Sinan Er
07 Mayıs 2015, 00:40
Yaklaşık 1 ay önce aldığım fakat vakit ayırıp binemediğim yeni motorumu sizlerle paylaşıp deneyimlerimide aktarmak istedim.
Motosiklete atladığım gibi Arnavutköy ormanına doğru yola koyuldum.
İstanbul Bahçelievler-Arnavutköy arası yaklaşık 26 km ve yolun tamamına yakını otoyol.
Depoyu Şirinevler Opette fulledim Km sıfırladım.
Dönüşte de aynı Opete girdim ve tekrar depoyu fulledim. Km bilgiside yine opete vardığımdaki son ölçümdür.
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150428_160527_zps0cgkfkir.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150428_160544_zpskoloix4y.jpg
Genel olarak ivmelenme harika. 2. vites çok uzun ve trafik yada arazide size ne isterseniz yapma fırsatı veriyor.
Oturuş pozisyonu ve aynalar boy-kilo durumuna göre değişiklik gösterecektir. Oturuş pozisyonu bana gayet uygun olsada aynalardan özellikle de sol aynadan pek birşey görmek mümkün değil. Motorun doğası gereği ayna çok da önemli değil. Trafikde binecekseniz çeşitli aparatlarla bunu halledebilirsiniz.
İstanbul yollarında çukurlardan geçtiğinizde çok sallamıyorsunuz çünkü etkilenmeniz mümkün değil.
Bütün gün defalarca ormanın heryerine girip çıktım yol var yok önemli değil :)) Hiçbir rahatsızlık vermiyor. Motorda isteksizlik yok. "Gazı ver az da dengede dur ben giderim" diyor.
Bi ara yolumuzu küçük bir orman sakini kesti.
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150504_134217_zpsm7h73vbd.jpg
Ve Selfie miz :))
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150504_134318_zpsocrrpdfl.jpg
Amacım hem kendimi hemde motoru test etmekti. İkimizin neler yapabileceğini merak ediyordum
Orman içinde ne için var olduğunu anlamadığım bir yol vardı. Fotoğrafı aşağıda.
Çok dik bir rampa kayalık ve taşlık olan bu rampadaki açı 30 ila 40 derece arasında değişiyordu. Yaklaşık 200 metrelik bu rampada 1. vitesde hiç durmadan çıkabildim. Motor adeta ben buralara aitim diyordu.
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150504_132347_zpsfqvtbrzt.jpg
Burasıda o rampanın başlangıç noktası Sazlıdere baraj gölü.
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150504_132358_zpsjydyxqzt.jpg
Orman içinde birçok yol var ve neredeyse tamamı 4 tekerlerin girmemesi için kum tepeleri ile kapatılmış durumda. Tepeyi aşıp devam ettiğinizde ormanda tek başınasınız.
Rasgele bütün yollara girip olabildiğince gezdim. Yolların çoğu bozulmuş yağmur suları yarım metreyi aşan yollar yapmış kendine.
Ve ben bu kanallardan birinden geçemiyorum.
Motor Karter üzerinde asılı kaldı.
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150504_140217_zps1ow1c4v5.jpg
Yol dik bir yokuş ve benim de yönüm yukarı.
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150504_135924_zpsevr0ge3r.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150504_140610_zpstemm2nqv.jpg
Yaklaşık 10 dakika burayı aşmak için uğraşıyorum ama olmuyor.
Hava çok sıcak. Dinleniyorum. Biraz kendime geldikten sonra tekrar deniyorum. İkinci 10 dakikada motoru kurtarmayı başarabiliyorum.
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150504_140558_zpsks6pbms8.jpg
Gezmeye devam.
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150504_144607_zpscwukffsp.jpg
Yine bir kanal ve motor içinden çıkmıyor.
Bu sefer yönüm aşağı doğru ama farketmiyor. Yolun yokuş olması başlı başına problem.
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150504_152212_zpstk7mgejn.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150504_152158_zpswzvvsynj.jpg
Nekadar uğraştıysam motoru kurtaramadım.
Tekrar dinlenip kafayı toparlamaya çalıştım. Motoru kaçırırsam aşağu yuvarlanacak.
Yukarıdaki fotoda çıkmamış ama ön tekerin 20 cm önü derin bir boşluk.
Motoru viteste bırakıp çekiştirerek çıkarmaya karar veriyorum.
Sol el gidona sağ el kuyruk altındaki şaseye olacak şekilde kaldırmak istiyorum. Ve inanaılmaz şekilde kuruğu sağ elimle kaldırabiliyorum.
Hiç zor olmadı. Yarım metreden daha derin olan bu kanaldan çıkardığım için çok mutluydum. Sonra gidonada asılınca o da çok rahat yukarı çıktı.
Birçok test yazısı okumama rağmen hiçbirinin bu denli bilgi vermemesi beni üzdü.
Bu motor gerçekten kullanıcı dostu.
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150428_163506_zpsqr1thqfq.jpg
Ormanda biraz daha dolaştıktan sonra dönüş yoluna koyuluyorum.
Tekrar km sıfırladığım opete vardığımda tripmetre 98,7 km yi gösteriyordu.
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150504_161418_zpsmk8c4ghd.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150504_1614280_zpsuy7qjoyn.jpg
Otoyolda yaklaşık 50 km 80-120 km hızlarda ful gazlamalı kullandım.
Ormanda ful gaz ve neredeyse hep 1. ve 2. vites
Kısacası dolu dolu bir 100 km sonunda kaydettiğim tüketim 3,71 lt benzin 1 litre su 1 kola 2 canga bir gofret :))
benzin litre fiyatı 4,72 tl toplam ödediğim 17.51 tl
1 km de ki tüketim yaklaşık 175 krş.
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150504_162800_zpsxrl77o9k.jpg
Genel bir değerlendirme yapacak olursam. Çok memnun olduğumu söylemem yanlış olmaz.
Tabiki memnun olmadığım yanları da var.
Ayağa kalkarak yaptığım sürüşlerde kamburum çıktığı için sağlıklı bir sürüş sağlayamadım. Ayrıca fren gaz debriyaj gibi ana kontrollerede hakimiyet çok azalıyor. Benim boyum 1.80 ve gidon yükseltme aparatına ihtiyacım var. Debriyaj ve fren açılarınıda ayarlamam gerekli.
Sele bildik sele. Daha ormana varmadan toto sinyal verdi dönüşe geçtiğimde oldukça rahatsızlık veriyordu.
Lastikler çimde beni hayal kırıklığına uğrattı. yokuş yukarı çimde durdum kalkmak istediğimde motor yürümedi tekerlek boşa dönüyordu. Aslında bunun sorumlusu lastik olmayabilir. Çimler genel olarak önceki gün yağan yağmurda bolca ıslanmış ve kaygan bir zemin oluşturmuştu. Bunu yazmamdaki sebep çimde dikkatli olun.
Umarım okuyan arkadaşlara faydalı olabilmişimdir.
Bu yazının 2. bir versiyonu daha olacak. O da 15 günlük bir akdeniz turu sonrası deneyimlerimi içerecek.
Herkesin yolu açık tekeri düz olsun diyorum.
Motosiklete atladığım gibi Arnavutköy ormanına doğru yola koyuldum.
İstanbul Bahçelievler-Arnavutköy arası yaklaşık 26 km ve yolun tamamına yakını otoyol.
Depoyu Şirinevler Opette fulledim Km sıfırladım.
Dönüşte de aynı Opete girdim ve tekrar depoyu fulledim. Km bilgiside yine opete vardığımdaki son ölçümdür.
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150428_160527_zps0cgkfkir.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150428_160544_zpskoloix4y.jpg
Genel olarak ivmelenme harika. 2. vites çok uzun ve trafik yada arazide size ne isterseniz yapma fırsatı veriyor.
Oturuş pozisyonu ve aynalar boy-kilo durumuna göre değişiklik gösterecektir. Oturuş pozisyonu bana gayet uygun olsada aynalardan özellikle de sol aynadan pek birşey görmek mümkün değil. Motorun doğası gereği ayna çok da önemli değil. Trafikde binecekseniz çeşitli aparatlarla bunu halledebilirsiniz.
İstanbul yollarında çukurlardan geçtiğinizde çok sallamıyorsunuz çünkü etkilenmeniz mümkün değil.
Bütün gün defalarca ormanın heryerine girip çıktım yol var yok önemli değil :)) Hiçbir rahatsızlık vermiyor. Motorda isteksizlik yok. "Gazı ver az da dengede dur ben giderim" diyor.
Bi ara yolumuzu küçük bir orman sakini kesti.
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150504_134217_zpsm7h73vbd.jpg
Ve Selfie miz :))
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150504_134318_zpsocrrpdfl.jpg
Amacım hem kendimi hemde motoru test etmekti. İkimizin neler yapabileceğini merak ediyordum
Orman içinde ne için var olduğunu anlamadığım bir yol vardı. Fotoğrafı aşağıda.
Çok dik bir rampa kayalık ve taşlık olan bu rampadaki açı 30 ila 40 derece arasında değişiyordu. Yaklaşık 200 metrelik bu rampada 1. vitesde hiç durmadan çıkabildim. Motor adeta ben buralara aitim diyordu.
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150504_132347_zpsfqvtbrzt.jpg
Burasıda o rampanın başlangıç noktası Sazlıdere baraj gölü.
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150504_132358_zpsjydyxqzt.jpg
Orman içinde birçok yol var ve neredeyse tamamı 4 tekerlerin girmemesi için kum tepeleri ile kapatılmış durumda. Tepeyi aşıp devam ettiğinizde ormanda tek başınasınız.
Rasgele bütün yollara girip olabildiğince gezdim. Yolların çoğu bozulmuş yağmur suları yarım metreyi aşan yollar yapmış kendine.
Ve ben bu kanallardan birinden geçemiyorum.
Motor Karter üzerinde asılı kaldı.
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150504_140217_zps1ow1c4v5.jpg
Yol dik bir yokuş ve benim de yönüm yukarı.
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150504_135924_zpsevr0ge3r.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150504_140610_zpstemm2nqv.jpg
Yaklaşık 10 dakika burayı aşmak için uğraşıyorum ama olmuyor.
Hava çok sıcak. Dinleniyorum. Biraz kendime geldikten sonra tekrar deniyorum. İkinci 10 dakikada motoru kurtarmayı başarabiliyorum.
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150504_140558_zpsks6pbms8.jpg
Gezmeye devam.
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150504_144607_zpscwukffsp.jpg
Yine bir kanal ve motor içinden çıkmıyor.
Bu sefer yönüm aşağı doğru ama farketmiyor. Yolun yokuş olması başlı başına problem.
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150504_152212_zpstk7mgejn.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150504_152158_zpswzvvsynj.jpg
Nekadar uğraştıysam motoru kurtaramadım.
Tekrar dinlenip kafayı toparlamaya çalıştım. Motoru kaçırırsam aşağu yuvarlanacak.
Yukarıdaki fotoda çıkmamış ama ön tekerin 20 cm önü derin bir boşluk.
Motoru viteste bırakıp çekiştirerek çıkarmaya karar veriyorum.
Sol el gidona sağ el kuyruk altındaki şaseye olacak şekilde kaldırmak istiyorum. Ve inanaılmaz şekilde kuruğu sağ elimle kaldırabiliyorum.
Hiç zor olmadı. Yarım metreden daha derin olan bu kanaldan çıkardığım için çok mutluydum. Sonra gidonada asılınca o da çok rahat yukarı çıktı.
Birçok test yazısı okumama rağmen hiçbirinin bu denli bilgi vermemesi beni üzdü.
Bu motor gerçekten kullanıcı dostu.
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150428_163506_zpsqr1thqfq.jpg
Ormanda biraz daha dolaştıktan sonra dönüş yoluna koyuluyorum.
Tekrar km sıfırladığım opete vardığımda tripmetre 98,7 km yi gösteriyordu.
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150504_161418_zpsmk8c4ghd.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150504_1614280_zpsuy7qjoyn.jpg
Otoyolda yaklaşık 50 km 80-120 km hızlarda ful gazlamalı kullandım.
Ormanda ful gaz ve neredeyse hep 1. ve 2. vites
Kısacası dolu dolu bir 100 km sonunda kaydettiğim tüketim 3,71 lt benzin 1 litre su 1 kola 2 canga bir gofret :))
benzin litre fiyatı 4,72 tl toplam ödediğim 17.51 tl
1 km de ki tüketim yaklaşık 175 krş.
http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Klx%20Test/20150504_162800_zpsxrl77o9k.jpg
Genel bir değerlendirme yapacak olursam. Çok memnun olduğumu söylemem yanlış olmaz.
Tabiki memnun olmadığım yanları da var.
Ayağa kalkarak yaptığım sürüşlerde kamburum çıktığı için sağlıklı bir sürüş sağlayamadım. Ayrıca fren gaz debriyaj gibi ana kontrollerede hakimiyet çok azalıyor. Benim boyum 1.80 ve gidon yükseltme aparatına ihtiyacım var. Debriyaj ve fren açılarınıda ayarlamam gerekli.
Sele bildik sele. Daha ormana varmadan toto sinyal verdi dönüşe geçtiğimde oldukça rahatsızlık veriyordu.
Lastikler çimde beni hayal kırıklığına uğrattı. yokuş yukarı çimde durdum kalkmak istediğimde motor yürümedi tekerlek boşa dönüyordu. Aslında bunun sorumlusu lastik olmayabilir. Çimler genel olarak önceki gün yağan yağmurda bolca ıslanmış ve kaygan bir zemin oluşturmuştu. Bunu yazmamdaki sebep çimde dikkatli olun.
Umarım okuyan arkadaşlara faydalı olabilmişimdir.
Bu yazının 2. bir versiyonu daha olacak. O da 15 günlük bir akdeniz turu sonrası deneyimlerimi içerecek.
Herkesin yolu açık tekeri düz olsun diyorum.