PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Başlangıç İçin Geniş Bir Yelpazede Düşük CC Motosiklet Tercihi



kogan
25 Nisan 2015, 18:05
Herkese merhabalar, adım Burak 24 yaşındayım ve öğretmenim. Epeydir aklımda olan motosiklet alma fikri (her ne kadar bir dönem ailemin baskıları sonucunda vazgeçsem de) iyice karşı konulamaz bir hal aldı. Öncelikle forumda birçok başlangıç motoru tavsiye başlığı var, bir çoğunu da üye olmadan okudum ama nihai bir karara ulaşamadım. 125cc, düşük yakıtlı, maliyeti fazla olmayan ve uzun ömürlü bir motosiklet almak istiyorum. Aklımda YBR 125 var, bunun nedeni biraz da çalıştığım yerde deli gibi YBR 125 kullanılması ki; yollar neredeyse off-road kıvamında ve motorlar tık demiyor. Bugün bir mağazada YBR için fiyat aldım 2014 modelleri 5.000, 2015 modelleri de 5.500 civarlarında dolaşıyor sanırım. Ne dersiniz sizce uzun süreli kullanım için sıfır km bir YBR alıp, ardıma bakmadan sürmeli miyim yoksa kafamı karıştırıp daha farklı yönlere mi yönelmeliyim? Yoğunluklu olarak şehir içi, köy, dağ yolu, kısa mesafe turlarda kullanacağım motosikleti. Doğu Karadeniz bölgesini bilenler az çok anlatmak istediklerimi kavrayabilmişlerdir. İşin içine azıcık karmaşa katmak için VanVan 125, CBF150, Duke 125 gibi modelleri de ekleyebiliriz ama eğer YBR yeterli sağlamlıkta ve uzun ömürlü derseniz hiç bu modellere girmeyeceğim. Biliyorum çok karışık oldu ama toparlayamadım. Kask, eldiven, dizlik, mont gibi koruma ekipmanlarını alacak bütçemi de ayırdım. Tek eksiğim temel sürüş eğitimini alacağım bir kurumun yakınlarımda olmaması, onu da motor sürdükçe edindiğim tecrübelerle kapatıp en uygun sürede almayı planlıyorum.

PysLre
25 Nisan 2015, 18:10
Ybr başlangıç motoru için ve süreklilik-sağlamlık konusun da çok iyi.Bakımlarını yapıp benzini koyduğunuzda her işinizi uzun yıllar görecektir.

BatuhanK
25 Nisan 2015, 18:57
Ybr Oldukça sağlam, uzun ömürlü ve ekonomik olanı

kogan
25 Nisan 2015, 19:08
Teşekkür ederim, peki sıfır almak daha mantıklı sanırım değil mi? Keza hem ekonomik hem de şehir içi için kıvrak bir motor, ileride satmayı da düşünmem ikinci motor olarak kalır.

Ezio41
25 Nisan 2015, 20:24
Merhaba adaşım hoşgeldin aramıza . Eğer boyun 180 ve üzeri ise ybr 125 değilde cbf 150 alman biraz daha avantajlı olur. Çünkü cbf 150 ybr 125'e göre daha kalıplı ve biraz daha torklu bir alet . Ybr , cbf bunların ikiside sağlamlığını kanıtlamış motosikletler ve ikisinden birisinide alsan düzgün bakımları yapıldığı taktirde sana masraf çıkarmazlar . Sıfır alıncada +250 tl michelin veya pirelli lastik parasıda ayırmayı unutma . :) Bende sıfır aldım geçen sene cbf'imi . Önce ybr almaya diye gittim Yamaha'ya para elimde . Ama cbf alıp çıktım Honda bayisinden . :P

PysLre
25 Nisan 2015, 20:24
Rodaj yapmak bıraz sıkabilir canınızı. Onun dışında sıfır almak tabi ki mantıklı.

mephamd
25 Nisan 2015, 21:22
Bajaj Pulsar. 125 lik motor 2 ay sonra sizi üzer. Satmak ıstersınkz. Boşuna zaman kaybetmeyin 125 lik ile.

efendy06
25 Nisan 2015, 22:46
Bozuk yol ve bajaj pulsar?

O kadar plastik aksam tıkır tıkır öter sonra.

28indensonra
25 Nisan 2015, 22:52
Bajaj Pulsar. 125 lik motor 2 ay sonra sizi üzer. Satmak ıstersınkz. Boşuna zaman kaybetmeyin 125 lik ile.
kesinlikle öyleymiş

Mengu16
25 Nisan 2015, 23:05
Bozuk yol ve bajaj pulsar?

O kadar plastik aksam tıkır tıkır öter sonra.
YBR'de plastik yok mu hiç ?

mephamd
25 Nisan 2015, 23:07
Bozuk yol çok sorunsa crf250l alacak. Ama ybr düşündüğüne göre çok sorun değil diye düşünüyorum

Uğur
25 Nisan 2015, 23:24
Yollar neredeyse off-road kıvamında ve motorlar tık demiyor. Yoğunluklu olarak şehir içi, köy, dağ yolu, kısa mesafe turlarda kullanacağım motosikleti.

Ybr+Pirelli Dura Traction lastik takımı derim buna.

kogan
26 Nisan 2015, 04:44
İşin aslı ybr-cbf kıyaslamasında ybr'ye daha yakınım 1.82 boyum var ama ybr'de oldukça rahat ediyorum. Onun dışında Pulsar da aklımdaydı ama sağlamlık konusunda pek emin değilim. Pulsar'ı daha detaylı araştırayım çok fazla sorun açıp açmadığı konusunda. Hatta ybr kadar sağlam olduğuna inansam düşünmeden Pulsar alırım ama işte henüz sağlamlık mevzusunu netleştiremedim.

BatuhanK
26 Nisan 2015, 09:02
Değiştirme fikri varsa ikinci el daha mantıklı olur. Az km yapan bi japonu sıfırdan ayırt etmek zor.
Ybr nin piyasası bellidir, ikinci elde değer kaybı çok az olur. Satıyorum dediğinizde satarsınız.

kogan
26 Nisan 2015, 18:53
Ybr'nin temiz ikinci ellerinden çok fazla para istiyorlar. 1.000 TL kar edeceğim diye, 2. el bilmediğim bir motor almak istemiyorum doğrusu ama işte 125cc motosiklete de 6.000TL'ye yakın para vermek de (plaka, ruhsat, yeni lastik vs) biraz kafamı karıştırıyor...

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:30 ----------

Bajaj Pulsar 200 NS başlangıç için çok mu olumsuz? Ne bileyim, daha uzun bir süre kullanırım gibi; yakıt ve yedek parçanın düşük fiyatlı olduğunu okudum. Lastikler yine değişecek ama f/p oranı daha yüksek duruyor. En azından çift disk fren ve daha modern özelliklere sahip.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:27 ----------

Sanırım şu manzarada yine en mantıklı Ybr 125, Pulsar'ın fiyatı 9.000 TL olmuş. Siyah bir Ybr beni çok uzun bir süre idare eder sanırım. Hem de bu sürede tecrübe kazanırım.
Yardımcı olan herkese teşekkür ederim. :)

transalp3
27 Nisan 2015, 12:21
Cbf150 al ,uzun yol da yapabilirsin.Hem bozuk yol falan dinlemez.Seni yormaz.Arıza çıkarmaz.Ybr uzun yolda zayıf kalır.

efendy06
27 Nisan 2015, 22:38
YBR'de plastik yok mu hiç ?

Var, deponun önünde sağlı sollu el kadar 2 parça, yan kapaklar, arka kuyruk. Bu söylediklerim küçük parçalar, motor pulsar gibi plastikten oluşmuyor. Mantık şu, her motorda plastik birşeyler var, ama bu oran ne kadar azsa, bozuk yolda orasının burasının tıkırdaması, zırıldaması o kadar az olur. Nasıl olsa hepsinde plastik var diye çakılda supersport ile gezecek halimiz yok.

kogan
28 Nisan 2015, 00:36
Peki Bajaj Boxer nasıldır arkadaşlar? Fiyatı ciddi anlamda cezbedici hakkında çok kötü bir şey de yazılmamış, fiyatına göre sunduğu performans oranının yüksekliğinden bahsedilmiş.