PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2015 R25 mi 2004 R6 mı?



titanyumm
30 Nisan 2015, 23:58
Merhaba arkadaşlar. 17 bin lira bütçem var ve halihazırda Yamaha Yzf R125 kullanıcısıyım. CC yükseltmek istiyorum fakat bir türlü karar veremedim. Acaba 2015 model sıfır km Yamaha R25 mi alsam yoksa 2004 model 40.000 km de eski kasa Yamaha R6 mı alsam bilemedim. 600 cc kullanabilme konusunda sıkıntım yok yıllardır kullanıyorum. (r125 kullanma sebebim eski motorumun çalınmış olması) 250 cc beni kesmeyecek biliyorum ama sıfır alacağım kafam rahat olacak diyorum ama bir yandan da ikinci el ve 2004 model (bu arada bayağı bir eski) R6 gerçeği var ortada. Yorumlarınızı bekliyorum.

KYorulmaz
01 Mayıs 2015, 00:10
2015 modeli tercih ederdim..

SuleymanE
01 Mayıs 2015, 00:41
R6 yaşından ve kmsinden kaybediyor arkadaşım. O yaşta o km de olması zor. Km ile oynanmıştır büyük ihtimal. Sende bilirsin ki bizim memlekette satıcılara göre hiçbirinin motoruna anahtar değmemiştir, hepsi ciğerlidir, kazasızdır, en fazla durduğu yerde yana yatmıştır vs vs...

Birde R6 süpersport, sahipleri bu motosikletleri hep limitlerinde kullanmayı seven tipte insanlar.

11 yılda o motor neler yaşamıştır, başından neler geçmiştir dili olsa da anlatsa, oturur bir cigara yakarsın, gözünün kenarından yaş sızar, efkarlanırsın, darlanırsın... :)

Ancak dersen ki R6 tek kişi tarafından itinayla kullanıldı, sahibini tanırım, motor çok temiz, ozaman Elbet R6 tercih edilebilinir. Aksi takdirde aman uzak dur. İlla alacağım dersen sanayide bol bol usta tanır iyi çevre yaparsın

berkay3212
01 Mayıs 2015, 00:48
2004 model bir Supersport alınmaz. 250 liğe göre çok zevkli olacağı kesin ama gerçekten çok masraf çıkartıyorlar. Tamirhaneden çıkamıyorsun.

titanyumm
01 Mayıs 2015, 03:54
R6 yaşından ve kmsinden kaybediyor arkadaşım. O yaşta o km de olması zor. Km ile oynanmıştır büyük ihtimal. Sende bilirsin ki bizim memlekette satıcılara göre hiçbirinin motoruna anahtar değmemiştir, hepsi ciğerlidir, kazasızdır, en fazla durduğu yerde yana yatmıştır vs vs...

Birde R6 süpersport, sahipleri bu motosikletleri hep limitlerinde kullanmayı seven tipte insanlar.

11 yılda o motor neler yaşamıştır, başından neler geçmiştir dili olsa da anlatsa, oturur bir cigara yakarsın, gözünün kenarından yaş sızar, efkarlanırsın, darlanırsın... :)

Ancak dersen ki R6 tek kişi tarafından itinayla kullanıldı, sahibini tanırım, motor çok temiz, ozaman Elbet R6 tercih edilebilinir. Aksi takdirde aman uzak dur. İlla alacağım dersen sanayide bol bol usta tanır iyi çevre yaparsın



R6 yı satan kişiyi tanımıyorum internet ilanına göre hareket ettim. Yani bana da mantıklı gelen sıfır r25 almak sonuçta sıfır makina gibisi olmaz ama işte mevcut bütçe eski de olsa R6 yi karşılayınca kafa karıştırıcı oldu tabi. Bir de 250 cc nin yeterli gelmeyeceğinden beni mutsuz edeceğinden korkuyorum. Yani o kadar para verip sıfır makina alıp binmekten zevk almayacaksam diye düşünüyorum bir yandan da. Tamam Yamaha marka R25 sınıfının lideri olabilir ama sonuçta 250 cc gerçeğini değiştirmiyor. Çok kararsızım. Bir süre daha para biriktirmeye devam etmeliyim sanırım :(

ahmetkorkmaz
01 Mayıs 2015, 04:10
SS tarzından vazgeçersen Duke 390 tek alternatif kalır.

DKN
01 Mayıs 2015, 08:04
biri motor diğeri hobby bike :mrgreen:

bilginozi
01 Mayıs 2015, 08:30
Ben bugünkü aklım ve tecrübemle seçim yapacak olsam r6 yı seçerdim.

telike
01 Mayıs 2015, 09:24
Büyük motor olsun çatlak paylak olsun mantığı çok saçma. Küçük olsun benim olsun. Arkadaşların dediği gibi o model temiz ve o kadar düşük km de r6 çok zor.

motodevil
01 Mayıs 2015, 10:25
r6 muhtemelen bu zamana kadar çok fazla aksiyon yaşamıştır.
Aldığında tamamen şansına olacaktır.Ya sıkıntısız üzerinde taşır yada servise gitmekten motoru kullanamazsın.
Eğer bütçeyi biraz daha çıkartma şansınız varsa daha modelli bir 600cc tavsiye ederim.
Ama sadece bu 2 motor derseniz ben r25 alıp yola onunla devam ederdim

Coach_k
01 Mayıs 2015, 10:33
10 - 11 yaş bandındaki hemen hemen bütün ss motosikletler ilk sahibinden veya ikinci sahibinden alınan " seceresi belli " olanlar hariç bayağı hırpalanmış oluyor. Yurtdışına çıkanlar bilir, SS motosikletlerin üretilmesindeki ana gaye, şehir deki kullanıcıların track-day organizasyonlarına katılımlarını sağlamaktır. Yurtdışında insanlar SS alıp ara gazı vermiyor, lastik yakmıyor demiyorum, ama büyük bir çoğunluk makineyi ana gayesine göre kullanıyor.

Türkiye'de durum farklı, bizde tam tersi hemen hemen hiç track day organizasyonlarına katılmadan / katılamadan sadece otobanda ve cadde sürüşlei yapıyoruz. Bu da motorun kazaya karışma ihtimalini çok artırıyor. 2 gün önce plakasıyla verilmiş bir başlık vardı, otobanda yatan bir cbf650, şimdi malum sitede değişensiz diye satılıyordu.

2004-2005 r6 ve ya 600rr alınır. Seceresi belli ise alınır. Ama makinelerin genelde 40.000km civarında bazı rektefiyelere ihtiyaç duyduğunu unutmamak lazım. Makine yani 600cc her zaman makinedir. R25 güzel motor şık motor ama ben biraz daha bekleyip daha detaylı araştırıp r6 veya 600rr vb bir makineye yönelirim. tamam r25 başımı ağrıtmaz ama bir 600cc değil. Makine ne kadar modelli olursa o kadar iyi olacağı aşikar ama bakımları düzenli yapılmış bir motorda model aslında o kadar da sıkıntı değil. Önemli olan nasıl kullanılmış olduğu bence.

fatih.
01 Mayıs 2015, 11:30
R25 sıfır motor hep tercihim olmustur

LifeisBike
01 Mayıs 2015, 11:53
Yüksek CC motosiklet kullanmış birisi daha düşük bir motosiklet satın aldığı zaman onu sahiplenme konusunda hep bir güçlük çekecektir. Ne kadar sıfır olursa olsun. Üzerine oturduğunda keyif alamıyorsan altın kaplama olsun nafile.

2004 oldukça yaşlı ama 2006 ve 2007 19 binlere ilk bakışta temiz gibi gözüken makineler var. Ben tercihimi 2004 den yana değil ama biraz daha 2007 2009 aralığına doğru kullanmayı düşünürdüm.

Ertugyigit
01 Mayıs 2015, 12:59
Dostum bu ülkede ikinci el motorlu taşıt alınmaz. Sıfıra yönelin bence , her zaman millet ölmüş şasisi kopmuş makinaları kaynaklayıp satıyor bu ülkede. Asla ve asla güvenmiyorum kimseye.

oznkrçm
01 Mayıs 2015, 13:06
Dostum bu ülkede ikinci el motorlu taşıt alınmaz. Sıfıra yönelin bence , her zaman millet ölmüş şasisi kopmuş makinaları kaynaklayıp satıyor bu ülkede. Asla ve asla güvenmiyorum kimseye.
Keşke böyle olmasa ama katılıyorum. Gönül ister ki 10 -20 yaşındaki motorları alalım bir iki bakımdan sonra yıllarca binelim ama neredeeeeee

burakmetu
01 Mayıs 2015, 13:08
2004 model R6 sorun çıkarmasının yanında birde aşırı miktarda benzin tüketecektir. Bence bu tercihi aylık motora ayırabileceğin bütçe ile belirlemen daha mantıklı olur. Sonuçta R6 işletmek ile r25 işletmek arasında dağlar kadar fark olucaktır maddi anlamda. Alıp kullanamamakta çok kötü bişey bence aldığın motoru rahat kullanmak hesap yapmadan binmek en keyiflisi.

LifeisBike
01 Mayıs 2015, 13:14
2004 model R6 sorun çıkarmasının yanında birde aşırı miktarda benzin tüketecektir. Bence bu tercihi aylık motora ayırabileceğin bütçe ile belirlemen daha mantıklı olur. Sonuçta R6 işletmek ile r25 işletmek arasında dağlar kadar fark olucaktır maddi anlamda. Alıp kullanamamakta çok kötü bişey bence aldığın motoru rahat kullanmak hesap yapmadan binmek en keyiflisi.

Eski kasasını bilmiyorum ama benim makine 6-7 litre yakıyor 140- 180 sakin kullanımda.

Seko
01 Mayıs 2015, 13:58
2004 R6 = çöp

fazil
01 Mayıs 2015, 14:26
Bence R6, sabirla bekleyip temiz bir tane bulursunuz belki. Ya da R6 motorulu Fz6 da dusunulebilir. Temiz bulma ihtimali daha fazla.

Macit250
01 Mayıs 2015, 14:32
Kimsede dememiş ki neden r6

caneroz
01 Mayıs 2015, 14:48
R125'i de satıp paranızın üstüne ekleyerek biraz daha yüksek modelli temiz bi şeyler bakın bence

Mr.Yldrmdmr
01 Mayıs 2015, 15:56
Benim kararım 0 olsun benim olsun. r6'yı alırsan çok geniş esnaf çevresi edinirsin kendine.

Mustafa_Uz
01 Mayıs 2015, 18:15
Ben bir r25 kullanicisiyim. Şu kadarını söyleyebilirim. Şehir içerisinde 600 cc tüm motorları çileden cikartabilir um. Çünki çok kıvrak ve atik. Evet 600 çok daha atik ama kıvrak değil. Ve çok daha riskli.

bassturbin
01 Mayıs 2015, 23:22
Benzinede hazır zam gelmişken sen orta cc li motor olan seri temiz güzel r25'i al.kafan ağrımaz sen bilirsin ne yapıldı ne yapılmadı vs. rodajınıda düzgünce yaparsın sorunsuz binersin Allahın izniyle...125 lik motor kesmiş seni r25 mi kesmeyecek...Ayrıca 2000-2005 model motorun az kalmış antikaya girmesine :)

telike
02 Mayıs 2015, 01:50
Yüksek CC motosiklet kullanmış birisi daha düşük bir motosiklet satın aldığı zaman onu sahiplenme konusunda hep bir güçlük çekecektir. Ne kadar sıfır olursa olsun. Üzerine oturduğunda keyif alamıyorsan altın kaplama olsun nafile.

2004 oldukça yaşlı ama 2006 ve 2007 19 binlere ilk bakışta temiz gibi gözüken makineler var. Ben tercihimi 2004 den yana değil ama biraz daha 2007 2009 aralığına doğru kullanmayı düşünürdüm.

genellemenizi doğru bulmuyorum. msx ime daha bir bağlı oldum açıkçası :D şimdi eski gözağrım ın yeri ayrıydı duymasın ama msx çok farklı. sanki motosikletlerin de bir ruhu varmış gibi hissettiriyor bana. sevgi ile ilgi ile yaklaştığında falan aboo ne duygusala bağladım ya..
velhasıl; genelleme yapmak yanlış olur büyük cc den küçük cc ye geçmek öyle soğumak falan değil ya. sahiplenirsin yine. seven adam sahiplenir :D

LifeisBike
02 Mayıs 2015, 01:56
genellemenizi doğru bulmuyorum. msx ime daha bir bağlı oldum açıkçası :D şimdi eski gözağrım ın yeri ayrıydı duymasın ama msx çok farklı. sanki motosikletlerin de bir ruhu varmış gibi hissettiriyor bana. sevgi ile ilgi ile yaklaştığında falan aboo ne duygusala bağladım ya..
velhasıl; genelleme yapmak yanlış olur büyük cc den küçük cc ye geçmek öyle soğumak falan değil ya. sahiplenirsin yine. seven adam sahiplenir :D

Haklısın bu cümle bir genelleme gibi gözükmüş, aslında bir hedef kitlesi var tabiki. Simdi ben yüksek hacimli bir motosikletin vermiş olduğu keyif ve tattan sonra düşük hacimli motosiklettende o beklentiler içerisinde olursam bu dediğimin yeri var.. Böyle bir dert yok ise zaten boş konuşuyoruz .

sevgiler.

titanyumm
02 Mayıs 2015, 07:23
Ben bir r25 kullanicisiyim. Şu kadarını söyleyebilirim. Şehir içerisinde 600 cc tüm motorları çileden cikartabilir um. Çünki çok kıvrak ve atik. Evet 600 çok daha atik ama kıvrak değil. Ve çok daha riskli.

Hocam r25 de yabana atılmayacak bir motor ama mesela uzun yolda redline dan çıkmadan son limit çalışan bir motor olacak o beni rahatsız ediyor ayrıca.

SuleymanE
02 Mayıs 2015, 09:00
Arkadaşım bana yetmez diyorsan alma ozaman R25, zorla mı efenim? R25 hiçbir 600lük süpersportun tadını vermeyecek, neden mi? eee adı üzerinde 250cc de ondan?!?

Ne demesini bekliyorsun bukadar insanın, 2004 yılında genç kız olan şimdi evli çocuklu kadın oldu, 2004 yılında kısa pantolonla gezen delikanlılar büyüdü, çoluk çocuk sahibi adamlar oldu...

sen gitmiş 2004 model yarış motoru beni memnun eder mi diye soruyorsun? Senin sorun şuna benziyor: "yaşım 25, 40 yaşında birini sevdim, evlensem mutlu olur muyum?" Bilmem mutlu olur musun acaba? Ne kadar sevdiğine, nelere katlanabileceğine bağlı...

Ama ben sana senin duymak istediklerini söyleyeyim de hem sen rahatla, hem de biz: "R25 de neymiş resmen oyuncak, motorcu dediğin 600lüğe binecek, R6 bu boru mu, isterse 2000 model olsun, km de farketmez hiç sorun yaşamazsın, bastımı uçar, sesi yeter, motorum şekil önümden çekil dersin herkese, hemen al R6 yı !!! "

Evet, herkes dağılabilir artık :)

telike
02 Mayıs 2015, 11:02
nassı ya :D hay maşallah :D birileri fena trollüyor.

Maslak
02 Mayıs 2015, 11:43
2004 R6 = çöp

Sende kaçtane vardı ki bu yorumu yaptın genelledin yani, birde merak ettim kaç defa 600cc makine kullandın yanlış anlama ama bu kadar da olmaz

titanyumm
03 Mayıs 2015, 03:20
Arkadaşım bana yetmez diyorsan alma ozaman R25, zorla mı efenim? R25 hiçbir 600lük süpersportun tadını vermeyecek, neden mi? eee adı üzerinde 250cc de ondan?!?

Ne demesini bekliyorsun bukadar insanın, 2004 yılında genç kız olan şimdi evli çocuklu kadın oldu, 2004 yılında kısa pantolonla gezen delikanlılar büyüdü, çoluk çocuk sahibi adamlar oldu...

sen gitmiş 2004 model yarış motoru beni memnun eder mi diye soruyorsun? Senin sorun şuna benziyor: "yaşım 25, 40 yaşında birini sevdim, evlensem mutlu olur muyum?" Bilmem mutlu olur musun acaba? Ne kadar sevdiğine, nelere katlanabileceğine bağlı...

Ama ben sana senin duymak istediklerini söyleyeyim de hem sen rahatla, hem de biz: "R25 de neymiş resmen oyuncak, motorcu dediğin 600lüğe binecek, R6 bu boru mu, isterse 2000 model olsun, km de farketmez hiç sorun yaşamazsın, bastımı uçar, sesi yeter, motorum şekil önümden çekil dersin herkese, hemen al R6 yı !!! "

Evet, herkes dağılabilir artık :)

Sen neden bu kadar sıkıntı yaptın anlamadım. Benim amacım forumda konu açıp sizin de fikrinizi almak. Duymak istediğimi söylemişsin hesapta. Kimsenin kimseyi küçümsediği falan yok konuyu oraya nasıl çektin hiç anlamadım. Ben sadece sonuca giderken iyi kötü yanları gün yüzüne çıkartıp daha doğru karar almaya çalışıyorum. Bu şekilde sözlü saldırınızı hiç hoş bulmadım ayrıca. Hoşunuza gitmediyse yazdıklarıma cevap vermezsiniz olur biter. Bir zorunluluğunuz yok sonuçta. Neyse zaten kararımı verdim R25 alacağım. O riske girmeyi uygun bulmadım siz diğer değerli arkadaşlarıma da çok teşekkür derim fikirlerini beyan ettikleri için. Hayırlı günler

SuleymanE
03 Mayıs 2015, 09:06
Sen neden bu kadar sıkıntı yaptın anlamadım. Benim amacım forumda konu açıp sizin de fikrinizi almak. Duymak istediğimi söylemişsin hesapta. Kimsenin kimseyi küçümsediği falan yok konuyu oraya nasıl çektin hiç anlamadım. Ben sadece sonuca giderken iyi kötü yanları gün yüzüne çıkartıp daha doğru karar almaya çalışıyorum. Bu şekilde sözlü saldırınızı hiç hoş bulmadım ayrıca. Hoşunuza gitmediyse yazdıklarıma cevap vermezsiniz olur biter. Bir zorunluluğunuz yok sonuçta. Neyse zaten kararımı verdim R25 alacağım. O riske girmeyi uygun bulmadım siz diğer değerli arkadaşlarıma da çok teşekkür derim fikirlerini beyan ettikleri için. Hayırlı günler

Hocam alınganlık yapmana gerek yok. Benim açımdan sıkıntı yapacak hiçbir husus da yok yani, gayet mutlu mesut yaşıyorum :)

Elma ile portakalı kıyaslıyorsun. Sonra portakal diyene o ekşi, elma diyene o da tatlı diyorsun. R6 yaşlı makine aman dikkat diyor herkes, ama R25 de 250lik bana tat vermeyecek diyorsun? Yazdıklarından ben böyle anladım.

Yani açıkçası ya sen bizimle dalga geçiyorsun yada gerçekten anlam karmaşası yaşıyorsun???

Dostum R6 nın muadili R25 değildir. CBR600RR bakarsın , GSXR600 bakarsın, zx636r bakarsın... Gidipte R6 performansında 250cc motor bakmazsın. (öyle bir motor yok çünkü)

Bu forumda çoğu genç arkadaşımız fikir sormaktan ziyade kendi fikirlerine onay bulmak için konu açıyor. Sende onlardan olma arkadaşım.

Sende mümkünse ne istediğine karar ver ki sana yardımcı olalım. eğer R25 R6 tadı vermeyecek dersen sana ne diyebiliriz ki? e haklısın? peki sonuç??

Yani arkadaşım lütfen... Alınganlık yapmadan önce sana yardımcı olmaya çalışan insanların yerine koy azıcık kendini... Yorumları birdaha baştan oku sonra kararını ver.

Ha yinede eğer seni kırdıysam şahsım adına özür dilerim. Umarım seçtiğin veya seçeceğin motosikletle mutlu mesut yaşarsın sende :king:

Yiğit_
04 Haziran 2015, 21:12
Bende çok gidip geliyorum sizin gibi r25'mi 2007 model r6 veya cbr 600rr mı diye ama güvenemiyorum ikinci el motora.600 cc 4 silindir bir motor alacaksanız illa ki ss olmasınımı istiyorsunuz.xj6 diversion f lere bakabilirsiniz 18-19 bin gibi rakamlara 2013 bile bulabilirsiniz.Bende düşünmüyor değilim açıkcası.

HunteRHunteD
23 Temmuz 2015, 11:59
güzel kardeşim ben eski motora bindim gezdim dolaştım aynı motorun yenisinede bindim... arada uçurum var. makina temiz olsa bile makinadaki parçaların kullanım ömrü ,yaşı var. adam parçayı yapıyor rafta dursa bile ömrü 10 yıl diyor... motordada böyle parçalar var temizlikle hor kulanmayla alakası yok parçanın bir ömrü var... şimdi japonların bu motosiklete kullanım kitapçıgında verdigi ömür 10 yıldır. bu adam artık ömrünü tamamlamış. her yeri temiz olsa nolur. biyeri yenilersin biyeri bozulur. o makinanın jantının dmalzemesi bile artık yeni teknolojiye göre daha agır kalıyor vs. gibi incik cincik birmilyon ayrıntıyı saymıyorum bile.. metal mukavvemetini kaybetmiş, plastik aksamlar zayıflamış, boyası bile çizilmez çizmeye kalksan taşlaşmıştır artık kırılır boya pul pul dökülür. birde bu işin ince mekanik ayar kısmı var... makinanın krankı zartı zurtu milimikronik ayarlı kısımları var. bunlar yılların verdigi korozyonla ayarları bozuluyor yenisini bile takacak olsan ve bizim memlekette işler eniyi santim cinsinden yürüdügü için milimikronik ayarlar eskisi gibi yapılamıyor... sonra virajda bir kısım devirlerde makinada öksürmeler, dalmalar, çırpmalar, seksek oynamalar, ip atlamalar, horona katılmalar vs. bi ton ıvır zıvır... ay darlandım gene...