PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Şehirlerarası Kullanımda Başlangıç Motoru



sehzadee
09 Haziran 2015, 19:19
Arkadaşlar merhaba, foruma yeni üyeyim. Henüz motorum yok ama en kısa zamanda almayı düşünüyorum. Sorun şu; ilçeden merkeze işim gereği günlük 120 km yol yapmak durumunda kalacağım yaklaşık 15 gün sonra. Kendi şahsi aracım var ancak bunun yanına yakıtından dolayı ve birazda işi zevke dönüştürmek için motor almak istiyorum. Size kendimle ilgili bi kaç bilgi vereyim.. Yaklaşık 300.000 km'lik uzun yol ve şehir içi araç tecrübem var. Trafiği yeterince iyi okuyabildiğimi düşünüyorum. 24 yaşındayım ve henüz mesleğinin başında olan bir avukatım. Bundan önceki süreçte arkadaşlarımın motorlarını ödünç alarak yaklaşık 15.000 km'lik motor sürme tecrübem oldu. Bu motorların içinde scooter, 125cc ve 250cc lik motorlar mevcut. Boyum 176 ve kilom 70. Günlük işe gidip gelmek için uzun yolda beni yormayacak ve yakıt tüketimi az olacak bir motora ihtiyacım var. Uzun yol dediğim duble falan değil tek şerit ve dandik asfaltı olan bir yol. Virajlar, yoldaki eğimler vs bunlardan da bahsetmeme gerek yok. Uzun lafın kısası bir enduro ile başlamayı düşünüyorum fakat düşük cc enduro bulamadım. Bunun haricinde sport touring tarzı motorlarda benim için ideal ama yine düşük cc yok ne yazık ki. Naked benim durumum için ne derece sağlıklı olur bilmiyorum ama 390 duke oldukça mantıklı geliyor. MT-07, inazuma, XJ6N, F650 şimdilik düşünebildiklerim. Ayrıca motor kullanımıyla ilgili internette oldukça araştırma yapıp bilgi sahibi olduğumu söyleyebilirim. Sorularım şunlar. Hangi tarz kaç cc motor almalıyım veya bu söylediklerim benim için büyük mü kaçar ? Biraz uzun oldu kusura bakmayın değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkürler..

Gamelot
09 Haziran 2015, 19:28
Bence pcx 150 işini görür ama dersen ondanda daha rahat yakıtı uygun xmax250 öneririm,,, senin yazdığın duke ve mt-07 ler seni uzun yolda yorar ve yakıtda da üzer seni...

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:25 ----------

İnzumada kendi sınıfında bir numara onuda öneririm... Bende xmax250 ve inzuma da kararsız kalmıştım ama tercihimi xmaxda kullandım...

sehzadee
09 Haziran 2015, 19:42
scooter tercih etmiyorum açıkçası ama f650 yüksek cc olmasına rağman şuan çok mantıklı geliyor. Bunun sebebi alçak sele, kullanım kolaylığı, dengeli bir yapısı olması, bilinçli binecek olmam ve hiç değilse biraz tecrübe sahibi olmam. Bilmiyorum üstadlardan yorumlar sert gelebilir ama :) Scooter benim bahsettiğim yola hiç uygun değil maalesef.

shadowmaster
09 Haziran 2015, 19:48
F650, hangi model düşünüyorsunuz ?
Belli bir yıla kadar tek silindirli modellerde titreşim fazladır, ama çok sağlam bir motordur her açıdan. Normal konumlanmada sol ayağınız tam sağ ayağınkz parmak ucu basar, ama alçak sele opsiyonunu kullanabilirsiniz, daha üst modellerde de arka süspansiyon yumuşatılabilir.

Tabii karakter olarak çok agresif olmasa da, ağır ve güçlü bir motordur. Öncesinde eğitim faydalı olacaktır. Deneyiminiz konusunda içim rahat olamadı 😊

Levent
09 Haziran 2015, 19:49
0 tecrube 650 makine cabuk öldürür. O arkadaslarin motorlari ile bahsettiginiz kismi kaale almiyorum.

sehzadee
09 Haziran 2015, 19:51
2005-2008 gs veya standart modelleri düşünüyorum şimdilik. Benzin göstergesinin olmayışı ve titreşim beni düşündüyo açıkçası. En çok düşündüğüm şey ise tecrübem yeterli mi değil mi ?

shadowmaster
09 Haziran 2015, 19:52
O zaman kısa cevap ; değil ...

okoca
09 Haziran 2015, 19:53
her gün 120km yol, üstüne işe gidiyorsun kafan ayık olacak, ve yol tek şeritli, muhtemelen basacaksın,
sana şehirler arası araçları öneririm, diğer türlü bir gün kafan bozuk olsa aramızdan ayrılman içden bile değil..

sehzadee
09 Haziran 2015, 19:54
sert bi yorum oldu ama yine de teşekkürler. Şunu da belirtiyim hız yapmak gibi bi derdim yok zira böyle bi motor tercih etmezdim. İşimi görsün, sollamada beni düşündürtmesin, kamyon tır rüzgarında sallamasın, hergün yapacağım 120 km lik mesafeyi bana çekilir kılsın istiyorum. Bu söylediklerimi zannedersem başka bi motor da bulamıcam.

Gamelot
09 Haziran 2015, 19:57
Yamaha wr-125 bi bakarmısın internetden bu olabilir mesela....

sehzadee
09 Haziran 2015, 19:57
Tecrübemin yetersiz olduğunu söyleyen arkadaşar bana başka alternatif sunarsa memnun olurum.

Levent
09 Haziran 2015, 20:00
Burgman 200 veya xevo veya turevleri

essegesse
09 Haziran 2015, 20:28
Size en uygun motor Honda CRF 250. Tam optimum bir motor.

mozgur
09 Haziran 2015, 20:30
Bajaj pulsar dene. Arkadaş her gün 60 km git 60 km gel yapıyor. Güzel makina.

sehzadee
09 Haziran 2015, 20:42
crf güzel motor ama bana gitmez. bajaj yerine inazumayı tercih edicem galiba. yorumlarınız için teşekkürler.

BatuhanK
09 Haziran 2015, 20:47
Crf fikrine ben de katılıyorum, madem yollar bozuk yunuşak amortisör rahat ettirir. Rüzgar problem olabilir, yakıtı da az. Aynı hacimde inazuma da yumuşak amortisörlü az yakan rahat bir motosiklettir. Duke390 amortisörleri serttir.
F650 nin tek silindiri beklediğiniz konforu sunamayabilir. Mt-07 sakin kullanımda çok yakan bir motosiklet değil fakat gaz kontrolü isteyen bir motosiklet. Şu aşamada belki 07 yi kullanabilirsiniz fakat beklenmedik koşulları göz önünde bulundurunca, gönlüm al problem olmaz demeye el vermiyor. Belki cbr500 daha kabul edilebilir tork değerlerinde olabilir ama sürüşünüzü bilmediğimden ona da pek sıcak bakamıyorum. 15 bin km yi eğer dolu dolu geçirdeyseniz olur fakat düz yollarda bir tehlike Vs yaşamadan geöirmişseniz daha öğrenmeniz gereken şeyler var demektir.
Benim tavsiyem şöyle okur, ikinci el bir dönem kullanmaya crf veya inazuma alın. Yetmediği veya isteklerinizi karşılamadığı noktada kolaylıkla elden çıkarabilirsiniz.

RAMİREZ
09 Haziran 2015, 20:49
Al inazumayı yürü derim. 390, 07 ve xj6n olmaz. f650 gs veya cs belki olabilir. Ama konfor diyorsan inazumayı alacaksın, efendi gibi gidip geliceksin.
Başkalarının motorlarıyla 15k km nasıl yaptın bu arada?? yada nasıl hesapladın? Gerçekten sadece meraktan soruyorum.

Seko
09 Haziran 2015, 20:50
15 bin km motor ödünç alarak iyiymiş doğrusu :). Keşke bizim de böyle arkadaşlarımız olsa... Otomobilde geçen 300 bin km'yi motosiklet için saymıyoruz :). Eğer sıfır tecrübe olsaydı CBF 150 diyecektim ama biraz tecrübe olduğu için Suzuki Inazuma F diyorum. Tüm diğer 250'likler ve Bajaj Pulsar ve Duke 200 de iş görür tabi ki... Bunun üzerindekileri Duke 390 dahil, düzenli kullanıcı olmadığınızdan fazla buluyorum. İlla alacağım derseniz Honda NC750X bunun için çok uygun olur. 250 cc'den bile az yakan 750 cc motor. Çok güçlü değil ama yüksek torkundan dolayı acemiye gelmez. 250 cc üzerine çıkmayın.

sonalp
09 Haziran 2015, 21:17
cbr500r modeline bir göz atmanı tavsiye ederim. yakıt, gidiş, şekil ( beğeni meselesi), kullanım kolaylığı, aklı başında kullanıldığında ilk motor olmasına rağmen bana güven vermesi. Şahsen 1.5 aydır kullanıyorum ist-eskişehir uzun yolda yaptım oldukça memnunum.

sehzadee
09 Haziran 2015, 21:25
15k km meselesi sadece arkadaşlıkların samimiyeti ve benim her defasında motor istememle alakalı bi durum ama yakıtlarını doldurmadan hiç iade etmezdim sağolsunlar :) 300k araç tecrübesini yalnızca trafik tecrübemi belirtmek için söylemiştim. Cbr500 den ziyade tecrübem az olduğu için cbr250 r düşünmüştüm ama bahsi geçen yol koşullarına ne derece uygun olur ? Aslında gönlümde yatan cbr250r ama ah yollar güzel olsaydı keşke. Sanırım bi sezon inazumayla vakit geçiricez :)

MELİH
09 Haziran 2015, 21:35
yakıt ve sağlamlık ön plandaysa kuryeci mantığıyla hareket edeceksin. CBF 150- ybr 125 - tvs apachi. ybr çekiş yönünden sıkıntılı ancak sakin ve sağlam ,çok az yakan, konforlu bir motor.(Hacmine göre) CBF biraz daha sert ama performansı nibeten daha iyi. Apachi özellikle yeni modeli çok güzel. 600 lük makinalara gidersen yakıttan sıkıntı olur. scooter da bilmiyorum , yorum yapamayacağım. Bajaj a güvenmiyorum.Pulsar veya discovery en çok üretilen motor olması bile bana yeterli gelmiyor. Belki arkasında kanuni olmasındandır.ne alırsan al ,hız yapma dikkatli sür. lastiğin frenin hep iyi olsun . gerisi çok önemli değil.

BatuhanK
09 Haziran 2015, 21:36
Cbr250 de çok sert bir motosiklet değildir

Gamelot
09 Haziran 2015, 21:52
S
15k km meselesi sadece arkadaşlıkların samimiyeti ve benim her defasında motor istememle alakalı bi durum ama yakıtlarını doldurmadan hiç iade etmezdim sağolsunlar :) 300k araç tecrübesini yalnızca trafik tecrübemi belirtmek için söylemiştim. Cbr500 den ziyade tecrübem az olduğu için cbr250 r düşünmüştüm ama bahsi geçen yol koşullarına ne derece uygun olur ? Aslında gönlümde yatan cbr250r ama ah yollar güzel olsaydı keşke. Sanırım bi sezon inazumayla vakit geçiricez :)


Cbr250r dediğin yollara göre zor, ben cbr la çilingoza gitmiştim ertesi gün motoru servise gmtürdüm ön far gevşemiş arka fren lambasıda takılı kalmıştı :-)))