PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Quick shifter hakkında.



ahmetkorkmaz
02 Mayıs 2015, 06:28
Merhaba

Netten Quick shifter incelerken düşündüm ve sanırım karbüratörlü motosikletlere daha kolay uygulanabilir.

Sonuç itibari ile ateşleme elektronik değil, limit switch yardımıyla bujiye giden akım kesilebilir.

Fakat şanzıman bunu kaldırır mı? Veya başka sorun çıkar mı? Emin değilim sizin düşünceleriniz nelerdir?

erensipahi
02 Mayıs 2015, 07:16
Quick shiftera falan gerek yok gazı kes vites yükselt gazı aç bu kadar basit karbüratörde :)

ahmetkorkmaz
02 Mayıs 2015, 07:45
Quick shiftera falan gerek yok gazı kes vites yükselt gazı aç bu kadar basit karbüratörde :)

Hiç denemedim şanzıman kaldırır mı? Switch ile yapması basit otomatikleştirmek varken :)

Malum hep ufak tefek hatalarımız oluyor, burada senkron kaçırırsak şanzıman indirme riski de doğar :)

LifeisBike
02 Mayıs 2015, 09:19
Motorun tatlı devirinde ince bi ara gazı verip şık diye vites yükseltmek mümkündür, ister karbüratörlü olsun ister enjeksiyonlu.. Dipnot: Şık diye yükselttiğin gibi şık diye düşürmeye kalkma şanzıman eline gelebilir.

ahmetkorkmaz
02 Mayıs 2015, 09:42
Motorun tatlı devirinde ince bi ara gazı verip şık diye vites yükseltmek mümkündür, ister karbüratörlü olsun ister enjeksiyonlu.. Dipnot: Şık diye yükselttiğin gibi şık diye düşürmeye kalkma şanzıman eline gelebilir.

Vites küçültürken böyle bir şey yapılmayacağını biliyorum. İsmi de o yüzden bana tuhaf geliyor, Quick upper filan olmalıymış neyse.

Benim derdim gazla ayarı değil, işi basitleştirmek.

Mengu16
02 Mayıs 2015, 09:56
Debriyajı çekip bırakmak için uygun torkta ve güç tüketimi de makul bir servo motor bulunursa arabalarda tek debriyajlı yarı otomatik şanzımanlar gibi bir sistem yapılabilir, vites büyütülürken yol yokuş değilse debriyaj kullanılmaz yokuşta debriyajla değişim yapılır. Vites küçültürken de yine debriyaj çekilir. Motosikletlerde sıralı şanzıman olduğundan arabalardaki çift debriyajlı sistem gibi sarsıntısız ve kesintisiz vites değişimi yapılabilir. Servo motor konusunu çözsem bunu yapmayı denerdim.

LifeisBike
02 Mayıs 2015, 10:01
Arabalarda da dikkatinizi çektiyse belirli bir devirden sonra ekranda veya kadranda Shift yazar hatta oyun konsollarında, Ingilizce karşılığı fiil olarak değiştirmek anlamına gelir.Upper ise sıfat olarak üstü ifade eder. Bu yüzden Shifter.

ahmetkorkmaz
02 Mayıs 2015, 10:31
Arabalarda da dikkatinizi çektiyse belirli bir devirden sonra ekranda veya kadranda Shift yazar hatta oyun konsollarında, Ingilizce karşılığı fiil olarak değiştirmek anlamına gelir.Upper ise sıfat olarak üstü ifade eder. Bu yüzden Shifter.

Şimdi İngilizce dil bilgisine girmeyelim de, o tabir otomobil den motosiklete girmiş olamaz mı? Vitesi değiştirmekten ziyade vitesi yukarı almaktan bahsediyoruz.

http://i.hizliresim.com/mPzyq0.png (http://hizliresim.com/mPzyq0)


Debriyajı çekip bırakmak için uygun torkta ve güç tüketimi de makul bir servo motor bulunursa arabalarda tek debriyajlı yarı otomatik şanzımanlar gibi bir sistem yapılabilir, vites büyütülürken yol yokuş değilse debriyaj kullanılmaz yokuşta debriyajla değişim yapılır. Vites küçültürken de yine debriyaj çekilir. Motosikletlerde sıralı şanzıman olduğundan arabalardaki çift debriyajlı sistem gibi sarsıntısız ve kesintisiz vites değişimi yapılabilir. Servo motor konusunu çözsem bunu yapmayı denerdim.

Hocam öyle bir motora ihtiyaç yok ki.

Mengu16
02 Mayıs 2015, 10:37
Hocam öyle bir motora ihtiyaç yok ki.
Niye ihtiyaç olmasın, şehiriçi dur kalklarda debriyajı vitesi kendisi kontrol eden bir motor olsa güzel olmazmıydı. Cub motorlar var ama ben daha büyük motorlarda bu sistemi yapmak istiyorum.

LifeisBike
02 Mayıs 2015, 10:39
Şimdi İngilizce dil bilgisine girmeyelim de, o tabir otomobil den motosiklete girmiş olamaz mı? Vitesi değiştirmekten ziyade vitesi yukarı almaktan bahsediyoruz.

http://i.hizliresim.com/mPzyq0.png (http://hizliresim.com/mPzyq0)



Siz gerçekten çok haklısınız, iyi günler.

ahmetkorkmaz
02 Mayıs 2015, 10:41
Niye ihtiyaç olmasın, şehiriçi dur kalklarda debriyajı vitesi kendisi kontrol eden bir motor olsa güzel olmazmıydı. Cub motorlar var ama ben daha büyük motorlarda bu sistemi yapmak istiyorum.

Hocam onun adı varyatör değil mi? Büyük cc lerde olamıyor çünkü, aşınma ve güç kaybı çok fazla. Benim bilgim bu yönde.


Siz gerçekten çok haklısınız, iyi günler.

Hemen kızma İngilizce çok salak bir dil. Benim yapabileceğim bir şey yok. :)

Mengu16
02 Mayıs 2015, 10:52
Hocam onun adı varyatör değil mi? Büyük cc lerde olamıyor çünkü, aşınma ve güç kaybı çok fazla. Benim bilgim bu yönde.
Varyatör değil normal dişlili şanzıman, Fiat Dualogic benzeri bir sistem olacak. Motor içinde değişiklik yapmaya gerek yok sadece vites kolu ve debriyaj kumanda edilecek.

ahmetkorkmaz
02 Mayıs 2015, 11:28
Varyatör değil normal dişlili şanzıman, Fiat Dualogic benzeri bir sistem olacak. Motor içinde değişiklik yapmaya gerek yok sadece vites kolu ve debriyaj kumanda edilecek.

Dediğiniz şeyle ilgili görsel de bulamadım ama çift kavramalı şanzıman sanırım doğru mudur? Eğer öyleyse Honda yaptı zaten malum NC serisinde DCT şanzıman var.

Ama benim dediğim olayın debriyajla alakası yok, neyse konu çok dağıldı. Bende dağınık bırakacağım :)

COQ
02 Mayıs 2015, 12:26
Konu daginik kalmasin, bilgi bulunsun.
Bu alet tek basina kullanilan bir alet degil.
Daha dogrusu bazi modelleri havali idi onlari ne kullandim ne de dünya gözü ile gördüm bu nedenle hakkinda bilgim yok, belki o model uygulanabilir ama
günümüzde quick shifter denilince aklimiza gelen parça tek basina uygulanan bir parça degil.
Motosikletinize takabilmek için pc ya da benzeri bir cihaza da ihtiyaciniz var.(Aynisi dynojet için de geçerli)
Bizim kullandigimiz motosikletlerde fabrikada takilmis olarak gelenler y da sonradan taktiklarimiz debriyaja basmadan ama vites çubuguna basarak kullaniliyor.
Bunlar aslinda ucuz modelleri.
Bir de üst modelleri varki ne debriyaj ne de vites çubugu kullanmaniza gerek yok.
Gidona takilan butonlarla vites degisim isini hallediyorsunuz.

Standart halinde belli bir devir ve hiz üstünde vites degistirebiliyorsunuz fakat buna müdahale etmek mümkün.
Ne ise yarar sorusunun cevabi ise çok basit.
Bu sistem vites degistirme hizinizi 1/4 e düsürüyor.
Bunun yarisçi için anlami çok büyük.
Nasil toparlayabildik mi?:)

ahmetkorkmaz
02 Mayıs 2015, 20:19
Konu daginik kalmasin, bilgi bulunsun.
Bu alet tek basina kullanilan bir alet degil.
Daha dogrusu bazi modelleri havali idi onlari ne kullandim ne de dünya gözü ile gördüm bu nedenle hakkinda bilgim yok, belki o model uygulanabilir ama
günümüzde quick shifter denilince aklimiza gelen parça tek basina uygulanan bir parça degil.
Motosikletinize takabilmek için pc ya da benzeri bir cihaza da ihtiyaciniz var.(Aynisi dynojet için de geçerli)
Bizim kullandigimiz motosikletlerde fabrikada takilmis olarak gelenler y da sonradan taktiklarimiz debriyaja basmadan ama vites çubuguna basarak kullaniliyor.
Bunlar aslinda ucuz modelleri.
Bir de üst modelleri varki ne debriyaj ne de vites çubugu kullanmaniza gerek yok.
Gidona takilan butonlarla vites degisim isini hallediyorsunuz.

Standart halinde belli bir devir ve hiz üstünde vites degistirebiliyorsunuz fakat buna müdahale etmek mümkün.
Ne ise yarar sorusunun cevabi ise çok basit.
Bu sistem vites degistirme hizinizi 1/4 e düsürüyor.
Bunun yarisçi için anlami çok büyük.
Nasil toparlayabildik mi?:)


Eline sağlık

Butonlu dediğin sistem zaten doğrudan otomatik şanzıman oluyor neticede.
Diğeri de motosikletin opsiyonun da gelen fabrika çıkışı hızlı vites değiştirici.
Opsiyonel olarak gelmiyorsa Dynojet gibi şeyler var, ve oldukça pahalı.

Benim düşüncem de karbüratörlü motorun bujiye giden güç kablosunu limit switch le kontrol etmek vardı. Limit switch devreye girince bujiye giden akım kesilecek motor rahatlayacak, vitesi değiştirdikten sonra da ateşleme kaldığı yerden devam :)

leçon
10 Kasım 2019, 22:57
Quick shifter ''hızlı değiştirici'' demek. Vitesi sadece yükseltmeye yaramaz aynı zamanda vites düşürürken de kullanılır.

velizrsln
11 Kasım 2019, 01:22
Merhaba

Netten Quick shifter incelerken düşündüm ve sanırım karbüratörlü motosikletlere daha kolay uygulanabilir.

Sonuç itibari ile ateşleme elektronik değil, limit switch yardımıyla bujiye giden akım kesilebilir.

Fakat şanzıman bunu kaldırır mı? Veya başka sorun çıkar mı? Emin değilim sizin düşünceleriniz nelerdir?

sonradan takılan quickshifterlar direk buji kablolarına bağlanıyor ordan kesiyor killswitch ile nasıl olur bilemiyorum yavaş olabilir onunla

F54
12 Kasım 2019, 00:30
böyle alengirli işlerle uğraşmayın diye honda dct şanzuman yapmış alın rahat edin :)

Nikkfurie
12 Kasım 2019, 01:30
böyle alengirli işlerle uğraşmayın diye honda dct şanzuman yapmış alın rahat edin :)

quickshifter ile dct birbirine alternatif olamaz , iki ayrı amaçla tasarlanmış bambaşka sistemler..

Ekarademir
12 Kasım 2019, 23:37
Bindiğim bütün vasıtalarda debriyajsız kullanabiliyorum. Kamyondada. Uzun yolda motosikletide öyle kullanıyorum. Sadece kalkarken debriyaj. Uygun devirde rahatça yükselirde düşürülürde.

Nikkfurie
13 Kasım 2019, 15:28
Bindiğim bütün vasıtalarda debriyajsız kullanabiliyorum. Kamyondada. Uzun yolda motosikletide öyle kullanıyorum. Sadece kalkarken debriyaj. Uygun devirde rahatça yükselirde düşürülürde.

Askerde MAN kamyon kullanmıştım , vitesler debriyajsız daha rahat değişiyordu , debriyajla değiştirirken garç gurç dişli sesi gelirdi :) birde bu quickshifter da amaç vitesin otomatik gibi atması değil , çok hızlı vites atıp zaman kazanmak ki piste çıkan adam için o saliselik fark önemlidir..

hasmet
13 Kasım 2019, 16:00
Varyatör değil normal dişlili şanzıman, Fiat Dualogic benzeri bir sistem olacak. Motor içinde değişiklik yapmaya gerek yok sadece vites kolu ve debriyaj kumanda edilecek.
Yol şartlarına karşı değişken bir mekanizma gerekli, yoksa çoğu zaman ya motor bağırır, ya da zorlanır veya istop eder.

Otomatik vites'e gelince, bayağı zor bir iş aslında. Yirmi sene önce durum çok daha farklıydı, mesela yokuş aşağı motor freni uygulamıyordu. Uzun süredir otomatik şanzımanlar AI kullanıyor, sürücünün kullanımına göre parametrelerini değiştirip uyum sağlıyor.

telike
14 Kasım 2019, 02:00
Fabrika çıkış olan motosikletler yeni nesil enjeksiyonlu motosikletler. Ve enjeksiyonlu fab çıkış motosikletlerde ateşleme değil enjeksiyonu kesiyor. Sonradan takılan ürünler switch ile ateşlemeyi kesiyor. Karbüratörlü motosikletlerde daha basit bir sistem mantığı var. Switch e basıyosun ateşlemeyi kesiyor evet. Ama nedense exc450-525 motosikletlere olan Dynojet shifter 700 öro sx-exc450 2012 üstü enjeksiyonlu olanlara uyan model 600 öro. Ulan bizi dürtüyolar mı? Special sm lere takılanların switchleri pedalın altında oluyor hemen. Aşağı shifterını görmedim. Motocross için shifter kullanıldığına şahit olmadım onun yerine rekluse gibi debriyaj sistemleri kullanılıyor. Enduro için rekluse ve clake genelde beraber kullanılıyor. cadde motosikletlerinde fantezi için takılabilir ama üst devirlerde performanslı çalışır. Yazılımdan çalışacğı devir ayarlanabilir olanları var. Pist kullanımı yoksa pek tavsiye etmiyorum. Pistte de bir turda 0.5 sn kazandırsa 15 turda 7 saniye yapar 7 saniye de büyük bir rakam.

nyk
14 Kasım 2019, 08:57
sadece süreye değil konforada katkısı var debriyajı bir tek durup kalkarken kullanıyorsunuz. Sonradan takılanlar nasıl çalışıyor bilmiyorum ama fabrikasyon gelenler vites küçültürken deviride eşitliyor motoru yığmıyor.