KutlayGül
12 Mayıs 2015, 11:44
Milan'daki fuarda çıkmıştı bu motorla ilgili ilk görseller. Bugün gördüm ki ayrıntılı özellikleri de yayınlanmış. Bunlardan bazıları:
-1000 cc sıralı çift silindir motor (V motor çok şık olurdu ama sıralı ile devam etmişler)
-Ağırlıklı olarak toprak yol kullanımı için tasarlanmış parçalar
-Seçenek olarak sunulan çift debriyajlı aktarma sistemi (bu önemli çünkü Honda bu işi NC serisinde denedi, tutturdu da. Şimdi ilk defa bir toprak motorunda deneyecek)
-Telli jant (toprak yolun olmazsa olmazı)
-2015 güzünde bayilere ulaşacakmış.
Bir değişiklik de motosikletin kodlamasında. Bildiğiniz gibi eski kasa Africa Twin XRV750 (V harfi V-ikiz motor için orada) olarak kodlanmıştı. Yeni kasa motorun adı CRF1000F olacak. Efsane eski kasa, o dönemde izin verilen motor hacmi seviyelerine uygun olarak üretilmişti. Fakat daha sonradan yarışlara getirilen sınırlamalar, izin verilen motor hacmi 450cc'ye düşürüldü. Bu nedenle, yeni kasanın Dakar'la hiç bir ilgisinin olmayacağı ortada. Yarışlarda kullanılamayacak oluşu da HRC kitlerinin, bu kasa için sunulmayacağı anlamına geliyor.
Motosikletin, toprak ve asfalt yol kullanımına kolayca uyarlanabilmesi için fazlaca çaba harcanmış. Sökülüp-takılabilen lastik pegler, toprak yolda istenilen dayanıklılığı sağlayan telli jant(iç lastiksiz kullanılabiliyor mu bilmiyorum), arazi kullanımına uygun gidon yapısı, kendini kolayca temizleyebilen papatya fren diskleri vs.
Motor yapısı olarak V-ikiz motor yerine sıralı ikiz motorun kullanılmasında üç önemli etken varmış:
-Ucuz üretim maliyetleri (bu sayede çift debriyaj aktarma eklense bile fiyat uçmuyor)
-Motosikleti daha derli toplu yapıp, elektronik birimler ve diğer ıvır zıvır parçalar için yer açmak
-Bakımının daha kolay olması (benim eski transalp'in yalnızca buji değişimi bile saç baş yoldurabiliyordu, bu konuda çok haklılar)
Son önemli nokta ise otomatik aktarma ünitesi. Açıkcası bu konuda ben biraz temkinliyim. BMW'nin erken dönem ABS'si gibi toprak yolda kilitlenme yapar mı, bozulup kırılacak çok parçası var mı gibi sorular doğuruyor. Fakat adamlar işin mühendisliğini benden daha çok ciddiye aldıkları için eminim hazırlığını yapmıştır.
Africa Twin, bence gelmiş geçmiş en büyük efsanelerde. Yeni VFR 800'ü denediğimde bazı hayal kırıklıklarım olmuştu. Umarım Honda, bu yeni motosiklette daha başarılı olur.
Not: http://www.motorcyclenews.com/news/2015/may/new-honda-africa-twin-revealed/ adresindeki bilgilerden yararlandım. İngilazca bilenler oradan daha sağlıklı bilgilere ulaşabilir.
-1000 cc sıralı çift silindir motor (V motor çok şık olurdu ama sıralı ile devam etmişler)
-Ağırlıklı olarak toprak yol kullanımı için tasarlanmış parçalar
-Seçenek olarak sunulan çift debriyajlı aktarma sistemi (bu önemli çünkü Honda bu işi NC serisinde denedi, tutturdu da. Şimdi ilk defa bir toprak motorunda deneyecek)
-Telli jant (toprak yolun olmazsa olmazı)
-2015 güzünde bayilere ulaşacakmış.
Bir değişiklik de motosikletin kodlamasında. Bildiğiniz gibi eski kasa Africa Twin XRV750 (V harfi V-ikiz motor için orada) olarak kodlanmıştı. Yeni kasa motorun adı CRF1000F olacak. Efsane eski kasa, o dönemde izin verilen motor hacmi seviyelerine uygun olarak üretilmişti. Fakat daha sonradan yarışlara getirilen sınırlamalar, izin verilen motor hacmi 450cc'ye düşürüldü. Bu nedenle, yeni kasanın Dakar'la hiç bir ilgisinin olmayacağı ortada. Yarışlarda kullanılamayacak oluşu da HRC kitlerinin, bu kasa için sunulmayacağı anlamına geliyor.
Motosikletin, toprak ve asfalt yol kullanımına kolayca uyarlanabilmesi için fazlaca çaba harcanmış. Sökülüp-takılabilen lastik pegler, toprak yolda istenilen dayanıklılığı sağlayan telli jant(iç lastiksiz kullanılabiliyor mu bilmiyorum), arazi kullanımına uygun gidon yapısı, kendini kolayca temizleyebilen papatya fren diskleri vs.
Motor yapısı olarak V-ikiz motor yerine sıralı ikiz motorun kullanılmasında üç önemli etken varmış:
-Ucuz üretim maliyetleri (bu sayede çift debriyaj aktarma eklense bile fiyat uçmuyor)
-Motosikleti daha derli toplu yapıp, elektronik birimler ve diğer ıvır zıvır parçalar için yer açmak
-Bakımının daha kolay olması (benim eski transalp'in yalnızca buji değişimi bile saç baş yoldurabiliyordu, bu konuda çok haklılar)
Son önemli nokta ise otomatik aktarma ünitesi. Açıkcası bu konuda ben biraz temkinliyim. BMW'nin erken dönem ABS'si gibi toprak yolda kilitlenme yapar mı, bozulup kırılacak çok parçası var mı gibi sorular doğuruyor. Fakat adamlar işin mühendisliğini benden daha çok ciddiye aldıkları için eminim hazırlığını yapmıştır.
Africa Twin, bence gelmiş geçmiş en büyük efsanelerde. Yeni VFR 800'ü denediğimde bazı hayal kırıklıklarım olmuştu. Umarım Honda, bu yeni motosiklette daha başarılı olur.
Not: http://www.motorcyclenews.com/news/2015/may/new-honda-africa-twin-revealed/ adresindeki bilgilerden yararlandım. İngilazca bilenler oradan daha sağlıklı bilgilere ulaşabilir.