PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : KTM Duke 390 Başlangıç için uygun mu?



Ayrton_SENNA
17 Haziran 2015, 17:27
Merhaba arkadaşlar,

Bilindik bir kurumdan eğitim alıyorum, ay sonunda da ehliyeti alacağım bir aksilik olmazsa. Normalde duke 200 abs düşünüyordum fakat bulunduğum şehirde hiçbir yerde yok. Otobüsle falan da getirtmek içime sinmiyor. 200 yerine 390 rahat bulabiliyorum.

Ne dersiniz 390 dan başlangıç olurmu?

Yaş 34 boy 180 kilo 75.

zaferce
17 Haziran 2015, 17:32
Eğitim aldığınız kurumun eğitmeni ne diyor? ART, GiS, Yamaha veya Honda ise o eğitmenin dedikleri önemli. Size olur diyorsa olur, olmaz diyorsa olmaz. Bunların dışında kıymeti kendinden menkul bir eğitim yeriyse o eğitmenin ne dediğinin pek önemi yok.

Eşim yaklaşık 2 yıl önce eğitim alarak motosiklete başladı. İlk motoru KTM 200 Duke idi. 25000 km kadar kullandıktan sonra KTM 390 Duke'e geçti. Bir kaç gün onu kullandıktan sonra "Başlangıç motoru olarak 390 Duke olmazmış. Bu diğerinden belirgin ölçüde daha güçlü." demişti.

newmoto76
17 Haziran 2015, 17:32
Merhaba,

39 yaşındayım bende.. Her ne kadar yaşınız yeterli ve aldığınız prof. bir eğitim olsada. 390 dan başlangıç motoru olmaz. Şimdi bazı arkadaşlar olur vs diyecekler ancak. Tork üretimi çok ciddi olan bir makineden bahsediyoruz. bir gs650 bmw kullanırmıyım deseydiniz yada honda cbf500 olabilir derdim.

KTM390 sert ve spormoto dinamikleri olan bir motosiklet.. 200 le başlamanızı ve tarzınızı bulmak içinde kendinize bu marjı vermenizi öneririm..

Hayırlı olsun sizin adınıza..

Ayrton_SENNA
17 Haziran 2015, 17:45
Geri dönüşleriniz için teşekkürler arkadaşlar.

Eğitim aldığım kurumun eğitmeni iyi bir adaptasyonla olur diyor. Adaptasyon sürecindeki desteği de yine eğitim aldığım kurum verecek. Motoru satan da aynı kurum bu arada belirtmekte fayda var.

Aklımda hiç 390 yoktu, 2. motor olarak düşünürüm diyordum. Fakat şartlar beni o tarafa itiyor. Ya bulunduğun şehirde (Ankara) 2. El kovalayacağım ya da başka ilden otobüs ile getirteceğim. Fakat bu seçenekler içime sinmiyor...

newmoto76
17 Haziran 2015, 17:54
Eğitmeninizin görüşüne saygı duyuyorum. Ancak bu ilk motosiklet tercihi için önemli bir risktir bunu unutmayın. Bu risk motosikletten soğuma noktasına kadar götürebilir bir noktada.. Motosiklet başka bişey..Prof. eğitim kesinlikle şart ancak KM istiyor..KTM 390 hiç yabana atılabilecek bir motosiklet değil..

BatuhanK
17 Haziran 2015, 18:01
KTM 390 yerine cbf 500 ve f 650 mi ve başlangıç motoru olarak? Hepsini gerçekten kullandınız mı?
Konuya gelirsek cevap vermek çok zor
Kimini 250 CC bile öldürmek için yeterli olabiliyor. Tavsiyem daha küçük hacimde öğrenin

astrofizik
17 Haziran 2015, 18:03
Merhaba, duke 390 harika bir tercih ,sakın vazgeçmeyin:)
İlerde motoru büyütme gibi bir derdinizde olmaz uzun yıllar binersiniz..
Eğitim almanız ve 30 yaş üstünde oluşunuz
Çok büyük avantaj
Bence imkan varsa 390 alın , 2.el motora ise asla bulaşmayın..

CxAnKACx
17 Haziran 2015, 18:26
Asla olmaz, rc390 kullandim (duke ile ayni motor) kesinlikle cok zor bi motor. Tork/ beygir cok saglam veriyo, insanlar R25'e bile baslangic olmaz derken duke 390 kesinlikle dusunmeyin bile...

turbocharge
17 Haziran 2015, 19:01
Hocam Ankaradasınız sanırım. Ulusan motor duke 200 getirmiyor mu?

Ezio41
17 Haziran 2015, 19:13
Vitesli motorda , en azından bi 5.000 - 10.000 km kadar tecrübeniz olsaydı ve aldığınız eğitimleride eklersek olabilirdi . Ama duke 390 , 44 hp gücünde ve tek silindir . Gazı açtığınız anca ok gibi fırlıyor . Bilek kontrolu olmayanlar ilk tehlikede veya virajda patlama ihtimali yüksek . Cbf 500 zaten hiç olmaz . O motorda 57 hp . En güzeli eğer 200-250 cc arası olacaksa ; Duke 200 , pulsar 200 , z 250 sl , inazuma , cbr gibi motorlara bakın derim . Bu motorlardan birini en az bana göre 10.000 km kullanın sonra duke 390 alıp keyfinize bakın . :king:

Granis
17 Haziran 2015, 19:18
Merhaba, ilk motor icin cc ne kadar onemliyse dusup kalkinca insani uzmemesi de o kadar onemli.

2. El bir motosiklet ile heryere girip cikip, kilit takmayi unutup, aynayi kirip yenisi alip, zinciri yaglamayi duzgun beceremeden kullanmak var, bir de bunlari 0 km duke 390 a yapmak var.

Ilk motor icin mumkunse daha uygun birseyler almak motosikleti iyice ogrenmek, bir cok isi kendin yapmak (ustaya gitmeden) ve benzeri seyler icin cok daha mantikli. Aletin bakimi pahaliya cikar, az zarar edecek 2.el alternatifler daha iyidir sahsi fikrim. Ama motor akiyor gecen deneme surusune gittim o ayri :).

Mengu16
17 Haziran 2015, 19:28
Eğitim alıp uzun yolda sürebilirsiniz 390'ı tabi refleksleriniz gelişmeden 125'lik motor hızlarını geçmemeniz lazım. Ancak ne kadar eğitim alınsa da 2 günde refleksler gelişmiyor, şehiriçinde gaza geldiğiniz bir durumda ani gelişen bir olay karşısında refleksleriniz yetersiz kalabilir. 200'lük Pulsar aldım 26 bin km vitesli motor tecrübem olmasına rağmen ilk başlarda şehiriçi kullanması zor geldi. Bide aklınızda bulunsun bu tarz motorların manevra kabiliyeti CBF, YBR tarzı commuterlar gibi yüksek değil. Şehiriçinde onun da yarattığı bir zorluk olacak 390'lık motorun atikliğinin yanı sıra.

RAMİREZ
17 Haziran 2015, 19:36
Başlangıç motoru olmaz. İstediğiniz kadar eğitim alın, eğitim aldığınız kurum istediği kadar prof olsun 390 önerilmemelidir. Adaptasyondan kasıt nedir?? Trafiğe adapte olmaksa bu motor biraz sert kaçar size. Evet hafiftir, kıvraktır ama az tepkisi serttir. Sadece eğitim alarak gaz koluna alışamazsınız. Önce 15-25 hp bandında, nispeten daha kolay bir motorla başlayın derim. Ve kesinlikle ama kesinlikle 390 ı ilk motor olarak önermem.

porsuk80
17 Haziran 2015, 19:43
Ulusandan eğitim aldığını düşünüyorum. 34 yaşında olman ve eğitim almış olman bu işin bilincinde olduğunu ve temkini elden bırakmayacağını düşündürdü bana. Ben ktm 390'ın hafife alınacak bir motor olduğunu kesinlikle düşünmüyorum ama sizin için uygun olduğu görüşündeyim.

20'li yaşlarda bir arkadaşımız sorsaydı almamasını önerirdim ama yaş 30'u geçince insanın kanı daha yavaş akıyor risklerden kaçınıyor diye düşünüyorum en azından benim için öyle.

Eğer ktm 390 alırsan ilerde satmak zorunda da kalmazsın keyfe keder satarsın. Gerek konya yolu gerek eskişehir yolu gibi seyir hızı yüksek yollarda sana sorun yaşatmaz trafik hızının altında kalmazsın. Bence güzel seçim

AhmetH
17 Haziran 2015, 20:01
gerçekten iyi otomobil kullanan, yaşı başı gelmiş, trafiği okuma kabiliyeti yüksek olan, araç kullanmayı dizel otomobilde değilde karbüratörlü eski kara düzen aletlerde öğrenen, hatta bunları kullanmış birinin direk 1200-1300cc makina bile kullanacağına inanıyorum. Ha ağırlığı fazla gelir yatırır yokuşta durur geri kaydırır düşer, ön freni kitler düşer ayrı mevzu..
ama 1200cc olduğu için gaz-debriyaj kordinasyonu beceremeyip gazı fazla açıp kafasına geçireceğine inanmıyorum.

gaz açma mevzusunu bir kenara bırakınca motosiklet dinamiğini öğrenmeye KTM 390 ile başlanabileceğini düşünüyorum.

Mengu16
17 Haziran 2015, 20:07
gerçekten iyi otomobil kullanan, yaşı başı gelmiş, trafiği okuma kabiliyeti yüksek olan, araç kullanmayı dizel otomobilde değilde karbüratörlü eski kara düzen aletlerde öğrenen, hatta bunları kullanmış birinin direk 1200-1300cc makina bile kullanacağına inanıyorum. Ha ağırlığı fazla gelir yatırır yokuşta durur geri kaydırır düşer, ön freni kitler düşer ayrı mevzu..
ama 1200cc olduğu için gaz-debriyaj kordinasyonu beceremeyip gazı fazla açıp kafasına geçireceğine inanmıyorum.

gaz açma mevzusunu bir kenara bırakınca motosiklet dinamiğini öğrenmeye KTM 390 ile başlanabileceğini düşünüyorum.
Yaşı başı gelmiş yeni başlayan kişi için daha kötü aslında büyük motor. Refleksleri genç biri kadar olmuyor veya hızlı gelişmiyor. Arabada trafiği okumakla motor çok farklı şeyler. Park yerinden burnunu biri çıkarttı diye karşından gelen araç üzerine kırmaz mesela araba kullanıyosan. Ama motosiklette bu olabiliyor çünkü o adamın tamponu senin canından daha değerli. Yarım saniye içinde kaçış manevrasını yapamazsan kaza yaparsın.

AhmetH
17 Haziran 2015, 20:13
reflekse bağlamayın olayı, refleks kullandıracak durumların içinde olmak zaten trafik okuyamamaktır malum.

Mengu16
17 Haziran 2015, 20:21
reflekse bağlamayın olayı, refleks kullandıracak durumların içinde olmak zaten trafik okuyamamaktır malum.
Okudunuz mu yazdığımı, mahalle arasında oluyor bu olay. Trafik falan yok. Önünde bi araba yola burnunu çıkarttı diye karşı şeritteki senin şeridine geçebilir. Daha dün gördüm bunu. Yeni başlayan biri 200-250 kiloluk motoru ne ara yatıracak da kaçacak.

yasdal
17 Haziran 2015, 20:24
Ikinci el 200 luk olur sanki. 5000 devirip satarsiniz. Dusup kalkmalar, deger kaybi falan da canınızı sıkmaz.

AhmetH
17 Haziran 2015, 20:48
frene basıp duracak işte en fazla, abartılacak bişey yok. Mahalle arası hızında gidecek. Öküz dedektörleri açık olacak. Buna trafik okuma deniyor.
yada başka türlü yazayım içinde trafik geçince trafik aranmasın, durum farkındalığı "situational awareness".

"park yerinden burnunu çıkartan araçtan kaçan başka araç" sana kompleks bir senaryo geliyorsa bişey diyemem.

Ayrton_SENNA
17 Haziran 2015, 23:13
Cevaplar için hepinize teşekkür ederim. Gerçekten açıklayıcı ve güzel bilgiler verdiniz.

Şunu anladım ki 390'ı layıkıyla kontrol edebilmem için öncesinde 200-250cc arasında ciddi miktarda tecrübe edinmem gerekiyor. Bu motorun güç/ağırlık dengesi 316hp/1000kg gibi bir değere denk geliyor. Bu değer de 4 teker üzerinde bile kontrol edilmesi kolay olmayan bir değer. Bu gücün yanına da etkili bir tork değeri eklenince olay daha net anlaşılıyor. Duke 390 sınıfında en agresif ve sert tepkileri veren motor olduğu anlaşılıyor. Bu gücü kontrol edebilecek tecrübeye henüz sahip olmadığımı biliyorum.

Evet Ulusan'dan eğitim alıyorum.
Duke 200 ulusanda sipariş üzerine getirtilebiliyor fakat benim 200'den vazgeçmemin nedeni ABS'li modelinin sıfırını Ankara'da bulamamış olmamdı. Güvenliğe önem verdiğim için de ABS'yi istiyorum. Bu da ancak duke 250 veya 390'da mümkün. Nihayetinde mantıklı olan duke 200'e yönelmeye karar verdim. ABS'li bulursam ne ala, bulamazsam da gerekirse ABS'den vazgeçeceğim.

Teşekkürler.

Seko
17 Haziran 2015, 23:30
Kg başına düşen beygirin kıstas alınmasına hiçbir zaman anlam verememişimdir. Çok bir önemi yok. Asıl mevzu hafifliği ve müthiş torku... Geçen ay test ettim, aceminin vukuatsız kullanabileceği bir motor değil. Hele şehir içinde sıkışık trafikte acemi adamı stresten bitirir. İsterseniz arabalarla resmen oyun oynuyorsunuz. 200 veya 250 iyidir. Ben olsam 250 cc alırdım.

capozzz
18 Haziran 2015, 00:29
Dostum aslında çok arada bir durum seninkisi. Yani 34 yaşına kadar arabalarla çok haşır neşir olduysan, trafik okumayı artık biliyorsan zaten bu "başlangıç" olayının neredeyse yarısını halletmiş oluyorsun. Motorda dikkat etmen gereken bir iki durum daha var, onu da zaten eğitmenin gösteriyordur, ya da bahsettiği adaptasyon eğitiminde gösterecektir. Bu adaptasyonda aynı zamanda sana gaz kolu hakimiyetini de gösterecek. Eh denge, frenleme konularını zaten başlangıç eğitiminde almış olman lazım. İmkan varsa 390 a, eğitmen gözetiminde deneme sürüşü yapıp bir kendini tartmanı öneririm. Zaten içinden "ben bunu kıvırırım" dersen olur o iş.

sdirer
18 Haziran 2015, 00:30
gaz fren şanzuman halin duman
kapılma rüzgarıma sen de aldanırsın
yaklaşma toz olursun geçme pişman olursun
çilem ise çekerim kaderimse gülerim
istedim vermediler sen şöförsün dediler
emeğimiz bilek zoru Allahım sen beni koru
aşk çekenin yol gidenin.

daha ufak birşeyler denenebilir.

Ayrton_SENNA
25 Haziran 2015, 23:07
Eğitimde 390 ve 200 kullandım. 200 bana şu aşamada yeterli geldiği için 200 tercih ettim. Yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar

sonalp
25 Haziran 2015, 23:39
Yaklaşık aynı yaşlardayız ve ben sürüş eğitimi dahi almadım - sürücü kursu dışında- ben tercihimi cbr500r dan yana kullandım, imkanınız varsa kesinlikle test edin... Aklı başında bir sürücü için başlangıç için çok ideal. Gerek gaz tepkisi olsun, gerek standart abs olsun, gerekse tüketim değerleri, şehir içindeki rahat kullanımı, şekli şemali ... Tavsiye ederim.

potasyum
25 Haziran 2015, 23:49
yahu abicim bahçelievler metrobüs arasında opel corsa ile bugün giderken olan olayı anlatayım
daracık yolda zaten ilerlemeye çalışıyorum yolun araçlar için ayrılmış kısmında babasıyla kız evladı bişey demiycem bekliyorlar
yoldan daha da sola kaydım ki anormal bir hareket olursa yayalardan uzak kalayım diye

be burgman 200 lü arkadaş neden benim gördüğüm yayalara sende dikkat etmezsin de solumdan geçmeye çalışırsın...
ondan sonra ciik ciik korna... yanıma yanaştığı zaman camdan çıkardım kafayı dedim sakat iş yapıyosun... abi sende çok sola kırdın diyor... eee yayaya ayna sıfır mı geçeyim

şimdi bu yaşanılanları örnek alacak olursak değil 390 125 lik değil 50 lik bile kullanmasın millet

ahmeth adlı üyeye sonuna kadar katılıyorum

aslına bakarsak en büyük tehlike biziz

kendimizi refleks gösterecek şekilde kullanıma alıştırıcaksak bu trafiği okuyamamaktır...