksiyonlu GV 250 çözülemeyen sorun YARDIM



mezarkabulp
21 Haziran 2015, 01:04
Kıymetli dostlar merhaba. Doğuda görev yapmaktayım burada ustalar malum mobilet vb. motorlarla uğrasıyorlar dolayısı ile GVmin sorununu çözemiyorlar ha bire parça değiştiriyorlar motordan soğudum lütfen yardım! SAYGILAR.

SORUN ŞU: Enjeksiyonlu 2011 GV'min FI ikaz işığı yaklaşık 10 km de bir 5dk kadar yanıyor ve motor tekleme, yığılma , çekişten düşme gibi sorunlar yaşıyor. Ustalar akü,konjektör,statör ve elektrik üzerine yoğunlaştı. Yetersiz şarjdan(amper metre ile ölçüldü 12nin üstüne cıkmıyordu şarj) statörüm yandı statörü yeniledik. aynı tekleme sorunu 50km gitmeden tekrarladı fakat statör yanık değil amper metrede şarj 13,5 - 14 ARASI gösteriyor oradada sorun yok. NEYSE gaz açtıkça amper metre 14 den 13lere düşüyordu bu seferde yeni akü aldık 100km gitti tekrar aynı şey oldu tekrar ampermetreyle ölçtük şarj değerleri rölantidede gaz açıncada normal gösteriyor; ama FI ışığı hala yanıyor bu sefer konjektör alalım diyorlar masraf ve alıp takma hiç bitmiyor ama amper metreye göre konjektör yanık olsa şarj değeri düşük olurdu neyse konjektöre bağlı erkek dişi soketler var iki keredirde şimdi onlar kaynamaya yanmaya başladı sürekli artık dayanamayacağım cok soğudum burnumdan geldi motor keyfim motor aşkından soğudum bir türlü çözemiyorlar LÜTFEN kıymetli tecrübelerinizle yol gösterin...:pr: bu arada buralarda bilgisayar sistemi yok ki beyne bağlayıp sorunu kodundan bulalım imkanlar usta bilgisi ile sınırlı.

Nikkfurie
21 Haziran 2015, 01:34
elektrik üretimi ile ilgili bir sıkıntı olsa enjeksiyon sisteminden daha çok elektrik çeken far ve marsda da sorunlar olmazmi ?..

enjektörlerde sorun var desek sürekli duzensiz çalışma yaşarsınız öyle birden stopa gidip 5 km de duzelme yapmaz..

FI ikazi benzin pompası ile enjektorler arasında yakıt hattinda ki basıncın düşmesi neticesinde yanar..

sizin benzin pompası veya gaz kelebek pozisyon sensoru (TPS) nu kontrol etmenizi tavsiye ederim..tabi bulunduğunuz yerde bu kontrolleri kime yaptiracaksiniz asıl sıkıntı bu maalesef...

acayüp
21 Haziran 2015, 01:51
Benzin pompası kontrol edilse iyi olur. Ayrıca tesisatta kaçak olabilir kaçak kontrolü yapılmalı , cihazla ve gözle tesisat kontrol edilmeli.
Tüm soketleride mutlaka kontrol etmek lazım. Kaçak olmayım temassızlık ta olabilir soketlerde.

mterayes26
21 Haziran 2015, 01:54
f1 yakıt ve sistemi sorunsalıdır

mezarkabulp
21 Haziran 2015, 11:25
Değerli fikirleriniz için teşekkürler. FARKLI FİKİRLERİ YDA TECRÜBELERİ OLANLARDA paylaşırsa sevinirim.SAYGILAR

mterayes26
21 Haziran 2015, 12:19
Gt serisi illet bir motor, hele enjeksiyonsa maliyet için kalitesiz parçadan yapılıyor. Ama eskişehire gelen olursa benim ustam bunları uçak gibi yapıyor. Fabrika işinden daha iyi oluyor.

Millet garantiyi yakıp bize getiriyor

AhmetH
21 Haziran 2015, 12:31
ne kadar sensör varsa soketlerini söküp temizleyin geri takın.

mterayes26
22 Haziran 2015, 00:39
ne kadar sensör varsa soketlerini söküp temizleyin geri takın.

öYLE kolay olsa keşke ,

Permatiq59
22 Haziran 2015, 00:52
Buji piposu. Gözden kaçmış olabilir. Genel tekleme sorunu efi gv 250'lerin. buji pipolarından biri çatlak. gövdeye atlıyor. ve tek silindir çalışıyor olabilir.

Sinan Er
22 Haziran 2015, 02:01
Benim eski gv de vardı benzer sorun. Konjektör klasik sorunudur gvlerin. Ama enjeksiyonlu seride bu düzeltilmişti.

Sorunu gereksiz masraflar yapmadan çözmenin yolu deneme yanılma ile olacaktır.

Çevrendeki herhangibir gv 250 konjektörü ile denğiştirmen tespit konusunda sana yardımcı olacaktır.

Eğer ki sana konjektörünü vermek istemezlerse sen motorunun konjektörünü o motora takıp denemeyi teklif et.

Ezbere konjektör almak mantıklı değil çünkü fiyatı yüksek.

Bunu diğer parçalar içinde yapabilirsin.

Bu tür çözülemeyen arızaların birinci kaynağı ustalarımızdır. Çözüm adreside forumlar.


Emin ol forumlarda ustalardan kat be kat daha fazla çözüm var. Doğru yerdesin en kısa zamanda çözüleceğini ümit ediyorum. Motordan soğumak için çok erken motorunun düzelmiş haliyle iki tur attınmı hiçbirşeyin kalmaz. :))

motorcu48
22 Haziran 2015, 02:09
eski bir ps150 kullanıcısı olarak bu sorununun çoğu ps150lerde kronik yaşanması sebebiyle bu işten anlarız :D

motorun beyini bu sorunu yapar ya da diğer yollarlada olabiliyor.(enjecsiyon sistemi ,depo benzin hortumunun gevşekliği,yakıt yollarındaki tıkanıklık)

shadowmaster
22 Haziran 2015, 11:20
Az ihtimal de olsa yan sehpa müşirinde bir problem olabilir ve çok kısa frekanslarda elektrik kesiyor olabilir motorunuz, benim başıma geldi çünkü, görünüşte tıkanmaya benzer bir problem gibiydi.

mezarkabulp
23 Haziran 2015, 00:42
Arkadaşlar DOĞUda görev yapıyorum imkanlar kısıtlı parça usta anlamında. Hala sorun çözülemiyor. değerli fikirleriniz ile beni yönlendirdiğiniz için teşekkür ederim yarın yine meskenim usta. hala çözülemez ise Motoru ankaraya yollayacağım artık. çok bunaldım çünkü..SAYGILAR

mterayes26
23 Haziran 2015, 18:52
ankara da çözemiyor ve bir ton parça değişiyor

Evrimsanlig
28 Mayıs 2018, 09:55
Hocam konuyu hortlatmis olucam ama cozum bulabildiniz mi simdi ayni sorun bende var gt250 kullaniyorum motor bazen tek silindire dusuyor bazen gaz kesiyor f1 yakiyor bazen de hic bisey yok gibi hareket ediyor ariza surekli olmadigi icin tespit edemiyorum

trkyats
24 Nisan 2023, 19:58
Konuyu takip eden varsa kıymetli dostlar, aynı sorunları bende yaşıyorum. 2014 gv 250 efi var bende de çözüm bulan var mı acaba?