Orijinalini görmek için tıklayınız : lastik mi? eğitim mi?
okay kömür
12 Haziran 2015, 19:54
Bugun motorumla gezerken fren yaparken istediğim yerde duramadığımı ve arka tekeri üç dörtkez kitledim tabi yavaş gittğimden pek birşey olmadı aslında bu ufak ufak kaydırmalar hoşuma bile gidiyor fakat duramıyorum ön frene basıyorum arkayada hafif basıyorum ama yinede emin olamıyorum durup duramıcağımdan üstelik hızım 30-40 arasındayken bunlar oluyor alırken ilk 1000 km frenler tutmaz gibi olur dediler onunda etkisi olduğunu düşünüyorum bir diğer etkiyse lastikler berbat honda klasiği yolda tutunamıyorum bile sizce şimdilik neyapmalıyım önce lastikleri mi değiştirmeli yoksa en temizinden önce bir eğitim mi almalıyım?
ruthsims
12 Haziran 2015, 19:58
bence önce lastik alıp boş bir yerde bol bol fren çalışın. Ilk fırsatta tabiki eğitim de alın ancak eğitim almış olmak sizi asla lastik masrafından kurtarmayacak.
BatuhanK
12 Haziran 2015, 20:03
Arka lastik genelde kilitlemeye meyillidir. Fren yaptığunız asfalt kalitesine göre de daha kolay veya zor kilitlenir (bkz: ayak sürterek asfaltı kontrol etmek)
zaferce
12 Haziran 2015, 20:30
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/143516-yeni-motorda-lastik-mi-yoksa-egitim-mi.html şurda bir arkadaş vardı. O ne yaptı acaba?
*Heka
12 Haziran 2015, 21:11
Şahsi yorumum kesinlikle eğitim. Fabrika çıkış lastikli CBR 250 motosikleti resmen dans ettiren 1000RR sahibi bi abimizi izledikten sonra bu kanıya ulaştım. Yanlış anlaşılmasın lastik önemli değil demiyorum ancak işin %80'i pilotajlığa bakıyor. İmkan varsa eğitim + lastik.
pcmnyk
12 Haziran 2015, 21:13
fren çalışması yapmanız lazım. bi kaç tuyo söyliyim.
-birincisi frenleme esnasında ilk önce arka frene basın hemen ardından ön frene basın. önce ön fren sıkıyorken arka frene sert dokunuşta arka anında kitler. motorun arkası ayrı önü ayrı gidiyor. dengeyi anında kaybediyorsun.
- ikincisi seyir halindeyken o gevşek oturuş pozisyonunu sert frenleme sırasında hemen değiştirip motoru ayakalarınızla gidonu ellerinizle sıkı bir şekilde tuttuktan sonra kıçını koltuktan hafif kaldırıp yükün büyük kısmını ayaklıklara dizlere ve gidona verin. bu şekilde daha rahat kontrol ediliyor. motoru öyle bi tutmanız lazım ki düşmeye çalıştığında düşürmeyecek,düştüğünde hemen motordan ayrılmanız lazım. bütün motor tiplerinde bu taktik tutmaz ama :)
Mengu16
12 Haziran 2015, 21:39
Şahsi yorumum kesinlikle eğitim. Fabrika çıkış lastikli CBR 250 motosikleti resmen dans ettiren 1000RR sahibi bi abimizi izledikten sonra bu kanıya ulaştım. Yanlış anlaşılmasın lastik önemli değil demiyorum ancak işin %80'i pilotajlığa bakıyor. İmkan varsa eğitim + lastik.
Kuru, temiz asfaltta bütün lastikler iyi yol tutar. O abi yağmurda yapmayı bi denesin o hareketleri IRC lastikle.
*Heka
12 Haziran 2015, 22:13
Kuru, temiz asfaltta bütün lastikler iyi yol tutar. O abi yağmurda yapmayı bi denesin o hareketleri IRC lastikle.
Bunun gibi bir kaç örnek daha vermem mümkün, yağmurlu ve karlı yollar da dahil. Amacımız zaten lastiği test etmek olduğundan yeterince zorladı motosikleti o lastiklere rağmen. Şunu da belirtti kendisi; 'Çok dikkatli kullanın, lastiğinize kesinlikle güvenmeyin. (Stok CBR 250 lastiğinden bahsediyor.)
SercanG
12 Haziran 2015, 22:20
Aynı motosiklet ve fabrika çıkışlı lastik bendede var inanılmaz kötü lastikler, hafif bir yağmurda dans ediyoruz resmen kuru zeminde frenleme kısmındada farklı değil yere tutunmuyor lastikler, ön ve arkayı sıkıyorsunuz kaymaya başlıyorsunuz biraz sürat varsa, city grip öneriyorlar en kısa sürede değiştirmek lazım, eğitimde çok mühim tabiki.
Syphex
12 Haziran 2015, 22:37
Bana biraz ezbere fren yapmaya çalışıyorumuşunuz gibi geldi. Ne lastik ne de eğitim, biraz teorik bilgiden sonra trafiğe kapalı alanda hissederek frenlemeyi tecrube etmenizi tavsiye ederim.Sadece frenleme için konuşuyorum tabi, daha iyi lastik takmak ve eğitime gitmek genel motosiklet sürüşü için kesinlikle daha iyi olacaktır.
newmoto76
12 Haziran 2015, 23:08
Burada konu guvenlik ve lastik ise kisisel onermelerden cok daha teknik ve bilimsel verilerle konusmak lazim..
Eger motor honda Msx 125 ise lastik capi nedeni ile ulkemizin kalitesiz ve ozurlu asfaltlarinda frenlemede kizaklamasi cok muhtemel.
On 120 17 inch Arka 180 17 inch bir motosikletin fren esnasinda kizaklamasi cok daha zor olacaktir.
Bu is oncelikle motosikletin lastik capi ve agirligiyla ilgili..Her motosiklet ayni teokiyi vermez..
Burada yanlis bilgiler veriliyor.Dunyanin hicbir yerinde prif surus egitimlerinde arka frenle dyrdyrulmaya yada yavaslatilmaya calisilmaz motor..On fren esastir herseyi on fren belirler on frenin tepki ve yawaslama suresine gore arka fren kullanilir.Motorun teknik kapasitesine gore on ve arka fren dozaji egitimli bir surucu tarafindan ayarlanabilir..
Bu memlekwtte dogru duzgun asfalt yok bu nedenle iyi lastik bile kurtarmaz dikkatli ve yawas gitmek lazim..
Motosiklette en onemli husus surus teknigi.Motosiklet cogu zaman %100 durdurulmak uzere frenleri kullanilmaz gerekli kacis manevralari icin frenler kullanilir.
Merak eden baksin arastirsin bir motorun fren mesafesi hiz arttikca otomobilden cok cok uzun mesafelere cikar..
Egitim,egitim ve yine egitim diyorum..
Ama gercek kaliteli bir egitim..Hayat kurtarir..
Birde butceniz elverdigince iyi amortisoru olan kaliteli motosikletlere binin..
Duzgun yawaslamasini istiyosanizda Turkiye icin en ideal motor endurodur..Frenin hakkini verir..
Oldjack
13 Haziran 2015, 00:16
ikiside :) ben olsam önce eğtim sonra lastik alırdım. Tabi tercih meselesi .
Darkcity2000
13 Haziran 2015, 01:56
Sulu domates ile mor patlican arasinda secim gibi olmus...
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO