PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha Yamaha Nmax 125 & 155 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9

surcu
16 Temmuz 2017, 23:50
Amortisorlerinizin sagligi icin kasis gecisi esnasinda fren yapmayin. Bu nmax icin degil butun araclar gecerlidir(4 tekerlekliler de dahil). Kasisten gecmeden fren isini bitirmek gerekir.

ncang05
17 Temmuz 2017, 00:41
Amortisorlerinizin sagligi icin kasis gecisi esnasinda fren yapmayin. Bu nmax icin degil butun araclar gecerlidir(4 tekerlekliler de dahil). Kasisten gecmeden fren isini bitirmek gerekir.

Kesinlikle haklısınız öyle yapmak en doğrusu. Zaten nmax de insanı irrite eden tak tuk sesleri duymamak için motor sizi bu şekilde davranmaya mecbur kılıyor bu yönüyle güzel. Fakat başka motorlarda örneğin yamahanın kendi motoru cygnus l'de bile bu durum yok süspansiyonu bu kadar kolay kapatamıyorsunuz veya çalışma aralığı bu kadar kısa değil veya süspansyon bu kadar yumuşak değil tam bilemiyorum orasını. Daha birçok motor örnek verilebilir ama nmax e bu sesler hiç yakışmıyor. Sadece kasiste değil hafif bir çukura bile frenli girseniz veya derin bir çukura frensiz girseniz süspansiyon yine kapanıyor. Tuhafıma giden de bu durum zaten. Ama nmax lerin hepsinde bu durum mevcut mu onu merak ediyorum.

gobel
18 Temmuz 2017, 15:24
arkadaşlar nmax için sissy bar piyasada yok galiba. Bursa start motor ay sonunda yan sanayi olarak geleceğini söyledi.
Sissy bar çözümü bulan varmı?

s.e.c
20 Temmuz 2017, 02:05
Arkadaşlar 1 ay önce sıfır km nmax155 aldım. Çok memnunum fakat şöyle bişey var çözemediğim; motor 117 km hıza kadar çok rahat çıkıp 117'de kalıyor. Sanki orda birşey engelliyor, frenliyormuş gibi kalıyor. Şimdi ıkına ıkına, zorla o hıza çıksa tamam son hızı bu kadar diyeceğim ama gayet rahat çıkıp o hızda kalmasının nedenini çözemedim. Şu an 1900 km de motorum. Halbuki 1100 km de iken 124 görmüştüm ve viraj geldiği için bırakmıştım. İlk 1000 km çok sakin kullanıp 1000 bakımınıda yaptırdım. Ama neden bu 117 km sınırını aşamıyor çözebilmiş değilim. Var mı acaba fikri olan ?
Bu belki de onuncu motorumdur. Her cc ye sahip oldum ama scooter olarak ikinici motorum. Yani scooter tecrübem fazla değil. Varyatörle ilgili bişeyler olabilir mi ? Bu arada facebook grubunda başka bir 155 kullanıcısı da 117 de kaldığını yazmış ama 120 üstü görenler de çok.

ncang05
20 Temmuz 2017, 23:31
Arkadaşlar 1 ay önce sıfır km nmax155 aldım. Çok memnunum fakat şöyle bişey var çözemediğim; motor 117 km hıza kadar çok rahat çıkıp 117'de kalıyor. Sanki orda birşey engelliyor, frenliyormuş gibi kalıyor. Şimdi ıkına ıkına, zorla o hıza çıksa tamam son hızı bu kadar diyeceğim ama gayet rahat çıkıp o hızda kalmasının nedenini çözemedim. Şu an 1900 km de motorum. Halbuki 1100 km de iken 124 görmüştüm ve viraj geldiği için bırakmıştım. İlk 1000 km çok sakin kullanıp 1000 bakımınıda yaptırdım. Ama neden bu 117 km sınırını aşamıyor çözebilmiş değilim. Var mı acaba fikri olan ?
Bu belki de onuncu motorumdur. Her cc ye sahip oldum ama scooter olarak ikinici motorum. Yani scooter tecrübem fazla değil. Varyatörle ilgili bişeyler olabilir mi ? Bu arada facebook grubunda başka bir 155 kullanıcısı da 117 de kaldığını yazmış ama 120 üstü görenler de çok.

Ben de 2017 155 aldım ve 120 den sonra kesiciye girdiğini farkettim 123 gördüm ama bu biraz da yolun eğiminden hafif yokuş aşağı olmasından kaynaklanıyor bir de tur camı var daha da hızlanır belki ama motor belli hızdan sonra devri kesiyor. Herhalde sizin dediğiniz 117 gibi hızlarda kesiciye giriyor olabilir. Videolarda 130 küsür 140 görüyor fakat 155 liği bu şekilde kısıtlamaları hoş olmamış bence 125 de aynı hızı görüyordur mutlaka, fark sadece kalkış ve ara hızlanmalarda kaldı. Belki 2017 modelde motoru bu şekilde kısıtlamış olabilirler.

artemis99
21 Temmuz 2017, 00:04
küçücük motorlarla o hızları yapmayın arkadaşlar. max hızı zorlamak nedir. Yolda görüyorum 110cc spacy lerle 100km/h yapıyorlar. hiç güvenli değil kiminle yarışıyorsunuz özellikle 250cc görünce dayanamıyorlar hep bir yarış isteği var nedense.

Norton772
21 Temmuz 2017, 16:01
Beyler-bayanlar, şu an pulsar kullanıyorum ve günlük olarak sabahları 30-70 km yol yapıp günün sonunda tekrar aynı mesafeyi geri geliyorum (şehir dışı). Pulsar ile kıyasla yorucu olması ve titreşim açısından ne gibi farklar olur? Aklımda n max- sym joyride ve piaggio medley var. Hepsi de abs'li olduğu için ve nispeten fiyat olarak ulaşılır olduğundan tercih sebebi. En uygunu n Max bu arada.

Hakki
21 Temmuz 2017, 21:02
Arkadaşlar 1 ay önce sıfır km nmax155 aldım. Çok memnunum fakat şöyle bişey var çözemediğim; motor 117 km hıza kadar çok rahat çıkıp 117'de kalıyor. Sanki orda birşey engelliyor, frenliyormuş gibi kalıyor. Şimdi ıkına ıkına, zorla o hıza çıksa tamam son hızı bu kadar diyeceğim ama gayet rahat çıkıp o hızda kalmasının nedenini çözemedim. Şu an 1900 km de motorum. Halbuki 1100 km de iken 124 görmüştüm ve viraj geldiği için bırakmıştım. İlk 1000 km çok sakin kullanıp 1000 bakımınıda yaptırdım. Ama neden bu 117 km sınırını aşamıyor çözebilmiş değilim. Var mı acaba fikri olan ?
Bu belki de onuncu motorumdur. Her cc ye sahip oldum ama scooter olarak ikinici motorum. Yani scooter tecrübem fazla değil. Varyatörle ilgili bişeyler olabilir mi ? Bu arada facebook grubunda başka bir 155 kullanıcısı da 117 de kaldığını yazmış ama 120 üstü görenler de çok.

Dr.Pulley tahrik setleri ile aracınıza bir nebze bir şeyler katabilirsiniz. Veya rüzgardan daha az etkilenen ön cam kullanarak da aracınıza bir nebze bir şeyler katabilirsiniz.

ncang05
22 Temmuz 2017, 00:40
küçücük motorlarla o hızları yapmayın arkadaşlar. max hızı zorlamak nedir. Yolda görüyorum 110cc spacy lerle 100km/h yapıyorlar. hiç güvenli değil kiminle yarışıyorsunuz özellikle 250cc görünce dayanamıyorlar hep bir yarış isteği var nedense.

Spacy ile 100 az yapmışlar ben 102 cc cygnus l ile 115 gördüm ve hiçbir sıkıntı yaşamadım. İşin şakası bir yana mesele apaçilik değil motorun limitlerini bilip motoru ona göre kullanmak sürekli son sürat gidecek halimiz yok yani. Fakat birisi sorduğu zaman "abi bu motor kaç yapıyor en son" veya kendim aynı soruyu sorduğum zaman bilmiyorum ya kaç yaptığını takılıyoruz işte fıtı fıtı gibi muğlak bir cevap vermemek için. Güvenlik önlemi,dikkat ve tedbirli olduktan sonra altımızdaki motorun limitlerini bilip ona göre kullanmak tehlikeli değildir.

gobel
24 Temmuz 2017, 07:48
155lik motorun 1000 bakımını yaptırdım. Haftasonu Çevreyolunda 122 kmyi gördüm. Dijital ekranda daha yukarı cıkmıyor. Belki motor daha da hızlı gidiyor ama fark edemiyoruz.

122 kmde motor gidiyor ama güvenli değil. Bu motoru max 90-95 km hızda kullanmak en iyisi.
120 gidiyorsa ben yaparım arkadaş demeyin. Motor aşırı rüzgar alıyor her an kontrol kaybedebilirsiniz

s.e.c
30 Temmuz 2017, 17:04
küçücük motorlarla o hızları yapmayın arkadaşlar. max hızı zorlamak nedir. Yolda görüyorum 110cc spacy lerle 100km/h yapıyorlar. hiç güvenli değil kiminle yarışıyorsunuz özellikle 250cc görünce dayanamıyorlar hep bir yarış isteği var nedense.
Hocam 50cc den 1000cc ye kadar bir çok motosiklet sahibi oldum. Hatta bu sene motosiklet üzerinde 20. yılımı tamamladım. Yani amacım apaçi gençler gibi küçücük motoru zorlayıp 130-140 yaptırmak değil. Yazımı dikkatli okuduysanız daha önce 124 gördüğüm motor neden şu an 117 de kalıyor. Yani bir sıkıntı olup olmadığından emin olabilmekti amacım.
Bu arada nmax rüzgar aerodinamiği açısından oldukça iyi bir motor. Yani 110-120 gibi hızlarda kesinlikle tedirgin etmiyor. 1000rr ım da oldu, fz8 imde oldu ve diğer 600-1000 cc arası yüksek hacimlileri de çok kullandım. Tabiki onların yüksek hızlarda düz gitme eğilimi daha yüksek ama nmax in de şöyle bir avantajı var; önünüze aniden çıkan bir tehlike karşısında çok daha kıvrak olduğu için hızlı manevra yapıp kaçabilirsiniz. Mesela aynı durumda bir 1000rr' a manevra yaptırana kadar nmax 50 kez kaçar tehlikeden.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:01 ----------


155lik motorun 1000 bakımını yaptırdım. Haftasonu Çevreyolunda 122 kmyi gördüm. Dijital ekranda daha yukarı cıkmıyor. Belki motor daha da hızlı gidiyor ama fark edemiyoruz.

122 kmde motor gidiyor ama güvenli değil. Bu motoru max 90-95 km hızda kullanmak en iyisi.
120 gidiyorsa ben yaparım arkadaş demeyin. Motor aşırı rüzgar alıyor her an kontrol kaybedebilirsiniz

Hocam rüzgar alma konusunda bir yanlışınız olmasın. Nmax' in rüzgar aerodinamiği cidden çok iyi. Hatta bu konuda bugüne kadar sahip olduğum en iyi küçük cc diyebilirim. Özellikle ybr de şerit değiştirten yanal rüzgarlarda nmax çizgisini bile bozmuyor neredeyse. Rüzgardan çok etkilenen scooter PCX tir.

ncang05
31 Temmuz 2017, 04:57
Beyler motorun yokuşlardaki park handikapını nasıl giderebiliriz. Malum nmax'te el freni veya fren kilidi gibi bir özellik yok biz sonradan pratik olarak fren kilidi uygulaması tarzı birşey yapabilir miyiz motora acaba?

İhsan34
11 Ağustos 2017, 16:25
Motora hafta sonu GP'de Sisybar ve ön cam taktırdım. ikisine 300 gibi bir rakam ödedim.

Foruma local'den resim eklenmiyor galiba, ekleyemedim.

ncang05
23 Ağustos 2017, 02:59
Merhabalar, nmax ayna açısını beğenmiyorum.bir türlü alışamadım. Küçük kör nokta aynaları ile kullanıyorum motoru baya faydası oluyor tavsiye ederim fakat yine de güzel açılı bir ayna tadını alamıyorsunuz. Nmax ine farklı motorların aynasını(spacy,pcx,cygnus vs.) uygulayıp güzel sonuç alan oldu mu acaba. Bir de koruma demiri yapılıyor nmax e görüyorum tek tük de olsa fakat motorun gürüntüsünü önemli ölçüde bozuyor bence. GP kompozit'e cam ve çanta demiri taktırmaya gittiğimde xmax için yamahada orjinali de olan bacak koruma yaptıklarını ve nmax için de üreteceklerini söylemişlerdi. Bu parçanın gidonun altından başlayıp yolcu ayak peg'ine kadar giden şekilde tasarlanacağından bahsettiler. Yamaha nın orjinal aksesuarlarında bu tarz bir parça var mı acaba veya sağda solda gören demire göre çok daha şık durur herhalde. (Örn link:https://www.yamaha-motor.eu/tr/accessories/genuine-options/koruma-parcalari/x-max-bacak-koruma/1SD-F836P-00-00/details.acc)

İhsan34
24 Ağustos 2017, 16:01
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:55 ----------

QUOTE=ncang05;4206636]Merhabalar, nmax ayna açısını beğenmiyorum.bir türlü alışamadım. Küçük kör nokta aynaları ile kullanıyorum motoru baya faydası oluyor tavsiye ederim fakat yine de güzel açılı bir ayna tadını alamıyorsunuz. Nmax ine farklı motorların aynasını(spacy,pcx,cygnus vs.) uygulayıp güzel sonuç alan oldu mu acaba. Bir de koruma demiri yapılıyor nmax e görüyorum tek tük de olsa fakat motorun gürüntüsünü önemli ölçüde bozuyor bence. GP kompozit'e cam ve çanta demiri taktırmaya gittiğimde xmax için yamahada orjinali de olan bacak koruma yaptıklarını ve nmax için de üreteceklerini söylemişlerdi. Bu parçanın gidonun altından başlayıp yolcu ayak peg'ine kadar giden şekilde tasarlanacağından bahsettiler. Yamaha nın orjinal aksesuarlarında bu tarz bir parça var mı acaba veya sağda solda gören demire göre çok daha şık durur herhalde. (Örn link:https://www.yamaha-motor.eu/tr/accessories/genuine-options/koruma-parcalari/x-max-bacak-koruma/1SD-F836P-00-00/details.acc)[/QUOTE]

bana da söyledi aynı şeyi. ben açıkçası bunun pek işlevsel olduğunu düşünmüyorum.

linkinpark20
29 Ağustos 2017, 00:52
arkadaslar merhaba. ben de mondial drift, hyosung gt250r, spacy alpha ve cbr 250 den sonra araniza katildim. motordan cok memnunum. su ana kadar kullandigim en rahat motor oldugunu soyleyebilirim. benim sorum navigasyon ile ilgili. navigasyon tutucu taktirmak istiyorum ama saglikli bir kaynak bulamadim. yamaha sitesinde var ama hem kullanisli gelmedi, hem de uygulanmis saglikli calisan bir video malesef göremedim. sizin bir tavsiyeniz var mi? teşekkürler.

twisten
29 Ağustos 2017, 01:43
Bende bugün aranıza nmax155 alarak katıldım. Lakin bir sorunum var. Bayram gelmeden bayrama giren milletim yüzünden plaka ruhsat işleri bayram sonrasına kaldı. Ben ve 9 yaşındaki oğlum çok heyecanlıyız. İlk kez sıfır bir aracımız oluyor. Hayalimiz xmax ' ti ama bütçe buna bile zor yetti. Neyse ben plakasız ruhsatsız ve sigortasız olarak yarın gidip bayiye alacağım. Tabi sadece yanımda satış evrakları olacak, polis çevirirse derdimi anlatabilir miyim merak ediyorum. Bayiye de motoru getirmesini alacağımı söyledim şimdi almasam da olmaz. Bana akıl verin diyeceğim ama yazacaklarınızı da az buçuk tahmin ediyorum.

Tefoo
29 Ağustos 2017, 02:15
Bende bugün aranıza nmax155 alarak katıldım. Lakin bir sorunum var. Bayram gelmeden bayrama giren milletim yüzünden plaka ruhsat işleri bayram sonrasına kaldı. Ben ve 9 yaşındaki oğlum çok heyecanlıyız. İlk kez sıfır bir aracımız oluyor. Hayalimiz xmax ' ti ama bütçe buna bile zor yetti. Neyse ben plakasız ruhsatsız ve sigortasız olarak yarın gidip bayiye alacağım. Tabi sadece yanımda satış evrakları olacak, polis çevirirse derdimi anlatabilir miyim merak ediyorum. Bayiye de motoru getirmesini alacağımı söyledim şimdi almasam da olmaz. Bana akıl verin diyeceğim ama yazacaklarınızı da az buçuk tahmin ediyorum.

plakasız, ruhsatsız ve trafik sigortasız trafiğe çıkmak yasaktır.

twisten
29 Ağustos 2017, 16:35
plakasız, ruhsatsız ve trafik sigortasız trafiğe çıkmak yasaktır.

Tahminimde yanılmadım :) Evet haklısınız bende biliyordum ama fikir almak istemiştim. Net olmanız doğru. Her neyse kazasız belasız teslim alıp işyeri otoparkına çektim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:33 ----------

Ayrıca şu gümrük vergisinden etkilenmemek için son anda depar atıp aldığım nmax 155 ' te aşırı titreme var. Öyle ki aynadan arakaya bakıtığımda aynada gördüğüm araçlar yerinde duramıyor :( Daha 5 km' de :( Servisi aradım normal değil getir bakalım dediler ama plaka ruhsat olmadığından riske girmedim bayram sonrası getirebileceğimi söyledim. Umarım ufak bi ayar sorunudur, mağdur olmayız...

bu arada dipnot olarak benim emektar 2012 kymco like' da gram titreme olmadığını belirteyim.

Palakadir
30 Ağustos 2017, 23:22
Merhabalar ,

Nmax 125 için servis manuel elinde olan var ise paylaşabilirmi ?

Yakında içine girmeyi düşünüyorum :) .

Servis kitapçığı .. Selamlar .

twisten
11 Eylül 2017, 12:51
sıfır Nmax 155 satın aldım. Gaz verdiğimde gidonda aşırı titreme oluyor. 30 km hızı geçtiğimde başlıyor, elimi gazdan çekince titreme kesiliyor. Şöyle ki aynadan nesneleri flu görüyorum. Bayilere sordum kimi motor güçlü normal dedi( aklımla dalga geçti) kimi rodaj sonrası düzelir dedi.
Bilgisi yada fikri olan arkadaşlar lütfen yorumlarda bulunabilir mi?

Blackhoney
11 Eylül 2017, 14:44
Nmax'te titreşim var evet. Aynalarda ve elciklerde baya baya hissediliyor. Rölantide iken bile baya titreşim var. Motor alttan alttan vuruyor sanki.

Geçen pazar bi nmax 155, bi pcx 150, bi spacy alpha ve bi r25 arkadaşlarla gezdik biraz.

Nmax ve pcx sahibi olanlar bir ara motorları değiştiler. Test sonrası pcx sahibinin yorumu sadece titreşim var oldu. Pcx yağ gibi akıyor dedi. Doğru seçim yapmışım pcx alarak dedi. Nmax sahibi arkadaşım da durumu teyit etti.

Bende test ettim. Sonrasında benim spacy alpha'ya geçince, sanki benim motor bana elektrikli bisiklet gibi geldi.

Nmax 1500,pcx 6000 km'de.

twisten
11 Eylül 2017, 15:27
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:25 ----------


Nmax'te titreşim var evet. Aynalarda ve elciklerde baya baya hissediliyor. Rölantide iken bile baya titreşim var. Motor alttan alttan vuruyor sanki.

Geçen pazar bi nmax 155, bi pcx 150, bi spacy alpha ve bi r25 arkadaşlarla gezdik biraz.

Nmax ve pcx sahibi olanlar bir ara motorları değiştiler. Test sonrası pcx sahibinin yorumu sadece titreşim var oldu. Pcx yağ gibi akıyor dedi. Doğru seçim yapmışım pcx alarak dedi. Nmax sahibi arkadaşım da durumu teyit etti.

Bende test ettim. Sonrasında benim spacy alpha'ya geçince, sanki benim motor bana elektrikli bisiklet gibi geldi.

Nmax 1500,pcx 6000 km'de.

Yorumunuz için teşekkür ederim.
Doğalında varsa elden gelen birşey yok zaten. Ama bu bir arıza ve yamaha servisi başından savıyorsa o zaman durum değişir. Rodaj bi bitsin bakalım. Bir de çevremde başka bir nmax bulursam onunla kıyaslayıp kafamdaki soru işaretini cevaplamak istiyorum. PCX ve Nmax kıyaslamasına gelirsek baştan bu durumu bilsem bile tercihim yine nmax olurdu ki ABS önemli bi unsur. ABS için titreşime katlanılabilir diye düşünüyorum.
Var mı kağıthane, levent, gültepe, mecidiyeköy taraflarında bi nmax 155 sahibi arkadaş?

Blackhoney
11 Eylül 2017, 15:39
Yamaha'nın motorları genelde sert oluyor. Bi xmax ve forza arasında baya fark var mesela. Forza pürüzsüz, daha sessiz, kalkışları yumuşak, sarsıntısız. Xmax sert, kalkışları sarsıntılı. O zamanda motor keyif vermiyor açıkçası bence.

rs_guven
29 Ekim 2017, 16:17
Üç gün önce Hatay'dan bir tane 1700 km'de ikinci el NMax 155 aldık. Adana'ya kadar 200 km sürerek geldik. Titreşimden arkadan gelen kişinin sadece farı görünüyor. Sele de bayağı sert. Ama titreşimden dolayı hiç rahatsızlık hissetmedik. El uyuşması vs olmadı yani. Totolar ağladı tabi sele sertliğinden dolayı. :) Ben sadece şoförlük yapmaya gitmiştim. Motosikleti kuzenime aldık. Kendisi bayağı memnun kaldı.
Koruma demiri ve çanta demiri almayı düşünüyor da Adana'da bulamadık. Taktıran, memnun kalan, tavsiyesi olan arkadaşım varsa fikir vermesi bizi memnun eder.

AndroMan
06 Kasım 2017, 15:46
Çanakkale'de NMax 155 ile yollara çıktık bakalım bizde. daha 135 km de motorum. Rodaj işi çok sıkıcı gerçekten ama yapacak birşey yok.

cakalcan
16 Kasım 2017, 23:42
Evet benimde nmax 155 de 1000 bakımına kadar titreme vardı ama 1000 bakımından sonra neredeyse hiç kalmadı. Bu arada bir arkadaş sormuş 1000 bakımı ne kadar alıyorlar diye ben 80 tl ödedim İstanbul yamaha daytona kuruçeşme servisinde Mecidiyeköy'de oturduğum için en yakın bu servisti.

Fireblade34
29 Kasım 2017, 11:55
Merhaba arkadaşlar. 500 Km de aldığım 2017 model NMAX125 im şuan 4500 km oldu.. herşey yolunda.. Keşke motosiklete arka iç çamurluk yapsalarmış.. En ufak bir suda arka tekerin üst kısımları aşırı kirleniyor. Piyasada sonradan yapılan arka iç çamurluklar mevcut fakat fiyatı hakkından fazlaca.. Buna çözüm bulan bir arkadaşımız varsa , paylaşım yaparsa sevinirim. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim..

bberksan
26 Şubat 2018, 23:09
2017 aralık da nmax 125 fiyatı ne idi? Arkadaslar bu konuda 2 video izlesim biri 9000e aldım diyor digeri 13.000 kusure... Hangisi dogru acaba ?

bberksan
18 Mart 2018, 21:18
Arkadaslar
Nmax125 ile anlık yakıt tüketiminizi öğrenmek istiyorum. Bende dumduz yolda 60 km sabit hızla 1,8 lt/100 km , 80km sabit hızla 2,2 lt/100 km. Sizden ricam dumduz bir yolda en dusuk ne goruyorsunuz 60 ve 80. KmLerde.....

Fireblade34
24 Mart 2018, 11:31
Merhaba, nmax 125 im var. şuan 6500 kmde. Düz yolda 70-80 km hızlar arasında 2.3 Lt /100km gösteriyor.. Gözlemlediğim kadarıyla hava şartlarına bağlı olarak tüketim değişebiliyor. Kışın sert havalarda 2.5 lt/100km . Bugüne kadar dümdüz yolda ve yazın en düşük 2.1 lt /100km gördüm..

bberksan
24 Mart 2018, 12:58
oğluma yeni aldığım nmax125'imde hic titresim yok. 2016 model 12.500 km'de. Öyle ki CRF1000 africa'mı değil oğlana aldığım nmax'ımı kullanıyorum 1 haftadır oğlan isyanlarda... Motorum 300 km kadar kullandım 1 haftada. ilk yaptığım tam depo denememde 226 km gittim , göstergede 2 tık benzin varken fulledim gırtlağına kadar tam 4.95 lt benzin aldı yani 2.19 lt/100 km tüketmiş. Ama 1-2 kere hariç hiç 90ı geçmedim hatta çoğunlukla 60-70 le gittim (Motor 1 parmak gazla ne kadar giderse o kadar). Ama tamamı istanbul şehir içi trafiğinde. Motorumda önde cam ve arkada topcase var. Ben acaip memnunum yol tutuşu frenajı muhteşem , yakıtı titreşimsizlik ve sessizliği muhteşem. Selesi biraz sertti tüm motorlarımda olduğu gibi file taktım çok düzeldi. Tek şikayetim klasik scooter oturulu sebebi ile uzun kullanımlarda belini ağrıtıyor insanın (Tüm yük belde olduğu için). Bir de orta konsol çok rahat değil keşke düz olsa imiş diyeceğim ama dizaynı bu yapacak bişey yok.

furkanguvenc
04 Mayıs 2018, 13:49
Herkese kucak dolusu sevgiler selamlar, bugün ikinci motorum olan 2017 model 0 KM Yamaha Nmax 155 almış bulunuyorum. Yamaha İst. bayisinden aldım. Yarın teslim alacağım işlemleri ben yapacağım plaka ruhsat vs. toplam kaça gelecek bakacağım. 451 lira sigorta ödedim şuan kendi sigortacımdan. Yakında fotoprafları ile beraber yazacağım

arodat
08 Mayıs 2018, 13:20
2 ay önce sıfır nmax 155 aldım. İlk 100km titreşimden ellerim kaşındı. Sonrasında titreşim kademe kademe azaldı. Şu an 1900km civarındayım ve sadece düşük km (20-30km) de hafif titreşim var. Aynaların görüş açısı iyi gelmedi bana. Tek sıkıntım arka amortisörler çok sert. Konfor sele arıyorum uygun fiyata. Bu motor sayesinde ABS nin müthiş bir şey olduğunu öğrendim.

furkanguvenc
08 Mayıs 2018, 17:34
2 ay önce sıfır nmax 155 aldım. İlk 100km titreşimden ellerim kaşındı. Sonrasında titreşim kademe kademe azaldı. Şu an 1900km civarındayım ve sadece düşük km (20-30km) de hafif titreşim var. Aynaların görüş açısı iyi gelmedi bana. Tek sıkıntım arka amortisörler çok sert. Konfor sele arıyorum uygun fiyata. Bu motor sayesinde ABS nin müthiş bir şey olduğunu öğrendim.



kesinlikle söylediklerinize katılıyorum. Aynaları bende beğenemedim. Titreşim gidon da hissediliyor başlarda var sonra azalıyor yüksek miktarda. Arka amortisör sert kesinlikle böbrek taşı düşürtür. ABS devreye girince de manet el acıtıyor bunlar eksiler. Bunlar dışında herşey çok iyi ben çok memnunum tavsiye ederim.

Motor_Derili
08 Mayıs 2018, 18:03
Ben de 1 senedir Nmax155 kullaniyorum. Titresim olayi biraz aliskanlik meselesi sanirim. Bana hic yok denecek kadar az geliyor.

furkanguvenc
22 Mayıs 2018, 09:20
38 TL'ye aldığım dolu depo 220 km sonra ışık yaktı. Merak eden arkadaşların bilgisine. Benzin 6,10 civarlarındaydı aldığımda.

agrasiwe
25 Mayıs 2018, 01:19
bu motorda 2 küsür lt yaktıranlara hayranım. 6 ay kullandım 3,2 ile 3,5 arasında gezdi durdu daha aşşağısını hiç görmedim.

arodat
29 Mayıs 2018, 22:17
Yakıt litre göstergelerine genelde inanmıyorum ben. TL üzerinden kendim ölçtüm. 3 hafta kadar önce karışık kullanımda 137km = 22TL yaktı. Daha sonra 1 günde yaklaşık 187km = 24TL yaktı. Takriben şehir için 16krş, uzun yol 12krş hesapladım. Şehir içi kullanımda yaklaşık 2.7lt gibi bir orana denk geliyor. Uzun yolu hesaplamaya gerek yok. Motor Nmax 155

sariasker
09 Haziran 2018, 23:13
1 hafta önce öğretmen arkadaşımın aldığı 0 km 2018 modelNmax 125'in kısa bir videosu:

https://www.youtube.com/watch?v=McDX9WSm2GA&t=51s

Lesitin
14 Haziran 2018, 05:44
Merhaba arkadaşlar, bu gün nmax 155 in bujisini değiştirdim. performans olarak aşırı bir artış sağlamadı ancak gaz tepkisi hissedilebilir seviyede arttı. Değiştirmeyi düşünenler için bilgilendirmek maksatlı kısa bir yazı yazmak istedim.

Motorun kullanım klavuzunda yazan orjinal bujisi NGK CPR8EA-9 standart nikel buji. İridyum alternatifi CPR8EAIX9 ancak bu ürün türkiyede pek bulunmuyor. Bunun yerine laser iridium muadili olan SIMR8A9 rahatça bulunabiliyor. Normal iridyumdan farkı tepe elektrodunda platinyum disk bulunması. Kullanım ömrü açısından bu iyi bişey.

Fiyat olarak standarda oranla epeyce pahalı ancak uzun vadede kendini telafi edeceği kesin. Merak edenler için bujimarket sitesinde şu anda 111tl den satılıyor. kargo ücreti ne tutar bilemiyorum. Ben istanbul gülbağdaki güven motordan 105tl ye aldım. Bu ürünün sahteleri piyasada bolca mevcut. İlk bakışta anlamak zor ancak detaylı bir inceleme ile orjinal ürün kendini belli ediyor. yinede ngk nın sitesinde yazan resmi dağıtıcılardan almak en güvenlisi.

https://www.driven2automotive.com/blog/warning-beware-of-updated-fake-ngk-iridium-ix-spark-plugs-how-to-spot-them-august-2017/

iridyum bujinin sağladığı artıları sayacak olursak

normal bujiye göre çok daha ince olan elektrot kalınlığı daha yoğun bir kıvılcım oluşmasını sağlıyor böylece artan sıcaklıkla birlikte silindir içerisindeki yanma süresi kısalıyor.

aynı yanma çevrimi içerisindeki artan basınç ve sıcaklık pistonun alt ölü noktasına daha rahat ulaşıyor ve egzozdaki yanmamış benzin miktarı azalıyor.

bu motorlar egzoz çıkışındaki lambda sensörüyle sürekli geri besleme aldığından hava yakıt karışımı ECU tarafından daha verimli şekilde ayarlanıyor.

kışın ilk çalıştırma süresi oldukça kısalıyor.


NGK nın sitesinde belirtilen kullanım ömrü 80-100 bin kilometre. tabi motorun kendisi bukadar dayanırmı bilinmez.

Aşağıda 4.155km de motorun üzerinden çıkan standart bujinin resimleri mevcut. 7-8 aylık motorun bujisinde bukadar aşınma ve oskidasyon olması ilginç.

resimlerde görünen koyu renkli topaklar metal artıklarının bir kısmı. kalanı muhtemelen silindir duvarını çizmekle meşgul.


https://i.hizliresim.com/WDnMqm.jpg


https://i.hizliresim.com/3zDb60.jpg


https://i.hizliresim.com/6N2Aa0.jpg

arodat
20 Haziran 2018, 15:48
3000km yi geçtim. Şehir içinde titreşim çok fazla olmasa da biraz rahatsız ediyor. Bu Dr Pulley baga lar var piyasada konuşulan. Yaptıran, taktıran, kullanan var mı, nasıldır? Alıp taktırsak faydası veya zararı olur mu? 170tl civarı fiyatlar dönüyor.

Lesitin
24 Haziran 2018, 04:17
Sanırım pekçok kullanıcı bu titreşim sorunundan şikayetçi. Bende aynı sorun için motoru iki farklı yamaha yetkili servisine gösterdim. Birisi zeytinburnudaki Ünal abi. İkiside titreşimin normal olduğunu söyledi. Dr Pulley ile bu sorunu çözenler var ama uzun vadede sıkıntı çıkarabilir.

Motorun orjinal bagaları bildiğiniz gibi oval. Devir yükseldiğinde dairesel hareket ve minimum sürtünme ile tasın içinde hareket ediyorlar. Dr Pulley ise doğrusal şekilde hareket etmek için tasarlanmış. Sürtünme ve aşınma oval bagaya oranla çok daha fazla olacaktır. Varyatör tasındaki baga yataklarının simetrisi bozulacağından uzun vadede diğer aksamlarda hasar oluşturması mümkün.

3800km de motorun yağını değiştirdim içinden çıkan yağ olması gerekenden az ve zift gibiydi. Servis formunda Yamalube koyulduğu yazıyor. bildiğim kadarıyla vasat bir yağ. Değişimden sonra titreşimde hafif bir azalma oldu. Yağ olarak Castrol Power1 10W40 motosiklet yağı kullandım. Kullanım klavuzunda tavsiye edilen yağ kalite standartlarının fazlasıyla üstünde.

Ayrıca yakın zamanda motora iki ufak modifikasyon yaptım. Manyetik yağ tapasını tavsiye ederim. Karterde biriken metal artıklarının hareketli aksama zarar vermesini önlüyor.

Bu ilk yaptığım tapa. Civatayı bws 125 için yedek olarak almıştım. Kafa ve uç kısmı orinalinden biraz farklı olduğundan içime sinmedi. Bende kendi civatasına aynı işlemi uyguladım. İlkinde 5x15 mıknatıs kullanmıştım yenisinde 8x4 kullandım. Yağ ile temas eden yüzey alanı ve manyetik gücü arttı.

http://i.hizliresim.com/Z3QOAA.jpg

http://i.hizliresim.com/oV86Y2.jpg

http://i.hizliresim.com/lZrb0k.jpg

http://i.hizliresim.com/nlmJ5g.jpg

http://i.hizliresim.com/vP8JQR.jpg

http://i.hizliresim.com/1EDG2D.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=a4bP0myqh94

Buda yan ayak modifiyesi. İşlevsellik olarak çok bir faydası yok ancak şekli güzel.

http://i.hizliresim.com/VDX3gV.jpg

furkanguvenc
25 Haziran 2018, 15:41
Bugün Yamaha İstanbul bayisinde rodaj bakımını yaptırdım. Henüz 800km makina ama bana 6haftayı geçirmeyin dediler bizde gittik. 105tl yaptırdım bakımı. Şunu net bir şekilde söyleyebilirim ki sürüş karakteri çok değişti aletin. Hızlanma kalkış titreşim hissedilir miktarda değişim yaşadı. Titreşim baya azaldı aynadan arkada ki arabanın plakası okunuyor artık. Ellerde yok denecek kadar az. Değişim yapılan şeyler, yağ, dişli yağı, şanzuman tapa pulu krater tapa pulu sarf malzeme dedikleri bir şey işçilikte 20tl alınmış.

yelken_786
09 Temmuz 2018, 22:49
Titreşim konusundan şikayetçi olan arkadaşlar birde 2016 ve öncesi modellere bir binin test edin titreşim nasıl oluyor görün nmax oldukça başarılı ve kendi sınıfında şu an için rakipsiz diyebilirim. Ben en çok oturma pozisyonunu ayakları öne uzatınca verdiği rahatlığı seviyorum xmax da o oturma pozisyonu maalesef yok. Sıkıntı olarak görülen en büyük şikayet sert sele ve arka amörtüsöründe yine sert olması haricinde başka bir olumsuz yanı yok. 2017 yılından bu yana kullanıyorum ve çok memnunum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:06 ----------


bu motorda 2 küsür lt yaktıranlara hayranım. 6 ay kullandım 3,2 ile 3,5 arasında gezdi durdu daha aşşağısını hiç görmedim.

Ben maksimum 2.8 gördüm ortalamada 2.5lt yakıt tüketir uzun yol şehir içi pek değişmiyor nmax125cc 2016 model

kulspruta
07 Ağustos 2018, 10:47
Zam gelmiş

155 lik 16300 olmuş (16150 eski fiyat)

125 lik 14950 eski fiyatını bilmiyorum

abeskazali
13 Ağustos 2018, 14:21
Herkese merhaba.

2017 Model Bajaj Pulsar 200 NS'den sonra bende NMax155'e geçiş yaptım. Vitesli motosikletten sonra scooter'a geçiş yapınca biraz garip geldi ama günlük şehir içi kullanımım fazla olduğu için scooter'ın çok avantajlı yanları var benim için. Şuana kadar motosikletten memnunum.

2018 Model 170 KM'de aldım. Sıfıra yakın birşey kısacası :)

Birkaç foto paylaşayım..

http://res.cloudinary.com/beskazali/image/upload/c_scale,h_591/v1534158770/imgupload/WhatsApp_Image_2018-08-13_at_11.33.06.jpg
http://res.cloudinary.com/beskazali/image/upload/c_scale,h_591/v1534158770/imgupload/WhatsApp_Image_2018-08-13_at_11.33.06_1.jpg
http://res.cloudinary.com/beskazali/image/upload/c_scale,h_591/v1534159145/imgupload/WhatsApp_Image_2018-08-13_at_11.33.06_2.jpg

Gon
16 Ağustos 2018, 18:47
Nasıl hocam memnun musunuz. 2 kişiyle denediniz mi. Ben de arıyorum temiz 2018 inş alcam. Fiyat neydi

mehmetseza
17 Eylül 2018, 10:24
bir arkadasım 2017 trafıge cıkıslı 8000km de nmax 125 lık bulmus ve 11000tl ye ve satın almıs.alet bursada ama ıkı aydır gıdıp alamamıs.bu haftasonu gunubırlık araba ıle gıttık aletı ankaraya getırmeye.benım sym joymaxım var 250 cc uzun yol yaptım daha once onunla kıyaslayarak bursa ankara yolculugu hakkında bılgı paylasayım.alet en son 121 gosterdı dıjıtal ekranda.ancak arkadan araba ıle gelen arkadasım 130 gordugunu soyluyor motorun.yokus cıkıslarda falan hıc bayılmıyor dıp gaz ıyı kacıyor.ancak hafıf odugu ıcın alet onune yada sagına soluna bır arac gelınce motoru sallıyor turbulansa sokuyor.yakıt tuketımı olarak 100km de 3 lt yaktı yol boyunca.aletın performansı kacısı gayet ıyı.sehır ıcınde mukemmel bır alet olabılır.ama dedıgım gıbı joymaxle karsılastırınca yol tutusu kacısı hızlanması bıraz gerıde .gercı o 250cc bu 125cc.aletın suspansıyonları sert.hele sele aman yarabbım mahvoldum.uzerıne kesınlıle ve kesınlıle 3d sele kılıflarından takılmalı.frenler abs 10 numara.dedıgım gıbı uzun yol ıcı degılde sehır ıcınde kullnması surmesı ıyı bır alet dıye dusunuyorum

riderstorm
21 Eylül 2018, 12:59
Arkadaşlar merhaba. Nmax 155 2017 model 6500 km motosiklette marş sıkıntısı var. Daha önce başına gelen var mıdır? Birkaç haftadır marşa bastığımda sanki akü bitmiş gibi gıygıy yapıyordu. Kontak kapatıp tekrar açtığımda 4-5 sn bekleyip bastığımda çalışıyordu ama son birkaç gündür 3-4 sefer kapatıp açtıktan sonra olmaya başladı. En sonunda da dün o kadar denememe rağmen çalışmadı 20 dk boyunca kapatıp açtım göstergeler açıkken bekledim sonra bastım filan bütün kombinasyonları denedim anlayacağınız ama her seferinde cılız cılız gıygıy yapıp en son tık sesine kadar düşüyordu. Akü bitmiştir diye şarj ettirdim tekrar taktım bu kez hiç cılız bile ses cıkarmıyor. Takviye de yaptırdım marş dönmedi. Yani sanıyorum akütle ilgili bütün olasılıkları denedim sorun akü de değil heralde. 1.5 yıllık motor yetkili servis yakındı oradan bir usta gelecek yürümüyor şuan ama bakalım ne olacak. Bu iş garanti kapsamına giriyor mu 1.5 yıllık motorda böyle saçma bir marş sorunu olabilir mi acaba? Tek nmax kullanıcısı benim heralde başına böyle birşey gelen :)) Var mı bilginiz???