PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CBR 250R zincir Dişli değişimiyle ilgili



ecarpar
01 Mayıs 2015, 13:42
Bayağı araştırdım en iyi zincir DID marka O ring yada X ring alınır dendi. Zinciri buldum aldım ama şimdi aklıma takıldı Ön arka dişlinin değişimi için belli bir Km varmı acaba, yada dişlilerin değişmesi gerektiğini nasıl anlarız?

Yada ne bileyim her zincir değişiminde dişli değişimide gereklimidir?

NOT: Zincir bittiği için değil katlanmaya başladığı için değiştiriyorum yoksa daha gergide yeri var, gersem daha gider ama muayeneye gireceğim için bunlara dikkat etmem söylendiğinden değiştiriyorum. Dişlilerde çok bir aşınma gözlemlemedim, ikinci el aldığım için tam kesin olmamakla beraber motor 22.000 de 15.000 gibi dişliler değişti dedi eski sahibi.
Şimdiden cevap veren herkese teşekkür ederim.

Carbondioxid
01 Mayıs 2015, 13:48
3 unsurlu durum , sadece 1'i iyileştirip kalan 2'si kaderine terk edilmemeli.

Yada ne bileyim her zincir değişiminde dişli değişimide gereklimidir?

Yerli yaancı her kaynakta , değişimde Ön / Arka dişli / Zincir değişimi set olarak birdn sıfırlanmalı deniyor, sebeb bunlardan birindeki çarpık/uyumsuzluk/hasar kalan sağlıklı olanlarıda etkiliyor ve bozuyor.

İmkan var ise, sorduğunuza göre tedbirli kimsesiniz bece sağlam set bakın.

bassturbin
01 Mayıs 2015, 23:46
Belirli bir kilometre yok, normalde kullanım ve yağlamayla alakalı 20 ila 30 bin arasında aşınma uzama başlar zincir ve dişlilerde.Ayrıca katlanmadan ne kasdettiğinizi anlayamadım?Baklalarmı kilitleniyor?

Gözle kontrol yapılır, bu kontrol yapılırken zincir dişliden çıkarılırsa herşey daha kolay anlaşılıp görünür.Dişiler aşağıdaki resim gibi veya ona yaklaşmışsa diş uçları zincirde değiştirilmesi gerekiyorsa ön arka dişliyle birlikte değiştirilir, değiştirilmezse yeni ZİNCİR'i erkenden eskitme veya bozma ihtimali doğabilir.

Ayrıca muayenede zincire falan bakmıyorlar, sinyallere farlara frenlere bakıyorlar:

http://i.hizliresim.com/g5AY30.jpg (http://hizliresim.com/g5AY30)

sedat_57
02 Mayıs 2015, 00:22
Zincir Z şekline geldiyse o zincir bitmiştir bitmişki Z olmuş gideri falan olmaz yani..15-20 bin zincir için yol değil kayış yapıyor o km yi..

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:19 ----------

http://i.hizliresim.com/d52lAL.jpg (http://hizliresim.com/d52lAL)

Tahminen bu dişli kaç km de bu hale gelmiştir..Kendi motorumuzdan söktük..

RiDeR_2
02 Mayıs 2015, 00:24
Evet ben daha 3 gün önce girdim muayeneye zincire bakmıyorlar muayene için değiştiriyorsanız değiştirmeyin ama değiştirecekseniz dişliyle birlikte değiştirilmesi daha sağlıklı

mazixxx
02 Mayıs 2015, 01:23
o dişliye ne olmuş öyle ya bendeki dişli 13 binde ama yeni gibi dişleri daha. zincirim paslıydı zinciri değiştirdim. o dişli yağsız kalmış zorlanmış teker yapılmış lastik yakılmış belli.başına pek iyi şeyler gelmemiş yani.

EKONOMİ
02 Mayıs 2015, 06:16
yağsız yağsız apaçi gibi biniyorlar
600 cc motosiklete biniyor zincir yağsız
97 cc ye biniyorum ve neredeyse her 200 km de kauçuklu gress ile yağlıyorum
70-80 de yapıyorum gress zincire yapışık kalıyor tutunma özelliği yüksek
ayrıca gresin zincir sesi kesme özelliği var.sürtünmeyi çok iyi azaltıyor

yağlamak 3 kata kadar ömrünü uzatabiliyor

LynXMaSTeR
02 Mayıs 2015, 12:04
ben 10bin km de did zincir taktım x2ring olanindan. dislilere baktik hic asinma felan gözükmüyodu, zaten 20bine kadar kolay kolay asinmiyormus. tabi kullanıma da bağlı sen o 7bin km yi hergün tek teker deneyerek gecirdiysen dislileri yemiş olma ihtimalin yüksek

ecarpar
02 Mayıs 2015, 16:16
Belirli bir kilometre yok, normalde kullanım ve yağlamayla alakalı 20 ila 30 bin arasında aşınma uzama başlar zincir ve dişlilerde.Ayrıca katlanmadan ne kasdettiğinizi anlayamadım?Baklalarmı kilitleniyor?
Gözle kontrol yapılır, bu kontrol yapılırken zincir dişliden çıkarılırsa herşey daha kolay anlaşılıp görünür.Dişiler aşağıdaki resim gibi veya ona yaklaşmışsa diş uçları zincirde değiştirilmesi gerekiyorsa ön arka dişliyle birlikte değiştirilir, değiştirilmezse yeni ZİNCİR'i erkenden eskitme veya bozma ihtimali doğabilir.
Ayrıca muayenede zincire falan bakmıyorlar, sinyallere farlara frenlere bakıyorlar:


Katlanmadan kastım zinciri gerdiğimiz halde sanki gevşekmişte bir sorun varmış gibi kıvrılmalar oluyor. Sanırsam uzun süre bakımsızlıktan dolayı artık o rinler ölü hale gelmiş zincir hareketli parçalarının arası paslandığı için zincir yeterli hareket yeteneğine sahip değil dediğim gibi germemize rağmen zincirden tuhaf sesler geliyor Şıkırtı ama giderken düzenli bir serilikte değilde arada bir belirsiz aralıklarla yüksek sesle şıkırtı geliyor. hızlandıkça ses daha hızlı ve yüksek geliyor. (Normal zincir sesinden farklı başka bir CBR 250 r ile kıyaslama imkanım oldu ) tam anlatamıyorum ama zincirden anormal sesler geliyor.
Ön dişliyi bilemiyorum ama arka sağlam bu resimlere göre :)

Evet ben daha 3 gün önce girdim muayeneye zincire bakmıyorlar muayene için değiştiriyorsanız değiştirmeyin ama değiştirecekseniz dişliyle birlikte değiştirilmesi daha sağlıklı
Zincire bakmıyorlar demek kandırıldım, neyse zinciri aldım şu an elimde eskisi bakımsızlıktan paslanmış zaten, girdik bir yola işi bitirelim bari.


ben 10bin km de did zincir taktım x2ring olanindan. dislilere baktik hic asinma felan gözükmüyodu, zaten 20bine kadar kolay kolay asinmiyormus. tabi kullanıma da bağlı sen o 7bin km yi hergün tek teker deneyerek gecirdiysen dislileri yemiş olma ihtimalin yüksek
resimlere bakıp dişlileri kontrol ettimde bayağı yeniymiş demek satan arkadaş doğru söylemiş, beraber giderken pek teker yapabilecek birine benzemiyordu, motoru tamirciye götürüp al bak suyunu samanını ver deyip kemara çekilen bir tipti.. Bende zaten teker yapmıyorum girişiminde bile bulunmadım daha, debriyajı unut artık arka teker piston felan ne olur laflarını duydutan sonrada denemye hiiiç niyetim yok .

Duruma göre ön teker için servise gittiğimde bakalım ne diycekler ben ne görücem ona göre dişli değişimine karar vereceğim, gerçi çok pahalı bir şey değil ama işte tekerler işin içine girince biraz tuzluya maal olucak gibi.

Evet aynen Z oluyor sürekli zincir ve her seferinde farklı dişliler bunu yapıyor.

sedat_57
02 Mayıs 2015, 18:06
o dişliye ne olmuş öyle ya bendeki dişli 13 binde ama yeni gibi dişleri daha. zincirim paslıydı zinciri değiştirdim. o dişli yağsız kalmış zorlanmış teker yapılmış lastik yakılmış belli.başına pek iyi şeyler gelmemiş yani.

13 bindeyken o dişlide yeni gibiydi :mrgreen:

bassturbin
03 Mayıs 2015, 23:09
X ring o ring ve normal zincir farketmez millet çok kafasına takıyor o ringli falan filan.Zinciri komple sökebilirsen dişli üzerinden söküğ yağlı benzinle yıkayıp elinle tek tek baklaları sağ sol yapıp oynatıp sıkışıklığı alabilirsin.Sökemem dersen wd 40 veya ona benzer pas sökücü sprey ile yağlayıp arka dişlinin üzerine denk gelen kısmı plastik çekişle hafif hafif bakla üzerine vurarak o sıkışıklıkları alabilirsin, arka dişli yarım dairesine denk gelen yerdeki zincir baklalarına vur sonra lastiği çevir diğer gelen zincir parçalarını çekiçle sonra açıldığını görürsün, veya zinciri gerdiden salıp elinle yukarı aşağı yapıp yavaş yavaş açabilirsin...Yağsızlıktan sıkışmış baklalar...Yada yeni bir zincir alırsınız...Sıkışma aşırıysa yeni zincir alınacak...

ecarpar
05 Mayıs 2015, 11:10
Son durum;
Lastik değişimi için servise gittim sağolsunlar epey yardımcı oldular,

Değişenler;
Ön lastik michelin pilotstreet(245 TL.) Ön lastik 350 Tl diyorlardı anlamadım şimdi?
Pano Ampul (1,5 TL.)
arka fren müşürü (7TL.)
Balans + Mekanik İşçiliği (30 TL.)
KDV 51 TL.
Toplam 334 TL.

Genel olarak motorun durumu iyi dendi, biraz oynayanı sallananı varmış onlar sıkıştırıldı, arka lastiğe (150 lik, ikinci el aldım üstünde bu geldi ben takmadım onu.) laf söylemedi usta, ama çok yaktırır dedi ve ekledi lastiğini sakla yenisiyle değiştirsen de kışın geri tak bunu.. (bende değiştirmedim zaten parada kalmadı ay sonu ay sonu.. )

Zincir konusunda zinciri elime alıp servise gittim (valla büyük cesaret) neyse zincir orjinal DID çıktı ancak şöyle bir durum oldu, usta kesinlikle dişlileri değiştirmeden zinciri değiştirmemi önermedi, Bu arada Honda Arka dişli ve Zİnciri birbirinden ayırmıyor bilginize.

SEBEBİ: Ne olursa olsun çalışma sürecince dişli ve zincir beraber aşındığı için üzerinde olan mevcut zincir ve dişli bir biriyle uyumlu olarak çalışıyor(aşınıyor,esniyor uzuyor) ve dişli aşınmış ise zincirde o aşınmışlığa olabilecek en uygun şekle geliyor. Yeni zincir düz olduğu ve dişlilere göre aşınmadığı için ilk başlarda ses yapıyor ve daha sonrasında olması gerekenden daha çabuk aşınıyor.

SONUÇ: Zincir, bir sıvıda bekletildi sonrasında hafif dövüldü hırpalandı ve yağlandı, gerildi bakımı yapıldı temizlenip ince yağ ile yağlandı, zincirin kısa sürede bollaşacağı konusunda uyarıldım araları açılır kendini salar bir ayar daha isteyebilir dendi, 3-5 günde bir temizle ve yağla dendi en azından zincir biraz açılana kadar bu şekilde yapmamı önerdi usta, Zincir değişmedi, Zincirini sakla bu zincir seni epey götürür durumu toparlayınca dişlileri de alır taktırırsın dendi. Bende öyle yapacağım artık önümüzdeki maçlara bakacağız..


Yav ben bu servisi sevdim millet şikayetçi ama bana ikidir çok iyi davranıyor bu adamlar, bende mi var bir numara anlamadım ki? Yoksa daha yeniyim ondanmı.. Kaçmasın bu diyemi böyle davranıyorlar..

bassturbin
06 Mayıs 2015, 11:14
Yamuk adamlara yamuk davranıyorlarda olabilir :)

MUSTAFA KIR
02 Ocak 2017, 14:46
Abi garanti süresince dişli ve zincir ücret verilerek alınmamalı bence. Garanti devam ediyor ama biz burası gitmiş burası arızalandı vs vs parcayı parayla alıyoruz. Garanti nerde?