PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Falcon Freedom 250 vs Kuba Superlight 200 vs Regal Raptor Daytona 250



K.PAŞALI
27 Mayıs 2015, 22:54
İlk motorum olacak ehliyet vs alıp bir önce motoru almak istiyorum. Ama aklımda deli sorular hangisini alsam nası yapsam diye 3 seçenek çıktı karşıma bunlardan en çok sevdiğim superlight 200 ama biraz kiloluyum (120) birde arkaya artçı gelirse motorun E6 veya E5 de tıkanacağını düşünüyorum. Bunu düşünürken karşıma Freedom 250 çıktı bununda şekli falan güzel ama kullanıcı yorumu hiç yok. Ne kadar yakar ? son hız kaç ? kronik sorunu var mı ? Parça sıkıntısı olur mu gibi... Diğer seçenek ise biraz uzakta olsa eklemek istedim. Regal Raptor Daytona 250 Şekli süper ama sorunu çokmuş fazla yakması sorun çıkarması vs. gibi birde bunun fiyatı 3-4 Bin TL daha pahalı Çinli bir motora da bu kadar para vermek istemiyorum üstelik şekil diye kapının önünden getirme olasılığı da yükseliyor. Günde işe git gel 70Km Yol yapacak bu yolu E6 üzerinden üstünde iki kişi varken trafiğin akışını (hız konusu) bozmadan tabi ki araba kadar yakmayan yapacak mükemmel motoru arıyorum. Bunlar dışında sizinde önerilerinize açığım. Not: Şekilciyim :cat:

barisilgas
27 Mayıs 2015, 23:26
Degerli arkadasim. Sl 200 rodaj doneminde olmasi gerektigi gibi kullanirsan , bakimlarini duzenli ve eksiksiz yaparsan 2 kisi seni e5 e6 da uzmez. Kendimden biliyorum. Ornegin 1 hafta oncesinde ( ben 92 kilo + artcim 75 kilo ) bayrampasadan beylikduzune gittim. 2 kisi olmasina ragmen / rodaj doneminin bitmis olmasina ragmen ( 18xx kmde ) 110 gordum redline girmeden. Onu gectim ayni suruste git gel 3te1 den daha az yakit harcadim. Freedom ile ilgili bilgi yorum bulman zor cunku yeni motor o . Once Insanlarin gozunde tabularini yikmasi lazim. Regal raptor konusuna gelince sl 200den performans olarak daha iyi dogru ama kronik sorunlari var ( sanziman dagitma gibi ) + fiyat konusunda pahali + yakit sarfiyatida fazla. sonuc olarak rodaj doneminde dikkat edersek sl200e bakarsan cocuklugunu iyi yasatirsan makinaya emin ol oda buyudugunde seni uzmez yari yolda birakmaz. Saygilarimla.

shadowmaster
27 Mayıs 2015, 23:38
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/127057-kuba-motor-superlight-200-a.html?prefixid=39_Kuba_Yuan_Motosiklet&daysprune=-1

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/105847-kuba-superlight-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi.html?prefixid=39_Kuba_Yuan_Motosiklet&daysprune=-1

mertcan09
28 Mayıs 2015, 09:29
Arkadaşım Falcon Freedom kullanıcısıyım yaklaşık 700 km yol yaptım.Motoru ilk gördüğümde çok beğenerek aldım. Sana + ve - yönlerini biraz anlatayım.
artıları:1- oturuş pozisyonu çok rahat artçı ve sürücü mükemmel rahatlıkta yol yapabiliyor
2- popo vibrasyonu yok
3-süratlenmesi gayet güzel max 130 ibre var ve yapıyor ve kadran bozulmasın diye daha basmadım :)
4-yol tutuşu gayet güzel
5-parça 1 gün içinde servise geliyor hiç bir sıkıntı yok
Eksileri:
1-Alır almaz zincir muhafazası kırıldı. Tahminimce zincir gerilmemiş ve boşluktan o kırmış
2-100 km nin üzerinde el ve ayaklarda ince bir vibrasyon
3-egzoz çok alçak sert bir virajda sürtüyor
bunlardan başka diyebileceğim 0,18krş yakıtı olması. ama şu an rodaj süresinde olduğundan umursamıyorum. 0,12-13 krş yakarsa daha güzel olacak.
hep eşimle biniyorum ve keyifle yolculuk yapıyorum. Şiddetle Tavsiye Ederim. Regal Raptora bi dünya para vermeye gerek yok. eski bir japoncu olarak freedom başarılı diyorum

yuti
09 Eylül 2015, 13:07
ben de bu motorlar ve mondial 150 sentor arasında kararsızım; fakat Kastamonu'dayım. Ve merkezde üçünün bayisi ve servisi yok. Falcon en yakın bayi ve servis taşköprüde, buraya yarım saatlik yol. Kuba ise en yakın Karabük'te var, Karabük de buraya 150 km. Regal Raptor ise yakın çevrede hiç yok. Bir de mondial 150 sentor düşünüyorum ama o da sadece merkezde bayi ve servisi olduğu için. Eğer hiçbirinde servis ve bayi sıkıntısı olmasaydı sl200 alırdım. Sizin fikirlerinizi ve önerilerinizi bekliyorum arkadaşlar.

mefairo
11 Eylül 2015, 00:24
merhaba, bende sl200 almaya karar vermiştim fakat falcon görür görmez daha çok beğenip fiyatındanda ötürü onu aldım...şuan birinci haftasında, daha 30.km de ama şunu net söyleyebilirim, motor hızlanması inanılmaz...Çok atik...Trafikte 4. viteste sakin ilerlerken, bianda atağa kalkabiliyor...ben daha yeni olduğundan son hızları zorlamadım fakat hiç zorlanmadan 100 de buldum kendimi...

+Motorda kesinlikle titreme yok...Derli toplu gidiyor.
+Oturak rahat, oturma pozisyonuda çok rahat.Sl200 de bu rahatlığı alamamıştım.
+Çok seri hızlanıyor.
+Frenlemesini gerçekten sevdim, sıkıntı vermiyor.
+görünüşü gerçekten çok güzel
+ön çamurluk plastikmiş ama hiç öyle göstermiyor.
+Bundan sonra freedomların zincir muhafazası ve ön çamurluk saç gelecekmiş ve serviste değiştirilecekmiş.


-Vites geçişleri çok sert ve Boşa almak çok zor.
-Boşta gösterse dahi debriyajı bırakınca gidiyor, tam geçmiyor.sanırım ayarsızlık var(biraz daha düzelmezse servise gideceğim)
-Aynalar berbat, arkadan hiçbirşey gözükmüyor.Ayna plastik ayna gibi net değil ve çok ufak.kesinlikle hakimiyeti etkiliyor.hemen değişmeli.
-Ayna boyu çok kısa
-Benzin göstergesi kronik bozuk.


%Lastikler hakkında net bişey söyleyemeyeceğim çünkü referansım yok.Fakat Dragstar 750 sahibi arkadaşımı çağırdım ve motoru denettirdim.Epey tur attıktan sonra, viraj, hız, fren denemeleri yaptı ve motorun hem görünüşünü hemde gidişini çok sevdi.Lastiklerinde normal olduğunu söyledi, fakat ıslakta dikkat etmem gerektiğini söyledi.

Şimdilik benden bukadar,maalesef deneyimledikçe sizlere bilgi aktaracağım.

*Bu arada en kötü süpriz trafik sigortasında oldu.Yaşım 33 - istanbul - ilk motorum - 500 den aşağı sigorta bulamıyorum...fiyatlar %100 artmış eylüle diyor acentalar.Bunu bilseydim 4 eylülde motoru almazdım vazgeçerdim...

http://i59.tinypic.com/e97t6x.jpg

yuti
11 Eylül 2015, 11:20
mefairo teşekkür ederim bilgilendirdiğin için, ben de şu an falcon freedom 250'ye daha yakın duruyoum. Ama şu vites geçişleri takıldı şimdi kafama :) acaba bendeki kanuni bs 125'den daha mı zor vites geçişleri? Rodaj döneminde olduğundan kaynaklanıyor olabilir mi?
Ayrıca bu trafik sigortasından benim de başım yandı! yaşım 26 motosiklet 2011 model kanuni, kastamonu'dayım 270 lira bulabildiğim en ucuz trafik sigortası oldu!!

metalsûfi
25 Ekim 2015, 17:36
Merhaba arkadaşlar.
Ben de uzun bir süredir Çin menşeli motosikletlerle ilgili araştırma yapıyorum. Vulcan S tarzında bir motor alma düşüncem uzak bir ihtimal şimdilik. Uzun bir süre gerekebilir. Bu süre zarfında motosiklet tutkusundan ayrı kalmak istemediğim için, söküp takıp, devirip kaldırıp iyice ehil olabileceğim benzerlerine nazaran daha iyi bir motor edinmek istiyorum.
Mondial ile Kanuni markalarının çinden ithal ettikleri motorları çin ticaret sitelerinde incelediğim zaman normal fiyatlarının örneğin 90 adet ithal edildiğinde araç başı 500-600-800 $ yani tl bazında 1.500 ila 2.500 ₺ arasında değiştiğini gördüm. Uğur motorun orta ve düşük gelirli Türkiye pazarını elinde tutacak derecede yüksek araç ve yedek parça ithal ettiğini hesap edince araç başına daha az ödediğini rahatlıkla söyleyebilirim. Ancak piyasaya sürdükleri araçların ederinden yüksek olduğunu düşünüyorum. KT-150, 1.000 ₺ civarında maliyete sahiptir diyelim, yedek parça ve garanti-servis ağı derken 500₺ daha ekleyelim, 500₺ de dolar/tl değişimi bahane edilerek ortaya çıkan endeks farkını ekleyelim; Kt150'nin piyasaya sürümü en fazla 2.000 ₺ eder. (şahsi hesabımdır afâki konuşuyor olabilirim).
Diğer yandan benzer durum biraz daha üst sınıf olduğu iddiasıyla piyasaya çıkan Regal Raptor'da ortaya çıkıyor. Piyasaya sürüldüğü ilk yıllarda rekabet için düşük fiyatlara alıcısıyla buluşurken 4-5 yılda yükselen satış oranlarıyla ederini ikiye katladı. Fiyat tırmanırken kalitede artış yaşandı mı? Ufak tefek kronik arızalarının giderilmesi dışında pek değişim yaşanmadı sanıyorum. Tasarımın çinli muadillerine oranla iyileştirilmiş olması motorun en büyük avantajı. Bunların dışında Regalin büyük de bir sempatizan kitlesi olduğu kesin. Bu sempatizan kitle fiyatları tırmandıran bir diğer etken bana göre. Bilirsiniz, dolar/tl paritesi aşırı şişirilerek ithal edilen ürünler her zaman halka yüksek perdeden arz ediliyor. Her şeyde olduğu gibi... Üretim olmadıkça Türk lirasının alım gücü hep zayıf kalacaktır. Ama bahsettiğim fiyatlar alım gücüyle ilgili değil. Daha çok kârla ilgili...

Bu bağlamda asıl sorum şu: Falcon vs Regal kıyasını yaparken, aynı cc üzerinden konuşursak fiyat, performans, kalite bakımından Falcon ile Regal aynı sınıfta değilmiş gibi görünüyor-öyle bir havası var regalin sanki-. Falcon vs Superstar vs Ramzey kıyasları daha uygun geldi bana. Falcona ısındım, tasarımı muadillerine göre daha oturaklı. Ama fiyatı hak ediyor mu merak ediyorum doğrusu.

rocketman
07 Nisan 2016, 17:11
Üzerinden biraz zaman geçmişken, Falcon kullanıcıları olumlu olumsuz yorumlarınızı söyler misiniz? Bende tam olarak bu üç motor arasındayım.

Crixa
07 Nisan 2016, 18:05
Falcon https://www.youtube.com/watch?v=lU5GCO7B3p0

rocketman
07 Nisan 2016, 19:27
Sesi biliyorum. Mümkünse varsa, zamanla çıktıysa sorunlarını motor ilk başta şöyleydi şimdi böyle gibisinden yorumları istiyorum.